- Μηνύματα
- 55.613
- Reaction score
- 138.620
Στα 55.000 χλμ και μετά από 1,5 έτος χρήσης, πήγα το αυτοκίνητο στην αντιπροσωπεία στην Αθήνα για να λάβω αξιόπιστη και επίσημη μέτρηση και αξιολόγηση της φθοράς της μπαταρίας και του μοτέρ, με αναλυτικό report που παρέχουν έναντι αμοιβής (χρήσιμο για κάθε περίπτωση πώλησης μεταχειρισμένων Τέσλα).
Ως γνωστόν, τα μοτέρ δεν είναι για πάντα, και είναι γνωστό πως παλιότερα μοντέλα Τέσλα (κυρίως model S) που χρησιμοποιούνται εδώ και αρκετά χρόνια ως ταξί, έχουν αλλάξει 2 και 3 φορές μοτέρ (στο 1 μύριο χιλιόμετρα).
Πόσο να βελτιώθηκε η κατάσταση με το model Y dual motor του 2023 που έχω;
Όσον αφορά την μπαταρία υψηλής τάσης του αυτοκινήτου, είναι γνωστό πως μετά τα πρώτα 10 έως 20.000 χλμ, όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εμφανίζουν μια πτώση χωρητικότητας της μπαταρίας, με μέση τιμή περίπου 10%, η οποία παραμένει εν συνεχεία σταθερή για αρκετά χρόνια, με ελάχιστη πλέον μείωση.
Λόγω του γύρου της Ευρώπης, προσωπικά χρησιμοποίησα πολλές φορές Tesla superchargers, και έκανα άφθονες φορές φόρτιση έως 100%, αλλά ταυτόχρονα δεν ήταν λίγες οι φορές που έφτασα έως 0% την μπαταρία.
Βέβαια, φρόντιζα κάθε φορά που έφτανε 100% να ξεκινώ αμέσως για ταξίδι (με μόνο 1-2 εξαιρέσεις για το πολύ 1-2 ώρες) και όποτε έπεφτε στο 0%, εν συνεχεία κούμπωνε κατευθείαν για φόρτιση.
Τέλος πάντων, έκανα γερή χρήση της μπαταρίας, κι ως εκ τούτου ήθελα μια αξιόπιστη αξιολόγηση της υπολειπόμενης χωρητικότητας, επίσημη, από την αντιπροσωπεία.
Είχα την πεποίθηση, ότι επειδή "ξέρω" να χρησιμοποιώ "σωστά" την μπαταρία, κι επειδή οι μπαταρίες της Τέσλα είναι "της προκοπής", θα έχω στα 55.000 χλμ μια λογική πτώση χωρητικότητας της τάξης του 6-8%.
(και αυτό "ψηφίζω" στο ανωτέρω poll, ως προσωπική μου εκτίμηση, αλλά spoiler alert , έπεσα έξω, οπότε αυτή είναι σίγουρα λάθος απάντηση, αλλά αυτό να μη σας εμποδίσει να ψηφίσετε το ίδιο, εάν αυτό θα εκτιμούσατε κι εσείς.)
Τόσο υπολόγιζα, τουλάχιστον αυτή ήταν η εκτίμησή μου, γνωρίζοντας από πρώτο χέρι ανάλογες αξιολογήσεις από την επίσημη αντιπροσωπεία πάντα.
Ταυτόχρονα, επειδή η μέτρηση υπολειπόμενης χωρητικότητας έγινε μέσα στο χειμώνα, με θερμοκρασίες περί τους 5°C, ενημερώθηκα από την αντιπροσωπεία ότι σε τέτοιες συνθήκες θερμοκρασίας είναι λογικό να δείξει έως 1% χαμηλότερη υπολειπόμενη χωρητικότητα από την πραγματική. Δηλαδή εάν έχει πραγματική πτώση 10%, είναι λογικό το report να δείξει 11%, λόγω εξωτερικών συνθηκών θερμοκρασίας. Μόνον σε συνθήκες θερμοκρασίας ~25°C δεν υπάρχει τέτοιο θέμα.
Τέλος πάντων, είναι γεγονός πως έπεσα λίγο έξω στην εκτίμησή μου για το υπολειπόμενο της χωρητικότητας της μπαταρίας μου, αλλά χωρίς να είναι "εκτός προδιαγραφών".
Για να δούμε ποια είναι η δική σας εκτίμηση, ανοίγω ένα poll, και θα σας αφήσω 2 μέρες να ψηφίσετε τη δική σας εκτίμηση της φθοράς της μπαταρίας, πριν αποκαλύψω την επίσημη μέτρηση που έλαβα από την αντιπροσωπεία της Τέσλα.
Πάμε λοιπόν!
ΥΓ. Αν θέλετε, μπορείτε να σχολιάσετε και τα εξής 2:
1. Πόση πιστεύετε ότι είναι η μείωση της ισχύος της μπαταρίας υψηλής τάσης.
