Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.582
Reaction score
30.485
Ειδικά αυτό είναι εμφανέστατο από την ανάγνωση του νήματος! :p :roflmao: :roflmao:
Αν το βλέπεις από την πλευρά του οδηγού που θέλει ηλεκτρικό είναι. Αν το βλέπεις από την άλλη του θερμικού δεν είναι. Σύμφωνα με τη γωνία θέασης μεταφράζεις ανάλογα.

Γενικότερα από αυτό το νήμα ο ενδιαφερόμενος θα μάθει πάρα πολλά. Δεν υπάρχουν πολλά εκεί έξω. Η αρλούμπα και η παραπληροφόρηση πάει σύννεφο.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.550
Reaction score
84.055
Ειδικά αυτό είναι εμφανέστατο από την ανάγνωση του νήματος! :p :roflmao: :roflmao:
Ένα θα σου πω: με τα ηλεκτρικά δεν ξαναμιλάς ποτέ με βενζινά.
Ξέρω πως ειδικά εσυ θα το εκτιμήσεις αυτό.
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
37.885
Reaction score
90.921
Αν το βλέπεις από την πλευρά του οδηγού που θέλει ηλεκτρικό είναι. Αν το βλέπεις από την άλλη του θερμικού δεν είναι. Σύμφωνα με τη γωνία θέασης μεταφράζεις ανάλογα.
Δεν μπαίνω σε τέτοιο mode.
Υπάρχουν x ανάγκες και διαλέγουμε λύσεις για να τις καλύψουμε.

Οι οποίες θα είναι γρήγορες, "φτηνές", εύκολες, πρακτικές, και το βασικό, δεν θα απαιτούν περισσότερη ασχολία και έγνοιες από τις προϋπάρχουσες καταστάσεις.

Αν για παράδειγμα θέλει κάποιος να βλέπει ταινίες και του προτείνουμε να γκρεμίσει τοίχους, να χωρίσει, να φέρει τον μηχανικό των Village Cinemas να του κάνει μελέτη κλπ κάπου έχουμε ξεφύγει από αυτό που ζητάει ο απλός άνθρωπος που δεν ψάχνει νέα απασχόληση.

Το λέω γιατί βλέπω (όχι μόνο εδώ μέσα) ότι όλη η φάση με τις "μπαταρίες" έχει δημιουργήσει ένα χομπίστικο λόμπι. Με το οποίο δεν είμαι αρνητικός, απλά όπως κάθε χόμπι έχει διαφορετική απήχηση στους συμμετέχοντες και τους απλούς παρατηρητές που ασχολούνται μόνο λόγω "ανάγκης".
Ένα θα σου πω: με τα ηλεκτρικά δεν ξαναμιλάς ποτέ με βενζινά.
Ξέρω πως ειδικά εσυ θα το εκτιμήσεις αυτό.
Όπως έγραψα δεν ανήκω σε αντίπαλο στρατόπεδο. Οι ενεργειακές προεκτάσεις του αυτοκινήτου με έκαναν να απαντήσω.

Υ.Γ. Προσωπικά διαχωρίζω τη χρηστικότητα από την απόλαυση στο αυτοκίνητο. Πρέπει να συνυπάρχουν. Ποτέ δεν θα δω ένα αυτοκίνητο ως ένα απρόσωπο εργαλείο για όλες τις δουλειές. Δεν μιλάμε για εντοιχισμένο πλυντήριο πιάτων.

Άσε που διαβάζω για ενεργειακές κοινότητες και μου σηκώνεται η τρίχα. :biggrin:
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.582
Reaction score
30.485
Δεν μπαίνω σε τέτοιο mode.
Υπάρχουν x ανάγκες και διαλέγουμε λύσεις για να τις καλύψουμε.

Οι οποίες θα είναι γρήγορες, "φτηνές", εύκολες, πρακτικές, και το βασικό, δεν θα απαιτούν περισσότερη ασχολία και έγνοιες από τις προϋπάρχουσες καταστάσεις.

Αν για παράδειγμα θέλει κάποιος να βλέπει ταινίες και του προτείνουμε να γκρεμίσει τοίχους, να χωρίσει, να φέρει τον μηχανικό των Village Cinemas να του κάνει μελέτη κλπ κάπου έχουμε ξεφύγει από αυτό που ζητάει ο απλός άνθρωπος που δεν ψάχνει νέα απασχόληση.

