Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Μηνύματα
1.806
Reaction score
1.953
Για μενα επειδη εχω ακουσει συστηματα απο 1500 εως ισως 100+ χιλ, υπαρχει παντα ενα οριο. Ενα οριο που λες αυτο περναει το κατωφλι της βασης του τι θεωρω εγω ηχο hi fi που μου αρεσει.

Μετα συμβαινει το εξης. Αν βαλεις διπλα διπλα με καποιον τροπο τα συστηματα ναι μπορει να πεις δε θελω να παω στο χειροτερο. Αλλα ποτε συμβαινει αυτο; Ποτε...

Αν γυρισεις σπιτι σου ομως εφοσον εχεις περασει το κατωφλι στο συστημα που εχεις, τοτε δεν αναιρειται στο μυαλο σου η εντυπωση που εχεις για το συστημα σου ακομα και αν εχεις ακουσει κατι πολυ καλυτερο.

Το προβλημα υπαρχει εαν εξ αρχης αγορασες κατι που δε σου αρεσε ο ηχος του. Τοτε κακως το πηρες και πεταξες και λεφτα.

Η αναβαθμιση δεν πρεπει να γινεται γιατι δεν αντεχεις να ακους το συστημα σου, δηλαδη δεν βγαζει ποιοτικο ηχο. Τοτε εκανες λαθος εξ αρχης και πεταξες τα λεφτα σου.

Εγω προσωπικα σκεφτηκα οτι αυτο το κατωφλι ειτε το περναω με το πρωτο συστημα και μετα η αναβαθμιση ειναι προεραιτικη η δεν αγοραζω τιποτα. Δεν ειπα ποτε αντε να παρω αυτο τωρα και βλεπουμε στην πορεια...
 


Μηνύματα
1.806
Reaction score
1.953
Εσύ χάνεις. 😁😂🤣

Ωραίο πράμα οι συνεχείς "αναβαθμίσεις". ❤❤
Ναι αρκει να τις κανεις αφου το σκεφτεις καλα. Γιατι βλεπω κατι περιπτωσεις που παιρνει καποιος κατι και το πουλαει μετα απο λιγο και μετα αντε παλι τα ιδια 100 φορες. Δεν υπαρχει καποιο πλανο η καποιο σκεπτικο.
 




Μηνύματα
1.806
Reaction score
1.953
Τότε οι λόγοι είναι οικονομικοί.
(Πάντα οικονομικοί είναι έτσι κι αλλιώς….)
Αυτό είναι προφανές όπως σε όλα τα ελαστικά αγαθα . Αυτό που δεν είναι προφανές είναι τι ποσοστό του διαθέσιμου είναι πρόθυμος κάποιος να ξοδεψει ή αξίζει για κάποιον μια δαπάνη . Κάποιοι πχ τα δίνουν όλα εκεί .
 

Μηνύματα
18.831
Reaction score
22.576
Για μενα επειδη εχω ακουσει συστηματα απο 1500 εως ισως 100+ χιλ, υπαρχει παντα ενα οριο. Ενα οριο που λες αυτο περναει το κατωφλι της βασης του τι θεωρω εγω ηχο hi fi που μου αρεσει.

Μετα συμβαινει το εξης. Αν βαλεις διπλα διπλα με καποιον τροπο τα συστηματα ναι μπορει να πεις δε θελω να παω στο χειροτερο. Αλλα ποτε συμβαινει αυτο; Ποτε...

Αν γυρισεις σπιτι σου ομως εφοσον εχεις περασει το κατωφλι στο συστημα που εχεις, τοτε δεν αναιρειται στο μυαλο σου η εντυπωση που εχεις για το συστημα σου ακομα και αν εχεις ακουσει κατι πολυ καλυτερο.

Το προβλημα υπαρχει εαν εξ αρχης αγορασες κατι που δε σου αρεσε ο ηχος του. Τοτε κακως το πηρες και πεταξες και λεφτα.

Η αναβαθμιση δεν πρεπει να γινεται γιατι δεν αντεχεις να ακους το συστημα σου, δηλαδη δεν βγαζει ποιοτικο ηχο. Τοτε εκανες λαθος εξ αρχης και πεταξες τα λεφτα σου.

Εγω προσωπικα σκεφτηκα οτι αυτο το κατωφλι ειτε το περναω με το πρωτο συστημα και μετα η αναβαθμιση ειναι προεραιτικη η δεν αγοραζω τιποτα. Δεν ειπα ποτε αντε να παρω αυτο τωρα και βλεπουμε στην πορεια...
Όλα σωστά.

