Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.481
Reaction score
57.420
Κατατίθεται το παρακάτω ντοκουμέντο αφιερωμένο εξαιρετικά σε όσους θεωρούν ότι το ΄΄πλήρους φάσματος΄΄ ηχείο που ενδεχομένως διαθέτουν θα τα κατάφερνε απροβλημάτιστα απουσία sub και ακόμα περισσότερο σε όσους κόπτονται περί παραμόρφωσης από ενδοδιαμόρφωση.

1725960005041.png
 

Μηνύματα
13.590
Reaction score
11.130
Κάποια στιγμή πρέπει να σπάσει η "παρθενια" σας.Τοτε,όπως γίνεται και με την εκτός εισαγωγικων θα γίνετε σαν και μας.Επειδη θα σας αρέσει θα ζητάτε συνεχώς.
Ωχ, ωχ!

Δε γράφω τίποτα. Self moderation.
 

Μηνύματα
16.241
Reaction score
19.040
Κατατίθεται το παρακάτω ντοκουμέντο αφιερωμένο εξαιρετικά σε όσους θεωρούν ότι το ΄΄πλήρους φάσματος΄΄ ηχείο που ενδεχομένως διαθέτουν θα τα κατάφερνε απροβλημάτιστα απουσία sub και ακόμα περισσότερο σε όσους κόπτονται περί παραμόρφωσης από ενδοδιαμόρφωση.

View attachment 342163
Αυτό είναι απόσπασμα απο κάπου. Υπάρχει κάπου όλο το σκεπτικό και πως κάνουν τέτοιες μετρήσεις, σε τι είδους μεγάφωνα , excursions και subs με τi ισχύ ενισχυτη , με φίλτρο ή χωρίς, bass reflex ή όχι τα main τους και ότι άλλο τέλος πάντων αναφέρουν για να εξηγήσουν γιατί συμβαίνει αυτό σε αυτόν τον συγκεκριμένο βαθμό στα πειιράματα τους ; Όπως και εάν στην ουσία ακούγεται κάτι τέτοιο τόσο χαμηλά. Υπάρχουν ανάλογα αποτελέσματα απο άλλες εταιρίες ή άλλες έστω απο ερασιτεχνικές πηγές ; Δεν βρήκα πολλά για το θέμα αλλά δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα απο τα λίγα που βρήκα και έριξα μια ματιά. Ούτε καν για την μέτρηση του IMD στα subs. Οπότε θα ήθελα να το διαβάσω όλο.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.246
Reaction score
1.862
Κάποια στιγμή πρέπει να σπάσει η "παρθενια" σας.Τοτε,όπως γίνεται και με την εκτός εισαγωγικων θα γίνετε σαν και μας.Επειδη θα σας αρέσει θα ζητάτε συνεχώς.
αυτό με τις πόσες φορές συμβαίνει;
εεεε ...... με τις πόσες αλλαγές καλωδίων ήθελα να πω... :p
 

Μηνύματα
1.735
Reaction score
1.993
αυτό με τις πόσες φορές συμβαίνει;
εεεε ...... με τις πόσες αλλαγές καλωδίων ήθελα να πω... :p
Με την πρώτη, φυσικά!
Εν τάξει,για κάποιους ίσως να χρειαστεί χοιροδερμα,βελόνα και κλωστή!
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.481
Reaction score
57.420
Αυτό είναι απόσπασμα απο κάπου. Υπάρχει κάπου όλο το σκεπτικό και πως κάνουν τέτοιες μετρήσεις, σε τι είδους μεγάφωνα , excursions και subs με τi ισχύ ενισχυτη , με φίλτρο ή χωρίς, bass reflex ή όχι τα main τους και ότι άλλο τέλος πάντων αναφέρουν για να εξηγήσουν γιατί συμβαίνει αυτό σε αυτόν τον συγκεκριμένο βαθμό στα πειιράματα τους ; Όπως και εάν στην ουσία ακούγεται κάτι τέτοιο τόσο χαμηλά. Υπάρχουν ανάλογα αποτελέσματα απο άλλες εταιρίες ή άλλες έστω απο ερασιτεχνικές πηγές ; Δεν βρήκα πολλά για το θέμα αλλά δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα απο τα λίγα που βρήκα και έριξα μια ματιά. Ούτε καν για την μέτρηση του IMD στα subs. Οπότε θα ήθελα να το διαβάσω όλο.

