Featured Περί μεγέθους γουφερ ο λόγος….


Μηνύματα
852
Reaction score
1.599
Επιπλέον, η ροκ μουσική στην Ελλάδα έχει διαφορετικές πολιτισμικές ρίζες και μπορεί να συνδέεται περισσότερο με την αντιδικτατορική πάλη ή την κοινωνική αμφισβήτηση.
Ωστόσο, τα θέματα της κοινωνικής ανισότητας και της αδικίας είναι πανανθρώπινα και μπορούν να βρουν απήχηση σε έναν Έλληνα που έχει βιώσει δυσκολίες λόγω ταξικών διαφορών, ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης ή πολιτικής καταπίεσης, όπως κατά τη διάρκεια της δικτατορίας.
Αν το σκεφτεις ως ενα πιο "γρηγορο" googling , συνδυαστικα με την νοητικη και ηθικη επαρκεια αυτου που το χρησιμοποιει ωστε να αξιολογησει με λογικη και κριτικη και να προβει σε περαιτερω διευρενηση με αλλα μεσα, πιο γρηγορα και πιο στοχευμενα, τοτε η υπαρξη του μονο ευεργετικη μπορει να ειναι...ανεξαρτητως τομεα ενδιαφεροντος.

Αρλούμπες λέει το AI με το συμπάθιο και εδώ ακριβώς έγκειται ο κίνδυνος από τη γενίκευση της χρήσης τέτοιων εργαλείων στατιστικής ανάλυσης (αυτό είναι και τίποτα παραπάνω, τα άλλα περί νοημοσύνης και κατάκτησης του κόσμου από τα ρομπότς βγαίνουν κατευθείαν από τα παιδαριώδη μυαλά των tech λόρδων της Silicon Valley) αφού εντέλει δεν μπορεί να αντικαταστήσει την σοβαρή ιστορική και κοινωνιολογική μελέτη τέτοιων φαινομένων, όπως π.χ. το ροκ εν ρολ και η ροκ μουσική ευρύτερα στην Ελλάδα και τον ρόλο που έπαιξαν στα πολιτικά δρώμενα.

Αν και προσωπικά αυτά είναι τα ακούσματα μου (και ενώ ανήκω σε μία κατά πολύ νεότερη γενιά), δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω με όσα γράφει ο Φώντας Τρούσας από το Δισκορυχείον σχετικά με τη ροκ στις δεκαετίες του '60 και '70 στην Ελλάδα (ότι ουσιαστικά η πιό μαύρη αντίδραση προωθούσε τη ροκ τότε και βεβαίως κανένα πρόβλημα δεν είχε η χούντα με τα ξένα ή τα εγχώρια ροκ συγκροτήματα τα οποία έχαιραν πλήρους αποδοχής και προβολής) και περαιτέρω με το ότι την κοινωνική αμφισβήτηση και τον αντιδικτατορικό αγώνα τον εξέφρασε εδώ ο Θεοδωράκης, ο Ξυλούρης και άλλοι - και άλλωστε αυτών τα τραγούδια απαγορεύονταν ή λογοκρίνονταν εκείνη την εποχή από τη χούντα και όχι μόνο και αυτά έβλεπε η καθεστηκυία τάξη ως δυνητικά "επικίνδυνα" και όχι τη "μπανάνα" των Velvet Underground που ακόμα και στις ΗΠΑ πούλησε ελάχιστα αντίτυπα τότε και μόνο από τα 80s και μετά αναγνωρίστηκε ή εφευρέθηκε η επιδραστικότητα της στην indie, no wave και άλλες λιγότερο ή περισσότερο πειραματικές σκηνές.

Αν μιλάμε για την περίφημη αντικουλτούρα των '60s στις ΗΠΑ, βεβαίως εκεί οι μπάντες αυτές, όπως οι Country Joe & The Fish, οι Jefferson Airplane, ο Hendrix κ.λπ. (όχι ο Lou Reed και η παρέα του όμως που σιχαίνονταν τους χίπηδες και το όλο flower power και δραστηριοποιούνταν άλλωστε στην Νέα Υόρκη και όχι την δυτική ακτή!) εξέφρασαν την γενικευμένη κοινωνική εναντίωση στον πόλεμο του Βιετνάμ και μαζί με τους χίπηδες αποτέλεσαν ένα κίνημα αμφισβήτησης του κατεστημένου τρόπου ζωής και του αξιακού πλέγματος της τότε αμερικάνικης κοινωνίας. Αλλά τι σχέση είχαν αυτά τότε με την Ελλάδα της Επταετίας, της Αποστασίας, της βίαιης αστικοποίησης του '60, της μαζικής εσωτερικής μετανάστευσης αγροτικής καταγωγής στρωμάτων από την ύπαιθρο στην Αθήνα και τα άλλα αστικά κέντρα όπου έγιναν εργάτες και υπάλληλοι, του γενικότερου τεταμένου και ασταθούς πολιτικού κλίματος και των φαντασμάτων των κουμουνιστών και των πληγών του εμφυλίου που όχι μόνο δεν είχαν επουλωθεί αλλά είχαν κακοφορμίσει σε επικίνδυνο βαθμό;