Το λέω γιατί βλέπω (όχι μόνο εδώ μέσα) ότι όλη η φάση με τις "μπαταρίες" έχει δημιουργήσει ένα χομπίστικο λόμπι. Με το οποίο δεν είμαι αρνητικός, απλά όπως κάθε χόμπι έχει διαφορετική απήχηση στους συμμετέχοντες και τους απλούς παρατηρητές που ασχολούνται μόνο λόγω "ανάγκης".
Δεν διαφωνώ. Όπως είχα γράψει σε άλλη σελίδα πιο πίσω, οι πελάτες έχουν αλλάξει. Δεν είναι όπως παλιά. Σε αυτούς που υπήρχαν μέχρι σήμερα, προστέθηκαν όσοι θέλουν μόνο θερμικό, όσοι θέλουν μόνο ηλεκτρικό, και όσοι δεν έχουν θέμα με το καύσιμο φτάνει να τους κάνει.

Εγώ πάντως χόμπι με τις μπαταρίες, δεν έχω. :biggrin:
 



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.582
Reaction score
30.485




alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.582
Reaction score
30.485
Αυτά είναι!

Με 20 χιλιάρικα 60-αρα μπαταρία, τι συζητάμε..

Αλλά ξέχασα..
Γιάρις και ξερό ψωμί. 🤣🤪😁
Αν βάλεις και απόσυρση είναι περίπου 1000€ ακριβότερο από την βασική έκδοση του Aygo X. :biggrin:

Αυτά βέβαια όταν πάρεις την επιδότηση στο χέρι.
 

Μηνύματα
7.473
Reaction score
1.555
Στη θεωρία καλό ακούγεται, αλλά το πρόβλημα με αυτό (το να έχεις δηλαδή το αυτοκίνητο ως backup) είναι πως πρέπει να είσαι εκεί. Κι εσύ και το αυτοκίνητο.

Εμείς ας πούμε στο σπίτι, στη ράμπα του γκαράζ που είναι στο ημιυπόγειο και έχει ένα φρεάτιο μπροστά, έχουμε αντλία ώστε όταν γεμίσει το φρεάτιο να ανεβάζει και να διώχνει τα νερά έξω, στο πεζοδρόμιο. Αν κάνει μια καλή καταιγίδα (από αυτές που μόνο σπάνια δεν κάνει πλέον) και ταυτόχρονα κοπεί το ρεύμα (π.χ. από κεραυνό, σιγά το απίθανο) θα πλημμυρίσουμε.

Έχω σκεφτεί να πάρω έναν inverter (δεν έχει V2H το δικό μου) για να μπορώ να τροφοδοτήσω από το αυτοκίνητο την αντλία και ό,τι άλλο (π.χ. ψυγείο) αλλά τι θα γίνει αν αυτό συμβεί όσο είμαι στη δουλειά; Ή διακοπές; Οπότε πάλι θέλω μπαταρίες για το σπίτι αν θέλω να είμαι safe, δεν υπάρχει άλλη λύση.

Θα μου πεις, είναι άλλο οι καταναλώσεις που έχεις για κάποια backup συστήματα όταν δεν είσαι εκεί και άλλο οι καταναλώσεις όταν είσαι. Οπότε θα μπορούσες να έχεις κάποιες πιο μικρές μπαταρίες στο σπίτι και να συνδέεις και το αυτοκίνητο σε περίπτωση που η διακοπή κρατήσει. Ίσως.

Απλά σε αυτή την περίπτωση έχεις ήδη μπει στη διαδικασία για εγκατάσταση με μπαταρίες κλπ. και θα έχεις ήδη απαλλαγεί από το άγχος των πιο καταστροφικών σεναρίων. Το υπόλοιπο είναι απλά "nice to have" και αρκετά σπάνιο.

Π.χ. στις φωτιές του '21 που μείναμε χωρίς ρεύμα για μέρες, αν είχα μια μικρή μπαταρία να κρατήσει τα ψυγεία, μια χαρά θα ήμουν. Το να έχω και μια μεγάλη για να συνεχίσω τη ζωή μου σαν να μην συμβαίνει τίποτα, ωραίο θα ήταν, αλλά όχι critical.

Υ.Γ. Μιλάω για το σενάριο του να έχεις το δικό σου αυτοκίνητο ως backup, όχι έξυπνα δίκτυα που θα παίρνεις και από τον γείτονα κλπ.