(Όχι της χωρητικότητας - kWh, αλλά της ισχύος, σε kW)
2. Πόση πιστεύετε ότι είναι η μείωση της ισχύος των μοτέρ σε ποσοστό % (φθορά μοτέρ).
Preview:
Τα 3 βασικά σημεία του report, με καλυμμένες τις μετρήσεις:
Παρακαλώ!
Ως γνωστόν, τα μοτέρ δεν είναι για πάντα, και είναι γνωστό πως παλιότερα μοντέλα Τέσλα (κυρίως model S) που χρησιμοποιούνται εδώ και αρκετά χρόνια ως ταξί, έχουν αλλάξει 2 και 3 φορές μοτέρ (στο 1 μύριο χιλιόμετρα).
Πόσο να βελτιώθηκε η κατάσταση με το model Y dual motor του 2023 που έχω;
Όσον αφορά την μπαταρία υψηλής τάσης του αυτοκινήτου, είναι γνωστό πως μετά τα πρώτα 10 έως 20.000 χλμ, όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εμφανίζουν μια πτώση χωρητικότητας της μπαταρίας, με μέση τιμή περίπου 10%, η οποία παραμένει εν συνεχεία σταθερή για αρκετά χρόνια, με ελάχιστη πλέον μείωση.
Λόγω του γύρου της Ευρώπης, προσωπικά χρησιμοποίησα πολλές φορές Tesla superchargers, και έκανα άφθονες φορές φόρτιση έως 100%, αλλά ταυτόχρονα δεν ήταν λίγες οι φορές που έφτασα έως 0% την μπαταρία.
Βέβαια, φρόντιζα κάθε φορά που έφτανε 100% να ξεκινώ αμέσως για ταξίδι (με μόνο 1-2 εξαιρέσεις για το πολύ 1-2 ώρες) και όποτε έπεφτε στο 0%, εν συνεχεία κούμπωνε κατευθείαν για φόρτιση.
Τέλος πάντων, έκανα γερή χρήση της μπαταρίας, κι ως εκ τούτου ήθελα μια αξιόπιστη αξιολόγηση της υπολειπόμενης χωρητικότητας, επίσημη, από την αντιπροσωπεία.
Είχα την πεποίθηση, ότι επειδή "ξέρω" να χρησιμοποιώ "σωστά" την μπαταρία, κι επειδή οι μπαταρίες της Τέσλα είναι "της προκοπής", θα έχω στα 55.000 χλμ μια λογική πτώση χωρητικότητας της τάξης του 6-8%.
(και αυτό "ψηφίζω" στο ανωτέρω poll, ως προσωπική μου εκτίμηση, αλλά spoiler alert , έπεσα έξω, οπότε αυτή είναι σίγουρα λάθος απάντηση, αλλά αυτό να μη σας εμποδίσει να ψηφίσετε το ίδιο, εάν αυτό θα εκτιμούσατε κι εσείς.)
Τόσο υπολόγιζα, τουλάχιστον αυτή ήταν η εκτίμησή μου, γνωρίζοντας από πρώτο χέρι ανάλογες αξιολογήσεις από την επίσημη αντιπροσωπεία πάντα.
Ταυτόχρονα, επειδή η μέτρηση υπολειπόμενης χωρητικότητας έγινε μέσα στο χειμώνα, με θερμοκρασίες περί τους 5°C, ενημερώθηκα από την αντιπροσωπεία ότι σε τέτοιες συνθήκες θερμοκρασίας είναι λογικό να δείξει έως 1% χαμηλότερη υπολειπόμενη χωρητικότητα από την πραγματική. Δηλαδή εάν έχει πραγματική πτώση 10%, είναι λογικό το report να δείξει 11%, λόγω εξωτερικών συνθηκών θερμοκρασίας. Μόνον σε συνθήκες θερμοκρασίας ~25°C δεν υπάρχει τέτοιο θέμα.
Τέλος πάντων, είναι γεγονός πως έπεσα λίγο έξω στην εκτίμησή μου για το υπολειπόμενο της χωρητικότητας της μπαταρίας μου, αλλά χωρίς να είναι "εκτός προδιαγραφών".
Για να δούμε ποια είναι η δική σας εκτίμηση, ανοίγω ένα poll, και θα σας αφήσω 2 μέρες να ψηφίσετε τη δική σας εκτίμηση της φθοράς της μπαταρίας, πριν αποκαλύψω την επίσημη μέτρηση που έλαβα από την αντιπροσωπεία της Τέσλα.
Πάμε λοιπόν!
ΥΓ. Αν θέλετε, μπορείτε να σχολιάσετε και τα εξής 2:
1. Πόση πιστεύετε ότι είναι η μείωση της ισχύος της μπαταρίας υψηλής τάσης.
(Όχι της χωρητικότητας - kWh, αλλά της ισχύος, σε kW)
2. Πόση πιστεύετε ότι είναι η μείωση της ισχύος των μοτέρ σε ποσοστό % (φθορά μοτέρ).
Preview:
Τα 3 βασικά σημεία του report, με καλυμμένες τις μετρήσεις:
Παρακαλώ!
Last edited: