Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.585
Reaction score
30.486
Στα υπόλοιπα ηλεκτρικά οχήματα, όταν ένα όχημα μπει μέσα στο νερό ενεργοποιούνται κάποιες βαλβίδες στο battery pack που αφορούν την υγρασία.
Edit: Σε κάποια άλλα battery packs στα ανοίγματα αερισμού απλά ακουμπάνε κάποια λάστιχα.
 





Μηνύματα
16.553
Reaction score
23.489
το λοιπόν, την άλλη βδομάδα θα πάω ιταλία και θα νοικιάσω ένα polestar έτσι για την αλητεία
πως φορτίζουμε; θέλω εφαρμογή; σκανάρω qr; θα χρειαστώ σίγουρα μια φόρτιση από Μιλάνο μέχρι Μπόρμιο και άλλη μία στην επιστροφή. το που θα γίνει αυτό θεωρώ ότι θα μου το πει ο γοογλης του polestar αλλά πρακτικά τι παίζει για να μην κοιτάω την πρίζα το αυτοκίνητο και τον φορτιστή χωρίς να συμβαίνει τίποτα;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.585
Reaction score
30.486
Από εκεί που θα το πάρεις ρώτησε αν έχει προπληρωμένη κάρτα για τους φορτιστές. Αν έχει δεν χρειάζεται κάτι άλλο.
 


melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.753
Reaction score
42.920
Πάρε ένα καγιέν s turbo να γουστάρεις.
Και γέμισε το κασκόλ καο σημαίες του Ολυμπιακού και πήγαινε στη φλωρεντια και γκάζωνε τη νύχτα στα φανάρια. Αυτό ναι είναι αλητεία. Λιμανιατικη.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.196
Reaction score
35.612


Τώρα το κατάλαβαν οι κυβερνήσεις ότι θα χάσουν έσοδα από τους φόρους των ορυκτών καυσίμων;
Πράσινη μετάβαση και πράσινα άλογα...
Όπως για τους δικούς μας και τα τέλη κυκλοφορίας. Ο βασικός στόχος είναι πώς θα εξακολουθησουν να εισπραττονται 1,7 δις ευρώ ετησιως. Και κόψτε τον λαιμό σας. Τα παλαιά εκλείπουν, και εξάλλου δεν υπάρχει περιθώριο αυξήσεων εκεί -απλή λογική αυτό. Άρα στα νεότερα. Άρα συντόμως, με την ανανέωση του στόλου και στα ηλεκτρικά.
Από την άλλη, τον χαβά τους για προσεχώς πλήρη αποκλεισμό πχ του πετρελαίου στις πόλεις (λχ Βρυξέλλες).
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.585
Reaction score
30.486
Και μια ακόμη Κινεζικη αυτοκινητοβιομηχανία έχει αγοράσει το εργοστάσιο της Nissan στην Ισπανία. Η Nissan σταμάτησε την κατασκευή οχημάτων εκεί το 2021.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.585
Reaction score
30.486
Το βάζω εδώ επειδή είναι συγκριτικό.

Τesla FSD vs Mercedes ADAS: 100 - 0 από τα αποδυτήρια, όχι 44 - 0 του video. Τα οχήματα του τεστ είναι τα Tesla Model S και Mercedes EQS με το τελευταίο "FSD" του καθενός.. Στα 19' σχετικά απλής και ίδιας διαδρομής που έκαναν τα οχήματα, στην Μercedes χρειάστηκαν 44 διορθώσεις στην πορεία του οχήματος για να μην βγει εκτός δρόμου, ενώ στο Τesla καμία.


Εδώ τι κάνει το Mercedes ADAS στην πόλη. Ότι έκανε η Tesla πριν 10 χρόνια, σύμφωνα με όσα λένε στο video.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.585
Reaction score
30.486
Tα hightlights του Beijing Auto Show 2024 σε 10 λεπτά. Αυτό το πορτοκαλί αριστερά στη φωτογραφία είναι το BYD Ocean, o ανταγωνιστής του ID3 και του MG4. Πρόκειται για τη hatchback έκδοση του BYD Seal το οποίο είναι πανέμορφο. Το είδα στο Λαύριο στο test των 4 Τροχών. Τιμή στα 25Κ στην Ευρώπη.


Μιλώντας για Κίνα, εκτός από τα λεωφορεία που είναι ήδη εδώ, έρχονται και άλλα. Και "αναρωτιέμαι" τι να θέλει ο Xi Jinping στην Ουγγαρία, όταν μάλιστα η CATL έχει ανακοινώσει κατασκευή εργοστασίου στην Ευρώπη, όπως και η BYD μελετά και για δεύτερο εργοστάσιο στην Ευρώπη, το οποίο θα κατασκευάζει μπαταρίες και την Ευρωπαϊκή έκδοση του μικρού BYD των 12.000 ευρώ (τιμή Κίνας).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.856
Reaction score
136.905
Η CATL διαβάζω πως έφτιαξε νορμάλ φυσιολογική τυπική μπαταρία 🔋 με τόσο υψηλή χωρητικότητα, που λένε πως τζάμπα πάει ο έρωτας για solid state.