Αλλά ιδιαίτερα η τελευταία παράγραφος είναι ακριβώς και εμένα η λογική και αίσθημα μου και έτσι λειτουργησα. Λες και με φωτογράφισες. Το έχω γράψει και εγώ έτσι και χειρότερα. Βέβαια το κατώφλι αυτό είναι διαφορετικό για τον καθένα και καθορίζεται απο οικονομικά κριτήρια και να ξέρει απο την αρχή τι αποζητά. Τα λέω στον Marlboro και τον Bhutia και με λένε χαζό. :D
 

Μηνύματα
18.831
Reaction score
22.576
Νο,
και δεν εννοούσα αυτό.
To mono είναι καλό όταν έχει γίνει και η εγγραφή σε mono και όχι μόνο η μίξη. Επίσης όταν αναπαράγεται απο ένα μόνο ηχείο και με mono κεφαλή. Όταν είναι όλα όπως πρέπει δεν έχει πλάτος αλλά έχει μεγάλο βάθος, πάρα πολυ καλό και καθαρό layering των οργάνων σε αυτό το βάθος , και τρομερό punch και pop-άρισμα στο μπάσο που ενθουσιάζει τους έχοντες μόνο stereo εμπειρία (το 99.99 % δηλαδή). Πολλά όμως δεν είναι καλά γιατί γράφονταν για να παιχθούν στο ραδιόφωνο τότε AM.

Ένα καλό δικάναλο σύστημα (και τέστ που μπορεί να κάνει κάποιος) εάν παίξεις απο αυτό κανονικό mono όσο πιο στενή και βαθιά είναι η εικόνα .... τόσο καλύτερα τα ηχεία σου (και σε εικόνα και σκηνή όταν θα παίζουν stereo). Εάν (και όσο περισσότερο) πλατιάζει η εικόνα και μειώνεται το βάθος είναι λίγο (και όλο και περισσότερο) καβουρντηστήρια.

Η προτίμηση πολλών πρόσφατα που έχω και εγώ παρατηρήσει και που εκφράζεται στα social media για το mono - εάν δεν είναι καμιά χαζομόδα -είναι γιατί δεν έχει κατανοήσει ο κόσμος αυτό που πάντα υποστηρίζουν πολλοί ότι η αναπαραγωγή είναι πάντα καλύτερη στο format που έγινε η εγγραφή. ¨Ολα τα άλλα ... mono σε δικάναλο ή δικάναλο σε πολυκάναλο εάν και μπορεί εντυπωσιακά ο νορμάλ κόσμος (όχι οι audio people που έχουν ένα σωρό bias και κυρίως τεχνολογικά επειδή ¨ξέρουν" πολλά και η κρίση τους επηρρεάζεται ή μπερδεύονται γενικά) όταν τα ακούσει σε καπάκι αντιπαράθεση τελικά διαισθάνεται τα gimmick ή την υπέρ επεξεργασία που έχει συντελεσθεί και προτιμάει το mono εάν ήταν mono αρχικά, το δικάναλο εάν ήταν δικάναλο και το πολυκάναλο εάν ήταν πολυκάναλο.

Καλά τα λέω δάσκαλε - ιστορικέ του audio ;
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.810
Reaction score
33.247

Μηνύματα
1.806
Reaction score
1.953
Σού έχω νέα:


Ευχάριστος ήχος τα Linton αλλά ίσως ο χρωματισμός του ήχου από την καμπίνα προκαλεί το γνωστό πέπλο και ο ήχος δεν είναι διάφανος ( δεν αισθάνεσαι από το μαύρο background να διαγράφονται ανάγλυφα τα είδωλα )όπως το περιμένεις στο hi fi. Αν ήταν αυτός ο τομέας καλύτερος θα τα έπαιρνα
 





Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.810
Reaction score
33.247
ο χρωματισμός του ήχου από την καμπίνα
Έχω διαβάσει πολλά ρηβγιούς, έχει αξιολογηθεί από πολλούς, σε όλο το φάσμα αντικειμενικοί-υποκειμενικοί. Δεν είδα να έχει παρατηρήσει κανείς κάτι σημαντικό επ' αυτού.

Συνεχίστε να δω που θα καταλήξετε :biggrin:
Εκεί :laugh:

 

Μηνύματα
1.806
Reaction score
1.953
Ηταν να το πάρω σου λέω το άκουγα με ησυχία . Το ένα το είδα σε ένα πολωνικό site αλλά δε το βρίσκω τώρα ποιο είναι και το άλλο ανεβάζω από stereophile το επίμαχο .

