Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.419
Reaction score
57.144
Οχτωχιλιάδες μηνύματα. Τον απέθαντο έχει αυτό το πωστονλέν, το δικαναλοτέτχοιο. Είδατε τί καλή στήριξη που έχει; Σε ανάρτηση με ελατήρια για να αποσβένει τις κατάρες, όχι σαν τις γκόθικ χαζοακίδες σας...
Ο τερματισμός - αντί θανάτου που χωρά σταθερά αμφισβήτηση- στα δικαναλικά δεν σημαίνει την εξαφάνιση των αντίστοιχων setup αλλά την κατάργηση της δικαναλικής προτεραιότητας κατά τις μουσικές παραγωγές. Από τη στιγμή που τα original master θα συντίθενται immersive και απλώς θα προσαρμόζονταν σε δικαναλική μορφή ανάλογα με τις συνθήκες αναπαραγωγής έχουμε τέρμα.

Θa μένουν μονάχα για διάφορους νοσταλγούς οι γνωστές και τώρα παραγωγές παλαιών έργων από τα τότε original δικαναλικά master με λυχνιακές κονσόλες και τα συναφή. Δεν αντιτίθεμαι σε κάτι τέτοιο, ας μένουν όλοι ευχαριστημένοι αφού υφίσταται... αζημίωτον.
Επειδή κάποιες φορές συνειρμικά μου έρχονται διάφορες εμπειρκές διαπιστώσεις στο μυαλό μετά την διατύπωση τους πρώτα γραπτά, @Bhutia πάνω στο θέμα αυτό των δύο αυτών λέξεων (φυσικότητα και οργανικότητα) θέλω να ρισκάρω - ως συνήθως με μικρό δείγμα στην διαθεσή μου και όντας διατεθειμένος να eat a little bit of crow - και να πω το (πιθανό) κάτωθι παρατηρούμενο φαινόμενο σε περίπτωση που θα ήθελες να το σχολιάσεις, εκτιμήσεις ή δικαιολογήσεις κλπ :

Απο πολύ μικρό δείγμα ανθρώπων που ασχολούνται με το audio και των οποίων παρατηρούσα τις αντιδράσεις τους όταν καμιά φορά περίμενα με την σειρά μου να ακούσω εγώ με ραντεβού αυτά που εγώ ήθελα ή και με λίγη χρονική αλληλεπικάλυψη άκουγανε και αυτοί τις δικές μου επιλογές έχω να πω : Ότι πολλοί απο αυτούς, ακόμη και οι πολύ "έμπειροι" καμιά φορά όταν συναντούν αυτά τα δύο σε ένα ηχοσύστημα (πολύ σπάνιο) δεν μπορούν να εκτιμήσουν τι ακούνε και συνήθως δεν το θέλουν κιόλας. Σα να έχουν συνηθίσει σε διαφορετικό ήχο , κάτι που θα ήθελαν να ξεχωρίζει, ενθουσιάζει σε συγκεκριμένα σημεία, μια ανάγκη να θεωρούν σωστό έναν ήχο που δεν έχει αυτά τα χαρακτηριστικά που έστω και διασιθητικά σε κάποια φάση να θεωρήσουν καλό ... τελικά τον απορρίπτουν καθώς αυτός ο ήχος δίνει αρχικά την εντύπωση (όταν τον πρωτοακούς σε εκθέσεις, δοκιμές, γρήγορες ακροάσεις) λίγο "βαρετός" και αυτό που ξεχωρίζει και μένει μόνο είναι η μουσική. Είναι ένα πράγμα - χαρακτηριστικό που μου θυμίζει την ανάγκη των ανθρώπων να είναι συνέχεια με κάποιον άλλον και να μην μπορούν να μείνουν μόνοι ή όταν έχουν μάθει συνεχώς το μυαλό τους να δουλεύει και να ψάχνουν για κάτι μην μπορώντας να δούν μια απλή λύση μπροστά στα μάτια τους. Όταν ένα σύστημα έχει κάποια χαρακτηριστικά τέτοια (γιατί αυτό έχει κάποιες "διαβαθμίσεις" σαν φαινόμενο ) που είναι λίγο μεγαλύτερες απο ότι έχουν συνηθίσει σαν ήχο ... τότε μπορεί να το αποδεχθούν. Εάν ένα σύστημα το έχει σε πολύ μεγάλο βαθμό "μπλοκάρουν" και εμφανίζονται οι αντιδράσεις που σου ανέφερα.

Όπως είπα το "δείγμα" μου είναι πολύ μικρό ... αλλά έχεις παρατηρήσει κάτι ; Μιιλάω για ανθρώπους που δεν έχουν ζήσει με ένα τέτοιο σύστημα αλλά αυτοί που καλούνται να επιλέξουν και το πρωτοσυναντούν.
Αυτό καλώς ή κακώς το κατανοώ, όπως και το ότι άμα κάτι ακούγεται χωρίς ενοχλητικά στοιχεία έστω και αν δεν εντυπωσιάζει άμεσα μπορεί κάλλιστα να ταυτίζεται με τη ζητούμενη οργανικότητα.

Συσκευές όπως τα Vecteur, MF A1000 και τα Ta'us κρατήθηκαν παρά τους εγγενείς τους περιορισμούς επειδή ακριβώς εντόπιζα την περιβόητη ΄΄οργανικότητα΄΄ και...βιολογική καλλιέργεια. Ομοίως και το ΄΄κλικ΄΄ που μου κάνουν τα Yamaha HS8 έναντι άλλων προσιτών monitor.

Επειδή ο ίδιος δεν σκοπεύω να ξοδεύω πλέον σοβαρά ποσά ποντάροντας σε ενδεχόμενα απατηλές ιδιότητες προτιμώ ως κριτήριο όσα εντοπίζονται άμεσα, δηλαδή διάφορα ενοχλητικά και οπωσδήποτε αποτρεπτικά για την αγορά χαρακτηριστικά.

