Tesla model Y LR πτώση μπαταρίας

Πόση πιστεύετε ότι είναι η μείωση της χωρητικότητας της μπαταρίας του Tesla LR μετά από 55.000 χλμ;


  • Total voters
    26
  • This poll will close: .

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.619
Reaction score
138.623
Στα 55.000 χλμ και μετά από 1,5 έτος χρήσης, πήγα το αυτοκίνητο στην αντιπροσωπεία στην Αθήνα για να λάβω αξιόπιστη και επίσημη μέτρηση και αξιολόγηση της φθοράς της μπαταρίας και του μοτέρ, με αναλυτικό report που παρέχουν έναντι αμοιβής (χρήσιμο για κάθε περίπτωση πώλησης μεταχειρισμένων Τέσλα).

Ως γνωστόν, τα μοτέρ δεν είναι για πάντα, και είναι γνωστό πως παλιότερα μοντέλα Τέσλα (κυρίως model S) που χρησιμοποιούνται εδώ και αρκετά χρόνια ως ταξί, έχουν αλλάξει 2 και 3 φορές μοτέρ (στο 1 μύριο χιλιόμετρα).

Πόσο να βελτιώθηκε η κατάσταση με το model Y dual motor του 2023 που έχω;

Όσον αφορά την μπαταρία υψηλής τάσης του αυτοκινήτου, είναι γνωστό πως μετά τα πρώτα 10 έως 20.000 χλμ, όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εμφανίζουν μια πτώση χωρητικότητας της μπαταρίας, με μέση τιμή περίπου 10%, η οποία παραμένει εν συνεχεία σταθερή για αρκετά χρόνια, με ελάχιστη πλέον μείωση.

Λόγω του γύρου της Ευρώπης, προσωπικά χρησιμοποίησα πολλές φορές Tesla superchargers, και έκανα άφθονες φορές φόρτιση έως 100%, αλλά ταυτόχρονα δεν ήταν λίγες οι φορές που έφτασα έως 0% την μπαταρία.

Βέβαια, φρόντιζα κάθε φορά που έφτανε 100% να ξεκινώ αμέσως για ταξίδι (με μόνο 1-2 εξαιρέσεις για το πολύ 1-2 ώρες) και όποτε έπεφτε στο 0%, εν συνεχεία κούμπωνε κατευθείαν για φόρτιση.

Τέλος πάντων, έκανα γερή χρήση της μπαταρίας, κι ως εκ τούτου ήθελα μια αξιόπιστη αξιολόγηση της υπολειπόμενης χωρητικότητας, επίσημη, από την αντιπροσωπεία.

Είχα την πεποίθηση, ότι επειδή "ξέρω" να χρησιμοποιώ "σωστά" την μπαταρία, κι επειδή οι μπαταρίες της Τέσλα είναι "της προκοπής", θα έχω στα 55.000 χλμ μια λογική πτώση χωρητικότητας της τάξης του 6-8%.
(και αυτό "ψηφίζω" στο ανωτέρω poll, ως προσωπική μου εκτίμηση, αλλά spoiler alert 😁, έπεσα έξω, οπότε αυτή είναι σίγουρα λάθος απάντηση, αλλά αυτό να μη σας εμποδίσει να ψηφίσετε το ίδιο, εάν αυτό θα εκτιμούσατε κι εσείς.)

Τόσο υπολόγιζα, τουλάχιστον αυτή ήταν η εκτίμησή μου, γνωρίζοντας από πρώτο χέρι ανάλογες αξιολογήσεις από την επίσημη αντιπροσωπεία πάντα.

Ταυτόχρονα, επειδή η μέτρηση υπολειπόμενης χωρητικότητας έγινε μέσα στο χειμώνα, με θερμοκρασίες περί τους 5°C, ενημερώθηκα από την αντιπροσωπεία ότι σε τέτοιες συνθήκες θερμοκρασίας είναι λογικό να δείξει έως 1% χαμηλότερη υπολειπόμενη χωρητικότητα από την πραγματική. Δηλαδή εάν έχει πραγματική πτώση 10%, είναι λογικό το report να δείξει 11%, λόγω εξωτερικών συνθηκών θερμοκρασίας. Μόνον σε συνθήκες θερμοκρασίας ~25°C δεν υπάρχει τέτοιο θέμα.