Τι μωροξεπαρθενέματα είναι αυτά που διατυπώνονται... Μέχρι ν'αποκτήσεις sub και να διερευνάς κατόπιν με ποια καλώδια θ'ακούγονται πιο ΄΄δεμένες΄΄ οι χαμηλές τους δεν θα έχεις προσπαθήσει αρκετά... :sneaky:
 

Μηνύματα
16.241
Reaction score
19.040
Thanks και μόνο λίγο που διάβασα την πρώτη παράγραφο ... αυτά εννοούσα τουλάχιστον απο θέμα μέτρησης. Το THD να ξέρεις δεν είναι καθόλου ιδανικό για τέτοια χρήση αλλά και τα tones δεν είναι στανταρισμένα ... αυτό ήξερα απο πολύ παλιά που είχα διαβάσει λίγα πράγματα ... επίσης αυτά τα αποτελέσμτα - μετρήσεις εξαρτάται και απο πολλούς άλλου παράγοντες αλλά γενικά ΟΚ ... θσ συνεχίσω να δώ και να βρώ απο πουθενά και άλλες πληροφορίες αλλά και εαν η Νιούμαν (μάλλον) τα αποτελέσμτα είναι απο δικά της μόνο ηχεία.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.883
Reaction score
136.988
Κατατίθεται το παρακάτω ντοκουμέντο αφιερωμένο εξαιρετικά σε όσους θεωρούν ότι το ΄΄πλήρους φάσματος΄΄ ηχείο που ενδεχομένως διαθέτουν θα τα κατάφερνε απροβλημάτιστα απουσία sub και ακόμα περισσότερο σε όσους κόπτονται περί παραμόρφωσης από ενδοδιαμόρφωση.

View attachment 342163
Το συγκεκριμένο μας δείχνει και την συνεισφορά ενός μιντ σε τριδρομο ηχείο, σε σχέση με ένα δύο δρόμων όμοιο.

Το ίδιο πράγμα δηλαδή, σε άλλο σημείο του φάσματος.



ΥΓ. Αφιερώνω (για αυτό σου το λινκ στη Neumann) τον εξής δίσκο:



Αυτός λοιπόν ο δίσκος, κυκλοφόρησε το Γενάρη του '24 και αποτελεί εγγραφή από το σπίτι του Φίλιπ, κατά τη διάρκεια του λοκ ντάουν του '21. Η ηχογράφηση έγινε χωρίς τίποτα σπουδαία ηλεκτρονικά, και χωρίς επεξεργασία, μια απλή ηχογράφηση από το σπίτι του μάστερ.

Ετών 84 ο ευφυής αυτός συνθέτης και μαθηματικός, παίζει για μας με έναν πιο ώριμο τρόπο, αγαπημένες μας μελωδίες.
Είναι να θαυμάζει κανείς πως παίζει πιάνο σε τέτοια ηλικία..

1000000122.jpg
 

Μηνύματα
16.241
Reaction score
19.040
Τι μωροξεπαρθενέματα είναι αυτά που διατυπώνονται... Μέχρι ν'αποκτήσεις sub και να διερευνάς κατόπιν με ποια καλώδια θ'ακούγονται πιο ΄΄δεμένες΄΄ οι χαμηλές τους δεν θα έχεις προσπαθήσει αρκετά... :sneaky:
Τι ; Δεν κατάλαβα.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.883
Reaction score
136.988
Όχι δεν έχω ... καθόλου μάλιστα. Αφού το ξέρεις.
Δε χρειάζεται προσπάθεια.

Με χρήση σαμπ, κατεβαίνουν πολύ οι παραμορφώσεις σε πολύ υψηλότερες συχνότητες. Τα σχεδιαγράμματα δεν είναι δύσκολα, οι διαφορές άνω των 500 κύκλων, μέχρι και στον 1 χιλιοκυκλο, οφείλονται στην παρουσία σαμπ.
 

