Featured Να επιλέξω την xlr σύνδεση;

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.818
Reaction score
130.138
Βλέποντας τη διαφορά από 100 Φον μέχρι τα 10 Φον:

(Ας ξεπεράσουμε προς ώρας το αναμφισβήτητο γεγονός πως αυτά τα διαγράμματα αφορούν αποκλειστικά και μόνον νέους ενήλικες αρίστης ακοής)

1000012425.png


Και σε χώρο που η ουδός θορύβου δε ξεπερνάει τα 10 Φον (δύσκολο, αλλά εφικτό), έχουμε στην πραγματικότητα ένα χρήσιμο (ακροάσιμο) δυναμικό εύρος στα μεσαία της τάξης των 90 dB.

Και για αυτά τα 90 dB, χρειάζεται πολύ μάχη, ενώ το μπάσο θα πρέπει να μπορεί να φτάσει περί τα 120 dB SPL στις κορυφές..

Οι μουσικές, λόγω φόρτου στις χαμηλές και μεσοχαμηλές συχνότητες, παρουσιάζουν εκεί κάτω τις μέγιστες στιγμιαίες στάθμες, συνήθως μεταξύ 2ης και 3ης οκταβας, αν και παίζει και από 1η έως 4η οκτάβα να κορυφώνονται.

Δηλαδή, εάν ένα μουσικό κομμάτι παίζει έως 130 dB στιγμιαία κορύφωση στα μπάσα, είναι πολύ πιθανό να μην ξεπεράσει ποτέ (ούτε στιγμιαία) τα 100 dB στον 1 χιλιοκυκλο. Δείτε συχνοτικό περιεχόμενο μουσικής, έτσι είναι η περισσότερη μουσική που έχουμε διαθέσιμη.

Αυτό σημαίνει πως με 120-130 dB max SPL στα μπάσα, και ουδό θορύβου 10-20 dB στο φάσμα, για 90 έως 100 dB χρήσιμο ακροάσιμο δυναμικό εύρος έχουμε ανάγκες για δυναμικό εύρος στα μηχανήματα έως 110-115 dB (χρήσιμο sinad) που από μελέτες λένε πως σε ακουστικά μπορεί να φτάσει η χρησιμότητα έως τα 117 dB (σε στάθμες αδιανόητες, το θεωρώ απίθανο σενάριο, απλώς θεωρητική τιμή είναι).

Πάνω από 100 Φον, σε οποιαδήποτε συχνότητα, δεν είναι ανεκτό από την ανθρώπινη ακοή. Μην το συζητάτε καν.
Απλώς τα 100 Φον στα μπάσα, αντιστοιχούν σε πολύ υψηλά dB SPL (C).

Τες πα. Red book audio μπορούμε να ακούσουμε. Χαμηλές οι προσδοκίες.
 


Μηνύματα
622
Reaction score
462
Ναι. Αυτή είναι η απόσταση ακρόασης. Αντί να ντρέπεται ο άλλος (ο κάθε άλλος) που ακούει στα 3, 4 ή 5 μέτρα, θα ντραπώ εγώ;
Ρε φιλε τωρα ερχεσαι να μου πουλησεις πνευμα με τα creative megaworks επειδη εχεις sub? Ελα τωρα...
 

Μηνύματα
28.232
Reaction score
26.730
Βλέποντας τη διαφορά από 100 Φον μέχρι τα 10 Φον:

(Ας ξεπεράσουμε προς ώρας το αναμφισβήτητο γεγονός πως αυτά τα διαγράμματα αφορούν αποκλειστικά και μόνον νέους ενήλικες αρίστης ακοής)

View attachment 339977

Και σε χώρο που η ουδός θορύβου δε ξεπερνάει τα 10 Φον (δύσκολο, αλλά εφικτό), έχουμε στην πραγματικότητα ένα χρήσιμο (ακροάσιμο) δυναμικό εύρος στα μεσαία της τάξης των 90 dB.

Και για αυτά τα 90 dB, χρειάζεται πολύ μάχη, ενώ το μπάσο θα πρέπει να μπορεί να φτάσει περί τα 120 dB SPL στις κορυφές..