Τέλος πάντων, είναι γεγονός πως έπεσα λίγο έξω στην εκτίμησή μου για το υπολειπόμενο της χωρητικότητας της μπαταρίας μου, αλλά χωρίς να είναι "εκτός προδιαγραφών".

Για να δούμε ποια είναι η δική σας εκτίμηση, ανοίγω ένα poll, και θα σας αφήσω 2 μέρες να ψηφίσετε τη δική σας εκτίμηση της φθοράς της μπαταρίας, πριν αποκαλύψω την επίσημη μέτρηση που έλαβα από την αντιπροσωπεία της Τέσλα.

Πάμε λοιπόν!


ΥΓ. Αν θέλετε, μπορείτε να σχολιάσετε και τα εξής 2:

1. Πόση πιστεύετε ότι είναι η μείωση της ισχύος της μπαταρίας υψηλής τάσης.
(Όχι της χωρητικότητας - kWh, αλλά της ισχύος, σε kW)

2. Πόση πιστεύετε ότι είναι η μείωση της ισχύος των μοτέρ σε ποσοστό % (φθορά μοτέρ).

Preview:
Τα 3 βασικά σημεία του report, με καλυμμένες τις μετρήσεις:


1000015111.jpg


Παρακαλώ! 👋
 
Last edited:







alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.083
Reaction score
31.014
1. Πόση πιστεύετε ότι είναι η μείωση της ισχύος της μπαταρίας υψηλής τάσης.
(Όχι της χωρητικότητας - kWh, αλλά της ισχύος, σε kW)
8kW - 10kW, άντε 15kW όταν το ζορίσεις.

2. Πόση πιστεύετε ότι είναι η μείωση της ισχύος των μοτέρ σε ποσοστό % (φθορά μοτέρ).
1% - 2%
 
Last edited:

Μηνύματα
5.376
Reaction score
6.509
Eμενα δε μου βγαινουν αλλα νουμερα :rolleyes:
1,5 χρονο 55.000 km εσυ οδηγας;
Ποτε τρως κοιμασαι κοκ και ολα αυτα επανω και εδω και σε αλλα αντιστοιχα μεσα στο 24ωρο;;
εσυ εισαι μαλλον για pol :p
Συγνωμη , συνεχιστε ...
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.083
Reaction score
31.014
Σιγά τα χλμ. Μέσος όρος 100χλμ την ημέρα. Τόσα έκανα κάποτε μόνο πήγαινε έλα δουλειά. Ο Κώστας κάνει και ταξίδια. Μια χαρά είναι. Το ευχαριστιέται. Δεν το έχει παρκαρισμένο. Και πολύ καλά κάνει.

Επίσης. Μη συγκρίνεται τα οχήματα που κυκλοφορούν μέσα στην πόλη με αυτά που είναι εκτός. Όσοι ζούμε στα προάστια ρουφάμε χλμ με το τσουβάλι. Εγώ που δεν ταξιδεύω έως και καθόλου είναι αδύνατον να πέσω κάτω από 25.000χλμ το χρόνο.
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.083
Reaction score
31.014
Μακάρι να ήταν βόλτες. Προσωπικά ένα 75% - 80% είναι για κάποια δουλειά. Και φαντάσου που τις μαζεύω. Δεν πάω ποτέ μόνο για μία.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.619
Reaction score
138.623
Από την περιγραφή σου μαρτυράς ότι είναι <10% και επίσης αν ήταν >10% δεν θα άνοιγες το poll:p
Κερδαω;
Μέχρι 10-12 είναι απόλυτα λογική και εν πολλοίς αναμενόμενη μια πτώση χωρητικότητας στα πρώτα 10 έως 20.000 χλμ. (Πρώτη ετήσια χρήση).

Στα επόμενα 10-20.000 χλμ (επόμενη ετήσια χρήση) είναι αναμενόμενη πτώση μόλις 1% (ή και μικρότερη).