Ακούγοντας για παράδειγμα με ακουστικά και χωρίς να κοιτάω αρχικά την οθόνη ένα βίντεο που αναρτήθηκε πρόσφατα από το μέλος VlassisK και περιείχε συγκρίσεις ηχείων, απ'όλα τα μοντέλα εκείνο που δημιουργούσε εντύπωση ότι απέδιδε ομορφότερα μουσική έστω και... πλημμελώς ηχογραφημένη ήταν το... Klipsch La Scala.
Δεν θα μ'ενδιέφερε να το έπαιρνα όμως διότι εντόπιζα και διάφορα χαρακτηριστικά που ήξερα ότι θα με ενοχλούσαν σε βάθος χρόνου - έστω και υπό τους περιορισμούς που συνεπάγονταν οι συνθήκες του youtube.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.769
Reaction score
136.605
Έτσι ακριβώς. 👍

Στόχος είναι να αποφύγεις προβλήματα, που αργά ή γρήγορα θα τα εντοπίσεις και θα σε ενοχλούν.

Και οι μετρήσεις έχουν θέση, και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, και η αρχιτεκτονική της σχεδίασης, και οι ακροάσεις. Ώστε ψάχνοντας, να ανακαλύψεις έγκαιρα αυτά τα προβλήματα, πριν πάρεις το προϊόν, διότι μετά, θα είναι αργά..


Πάμε δια του παραδείγματος.

Βλέπουμε το παρακάτω σχεδιάγραμμα, και τι ακριβώς βλέπουμε; Βλέπουμε προβλήματα.
Βασικά βλέπουμε πάρα πολλά πράγματα, αλλά χάριν του παραδείγματος, ας πω μόνον 5 σημαντικά προβλήματα που κάνουν "μπαμ" όταν κοιτάζουμε αυτό το διάγραμμα:

1000013417.png


A. Ισχυρός τονισμός εκεί πάνω. Μαύρισε on axis και ταυτόχρονα στενεύει ο λοβός! Ποιος έκλεψε το waveguide οεο; Μπίμινγκ τέρμα ψηλά, μόνον καρφί στην on axis θα παιζ!

B. Έλλειψη ενέργειας, έχει τρύπα on axis! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

C. Έλλειψη ενέργειας, στενεύει και ο λοβός! Πάει η ενέργεια πατριώτ, θα έχει και διαφορετική "χροιά" η off axis!

D. Τονισμός, κοίτα πόση διαφορά έχει από το πέριξ φάσμα, μαυρίλα on axis!

E. Ισχυρός τονισμός, σε σημαντικό πλάτος, κι αμέσως χαμηλότερα κιτρίνισμα, ψοφάει. Ντεντ Εντ! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Πάμε να τα δούμε, τα ίδια αυτά προβλήματα, σε ένα άλλο διάγραμμα:

1000013418.png


Πω παναΐτσα'μ πόσο έντονα φαίνεται το Ε και το D εδώ πέρα, ε;
Όλα φαίνονται βέβαια, αλλά κοίτα τι εύκολα που βλέπεις τα 2 προβλήματα στα χαμηλά!
Σέρνειιιιι το μπάσο, decay να φαν κι οι κότες! Μπας ριφλεξ μου θέλατε; Λουστείτε το τώρα! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Πάμε να δούμε άλλο διάγραμμα:

1000013419.png


Χαχαχαχαχαχαχαχαχα, όλα τα προβλήματα φαίνονται μια χαρά!

Βλέπεις το πρόβλημα τονισμού στο Ε, που είναι το μπας ριφλεξ βεβαίως, και την (αναμενόμενη λόγω ακύρωσης κάτω από το σημείο συντονισμού του μπας ριφλεξ) πτώση απόκρισης αμέσως χαμηλότερα.

Βλέπεις τον τονισμό στους 300 κύκλους, το D, βλέπεις την ταπείνωση στα C & B, το directivity error στην περιοχή του κρος, και τον τονισμό ψηλά στο Α.

Βλέπεις τα προβλήματα.

Σε μια ακρόαση του ηχείου, για αξιολόγηση του ηχείου, δε βάζεις ξυνή να χαρείς φωνούλα, ούτε βγιολί να συγκινηθείς με το δοξάρι.

Στην αξιολόγηση του ηχείου, το αφτί σου πρέπει να πιάσει αυτά τα προβλήματα. Αυτή είναι η δουλειά. Να ανακαλύψεις τα αρνητικά.

Μόνον αυτή είναι η δουλειά της ακρόασης, όταν κάνεις αξιολόγηση μιας συσκευής, να δεις τα προβλήματα, τα αρνητικά.

Για τον ίδιο λόγο βλέπεις τα σχεδιαγράμματα, να δεις τα προβλήματα.

Μόνον τα αρνητικά κοιτάς, μόνον τα αρνητικά ψάχνεις.

Άμα δε βρίσκεις αρνητικά, τότε το προϊόν είναι άριστο, ή δεν ξέρεις να μετράς (ή να καταλαβαίνεις) αυτά που πρέπει, ή δεν ξέρει το αυτί σου να ακούει αυτά που πρέπει, και παρασύρεται από ευχάριστα καμπανάκια, ή ότι τελοσπαντων ευχαριστεί στιγμιαία, περιστασιακά ή τυχαία τον καθένα.
 
Last edited:

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.031
Reaction score
79.666
Έτσι ακριβώς. 👍

Στόχος είναι να αποφύγεις προβλήματα, που αργά ή γρήγορα θα τα εντοπίσεις και θα σε ενοχλούν.