Υ.Γ.2 Αν δεν έχεις τίποτα άλλο, καλό είναι να έχεις ένα EV ως backup και ΑΝ τύχει να σε σώσει, είσαι τυχερός. Έτσι κι αλλιώς για άλλον λόγο το πήρες το αυτοκίνητο. Απλά μην θεωρήσεις πως επειδή το έχεις, είσαι ασφαλής σε όλα τα σενάρια.
Αυτό που διαβάζω είναι εξειδίκευση του προβλήματος.

Στη δική μου περίπτωση το πρόβλημα ήταν σαφές και απλούστερο, δεν είχα ρεύμα, επειδή δεν είχε ρεύμα το δίκτυο της γειτονιάς, άρα δεν είχα θέρμανση. Με μία γεννήτρια ή ένα σύστημα μπαταριών, ή ένα φωτοβολταϊκό με μπαταρίες, θα είχα έστω, θέρμανση. Συν π.χ. σε λειτουργία το ψυγείο (που με 0 βαθμούς έξω δεν είναι δα και το μεγαλύτερο πρόβλημα).

Αρχικά σκέφτηκα να πάρω γεννήτρια. Διάβαζα σχόλια και κατάλαβα ότι δεν αρκεί να την έχεις κάπου στην αποθήκη και να την κουμπώσεις κάπου σε μία πρίζα στο μπαλκόνι ή τον κήπο όταν χρειαστεί, απαιτείται μία ελάχιστη συντήρηση, εν πάσει περιπτώσει είναι μία διαδικασία την οποία θα πρέπει να έχεις κατά νου και να λαμβάνεις τα σχετικά μέτρα. Αν από την άλλη είχα ένα EV θα το κούμπωνα (όπου θα κούμπωνα και την γεννήτρια) στην πρίζα και θα είχα ρεύμα. Μέχρι να έρθει ρεύμα στη γειτονιά. 1-2 μέρες εύκολα με τις 60 kWh του αυτοκινήτου. Και να μην το είχα γεμάτο, πάλι 10 kWh για να δουλέψουν τα απολύτως απαραίτητα θα τα είχα. Σε κάτι που ούτως ή άλλως θα ήταν το αυτοκίνητό μου, όχι κάτι που θα έπρεπε να αγοράσω εξτρά.

BTW χαζοπαρακολουθώ έναν Youtuber, 8 bit guy. Ένας τεξανός που ασχολείται με -surprise surprise- 8 bit υπολογιστές, κάνει μικρά αφιερώματα, "αποκαταστάσεις" χαλασμένων υπολογιστών, κλπ. Ο τύπος μένει στο Τέξας, πρόπερσι το χειμώνα έμειναν κάποιες ΜΕΡΕΣ χωρίς ρεύμα. Αν δεν είχε ένα EV (Νομίζω Chevrolet Volt) να το κουμπώσει στην ηλεκτρολογική του εγκατάσταση μπορεί να είχε πεθάνει. Έκτοτε κάνει και κάποια βίντεο όπου δείχνει τις δικές του προσπάθειες "αυτονόμησης" με μεταχειρισμένα utility PV panels, και κάποια συστήματα που ενσωματώνουν μπαταρίες και ινβέρτερ τύπου (ή και ακριβώς αυτό;) Bluetti.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.494
Reaction score
7.879
Αυτό που διαβάζω είναι εξειδίκευση του προβλήματος.
Αυτό που ήθελα να πω ήταν το αντίθετο της εξειδίκευσης, ήταν γενίκευση.

Ότι δηλαδή μπορεί για το συγκεκριμένο σενάριο που περιγράφεις να σε κάλυπτε ένα EV (και πάλι δύσκολο, βλέπε παρακάτω), αλλά αν δούμε γενικότερα το θέμα του emergency power backup, δεν είναι τόσο απλό να στο λύσει το αυτοκίνητο. Και ανέφερα κάποια παραδείγματα στα οποία το EV δεν θα ήταν λύση.

Επίσης αυτό που λες ότι "θα κούμπωνες το EV σε μια πρίζα" δεν είναι τόσο απλό, γιατί το σκέφτεσαι ανάποδα, δεν μπορείς να δώσεις ρεύμα στο σπίτι μέσω μιας πρίζας. Ναι, θα μπορούσες να βάλεις στην πρίζα του EV ένα ψυγείο (αν είχες αρκετά μακριά μπαλαντέζα) αλλά δεν θα μπορούσες π.χ. να έχεις θέρμανση.

