christos77
Master of Diffusion
- Μηνύματα
- 6.777
- Reaction score
- 14.383
Το ειχε πει δεν θελω να μπερδευουν την καταληξη σε ακης οπως Θεοδωρακης ετσι εγω θα τα γραψω ολα γιωτα
Επιπλέον, η ροκ μουσική στην Ελλάδα έχει διαφορετικές πολιτισμικές ρίζες και μπορεί να συνδέεται περισσότερο με την αντιδικτατορική πάλη ή την κοινωνική αμφισβήτηση.
Ωστόσο, τα θέματα της κοινωνικής ανισότητας και της αδικίας είναι πανανθρώπινα και μπορούν να βρουν απήχηση σε έναν Έλληνα που έχει βιώσει δυσκολίες λόγω ταξικών διαφορών, ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης ή πολιτικής καταπίεσης, όπως κατά τη διάρκεια της δικτατορίας.
Αν το σκεφτεις ως ενα πιο "γρηγορο" googling , συνδυαστικα με την νοητικη και ηθικη επαρκεια αυτου που το χρησιμοποιει ωστε να αξιολογησει με λογικη και κριτικη και να προβει σε περαιτερω διευρενηση με αλλα μεσα, πιο γρηγορα και πιο στοχευμενα, τοτε η υπαρξη του μονο ευεργετικη μπορει να ειναι...ανεξαρτητως τομεα ενδιαφεροντος.
Γιατί ; Αφού εκτιμούσαν πολύ ο ένας τον άλλο, ήταν φίλοι και δεν θα έπρεπε λογικά να τον πείραζε ή πρόσβαλε να τον μπερδεύουν ή/και να τον συγκρινουν κιόλας μαζί του.Το ειχε πει δεν θελω να μπερδευουν την καταληξη σε ακης οπως Θεοδωρακης ετσι εγω θα τα γραψω ολα γιωτα
Ειχαν Αγαπες αλλα και ΤσακωμουςΓιατί ; Αφού εκτιμούσαν πολύ ο ένας τον άλλο, ήταν φίλοι και δεν θα έπρπε λογικά να τον πείραζε ή πρόσβαλε να τον μπερδεύουν ή/και να τον συγκρινουν κιόλας μαζί του.
Μακριά κι αγαπημένα κι ας το 'γραφε όπως ήθελε!Το ειχε πει δεν θελω να μπερδευουν την καταληξη σε ακης οπως Θεοδωρακης ετσι εγω θα τα γραψω ολα γιωτα
Δεν κατάλαβες, δεν ήταν κρυφό οτι πρόκειται για διασκευή, ΑΛΛΟ λέμε : για τους επι δεκαετίες παρεξηγημένους διφορούμενους στίχους.Πάρα πολλά κομμάτια και μάλιστα που έγιναν μεγάλες επιτυχίες και αμέσως ήταν απο παλιότερες original εκτελέσεις. Μιλάμε για πάρα πολλά. Κομμάτια που θα ορκιζόμασταν ότι ήταν ενός αγαπημένου μας συγκροτήματος ή καλλιτέχνη. Νομίζω ακόμη γίνεται εάν και όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό ;
Ε, δεν ήξεραν και Αγγλικά οι χουντικοί. Τι λογοκρισία να κάνουν ; Εδώ δεν ήξεραν καν καλά τα Ελληνικά νοήματα και με λίγο αλλαγή στους στίχους ή μεταφορικά νοήματα ... αυτά τα τραγούδια περνούσαν.Αρλούμπες λέει το AI με το συμπάθιο και εδώ ακριβώς έγκειται ο κίνδυνος από τη γενίκευση της χρήσης τέτοιων εργαλείων στατιστικής ανάλυσης (αυτό είναι και τίποτα παραπάνω, τα άλλα περί νοημοσύνης και κατάκτησης του κόσμου από τα ρομπότς βγαίνουν κατευθείαν από τα παιδαριώση μυαλά των tech λόρδων της Silicon Valley) αφού εντέλει δεν μπορεί να αντικαταστήσει την σοβαρή ιστορική και κοινωνιολογική μελέτη τέτοιων φαινομένων, όπως π.χ. το ροκ εν ρολ και η ροκ μουσική ευρύτερα στην Ελλάδα και τον ρόλο που έπαιξαν στα πολιτικά δρώμενα.