Οι μουσικές, λόγω φόρτου στις χαμηλές και μεσοχαμηλές συχνότητες, παρουσιάζουν εκεί κάτω τις μέγιστες στιγμιαίες στάθμες, συνήθως μεταξύ 2ης και 3ης οκταβας, αν και παίζει και από 1η έως 4η οκτάβα να κορυφώνονται.

Δηλαδή, εάν ένα μουσικό κομμάτι παίζει έως 130 dB στιγμιαία κορύφωση στα μπάσα, είναι πολύ πιθανό να μην ξεπεράσει ποτέ (ούτε στιγμιαία) τα 100 dB στον 1 χιλιοκυκλο. Δείτε συχνοτικό περιεχόμενο μουσικής, έτσι είναι η περισσότερη μουσική που έχουμε διαθέσιμη.

Αυτό σημαίνει πως με 120-130 dB max SPL στα μπάσα, και ουδό θορύβου 10-20 dB στο φάσμα, για 90 έως 100 dB χρήσιμο ακροάσιμο δυναμικό εύρος έχουμε ανάγκες για δυναμικό εύρος στα μηχανήματα έως 110-115 dB (χρήσιμο sinad) που από μελέτες λένε πως σε ακουστικά μπορεί να φτάσει η χρησιμότητα έως τα 117 dB (σε στάθμες αδιανόητες, το θεωρώ απίθανο σενάριο, απλώς θεωρητική τιμή είναι).

Πάνω από 100 Φον, σε οποιαδήποτε συχνότητα, δεν είναι ανεκτό από την ανθρώπινη ακοή. Μην το συζητάτε καν.
Απλώς τα 100 Φον στα μπάσα, αντιστοιχούν σε πολύ υψηλά dB SPL (C).

Τες πα. Red book audio μπορούμε να ακούσουμε. Χαμηλές οι προσδοκίες.
Λίγο - πολύ αυτά που γράφεις , και έχεις δίκιο είναι νούμερα εξωπραγματικά , ακόμα και για τα CORAL , JBL , και και και .
 

Μηνύματα
127
Reaction score
78
Κανεις δε ζημιώθηκε δοκιμάζοντας και ουχί αγοράζοντας στα τυφλά.
Τελικα ποιο το συμπερασμα της δοκιμης θα ενημερωθουμε ? Υπαρχουν και καποιοι old school που νοιαζονται
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.818
Reaction score
130.138
Το Neumann 310, με ένα 8,25" γουφερ, προδιαγράφεται με απόκριση συχνότητας από 30 κύκλους στα -6dB και από 34 κύκλους στα -3dB.

Τίμιες προδιαγραφές, είναι εκπληκτικά ακριβής η φίρμα.

Η απόκριση συχνότητας μετρήθηκε από την Neumann ως εξής:

1724248941853.png


Και από τον Αμίρ ως εξής (στα 97-98 dB) :

1724249015464.png


1724249138655.png


1724249156079.png


Όλα τα σχεδιαγράμματα, είτε του Αμίρ είτε της Neumann, συμφωνούν πως από 40 κύκλους πέφτει η απόκριση. Φυσιολογικό πράγμα, μιλάμε για 8,25" μεγάφωνο.

Εν ολίγοις, η προδιαγραφή απόκρισης από 30 κύκλους στα -6dB, και από 34 κύκλους στα -3dB, σημαίνει λίαν επιεικώς πως από 40 κύκλους και πάνω παίζει το ηχείο, αλλά λόγω περιορισμών στο εύρος 40-80 Hz στο max SPL, στην πράξη, αυτό το ηχείο παίζει από 80 κύκλους και πάνω, όπως προβλέπεται για οποιοδήποτε τίμιο 8" ηχείο.

Δεν γίνονται θαύματα.

Δεν υπάρχουν θαυματουργά 5" ούτε 8".

Μετρήσεις θα βρείτε σε άπειρα ηχεία πλέον. Δεν μπορούμε να λέμε χαζομάρες για απόκριση στην 1η και 2η οκτάβα χωρίς σαμπ όταν έχουμε 8" μεγάφωνο στο ηχείο, δε βγαίνει, δε γίνεται ρε παιδιά, είναι αδύνατο.