Άρα ακόμα και με EV, αν εσύ είσαι ταξίδι και η οικογένειά σου είναι σπίτι και κάνει τέτοια χειμωνιάτικη διακοπή, θα ψοφήσει από το κρύο. Ακόμα και αν είσαι εκεί, αν δεν έχεις προβλέψει τον τρόπο/εγκατάσταση για να μπορεί το σπίτι (και όχι μια συσκευή) να πάρει ρεύμα από το EV, δεν λύνεις το πρόβλημα. Ακόμα κι αν έχεις κάνει τα παραπάνω, αν το αυτοκίνητό σου έχει V2L (και όχι V2H) μπορεί το power output να μην αρκεί για όλα αυτά που χρειάζεσαι. Και για όλα αυτά εννοείται πως έχεις γκαράζ, έτσι; Οπότε αυτομάτως τα παραπάνω δεν είναι λύση για τον περισσότερο κόσμο.

Από εκεί και πέρα, συμφωνώ με αυτό που λες και το είπα κι εγώ παραπάνω, ότι δηλαδή το αυτοκίνητο το παίρνεις πρωταρχικά για αυτοκίνητο, όχι για μπαταρία σπιτιού. Οπότε εφόσον το πάρεις και εφόσον το έχεις, είναι χρήσιμο να σου παρέχει κάποιες τέτοιες δυνατότητες, κι ας μην σου λύνουν το πρόβλημα στο 100%.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.582
Reaction score
30.485
Όλα τα BEVs με V2L που έχω δει είναι με έξοδο 3,4kW έως 3,7kW. Όπως και στο video στη Νέα Ζηλανδία ένα πολύπριζο είναι αρκετό για να δώσει ρεύμα σε ένα κλιματιστικό και ένα ψυγείο. Αν χαμηλώσει στροφές το πρώτο κλιματιστικό βάζεις και δεύτερο.
Τα μοναδικά μέχρι σήμερα ηλεκτρικά με μεγαλύτερη έξοδο είναι το Cybertruck και το F150, στα 10kW. Aυτο σηκώνει σπίτι. Αλλά εκεί θέλει γραμμή στον πίνακα και διακόπτη να αλλάζεις παροχή. Υπάρχουν και αυτόματοι αλλά ανεβαίνει το κόστος. Και βέβαια το αμάξι πριζομένο.

Υπάρχει περίπτωση το R5 που διαθέτει και V2H να μπορεί να δώσει μεγαλύτερη έξοδο από τον bidirectional φορτιστή της Renault. To V2L του είναι 3,7kW.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.473
Reaction score
1.555
Αυτό που ήθελα να πω ήταν το αντίθετο της εξειδίκευσης, ήταν γενίκευση.

Ότι δηλαδή μπορεί για το συγκεκριμένο σενάριο που περιγράφεις να σε κάλυπτε ένα EV (και πάλι δύσκολο, βλέπε παρακάτω), αλλά αν δούμε γενικότερα το θέμα του emergency power backup, δεν είναι τόσο απλό να στο λύσει το αυτοκίνητο. Και ανέφερα κάποια παραδείγματα στα οποία το EV δεν θα ήταν λύση.

Επίσης αυτό που λες ότι "θα κούμπωνες το EV σε μια πρίζα" δεν είναι τόσο απλό, γιατί το σκέφτεσαι ανάποδα, δεν μπορείς να δώσεις ρεύμα στο σπίτι μέσω μιας πρίζας. Ναι, θα μπορούσες να βάλεις στην πρίζα του EV ένα ψυγείο (αν είχες αρκετά μακριά μπαλαντέζα) αλλά δεν θα μπορούσες π.χ. να έχεις θέρμανση.

Άρα ακόμα και με EV, αν εσύ είσαι ταξίδι και η οικογένειά σου είναι σπίτι και κάνει τέτοια χειμωνιάτικη διακοπή, θα ψοφήσει από το κρύο. Ακόμα και αν είσαι εκεί, αν δεν έχεις προβλέψει τον τρόπο/εγκατάσταση για να μπορεί το σπίτι (και όχι μια συσκευή) να πάρει ρεύμα από το EV, δεν λύνεις το πρόβλημα. Ακόμα κι αν έχεις κάνει τα παραπάνω, αν το αυτοκίνητό σου έχει V2L (και όχι V2H) μπορεί το power output να μην αρκεί για όλα αυτά που χρειάζεσαι. Και για όλα αυτά εννοείται πως έχεις γκαράζ, έτσι; Οπότε αυτομάτως τα παραπάνω δεν είναι λύση για τον περισσότερο κόσμο.

