Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.315
Reaction score
56.771
Οχτωχιλιάδες μηνύματα. Τον απέθαντο έχει αυτό το πωστονλέν, το δικαναλοτέτχοιο. Είδατε τί καλή στήριξη που έχει; Σε ανάρτηση με ελατήρια για να αποσβένει τις κατάρες, όχι σαν τις γκόθικ χαζοακίδες σας...
Ο τερματισμός - αντί θανάτου που χωρά σταθερά αμφισβήτηση- στα δικαναλικά δεν σημαίνει την εξαφάνιση των αντίστοιχων setup αλλά την κατάργηση της δικαναλικής προτεραιότητας κατά τις μουσικές παραγωγές. Από τη στιγμή που τα original master θα συντίθενται immersive και απλώς θα προσαρμόζονταν σε δικαναλική μορφή ανάλογα με τις συνθήκες αναπαραγωγής έχουμε τέρμα.

Θa μένουν μονάχα για διάφορους νοσταλγούς οι γνωστές και τώρα παραγωγές παλαιών έργων από τα τότε original δικαναλικά master με λυχνιακές κονσόλες και τα συναφή. Δεν αντιτίθεμαι σε κάτι τέτοιο, ας μένουν όλοι ευχαριστημένοι αφού υφίσταται... αζημίωτον.
Επειδή κάποιες φορές συνειρμικά μου έρχονται διάφορες εμπειρκές διαπιστώσεις στο μυαλό μετά την διατύπωση τους πρώτα γραπτά, @Bhutia πάνω στο θέμα αυτό των δύο αυτών λέξεων (φυσικότητα και οργανικότητα) θέλω να ρισκάρω - ως συνήθως με μικρό δείγμα στην διαθεσή μου και όντας διατεθειμένος να eat a little bit of crow - και να πω το (πιθανό) κάτωθι παρατηρούμενο φαινόμενο σε περίπτωση που θα ήθελες να το σχολιάσεις, εκτιμήσεις ή δικαιολογήσεις κλπ :

Απο πολύ μικρό δείγμα ανθρώπων που ασχολούνται με το audio και των οποίων παρατηρούσα τις αντιδράσεις τους όταν καμιά φορά περίμενα με την σειρά μου να ακούσω εγώ με ραντεβού αυτά που εγώ ήθελα ή και με λίγη χρονική αλληλεπικάλυψη άκουγανε και αυτοί τις δικές μου επιλογές έχω να πω : Ότι πολλοί απο αυτούς, ακόμη και οι πολύ "έμπειροι" καμιά φορά όταν συναντούν αυτά τα δύο σε ένα ηχοσύστημα (πολύ σπάνιο) δεν μπορούν να εκτιμήσουν τι ακούνε και συνήθως δεν το θέλουν κιόλας. Σα να έχουν συνηθίσει σε διαφορετικό ήχο , κάτι που θα ήθελαν να ξεχωρίζει, ενθουσιάζει σε συγκεκριμένα σημεία, μια ανάγκη να θεωρούν σωστό έναν ήχο που δεν έχει αυτά τα χαρακτηριστικά που έστω και διασιθητικά σε κάποια φάση να θεωρήσουν καλό ... τελικά τον απορρίπτουν καθώς αυτός ο ήχος δίνει αρχικά την εντύπωση (όταν τον πρωτοακούς σε εκθέσεις, δοκιμές, γρήγορες ακροάσεις) λίγο "βαρετός" και αυτό που ξεχωρίζει και μένει μόνο είναι η μουσική. Είναι ένα πράγμα - χαρακτηριστικό που μου θυμίζει την ανάγκη των ανθρώπων να είναι συνέχεια με κάποιον άλλον και να μην μπορούν να μείνουν μόνοι ή όταν έχουν μάθει συνεχώς το μυαλό τους να δουλεύει και να ψάχνουν για κάτι μην μπορώντας να δούν μια απλή λύση μπροστά στα μάτια τους. Όταν ένα σύστημα έχει κάποια χαρακτηριστικά τέτοια (γιατί αυτό έχει κάποιες "διαβαθμίσεις" σαν φαινόμενο ) που είναι λίγο μεγαλύτερες απο ότι έχουν συνηθίσει σαν ήχο ... τότε μπορεί να το αποδεχθούν. Εάν ένα σύστημα το έχει σε πολύ μεγάλο βαθμό "μπλοκάρουν" και εμφανίζονται οι αντιδράσεις που σου ανέφερα.