Διαβάστε εάν θέλετε την κριτική του Αμίρ, είναι διδακτική:

 

Μηνύματα
622
Reaction score
462
Το Neumann 310, με ένα 8,25" γουφερ, προδιαγράφεται με απόκριση συχνότητας από 30 κύκλους στα -6dB και από 34 κύκλους στα -3dB.

Τίμιες προδιαγραφές, είναι εκπληκτικά ακριβής η φίρμα.

Η απόκριση συχνότητας μετρήθηκε από την Neumann ως εξής:

View attachment 339978

Και από τον Αμίρ ως εξής (στα 97-98 dB) :

View attachment 339979

View attachment 339980

View attachment 339981

Όλα τα σχεδιαγράμματα, είτε του Αμίρ είτε της Neumann, συμφωνούν πως από 40 κύκλους πέφτει η απόκριση.

Εν ολίγοις, η προδιαγραφή απόκρισης από 30 κύκλους, με -6dB, και από 34 κύκλους με -3dB, σημαίνει λίαν επιεικώς πως από 40 κύκλους παίζει το ηχείο, αλλά λόγω max SPL, στην πράξη, παίζει από 80 κύκλους, όπως προβλέπεται για οποιοδήποτε τίμιο 8" ηχείο.

Δεν γίνονται θαύματα.

Δεν υπάρχουν θαυματουργά 5"..

Μετρήσεις θα βρείτε σε άπειρα ηχεία πλέον. Δεν μπορούμε να λέμε χαζομάρες για απόκριση στην 1η και 2η οκτάβα χωρίς σαμπ όταν έχουμε 8" μεγάφωνο στο ηχείο, δε βγαίνει, δε γίνεται ρε παιδιά, είναι αδύνατο.

Διαβάστε εάν θέλετε την κριτική του Αμίρ, είναι διδακτική:

Εαν το θεμα ειναι τα max spl μπορουν να χρησιμοποιηθουν πολλαπλες μοναδες σε ηχειο
δαπεδου.


1724250146919.png
 
Last edited:

Μηνύματα
4.554
Reaction score
7.910
Μ αυτό το dB(A) και dB(C) θα συμφωνήσουμε ή θα λέει ο καθένας τα δικά του? :biggrin:
Σας έχω event ηλεκτρονικής μουσικής, με τα ηχεία που χρησιμοποίησαν, όμοια για κάθε stage και μια πρόβλεψη της στάθμης στον χώρο.
1724250471172.png

Καταλάβατε κύριοι? :biggrin:
 


Μηνύματα
622
Reaction score
462
Υπαρχει και το borrensen m6 το οποίο πάλι έχει μόνο 5ιντσα (4.5 ιντσες) και ξεκινάει από τα 20hz.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.991
Reaction score
55.277
Δεν υπαρχει τηρουμένων των αναλογιών . Μπορείς να έχεις 5 ίντσες που αναπαράγουν πιο καθαρά και πιο δυνατά ένα συχνοτικο φάσμα λόγω υλικού του κώνου και μαγνητων από ότι ένα 8ιντσο. Απλώς θα είναι πιο ακριβό το ηχείο από τα αλλά 5ιντσα . Οσο για τα 40-80 hz είναι αστείο να λες ότι δεν μπορεί ένα πενταιντσο να βγάλει χρήσιμες και καθαρές στάθμες για μια μέση απόσταση ακρόασης γύρω στα 2μ στα 75db που είναι μια μέση στάθμη ακρόασης

