- Μηνύματα
- 30.962
- Reaction score
- 90.138
Ένα θα σου πω: με τα ηλεκτρικά δεν ξαναμιλάς ποτέ με βενζινά.Ειδικά αυτό είναι εμφανέστατο από την ανάγνωση του νήματος!![]()
![]()
![]()
Ξέρω πως ειδικά εσυ θα το εκτιμήσεις αυτό.
Ένα θα σου πω: με τα ηλεκτρικά δεν ξαναμιλάς ποτέ με βενζινά.Ειδικά αυτό είναι εμφανέστατο από την ανάγνωση του νήματος!![]()
![]()
![]()
Δεν μπαίνω σε τέτοιο mode.Αν το βλέπεις από την πλευρά του οδηγού που θέλει ηλεκτρικό είναι. Αν το βλέπεις από την άλλη του θερμικού δεν είναι. Σύμφωνα με τη γωνία θέασης μεταφράζεις ανάλογα.
Όπως έγραψα δεν ανήκω σε αντίπαλο στρατόπεδο. Οι ενεργειακές προεκτάσεις του αυτοκινήτου με έκαναν να απαντήσω.Ένα θα σου πω: με τα ηλεκτρικά δεν ξαναμιλάς ποτέ με βενζινά.
Ξέρω πως ειδικά εσυ θα το εκτιμήσεις αυτό.
Δεν διαφωνώ. Όπως είχα γράψει σε άλλη σελίδα πιο πίσω, οι πελάτες έχουν αλλάξει. Δεν είναι όπως παλιά. Σε αυτούς που υπήρχαν μέχρι σήμερα, προστέθηκαν όσοι θέλουν μόνο θερμικό, όσοι θέλουν μόνο ηλεκτρικό, και όσοι δεν έχουν θέμα με το καύσιμο φτάνει να τους κάνει.Δεν μπαίνω σε τέτοιο mode.
Υπάρχουν x ανάγκες και διαλέγουμε λύσεις για να τις καλύψουμε.
Οι οποίες θα είναι γρήγορες, "φτηνές", εύκολες, πρακτικές, και το βασικό, δεν θα απαιτούν περισσότερη ασχολία και έγνοιες από τις προϋπάρχουσες καταστάσεις.
Αν για παράδειγμα θέλει κάποιος να βλέπει ταινίες και του προτείνουμε να γκρεμίσει τοίχους, να χωρίσει, να φέρει τον μηχανικό των Village Cinemas να του κάνει μελέτη κλπ κάπου έχουμε ξεφύγει από αυτό που ζητάει ο απλός άνθρωπος που δεν ψάχνει νέα απασχόληση.
Το λέω γιατί βλέπω (όχι μόνο εδώ μέσα) ότι όλη η φάση με τις "μπαταρίες" έχει δημιουργήσει ένα χομπίστικο λόμπι. Με το οποίο δεν είμαι αρνητικός, απλά όπως κάθε χόμπι έχει διαφορετική απήχηση στους συμμετέχοντες και τους απλούς παρατηρητές που ασχολούνται μόνο λόγω "ανάγκης".
Ετοιμάζονται για το επόμενο lockdown που θα προκαλέσουν...γρήγορα, εύκολα, πρακτικά
Τρώνε όμως και κάτι σκαλώματα..γρήγορα, εύκολα, πρακτικά
Αν βάλεις και απόσυρση είναι περίπου 1000€ ακριβότερο από την βασική έκδοση του Aygo X.Αυτά είναι!
Με 20 χιλιάρικα 60-αρα μπαταρία, τι συζητάμε..
Αλλά ξέχασα..
Γιάρις και ξερό ψωμί.![]()
Αυτό που διαβάζω είναι εξειδίκευση του προβλήματος.Στη θεωρία καλό ακούγεται, αλλά το πρόβλημα με αυτό (το να έχεις δηλαδή το αυτοκίνητο ως backup) είναι πως πρέπει να είσαι εκεί. Κι εσύ και το αυτοκίνητο.
Εμείς ας πούμε στο σπίτι, στη ράμπα του γκαράζ που είναι στο ημιυπόγειο και έχει ένα φρεάτιο μπροστά, έχουμε αντλία ώστε όταν γεμίσει το φρεάτιο να ανεβάζει και να διώχνει τα νερά έξω, στο πεζοδρόμιο. Αν κάνει μια καλή καταιγίδα (από αυτές που μόνο σπάνια δεν κάνει πλέον) και ταυτόχρονα κοπεί το ρεύμα (π.χ. από κεραυνό, σιγά το απίθανο) θα πλημμυρίσουμε.
Έχω σκεφτεί να πάρω έναν inverter (δεν έχει V2H το δικό μου) για να μπορώ να τροφοδοτήσω από το αυτοκίνητο την αντλία και ό,τι άλλο (π.χ. ψυγείο) αλλά τι θα γίνει αν αυτό συμβεί όσο είμαι στη δουλειά; Ή διακοπές; Οπότε πάλι θέλω μπαταρίες για το σπίτι αν θέλω να είμαι safe, δεν υπάρχει άλλη λύση.
