Πλεούμενα και χόμπι της θάλασσας

Μηνύματα
2.779
Reaction score
1.204
Υπάρχουν πολλές σχολές από τους κατα τόπους Ναυτικούς Ομίλους,
Υπάρχει και αυτό Βόνιτσα και στην Ηλιούπολη
Πολλές ακόμα πιστοποιήσεις για σωστικά, VHF κτλ
Όμως πρέπει συχνά να βγαίνεις , να το εξασκείς, να βρεις παρέα να πηγαίνετε βόλτες και να γίνεται επιμερισμός εργασιών σχεδιασμός , επιθεωρήσεις εγγράφων, μηχανών ασκήσεις, στίγματα , νυχτερινά κτλ
Μια καλή αρχή ήταν οι μεταφορές....
Δεν μιλάμε για αγωνιστική ιστιοπλοΐα... Αυτό είναι άλλο πράγμα !
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.406
Reaction score
42.248
Σκέφτομαι ότι ένα μεγάλο προτέρημα των ιστιοπλοϊκών, πέραν του οικονομικού πλεονεκτήματος, είναι η μεγαλύτερη ασφάλεια που προσφέρει στα απρόσμενα.
Καταρχάς έχεις δύο μηχανές, τα πανιά και τη ΜΕΚ, χαλάει η μία έχεις την άλλη. Δεύτερο, αλλά εξίσου σημαντικό, λόγω της ταχύτητας που μπορείς να αναπτύξεις με ένα ιστιοπλοϊκό δεν κινδυνεύεις (πολύ) από προσκρούσεις με αγνώστου ταυτότητας αντικείμενα στη θάλασσα και είναι απίθανο να πάρεις σβάρνα άλλα πλεούμενα ή λουόμενους.
 

Μηνύματα
15.717
Reaction score
22.022
Και εξίσου απίθανο να σταματήσεις έγκαιρα.
Αφενός η γάστρα γλυστραει πολυ καλα αφετέρου δεν έχεις ισχύ να πας ανάποδα.
Οι χειρισμοί για να σταματήσεις ξαφνικά με τα πανιά εκτός της αλλαγής πορείας δεν γίνονται απο έναν (σε σύγκριση με τα μηχανοκίνητα πάντα)
 

soer

"Κύριος" Σωτήρης!
Μηνύματα
330
Reaction score
634
Και εξίσου απίθανο να σταματήσεις έγκαιρα.
Αφενός η γάστρα γλυστραει πολυ καλα αφετέρου δεν έχεις ισχύ να πας ανάποδα.
Οι χειρισμοί για να σταματήσεις ξαφνικά με τα πανιά εκτός της αλλαγής πορείας δεν γίνονται απο έναν (σε σύγκριση με τα μηχανοκίνητα πάντα)
Η γάστρα έχει μεγαλύτερη αντίσταση γιατί υπάρχει μια τεραστία καρίνα και ένα αντίστοιχο τιμόνι που έχει σοβαρή αντίσταση στο νερό σε αντίθεση με ένα ταχύπλοο...

Λόγω χαμηλής ταχύτητας ( και μεγαλύτερης αντίστασης ) στα ίδια μέτρα σκάφους έχεις συγκριτικά με ένα ταχύπλοο πολύ μεγαλύτερο χρόνο αντίδρασης εκτός αν μιλάμε για φουσκωτό ,εκεί δεν εχω ιδέα πως αντιδρά.
Για οποίον έχει χειριστή ένα ιστιοφόρο και έχει βάλει ανάποδα για να σταματήσει , θα έχει δει ότι ακινητοποιειται σχεδόν άμεσα .
Οσο για τα πανιά , με ελιγμό , αλλιώς υπάρχει σοβαρή καθυστέρηση γιατί πρέπει να εκκίνησης την μηχανή με ότι αυτό συνεπαγετε ... Τα πανιά δεν ειναι πρόβλημα γιατί τα απελευθερωνεις άμεσα αν θέλεις να κινηθείς ανάποδα αλλωσται με πανια δεν κινησαι μέσα στο λιμάνι και σε σημεία που δεν έχεις ικανοποιητικο χώρο για τον χειρισμό τους εκτός και αν σε έχει εγκαταλείψει η μηχανή.
Όπως και να έχει λόγω ταχύτητας έχεις συγκριτικά με ένα ταχύπλοο πολύ μεγαλύτερο χρόνο αντίδρασης
 
Last edited:

soer

"Κύριος" Σωτήρης!
Μηνύματα
330
Reaction score
634
Η γάστρα έχει μεγαλύτερη αντίσταση γιατί υπάρχει μια τεραστία καρίνα και ένα αντίστοιχο τιμόνι που έχει σοβαρή αντίσταση στο νερό σε αντίθεση με ένα ταχύπλοο...