Και οι μετρήσεις έχουν θέση, και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, και η αρχιτεκτονική της σχεδίασης, και οι ακροάσεις. Ώστε ψάχνοντας, να ανακαλύψεις έγκαιρα αυτά τα προβλήματα, πριν πάρεις το προϊόν, διότι μετά, θα είναι αργά..


Πάμε δια του παραδείγματος.

Βλέπουμε το παρακάτω σχεδιάγραμμα, και τι ακριβώς βλέπουμε; Βλέπουμε προβλήματα.
Βασικά βλέπουμε πάρα πολλά πράγματα, αλλά χάριν του παραδείγματος, ας πω μόνον 5 σημαντικά προβλήματα που κάνουν "μπαμ" όταν κοιτάζουμε αυτό το διάγραμμα:

View attachment 347833

A. Ισχυρός τονισμός εκεί πάνω

B. Έλλειψη ενέργειας

C. Έλλειψη ενέργειας

D. Τονισμός

E. Ισχυρός τονισμός

Πάμε να τα δούμε, τα ίδια αυτά προβλήματα, σε ένα άλλο διάγραμμα:

View attachment 347834

Πω παναΐτσα'μ πόσο έντονα φαίνεται το Ε και το D εδώ πέρα, ε;
Όλα φαίνονται βέβαια, αλλά κοίτα τι εύκολα που βλέπεις τα 2 προβλήματα στα χαμηλά!

Πάμε να δούμε άλλο διάγραμμα:

View attachment 347835

Χαχαχαχαχαχαχαχαχα, όλα τα προβλήματα φαίνονται μια χαρά!

Βλέπεις το πρόβλημα τονισμού στο Ε, που είναι το μπας ριφλεξ βεβαίως, και την πτώση απόκρισης αμέσως χαμηλότερα.

Βλέπεις τον τονισμό στους 300 κύκλους, το D, βλέπεις την ταπείνωση στα C & B, το directivity error στην περιοχή του κρος, και τον τονισμό ψηλά στο Α.

Βλέπεις τα προβλήματα.

Σε μια ακρόαση του ηχείου, για αξιολόγηση του ηχείου, δε βάζεις ξυνή να χαρείς φωνούλα, ούτε βγιολί να συγκινηθείς με το δοξάρι.

Στην αξιολόγηση του ηχείου, το αφτί σου πρέπει να πιάσει αυτά τα προβλήματα. Αυτή είναι η δουλειά. Να ανακαλύψεις τα αρνητικά.

Μόνον αυτή είναι η δουλειά της ακρόασης, όταν κάνεις αξιολόγηση μιας συσκευής, να δεις τα προβλήματα, τα αρνητικά.

Για τον ίδιο λόγο βλέπεις τα σχεδιαγράμματα, να δεις τα προβλήματα.

Μόνον τα αρνητικά κοιτάς, μόνον τα αρνητικά ψάχνεις.

Άμα δε βρίσκεις αρνητικά, τότε το προϊόν είναι άριστο, ή δεν ξέρεις να μετράς αυτά που πρέπει, ή δεν ξέρει το αυτί σου να ακούει αυτά που πρέπει.
μμμμμμμ....μούρλια

αλλο ένα κλασικό χαιενδ ηχείο....
που να κάτσει και σε ρουλεμάν... :roflmao:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.769
Reaction score
136.605
Γι'αυτό αγαπητοί μου, βλέποντας μόνον μερικά διαγράμματα, δεν χρειάζεται καν να μπεις στον κόπο να πας να "ακούσεις" αυτή την ψαροκασέλα. Αυτό το άχρηστο καλογυαλισμένο ντουλάπι. Ξέρεις τι παπαριά είναι, ξέρεις ήδη πως παίζει, ξέρεις τι προβλήματα θα έχεις στο σπίτι σου, προβλήματα που δε φτιάχνουν ούτε με μπίλιες, ούτε με πολυμπριζα, ούτε μ' εξωτικά ασημένια καβλώδια, ούτε καν με EQ.

Χρέπι.

Πάμ παρακάτ.

Τόσο απλά.

Αντιθέτως, εάν δεν βρίσκεις σημαντικά προβλήματα στα διαγράμματα, είναι μια ασφαλής επιλογή για να πας να την τσεκαρεις κι από κοντά αν θες, μπας και το αφτί σου ανακαλύψει κάνα πρόβλημα που δεν διέκρινες στα σχεδιαγράμματα.

Δηλαδή, πάλι η ακρόαση θα είναι για αναζήτηση προβλημάτων.

Το critical listening στην αξιολόγηση ενός προϊόντος, αυτό σημαίνει, να διακρίνεις τα αντιληπτά προβλήματα, τίποτε άλλο.

Ειδάλλως, απλώς ακούς μουσική, και την ευχαριστιέσαι βεβαίως, γιατί είναι η αγαπημένη σου μουσική, και ΝΑ κι αν έχει καλά μπάσα, ΝΑ κι αν δεν εχ. Ασταδγιάλα δηλαδής κωλοτεχνοφρίκουλες.
 
Last edited:



wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.713
Reaction score
16.276
... τελείωσε ο καφές, πα να ποτίσω το γκαζόν.
να σου φτιάξω έναν "αυτοματισμό" με κανα arduino να ανοιγοκλείνει την ηλεκτροβάνα με τις δονήσεις του μπάσου;;
Απλά θα ακούς μουσική... το καλοκαίρι λίγο πιο bass να ποτίζονται καλά :p
 

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.832
Reaction score
8.837
Μιλάμε για πολυκαναλο ήχο.
Οκ σπέσιαλ στον κινηματογράφο.
Στην μουσική όμως?
Εχω ένα Oppo και κάπου 30 -40 sacd 5,1
Γνωστές επιλογες των supertrump, pink Floyd, eagles κλπ.