Αν και προσωπικά αυτά είναι τα ακούσματα μου (και ενώ ανήκω σε μία κατά πολύ νεότερη γενιά), δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω με όσα γράφει ο Φώντας Τρούσας από το Δισκορυχείον σχετικά με τη ροκ στις δεκαετίες του '60 και '70 στην Ελλάδα (ότι ουσιαστικά η πιό μαύρη αντίδραση προωθούσε τη ροκ τότε και βεβαίως κανένα πρόβλημα δεν είχε η χούντα με τα ξένα ή τα εγχώρια ροκ συγκροτήματα τα οποία έχαιραν πλήρους αποδοχής και προβολής) και περαιτέρω με το ότι την κοινωνική αμφισβήτηση και τον αντιδικτατορικό αγώνα τον εξέφρασε εδώ ο Θεοδωράκης, ο Ξυλούρης και άλλοι - και άλλωστε αυτών τα τραγούδια απαγορεύονταν ή λογοκρίνονταν εκείνη την εποχή από τη χούντα και όχι μόνο και αυτά έβλεπε η καθεστηκυία τάξη ως δυνητικά "επικίνδυνα" και όχι τη "μπανάνα" των Velvet Underground που ακόμα και στις ΗΠΑ πούλησε ελάχιστα αντίτυπα τότε και μόνο από τα 80s και μετά αναγνωρίστηκε ή εφευρέθηκε η επιδραστικότητα της στην indie, no wave και άλλες λιγότερο ή περισσότερο πειραματικές σκηνές.
Αν μιλάμε για την περίφημη αντικουλτούρα των '60s στις ΗΠΑ, βεβαίως εκεί οι μπάντες αυτές, όπως οι Country Joe & The Fish, οι Jefferson Airplane, ο Hendrix κ.λπ. (όχι ο Lou Reed και η παρέα του όμως που σιχαίνονταν τους χίπηδες και το όλο flower power και δραστηριοποιούνταν άλλωστε στην Νέα Υόρκη και όχι την δυτική ακτή!) εξέφρασαν την γενικευμένη κοινωνική εναντίωση στον πόλεμο του Βιετνάμ και μαζί με τους χίπηδες αποτέλεσαν ένα κίνημα αμφισβήτησης του κατεστημένου τρόπου ζωής και του αξιακού πλέγματος της τότε αμερικάνικης κοινωνίας. Αλλά τι σχέση είχαν αυτά τότε με την Ελλάδα της Επταετίας, της Αποστασίας, της βίαιης αστικοποίησης του '60, της μαζικής εσωτερικής μετανάστευσης αγροτικής καταγωγής στρωμάτων από την ύπαιθρο στην Αθήνα και τα άλλα αστικά κέντρα όπου έγιναν εργάτες και υπάλληλοι, του γενικότερου τεταμένου και ασταθούς πολιτικού κλίματος και των φαντασμάτων των κουμουνιστών και των πληγών του εμφυλίου που όχι μόνο δεν είχαν επουλωθεί αλλά είχαν κακοφορμίσει σε επικίνδυνο βαθμό;
Εντελώς άλλες κοινωνίες και συμφραζόμενα και έχω την εντύπωση ότι η ροκ εδώ ήταν λίγο πολύ απολιτίκ, life style επιλογή μεσαίων και ανώτερων στρωμάτων (αυτό το AI το έπιασε σωστά και το επισημαίνει στο κείμενο που παρέθεσες) χωρίς κανένα ειδικό ή γενικό πολιτικό βάρος (and there is nothing wrong with that, αλλά μη λέμε ό,τι μας κατέβει).
Εντελώς ενδεικτικά, αν θέλει κάποιος να το ψάξει, έχει πολύ υλικό:
Όλο το καλό rock που ακουγόταν στην Ελλάδα λίγο πριν και λίγο μετά το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου 1967
Ορισμένοι βορβόλακες νομίζουν πως η χούντα από τα πρώτα πράγματα που έκανε, μόλις κατέλαβε την εξουσία, ήταν να κυνηγήσει το ροκ (και όσους...diskoryxeion.blogspot.com
Οι σχέσεις του ροκ και του ελληνικού ροκ με το στρατό στην Ελλάδα λίγο πριν και αμέσως μετά το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου 1967 | LiFO
Όταν το ραδιόφωνο μετέδιδε Rolling Stones τους πρώτους μήνες της δικτατορίας και ελληνικά συγκροτήματα έπαιζαν σε χορούς στρατιωτικώνwww.lifo.gr
Πολύ δύσκολα περνούσε κάτι.Αυτο γιατί έπρεπε να υπολογιστεί ακόμη και η φαντασία του εκάστοτε λογοκριτη.Ε, δεν ήξεραν και Αγγλικά οι χουντικοί. Τι λογοκρισία να κάνουν ; Εδώ δεν ήξεραν καν καλά τα Ελληνικά νοήματα και με λίγο αλλαγή στους στίχους ή μεταφορικά νοήματα ... αυτά τα τραγούδια περνούσαν.
