- Μηνύματα
- 55.272
- Reaction score
- 137.915
Βλέποντας τη διαφορά από 100 Φον μέχρι τα 10 Φον:
(Ας ξεπεράσουμε προς ώρας το αναμφισβήτητο γεγονός πως αυτά τα διαγράμματα αφορούν αποκλειστικά και μόνον νέους ενήλικες αρίστης ακοής)
Και σε χώρο που η ουδός θορύβου δε ξεπερνάει τα 10 Φον (δύσκολο, αλλά εφικτό), έχουμε στην πραγματικότητα ένα χρήσιμο (ακροάσιμο) δυναμικό εύρος στα μεσαία της τάξης των 90 dB.
Και για αυτά τα 90 dB, χρειάζεται πολύ μάχη, ενώ το μπάσο θα πρέπει να μπορεί να φτάσει περί τα 120 dB SPL στις κορυφές..
Οι μουσικές, λόγω φόρτου στις χαμηλές και μεσοχαμηλές συχνότητες, παρουσιάζουν εκεί κάτω τις μέγιστες στιγμιαίες στάθμες, συνήθως μεταξύ 2ης και 3ης οκταβας, αν και παίζει και από 1η έως 4η οκτάβα να κορυφώνονται.
Δηλαδή, εάν ένα μουσικό κομμάτι παίζει έως 130 dB στιγμιαία κορύφωση στα μπάσα, είναι πολύ πιθανό να μην ξεπεράσει ποτέ (ούτε στιγμιαία) τα 100 dB στον 1 χιλιοκυκλο. Δείτε συχνοτικό περιεχόμενο μουσικής, έτσι είναι η περισσότερη μουσική που έχουμε διαθέσιμη.
Αυτό σημαίνει πως με 120-130 dB max SPL στα μπάσα, και ουδό θορύβου 10-20 dB στο φάσμα, για 90 έως 100 dB χρήσιμο ακροάσιμο δυναμικό εύρος έχουμε ανάγκες για δυναμικό εύρος στα μηχανήματα έως 110-115 dB (χρήσιμο sinad) που από μελέτες λένε πως σε ακουστικά μπορεί να φτάσει η χρησιμότητα έως τα 117 dB (σε στάθμες αδιανόητες, το θεωρώ απίθανο σενάριο, απλώς θεωρητική τιμή είναι).
Πάνω από 100 Φον, σε οποιαδήποτε συχνότητα, δεν είναι ανεκτό από την ανθρώπινη ακοή. Μην το συζητάτε καν.
Απλώς τα 100 Φον στα μπάσα, αντιστοιχούν σε πολύ υψηλά dB SPL (C).
Τες πα. Red book audio μπορούμε να ακούσουμε. Χαμηλές οι προσδοκίες.
(Ας ξεπεράσουμε προς ώρας το αναμφισβήτητο γεγονός πως αυτά τα διαγράμματα αφορούν αποκλειστικά και μόνον νέους ενήλικες αρίστης ακοής)
Και σε χώρο που η ουδός θορύβου δε ξεπερνάει τα 10 Φον (δύσκολο, αλλά εφικτό), έχουμε στην πραγματικότητα ένα χρήσιμο (ακροάσιμο) δυναμικό εύρος στα μεσαία της τάξης των 90 dB.
Και για αυτά τα 90 dB, χρειάζεται πολύ μάχη, ενώ το μπάσο θα πρέπει να μπορεί να φτάσει περί τα 120 dB SPL στις κορυφές..
Οι μουσικές, λόγω φόρτου στις χαμηλές και μεσοχαμηλές συχνότητες, παρουσιάζουν εκεί κάτω τις μέγιστες στιγμιαίες στάθμες, συνήθως μεταξύ 2ης και 3ης οκταβας, αν και παίζει και από 1η έως 4η οκτάβα να κορυφώνονται.
Δηλαδή, εάν ένα μουσικό κομμάτι παίζει έως 130 dB στιγμιαία κορύφωση στα μπάσα, είναι πολύ πιθανό να μην ξεπεράσει ποτέ (ούτε στιγμιαία) τα 100 dB στον 1 χιλιοκυκλο. Δείτε συχνοτικό περιεχόμενο μουσικής, έτσι είναι η περισσότερη μουσική που έχουμε διαθέσιμη.
Αυτό σημαίνει πως με 120-130 dB max SPL στα μπάσα, και ουδό θορύβου 10-20 dB στο φάσμα, για 90 έως 100 dB χρήσιμο ακροάσιμο δυναμικό εύρος έχουμε ανάγκες για δυναμικό εύρος στα μηχανήματα έως 110-115 dB (χρήσιμο sinad) που από μελέτες λένε πως σε ακουστικά μπορεί να φτάσει η χρησιμότητα έως τα 117 dB (σε στάθμες αδιανόητες, το θεωρώ απίθανο σενάριο, απλώς θεωρητική τιμή είναι).
Πάνω από 100 Φον, σε οποιαδήποτε συχνότητα, δεν είναι ανεκτό από την ανθρώπινη ακοή. Μην το συζητάτε καν.
Απλώς τα 100 Φον στα μπάσα, αντιστοιχούν σε πολύ υψηλά dB SPL (C).
Τες πα. Red book audio μπορούμε να ακούσουμε. Χαμηλές οι προσδοκίες.