Ό,τι θέλει ο ΄΄λαός΄΄

platon

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.366
Reaction score
1.429
Αγαπητε γκουρου, μηπως μπορουμε να βρουμε μετρησεις για το Zingali home monitor 112?
Δεν το εγραψα στο " Ηχεια-Ασωτα", γιατι ελπιζω να μην "κολλαει" απο κει.
 


Μηνύματα
179
Reaction score
508
Πάμε τώρα στη σύνδεση με το σχόλιο περί BBC dip από το νήμα των ΄΄ασώτων΄΄... Στην εισαγωγή από το review του Sourcepoint 10 o Andrew Jones εξηγεί κρίσιμες παραμέτρους πάνω στη σχεδίαση του συγκεκριμένου μοντέλου...
Παραδέχομαι ότι αυτά τα MoFi ανήκουν στα λιγοστά ηχεία που με τις ιδιότητές τους με παρακίνησαν να διαβάσω κείμενα review ...
Μεταξύ άλλων αναφέρει ένα εγγενές πρόβλημα που προκύπτει κατά το συνδυασμό μεγάλου mid-woofer με το συνοδό tweeter με το γεγονός ότι γύρω από τη συνήθη ζώνη κρος στις υψηλομεσαίες οκτάβες η πολική απόκριση στο mid-woofer τείνει να στενεύει ακόμα περισσότερο όσο θα μεγαλώνει η διάσταση στο μεγάφωνο ενώ το tweeter θα εμφανίζει ευρύτερη πολική απόκριση στο κάτω άκρο όπου ξεκινά η δική του εκπομπή. Χωρίς λήψη κάποιας μέριμνας αυτό θα σήμαινε υποχώρηση στις off-axis αποκρίσεις του midwoofer με παράλληλη τόνωση στις αντίστοιχες του tweeter.

Επειδή υπό κανονικές συνθήκες οι αποστάσεις ακρόασης είναι τέτοιες ώστε να υπερισχύει κατά την αντιληπτή τονική συμπεριφορά η έμμεση ηχητική ενέργεια, η προαναφερθείσα συνθήκη συνεπαγόταν ότι ένα συμβατικό δίδρομο ηχείο με midwoofer 8ιντσο και άνω είχε μια εγγενή ροπή ν'ακούγεται με έντονη ΄΄λαμπρότητα΄΄ , δηλαδή τόνωση ενέργειας στη ζώνη 1500-4000 Hz όπου το ακουστικό μας σύστημα διακρίνεται από αυξημένη ευαισθησία.

Ως μέτρο αντιστάθμισης αρκετά παλαιότερα ηχεία προδιαγεγραμμένα κιόλας με πρωτόκολλα απόκρισης του BBC εφάρμοζαν πάνω στην on-axis απόκριση μια ΄΄διακριτική΄΄ υποχώρηση τάξης 2-3 dB με επίκεντρο τα 2000Hz χονδρικά για την εν λόγω ζώνη. Τέτοια επέμβαση έχει νόημα για μεγάφωνα με αξιοσημείωτο περιορισμό διασποράς στη συγκεκριμένη ζώνη αλλά μικρότερη βαρύτητα για τα τωρινά δημοφιλή midwoofer που έχουν διάσταση έως 7 ίντσες και περιορισμό διασποράς σε μικρότερο βαθμό γύρω από τις συνήθεις ζώνες κρος με τα tweeter - τα οποία κιόλας σύμφωνα με τις σύγχρονες σχεδιαστικές επιταγές θα έπρεπε να φορτίζονται με κυματοδηγούς ώστε να ελεγχόταν η διασπορά πάνω στο δικό τους κάτω όριο απόκρισης.

Αρκετές σύγχρονες υλοποιήσεις μπορεί κάλλιστα να την έχουν υιοθετήσει για λόγους άσχετους προς τη σχεδιαστική επίγνωση της αυθεντικής της σημασίας...
Να τονίσουμε και το λογικό κόστος των 8inj [3000 euro] και 10 inj [5000euro] που ζητάει η mofi
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.574
Reaction score
57.853
Αγαπητε γκουρου, μηπως μπορουμε να βρουμε μετρησεις για το Zingali home monitor 112?
Δεν το εγραψα στο " Ηχεια-Ασωτα", γιατι ελπιζω να μην "κολλαει" απο κει.
Καλώς ή κακώς δεν εντοπίστηκαν.

