Build Your Dreams (BYD)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.046
Reaction score
30.984
Να θυμίσω πως πριν μερικούς μήνες λέγαμε πως δεν μπορεί να κάνει expansion επειδή δεν έχει πλοία, και ότι όσα και να δίνει δεν τις τα δίνουν. 8-)

Το μόνο βέβαιο είναι ότι θα έχει όσα πλοία χρειάζεται για να πετύχει αυτό που θέλει. Και μην ξεχνάμε βέβαια τα δύο εργοστάσια σε Ουγγαρία και Τουρκία. Τα οποία βέβαια κατά πολύ μεγάλη πιθανότητα θα κάνουν απλή συναρμολόγηση, αλλά, έχουν ήδη συμφωνίες με τοπικούς προμηθευτές. Συν ότι, πόσες μπαταρίες μπορεί να μεταφέρει από την Κίνα ένα πλοίο 7000 οχημάτων; Εύκολα 60.000 - 70.000 με έναν απλό υπολογισμό.

Αν οχι του χρόνου, το 2026 υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα η BYD να είναι Νο1 ή Νο2 στα ηλεκτρικά στην Ελλάδα. Και όταν πάρει μπροστά το εργοστάσιο στην Ουγγαρία με τα Dolphin και τα Atto, ελάτε να τα ξαναδούμε ποιός πουλάει χωρίς δασμούς.
 

Μηνύματα
16.820
Reaction score
23.882
μπλα μπλα μπλα μπλα μπλα...

ξέρουμε και τι θα έχει και πως θα το κάνει.
από το 22 ήδη
άντε να σου πω και το άλλο, το ναυπηγικό πρόγραμμα στην Κίνα έχει πάει πίσω σημαντικά , οι παραδόσεις του 28 είναι ήδη ένα χρόνο πίσω.
 

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.941
Reaction score
76.633
Συν ότι, πόσες μπαταρίες μπορεί να μεταφέρει από την Κίνα ένα πλοίο 7000 οχημάτων; Εύκολα 60.000 - 70.000 με έναν απλό υπολογισμό.
Λάθος τα υπολογίζεις. Τα βαπόρια για αυτοκίνητα δεν βολεύει να μεταφέρουν άλλα είδη.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.046
Reaction score
30.984
Λάθος τα υπολογίζεις. Τα βαπόρια για αυτοκίνητα δεν βολεύει να μεταφέρουν άλλα είδη.
Δεν έχω καμία αμφιβολία πως αν χρειαστεί (στην περίπτωση που δεν τις δίνουν πλοίο να μεταφέρει εξαρτήματα) θα τα βάλει εκεί. Ίσως όχι όλο αλλά μόνο εκεί που μπαίνουν.

Το άλλο σενάριο θα ήταν να φτιάξει γραμμή παραγωγής στην Τουρκία.

Δεν υπάρχει περίπτωση να δει ότι δεν μπορεί να εξυπηρετήσει την ζήτηση και να κάτσει με σταυρωμένα τα χέρια.
 

Μηνύματα
16.820
Reaction score
23.882
οι μπαταρίες εμπίπτουν σε κατηγορία dangerous goods για την μεταφορά τους απαιτούνται ειδικές προδιαγραφές ασφαλείας.
επιπλέον, τα αυτοκίνητα είναι γενικά πολύ ελαφριά φορτία , οι στοιβαγμένες μπαταρίες εντελώς το αντίθετο. Αν θα μπαίνανε σε pctc θα ήταν σε περιορισμένο χώρο και θα δυσκόλευε την φόρτωση οχημάτων.
τα pctc λόγω σχήματος και τρόπου φόρτωσης μπορούν γενικά να δεχτούν περίεργο σε διαστάσεις φορτίο, ειδικά αν υπάρχει απαίτηση προστασίας κατά την φόρτωση/ταξίδι/εκφόρτωση αλλά πρώτες ύλες γενικά δεν μεταφέρει.
κάνα ESS γίνεται υπο αυστηρές προϋποθέσεις, το περιεχόμενό τους όμως πολύ πιο δύσκολα.

μην μπλέκεστε με πράγματα που δεν γνωρίζετε, το ΑΙ δεν μπορεί να σας βοηθήσει.
 



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.046
Reaction score
30.984
:rolleyes:

Επειδή κάθε πόλη χρειάζεται το SUV της. SUV πόλης (έλεος).

Στην Κίνα η μεγάλη μπαταρία του είναι 45kWh, και η μικρή κοντά στα 30kWh. Δεν υπάρχει μοντέλο με μεγαλύτερη χωρητικότητα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.547
Reaction score
138.504
Επειδή κάθε πόλη χρειάζεται το SUV της. SUV πόλης (έλεος).
Χαλάρωσε..

Το λίγο αυξημένο ground clearence είναι πολύ χρήσιμο για την πόλη, τόσο για ράμπες στα διάφορα πάρκινγκ, όσο και για λακκούβες και πεζοδρόμια.

Και στα χωριά το ίδιο, κι αν τυχόν βρεθείς σε χωματόδρομο με μερικές λακκούβες, όπως και σε χώρους στάθμευσης που είναι με χώμα κάτω.