Σε συναυλίες τους κλπ έχεις μπροστά σου όλη την σκηνική παρουσία. Ο ήχος έρχεται από μπροστά γενικώς.

Πως θα σας φαίνεται αν εκεί που ακούτε ένα κομμάτι, να πετάγεται ένα τρομπόνι από πίσω, από το αριστερό sur ηχείο πχ.
Εμένα πάντως δεν μου κάθεται σωστά.
Λέω τώρα….
Από μόνη της η στέρεο επιλογή έχει τις δυνατότητες να διαχειρίζεται πολύ σωστά την εστίαση και την σκηνική παρουσία.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.419
Reaction score
57.144
Έτσι ακριβώς. 👍

Στόχος είναι να αποφύγεις προβλήματα, που αργά ή γρήγορα θα τα εντοπίσεις και θα σε ενοχλούν.

Και οι μετρήσεις έχουν θέση, και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, και η αρχιτεκτονική της σχεδίασης, και οι ακροάσεις. Ώστε ψάχνοντας, να ανακαλύψεις έγκαιρα αυτά τα προβλήματα, πριν πάρεις το προϊόν, διότι μετά, θα είναι αργά..


Πάμε δια του παραδείγματος.

Βλέπουμε το παρακάτω σχεδιάγραμμα, και τι ακριβώς βλέπουμε; Βλέπουμε προβλήματα.
Βασικά βλέπουμε πάρα πολλά πράγματα, αλλά χάριν του παραδείγματος, ας πω μόνον 5 σημαντικά προβλήματα που κάνουν "μπαμ" όταν κοιτάζουμε αυτό το διάγραμμα:

View attachment 347833

A. Ισχυρός τονισμός εκεί πάνω. Μαύρισε on axis και ταυτόχρονα στενεύει ο λοβός! Ποιος έκλεψε το waveguide οεο; Μπίμινγκ τέρμα ψηλά, μόνον καρφί στην on axis θα παιζ!

B. Έλλειψη ενέργειας, έχει τρύπα on axis! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

C. Έλλειψη ενέργειας, στενεύει και ο λοβός! Πάει η ενέργεια πατριώτ, θα έχει και διαφορετική "χροιά" η off axis!

D. Τονισμός, κοίτα πόση διαφορά έχει από το πέριξ φάσμα, μαυρίλα on axis!

E. Ισχυρός τονισμός, σε σημαντικό πλάτος, κι αμέσως χαμηλότερα κιτρίνισμα, ψοφάει. Ντεντ Εντ! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Πάμε να τα δούμε, τα ίδια αυτά προβλήματα, σε ένα άλλο διάγραμμα:

View attachment 347834

Πω παναΐτσα'μ πόσο έντονα φαίνεται το Ε και το D εδώ πέρα, ε;
Όλα φαίνονται βέβαια, αλλά κοίτα τι εύκολα που βλέπεις τα 2 προβλήματα στα χαμηλά!
Σέρνειιιιι το μπάσο, decay να φαν κι οι κότες! Μπας ριφλεξ μου θέλατε; Λουστείτε το τώρα! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Πάμε να δούμε άλλο διάγραμμα:

View attachment 347835

Χαχαχαχαχαχαχαχαχα, όλα τα προβλήματα φαίνονται μια χαρά!

Βλέπεις το πρόβλημα τονισμού στο Ε, που είναι το μπας ριφλεξ βεβαίως, και την (αναμενόμενη λόγω ακύρωσης κάτω από το σημείο συντονισμού του μπας ριφλεξ) πτώση απόκρισης αμέσως χαμηλότερα.

Βλέπεις τον τονισμό στους 300 κύκλους, το D, βλέπεις την ταπείνωση στα C & B, το directivity error στην περιοχή του κρος, και τον τονισμό ψηλά στο Α.

Βλέπεις τα προβλήματα.

Σε μια ακρόαση του ηχείου, για αξιολόγηση του ηχείου, δε βάζεις ξυνή να χαρείς φωνούλα, ούτε βγιολί να συγκινηθείς με το δοξάρι.

Στην αξιολόγηση του ηχείου, το αφτί σου πρέπει να πιάσει αυτά τα προβλήματα. Αυτή είναι η δουλειά. Να ανακαλύψεις τα αρνητικά.

Μόνον αυτή είναι η δουλειά της ακρόασης, όταν κάνεις αξιολόγηση μιας συσκευής, να δεις τα προβλήματα, τα αρνητικά.

Για τον ίδιο λόγο βλέπεις τα σχεδιαγράμματα, να δεις τα προβλήματα.

Μόνον τα αρνητικά κοιτάς, μόνον τα αρνητικά ψάχνεις.

Άμα δε βρίσκεις αρνητικά, τότε το προϊόν είναι άριστο, ή δεν ξέρεις να μετράς (ή να καταλαβαίνεις) αυτά που πρέπει, ή δεν ξέρει το αυτί σου να ακούει αυτά που πρέπει, και παρασύρεται από ευχάριστα καμπανάκια, ή ότι τελοσπαντων ευχαριστεί στιγμιαία, περιστασιακά ή τυχαία τον καθένα.
Hello, φίλτατε EAR ! Γραμμή μεταφοράς έχει για ενίσχυση χαμηλών . Με τέτοια υλοποίηση γραμμής προτιμότερο να είχε... bass reflex.

Το ΄΄κερασάκι΄΄ - ΄ό,τι πρέπει για θάνατο του δικαναλικού αλλά και...πολυκαναλικού με τέτοια γνωστική ασυμφωνία - από την ιστοσελίδα της εταιρείας :

"Due to its complex ATL™ the twenty.21 has significantly more dynamic grip and depth of bass than any other speaker of this size.

