Featured Μπορούμε να απολαύσουμε τις μουσικές μας μόνο σε μεγάλες εντάσεις ? Really?

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.603
Reaction score
27.469

Μηνύματα
729
Reaction score
1.627
Κάτι μαύρους πεθαμένους μου έβαζε να ακούσω σε ένα Τζακ κλαμπ στη νέα Υόρκη που το έχουν γκρεμίσει τώρα και έχει γίνει κεμπατζιδικο.
Άμα έβαζα τίποτα μπεχεμοθ σε τέτοια ένταση κάτι θα 'καλουσαμε' σταντε οπότε λέω άσε τους μαύρους πεθαμένους που θα μείνουν πεθαμένοι όσα db και να σκάσουν
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.646
Reaction score
21.470
Κάτι μαύρους πεθαμένους μου έβαζε να ακούσω σε ένα Τζακ κλαμπ στη νέα Υόρκη που το έχουν γκρεμίσει τώρα και έχει γίνει κεμπατζιδικο.
Άμα έβαζα τίποτα μπεχεμοθ σε τέτοια ένταση κάτι θα 'καλουσαμε' σταντε οπότε λέω άσε τους μαύρους πεθαμένους που θα μείνουν πεθαμένοι όσα db και να σκάσουν
Ε, μα όχι, Behemoth έπρεπε να βάλετε και τσίτα τα ηχεία! :roflmao:
 

Μηνύματα
16.019
Reaction score
18.704
Ούτε που θυμάμαι , ρώτα τον @AndreasLav .

Oxι δεν αλλάζει το pitch , αυτό έλειπε , να άλλαζε.
Δεν ήταν ερώτηση για εσένα John. Ήταν ερώτηση για μουσικούς όπως ο Κος Χρήστος @christos77 και ο Hans @Hans of Matrix
Κι εγώ, διότι δυστυχώς δεν έχω τις γνώσεις ν' αναγνωρίσω κάτι τέτοιο ακόμα κι αν.. :whistling::biggrin:
Τσιρίζει, ξυρίζει.
 





Μηνύματα
1.623
Reaction score
1.875
Ελα πολύ το κουράσαμε!

Δυο edifier του κατοστάρικου σε near field και τέλος.

Ειδικά όσοι "νομίζουν" οτι ακούν μουσική απο το σύστημα τους θα φάνε μεγάλο χαστούκι!
Το μόνο που μπορεί να κάνει το κατοσταρικο είναι να σε χαϊδεψει απαλά.Μεχρι ν' αντιληφθείς ότι λείπει από την τσέπη.
 

Μηνύματα
13.573
Reaction score
11.111
Ελα πολύ το κουράσαμε!

Δυο edifier του κατοστάρικου σε near field και τέλος.

Ειδικά όσοι "νομίζουν" οτι ακούν μουσική απο το σύστημα τους θα φάνε μεγάλο χαστούκι!
Θα αντικαθιστούσα τα edifier με JBL. Φυσικά με subwoofer και ισοστάθμιση, έτσι;
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.104
Reaction score
21.562
Μια χαρά αξιοπρεπέστατα ακούμε από κοντά με μικρά (και φτηνά) ηχεία, κι εγώ έτσι ακούω τις περισσότερες ώρες, αλλά δεν υπάρχει λόγος να τα ισοπεδώνουμε όλα..
Τώρα αν πάρεις μεγάλα ηχεία τα βάλεις σε χώρο που είναι χάλια με κακή τοποθέτηση και ακούς από τα 5+ μέτρα.. ε :whistling:

Υπό τέτοιες (κακές) συνθήκες δεν είναι καθόλου απίθανο στο nearfield ακόμα και με φτηνότερα - μικρότερα ηχεία να ακούς πιο σωστά και πιο ευχάριστα..
 