Όπως είπα το "δείγμα" μου είναι πολύ μικρό ... αλλά έχεις παρατηρήσει κάτι ; Μιιλάω για ανθρώπους που δεν έχουν ζήσει με ένα τέτοιο σύστημα αλλά αυτοί που καλούνται να επιλέξουν και το πρωτοσυναντούν.
Αυτό καλώς ή κακώς το κατανοώ, όπως και το ότι άμα κάτι ακούγεται χωρίς ενοχλητικά στοιχεία έστω και αν δεν εντυπωσιάζει άμεσα μπορεί κάλλιστα να ταυτίζεται με τη ζητούμενη οργανικότητα.

Συσκευές όπως τα Vecteur, MF A1000 και τα Ta'us κρατήθηκαν παρά τους εγγενείς τους περιορισμούς επειδή ακριβώς εντόπιζα την περιβόητη ΄΄οργανικότητα΄΄ και...βιολογική καλλιέργεια. Ομοίως και το ΄΄κλικ΄΄ που μου κάνουν τα Yamaha HS8 έναντι άλλων προσιτών monitor.

Επειδή ο ίδιος δεν σκοπεύω να ξοδεύω πλέον σοβαρά ποσά ποντάροντας σε ενδεχόμενα απατηλές ιδιότητες προτιμώ ως κριτήριο όσα εντοπίζονται άμεσα, δηλαδή διάφορα ενοχλητικά και οπωσδήποτε αποτρεπτικά για την αγορά χαρακτηριστικά.

Ακούγοντας για παράδειγμα με ακουστικά και χωρίς να κοιτάω αρχικά την οθόνη ένα βίντεο που αναρτήθηκε πρόσφατα από το μέλος VlassisK και περιείχε συγκρίσεις ηχείων, απ'όλα τα μοντέλα εκείνο που δημιουργούσε εντύπωση ότι απέδιδε ομορφότερα μουσική έστω και... πλημμελώς ηχογραφημένη ήταν το... Klipsch La Scala.
Δεν θα μ'ενδιέφερε να το έπαιρνα όμως διότι εντόπιζα και διάφορα χαρακτηριστικά που ήξερα ότι θα με ενοχλούσαν σε βάθος χρόνου - έστω και υπό τους περιορισμούς που συνεπάγονταν οι συνθήκες του youtube.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.421
Reaction score
135.443
Έτσι ακριβώς. 👍

Στόχος είναι να αποφύγεις προβλήματα, που αργά ή γρήγορα θα τα εντοπίσεις και θα σε ενοχλούν.

Και οι μετρήσεις έχουν θέση, και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, και η αρχιτεκτονική της σχεδίασης, και οι ακροάσεις. Ώστε ψάχνοντας, να ανακαλύψεις έγκαιρα αυτά τα προβλήματα, πριν πάρεις το προϊόν, διότι μετά, θα είναι αργά..


Πάμε δια του παραδείγματος.

Βλέπουμε το παρακάτω σχεδιάγραμμα, και τι ακριβώς βλέπουμε; Βλέπουμε προβλήματα.
Βασικά βλέπουμε πάρα πολλά πράγματα, αλλά χάριν του παραδείγματος, ας πω μόνον 5 σημαντικά προβλήματα που κάνουν "μπαμ" όταν κοιτάζουμε αυτό το διάγραμμα:

1000013417.png


A. Ισχυρός τονισμός εκεί πάνω. Μαύρισε on axis και ταυτόχρονα στενεύει ο λοβός! Ποιος έκλεψε το waveguide οεο; Μπίμινγκ τέρμα ψηλά, μόνον καρφί στην on axis θα παιζ!

B. Έλλειψη ενέργειας, έχει τρύπα on axis! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

C. Έλλειψη ενέργειας, στενεύει και ο λοβός! Πάει η ενέργεια πατριώτ, θα έχει και διαφορετική "χροιά" η off axis!

D. Τονισμός, κοίτα πόση διαφορά έχει από το πέριξ φάσμα, μαυρίλα on axis!

E. Ισχυρός τονισμός, σε σημαντικό πλάτος, κι αμέσως χαμηλότερα κιτρίνισμα, ψοφάει. Ντεντ Εντ! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Πάμε να τα δούμε, τα ίδια αυτά προβλήματα, σε ένα άλλο διάγραμμα:

1000013418.png


Πω παναΐτσα'μ πόσο έντονα φαίνεται το Ε και το D εδώ πέρα, ε;
Όλα φαίνονται βέβαια, αλλά κοίτα τι εύκολα που βλέπεις τα 2 προβλήματα στα χαμηλά!
Σέρνειιιιι το μπάσο, decay να φαν κι οι κότες! Μπας ριφλεξ μου θέλατε; Λουστείτε το τώρα! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Πάμε να δούμε άλλο διάγραμμα:

1000013419.png


Χαχαχαχαχαχαχαχαχα, όλα τα προβλήματα φαίνονται μια χαρά!