"...
Στις μικρές όμως και...΄΄τριανταφυλλένιες΄΄ καμπίνες,το μικρότερο μεγάφωνο θα χρειαζόταν έτσι και αλλιώς ανώτερη μάζα για ν'αυξήσει τη δομική σταθερότητα του κώνου καθώς εκείνος θα ήταν επιφορτισμένος με τη διαχείριση ανώτερων μεταβολών στις εσωτερικές τιμές πίεσης,οπότε η ευαισθησία θα κατερχόταν περαιτέρω.Και η εφαρμογή ισχυρότερου μαγνήτη δεν είναι εφικτή σε όλες τις περιπτώσεις,αφού οι δικές του μεγαλύτερες διαστάσεις μπορεί υπό τη στενότερη εσωτερική διαρρύθμιση είτε να παρεμπόδιζαν την ελεύθερη ροή του αέρα,είτε να μείωναν υπέρμετρα το διαθέσιμο εσωτερικό όγκο κι έτσι να κατέβαινε περισσότερο η ενδοτικότητα.Κι εφόσον ο αέρας θα αποκτούσε σκληρότερη ελατηριακή ιδιότητα,τότε θα...αυξανόταν πάλι η συχνότητα συντονισμού με το κάτω όριο απόκρισης,θα χρειαζόταν επιπλέον προσθήκη μάζας για την αντιστάθμιση και τότε ακόμα περισσότερη ισχύς και κατόπιν μεγαλύτερο και βαρύτερο πηνίο φωνής για τη διαχείριση της ισχύος οπότε ακόμα ανώτερη παροχή ισχύος και...φαύλος κύκλος.

Υπάρχει όμως και συνέχεια...Μικροί κώνοι με μεγάλες διαδρομές παράγουν μεγαλύτερες τιμές παραμόρφωσης από φαινόμενο Doppler που υποβάλλει σε διαμόρφωση τις εκπεμπόμενες συχνότητες και αυτό εντείνεται ιδίως σε μικρά mid-woofer προορισμένα να καλύπτουν εύρος ζώνης από τις χαμηλές μέχρι τις κατώτερες υψηλές οκτάβες.Κατά την αναπαραγωγή σύνθετων σημάτων οι ανώτερες συχνοτικές συνιστώσες θα έπρεπε τότε να εκπέμπονταν από κώνους παλλόμενους ταυτόχρονα με τις κατώτατες συχνότητες.

Μεγαλύτερες διαδρομές συνεπάγονται επίσης και μικρότερη γραμμικότητα ως προς τις ελαστικές ιδιότητες της ανάρτησης,αφού οι δυνάμεις επαναφοράς δεν μένουν σταθερές με την απόσταση εκτροπής.Αυτό οδηγεί σε ανώτερες τιμές παραμόρφωσης,αρμονική κι ενδοδιαμόρφωσης,συγκρινόμενες προς μεγαλύτερα μεγάφωνα που θα εκτελούσαν μικρότερες διαδρομές.Οι μεγαλύτερες διαδρομές επίσης σημαίνουν ανάλογες μετακινήσεις για το πηνίο φωνής μέσα στο πεδίο από τον ακίνητο μαγνήτη,κάτι που αυξάνει παραμορφώσεις από ανομοιομορφία μαγνητικής ροής και τη μη γραμμική τους συμπεριφορά.

Το μεγαλύτερο ποσό αποδιδόμενης ισχύος σε μικρό κώνο για να έβγαζε την ίδια στάθμη σε σχέση μ'έναν μεγαλύτερο σημαίνει επίσης παραγωγή περισσότερης θερμότητας που θα γινόταν και πιο δύσκολη στην απαγωγή λόγω των περιορισμένων διαστάσεων σε μικρή καμπίνα.Καθώς θα αυξανόταν η θερμοκρασία στο πηνίο φωνής,εκείνο θα παρουσίαζε μεγαλύτερη αντίσταση στη μετάδοση ισχύος από τον ενισχυτή για δεδομένη τάση στους ακροδέκτες.Η προκύπτουσα δυναμική συμπίεση στο σύστημα θα εντείνει τους μηχανισμούς παραμόρφωσης ,κ.ο.κ. Η μεγάλη ταχύτητα των μικρών κώνων καθώς ωθούν τον εφαπτόμενο σε αυτούς θύλακα αέρα μπορεί επίσης να προξενήσει παρασιτικούς θορύβους από στροβιλισμούς του αέρα στις παρυφές του κώνου.Υπάρχει λοιπόν σωρεία δεδομένων που συνωμοτούν ενάντια στην ικανότητα των μικρών κώνων να παράγουν ποιοτικές χαμηλές συχνότητες έναντι των μεγαλύτερων που θα είχαν κιόλας μικρότερες διαδρομές.Facts of (Transducer's) Life...