Δεν είχα διαβάσει τίποτα για το ηχείο τότε απλά μου το έβαλε να το ακούσω αν μου αρέσει στο μαγαζί

 

Attachments


Μηνύματα
18.831
Reaction score
22.576
Ευχάριστος ήχος τα Linton αλλά ίσως ο χρωματισμός του ήχου από την καμπίνα προκαλεί το γνωστό πέπλο και ο ήχος δεν είναι διάφανος ( δεν αισθάνεσαι από το μαύρο background να διαγράφονται ανάγλυφα τα είδωλα )όπως το περιμένεις στο hi fi. Αν ήταν αυτός ο τομέας καλύτερος θα τα έπαιρνα
Ένας λόγος - και θα εξηγήσω καλά τι εννοώ στην πορεία αλλά και που το στηρίζω - που συμπαθώ περισσότερο τους δικάναλους (όχι το δικάναλο κατ' ανάγκη) συγκριτικά με τους πολυκάναλους είναι η προσπάθεια και αγωνία τους να εξηγήσουν και να περιγράψουν φυσικά, σωματικά, συναισθηματικά κλπ την κατάσταση που βιώνουν κατά την διάρκεια των ακροάσεων τους.

Οι πολυκάναλοι πέρα απο τα γνωστά εμφανή και ακουστά πλεονεκτήματα περί σκηνής, ιμμέρσιβ και διάφορες τέτοιες εντυπώσεις δεν προχωράνε ποτέ σε βαθύτερους προβληματισμούς που δείχνει ότι ή δεν τους ενδιαφέρει τόσο πολύ να εντρυφήσουν και να βιώσουν ή αυτά υπερισχύουν τόσο πολύ στην εντύπωση τους που παραβλέπουν άλλα deficiencies ή ελλείψεις που έχει το σύστημα τους. Επίσης πάντα το 95 % συζητάει για την σύγκριση με το δικάναλο σε σχέση με το πολυκάναλο και ποτέ πολυκάναλο με πολυκάναλο. Ακόμη χειρότερο για εμένα που συγκρίνουν - που τους διαβάζω - δικάναλη εγγραφή με πολυκάναλη και όχι πολυκάναλες μεταξύ τους καθώς δεν είναι δυνατόν να είναι όλες τέλειες και ίδιες. Οποτε ούτε μεταξύ του μικρού αυτού κύκλου τους δεν κάνουν συγκρίσεις ώστε και οι υπόλοιποι να καταλάβουμε τι συμβαίνει και συντρέχει με αυτές τις εγγραφές και την εμπειιρία τους απο αυτές αναμεταξύ των. Αυτό το θεώρω πολύ ύποτπο σε (και για) πολλά επίπεδα.

Οι δικάναλοι απο την άλλη πλευρά (και θα έρθω στο κυρίως θέμα στο οποίο θέλω να αναφερθώ που είναι το μαύρο background και της μεγάλης σημασίας του αλλά και θα το συνδέσω γιατί έχει σχέση και με το χαμηλό κάτω των 40 Hz που ρωτούσα) ακόμη και ίσως προερχόμενο σαν "αρρώστια" πάλι απο την βιομηχανία του audio και τους ριβιούερς, περιοδικά, φόρουμς κλπ κλπ συνονθύλευμα ανθρώπων με χαμηλό επίπεδο μουσικά, φιλοσοφικά, πραγματικής και βαθιάς σχέσης με την τέχνη και τις ευαισθησίες που αυτή απαιτεί για να γίνει κατανοητή ή και να αποκτήσει κάποιος το πάθος για διευρεύνηση της και ανακάλυψης και του ευατού του μέσω απο αυτήν ... καταλήγουν συχνά να επαναλαμβάνουν κάποιες κλισέ εκφράσεις , να προωθούν την ύπαρξη τους καθολικά σε όλα τα συστήματα επειδή έτυχε να την συναντήσουν και να την ακούσουν σε ορισμένα (και λίγα ίσως) κιόλας συστήματα. Πολλοι μάλιστα δεν έχουν κάν αυτή την εμπειιρία αλλά χρησιμοποιούν έννοιες που δεν τις εχουν προσωπικά βιώσει αλλά τις δανείστηκαν πάλι απο τους λιγους αυτούς που τις βίωσαν στα λίγα συστήματα. Όπως και να έχει χρησιμοποιούν ένα λεξιλόγιο άγνωστο σε αυτούς και το σπάνε σε φάσματα γκρί αποχρώσεων (τόσο πολλών μάλιστα ώστε να παύει να έχουν σημασία) για να πουλήσουν ή προωθήσουν όλα τα προιόντα. Καταλήγει ο άλλος που διαβάζει και δεν έχει εμπειρία καμιάς απο αυτές τις έννοιες να μην μπορεί να βασιστεί στις αναλύσεις τους και να βρεί ποιός λέει πραγματικά την αλήθεια. Αυτό το συστηματακι (που φανταζομαι ισχύει ή και εάν δεν ισχύει θα ισχύσει στο μέλλον και γαι τους πολυκάναλους απλώς οι δικάναλοι εχουν μεγάλη ιστορία και κυριαρχούσαν το παιχνίδι μέχρι τώρα) ευνοεί όλους οπότε όλοι κάνουν την πάπια. Το θύμα και ο στόχος είναι πάντα ο καταναλωτής. Εάν κάποιος πει να δει περά απο όλα αυτά θα έχει επιτυχία στην αναζήτηση του. Γιατί το λέω ; Γιατί αυτά που λένε ισχύουν ... αντίθετα απο ότι τα κοροιδεύουν αυτοί που δεν τα έχουν βιώσει .... αλλά ισχύουν μέσα απο το διαστρεβλωμένο πρίσμα αυτού του παιχνίδιου που εξήγησα ότι φροντίζουν να κάνουν.