Βλέπεις το πρόβλημα τονισμού στο Ε, που είναι το μπας ριφλεξ βεβαίως, και την (αναμενόμενη λόγω ακύρωσης κάτω από το σημείο συντονισμού του μπας ριφλεξ) πτώση απόκρισης αμέσως χαμηλότερα.

Βλέπεις τον τονισμό στους 300 κύκλους, το D, βλέπεις την ταπείνωση στα C & B, το directivity error στην περιοχή του κρος, και τον τονισμό ψηλά στο Α.

Βλέπεις τα προβλήματα.

Σε μια ακρόαση του ηχείου, για αξιολόγηση του ηχείου, δε βάζεις ξυνή να χαρείς φωνούλα, ούτε βγιολί να συγκινηθείς με το δοξάρι.

Στην αξιολόγηση του ηχείου, το αφτί σου πρέπει να πιάσει αυτά τα προβλήματα. Αυτή είναι η δουλειά. Να ανακαλύψεις τα αρνητικά.

Μόνον αυτή είναι η δουλειά της ακρόασης, όταν κάνεις αξιολόγηση μιας συσκευής, να δεις τα προβλήματα, τα αρνητικά.

Για τον ίδιο λόγο βλέπεις τα σχεδιαγράμματα, να δεις τα προβλήματα.

Μόνον τα αρνητικά κοιτάς, μόνον τα αρνητικά ψάχνεις.

Άμα δε βρίσκεις αρνητικά, τότε το προϊόν είναι άριστο, ή δεν ξέρεις να μετράς (ή να καταλαβαίνεις) αυτά που πρέπει, ή δεν ξέρει το αυτί σου να ακούει αυτά που πρέπει, και παρασύρεται από ευχάριστα καμπανάκια, ή ότι τελοσπαντων ευχαριστεί στιγμιαία, περιστασιακά ή τυχαία τον καθένα.
 
Last edited:

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.006
Reaction score
79.610
Έτσι ακριβώς. 👍

Στόχος είναι να αποφύγεις προβλήματα, που αργά ή γρήγορα θα τα εντοπίσεις και θα σε ενοχλούν.

Και οι μετρήσεις έχουν θέση, και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, και η αρχιτεκτονική της σχεδίασης, και οι ακροάσεις. Ώστε ψάχνοντας, να ανακαλύψεις έγκαιρα αυτά τα προβλήματα, πριν πάρεις το προϊόν, διότι μετά, θα είναι αργά..


Πάμε δια του παραδείγματος.

Βλέπουμε το παρακάτω σχεδιάγραμμα, και τι ακριβώς βλέπουμε; Βλέπουμε προβλήματα.
Βασικά βλέπουμε πάρα πολλά πράγματα, αλλά χάριν του παραδείγματος, ας πω μόνον 5 σημαντικά προβλήματα που κάνουν "μπαμ" όταν κοιτάζουμε αυτό το διάγραμμα:

View attachment 347833

A. Ισχυρός τονισμός εκεί πάνω

B. Έλλειψη ενέργειας

C. Έλλειψη ενέργειας

D. Τονισμός

E. Ισχυρός τονισμός

Πάμε να τα δούμε, τα ίδια αυτά προβλήματα, σε ένα άλλο διάγραμμα:

View attachment 347834

Πω παναΐτσα'μ πόσο έντονα φαίνεται το Ε και το D εδώ πέρα, ε;
Όλα φαίνονται βέβαια, αλλά κοίτα τι εύκολα που βλέπεις τα 2 προβλήματα στα χαμηλά!

Πάμε να δούμε άλλο διάγραμμα:

View attachment 347835

Χαχαχαχαχαχαχαχαχα, όλα τα προβλήματα φαίνονται μια χαρά!

Βλέπεις το πρόβλημα τονισμού στο Ε, που είναι το μπας ριφλεξ βεβαίως, και την πτώση απόκρισης αμέσως χαμηλότερα.

Βλέπεις τον τονισμό στους 300 κύκλους, το D, βλέπεις την ταπείνωση στα C & B, το directivity error στην περιοχή του κρος, και τον τονισμό ψηλά στο Α.

Βλέπεις τα προβλήματα.

Σε μια ακρόαση του ηχείου, για αξιολόγηση του ηχείου, δε βάζεις ξυνή να χαρείς φωνούλα, ούτε βγιολί να συγκινηθείς με το δοξάρι.