Μηνύματα
815
Reaction score
1.319
Θα αντικαθιστούσα τα edifier με JBL. Φυσικά με subwoofer και ισοστάθμιση, έτσι;
στην δουλειά έχω και τα edifier και τα JBL σε διαφορετικά δωμάτια (τα edifier είναι σε ένα δωμάτιο που δουλεύουν 3 άτομα και τα JBL σε ένα προσωπικό γραφείο. και χωρίς σαμπ και ισοστάθμιση τα JBL είναι καλύτερα ξεκάθαρα. όπως και τα edifier είναι καλύτερα από κάτι creative ηχεια υπολογιστη που εχει ενα αλλο δωμάτιο που είναι οι περισσότεροι. (Αυτά με σάμπ όμως... κάτι πάει πολύ λάθος... δέν έχει αρκετά σάμπ νομίζω... :rolleyes::roflmao:)
 

Μηνύματα
1.939
Reaction score
797
Μιλάω για τα συγκεκριμένα και μόνο απο τα φτηνά.

Αυτά με το blutooth είναι πολύ πίσω σε ένταση και ποιότητα.

Απολαυστικά σε όλες τις εντάσεις και απίστευτο χαμηλό για το χώρο που πιάνουν.
 

Μηνύματα
13.573
Reaction score
11.111
Μιλάω για τα συγκεκριμένα και μόνο απο τα φτηνά.

Αυτά με το blutooth είναι πολύ πίσω σε ένταση και ποιότητα.

Απολαυστικά σε όλες τις εντάσεις και απίστευτο χαμηλό για το χώρο που πιάνουν.
Δε θέλω να γίνομαι κουραστικός αλλά αυτά τα συγκεκριμένα edifier δεν είναι καλά.
Μπορεί να είναι καλύτερα από άλλα, δε με ενδιαφέρει, αλλά καλά ΔΕΝ είναι.
Καλύτερα κανείς να δώσει 200 ευρώ να πάρει 2 JBL 305 και να μη φάει απέξω 1 μήνα.
 

Μηνύματα
1.623
Reaction score
1.875
στην δουλειά έχω και τα edifier και τα JBL σε διαφορετικά δωμάτια (τα edifier είναι σε ένα δωμάτιο που δουλεύουν 3 άτομα και τα JBL σε ένα προσωπικό γραφείο. και χωρίς σαμπ και ισοστάθμιση τα JBL είναι καλύτερα ξεκάθαρα. όπως και τα edifier είναι καλύτερα από κάτι creative ηχεια υπολογιστη που εχει ενα αλλο δωμάτιο που είναι οι περισσότεροι. (Αυτά με σάμπ όμως... κάτι πάει πολύ λάθος... δέν έχει αρκετά σάμπ νομίζω... :rolleyes::roflmao:)
Ακόμη να έλθει ο ειδικός για να ρυθμίσει;
 

Μηνύματα
815
Reaction score
1.319
αλλά καλά ΔΕΝ είναι.
Αμα του αρέσουν του άλλου, ποιος θα του πει τι ειναι καλο και τι οχι...
Α τωρα που τα ειδα αυτα εχουμε. Αλλα ειναι αρκετα ποιο μικρα απο τα JBL. Για το μεγεθος δεν ειναι ασχημα
Α τωρα που τα ειδα αυτα εχουμε. Αλλα ειναι αρκετα ποιο μικρα απο τα JBL. Για το μεγεθος δεν ειναι ασχημα
 

Μηνύματα
160
Reaction score
548
Σωστά.

Ο Hans έφτιαχνε έτσι την στάθμη ακρόασης, κυρίως στις ανθρώπινες φωνές (αλλά ακόμα και σε εκκλησιαστικό όργανο), ώστε να ακούει σε στάθμες που να είναι όσο το δυνατόν "όμοιες" με λάιβ στάθμες, δηλαδή όπως θα ακουγόντουσαν 5-6 άνθρωποι να τραγουδάνε μπροστά σου, πχ αυτοί:

(Οι οποίοι έχουν "φωνάρες", δυνατά λαρύγγια)

View attachment 339572

Και το όμοιο για την τάδε τραγουδίστρια σε κάποιο τζαζ κομμάτι.

Ομοίως, και για το circle of drums, όπου σε 5-κάναλο φορμάτ έχεις γύρω γύρω ένα σύνολο κρουστών.

Ομοίως σε βιολί, σε πιάνο, σε εκκλησιαστικό όργανο.

Μουσικός είναι ο άνθρωπος, τις έφερνε τις στάθμες σύμφωνα με την εμπειρία του. Εγώ δεν έχω τέτοια εμπειρία σε φυσικά όργανα, ούτε καν πλησιάζω.