Πίσω στο σωτήριον έτος 2001... Ο κόσμος έπαυε να είναι όπως τον είχαμε συνηθίσει αλλά η Dynaudio κυκλοφορούσε με 30 χιλιάρικα αντίτιμο ηχεία όπως το Evidence Temptation - compact εκδοχή στο επίσης εξαίρετο Evidence Master - κι επιδόσεις ως συνήθως υψηλές ... Το δε κεντρικό ηχείο της σειράς διόλου ευκαταφρόνητον...

1733471453236.png


Το κάτω όριο μαρτυρά υποδειγματική συμπεριφορά στη διάταξη bass reflex υποσχόμενη εξαιρετική μεταβατική απόκριση...

Fig.4 Dynaudio Temptation, anechoic response on axis midway between the two tweeters at 50", averaged across 30 degrees horizontal window and corrected for microphone response, with the complex sum of the nearfield midrange, woofer, and port responses plotted below 300Hz.

Στη συλλογή οριζόντιων off-axis εμφανίζεται η τυπική για την εποχή του ηχείου πτώση αντισταθμιζόμενη αμοιβαία από την τόνωση στην on-axis, σημειώνεται όμως ότι υφίσταται ουσιαστικά στην τελευταία οκτάβα του ακουστού φάσματος και μακριά από την κρίσιμη ζώνη στις υψηλομεσαίες οκτάβες...

Fig.5 Dynaudio Temptation, lateral response family at 50", from back to front: responses 90 degrees-5 degrees off-axis, central tweeter-axis response, responses 5 degrees-90 degrees off-axis.

Η συλλογή των κατακόρυφων off-axis είναι κάπως προβληματική ελέω αρχιτεκτονικής με διπλά μεγάφωνα mid & tweeter και παθητικών κρος πρώτης τάξης σε 2300 & 8000 Hz. Εδώ όμως είναι που επιλέγουμε ποια ΄΄αμαρτία΄΄ γίνεται να λαμβάνει άφεση συνυπολογίζοντας τα υπόλοιπα δεδομένα...
1733471660148.png


Η βηματική απόκριση μαρτυρά ικανοποιητικό χρονισμό κατά τη σύζευξη 8 μεγαφώνων απλωμένων σε διόλου ευκαταφρόνητη διάσταση ύψους και τετράδα παθητικών κρος:


Fig.7 Dynaudio Temptation, step response on axis midway between the two tweeters at 50" (5ms time window, 30kHz bandwidth).
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.051
Reaction score
137.490
Η συλλογή των κατακόρυφων off-axis είναι κάπως προβληματική ελέω αρχιτεκτονικής με διπλά μεγάφωνα mid & tweeter και παθητικών κρος πρώτης τάξης σε 2300 & 8000 Hz.
Σωστά.
Συν την αστοχία στον "κυματοδηγό".

Αυτό θα έχει συνέπειες στο power response.

Γενικώς είναι σφάλμα να βλέπουμε μόνον απόκριση συχνότητας χωρίς power response, δηλαδή είναι σφάλμα να μη βλέπουμε σπινοραμα, αφού δείχνει πολύ περισσότερα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.574
Reaction score
57.853
Σωστά.
Συν την αστοχία στον "κυματοδηγό".

Αυτό θα έχει συνέπειες στο power response.

Γενικώς είναι σφάλμα να βλέπουμε μόνον απόκριση συχνότητας χωρίς power response, δηλαδή είναι σφάλμα να μη βλέπουμε σπινοραμα, αφού δείχνει πολύ περισσότερα.
Το Evidence Master με 85 χιλιάρικα το 1999 ήταν βελτιωμένο και σε αυτά...Πες μου όμως ότι το Temptation δεν θα ήταν VFM έκδοση ως προς εκείνο...
1733476281228.png


Fig.3 Dynaudio Evidence, anechoic response on tweeter axis at 50", averaged across a 30 degrees horizontal window and corrected for microphone response, with the complex sum of the nearfield midrange, woofer, and port responses plotted below 300Hz.



Fig.4 Dynaudio Evidence, lateral response family at 50", from back to front: responses 90 degrees-5 degrees off-axis, reference response on tweeter axis, responses 5 degrees-90 degrees off-axis.

1733476430472.png

Fig.6 Dynaudio Evidence, vertical response family at 50", from back to front: differences in response 15 degrees-5 degrees above axis, reference response, differences in response 5 degrees-10 degrees below axis.



Fig.7 Dynaudio Evidence, on-axis step response at 50" (5ms time window, 30kHz bandwidth).