Στην αξιολόγηση του ηχείου, το αφτί σου πρέπει να πιάσει αυτά τα προβλήματα. Αυτή είναι η δουλειά. Να ανακαλύψεις τα αρνητικά.

Μόνον αυτή είναι η δουλειά της ακρόασης, όταν κάνεις αξιολόγηση μιας συσκευής, να δεις τα προβλήματα, τα αρνητικά.

Για τον ίδιο λόγο βλέπεις τα σχεδιαγράμματα, να δεις τα προβλήματα.

Μόνον τα αρνητικά κοιτάς, μόνον τα αρνητικά ψάχνεις.

Άμα δε βρίσκεις αρνητικά, τότε το προϊόν είναι άριστο, ή δεν ξέρεις να μετράς αυτά που πρέπει, ή δεν ξέρει το αυτί σου να ακούει αυτά που πρέπει.
μμμμμμμ....μούρλια

αλλο ένα κλασικό χαιενδ ηχείο....
που να κάτσει και σε ρουλεμάν... :roflmao:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.421
Reaction score
135.443
Γι'αυτό αγαπητοί μου, βλέποντας μόνον μερικά διαγράμματα, δεν χρειάζεται καν να μπεις στον κόπο να πας να "ακούσεις" αυτή την ψαροκασέλα. Αυτό το άχρηστο καλογυαλισμένο ντουλάπι. Ξέρεις τι παπαριά είναι, ξέρεις ήδη πως παίζει, ξέρεις τι προβλήματα θα έχεις στο σπίτι σου, προβλήματα που δε φτιάχνουν ούτε με μπίλιες, ούτε με πολυμπριζα, ούτε μ' εξωτικά ασημένια καβλώδια, ούτε καν με EQ.

Χρέπι.

Πάμ παρακάτ.

Τόσο απλά.

Αντιθέτως, εάν δεν βρίσκεις σημαντικά προβλήματα στα διαγράμματα, είναι μια ασφαλής επιλογή για να πας να την τσεκαρεις κι από κοντά αν θες, μπας και το αφτί σου ανακαλύψει κάνα πρόβλημα που δεν διέκρινες στα σχεδιαγράμματα.

Δηλαδή, πάλι η ακρόαση θα είναι για αναζήτηση προβλημάτων.

Το critical listening στην αξιολόγηση ενός προϊόντος, αυτό σημαίνει, να διακρίνεις τα αντιληπτά προβλήματα, τίποτε άλλο.

Ειδάλλως, απλώς ακούς μουσική, και την ευχαριστιέσαι βεβαίως, γιατί είναι η αγαπημένη σου μουσική, και ΝΑ κι αν έχει καλά μπάσα, ΝΑ κι αν δεν εχ. Ασταδγιάλα δηλαδής κωλοτεχνοφρίκουλες.
 
Last edited:



wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.648
Reaction score
15.985
... τελείωσε ο καφές, πα να ποτίσω το γκαζόν.
να σου φτιάξω έναν "αυτοματισμό" με κανα arduino να ανοιγοκλείνει την ηλεκτροβάνα με τις δονήσεις του μπάσου;;
Απλά θα ακούς μουσική... το καλοκαίρι λίγο πιο bass να ποτίζονται καλά :p
 

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.802
Reaction score
8.803
Μιλάμε για πολυκαναλο ήχο.
Οκ σπέσιαλ στον κινηματογράφο.
Στην μουσική όμως?
Εχω ένα Oppo και κάπου 30 -40 sacd 5,1
Γνωστές επιλογες των supertrump, pink Floyd, eagles κλπ.

Σε συναυλίες τους κλπ έχεις μπροστά σου όλη την σκηνική παρουσία. Ο ήχος έρχεται από μπροστά γενικώς.

Πως θα σας φαίνεται αν εκεί που ακούτε ένα κομμάτι, να πετάγεται ένα τρομπόνι από πίσω, από το αριστερό sur ηχείο πχ.
Εμένα πάντως δεν μου κάθεται σωστά.
Λέω τώρα….
Από μόνη της η στέρεο επιλογή έχει τις δυνατότητες να διαχειρίζεται πολύ σωστά την εστίαση και την σκηνική παρουσία.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.315
Reaction score
56.771
Έτσι ακριβώς. 👍

Στόχος είναι να αποφύγεις προβλήματα, που αργά ή γρήγορα θα τα εντοπίσεις και θα σε ενοχλούν.