Γενικά, σε κάθε 10-20.000 χλμ (μέση ετήσια χρήση) είναι αναμενόμενη μια πτώση το πολύ έως 1%, με μόνη εξαίρεση την πρώτη χρονιά.

Επίσης, έως 1% πλασματικά χειρότερη μέτρηση υπολειπόμενης χωρητικότητας, δικαιολογείται όταν υλοποιείται η μέτρηση σε χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος, το χειμώνα.

Πες ότι το δικό μου αυτοκίνητο έχει 10% πραγματική μείωση χωρητικότητας.
Λόγω χειμώνα η μέτρηση θα δείξει 11%.
Μικρό το κακό.

Οι υψηλές θερμοκρασίες των καλοκαιρινών μας (που ψήνονται οι μπαταρίες) επίσης φθείρουν τις μπαταρίες και μειώνουν την χωρητικότητά τους.

Στα 55.000χλμ που έχω, τα οποία αντιστοιχούν σε 1,5 έτος χρήσης (δεν έχει συμπληρωθεί δεύτερο έτος), είναι λογική και εν πολλοίς "εντός προδιαγραφών" μια πτώση χωρητικότητας ~10% (ένα έτος χρήσης έχει ολοκληρωθεί γεμάτο χιλιομέτρων και φορτίσεων) συν 1% λόγω μέτρησης στο χειμώνα, άρα είναι λογική και εντός προδιαγραφών και απόλυτα φυσιολογική έως 11% μέτρηση.

Μεγαλύτερη από 12% πτώση χωρητικότητας μετράνε πολλά φολγκζβάγκεν iD.x σε 1-1,5 έτος χρήσης και με 10-15.000 χλμ, αλλά εντάξει, η τέσλα είναι σε ανώτερα επίπεδα διαχείρισης των κελιών, οπότε εάν είχα μεγαλύτερη από 12%, θα μιλούσαμε για φολγκζβάγκεν ή κάτι άλλο (εξ'ου και η τελευταία επιλογή είναι για κλάματα, αλλά πραγματικότητα για πολλές άλλες μάρκες).

Βεβαίως ένα αυτοκίνητο της φολγκζβάγκεν που έχει μετρημένα πτώση χωρητικότητας 13% στο πρώτο έτος, δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα χρήσης, και στα επόμενα 15 έτη θα έχει κατά πάσα πιθανότητα πτώση χωρητικότητα <5%, δηλαδή θα πάει σύνολο <18%.

Οι αντιπροσωπείες εγγυώνται πως στην 8-ετία δε θα φτάσει το 30% η πτώση της χωρητικότητας.
Μόνον αυτό εγγυώνται. Θα έχεις τουλάχιστον 70% χρήσιμη χωρητικότητα.

Αυτό, στις σύγχρονες μπαταρίες, είναι για καμιά 20-ετια, ίσως και παραπάνω.

😎







ΥΓ. 👋👋👋👋👋👋


Υπ'οψιν πως το εν λόγω report εμπεριέχει πληθώρα στατιστικών στοιχείων χρήσης και μετρήσεων, πχ:

1000015115.jpg


1000015112.jpg


Εν ολίγοις, για το αυτοκίνητο είναι αποθηκευμένο κάθε ίχνος ενέργειας που χρησιμοποίησε από τότε που το πήρα, που πήγε η ενέργεια και γιατί, και ξέρουν να μου πούνε τι θα μπορούσα να κάνω καλύτερα, που είναι αυξημένη η κατανάλωσή μου και πως να το διορθώσω, εάν το επιθυμώ.

Επίσης, η κάθε φθορά του αυτοκινήτου (πχ των μοτέρ), μετράται ανά πάσα στιγμή και καταγράφεται συνεχώς στο πέρασμα του χρόνου, κι είναι πολύ εύκολο (σοφτγουερ και αισθητήρες) για το αυτοκίνητο να ξέρει σε τι κατάσταση επακριβώς είναι πχ τα μοτέρ του, η διαθέσιμη ισχύς των μπαταριών, η ισχύς των μοτέρ, όλα.