Μηνύματα
16.241
Reaction score
19.040
Δε χρειάζεται προσπάθεια.

Με χρήση σαμπ, κατεβαίνουν πολύ οι παραμορφώσεις σε πολύ υψηλότερες συχνότητες. Τα σχεδιαγράμματα δεν είναι δύσκολα, οι διαφορές άνω των 500 κύκλων, μέχρι και στον 1 χιλιοκυκλο, οφείλονται στην παρουσία σαμπ.
Όχι ... τα είδα τα διαγράμματα και τα κατάλαβα. Άλλα πράγματα με απασχολούν.
 

Μηνύματα
1.989
Reaction score
4.697
Εμενα με απασχολει κατι αλλο, η Neumann λεει:
"..Unlike harmonic distortion, intermodulation distortion levels do correlate well
with perceived sound quality, the lower the better..."

Ποσοι ειναι οι κατασκευαστες ηχειων που μετρουν και ανακοινωνουν
την παραμορφωση ενδοδιαμορφωσης των ηχειων τους.
Δεν αποτελει αυτο μια σοβαρη ελλειψη στα τεχνικα χαρακτηριστικα ενος ηχειου,
ειδικα για οποιον αποφευγει τις ακροασεις;
 

Μηνύματα
1.278
Reaction score
1.208

Έχει ένα section τι συμβαίνει στο multi tone distortion ο Erin όταν εφαρμόζει brick wall filter στα 80hz προσομοιώνοντας τι γίνεται με το high pass . Αυτό το section είναι μερος του σετ των μετρήσεων που κάνει σε κάθε ηχείο . Δεν έχει σε ολα την ίδια επιπτωση …Έχει κάποιες διαφορες … Λογικό δεν είναι ; @thva
 

Μηνύματα
16.241
Reaction score
19.040

Έχει ένα section τι συμβαίνει στο multi tone distortion ο Erin όταν εφαρμόζει brick wall filter στα 80hz προσομοιώνοντας τι γίνεται με το high pass . Αυτό το section είναι μερος του σετ των μετρήσεων που κάνει σε κάθε ηχείο . Δεν έχει σε ολα την ίδια επιπτωση …Έχει κάποιες διαφορες … Λογικό δεν είναι ; @thva
Ευχαριστώ steadyshot όταν μπορέσω θα το διαβάσω να δω τι ακριβώς κάνει. Λογικό είναι και κάποιους παράγοντες τους ανέφερα αλλά δεν ξέρω ακριβώς τι κάνει και πως και τι μετράει (εάν μετράει).
 

Μηνύματα
16.241
Reaction score
19.040
Εμενα με απασχολει κατι αλλο, η Neumann λεει:
"..Unlike harmonic distortion, intermodulation distortion levels do correlate well
with perceived sound quality, the lower the better..."

Ποσοι ειναι οι κατασκευαστες ηχειων που μετρουν και ανακοινωνουν
την παραμορφωση ενδοδιαμορφωσης των ηχειων τους.
Δεν αποτελει αυτο μια σοβαρη ελλειψη στα τεχνικα χαρακτηριστικα ενος ηχειου,
ειδικα για οποιον αποφευγει τις ακροασεις;
Δεν γνωρίζω για αυτό και ζήτησα απο τον Bhutia εάν έχουν κάνει και άλλοι στα ηχεία τους.

Το να μετράει μόνο μια εταιρία και καθώς μάλιστα δεν υπάρχει στάνταρντ συμφωνημένη μεθοδολογία , δεν σημαίνει τίποτε ούτε μπορεί να βοηθήσει. Ότι μετρήσεις και να δώσει, απο μόνο του το πρώτο και μόνο γεγονός ότι δεν υπάρχουν άλλα για να συγκρίνεις , δεν ξέρεις εάν αυτο είναι καλό αποτέλεσμα ή όχι.