Και οι μετρήσεις έχουν θέση, και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, και η αρχιτεκτονική της σχεδίασης, και οι ακροάσεις. Ώστε ψάχνοντας, να ανακαλύψεις έγκαιρα αυτά τα προβλήματα, πριν πάρεις το προϊόν, διότι μετά, θα είναι αργά..


Πάμε δια του παραδείγματος.

Βλέπουμε το παρακάτω σχεδιάγραμμα, και τι ακριβώς βλέπουμε; Βλέπουμε προβλήματα.
Βασικά βλέπουμε πάρα πολλά πράγματα, αλλά χάριν του παραδείγματος, ας πω μόνον 5 σημαντικά προβλήματα που κάνουν "μπαμ" όταν κοιτάζουμε αυτό το διάγραμμα:

View attachment 347833

A. Ισχυρός τονισμός εκεί πάνω. Μαύρισε on axis και ταυτόχρονα στενεύει ο λοβός! Ποιος έκλεψε το waveguide οεο; Μπίμινγκ τέρμα ψηλά, μόνον καρφί στην on axis θα παιζ!

B. Έλλειψη ενέργειας, έχει τρύπα on axis! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

C. Έλλειψη ενέργειας, στενεύει και ο λοβός! Πάει η ενέργεια πατριώτ, θα έχει και διαφορετική "χροιά" η off axis!

D. Τονισμός, κοίτα πόση διαφορά έχει από το πέριξ φάσμα, μαυρίλα on axis!

E. Ισχυρός τονισμός, σε σημαντικό πλάτος, κι αμέσως χαμηλότερα κιτρίνισμα, ψοφάει. Ντεντ Εντ! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Πάμε να τα δούμε, τα ίδια αυτά προβλήματα, σε ένα άλλο διάγραμμα:

View attachment 347834

Πω παναΐτσα'μ πόσο έντονα φαίνεται το Ε και το D εδώ πέρα, ε;
Όλα φαίνονται βέβαια, αλλά κοίτα τι εύκολα που βλέπεις τα 2 προβλήματα στα χαμηλά!
Σέρνειιιιι το μπάσο, decay να φαν κι οι κότες! Μπας ριφλεξ μου θέλατε; Λουστείτε το τώρα! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Πάμε να δούμε άλλο διάγραμμα:

View attachment 347835

Χαχαχαχαχαχαχαχαχα, όλα τα προβλήματα φαίνονται μια χαρά!

Βλέπεις το πρόβλημα τονισμού στο Ε, που είναι το μπας ριφλεξ βεβαίως, και την (αναμενόμενη λόγω ακύρωσης κάτω από το σημείο συντονισμού του μπας ριφλεξ) πτώση απόκρισης αμέσως χαμηλότερα.

Βλέπεις τον τονισμό στους 300 κύκλους, το D, βλέπεις την ταπείνωση στα C & B, το directivity error στην περιοχή του κρος, και τον τονισμό ψηλά στο Α.

Βλέπεις τα προβλήματα.

Σε μια ακρόαση του ηχείου, για αξιολόγηση του ηχείου, δε βάζεις ξυνή να χαρείς φωνούλα, ούτε βγιολί να συγκινηθείς με το δοξάρι.

Στην αξιολόγηση του ηχείου, το αφτί σου πρέπει να πιάσει αυτά τα προβλήματα. Αυτή είναι η δουλειά. Να ανακαλύψεις τα αρνητικά.

Μόνον αυτή είναι η δουλειά της ακρόασης, όταν κάνεις αξιολόγηση μιας συσκευής, να δεις τα προβλήματα, τα αρνητικά.

Για τον ίδιο λόγο βλέπεις τα σχεδιαγράμματα, να δεις τα προβλήματα.

Μόνον τα αρνητικά κοιτάς, μόνον τα αρνητικά ψάχνεις.

Άμα δε βρίσκεις αρνητικά, τότε το προϊόν είναι άριστο, ή δεν ξέρεις να μετράς (ή να καταλαβαίνεις) αυτά που πρέπει, ή δεν ξέρει το αυτί σου να ακούει αυτά που πρέπει, και παρασύρεται από ευχάριστα καμπανάκια, ή ότι τελοσπαντων ευχαριστεί στιγμιαία, περιστασιακά ή τυχαία τον καθένα.
Hello, φίλτατε EAR ! Γραμμή μεταφοράς έχει για ενίσχυση χαμηλών . Με τέτοια υλοποίηση γραμμής προτιμότερο να είχε... bass reflex.