Έβλεπα το volume συνήθως 2 dB κάτωθεν της στάθμης που θεωρώ σε μένα ως στάθμη "αναφοράς".

Αυτή τη στάθμη, την θεωρώ "χαλαρή", μάλλον χαμηλή. Αλλά οκ, τα ακούς όλα, σε όλο το φάσμα, και είναι εξαιρετικά ξεκούραστη, για πραγματικά πολύωρες ακροάσεις, ακόμα και 8-ωρες.

Βέβαια, ο υπολογισμός που κάνω για στάθμη αναφοράς, είναι (αναγκαστικά) λίγο χονδροειδής, καθώς έτσι είναι τα δεδομένα (έχω άλλωστε παρουσιάσει τις διαφοροποιήσεις σε dB SPL της στάθμης αναφοράς αναλόγως "σχολής"), και είναι γνωστό πως άλλοι θεωρούν τα 82-83 dB SPL ως μέση τιμή στη στάθμη αναφοράς, ενώ άλλοι τα 85 dB SPL. Το θέμα της στάθμης "αναφοράς" περιπλέκεται λιγάκι (λόγω αθροίσματος της στάθμης πολλαπλών πηγών), σε 5-καναλο και σε ιμερσιβ σεταπ, ιδίως στο δικό μου σεταπ που έχει περισσότερες δορυφόρους από το τυπικό 7.1.4 ιμερσιβ (αφού υλοποίησα ένα 10.1.5)..

Σκέφτομαι τελικά, ίσως επηρεασμένος από τον Hans, πως δεν είναι καθόλου κακή ιδέα να προσπαθείς να φέρεις την στάθμη εκεί που θα ήταν στην πραγματικότητα μια ανθρώπινη φωνή εάν ο τραγουδιστής ήταν μπροστά σου, λάιβ, να τραγουδάει ο άνθρωπος μπροστά σου.

Πολλές φορές είναι πιο "εντυπωσιακό" να ακούγεται "τεράστια" η φωνή, σε υψηλότερο "volume", αλλά κακά τα ψέματα, είναι πέραν της αληθοφάνειας αυτό.

Στις ανθρώπινες φωνές, όλοι μας είμαστε "experts". Ξέρουμε καλά πως και σε τι στάθμες ακούγεται μια ανθρώπινη φωνή, τραγουδάμε κι εμείς (κι η γυναίκα μας) στο τσακιρ κέφι, Ε; 😁😜🤪

Καθυστερημένα μεν, αλλα δεν σημαίνει ότι ξεχάσαμε κιόλας τη Θεσσαλονίκη και την επαφή με τον "Ηφαιστο του ήχου" και το εργαστήρι του. Μαλιστα ήταν τόσο συντριπτική η εμπειρία που με έκανε ήδη να ξοδέψω ό,τι έχω εδώ στη Γερμανία, μήπως και φτάσω σε κάποιον βαθμό στο χώρο μου να ζήσω ψήγματα απο αυτές τις μυθικές στιγμές. Περί αυτού αργότερα.

Όσον αφορά στις εντάσεις ακρόασης:

Πιστεύω ότι αν όχι όλες, αρκετές φορές αναζητούμε το θαύμα σε αυτό το ταξίδι υψηλής ποιότητας μουσικής αναπαραγωγής, που όταν το απομυθοποιείς μπορείς να το χαρακτηρίσεις ακόμα και ως "χαζό χόμπι", όταν όμως το παίρνεις σοβαρά ως ταξίδι αναζήτησης τότε μπορείς κάλλιστα να ανατριχιάζεις με το αποτέλεσμα, να κλαις κιόλας από συγκίνηση και να σκέφτεσαι την επόμενη μέρα την εμπειρία που έζησες.

Σίγουρα αλλάζει η ψυχολογία σου όταν ζεις τη μουσική σε υψηλή ποιότητα αναπαραγωγής ως ακροατής, μακροπρόθεσμα μάλλον αλλάζεις τελικά και σαν άνθρωπος.

Και με τη λάιβ μουσική ανάλογα. Και με την ενεργή ενασχόληση με τη μουσική, ανάλογα.