Λόγω χαμηλής ταχύτητας ( και μεγαλύτερης αντίστασης ) στα ίδια μέτρα σκάφους έχεις συγκριτικά με ένα ταχύπλοο πολύ μεγαλύτερο χρόνο αντίδρασης εκτός αν μιλάμε για φουσκωτό ,εκεί δεν εχω ιδέα πως αντιδρά.
Για οποίον έχει χειριστή ένα ιστιοφόρο και έχει βάλει ανάποδα για να σταματήσει , θα έχει δει ότι ακινητοποιειται σχεδόν άμεσα .
Οσο για τα πανιά , με ελιγμό , αλλιώς υπάρχει σοβαρή καθυστέρηση γιατί πρέπει να εκκίνησης την μηχανή με ότι αυτό συνεπαγετε ... Τα πανιά δεν ειναι πρόβλημα γιατί τα απελευθερωνεις άμεσα αν θέλεις να κινηθείς ανάποδα αλλωσται με πανια δεν κινησαι μέσα στο λιμάνι και σε σημεία που δεν έχεις ικανοποιητικο χώρο για τον χειρισμό τους εκτός και αν σε έχει εγκαταλείψει η μηχανή.
Όπως και να έχει λόγω ταχύτητας έχεις συγκριτικά με ένα ταχύπλοο πολύ μεγαλύτερο χρόνο αντίδρασης
Και ένα ακόμα πλεονέκτημα ότι λόγω της καρίνας του μπορεί να κάνει στροφή 180 μοίρες με άξονα την καρίνα του, ακόμα και με τα πανιά ανοιχτά ,( με πολύ αέρα αυτό θα φέρει σοβαρά προβλήματα άλλα σταθμίζεις τις ανάγκες και πρατεις ανάλογα )
 
  • Like
Reactions: PMC


Μηνύματα
3.308
Reaction score
1.944
Πολύ όμορφα και καλά σκάφη. Έχει ένας ξάδερφος ένα στην κατηγορία Active Open γύρω στα 6,5 μέτρα και το έχει λιώσει.....Και δεν τον έχει προβληματίσει καθόλου εδώ και πάνω απο 10 χρόνια.
 
Last edited:

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.406
Reaction score
42.248
Εν τω μεταξύ κάναμε (με τη σύζυγο και μια φίλη) τα εξής.
Το περασμένο φθινόπωρο παρακολουθήσαμε το βασικό κύκλο μαθημάτων για απόκτηση διπλώματος ιστιοπλοΐας ανοικτής θάλασσας. Περάσαμε τέλεια και πήραμε τα διπλώματα (εγώ για δεύτερη φορά :D).
Μόλις χθες τελειώσαμε το δεύτερο κύκλο μαθημάτων. Σύζυγος και φίλη παρακολούθησαν το δευτεροβάθμιο (κρουαζιεράδικο) κύκλο μαθημάτων ενώ εγώ παρακολούθησα το αγωνιστικό τμήμα. Ηθελα να ζήσω την εμπειρία των αγώνων.
Μάλλον είμαι αρκετά "γιωτάς" για να μπορώ να σταθώ ανταγωνιστικά στην αγωνιστική ιστιοπλοΐα. Από την άλλη ήταν μια εξαιρετική εμπειρία και έμαθα πέντε πράγματα παραπάνω (και γνώρισα και ωραίους τύπους-τύπισσες).
Στο παρακάτω βίντεο ένα μικρό δείγμα από προπόνηση με πολύ αέρα (με storm jib & try sail). Με κάτι τέτοια εκτιμάς τα ιστιοπλοϊκά καθώς επίσης και την καλή εκπαίδευση.

Στο προσεχές πλάνο στο πρόγραμμα είναι μια ημερήσια ψαρεματοεξόρμηση με ταχύπλοο ψαράδικο αντροπαρέα μόνο. Ανταπόκριση από αυτό όταν (και αν) γίνει και μετά το hang over :laugh:


 

spylab

Shalom
Moderator
Μηνύματα
12.960
Reaction score
31.988
Η πρωτη δοκιμαστικη βολτα μετα το ξεχειμωνιασμα με το cranchi smeraldo 36 open απο την μαρινα στο Φαληρικο δελτα (Marina Delta Kallithea)

Και Θωρηκτο Αβερωφ απο την θαλασσα :thumbsup:



 




Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.609
Reaction score
75.564
Λοιιιιπόοοον!