Εντελώς άλλες κοινωνίες και συμφραζόμενα και έχω την εντύπωση ότι η ροκ εδώ ήταν λίγο πολύ απολιτίκ, life style επιλογή μεσαίων και ανώτερων στρωμάτων (αυτό το AI το έπιασε σωστά και το επισημαίνει στο κείμενο που παρέθεσες) χωρίς κανένα ειδικό ή γενικό πολιτικό βάρος (and there is nothing wrong with that, αλλά μη λέμε ό,τι μας κατέβει).


Εντελώς ενδεικτικά, αν θέλει κάποιος να το ψάξει, έχει πολύ υλικό:


 
Last edited:

Μηνύματα
15.157
Reaction score
17.175
Το ειχε πει δεν θελω να μπερδευουν την καταληξη σε ακης οπως Θεοδωρακης ετσι εγω θα τα γραψω ολα γιωτα ;)
Γιατί ; Αφού εκτιμούσαν πολύ ο ένας τον άλλο, ήταν φίλοι και δεν θα έπρεπε λογικά να τον πείραζε ή πρόσβαλε να τον μπερδεύουν ή/και να τον συγκρινουν κιόλας μαζί του.

Σίγουρα δεν ήταν μια δικαιολογία για τον αρθρογραφούμενο τύπο και τον κόσμο για να κρύψει κάποιο ελιτισμό - εμφανή και απο άλλες απόψεις που διατύπωνε συχνά πυκνά - που κακά τα ψέμματα τον διέκρινε τον μακαρίτη και δεν είχε καταλάβει κιόλας ότι ήταν επιφανειακός ;
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.460
Reaction score
13.619
Γιατί ; Αφού εκτιμούσαν πολύ ο ένας τον άλλο, ήταν φίλοι και δεν θα έπρπε λογικά να τον πείραζε ή πρόσβαλε να τον μπερδεύουν ή/και να τον συγκρινουν κιόλας μαζί του.
Ειχαν Αγαπες αλλα και Τσακωμους ;)
 


toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.516
Reaction score
2.079
Πάρα πολλά κομμάτια και μάλιστα που έγιναν μεγάλες επιτυχίες και αμέσως ήταν απο παλιότερες original εκτελέσεις. Μιλάμε για πάρα πολλά. Κομμάτια που θα ορκιζόμασταν ότι ήταν ενός αγαπημένου μας συγκροτήματος ή καλλιτέχνη. Νομίζω ακόμη γίνεται εάν και όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό ;
Δεν κατάλαβες, δεν ήταν κρυφό οτι πρόκειται για διασκευή, ΑΛΛΟ λέμε : για τους επι δεκαετίες παρεξηγημένους διφορούμενους στίχους.
Κάνε μία αναζήτηση για Goo και Muck, βρες και τους στίχους, κοίτα και το όνομα του αρχικού γκρουπ, και θα καταλάβεις :D :D :D
 

Μηνύματα
15.157
Reaction score
17.175
Αρλούμπες λέει το AI με το συμπάθιο και εδώ ακριβώς έγκειται ο κίνδυνος από τη γενίκευση της χρήσης τέτοιων εργαλείων στατιστικής ανάλυσης (αυτό είναι και τίποτα παραπάνω, τα άλλα περί νοημοσύνης και κατάκτησης του κόσμου από τα ρομπότς βγαίνουν κατευθείαν από τα παιδαριώση μυαλά των tech λόρδων της Silicon Valley) αφού εντέλει δεν μπορεί να αντικαταστήσει την σοβαρή ιστορική και κοινωνιολογική μελέτη τέτοιων φαινομένων, όπως π.χ. το ροκ εν ρολ και η ροκ μουσική ευρύτερα στην Ελλάδα και τον ρόλο που έπαιξαν στα πολιτικά δρώμενα.