Η μουσικοθεραπεία και σε επίπεδο πανεπιστημιακών σπουδών αλλά και σε επιστημονικό επίπεδο πραγματεύεται, ερευνά και εστιάζει στη θεραπευτική ιδιότητα της μουσικής· αλίμονο αν αυτό που ζούμε καθημερινά ανάμεσα στα ηχεία μας δεν επιδρούσε μακροπρόθεσμα ..πάνω μας.

Ακούμε από τότε που γεννηθήκαμε ηχογραφημένη μουσική, και ξεχνάμε ή δεν αντιλαμβανόμαστε μια θαυμάσια πλευρά της: Είναι εκείνη η μοναξιά στο χώρο ακρόασης, που αφήνει τη θέση της στους ανθρώπους που καλείς στο χώρο σου να παίξουν μουσική. Μπροστά σου. Είναι οι άνθρωποι που παίζουν στις ηχογραφήσεις. Αυτούς καλείς κάθε φορά, και έρχονται απλόχερα σπίτι σου.

Αρκετοί από αυτούς είναι κιόλας νεκροί. Τους επαναφέρεις όμως στη ζωή, η πατίνα, το αποτύπωμα που άφησαν για πάντα στο σύμπαν πίσω τους, είναι εδώ και τώρα μπροστά στ’ αυτιά σου. Στην ουσία πρόκειται για τεχνολογικό θαύμα. Για μιας μορφής ανάσταση.

Τα ηχητικά ολογράμματα της τέχνης και των ψυχών τους.

Τους τιμάς ακούγοντάς τους. Η ακρόαση είναι ούτως ή άλλως μια (εκ)δήλωση θαυμασμού και πίστης στους καλλιτέχνες που αγαπάς και σου ομορφαίνουν τη ζωή.

Χωρίς να τίθεται θέμα αξιολόγησης των εντάσεων, δεν είναι όλες οι εντάσεις ίδιες. Διαφορετικές εντάσεις σε τοποθετούν ως ακροατή σε διαφορετικά ύψη και βάθη στην επαφή με την μουσική τέχνη και τους μουσικούς της.

Η ένταση που θα είχαν αν ήταν όντως στο δωμάτιο σου και έπαιζαν μουσική οι καλλιτέχνες, ή αντίστροφα αν ήσουν εσύ στο „δικό τους χώρο“, αυτή η μαγική ένταση που ανάλογα με το είδος αρκετές φορές είναι κάτω από τη στάθμη αναφοράς, είναι ίσως ό,τι πιο προσωπικό μπορεί να σου δώσει η εγκατάσταση σου.

Είσαι μαζί τους, είναι μαζί σου τώρα. Μοιράζεστε κυριολεκτικά τον ίδιο χώρο! Σου τραγουδούν προσωπικά, σαν να το ζείτε μαζί!

Κι έτσι, κι εσύ, κι αυτοί, γεύεστε μία σταλιά αθανασία, για όσο κρατήσει.

Εσύ από την πλευρά των ζωντανών, αυτοί από των νεκρών.

Κι ο χρόνος γίνεται άχρονος, κι εσύ από ακροατής

συνδαιτυμόνας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.765
Reaction score
136.601
Έτσι είναι όπως τα λέει ο Hans, η μουσική είναι μιας μορφής μαγεία, ένα ταξίδι στο χρόνο, και στο χώρο.

Η υψηλής πιστότητας αναπαραγωγή, θα κάνει πιο αληθοφανή τη μεταφορά αυτή στο χώρο (της ηχογράφησης).

Και γω παρασύρθηκα για άλλη μια φορά, άκουγα ως τώρα μουσική. Αύριο θα το πληρώσω το ξενύχτι. 🤭

Αλλά πρώτα, ας επανέλθουμε στο θέμα:

Σκέψου όμως να μην έχεις σαμπ εσύ, και να έχει σαμπ η γειτόνισσα.

Ε, νταξ, πόσο κσεπεζμό πχιά ν'αντέξει ένας άντρας.
 