Το ΄΄κερασάκι΄΄ - ΄ό,τι πρέπει για θάνατο του δικαναλικού αλλά και...πολυκαναλικού με τέτοια γνωστική ασυμφωνία - από την ιστοσελίδα της εταιρείας :

"Due to its complex ATL™ the twenty.21 has significantly more dynamic grip and depth of bass than any other speaker of this size.

It is a very effective musical communicator, with fine warmth through the mid range and a sweet and extended treble. It all adds up to a dynamite design, capable of dominating the compact loudspeaker market by reproducing all genres of music with ease."
Μιλάμε για πολυκαναλο ήχο.
Οκ σπέσιαλ στον κινηματογράφο.
Στην μουσική όμως?
Εχω ένα Oppo και κάπου 30 -40 sacd 5,1
Γνωστές επιλογες των supertrump, pink Floyd, eagles κλπ.

Σε συναυλίες τους κλπ έχεις μπροστά σου όλη την σκηνική παρουσία. Ο ήχος έρχεται από μπροστά γενικώς.

Πως θα σας φαίνεται αν εκεί που ακούτε ένα κομμάτι, να πετάγεται ένα τρομπόνι από πίσω, από το αριστερό sur ηχείο πχ.
Εμένα πάντως δεν μου κάθεται σωστά.
Λέω τώρα….
Από μόνη της η στέρεο επιλογή έχει τις δυνατότητες να διαχειρίζεται πολύ σωστά την εστίαση και την σκηνική παρουσία.
Με ΄΄σεμνό΄΄ upmixing έχεις όλη τη δικαναλική θρεπτική ουσία χωρίς... μη οργανικές προσμίξεις. :wink:
 
Last edited:

Μηνύματα
13.441
Reaction score
10.872
Εχω ένα Oppo και κάπου 30 -40 sacd 5,1
Γνωστές επιλογες των supertrump, pink Floyd, eagles κλπ.

Σε συναυλίες τους κλπ έχεις μπροστά σου όλη την σκηνική παρουσία. Ο ήχος έρχεται από μπροστά γενικώς.

Πως θα σας φαίνεται αν εκεί που ακούτε ένα κομμάτι, να πετάγεται ένα τρομπόνι από πίσω, από το αριστερό sur ηχείο πχ.
Σε ποιό από όλα αυτά τα SACD που έχεις γίνεται αυτό; Θέλω να το δανειστώ να ακούσω κι εγώ σπίτι μου. :laugh:
 


Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
17.970
Reaction score
41.679
΄ξερω γω...φαντασου εκει που εισαι στη συναυλια...να σου ερθει ο τρομπετιστας...φατσα καρτα.. 🐒
 

Μηνύματα
140
Reaction score
84
Μιλάμε για πολυκαναλο ήχο.
Οκ σπέσιαλ στον κινηματογράφο.
Στην μουσική όμως?
Εχω ένα Oppo και κάπου 30 -40 sacd 5,1
Γνωστές επιλογες των supertrump, pink Floyd, eagles κλπ.

Σε συναυλίες τους κλπ έχεις μπροστά σου όλη την σκηνική παρουσία. Ο ήχος έρχεται από μπροστά γενικώς.

Πως θα σας φαίνεται αν εκεί που ακούτε ένα κομμάτι, να πετάγεται ένα τρομπόνι από πίσω, από το αριστερό sur ηχείο πχ.
Εμένα πάντως δεν μου κάθεται σωστά.
Λέω τώρα….
Από μόνη της η στέρεο επιλογή έχει τις δυνατότητες να διαχειρίζεται πολύ σωστά την εστίαση και την σκηνική παρουσία.
Φίλε μου,δεν πετάγεται τίποτα από πίσω. Καμία τρομπέτα.
Μόνο όταν έχουμε ηχογραφήσεις που το θέλει ο μηχανικός ήχου μπορεί να γίνει αυτό για παράδειγμα σε ηλεκτρονική μουσική ή σε ταινίες.
Σε κλασσική μουσική τίποτα δεν πετάγεται από πίσω.Ούτε σε χορωδίες. Ούτε καν σε ροκιές .
Mόνο όπου θέλει κάποιος να γίνει αυτό για τους δικούς του λόγους. Το θελήσει δηλαδή ο καλλιτέχνης ,ο μηχανικός για κάποιο λόγο.
Τότε πετάγονται από παντού!:p:p:p
Αλλά αυτό είναι άλλο πράγμα.Είναι μέρος του έργου.
Άλλο πράγμα είναι η πολυκάναλη αναπαραγωγή με τα σημερινά δεδομένα.Για άλλο πράγμα μιλάμε.
Το στέρεο δεν πρόκειται να "πεθάνει" για διάφορους λόγους πλήρως έχει όμως ξεπεραστεί εκ των πραγμάτων. Θα συρικνωθεί κι άλλο. Αυτά που γράφονται εδώ είναι αλήθεια για ανθρώπους που μεγάλωσαν στα 70's και στα 80's όπως εμείς.
Άλλοι αντέχουν αυτήτην αλήθεια, την νέα πραγματικότητα άλλοι όχι .Με άλλες αρχικές τιμές στην εξίσωση του πολυκάναλου θα πάρεις άλλη λύση.
Έχεις χρήμα είσαι ανοικτός στη νέα τεχνολογία? προχωράς .Δεν έχεις χρήμα? Πέφτει παντοφλα? Σταματάς. Κάπως έτσι πας...
Πάντως, αν πληρείς τις προϋποθέσεις δεν σταματάς από ιπτάμενες τρομπέτες γιατί πολύ απλά με την έννοια που το περιγράφεις αυτές δεν υπάρχουν
Με το χέρι στην καρδιά όλα τα νέα ζευγάρια που γνωρίζω αν ασχοληθούν με το θέμα ήχος θα πάνε σε πολυκάναλο για να βλέπουν και ταινίες.
Κατά τα άλλα απολαύστε τις μουσικές σας!
Αυτά τα ολίγα και από εμένα.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.281
Reaction score
1.469
Έτσι ακριβώς. 👍