Έστω όμως ότι καταφέρναμε να φέρουμε σε βέλτιστο συμβιβασμό τα χαρακτηριστικά μιας σχεδίασης και ρυθμίζαμε μάλιστα την ευθυγράμμιση χαμηλού σε τιμή κοντά στην κρίσιμη απόσβεση (Qtc=0,5) προκειμένου να εισπραχθεί ομοιογενής απόδοση των μεταβατικών.Τότε θα προκύψει απόκριση με χαμηλότερη κλίση υποχώρησης κάτω από το σημείο συντονισμού,αλλά η υποχώρηση θα ξεκινούσε - έστω και με μικρή κλίση - από συχνότητα αρκετά ανώτερη συγκρινόμενη προς την τιμή 0,707.Λιγότερο στιβαρό μαγνητικό σύστημα θα έφερνε κέρδη πλάτους στο κάτω όριο απόκρισης και ανώτερη τιμή Qtc,αλλά θα συνέβαινε αυτό σε βάρος της μεταβατικής απόκρισης και το μπάσο θα έχανε σε πιστότητα περιγραφής.

Είναι φανερό λοιπόν ότι κάθε ηχείο ξεκινά από ένα χορό αλληλοσυγκρουόμενων δεδομένων με σκοπό την εύρεση ενός βέλτιστου συμβιβασμού ανταποκρινόμενου προς συγκεκριμένα σχεδιαστικά κριτήρια.
..."

View attachment 339974
Συμπληρώνεται κιόλας ότι οι αναφερόμενες τιμές στον ανωτέρω σύνδεσμο περιορίζονται προφανώς στην αρμονική παραμόρφωση , αφού άλλοι τύποι - λ.χ. ενδοδιαμόρφωση ή από θερμική καταπόνηση - γίνονται πολύ ευχερέστερα αντιληπτοί από συνήθεις για οικιακή ακρόαση συνεχόμενες στάθμες .
 
Last edited:


Μηνύματα
4.554
Reaction score
7.910
'γω αν έρθεις γυμνός πεζός από Γερμανία (με βιντεοληπτικό υλικό φυσικά) σ' αφήνω να κάψεις τα 5'' που έχω (και τα 2 ζευγάρια, έτσι 'πειδή είμαι large.. :biggrin:)
Αν δεν φτάσουν στο απέναντι μπαλκόνι όμως τα γούφερ θα κάμεις γυμνός και την επιστροφή ε? (αν θες στην επιστροφή πάρε κι αεροπλάνο, δεν με νοιάζ') :smoke:
Θα έρθω @Δημητρης 777 και θα βάλω ηλεκτρονική μουσική σε ρεαλιστικές στάθμες σαν να βρίσκεσαι μπροστά. 😁
Ξέρεις με τι ταχύτητα θα φύγουν τα γουφερακια?

Λοιπόν όπως βλέπεις στο παρακάτω λαιβ event open air μιλάμε για στάθμες 99dB(A) και 119dB(C) μπροστά. (Εντάξει το βράδυ αργα πέφτει στα 94dB(A) απ οτι διάβασα.) Εσύ που ακούς σε χαμηλές στάθμες είναι σαν να βρίσκεσαι στο οικισμό 3 με τα 67dB(C).Για ποια απόλαυση μου μιλάς λοιπόν? 😛:lolsign:
1724255692296.png
 

Μηνύματα
323
Reaction score
338
Αφού κανείς δε θυμάται πως θα βρω το νήμα Ποιος Είναι Ποιος και αναφερόμαστε σε xlr,σας παρουσιαζω μια διχασμένη προσωπικότητα.Μεταξυ μας, ο εξ αριστερών είναι πιο όμορφος!
IMG_20240821_081550~3.jpg
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.497
Μηνύματα
2.906.686
Members
38.053
Νεότερο μέλος
Hustler69
Top