It is a very effective musical communicator, with fine warmth through the mid range and a sweet and extended treble. It all adds up to a dynamite design, capable of dominating the compact loudspeaker market by reproducing all genres of music with ease."
Μιλάμε για πολυκαναλο ήχο.
Οκ σπέσιαλ στον κινηματογράφο.
Στην μουσική όμως?
Εχω ένα Oppo και κάπου 30 -40 sacd 5,1
Γνωστές επιλογες των supertrump, pink Floyd, eagles κλπ.

Σε συναυλίες τους κλπ έχεις μπροστά σου όλη την σκηνική παρουσία. Ο ήχος έρχεται από μπροστά γενικώς.

Πως θα σας φαίνεται αν εκεί που ακούτε ένα κομμάτι, να πετάγεται ένα τρομπόνι από πίσω, από το αριστερό sur ηχείο πχ.
Εμένα πάντως δεν μου κάθεται σωστά.
Λέω τώρα….
Από μόνη της η στέρεο επιλογή έχει τις δυνατότητες να διαχειρίζεται πολύ σωστά την εστίαση και την σκηνική παρουσία.
Με ΄΄σεμνό΄΄ upmixing έχεις όλη τη δικαναλική θρεπτική ουσία χωρίς... μη οργανικές προσμίξεις. :wink:
 
Last edited:

Μηνύματα
13.573
Reaction score
11.113
Εχω ένα Oppo και κάπου 30 -40 sacd 5,1
Γνωστές επιλογες των supertrump, pink Floyd, eagles κλπ.

Σε συναυλίες τους κλπ έχεις μπροστά σου όλη την σκηνική παρουσία. Ο ήχος έρχεται από μπροστά γενικώς.

Πως θα σας φαίνεται αν εκεί που ακούτε ένα κομμάτι, να πετάγεται ένα τρομπόνι από πίσω, από το αριστερό sur ηχείο πχ.
Σε ποιό από όλα αυτά τα SACD που έχεις γίνεται αυτό; Θέλω να το δανειστώ να ακούσω κι εγώ σπίτι μου. :laugh:
 



Μηνύματα
143
Reaction score
94
Μιλάμε για πολυκαναλο ήχο.
Οκ σπέσιαλ στον κινηματογράφο.
Στην μουσική όμως?
Εχω ένα Oppo και κάπου 30 -40 sacd 5,1
Γνωστές επιλογες των supertrump, pink Floyd, eagles κλπ.

Σε συναυλίες τους κλπ έχεις μπροστά σου όλη την σκηνική παρουσία. Ο ήχος έρχεται από μπροστά γενικώς.

Πως θα σας φαίνεται αν εκεί που ακούτε ένα κομμάτι, να πετάγεται ένα τρομπόνι από πίσω, από το αριστερό sur ηχείο πχ.
Εμένα πάντως δεν μου κάθεται σωστά.
Λέω τώρα….
Από μόνη της η στέρεο επιλογή έχει τις δυνατότητες να διαχειρίζεται πολύ σωστά την εστίαση και την σκηνική παρουσία.
Φίλε μου,δεν πετάγεται τίποτα από πίσω. Καμία τρομπέτα.
Μόνο όταν έχουμε ηχογραφήσεις που το θέλει ο μηχανικός ήχου μπορεί να γίνει αυτό για παράδειγμα σε ηλεκτρονική μουσική ή σε ταινίες.
Σε κλασσική μουσική τίποτα δεν πετάγεται από πίσω.Ούτε σε χορωδίες. Ούτε καν σε ροκιές .
Mόνο όπου θέλει κάποιος να γίνει αυτό για τους δικούς του λόγους. Το θελήσει δηλαδή ο καλλιτέχνης ,ο μηχανικός για κάποιο λόγο.
Τότε πετάγονται από παντού!:p:p:p
Αλλά αυτό είναι άλλο πράγμα.Είναι μέρος του έργου.
Άλλο πράγμα είναι η πολυκάναλη αναπαραγωγή με τα σημερινά δεδομένα.Για άλλο πράγμα μιλάμε.
Το στέρεο δεν πρόκειται να "πεθάνει" για διάφορους λόγους πλήρως έχει όμως ξεπεραστεί εκ των πραγμάτων. Θα συρικνωθεί κι άλλο. Αυτά που γράφονται εδώ είναι αλήθεια για ανθρώπους που μεγάλωσαν στα 70's και στα 80's όπως εμείς.
Άλλοι αντέχουν αυτήτην αλήθεια, την νέα πραγματικότητα άλλοι όχι .Με άλλες αρχικές τιμές στην εξίσωση του πολυκάναλου θα πάρεις άλλη λύση.
Έχεις χρήμα είσαι ανοικτός στη νέα τεχνολογία? προχωράς .Δεν έχεις χρήμα? Πέφτει παντοφλα? Σταματάς. Κάπως έτσι πας...
Πάντως, αν πληρείς τις προϋποθέσεις δεν σταματάς από ιπτάμενες τρομπέτες γιατί πολύ απλά με την έννοια που το περιγράφεις αυτές δεν υπάρχουν
Με το χέρι στην καρδιά όλα τα νέα ζευγάρια που γνωρίζω αν ασχοληθούν με το θέμα ήχος θα πάνε σε πολυκάναλο για να βλέπουν και ταινίες.
Κατά τα άλλα απολαύστε τις μουσικές σας!
Αυτά τα ολίγα και από εμένα.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.623
Reaction score
1.876
Έτσι ακριβώς. 👍

Στόχος είναι να αποφύγεις προβλήματα, που αργά ή γρήγορα θα τα εντοπίσεις και θα σε ενοχλούν.