Θα μου πεις, είναι άλλο οι καταναλώσεις που έχεις για κάποια backup συστήματα όταν δεν είσαι εκεί και άλλο οι καταναλώσεις όταν είσαι. Οπότε θα μπορούσες να έχεις κάποιες πιο μικρές μπαταρίες στο σπίτι και να συνδέεις και το αυτοκίνητο σε περίπτωση που η διακοπή κρατήσει. Ίσως.
Απλά σε αυτή την περίπτωση έχεις ήδη μπει στη διαδικασία για εγκατάσταση με μπαταρίες κλπ. και θα έχεις ήδη απαλλαγεί από το άγχος των πιο καταστροφικών σεναρίων. Το υπόλοιπο είναι απλά "nice to have" και αρκετά σπάνιο.
Π.χ. στις φωτιές του '21 που μείναμε χωρίς ρεύμα για μέρες, αν είχα μια μικρή μπαταρία να κρατήσει τα ψυγεία, μια χαρά θα ήμουν. Το να έχω και μια μεγάλη για να συνεχίσω τη ζωή μου σαν να μην συμβαίνει τίποτα, ωραίο θα ήταν, αλλά όχι critical.
Υ.Γ. Μιλάω για το σενάριο του να έχεις το δικό σου αυτοκίνητο ως backup, όχι έξυπνα δίκτυα που θα παίρνεις και από τον γείτονα κλπ.
Υ.Γ.2 Αν δεν έχεις τίποτα άλλο, καλό είναι να έχεις ένα EV ως backup και ΑΝ τύχει να σε σώσει, είσαι τυχερός. Έτσι κι αλλιώς για άλλον λόγο το πήρες το αυτοκίνητο. Απλά μην θεωρήσεις πως επειδή το έχεις, είσαι ασφαλής σε όλα τα σενάρια.
Αυτό που ήθελα να πω ήταν το αντίθετο της εξειδίκευσης, ήταν γενίκευση.Αυτό που διαβάζω είναι εξειδίκευση του προβλήματος.
Η πρόβλεψη για σχετική εγκατάσταση είναι απαραίτητη είτε μιλάμε για γεννήτρια, είτε για το EV, κάπου θα κουμπώσει. Ακόμη και για δυνατότητα V2L, το πρώτο που θα φρόντιζα θα ήταν μία πρίζα από την οποία θα τραβάνε οι κυκλοφορητές του καλοριφέρ, για το δυσμενέστερο σενάριο, τη διακοπή ρεύματος λόγω χιονόπτωσης.Αυτό που ήθελα να πω ήταν το αντίθετο της εξειδίκευσης, ήταν γενίκευση.
Ότι δηλαδή μπορεί για το συγκεκριμένο σενάριο που περιγράφεις να σε κάλυπτε ένα EV (και πάλι δύσκολο, βλέπε παρακάτω), αλλά αν δούμε γενικότερα το θέμα του emergency power backup, δεν είναι τόσο απλό να στο λύσει το αυτοκίνητο. Και ανέφερα κάποια παραδείγματα στα οποία το EV δεν θα ήταν λύση.
Επίσης αυτό που λες ότι "θα κούμπωνες το EV σε μια πρίζα" δεν είναι τόσο απλό, γιατί το σκέφτεσαι ανάποδα, δεν μπορείς να δώσεις ρεύμα στο σπίτι μέσω μιας πρίζας. Ναι, θα μπορούσες να βάλεις στην πρίζα του EV ένα ψυγείο (αν είχες αρκετά μακριά μπαλαντέζα) αλλά δεν θα μπορούσες π.χ. να έχεις θέρμανση.
Άρα ακόμα και με EV, αν εσύ είσαι ταξίδι και η οικογένειά σου είναι σπίτι και κάνει τέτοια χειμωνιάτικη διακοπή, θα ψοφήσει από το κρύο. Ακόμα και αν είσαι εκεί, αν δεν έχεις προβλέψει τον τρόπο/εγκατάσταση για να μπορεί το σπίτι (και όχι μια συσκευή) να πάρει ρεύμα από το EV, δεν λύνεις το πρόβλημα. Ακόμα κι αν έχεις κάνει τα παραπάνω, αν το αυτοκίνητό σου έχει V2L (και όχι V2H) μπορεί το power output να μην αρκεί για όλα αυτά που χρειάζεσαι. Και για όλα αυτά εννοείται πως έχεις γκαράζ, έτσι; Οπότε αυτομάτως τα παραπάνω δεν είναι λύση για τον περισσότερο κόσμο.
Από εκεί και πέρα, συμφωνώ με αυτό που λες και το είπα κι εγώ παραπάνω, ότι δηλαδή το αυτοκίνητο το παίρνεις πρωταρχικά για αυτοκίνητο, όχι για μπαταρία σπιτιού. Οπότε εφόσον το πάρεις και εφόσον το έχεις, είναι χρήσιμο να σου παρέχει κάποιες τέτοιες δυνατότητες, κι ας μην σου λύνουν το πρόβλημα στο 100%.
Είδες στο βίντεο που ανέβασα τι δίνει το μοντελ Υ;Τα μοναδικά μέχρι σήμερα ηλεκτρικά με μεγαλύτερη έξοδο είναι το Cybertruck και το F150, στα 10kW.
ΌχιΕίδες στο βίντεο που ανέβασα τι δίνει το μοντελ Υ;