Το δε σχήμα των σουβ, είναι πρακτικό για φόρτωση πραγμάτων.

Μια χαρά είναι τα μικρά έως μεσαία σουβ για τις πόλεις, δεν κερδίζεις τίποτα απολύτως μέσα στην πόλη με αντίστοιχου μεγέθους μπερλινες, μόνο χάνεις.

Το μόνο μειονέκτημα των σουβ, είναι η υποτιθέμενη υποδεέστερη συμπεριφορά σε γρήγορες στροφές σε αυτοκινητόδρομους ή επαρχιακούς δρόμους, όταν κινείσαι με μεγάλες ταχύτητες.
Και λόγω αυξημένου όγκου, ύψους, και μετωπιαιας επιφάνειας, αυξημένη κατανάλωση λόγω αυξημένης αεροδυναμικής αντίστασης, που έχει νόημα σε μεγάλες ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.

Αλλά στην πόλη; Σουβ.
Αυξημένη πρακτικότητα και χρησιμότητα.

Εν τω μεταξύ, τα περισσότερα τέτοια σουβ πόλης, δεν έχουν κανένα "τρομερό" ground clearence, και δεν έχουν τετρακίνηση. Εντελώς "πόλης".

Το model Y λόγου χάριν, που θεωρείται "σουβ", έχει ground clearence μόλις 17-18 cm, κολοκύθια τουμπανα. Μιλάμε για 2-3cm παραπάνω από το golf/A3/Yaris, κλπ.

Αντιθέτως, το iD.4 έχει χορταστικό ground clearence (25 cm).
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.046
Reaction score
30.984
Το model Y λόγου χάριν, που θεωρείται "σουβ", έχει ground clearence μόλις 17-18 cm
Y - 16.7cm
3 - 14cm (ίσως και 13,7cm δεν θυμάμαι)
3P - 12cm
Αντιθέτως, το iD.4 έχει χορταστικό ground clearence (25 cm).
😅
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να κυκλοφορεί τέτοιο πράγμα στην πόλη.
Αυτό είναι για Off Road κατάσταση. Στα βουνά.

Έχει στη Γλυφάδα ένα κίτρινο Mercedes G που περνάς από κάτω έρποντας και έχεις και αέρα.
Κάθε φορά που το βλέπω με πιάνουν τα γέλια.
 
Last edited:

Μηνύματα
22.623
Reaction score
16.692
...εμένα με πιάνουν τα γέλια αλλά και τα κλάματα, με όλα αυτά τα υπερμεγέθη οχήματα που δεν χωρούν να παρκάρουν ή κλείνουν τους στενούς δρόμους όταν περνάνε, και έτσι και βρεθεί άλλο αμάξι από την άλλη μεριά, δεν χωράει κανείς. Είναι να αναπολείς... τα fiat 126 και τα autobianchi, που τότε δεν ήταν και τοσα αυτοκίνητα στους δρόμους! :roflmao: :geek:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.547
Reaction score
138.504
Το ακριβές ground clearence του Υ, εξαρτάται από την διάμετρο της ζάντας, το χρησιμοποιούμενο ελαστικό, και την πίεση σε αυτό.
Τυπικά βρίσκεται στο φάσμα 17-18cm, μετρημένο με ζεστά ελαστικά (45 πίεση), και εξαρτάται από το φόρτο του αυτοκινήτου.

Για μένα, αυτό δεν είναι ground clearence συμβατό με την έννοια του "σουβ", είναι ελάχιστα υψωμένη ανάρτηση μπερλινας, που ωστόσο σου κάνει εύκολη τη ζωή, διότι το μεγάλο μεταξόνιο είναι πρόβλημα σε κάθε είδους ράμπα, και δίνει νορμάλ ύψος εάν έχεις φορτωμένο το αυτοκίνητο με 15 βαλίτσες σε road trip. 😎
 


Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.941
Reaction score
76.633
Το ακριβές ground clearence του Υ, εξαρτάται από την διάμετρο της ζάντας, το χρησιμοποιούμενο ελαστικό, και την πίεση σε αυτό.
Τυπικά βρίσκεται στο φάσμα 17-18cm, μετρημένο με ζεστά ελαστικά (45 πίεση), και εξαρτάται από το φόρτο του αυτοκινήτου.
Δεν μου φαίνεται πιθανό να αλλάζει ικανά η περιφέρεια και το ύψος με τις επιλογές ζάντας. Θα άλλαζαν και οι επιδόσεις.
Δεν ενδιαφέρομαι τόσο ώστε να το ψάξω όμως. :p
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.309
Reaction score
10.950
Δεν μου φαίνεται πιθανό να αλλάζει ικανά η περιφέρεια και το ύψος με τις επιλογές ζάντας. Θα άλλαζαν και οι επιδόσεις.
Δεν ενδιαφέρομαι τόσο ώστε να το ψάξω όμως. :p
Η συνολική ακτίνα του τροχού δε μεταβάλλεται μεταξύ των διαθέσιμων ζαντών 19", 20" & 21", αφού ότι παίρνει η ζάντα το δίνει το ελαστικό με το χαμηλότερο προφίλ του. Οι υπολογισμοί λένε ότι και στις τρεις περιπτώσεις ισούται με 356mm. Λογικό, αφού αλλιώς θα μεταβαλλόταν η συνολική σχέση μετάδοσης.
Η μεταβολή στην πίεση θα επιφέρει κάποια τροποποίηση, όχι δραματική βέβαια.