Κάτι διαβάζω και για νέο ηλεκτρόδιο πωσκατατολεν στις μπαταρίες της Τέσλα, με ανάλογα αποτελέσματα.


Τesla FSD vs Mercedes ADAS: 100 - 0 από τα αποδυτήρια
Καμία αμφιβολία δεν είχα.

Εκτός πόλης, το Τέσλα δε θέλει καμία διόρθωση πλέον, ποτέ. Για κανένα λόγο.

Εντός πόλης, δεν έχω ιδιαίτερη άποψη, γιατί συνήθως εγώ οδηγώ. Πάντως μέσα στην κίνηση στην Τσιμισκή, μια χαρά παίζω κάνα παιχνίδι, γράφω δω στο avsite, δεν έχω συναντήσει περίπτωση που να έκανε σφάλμα.

Απλώς έχω μικρή χρήση του auto pilot μέσα στην πόλη, άντε να συμπλήρωσα κάνα 3-ωρο συνολικά ως τώρα. Εκτός πόλης, έχει γράψει σίγουρα πολύ πάνω από 150 ώρες οδήγησης μόνο του, δεν κάνει κανένα λάθος πλέον. Παλιότερα πατούσε κάνα φρένο στο άσχετο, αυτό ήταν το μόνο που έχω δει, αλλά πλέον παν αυτά.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.585
Reaction score
30.486
Οι Κινέζοι κάνουν άλματα και οι δυτικοί ακόμα μπουσουλάνε. Ο μοναδικός τρόπος να τους σταματήσουν για να γλιτώσουν οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι οι φόροι. Μεγάλος Κινέζος κατασκευαστής ανακοίνωσε νέο φωτοβολταϊκό πάνελ με απόδοση που δεν υπάρχει μέχρι σήμερα. Η CATL ετοιμάζει την παραγωγή μπαταρίας που πάει το κόστος kWh κάτω από τα $50. Πριν δύο χρόνια συζητούσαμε για $100 και κάναμε πάρτι. Η Xiaomi φτιάχνει δικές της πρέσες Giga Casting. Αυτή τη στιγμή η γραμμή παραγωγής του Xiaomi SU7 έχει τις μεγαλύτερες πρέσες στον κόσμο, 9100 τόνους. Μεγαλύτερες και από αυτές του Cybertruck.

Στον αντίποδα, η Ford μπαίνει μέσα $100.000 σε κάθε ηλεκτρικό που πουλάει λένε τα νέα δεδομένα που βγήκαν στη φόρα. Και λέει θα πουλάει θερμικά και την δεκαετία του 2030. Οι NYT λένε σήμερα πως ο Baiden ετοιμάζει φόρο 100% για τα Κινέζικα ηλεκτρικά, και για πρώτη φορά θα μπει φόρος και στις ΑΠΕ από Κίνα.

Είναι θέμα χρόνου να μπουν οι Κινέζοι παντού. Και στην Αμερική και στην Ευρώπη. Θα τον βρούν τον τρόπο δεν είναι θέμα. Το μόνο που μπορούν να κάνουν οι δυτικοί είναι να αγοράσουν χρόνο μέσω των φόρων. Αλλιώς ειδικά στην Αμερική θα ζήσουν δεύτερο Βατερλώ καθώς το πρώτο το έζησαν με τους Ιάπωνες.
 


TGD

Μηνύματα
8.606
Reaction score
8.629
Η Κίνα είναι ακόμα "αναπτυσσόμενη χώρα" με "ειδικά προνόμια" από τον ΟΟΣΑ; Μήπως να συζητηθεί εκεί το θέμα;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.585
Reaction score
30.486
Άντε να δούμε..
Κατά μεγάλη πιθανότητα είναι η ίδια με αυτή που θα φοράει το μικρό Tesla. Θα κατασκευάσουν μαζί γραμμή παραγωγής στην Αμερική. Texas ή Nevada.
 

Μηνύματα
7.473
Reaction score
1.555
Μην τα ξαναλέμε, η Κίνα είναι και εμπορικά εχθρός της Δύσης, με άγριες πρακτικές dumping. Μπορεί το κάτω από 50$/kWh κόστους μπαταρίας να είναι κατόπιν κρατικών επιδοτήσεων άλλων 50$ /kWh ώστε να πουλάνε κάτω του κόστους και να οδηγήσουν τον ανταγωνισμό εκτός αγοράς.