Στόχος είναι να αποφύγεις προβλήματα, που αργά ή γρήγορα θα τα εντοπίσεις και θα σε ενοχλούν.

Και οι μετρήσεις έχουν θέση, και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, και η αρχιτεκτονική της σχεδίασης, και οι ακροάσεις. Ώστε ψάχνοντας, να ανακαλύψεις έγκαιρα αυτά τα προβλήματα, πριν πάρεις το προϊόν, διότι μετά, θα είναι αργά..


Πάμε δια του παραδείγματος.

Βλέπουμε το παρακάτω σχεδιάγραμμα, και τι ακριβώς βλέπουμε; Βλέπουμε προβλήματα.
Βασικά βλέπουμε πάρα πολλά πράγματα, αλλά χάριν του παραδείγματος, ας πω μόνον 5 σημαντικά προβλήματα που κάνουν "μπαμ" όταν κοιτάζουμε αυτό το διάγραμμα:

View attachment 347833

A. Ισχυρός τονισμός εκεί πάνω. Μαύρισε on axis και ταυτόχρονα στενεύει ο λοβός! Ποιος έκλεψε το waveguide οεο; Μπίμινγκ τέρμα ψηλά, μόνον καρφί στην on axis θα παιζ!

B. Έλλειψη ενέργειας, έχει τρύπα on axis! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

C. Έλλειψη ενέργειας, στενεύει και ο λοβός! Πάει η ενέργεια πατριώτ, θα έχει και διαφορετική "χροιά" η off axis!

D. Τονισμός, κοίτα πόση διαφορά έχει από το πέριξ φάσμα, μαυρίλα on axis!

E. Ισχυρός τονισμός, σε σημαντικό πλάτος, κι αμέσως χαμηλότερα κιτρίνισμα, ψοφάει. Ντεντ Εντ! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Πάμε να τα δούμε, τα ίδια αυτά προβλήματα, σε ένα άλλο διάγραμμα:

View attachment 347834

Πω παναΐτσα'μ πόσο έντονα φαίνεται το Ε και το D εδώ πέρα, ε;
Όλα φαίνονται βέβαια, αλλά κοίτα τι εύκολα που βλέπεις τα 2 προβλήματα στα χαμηλά!
Σέρνειιιιι το μπάσο, decay να φαν κι οι κότες! Μπας ριφλεξ μου θέλατε; Λουστείτε το τώρα! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Πάμε να δούμε άλλο διάγραμμα:

View attachment 347835

Χαχαχαχαχαχαχαχαχα, όλα τα προβλήματα φαίνονται μια χαρά!

Βλέπεις το πρόβλημα τονισμού στο Ε, που είναι το μπας ριφλεξ βεβαίως, και την (αναμενόμενη λόγω ακύρωσης κάτω από το σημείο συντονισμού του μπας ριφλεξ) πτώση απόκρισης αμέσως χαμηλότερα.

Βλέπεις τον τονισμό στους 300 κύκλους, το D, βλέπεις την ταπείνωση στα C & B, το directivity error στην περιοχή του κρος, και τον τονισμό ψηλά στο Α.

Βλέπεις τα προβλήματα.