Μηνύματα
16.019
Reaction score
18.704
Καθυστερημένα μεν, αλλα δεν σημαίνει ότι ξεχάσαμε κιόλας τη Θεσσαλονίκη και την επαφή με τον "Ηφαιστο του ήχου" και το εργαστήρι του. Μαλιστα ήταν τόσο συντριπτική η εμπειρία που με έκανε ήδη να ξοδέψω ό,τι έχω εδώ στη Γερμανία, μήπως και φτάσω σε κάποιον βαθμό στο χώρο μου να ζήσω ψήγματα απο αυτές τις μυθικές στιγμές. Περί αυτού αργότερα.

Όσον αφορά στις εντάσεις ακρόασης:

Πιστεύω ότι αν όχι όλες, αρκετές φορές αναζητούμε το θαύμα σε αυτό το ταξίδι υψηλής ποιότητας μουσικής αναπαραγωγής, που όταν το απομυθοποιείς μπορείς να το χαρακτηρίσεις ακόμα και ως "χαζό χόμπι", όταν όμως το παίρνεις σοβαρά ως ταξίδι αναζήτησης τότε μπορείς κάλλιστα να ανατριχιάζεις με το αποτέλεσμα, να κλαις κιόλας από συγκίνηση και να σκέφτεσαι την επόμενη μέρα την εμπειρία που έζησες.

Σίγουρα αλλάζει η ψυχολογία σου όταν ζεις τη μουσική σε υψηλή ποιότητα αναπαραγωγής ως ακροατής, μακροπρόθεσμα μάλλον αλλάζεις τελικά και σαν άνθρωπος.

Και με τη λάιβ μουσική ανάλογα. Και με την ενεργή ενασχόληση με τη μουσική, ανάλογα.

Η μουσικοθεραπεία και σε επίπεδο πανεπιστημιακών σπουδών αλλά και σε επιστημονικό επίπεδο πραγματεύεται, ερευνά και εστιάζει στη θεραπευτική ιδιότητα της μουσικής· αλίμονο αν αυτό που ζούμε καθημερινά ανάμεσα στα ηχεία μας δεν επιδρούσε μακροπρόθεσμα ..πάνω μας.

Ακούμε από τότε που γεννηθήκαμε ηχογραφημένη μουσική, και ξεχνάμε ή δεν αντιλαμβανόμαστε μια θαυμάσια πλευρά της: Είναι εκείνη η μοναξιά στο χώρο ακρόασης, που αφήνει τη θέση της στους ανθρώπους που καλείς στο χώρο σου να παίξουν μουσική. Μπροστά σου. Είναι οι άνθρωποι που παίζουν στις ηχογραφήσεις. Αυτούς καλείς κάθε φορά, και έρχονται απλόχερα σπίτι σου.

Αρκετοί από αυτούς είναι κιόλας νεκροί. Τους επαναφέρεις όμως στη ζωή, η πατίνα, το αποτύπωμα που άφησαν για πάντα στο σύμπαν πίσω τους, είναι εδώ και τώρα μπροστά στ’ αυτιά σου. Στην ουσία πρόκειται για τεχνολογικό θαύμα. Για μιας μορφής ανάσταση.

Τα ηχητικά ολογράμματα της τέχνης και των ψυχών τους.

Τους τιμάς ακούγοντάς τους. Η ακρόαση είναι ούτως ή άλλως μια (εκ)δήλωση θαυμασμού και πίστης στους καλλιτέχνες που αγαπάς και σου ομορφαίνουν τη ζωή.

Χωρίς να τίθεται θέμα αξιολόγησης των εντάσεων, δεν είναι όλες οι εντάσεις ίδιες. Διαφορετικές εντάσεις σε τοποθετούν ως ακροατή σε διαφορετικά ύψη και βάθη στην επαφή με την μουσική τέχνη και τους μουσικούς της.

Η ένταση που θα είχαν αν ήταν όντως στο δωμάτιο σου και έπαιζαν μουσική οι καλλιτέχνες, ή αντίστροφα αν ήσουν εσύ στο „δικό τους χώρο“, αυτή η μαγική ένταση που ανάλογα με το είδος αρκετές φορές είναι κάτω από τη στάθμη αναφοράς, είναι ίσως ό,τι πιο προσωπικό μπορεί να σου δώσει η εγκατάσταση σου.