Ακόμα και το τι ισχύς έχει πάει στην φόρτιση κινητού τηλεφώνου το έχει μετρημένο.

Δεν φαντάζεστε τη λεπτομέρεια.
 
Last edited:


daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.213
Reaction score
80.034
Eμενα δε μου βγαινουν αλλα νουμερα :rolleyes:
1,5 χρονο 55.000 km εσυ οδηγας;
Ποτε τρως κοιμασαι κοκ και ολα αυτα επανω και εδω και σε αλλα αντιστοιχα μεσα στο 24ωρο;;
εσυ εισαι μαλλον για pol :p
Συγνωμη , συνεχιστε ...
το βάζει να κάνει κύκλους μόνο του μέσα στην αυλή :roflmao:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.619
Reaction score
138.623
Εγώ ψήφισα αυτό που πιστεύω, πριν διαβάσω. Μετά την ανάγνωση μετάνιωσα για την ψήφο μου.
Δεν πειράζει, αυτό νόμιζες αυτό ψήφισες.

Τέλος πάντων, αφού τώρα διάβασες ότι διάβασες, τι θα ψήφιζες τώρα;

Υπ'οψιν πως όσα έχω γράψει, είναι 10000% σωστά. Σίγουρα.

Ψήφισε ο νηματοθέτης καλέ; :roflmao:
Ναι, και εξήγησα το γιατί.

Ψήφισα αυτό που εκτιμούσα ότι θα ίσχυε, με κάθε ειλικρίνεια, πριν δω τη μέτρηση.

Ένα 6-7% είχα στο μυαλό μου, και δε θα μου έκανε τρομερή εντύπωση να δω και 5%. Συν 1% λόγω μέτρησης το χειμώνα (με ενημέρωσε για αυτό ο μηχανικός πριν γίνει η μέτρηση, όταν άφησα το αυτοκίνητο στην Αθήνα), περίμενα αποτέλεσμα στο εύρος 6-8%.

Επειδή έχω διαβάσει 5 πράγματα, έχω μια άποψη ρε αδερφέ, κι αυτή η ψήφος μου δείχνει την άποψη που έχω για τα Τέσλα σύμφωνα με όσα έχω διαβάσει.

Με λίγο παλιότερο Τέσλα περφόρμανς (από Κίνα) ένας αδερφικός μου φίλος είχε μετρήσει μείωση χωρητικότητας σε αυτό το πλαίσιο μέσα σε ~1,5 έτος χρήσης με ~100.000 χλμ.
Το μόνο πράγμα που έκανε χειρότερα αυτός από εμένα, είναι ότι το έσκιζε λίγο σε πίστες.

Με κάθε ειλικρίνεια μπορώ να σου πω πως για τις μπαταρίες δεν ανησυχώ καθόλου. Θα πάει πολύ μακριά η βαλίτσα τους, κι όπως έχω ξαναγράψει, πιστεύω πως ένα μύριο χιλιόμετρα θα το βγάλουν.

Αντιθέτως, η εκτίμησή μου για τα μοτέρ (τουλάχιστον πριν τη μέτρηση και πριν τα όσα μου είπαν οι μηχανικοί της Τέσλα στην Αθήνα) ήταν πως αυτά δεν βγάζουν 20-ετια με κανένα τρόπο, πράγμα που έχω δει σε άπειρες περιπτώσεις ταξιτζήδων, που στο 1,5-2 μύρια χιλιόμετρα έχουν αλλάξει 3-4 φορές μοτέρ, δηλαδή μέσα στο μυαλό μου είχα την πεποίθηση πως μοτέρ αλλάζεις στα 500.000 χλμ περίπου, αλλά οκ, είναι φτηνό.

Κι εκεί έκανα λάθος. 🤣😁

Είναι μυστικό να μάθουμε δλδ πόσο ήταν?
Όχι, το έγραψα:


θα σας αφήσω 2 μέρες να ψηφίσετε τη δική σας εκτίμηση της φθοράς της μπαταρίας, πριν αποκαλύψω την επίσημη μέτρηση που έλαβα από την αντιπροσωπεία της Τέσλα.
Αφήνω 2 μέρες να ψηφίσετε ότι εκτιμάτε πως ισχύει.