Αν και προσωπικά αυτά είναι τα ακούσματα μου (και ενώ ανήκω σε μία κατά πολύ νεότερη γενιά), δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω με όσα γράφει ο Φώντας Τρούσας από το Δισκορυχείον σχετικά με τη ροκ στις δεκαετίες του '60 και '70 στην Ελλάδα (ότι ουσιαστικά η πιό μαύρη αντίδραση προωθούσε τη ροκ τότε και βεβαίως κανένα πρόβλημα δεν είχε η χούντα με τα ξένα ή τα εγχώρια ροκ συγκροτήματα τα οποία έχαιραν πλήρους αποδοχής και προβολής) και περαιτέρω με το ότι την κοινωνική αμφισβήτηση και τον αντιδικτατορικό αγώνα τον εξέφρασε εδώ ο Θεοδωράκης, ο Ξυλούρης και άλλοι - και άλλωστε αυτών τα τραγούδια απαγορεύονταν ή λογοκρίνονταν εκείνη την εποχή από τη χούντα και όχι μόνο και αυτά έβλεπε η καθεστηκυία τάξη ως δυνητικά "επικίνδυνα" και όχι τη "μπανάνα" των Velvet Underground που ακόμα και στις ΗΠΑ πούλησε ελάχιστα αντίτυπα τότε και μόνο από τα 80s και μετά αναγνωρίστηκε ή εφευρέθηκε η επιδραστικότητα της στην indie, no wave και άλλες λιγότερο ή περισσότερο πειραματικές σκηνές.

Αν μιλάμε για την περίφημη αντικουλτούρα των '60s στις ΗΠΑ, βεβαίως εκεί οι μπάντες αυτές, όπως οι Country Joe & The Fish, οι Jefferson Airplane, ο Hendrix κ.λπ. (όχι ο Lou Reed και η παρέα του όμως που σιχαίνονταν τους χίπηδες και το όλο flower power και δραστηριοποιούνταν άλλωστε στην Νέα Υόρκη και όχι την δυτική ακτή!) εξέφρασαν την γενικευμένη κοινωνική εναντίωση στον πόλεμο του Βιετνάμ και μαζί με τους χίπηδες αποτέλεσαν ένα κίνημα αμφισβήτησης του κατεστημένου τρόπου ζωής και του αξιακού πλέγματος της τότε αμερικάνικης κοινωνίας. Αλλά τι σχέση είχαν αυτά τότε με την Ελλάδα της Επταετίας, της Αποστασίας, της βίαιης αστικοποίησης του '60, της μαζικής εσωτερικής μετανάστευσης αγροτικής καταγωγής στρωμάτων από την ύπαιθρο στην Αθήνα και τα άλλα αστικά κέντρα όπου έγιναν εργάτες και υπάλληλοι, του γενικότερου τεταμένου και ασταθούς πολιτικού κλίματος και των φαντασμάτων των κουμουνιστών και των πληγών του εμφυλίου που όχι μόνο δεν είχαν επουλωθεί αλλά είχαν κακοφορμίσει σε επικίνδυνο βαθμό;

Εντελώς άλλες κοινωνίες και συμφραζόμενα και έχω την εντύπωση ότι η ροκ εδώ ήταν λίγο πολύ απολιτίκ, life style επιλογή μεσαίων και ανώτερων στρωμάτων (αυτό το AI το έπιασε σωστά και το επισημαίνει στο κείμενο που παρέθεσες) χωρίς κανένα ειδικό ή γενικό πολιτικό βάρος (and there is nothing wrong with that, αλλά μη λέμε ό,τι μας κατέβει).


Εντελώς ενδεικτικά, αν θέλει κάποιος να το ψάξει, έχει πολύ υλικό:


Ε, δεν ήξεραν και Αγγλικά οι χουντικοί. Τι λογοκρισία να κάνουν ; Εδώ δεν ήξεραν καν καλά τα Ελληνικά νοήματα και με λίγο αλλαγή στους στίχους ή μεταφορικά νοήματα ... αυτά τα τραγούδια περνούσαν. :D :D
 

Μηνύματα
790
Reaction score
877
Ε, δεν ήξεραν και Αγγλικά οι χουντικοί. Τι λογοκρισία να κάνουν ; Εδώ δεν ήξεραν καν καλά τα Ελληνικά νοήματα και με λίγο αλλαγή στους στίχους ή μεταφορικά νοήματα ... αυτά τα τραγούδια περνούσαν. :D :D
Πολύ δύσκολα περνούσε κάτι.Αυτο γιατί έπρεπε να υπολογιστεί ακόμη και η φαντασία του εκάστοτε λογοκριτη.
 

Μηνύματα
15.157
Reaction score
17.175
Ειχαν Αγαπες αλλα και Τσακωμους ;)
Δεν ξέρω ... εγω που είχα ακούσει κάποιες συνεντεύξεις τους που μιλούσαν ο ένας για τον άλλο δεν έλεγαν αυτό. Μήπως ήταν των εταιρίών αυτά ή πολιτικά προερχόμενα λόγω και της εποχής ; Τα κάνανε τότε αυτά.
 