Fig.8 Dynaudio Evidence, cumulative spectral-decay plot at 50" (0.15ms risetime).
 

Μηνύματα
16.360
Reaction score
19.200
Τι ; Δέχεται και "παραγγελιές" ο Bhutia ; 😍 Σωστό, γιατί όχι ; αφού γράφει "Οτι θέλει ο λαός" που μπορεί να ερμηνευτεί και έτσι. :D

Τότε και εμένα με ενδιαφέρει να δω για τα Zingali. Τα μεγάλα της μοντέλα, όχι κανά bookshelf .Τις ψιλοφαντάζομαι για δύο που έχω ακούσει, αλλά άλλο να ξέρεις σίγουρα. Δε νομίζω να υπάρχουν.
 

Μηνύματα
759
Reaction score
1.693
Τι ; Δέχεται και "παραγγελιές" ο Bhutia ; 😍 Σωστό, γιατί όχι ; αφού γράφει "Οτι θέλει ο λαός" που μπορεί να ερμηνευτεί και έτσι. :D

Τότε και εμένα με ενδιαφέρει να δω για τα Zingali. Τα μεγάλα της μοντέλα, όχι κανά bookshelf .Τις ψιλοφαντάζομαι για δύο που έχω ακούσει, αλλά άλλο να ξέρεις σίγουρα. Δε νομίζω να υπάρχουν.
Είναι σα τη κοκακολα, δεν λένε τα μυστικά της συνταγής ρεηηηηηηηηηη
 

Μηνύματα
16.360
Reaction score
19.200
Ε, έτσι είναι οι περισσότεροι και αυτά εδώ εξάλλου από ριβιούς είναι.

Αλλά επίσης δεν ξέρω, μπορεί και να υπάρχουν κιόλας .... δεν θυμάμαι εάν είχα ψάξει πολυ παλιά, νομίζω είχα ψάξει και δεν είχα βρεί.

"Όχι ότι τις χρειάζεσαι εσυ βέβαια" ... όπως ειρωνικά θα μου απαντήσει ο Bhutia. :D Και θα του απαντήσω, το λές αυτό για να δικαιολογήσεις την αδυναμία σου να βρεις .... και θα μου πει .... κα μετά θα του ξαναπώ .... :D
 
Last edited:

Μηνύματα
1.852
Reaction score
2.126
Και τρίτος για τα Zing αν και υποψιάζομαι ότι θα καταχωρηθουν στην κατηγορια των ασωτων.Δεν θα μ' ενοχλήσει όμως γιατί δεν τα έχω πια.
 

Μηνύματα
16.360
Reaction score
19.200
Σαν ιδιοκτήτης έπρεπε να είχες ζητήσει ... εσένα θα σου δίνανε.
 

Μηνύματα
16.360
Reaction score
19.200
αν και υποψιάζομαι ότι θα καταχωρηθουν στην κατηγορια των ασωτων
Μα και εδώ απο ότι βλέπω κα μπορώ να κατανοήσω, δεν είναι νήμα για "μη άσωτα". Απλώς "οτι θέλει ο λαός". ¨Αρα νήμα καθαρό για "μη άσωτα" έχει με έξυπνο τρόπο αποφευχθεί. :D :D Άρα έχω δίκιο στην ανάλυση μου αλλού.... δεν υπάρχουν για τον Bhutia "μη άσωτα" ηχεία. Όλα είναι άσωτα. :D
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.574
Reaction score
57.853
Μα και εδώ απο ότι βλέπω κα μπορώ να κατανοήσω, δεν είναι νήμα για "μη άσωτα". Απλώς "οτι θέλει ο λαός". ¨Αρα νήμα καθαρό για "μη άσωτα" έχει με έξυπνο τρόπο αποφευχθεί. :D :D Άρα έχω δίκιο στην ανάλυση μου αλλού.... δεν υπάρχουν για τον Bhutia "μη άσωτα" ηχεία. Όλα είναι άσωτα. :D
Άσε,σε έχω προλάβει στο μήνυμα #16

Είμαι βέβαιος ότι θα φτάσουμε κάποια στιγμή και σε τέτοια μοντέλα...