Και οι μετρήσεις έχουν θέση, και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, και η αρχιτεκτονική της σχεδίασης, και οι ακροάσεις. Ώστε ψάχνοντας, να ανακαλύψεις έγκαιρα αυτά τα προβλήματα, πριν πάρεις το προϊόν, διότι μετά, θα είναι αργά..


Πάμε δια του παραδείγματος.

Βλέπουμε το παρακάτω σχεδιάγραμμα, και τι ακριβώς βλέπουμε; Βλέπουμε προβλήματα.
Βασικά βλέπουμε πάρα πολλά πράγματα, αλλά χάριν του παραδείγματος, ας πω μόνον 5 σημαντικά προβλήματα που κάνουν "μπαμ" όταν κοιτάζουμε αυτό το διάγραμμα:

View attachment 347833

A. Ισχυρός τονισμός εκεί πάνω. Μαύρισε on axis και ταυτόχρονα στενεύει ο λοβός! Ποιος έκλεψε το waveguide οεο; Μπίμινγκ τέρμα ψηλά, μόνον καρφί στην on axis θα παιζ!

B. Έλλειψη ενέργειας, έχει τρύπα on axis! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

C. Έλλειψη ενέργειας, στενεύει και ο λοβός! Πάει η ενέργεια πατριώτ, θα έχει και διαφορετική "χροιά" η off axis!

D. Τονισμός, κοίτα πόση διαφορά έχει από το πέριξ φάσμα, μαυρίλα on axis!

E. Ισχυρός τονισμός, σε σημαντικό πλάτος, κι αμέσως χαμηλότερα κιτρίνισμα, ψοφάει. Ντεντ Εντ! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Πάμε να τα δούμε, τα ίδια αυτά προβλήματα, σε ένα άλλο διάγραμμα:

View attachment 347834

Πω παναΐτσα'μ πόσο έντονα φαίνεται το Ε και το D εδώ πέρα, ε;
Όλα φαίνονται βέβαια, αλλά κοίτα τι εύκολα που βλέπεις τα 2 προβλήματα στα χαμηλά!
Σέρνειιιιι το μπάσο, decay να φαν κι οι κότες! Μπας ριφλεξ μου θέλατε; Λουστείτε το τώρα! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Πάμε να δούμε άλλο διάγραμμα:

View attachment 347835

Χαχαχαχαχαχαχαχαχα, όλα τα προβλήματα φαίνονται μια χαρά!

Βλέπεις το πρόβλημα τονισμού στο Ε, που είναι το μπας ριφλεξ βεβαίως, και την (αναμενόμενη λόγω ακύρωσης κάτω από το σημείο συντονισμού του μπας ριφλεξ) πτώση απόκρισης αμέσως χαμηλότερα.

Βλέπεις τον τονισμό στους 300 κύκλους, το D, βλέπεις την ταπείνωση στα C & B, το directivity error στην περιοχή του κρος, και τον τονισμό ψηλά στο Α.

Βλέπεις τα προβλήματα.

Σε μια ακρόαση του ηχείου, για αξιολόγηση του ηχείου, δε βάζεις ξυνή να χαρείς φωνούλα, ούτε βγιολί να συγκινηθείς με το δοξάρι.

Στην αξιολόγηση του ηχείου, το αφτί σου πρέπει να πιάσει αυτά τα προβλήματα. Αυτή είναι η δουλειά. Να ανακαλύψεις τα αρνητικά.

Μόνον αυτή είναι η δουλειά της ακρόασης, όταν κάνεις αξιολόγηση μιας συσκευής, να δεις τα προβλήματα, τα αρνητικά.

Για τον ίδιο λόγο βλέπεις τα σχεδιαγράμματα, να δεις τα προβλήματα.

Μόνον τα αρνητικά κοιτάς, μόνον τα αρνητικά ψάχνεις.

Άμα δε βρίσκεις αρνητικά, τότε το προϊόν είναι άριστο, ή δεν ξέρεις να μετράς (ή να καταλαβαίνεις) αυτά που πρέπει, ή δεν ξέρει το αυτί σου να ακούει αυτά που πρέπει, και παρασύρεται από ευχάριστα καμπανάκια, ή ότι τελοσπαντων ευχαριστεί στιγμιαία, περιστασιακά ή τυχαία τον καθένα.
Να δω πόσες φορές ακόμη θα γράψεις bass reflex! Γραμμή μεταφοράς είναι και με το αγαπημένο μου-σου woofer.Αυτο είναι το βάσης.Εγω έχω το δαπέδου που μετρά άριστα ύστερα από τις έξωθεν βελτιώσεις.
 