Πάντως η διαφορά απόστασης από το έδαφος μεταξύ του 3 και του Y, παρότι μοιάζει μικρή, δεν είναι αμελητέα και μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ του αν "βρίσκει" το όχημα ή όχι, σε πολλές καθημερινές περιπτώσεις.
 

TGD

Μηνύματα
8.825
Reaction score
8.883
16μισι πόντους έχει η μαούνα μου, αλλά δεν θα το έλεγα ούτε κρισόβερ ούτε δούβ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.547
Reaction score
138.504
Η συνολική ακτίνα του τροχού δε μεταβάλλεται μεταξύ των διαθέσιμων ζαντών 19", 20" & 21", αφού ότι παίρνει η ζάντα το δίνει το ελαστικό με το χαμηλότερο προφίλ του. Οι υπολογισμοί λένε ότι και στις τρεις περιπτώσεις ισούται με 356mm. Λογικό, αφού αλλιώς θα μεταβαλλόταν η συνολική σχέση μετάδοσης.
Η μεταβολή στην πίεση θα επιφέρει κάποια τροποποίηση, όχι δραματική βέβαια.
Γενικώς ναι, έτσι είναι.
Η διαφορά στη διάμετρο των τυπικών ελαστικών για 19", 20" και 21" (με 255 πλάτος), είναι ελάχιστη, με απόκλιση μόλις 0.1 έως 0.2 mm.

Όμως στις πίσω ρόδες με 21" ζάντα, το μοντελ Υ υποστηρίζει "μαμά" 275 ελαστικό, το οποίο έχει μεγαλύτερη διάμετρο κατά 13,8 mm, δηλαδή αυξάνει το ground clearence κατά το μισό, δηλαδή σχεδόν 7 mm.


Λόγω του σημαντικού βάρους του αυτοκινήτου, και σε συνδυασμό με το σχετικά στενό στάνταρ ελαστικό (255), η καμπύλωση του ελαστικού απ'το βάρος, με την ενδεδειγμένη πίεση (42/43, αναλόγως συγκεκριμένου μοντέλου - χρονολογίας) σαφώς δεν είναι αμελητέα.
Η ελάττωση της πίεσης (έως 38 έχω κάνει δοκιμές) αυξάνει σημαντικά την καμπύλωση του ελαστικού (γίνεται πιο "μαλακό" στις ανωμαλίες του δρόμου), και σαφώς μειώνει το ground clearence, ειδικά όταν μιλάμε για ελαστικά που δεν είναι πολύ ισχυρού σκελετού (δεν είναι run flat).
Το "ζεστό" ελαστικό έχει στάνταρ 45 πίεση, ή/και παραπάνω (έχω δει 48).
38-48, η διαφορά στην καμπύλωση είναι εμφανέστατη, άμα θέλετε μπορώ να το μετρήσω με Lazer, έτσι για χαβαλέ.

Και βεβαίως το βάρος μεταβάλλει το ground clearence, αφού κάθονται τα ελατήρια. Ευνόητα πράγματα.

Όσο για την προδιαγραφόμενη τιμή του ground clearence για το model Y, με 2 επιβάτες (υπολογίζουν και το βάρος τους) είναι 172 mm για τα non performance, και 157 mm για το performance.

Στο δικό μου, το LR, μια χαρά μπαίνουν 21" ζάντες, με τα ελαστικά που προβλέπεται πάντα, διαφορετικά εμπρός και πίσω (255-275).

Οπότε:

172+7 (21" ζάντα με 275 ελαστικό) είναι 179 mm.

Γενικώς μιλώντας λοιπόν, όπως είπα, το μοντελ Υ έχει 17-18 cm ground clearence. 😎

Για την προδιαγραφόμενη τιμή του GC:

Dimensions https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/en_eu/GUID-E47C4A6D-528E-419C-8C57-FD3864644C34.html

Τέλος, όσο περίεργο και αν σας φαίνεται, παρόλα αυτά ισχύει:

New tyre manufacturers overall diameters may vary slightly from brand to brand.

Δηλαδή ένα ελαστικό συγκεκριμένων διαστάσεων (πχ 255/44/19") μπορεί να έχει μικροδιαφορές στη διάμετρο από κατασκευαστή σε κατασκευαστή.

😂😁🤣


ΥΓ. Για υπολογισμό της διαμέτρου ελαστικού:

Σύγκριση Διαστάσεων των Ελαστικών https://search.app/LPuLUAu3RA3fxAeb8
 
Last edited:





Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.045
Μηνύματα
2.960.343
Members
38.286
Νεότερο μέλος
blackdragon
Top