Λίγο μετά τη φωτιά του '21 που παραλίγο να μας αφήσει άστεγους και μου άλλαξε πολύ τα μυαλά, πάμε για φαγητό με τον παλιότερό μου φίλο, απο τα 9-10, και πιάνουμε την πάρλα για βάρκες. Έχει μεγάλο κρούζερ στο οποίο όλο βρίσκω δικαιολογίες να μην πάω ΣΚ γιατί μετά θα αρχίσουν τα "πάμε μαζί διακοπές" και μετά απο λίγες μέρες θα σφαχτώ με ό,τι κινείται.
Μου θυμίζει οτι έχει το παλιό του Boston Whaler 11 ft (3,50) τέντερ σε μια αποθήκη στον Διόνυσο, τον ρωτάω αν μου το πουλάει, μου λέει ναι γιατί κάθεται κι έχει πάρει φουσκωτό που βολεύει για τη δουλειά, και δίνουμε τα χέρια. :biggrin:
Παίρνω το βαρκάκι με αρχαίο τρέιλερ και 30hp δίχρονη Mercury (Tohatsu) του '05, το ρίχνουμε 3 φορές στον Ευβοϊκό, αγοράζω καινούριο τρέιλερ και το παρκάρω σε μια βεράντα της υπόγας όπου έμεινε μέχρι την Κυριακή των εκλογών. Χαζολογάω στο Car* τον Νοέμβριο γιατί τρώγοντας έρχεται η όρεξη, βλέπω 2 σύγχρονα (<10 ετών) ίδια 17ft (5,20) Whalers με Merc μοντέρνα τετράχρονη 100hp για πούλημα, παναταδώ, μ' αρέσ'νε παρά τους λίγους αποθηκευτικούς χώρους, κάνω την κουτσουκέλα και διαλέγω το ένα!

*όπου ο χρόνος για βαρκάκια, ιδίως αμερικάνικα, σταμάτησε το 2009 με την κρίση




Και τα περισσότερα απ' όσα έγραφα σ' αυτό το νήμα πριν λίγα χρόνια ξαφνικά δεν ισχύουν ή δε με νοιάζει αν ισχύουν! :rolleyes::roflmao:

Και σε πάρκινγκ πήγαμε, και μάθαμε να το ρίχνουμε/βγάνουμε εύκολα, και βολέψαμε το αποθηκευτικό με λίγο έξτρα χαμαλίκι, αλλά το κυριότερο, γυρνάμε παντού εξερευνώντας όπως έκανα τα παλιά χρόνια.

Οι χαρές είναι τόσο περισσότερες απο τις λύπες που μόνο ένα πράγμα έχω να σας πω:

Μη διαβάζετε τις μπουρδοφιλοσοφίες ενός βαρεμένου τεμπέλη κωλόγερα στα φόρα, δοκιμάστε τα πάντα (ιδίως στο συγκεκριμένο θέμα όπου βρωμάει ο τόπος απο φθηνά νοικιάρικα) γιατί μπορεί να σας αρέσει και να λέτε τι έχασα τόσα χρόνια (το γνωστό ;) ).


Στα τεχνικά που τόσο αγαπάμε εδώ, οι σύγχρονες μηχανές είναι σαν αυτοκινήτου, με μηδενικά ή τουλάχιστον γνωστά μικροπροβλήματα και ελάχιστες απαιτήσεις συντήρησης. Λαδάκια, φίλτρα, βαλβολίνες κάθε χρόνο και κάθε 2-3 χρόνια τρόμπα νερού (impeller) με τα παρελκόμενά της.
Η δική μας έχει απίστευτα πολύ τριμ και βγαίνει ολόκληρη απ' το νερό όταν μένει το βαρκί στη θάλασσα οπότε μηδέν ηλεκτρόλυση στην ίδια, μόνο το φθηνό ανόδιο της βάσης της τρώγεται.
Καίει πολύυυ λιγότερο απο τις παλιές δίχρονες, δεν καπνίζει, δε μυρίζει, δεν μπουκώνει, είναι ήσυχη (οι ακόμα νεότερες είναι τάφοι).
Έχει app για να βλέπεις τα πάντα στο κινητό, κατανάλωση, πραγματική ταχύτητα, πιέσεις, θερμοκρασίες.

Το ίδιο το μπανιεροβαρκάκι πάει θαυμάσια στον καιρό, δεν καρφώνει ποτέ μουρίτσα στα πρίμα με κύμα (αυτό που όλοι τρέμουν) αλλά προφανώς το μικρό του μήκος περιορίζει το πόσο γρήγορα θα κινηθείς σε μεγάλο κυματισμό. Η τέντα, που παλιά δεν χρησιμοποιούσα ποτέ και γι' αυτό έχω γίνει σαν σταφίδα :laugh: , είναι τεράστια, οι χώροι διπλάσιοι απο RIB φουσκωτό ίσου μήκους, το καθάρισμα με το λάστιχο παιχνίδι.
Και εν πλω αφού είναι self bailing, αδειάζ'νε τα νερά μονάχα τ'ς.