Μηνύματα
1.623
Reaction score
1.876
Φίλε μου,δεν πετάγεται τίποτα από πίσω. Καμία τρομπέτα.
Μόνο όταν έχουμε ηχογραφήσεις που το θέλει ο μηχανικός ήχου μπορεί να γίνει αυτό για παράδειγμα σε ηλεκτρονική μουσική ή σε ταινίες.
Σε κλασσική μουσική τίποτα δεν πετάγεται από πίσω.Ούτε σε χορωδίες. Ούτε καν σε ροκιές .
Mόνο όπου θέλει κάποιος να γίνει αυτό για τους δικούς του λόγους. Το θελήσει δηλαδή ο καλλιτέχνης ,ο μηχανικός για κάποιο λόγο.
Τότε πετάγονται από παντού!:p:p:p
Αλλά αυτό είναι άλλο πράγμα.Είναι μέρος του έργου.
Άλλο πράγμα είναι η πολυκάναλη αναπαραγωγή με τα σημερινά δεδομένα.Για άλλο πράγμα μιλάμε.
Το στέρεο δεν πρόκειται να "πεθάνει" για διάφορους λόγους πλήρως έχει όμως ξεπεραστεί εκ των πραγμάτων. Θα συρικνωθεί κι άλλο. Αυτά που γράφονται εδώ είναι αλήθεια για ανθρώπους που μεγάλωσαν στα 70's και στα 80's όπως εμείς.
Άλλοι αντέχουν αυτήτην αλήθεια, την νέα πραγματικότητα άλλοι όχι .Με άλλες αρχικές τιμές στην εξίσωση του πολυκάναλου θα πάρεις άλλη λύση.
Έχεις χρήμα είσαι ανοικτός στη νέα τεχνολογία? προχωράς .Δεν έχεις χρήμα? Πέφτει παντοφλα? Σταματάς. Κάπως έτσι πας...
Πάντως, αν πληρείς τις προϋποθέσεις δεν σταματάς από ιπτάμενες τρομπέτες γιατί πολύ απλά με την έννοια που το περιγράφεις αυτές δεν υπάρχουν
Με το χέρι στην καρδιά όλα τα νέα ζευγάρια που γνωρίζω αν ασχοληθούν με το θέμα ήχος θα πάνε σε πολυκάναλο για να βλέπουν και ταινίες.
Κατά τα άλλα απολαύστε τις μουσικές σας!
Αυτά τα ολίγα και από εμένα.
Αν έχεις χρήμα,αγοράζεις καλύτερο δικαναλο.Οσο για τα νέα ζευγάρια που γνωρίζεις,αν και όταν ξεφύγουν από το αν,εδώ θα είμαστε για να γράψουμε γι αυτά καθώς και για τα υπόλοιπα ζευγάρια.
 

Μηνύματα
16.026
Reaction score
18.704
Ο τερματισμός - αντί θανάτου που χωρά σταθερά αμφισβήτηση- στα δικαναλικά δεν σημαίνει την εξαφάνιση των αντίστοιχων setup αλλά την κατάργηση της δικαναλικής προτεραιότητας κατά τις μουσικές παραγωγές. Από τη στιγμή που τα original master θα συντίθενται immersive και απλώς θα προσαρμόζονταν σε δικαναλική μορφή ανάλογα με τις συνθήκες αναπαραγωγής έχουμε τέρμα.

Θa μένουν μονάχα για διάφορους νοσταλγούς οι γνωστές και τώρα παραγωγές παλαιών έργων από τα τότε original δικαναλικά master με λυχνιακές κονσόλες και τα συναφή. Δεν αντιτίθεμαι σε κάτι τέτοιο, ας μένουν όλοι ευχαριστημένοι αφού υφίσταται... αζημίωτον.

Αυτό καλώς ή κακώς το κατανοώ, όπως και το ότι άμα κάτι ακούγεται χωρίς ενοχλητικά στοιχεία έστω και αν δεν εντυπωσιάζει άμεσα μπορεί κάλλιστα να ταυτίζεται με τη ζητούμενη οργανικότητα.

Συσκευές όπως τα Vecteur, MF A1000 και τα Ta'us κρατήθηκαν παρά τους εγγενείς τους περιορισμούς επειδή ακριβώς εντόπιζα την περιβόητη ΄΄οργανικότητα΄΄ και...βιολογική καλλιέργεια. Ομοίως και το ΄΄κλικ΄΄ που μου κάνουν τα Yamaha HS8 έναντι άλλων προσιτών monitor.

Επειδή ο ίδιος δεν σκοπεύω να ξοδεύω πλέον σοβαρά ποσά ποντάροντας σε ενδεχόμενα απατηλές ιδιότητες προτιμώ ως κριτήριο όσα εντοπίζονται άμεσα, δηλαδή διάφορα ενοχλητικά και οπωσδήποτε αποτρεπτικά για την αγορά χαρακτηριστικά.

Ακούγοντας για παράδειγμα με ακουστικά και χωρίς να κοιτάω αρχικά την οθόνη ένα βίντεο που αναρτήθηκε πρόσφατα από το μέλος VlassisK και περιείχε συγκρίσεις ηχείων, απ'όλα τα μοντέλα εκείνο που δημιουργούσε εντύπωση ότι απέδιδε ομορφότερα μουσική έστω και... πλημμελώς ηχογραφημένη ήταν το... Klipsch La Scala.
Δεν θα μ'ενδιέφερε να το έπαιρνα όμως διότι εντόπιζα και διάφορα χαρακτηριστικά που ήξερα ότι θα με ενοχλούσαν σε βάθος χρόνου - έστω και υπό τους περιορισμούς που συνεπάγονταν οι συνθήκες του youtube.
Δεν γνωρίζω για τα Λα Σκάλα, ούτε θέλω να μιλήσω για αυτό καθώς θα αποτελέσει περιορισμό η προσέγγιση εξέτασης με περιορισμένα κριτήρια αλλά ούτε μιλάω μόνο για ηχεία. Η φυσικότητα και οργανικότητα όταν συνυπάρχουν υποδηλώνουν (ιδίως το πρώτο, δεν είναι τα ίδια ακριβώς όπως λέει και θεωρεί ο Ear) αυτόματα και "αριστεία" σε όλους τους άλλους τομείς. Εαν όχι "αριστεία" .... τότε "αριστεία" με την έννοια του maximum βαθμού όλων των άλλων επιθυμούμενων επιπρόθετων χαρακτηριστικών ώστε αυτά τα δυο χαρακτηριστικά παράλληλα να μην εκλείπουν απο την αναπαραγωγή.