The ideal speaker would not be a...loudspeaker. :sneaky:
...
Ακόμα και δικά μου ηχεία... άσωτα τα θωρώ. Για όποιον όμως δεν είναι απορροφημένος με το χόμπι πολύ ωφέλιμο θα ήταν μοντέλο ηχείου που θα έπαιζε στρωτά σε τυπικούς χώρους και χωρίς επιταγές για μυστήριες δεξιότητες του χρήστη ή ιδιαίτερα παρελκόμενα κατά το στήσιμο setup. Τέτοιο μοντέλο κανονικά θα έπρεπε να μένει για μεγάλο χρονικό διάστημα στην κατοχή όποιου δεν θα είχε παρασυρθεί στη γνωστή συνομοταξία των ακατονόμαστων.

Απλή μέθοδος για να διαπίστωναν οι κάτοχοι πόσο ΄΄αμαρτωλές΄΄ μετρητικές επιδόσεις θα είχε το ηχείο τους είναι να το έβαζαν σε χώρο που θα έδινε ομοιογένεια RT τουλάχιστον από 300 Hz και άνω και ακολούθως να έκαναν λήψη απόκρισης steady state με περιστρεφόμενο μικρόφωνο στο farfield, δηλαδή αποστάσεις τάξης 2,5 μέτρων. Εάν η απόκριση προκύπτει με ευρείες ανωμαλίες από ανώτερες μεσαίες και άνω τότε πρέπει ν'αναμένουν ανάλογες ανισορροπίες στις off-axis. Μπορούν επίσης με λήψη nearfield μπροστά από καθένα ηχείο, τοποθετημένα κατά σειρά στον ίδιο τόπο και στο ύψος του ακουστικού του κέντρου να έχουν αδρή ένδειξη ως προς την ψευδοανηχοϊκή του απόκριση και τη συνάφεια ανάμεσα; στα επιμέρους κανάλια χωρίς να διέθεταν Klippel.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.574
Reaction score
57.853
KEF R107 από τη δεκαετία του 80 ντροπιάζει αρκετά σύγχρονα ηχεία με τις στρωτές αποκρίσεις του...
1733501844563.png




Fig.6 KEF R107/2, anechoic response on-axis at 44", averaged across 30 degrees horizontal window and corrected for microphone response (KUBE controls centered).


Fig.7 KEF R107/2, lateral response family at 44", normalized to response on tweeter axis, from back to front: differences in response 30-7.5 degrees off-axis, reference response, differences in response 7.5-30 degrees off-axis (KUBE controls centered).

1733501997381.png

Fig.8 KEF R107/2, vertical response family at 44", normalized to response on tweeter axis, from back to front: difference in response 7.5 degrees above axis, reference response, differences in response 7.5 degrees-15 degrees below axis (KUBE controls centered).


Οι καλές επιδόαεις συνεχίζονταν και στο Reference Model Four από τη δεκαετία του 90
1733502214051.png



Fig.3 KEF Reference 4, anechoic response on tweeter axis at 50", averaged across 30 degrees horizontal window and corrected for microphone response, with complex sum of nearfield midrange and port responses plotted below 300Hz.



Fig.4 KEF Reference 4, horizontal response family at 50", normalized to response on tweeter axis, from back to front: differences in response 90 degrees-5 degrees off-axis; reference response; differences in response 5 degrees-90 degrees off-axis.


Fig.5 KEF Reference 4, vertical response family at 50", normalized to response on tweeter axis, from back to front: differences in response 20 degrees-5 degrees above tweeter axis; reference response; differences in response 5 degrees-10 degrees below tweeter axis.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.574
Reaction score
57.853
Πώς μεταφράζονται οι επιδόσεις από ναυαρχίδες του παρελθόντος σε σύγχρονα πιο προσιτά Dynaudio....
Contour 30 (2017)
New Speaker Day... Dynaudio Contour 30's : r/audiophile



Fig.3 Dynaudio Contour 30i, anechoic response on tweeter axis at 50", averaged across 30° horizontal window and corrected for microphone response, with the nearfield responses of the woofers (blue), ports (red), and the complex sum of the nearfield responses (black), respectively plotted below 300Hz, 700Hz, and 300Hz.


Fig.4 Dynaudio Contour 30i, lateral response family at 50", normalized to response on tweeter axis, from back to front: differences in response 90–5° off axis, reference response, differences in response 5–90° off axis.


Fig.5 Dynaudio Contour 30i, vertical response family at 50", normalized to response on tweeter axis, from back to front: differences in response 15–5° above axis, reference response, differences in response 5–15° below axis.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.574
Reaction score
57.853
Έψαξα και για το R105, αλλά δεν βρήκα ττίποτα.
KEF R105 frequency response.png


Εφόσον υπάρχουν πολλά κοινά στοιχεία στην αρχιτεκτονική με το R107 θ'αναμένονταν ομοειδείς επιδόσεις και στις off-axis.