Μηνύματα
15.157
Reaction score
17.175
Πολύ δύσκολα περνούσε κάτι.Αυτο γιατί έπρεπε να υπολογιστεί ακόμη και η φαντασία του εκάστοτε λογοκριτη.
Κάτι προλάβαμε και εμείς .... το σσσσς μην μιλάς ακόμα είναι στα αυτιά μας, το ξύλο με χάρακα και βέργες στο σχολείο και πολλά άλλα. Ξαναγυρνάμε σε αυτά πάντως απο ότι βλέπω διεθνώς.

Αλλά για τους νέους και για γέλιο :

:D


 
Last edited:

Μηνύματα
4.723
Reaction score
8.231
Ε, δεν ήξεραν και Αγγλικά οι χουντικοί. Τι λογοκρισία να κάνουν ; Εδώ δεν ήξεραν καν καλά τα Ελληνικά νοήματα και με λίγο αλλαγή στους στίχους ή μεταφορικά νοήματα ... αυτά τα τραγούδια περνούσαν. :D :D
Δεν μπορώ να ακούω άλλο για χούντα, το έχετε κάνει λύσσα με την επταετία λες και είμασταν σε καθεστώς βόρειας Κορέας.
Πολύ λάιτ ήταν για καθεστώς. Ρωσία τώρα είναι 10 φορές χειρότερα.
 

Μηνύματα
15.157
Reaction score
17.175
Δεν μπορώ να ακούω άλλο για χούντα, το έχετε κάνει λύσσα με την επταετία λες και είμασταν σε καθεστώς βόρειας Κορέας.
Πολύ λάιτ ήταν για καθεστώς. Ρωσία τώρα είναι 10 φορές χειρότερα.
Ναι συγκριτικά και αναλογικά με χούντες σε άλλες χώρες ήταν light χούντα. Την ήθελες σκληρότερη εσύ ; :D :D Ε, έτσι είναι οι πάνκ έχουν θέμα με τους κομμουνιστές. :D
 

Μηνύματα
790
Reaction score
877
Δεν μπορώ να ακούω άλλο για χούντα, το έχετε κάνει λύσσα με την επταετία λες και είμασταν σε καθεστώς βόρειας Κορέας.
Πολύ λάιτ ήταν για καθεστώς. Ρωσία τώρα είναι 10 φορές χειρότερα.
Σωστά
Ναι συγκριτικά και αναλογικά με χούντες σε άλλες χώρες ήταν light χούντα. Την ήθελες σκληρότερη εσύ ; :D :D Ε, έτσι είναι οι πάνκ έχουν θέμα με τους κομμουνιστές. :D
Όπως αυτά που αντιμετώπισαν οι Plastic People of Universe στην Τσεχοσλοβακία.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
17.644
Reaction score
40.786
...οι περιθωριακες φυλές της μουσικης, κινδυνευουν να εκφυλιστουν οταν δεν αναπτυσονται συγκρουσιακως εκτος περιθωριου. (...)
Εντος περιθωριου, περα απο την οποια καταστολη υποκεινται, χρειαζεται να αναπτυξουν τα απαραιτητα αντιβαρα για το συστημα χαμηλης εντροπιας τους.
-Αλμανακ και Ανεκδοτα Ζουγκλας
 

Μηνύματα
7.024
Reaction score
993
Ο Bhutia (τις πιο πολλές φορές, ε , άνθρωπος είναι και αυτός) είναι τόσο ευγενικός που οι όποιες απαιτήσεις του είναι σαν να σε προτρέπουν να θέλεις ο ίδιος να καλυτερέψεις και να γίνεις καλύτερος άνθρωπος σε διάφορα πράγματα. Για αυτό είναι και γκουρού, όχι μόνο γιατί ξέρει πολλά πράγματα για το audio.
Το λάθος σου είναι το ότι νομίζεις ότι είναι άνθρωπος, ενώ στην πραγματικότητα είναι ένα ρομπότ, που έχει προγραμματιστεί για να μας κάνει σοφότερους. .
Πάντως σε αγαπάει , για αυτό σε πειράζει.
 




Μηνύματα
790
Reaction score
877
Ο άνθρωπος μυστήριο. :D 😍
Ένα παλιό μέλος ισχυρίζεται ότι είναι το τρία μπαστούνι της Ιατρικής.
Άλλο παλιό μέλος επιμένει ότι είναι τέως reviewer.
Εκτός αν έχουν δίκιο και οι δύο!
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.891
Μηνύματα
2.921.686
Members
38.108
Νεότερο μέλος
Evri
Top