Το τι έγινε με το αρχικό μικρό βαρκάκι είναι ιστορία για επόμενο post, με αγορά απο άλλο μέλος μας, πώληση, δάκρυα και τελική επίλυση. Drama queen... :biggrin:
 

Μηνύματα
441
Reaction score
1.483
... οι χώροι διπλάσιοι απο RIB φουσκωτό ίσου μήκους, το καθάρισμα με το λάστιχο παιχνίδι.
Και εν πλω αφού είναι self bailing, αδειάζ'νε τα νερά μονάχα τ'ς. ...
Κατα πρωτον μεγεια σου, να το χαρεις και παντα καλες θαλασσες. Το θεμα ειναι πως με το που ανοιχτεις στο απεραντο γαλαζιο αρχιζει η αποτοξινωση και συνηθως επιστρεφεις ανανεωμενος.

Για τα φουσκωτα εχεις δικιο, εχουν λιγωτερους χωρους στα ιδια μεγεθη λογω των μπαλονιων αλλα εχουν μεγαλυτερη ασφαλεια και καλυτερη συμπεριφορα στον καιρο.
 

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.609
Reaction score
75.564
Περισσότερη ασφάλεια δεν έχουν εδώ και πολλά χρόνια.
Καλύτερη συμπεριφορά το δέχομαι για κάποια και σε συγκεκριμένες συνθήκες.
 

gonis

Luger
Μηνύματα
4.306
Reaction score
11.735
-Ωραίο το φουσκωτό,βάρκα,κρουζερ…..του φιλου σου:dance2:
-Ο κάτοχος φουσκωτού,βάρκας,κρουζερ…χαιρεται διπλά,μια όταν αγοράζει και μια όταν πουλάει :gamer:
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.406
Reaction score
42.248
Μετά το τελευταίο μου ποστ πιο πάνω το update είναι ότι από τους αγώνες κληρονόμησα μια ρήξη μηνίσκου, που κατέληξε μετά απο καιρό αναγκαστικά σε επέμβαση.
Ηρθε και ο κόβιντ και ρίξαμε άγκυρα στη στεριά.
Εκτοτε ένα ΠΣΚ με ιστιοπλοικό έχει γίνει μόνο και μια (περιπετειώδης) γύρα σπέτσες με νοικιάρικο βαρκάκι με την οικογένεια.

😭
 

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.609
Reaction score
75.564
γιατί τρώγοντας έρχεται η όρεξη, βλέπω 2 σύγχρονα (<10 ετών) ίδια 17 19ft (5,20 5,75) Boston Whalers με Mercury 100 150hp για πούλημα, παναταδώ, μ' αρέσ'νε παρά τους λίγους απλώς αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους, κάνω την κουτσουκέλα και διαλέγω το ένα!
Ααχ, τουφουτάιτις. two foot (60cm) ίτιδα... Μόνο 55 εκατοστά μακρύτερο, 40 όμως εκατοστά φαρδύτερο (204-244) και η άνεση διπλασιάστηκε.


Ντολμαδάκια, Boston Whaler 11' Sport αρχαίο.

1723011988354.jpeg


Ντολμαδάκια 2, 170 Super Sport που μας πήγαν σε ονειρεμένα μέρη.

1723012124517.jpeg


Τα Ντολμαδάκια 3, 190 Outrage που θα μας πάνε σε ακόμα περισσότερα κι ονειρεμενότερα. Κάναμε χθες maiden voyage στους Πεταλιούς με 4 μπωφόργια, τον καθημερινό καιρό του Νότιου γαμwΕυβοϊκού τα καλοκαίρια. Σήμερα 5... 🤬 Και θα ξαναπάμε. :cry:

1723012252000.jpeg
 


Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.609
Reaction score
75.564
♥

To δευτερο ντολμαδακι τι απεγινε ? :p
Είναι σπίτι, κοιμάται. Φέτος έκανε ήδη 55 ώρες και θέλει να ξεκουραστεί. :p
Και δεν σου το πουλάω. 😝

Μάλλον θα πουληθεί (όχι στον spylab όμως) όταν γίνουν όλα τέλεια στο τρέιλερ του 3, το οποίο αν και δεν έχει καλύψει ούτε 100 χιλιόμετρα αφού ήταν σε πάρκινγκ σκαφών όλη τη ζωή του, θέλει σοβαρά μαζέματα στα φρένα και ευρωπαϊκά φώτα.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.394
Μηνύματα
2.901.267
Members
38.034
Νεότερο μέλος
efsr
Top