Είσαι μαζί τους, είναι μαζί σου τώρα. Μοιράζεστε κυριολεκτικά τον ίδιο χώρο! Σου τραγουδούν προσωπικά, σαν να το ζείτε μαζί!

Κι έτσι, κι εσύ, κι αυτοί, γεύεστε μία σταλιά αθανασία, για όσο κρατήσει.

Εσύ από την πλευρά των ζωντανών, αυτοί από των νεκρών.

Κι ο χρόνος γίνεται άχρονος, κι εσύ από ακροατής

συνδαιτυμόνας.
Επειδή αγαπάμε μουσικούς (και μόνο για χάρη σου) και όχι τους audio people να ξαναπώ για δεύτερη φορά ότι η αίσθηση και το ένστικτο σου να ακούς χαμηλά μουσική είναι σωστή. Το να ακούς σε χαμηλή ένταση , σε επίπεδα όσο να μπορείς να διεξάγεις πολύ άνετα μια συζήτηση ή και ακόμη και πολύ χαμηλότερα (χωρίς στην ουσία απο άποψη φυσικής κατώτερο όριο όπως θα δεις στο διάγραμμα) εάν σου το επιτρέπει ο θόρυβος περιβάλλοντος ..... είναι το ιδανικό για πολλά και σημαντικά απο τα χαρακτηριστικά του. Το έχουν "παρατηρήσει" και οι μηχανικοί ήχου εδώ και δεκαετίες πρίν απο αυτά που θα σου αναφέρω και για αυτό μιξάρουν σε χαμηλές εντάσεις. (Συν σαν extra bonus για την εργασία τους ότι είναι και περισσότερο ξεκούραστο και λιγότερο fatiguing αλλά και πολλές ώρες ακρόασης.). Και φυσικά ισχύει και για τους μουσικούς.

Δεν έχει σχέση όμως με τον μύθο των απανταχού της γης audio people , ότι δηλαδή έχει σχέση με τον χώρο και την σχέση αυτού με την ένταση (άρα ηχητική πίεση εντός αυτού). Για να μην σε ζαλίζω με εξισώσεις, η εξίσωση που καθορίζει την σχέση της άμεσης και έμμεσης ακτινοβολίας δεν έχει μέσα της, την ηχητική πίεση. Όσο μεγαλώνει η άμεση τόσο μεγαλώνει και η έμμεση.

Άρα το πιο πιθανό είναι να έχει σχέση με τον γνωστό ως "THE WEBER-FECHNER LAW" γενικό νόμο της ψυχοφυσικής που αφορά τον ήχο , την όραση και το βάρος και πως τα αντιλαμβανόμαστε. Στην περίπτωση του ήχου όσο ανοίγεις την έναταση τόσο λιγότερο (και μάλιστα λογαριθμικά, εκθετικά σε μεγάλο βαθμό) ευαίσθητος γίνεσαι στις αλλαγές αυτής.

Αποτέλεσμα λοιπόν να ακούς σε χαμηλή έναταση σε όρους audio people : Μεγάλη αύξηση αντίληψης και διάκρισης των α) δυναμικών και αλλαγής τους β) μεταβατικές (transients) γ) συμπίεση δ) punch ε) ηχητική ισορροπία. Αυτά κυρίως, όχι άλλα χατακτηριστικά.

Καμία σχέση με τις Fletcher Munson καμπύλες.



Υ.Γ. : Επιτέλους ... δικαίωση για τον υψηλό-iq-τη και νηματοθέτη μας @Δημητρης 777 :D

Όσον αφορά την μεγένθυση των οργάνων ... και καλό σ΄συτημα να έχει κάποιος και να μην το κάνει μέχρι να φτάνει τουλάχιστον σε γελοία υψηλα έντάσειες... έχει να κάνει με μειονέκτημα της ηχογράφησης και δεν το γλυ΄τωνεις. Συνήθως είναι ρυθμισμένα τα πράγματα να είναι "σωσττ'α" 'οσον αοφρά αυτό το θέμα και μόνο γύρω στην ώρα 10 -11 στο volume. Στην πλειοψηφία των εμπορικών κλπ ροκ
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.515
Μηνύματα
2.942.837
Members
38.194
Νεότερο μέλος
led106
Top