Στις 2 μέρες κλείνει το πολλ, και αμέσως μετά θα αποκαλύψω την μέτρηση. 😎

Δεν έχω λόγο να κρύψω τίποτα.

Άλλωστε ξέρετε όλοι (δεν το έκρυψε) πως το αυτοκίνητό μου είχε ένα πρόβλημα θορύβου (σα κροτάλισμα) από την εμπρός δεξιά ανάρτηση από τότε που το πήρα, για το οποίο και κατέβασα το αυτοκίνητο στην Αθήνα στο πρώτο εξάμηνο κτήσης.

Δυστυχώς, παρά τις αλλαγές κάποιων ανταλλακτικών, δεν το φτιάξανε.

Έτσι, αναγκάστηκα να το ξανακατεβάσω Αθήνα (περίμενα μπας και ανοίξει πλήρες σέρβις εδώ Θεσσαλονίκη αλλά ακόμα δεν άνοιξε) για τον ίδιο λόγο.

Αυτή τη φορά, το διόρθωσαν. Άλλαξαν πολλά πράγματα στην ανάρτηση, ακριβά πράγματα (έχω το τιμολόγιο), τα οποία δέχτηκαν πως ήταν από την αρχή της αγοράς του αυτοκινήτου κι όχι από τη χρήση, οπότε δουλειά και ανταλλακτικά ήταν με μηδενική χρέωση, ευτυχώς για μένα βέβαια, γιατί το ποσό ήταν σημαντικό.

Και επιτέλους, λύθηκε το πρόβλημα.
Τώρα όντως δεν ακούγεται κιχ από την ανάρτηση, είναι πραγματικά τέλειο.

Αλλά δυστυχώς, λόγω έλλειψης επίσημου τμήματος σέρβις στη Θεσσαλονίκη, 2 φορές έκανα το πήγαινέλα, αναγκαστικά. Σαφώς σοβαρή ταλαιπωρία, κάτι για το οποίο γκρινιάζω και θα γκρινιάζω για την Τέσλα (δεν έχει το δίκτυο σέρβις σε όλη τη χώρα που έχουμε συνηθίσει στις υπόλοιπες μάρκες αυτοκινήτων).
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.083
Reaction score
31.014
Αντιθέτως, η εκτίμησή μου για τα μοτέρ (τουλάχιστον πριν τη μέτρηση και πριν τα όσα μου είπαν οι μηχανικοί της Τέσλα στην Αθήνα) ήταν πως αυτά δεν βγάζουν 20-ετια με κανένα τρόπο, πράγμα που έχω δει σε άπειρες περιπτώσεις ταξιτζήδων, που στο 1,5-2 μύρια χιλιόμετρα έχουν αλλάξει 3-4 φορές μοτέρ, δηλαδή μέσα στο μυαλό μου είχα την πεποίθηση πως μοτέρ αλλάζεις στα 500.000 χλμ περίπου, αλλά οκ, είναι φτηνό.
Πόσα χλμ σου είπαν πάνω κάτω πως βγάζει ένα τυπικό μοτέρ και πόσο έχει;
το ποσό ήταν σημαντικό.
Δηλαδή; Tι άλλαξαν και τι θα κόστιζε;
 

Μηνύματα
13.687
Reaction score
11.265
Δεν πειράζει, αυτό νόμιζες αυτό ψήφισες.

Τέλος πάντων, αφού τώρα διάβασες ότι διάβασες, τι θα ψήφιζες τώρα;

Υπ'οψιν πως όσα έχω γράψει, είναι 10000% σωστά. Σίγουρα.
Πριν δεν είχα ιδέα για τις συμπεριφορές των ηλεκτρικών οχημάτων.
Τώρα θα ψήφιζα 10-12%.
Στο μυαλό μου έχω ένα εύρος από 11 έως 13% πτώση.
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.085
Μηνύματα
2.961.490
Members
38.286
Νεότερο μέλος
MichaelK
Top