Επίσης δεν είναι "ενδεχόμενα απατηλές ιδιότητες¨. Με την έννοια φυσικά ότι έτσι και αλλιώς όλες οι ιδιότητες στην αναπαραγωγή είναι απατηλές. Δεν υπάρχει πραγματικότητα στην αναπραγωγή. Είναι μια απατηλή ιδιότητα που ο σκοπός της είναι να δημιουργήσει μια ψευτική αίσθηση αλλά κυρίως συναίσθηση που θα σε οδηγήσει σε μια κατάσταση να σου εγερθούν και να σου δημιουργηθούν συναισθήματα που θα προέκυπταν απο την ζωντανή μουσική (και ας μην είναι ζωντανή μουσική). Μην μου αρχίσεις τια ανοησίες των στόχων των audio people δικαναλικών, πολυκαναλικών ή οποιονδήποτε άλλων περί προσεγγίσεως της, αυτά όλα των audio people είναι λάθος και δεν με ενδιαφέρουν.).

Μπορεί πιθανόν να είναι "κλεψιμέικη" (για την φυσικότητα και οργανικότητα μιλάω τώρα , όχι για την ζωντανή μουσική. Αυτή η παραπάνω αναφορά σε αυτήν ήταν απλώς μια παρένθεση ) κάποιες φορές και ΟΚ να το εικάσω αυτό ... καθώς υπάρχουν όπως είπα διαβαθμίσεις στο φαινόμενο (τότε είναι "κλεψιμέικη') αλλά όχι όταν είναι στον μέγιστο - υψηλό βαθμό επιτευχθείσα.

Απο ότι καταλαβαίνω απο την ανάλυση σου τα Ταου κλπ σύστημα αυτών .... σου έχουν δώσει μια κάποια γεύση του φαινομένου. Πόσο μεγάλη δεν μπορώ να γνωρίζω.

Αυτά ολα τα παραπάνω τα γράφω μόνο για μια κοινή συνεννόηση του φαινομένου και ορισμού του καθώς δε νομίζω ότι είμαστε ακριβώς on the same page ώς πρός τον ακριβή ορισμό του ή αντικτύπου του. Δεν είναι όμως το ερώτημα μου. Το ερώτημα μου ακολουθεί προσαρμοσμένο στα δικά σου "μετρα" ώστε να γίνει πιο κατανοητό σε εσένα.

Επειδή διαβλέπω όμως τη δυσκολία κοινής προσέγγισης σε αυτό στην ολότητά του να απλοποιήσω το ερώτημα μου και να το φέρω στα δικά σου "μέτρα" . Οπότε το ερώτημα μεταμορφώνεται και περιορίζεται πλέον στο εξής : α) τι είναι αυτό που θα έκανε κάποιον (όχι εσένα , δεν θέλω να μου μιλήσεις για εσένα αλλά για τους άλλους που τους έχεις βάλει να ακούσουν τα Ταου κλπ σύστημα ή έχεις παρατηρήσει να ακούνε ενα άλλο σύστημα που επίσης τα διαθέτει) να απορρίψουν αυτό το σύστημα και β) Γιατί κάποιος να βρίσκει λογικό ότι μπορεί να "ζήσει" χωρίς αυτό το φαινόμενο (έστω και διαβάθμιση να είναι και όχι το μέγιστο manifestation του που εγώ ισχυρίζομαι ότι έχω βρεί ) αντί να το δεί σαν ευκαιρία να βρεί ένα σύστημα που επίσης να του το παρέχει αυτό σύν όλα τα υπόλοιπα (επιπλέον πράγματα) που θεωρεί ότι πρέπει να έχει , διασφαλίζοντας όμως αυτά (ή έστω στο μέγιστο βαθμό) ... να μην το καταστρέφει παράλληλα.

Δηλαδή θέλω να μου εικάσεις τι συμβαίνει στο μυαλό των άλλων κατά τη γνώμη σου.. Βέβαια μπορεί και εσύ όπως και εγώ (απο ότι σε "κόβω") να μην έχει τύχει να ενδιαφερθείς ή να έχεις επαφή με άλλους ώστε να μου δώσεις αυτή την απάντηση και να είσαι (άσχετα τις πολλές γνώσεις και προσπάθειες σου στο audio) "μοναχικός λύκος" σε όλο αυτό το εγχείρημα της προσπάθειας σου προσέγγισης του audio. Αυτό κανονικά είναι μια ερώτηση για ένα κατασκευαστή που έχει επιτύχει το φαινόμενο και που συγχρόνως έχει δει αλλά και μπορεί να μελετήσει τις αντιδράσεις του κόσμου που ακούει το επιτευχθέν φαινόμενο συγκριτικά με άλλες υλοποιήσεις άλλων κατασκευαστών που δεν το έχουν επιτυχει .... αλλά λέω μήπως εμπειρικά έχεις κάποια θεωρητική προσέγγιση στο θέμα της λογικής κάποιου πίσω απο την απόρριψη αυτού.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.623
Reaction score
1.876
Βάλε να δούμε τις μετρήσεις που λες
Μετρά άριστα για μένα κι αυτό είναι το ουσιαστικοτερο. Π.Α.Η Science Review.Οσο για τον κουφαμιρ,ας πεταχθει ως την Ελλαδα για να του αποδείξω γιατί του εβγαλα παρατσούκλι.
 

Μηνύματα
1.236
Reaction score
1.147
Το ιδανικό είναι να έχεις ένα πολυκαναλο για ταινίες Sonos arc sub με τα περιφερειακά και ένα κανονικό στερεο όπως πχ τα νέα ωραία ενεργά focal diva utopia - αυτά ακριβούλια - για μουσική
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.523
Reaction score
84.003
Μετρά άριστα για μένα κι αυτό είναι το ουσιαστικοτερο. Π.Α.Η Science Review.Οσο για τον κουφαμιρ,ας πεταχθει ως την Ελλαδα για να του αποδείξω γιατί του εβγαλα παρατσούκλι.
Αρκετή μπούρδα για εμένα. Δεν αντέχω άλλο.
Πάρε νουμεράκι: 62
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.521
Μηνύματα
2.942.908
Members
38.194
Νεότερο μέλος
led106
Top