Όπως έκαναν με τα φωτοβολταϊκά 10 χρόνια πριν.

Συνεπώς οι δασμοί είναι η μόνη λύση για άμυνα απέναντι σε τέτοιες πρακτικές.

Δεν είναι δυνατόν στην ΕΕ να απαγορεύεται το να δίνουν τα κράτη επιδοτήσεις στις βιομηχανίες τους, αλλά οι Κινέζοι να επιδοτούν τις δικές τους και να εισάγουν αδασμολόγητα επειδή "ελεύθερο εμπόριο". Μια από τα ίδια και για τους αμέτρητους περιορισμούς που επιβάλλουν Ευρώπη και ΕΕ για ζητήματα ασφάλειας της εργασίας και προστασίας του περιβάλλοντος.

Συνεπώς, μπορεί άμεσα να μην εξυπηρετεί τον Ευρωπαίο ή Αμερικάνο καταναλωτή, τον εξυπηρετεί όμως μακροπρόθεσμα εξασφαλίζοντας την τεχνολογική, βιομηχανική και οικονομική ανεξαρτησία του, δασμοί μέχρι να σβήσει ο ήλιος.

Εναλλακτικά, αν η τεχνολογία τους είναι τόσο εκπληκτική και θέλουν να πουλάνε στη Δύση, ας κτίσουν εργοστάσια σε ΕΕ και ΗΠΑ, που θα τηρούν φυσικά τις εγχώριες νομοθεσίες και κανονισμούς. Και αν μπορούν να πουλάνε χωρίς κρατικές επιδοτήσεις σε ανταγωνιστικές τιμές, χαλάλι τους.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.585
Reaction score
30.486
Για τα φωτοβολταϊκά έχω δει και διαβάσει πως η βύθιση των τιμών τότε ήρθε επειδή ένας Κινέζος ανακάλυψε νέο τρόπο κατασκευής με νέα υλικά (προσθήκη χαλκού αν θυμάμαι καλά αντί κάτι άλλου), και οι γραμμές παραγωγής φυσικά. Μάλιστα τον συγκεκριμένο Κινέζο τον έχουν κάτι σαν τον γκουρού των φωτοβολταϊκών αυτοί εκεί. Πρόσφατα η Longi νομίζω ανακοίνωσε νέο panel με απόδοση κοντά στο 30%. Ξέρεις καλά τι σημαίνει αυτό και που είναι οι υπόλοιποι.

Όσο για τα εργοστάσια, η Chery αγόρασε εργοστάσιο στην Ισπανία για να αρχίσει παραγωγή, η CATL ανακοίνωσε επένδυση 7,5δις για εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών εντός ΕΕ, η BYD φτιάχνει ήδη ένα εργοστάσιο επιβατηγών στην Ουγγαρία και κοιτά και για δεύτερο. Πρόσφατα μάλιστα είπαν ότι θα φέρουν και το Seagull στην Ευρώπη. Αυτό που στην Κίνα έχει $11.500. Εδώ υπολογίζεται να έρθει στα 18k-20k, καθώς δεν θα είναι ίδιο με αυτό της Κινέζικης version αλλά λίγο μεγαλύτερο όπως λένε. Ότι κάνει και με το Dolphin δηλαδή. Στο δεύτερο εργοστάσιο που κοιτάνε το πρώτο όχημα παραγωγής θα είναι το Ευρωπαϊκό Seagull, συν παραγωγή μπαταριών. Θα ακολουθήσουν και άλλες είναι βέβαιο.

Προσωπικά δεν κατεβάζω αμάσητο το σενάριο ότι είναι τόσο φθηνά επειδή πληρώνει η κυβέρνηση. Το μικρό Tesla που θα κατασκευάζεται στην Αμερική για αρχή, θα έχει αυτή την χαμηλή τιμή και λόγω των μπαταριών της CATL, οι οποίες θα είναι και αυτές made in USA.

O Tony Seba τα έχει πει εδώ και χρόνια. Η κατασκευή των ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι τόσο φθηνή που θα εξαφανίσουν τα θερμικά. Και η χρήση του car sharing και του taxi σε συνδυασμό με την αυτόνομη οδήγηση θα είναι τόσο φθηνά που δεν θα έχει καμία λογική να αγοράσεις αυτοκίνητο. Όλα είναι θέμα κόστους και ανάλυσης των s curves. Που όπως έχει αποδείξει και με τα φωτοβολταϊκά αλλά και με τα ηλεκτρικά οχήματα και τις μπαταρίες, το κάνει πολύ επιτυχημένα.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.594
Μηνύματα
2.945.353
Members
38.201
Νεότερο μέλος
Ants
Top