Από εκεί και πέρα, συμφωνώ με αυτό που λες και το είπα κι εγώ παραπάνω, ότι δηλαδή το αυτοκίνητο το παίρνεις πρωταρχικά για αυτοκίνητο, όχι για μπαταρία σπιτιού. Οπότε εφόσον το πάρεις και εφόσον το έχεις, είναι χρήσιμο να σου παρέχει κάποιες τέτοιες δυνατότητες, κι ας μην σου λύνουν το πρόβλημα στο 100%.
Η πρόβλεψη για σχετική εγκατάσταση είναι απαραίτητη είτε μιλάμε για γεννήτρια, είτε για το EV, κάπου θα κουμπώσει. Ακόμη και για δυνατότητα V2L, το πρώτο που θα φρόντιζα θα ήταν μία πρίζα από την οποία θα τραβάνε οι κυκλοφορητές του καλοριφέρ, για το δυσμενέστερο σενάριο, τη διακοπή ρεύματος λόγω χιονόπτωσης.

Κατά τα άλλα αντιληπτό το ότι μπορεί εγώ να λείπω σε ταξίδι όσο η οικογένεια θα είναι σπίτι, όχι εξαιρετικά πιθανό, αλλά όχι απίθανο. Σε ένα -σύντομο- μέλλον, το δικό μου ηλεκτρικό (που δεν έχω ακόμη) δεν θα είναι το μόνο του σπιτιού.

Και πράγματι, είναι απαραίτητο το γκαράζ. Μόνο που αυτό δεν αφορά μόνο τις μονοκατοικίες, όπως συχνά αναφέρεται, αλλά πρακτικά το σύνολο των κτιρίων στη χώρα που κτίστηκαν από τη δεκαετία του 90 και μετά, όταν και η ύπαρξη χώρου στάθμευσης ήταν προϋπόθεση για τη λήψη της οικοδομικής άδειας. Δεν είναι το σύνολο των κατοίκων της χώρας, δεν είναι καν η πλειοψηφία, αλλά δεν είναι και αστείο το ποσοστό όσων αυτό αφορά.

Ενώ θεωρώ εξαιρετικά πιθανό ότι όταν θα αυξηθεί αισθητά ο αριθμός των EVs θα αρχίσουμε να βλέπουμε και μεγάλο αριθμό παρόδιων φορτιστών - οι οποίοι θεωρώ εξαιρετικά πιθανό ότι θα μπορούν να κάνουν σε μεγαλύτερη κλίμακα σε επίπεδο π.χ. τετραγώνου, ότι ελπίζω να μπορώ να κάνω εγώ με το ένα ηλεκτρικό στη μία οικία.

Πάντως σε καμία περίπτωση δεν εννοούσα ότι σκεφτόμουν το EV (των 30-40.000€) ως εναλλακτική μίας γεννήτριας (των 300-400€) για να τροφοδοτώ το σπίτι. Μόνο ότι αυτή είναι μία επιπλέον δυνατότητα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.582
Reaction score
30.485
Όταν έρθει το EV εννοείται πως θα κάνω τέτοια εγκατάσταση. Και απλό V2L να κάνεις δεν θέλε τίποτα τρελό. Ένα 3x2.5mm είναι αρκετό.

Στην γεννήτρια έχω ήδη ξεχωριστή γραμμή που πάει στον πίνακα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.582
Reaction score
30.485
Σε τέτοιες καταστάσεις πρέπει να πούμε το πόσο σημαντική θα ήταν η δυνατότητα του EV μας να έχει AC φόρτιση τουλάχιστον 11kW, ιδανικά 22kW. 22άριδες φορτιστές έχει γεμίσει η χώρα, το κουμπώνεις και μετά πας πάλι σπίτι να δώσεις ρεύμα.

Το κακό είναι ότι τα ηλεκτρικά με δυνατότητα AC 22kW είναι μετρημένα στα δάκτυλα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.844
Reaction score
136.875
Τα μοναδικά μέχρι σήμερα ηλεκτρικά με μεγαλύτερη έξοδο είναι το Cybertruck και το F150, στα 10kW.
Είδες στο βίντεο που ανέβασα τι δίνει το μοντελ Υ;
 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.584
Μηνύματα
2.945.130
Members
38.201
Νεότερο μέλος
Ants
Top