Δεν ξέρω ... εγω που είχα ακούσει κάποιες συνεντεύξεις τους που μιλούσαν ο ένας για τον άλλο δεν έλεγαν αυτό. Μήπως ήταν των εταιρίών αυτά ή πολιτικά προερχόμενα λόγω και της εποχής ; Τα κάνανε τότε αυτά.Ειχαν Αγαπες αλλα και Τσακωμους
Κάτι προλάβαμε και εμείς .... το σσσσς μην μιλάς ακόμα είναι στα αυτιά μας, το ξύλο με χάρακα και βέργες στο σχολείο και πολλά άλλα. Ξαναγυρνάμε σε αυτά πάντως απο ότι βλέπω διεθνώς.Πολύ δύσκολα περνούσε κάτι.Αυτο γιατί έπρεπε να υπολογιστεί ακόμη και η φαντασία του εκάστοτε λογοκριτη.
Δεν μπορώ να ακούω άλλο για χούντα, το έχετε κάνει λύσσα με την επταετία λες και είμασταν σε καθεστώς βόρειας Κορέας.Ε, δεν ήξεραν και Αγγλικά οι χουντικοί. Τι λογοκρισία να κάνουν ; Εδώ δεν ήξεραν καν καλά τα Ελληνικά νοήματα και με λίγο αλλαγή στους στίχους ή μεταφορικά νοήματα ... αυτά τα τραγούδια περνούσαν.
Ναι συγκριτικά και αναλογικά με χούντες σε άλλες χώρες ήταν light χούντα. Την ήθελες σκληρότερη εσύ ; Ε, έτσι είναι οι πάνκ έχουν θέμα με τους κομμουνιστές.Δεν μπορώ να ακούω άλλο για χούντα, το έχετε κάνει λύσσα με την επταετία λες και είμασταν σε καθεστώς βόρειας Κορέας.
Πολύ λάιτ ήταν για καθεστώς. Ρωσία τώρα είναι 10 φορές χειρότερα.
ΣωστάΔεν μπορώ να ακούω άλλο για χούντα, το έχετε κάνει λύσσα με την επταετία λες και είμασταν σε καθεστώς βόρειας Κορέας.
Πολύ λάιτ ήταν για καθεστώς. Ρωσία τώρα είναι 10 φορές χειρότερα.
Όπως αυτά που αντιμετώπισαν οι Plastic People of Universe στην Τσεχοσλοβακία.Ναι συγκριτικά και αναλογικά με χούντες σε άλλες χώρες ήταν light χούντα. Την ήθελες σκληρότερη εσύ ; Ε, έτσι είναι οι πάνκ έχουν θέμα με τους κομμουνιστές.
Το λάθος σου είναι το ότι νομίζεις ότι είναι άνθρωπος, ενώ στην πραγματικότητα είναι ένα ρομπότ, που έχει προγραμματιστεί για να μας κάνει σοφότερους. .Ο Bhutia (τις πιο πολλές φορές, ε , άνθρωπος είναι και αυτός) είναι τόσο ευγενικός που οι όποιες απαιτήσεις του είναι σαν να σε προτρέπουν να θέλεις ο ίδιος να καλυτερέψεις και να γίνεις καλύτερος άνθρωπος σε διάφορα πράγματα. Για αυτό είναι και γκουρού, όχι μόνο γιατί ξέρει πολλά πράγματα για το audio.
Ο Lou Reed ήταν απο πίσω.Όπως αυτά που αντιμετώπισαν οι Plastic People of Universe στην Τσεχοσλοβακία.
Ένα παλιό μέλος ισχυρίζεται ότι είναι το τρία μπαστούνι της Ιατρικής.Ο άνθρωπος μυστήριο.