Το IMD πέρα απο τα προβλήματα μέτρησης , μεθοδολογίας κλπ εξαρτάται απο διάφορους παράγοντες. Ούτε είναι σίγουρο ότι ένα τρίδρομο θα έχει καλύτερες μετρήσεις απο ένα δίδρομο αλλά εάν συγκρίνεις όμοια πράγματα ... ναι. Είναι θεωρητική, γενική τοποθέτηση και μόνο ως τέτοια έχει αξία να εκτιμηθεί. Παιζει ρόλο και το spl που το μετράς (ή ακούς) αλλά και με τι ισχύ. Κυρίως απο το Χmax του μεγαφώνου, το πηνίο κλπ. Το χειρότερο είναι μεγάλο Χmax με την μικρότερη ισχύ. Και να το πετύχεις καλύτερο στο τρίδρομο έχεις άλλα πιθανά προβλήματα που προκύπτουν απο την σχεδίαση του τρίδρομου. Αυτά είναι θεωρητικά άρθρα και για εμένα δεν έχουν την σημασία και αξία που τους προσδίδεται.

Το IMD εμπειρικά ακούγεται (το πιο γνωστό που παρατηρούνε κάποιοι ανάλογα και όλων των παραμέτρων και της ποιότητας του κάθε ηχείου) σε ένα δίδρομο συγκριτικά με ένα τρίδρομο κ.ο.κ κυρίως στις φωνές και όταν μπαίνουν πολλά όργανα (και ιδιίως χαμηλά) και οι φωνές σκληραίνουν , γίνοται λεπτόηχες, νομίζω επηρρεάζεται και η σκηνή ενώ μικρά σύνολα αναπαράγονται χωρίς να καταλαβαίνεις τίποτε. Επίσης εξαρταται και απο την ηχογράφηση. Εάν είναι καλή ή και η ίδια δεν έχει καταγραφεί IMD σε αυτήν πάλι μπορεί να μην γίνει εύκολα αντιληπτό. Αντίθετα άλλες το "ερεθίζουν" το αποτέλεσμα ακόμη περισσότερο. Ή εάν ακούς χαμηλά. Επίσης γίνεται αντιληπτή πολύ στα χάλκινα πνευστά ιδίως εάν είναι πολλά. Στα χαμηλά φαντάζομαι είναι το "γουργούρισμα" των γούφερ.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.481
Reaction score
57.420
Αναρωτιέμαι μήπως βρέθηκα ξαφνικά σε παράλληλο Σύμπαν όπου editor & thva απαιτούν ως κριτήριο αγοράς περισσότερα μετρητικά δεδομένα αντί ακροάσεων... :wink:
Όχι δεν έχω ... καθόλου μάλιστα. Αφού το ξέρεις.
Φυσικά και ξέρω ότι γενικώς... δεν προσπαθούμε να καταλάβουμε όσα θα μας ξεβόλευαν. :sneaky:
(μηδενός εξαιρουμένου)

Καταρχάς παρατίθεται σύνδεσμος για δοκιμή στο πόσο εύκολα θα διέκρινε καθένας μας παραμορφώσεις από ενδοδιαμόρφωση:

Έχουν συσταθεί πρωτόκολλα μέτρησης σε αυτόν τον τύπο παραμόρφωσης από Klippel & Audio Precision. Οι μετρήσεις IMD είναι πιο απαιτητικές από τις THD αφού καλούνται να εντοπίσουν ολοένα και περισσότερα παρασιτικά προϊόντα όσο θ'αυξάνεται το πλήθος των εμπλεκόμενων κατά την εξέταση τόνων.

Ειδικά για ηχεία προτείνεται εκπομπή ενός τόνου σε χαμηλή συχνότητα λ.χ. 60 Hz μαζί με έναν κείμενο σε υψηλή συχνότητα λ.χ. 7000 Hz και τον πρώτο σε στάθμη ηχητικής πίεσης τετραπλάσια - ανώτερη κατά 12 dB - ως προς τον δεύτερο.

Εδώ κι ένα βίντεο όπου προτείνεται ακόμα πιο ενδελεχής μέθοδος ειδικά για μεγάφωνα χαμηλών-μεσαίων.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.606
Μηνύματα
2.946.083
Members
38.209
Νεότερο μέλος
Pogol
Top