Η ανωτέρω παράσταση ληφθείσα υπό αυθεντικές ανηχοϊκές συνθήκες δεν περιέχεται στο παρακάτω pdf με τα χαρακτηριστικά του μοντέλου...

 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.574
Reaction score
57.853
B&W Matrix 801 Series 2
1733558006747.png



Fig.4 B&W Matrix 801, anechoic response on tweeter axis at 50", averaged across 30 degrees horizontal window and corrected for microphone response, with the nearfield woofer and port responses plotted below 1kHz and 600Hz, respectively.



Fig.5 B&W Matrix 801, lateral response family at 50", from back to front: responses 90 degrees-5 degrees off-axis, reference response on tweeter axis, responses 5 degrees-90 degrees off-axis.

Η δεύτερη συλλογή αναπαριστά τις διαφορές στάθμης ανάμεσα στις off-axis αποκρίσεις του ηχείου σε σχέση με την on-axis αποκλειστικά για το tweeter:

Fig.6 B&W Matrix 801, lateral response family at 50", from back to front: differences in response 90 degrees-5 degrees off-axis, reference response on tweeter axis, differences in response 5 degrees-90 degrees off-axis.

Οι δε κατακόρυφες κάθε άλλο παρά απογοητευτικές:


Fig.7 B&W Matrix 801, vertical response family at 50", from back to front: differences in response 15 degrees-5 degrees above tweeter axis, reference response, difference in response 5 degrees below tweeter axis.


Αυτή η ανάρτηση έχει μια ιδιαιτερότητα που την καθιστά δίαυλο ανάμεσα στο παρόν νήμα κι εκείνο με τα άσωτα αφού θεωρώ τις ιδιότητες στο συγκεκριμένο ηχείο ως σημαδιακό για σχεδιαστικές τάσεις που θα χαλούσαν περισσότερα απ'όσα υποτίθεται ΄΄εφτιαχναν΄΄...

Καθώς το tweeter αναρτάται μόνο του ανεξέλεγκτο από γεωμετρικούς σχηματισμούς στην κορυφή της καμπίνας η διασπορά του είναι πιο εκτεταμένη - τουλάχιστον στο οριζόντιο επίπεδο - πάνω στο δικό του κάτω όριο απόκρισης σε σχέση με την αντίστοιχη πάνω στο άνω όριο απόκρισης του mid. Μολονότι δεν υφίστανται ανωφέρειες στην on-axis που να ΄΄έβγαζαν μάτι και να τρυπούσαν αυτιά΄΄ όπως στους σύγχρονους επιγόνους παρατηρείται η τόνωση ενέργειας στη ζώνη ευθύνης του tweeter από τις off-axis. Εδώ έγκειται ο περιβόητος ΄΄αναλυτικός΄΄ χαρακτήρας του ηχείου που ανάλογα με τις τιμές RT στο χώρο ακρόασης άλλοτε ενοχλούσε και άλλοτε ήταν ευπρόσδεκτος.

Αυτή η εκτροπή είναι συμβολική για τις σύγχρονες σχεδιαστικές επιταγές αφού το διακύβευμα στη σύζευξη mid-tweeter δεν είναι συνήθως ο περιορισμός στη γενική διασπορά του ηχείου καθώς ανέρχεται η συχνότητα αλλά η εκτεταμένη διασπορά του tweeter στο δικό του κάτω όριο απόκρισης μη συμβαδίζουσα με την αντίστοιχη από το μεγάφωνο μεσαίων όταν διασπάται και μένει με τη σειρά της ανεξέλεγκτη στο δικό του άνω όριο απόκρισης. Έχουμε δει κιόλας υλοποιήσεις που αντί κυματοδηγών αποπειρώνται να μετριάσουν την ανομοιογένεια κροσάροντας mid & tweeter σε χαμηλότερη συχνοτική ζώνη με αποτέλεσμα να προκύπτει νέα δέσμη προβλημάτων ως προς την επιλογή tweeter και τη διαχείριση ενέργειας στο προδιαγεγραμμένο για την ηχειακή υλοποίηση κάτω όριο απόκρισης του δεύτερου.
 
Last edited:


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.719
Μηνύματα
2.949.983
Members
38.230
Νεότερο μέλος
doageorge
Top