Σε μια ακρόαση του ηχείου, για αξιολόγηση του ηχείου, δε βάζεις ξυνή να χαρείς φωνούλα, ούτε βγιολί να συγκινηθείς με το δοξάρι.

Στην αξιολόγηση του ηχείου, το αφτί σου πρέπει να πιάσει αυτά τα προβλήματα. Αυτή είναι η δουλειά. Να ανακαλύψεις τα αρνητικά.

Μόνον αυτή είναι η δουλειά της ακρόασης, όταν κάνεις αξιολόγηση μιας συσκευής, να δεις τα προβλήματα, τα αρνητικά.

Για τον ίδιο λόγο βλέπεις τα σχεδιαγράμματα, να δεις τα προβλήματα.

Μόνον τα αρνητικά κοιτάς, μόνον τα αρνητικά ψάχνεις.

Άμα δε βρίσκεις αρνητικά, τότε το προϊόν είναι άριστο, ή δεν ξέρεις να μετράς (ή να καταλαβαίνεις) αυτά που πρέπει, ή δεν ξέρει το αυτί σου να ακούει αυτά που πρέπει, και παρασύρεται από ευχάριστα καμπανάκια, ή ότι τελοσπαντων ευχαριστεί στιγμιαία, περιστασιακά ή τυχαία τον καθένα.
Να δω πόσες φορές ακόμη θα γράψεις bass reflex! Γραμμή μεταφοράς είναι και με το αγαπημένο μου-σου woofer.Αυτο είναι το βάσης.Εγω έχω το δαπέδου που μετρά άριστα ύστερα από τις έξωθεν βελτιώσεις.
 


Μηνύματα
1.281
Reaction score
1.469
Φίλε μου,δεν πετάγεται τίποτα από πίσω. Καμία τρομπέτα.
Μόνο όταν έχουμε ηχογραφήσεις που το θέλει ο μηχανικός ήχου μπορεί να γίνει αυτό για παράδειγμα σε ηλεκτρονική μουσική ή σε ταινίες.
Σε κλασσική μουσική τίποτα δεν πετάγεται από πίσω.Ούτε σε χορωδίες. Ούτε καν σε ροκιές .
Mόνο όπου θέλει κάποιος να γίνει αυτό για τους δικούς του λόγους. Το θελήσει δηλαδή ο καλλιτέχνης ,ο μηχανικός για κάποιο λόγο.
Τότε πετάγονται από παντού!:p:p:p
Αλλά αυτό είναι άλλο πράγμα.Είναι μέρος του έργου.
Άλλο πράγμα είναι η πολυκάναλη αναπαραγωγή με τα σημερινά δεδομένα.Για άλλο πράγμα μιλάμε.
Το στέρεο δεν πρόκειται να "πεθάνει" για διάφορους λόγους πλήρως έχει όμως ξεπεραστεί εκ των πραγμάτων. Θα συρικνωθεί κι άλλο. Αυτά που γράφονται εδώ είναι αλήθεια για ανθρώπους που μεγάλωσαν στα 70's και στα 80's όπως εμείς.
Άλλοι αντέχουν αυτήτην αλήθεια, την νέα πραγματικότητα άλλοι όχι .Με άλλες αρχικές τιμές στην εξίσωση του πολυκάναλου θα πάρεις άλλη λύση.
Έχεις χρήμα είσαι ανοικτός στη νέα τεχνολογία? προχωράς .Δεν έχεις χρήμα? Πέφτει παντοφλα? Σταματάς. Κάπως έτσι πας...
Πάντως, αν πληρείς τις προϋποθέσεις δεν σταματάς από ιπτάμενες τρομπέτες γιατί πολύ απλά με την έννοια που το περιγράφεις αυτές δεν υπάρχουν
Με το χέρι στην καρδιά όλα τα νέα ζευγάρια που γνωρίζω αν ασχοληθούν με το θέμα ήχος θα πάνε σε πολυκάναλο για να βλέπουν και ταινίες.
Κατά τα άλλα απολαύστε τις μουσικές σας!
Αυτά τα ολίγα και από εμένα.
Αν έχεις χρήμα,αγοράζεις καλύτερο δικαναλο.Οσο για τα νέα ζευγάρια που γνωρίζεις,αν και όταν ξεφύγουν από το αν,εδώ θα είμαστε για να γράψουμε γι αυτά καθώς και για τα υπόλοιπα ζευγάρια.
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • rose.athens
    Not in the mood Mod
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.264
Μηνύματα
2.934.637
Members
38.166
Νεότερο μέλος
orfeas72
Top