Τους δικαιολογώ όμως καθώς παρόλη αυτό τον χαμό κάποιοι δικάναλοι όντως προσπαθουν να βγάλουν άκρη και δείχνουν ενδιαφέρον. Συμβάλλουν βέβαια στον όλο χαμό αυτόν. Αλλά όσοι ξεφεύγουν απο αυτό το παιχνίδι και μπορούν να το δουν for what it is ... κάτι καλό έχουν ελπίδα να πετύχουν. Το ίδιο ισχύει και για τους πολυκάναλους ή μάλλον θα έπρεπε.

Το μαύρο λοιπόν background όπως το ονομάζεις (και το ονομάζουν) είναι πολυ σημαντικό. Όχι γιατί μπορεί να αναδεικνύει το ανάγλυφο και αλλά που γράφουν. Καλό σαν έξτρα bonus δε λέω και αυτό αλλά δεν είναι εκει η πράγματική σημασία και αξία του. Επίσης δεν πιστεύω ότι οι γνωστές και ευρέως αποδεκτές τεχνικές εξηγήσεις για το πως προκύπτει απο μεγάλη ησυχία , χαμηλό distrotion κλπ είναι ικανοποιητικές καθόσον το έχω ακούσει να το εχουν και συστήματα που σε καμιά περίπτωση δεν διαθέτουν αυτά τα χαρακτηριστικά τουλάχιστον όπως διαφημίζονται με τις μετρήσεις (τρανζίσορ κλπ). Μάλιστα έχω ακούσει καλύτερο μαυρο blackground όπως το ορίζω εγω (και όχι αυτοί) σε συστηματα που δεν έπρεπε απο τις μετρήσεις του να το διαθέτουν και αυτά με μετρήσεις που θα το δικαιολογούσαν δεν τον διαθέτουν. ¨Η εάν το διαθέτουν συμβάλλει σε αυτά μόνο που έχω ακούσει να λένε καλή ώρα όπως το ανάγλυφο των οργάνων που λές ή και άλλα. Δεν είναι αυτό όμως το σημαντικό της προσφοράς του έτσι όπως το ορίζω εγω σαν έννοια και απο την μικρή μου εμπειρία.

Το μαυρο background - το οποίο δεν εχει σχέση με την μουσική - ούτε την αλλάζει αυτή καθαυτή δημιουργεί μια αίσθηση και σωματική αντιδραση στον άνθρωπο που αλλάζει αυτόν και όχι την μουσική. Αλλάζοντας εκείνη την στιγμή τον ψυχισμό του και άρα η αντίληψη της μουσικής. Δημιουργεί μια αίσθηση έλλειψης - απουσίας του χρόνου και του χώρου για εσένα (όχι για την μουσική) και μια αίσθηση σταματήματος του χρόνου για εσένα. Όταν μέσα απο αυτό και δεδομένης της ύπαρξης του ξεπηδάει η μουσική, η αντιληψη σου για αυτήν είναι διαφορετική και πολυ πιο βαθιά.

Μάλιστα αυτό όταν το κάνει και στο φάσμα κάτω απο τα 40 Hz αυτά τα συναισθήματα σταματήματος του χρόνου είναι πιο ουσιώδη καθώς στο χαμηλό ο αντίκτυπος είναι πιο μεγάλος και πιο εμφανής. Στην περίπτωση του χαμηλού μπορείς μάλιστα πιο εύκολα και με πιο ξεκάθαρο τρόπο και αντίκτυπο να καταλαβίνεις όχι μόνο το σταμάτημα του χρόνου αλλά και της ενναλλαγής του με ξαναξεκίνημα (για εσένα) του χρόνου όταν το μη ακουστό χαμηλό παύει να υπάρχει εντός του ιδου του κομματιού που ακούς. Μετά ξανά τα ίδια όταν αποφασίσει ο συνθέτης σε κάποιο άλλο σημείο της σύνθεσης να το ξαναχρησιμοποιήσει. Αυτό δεν εξαρτάται μόνο απο το πόσο χαμηλά πάει (πρέπει να πάει αυτό είναι δεδομένο) ... αλλά πως ακριβώς και με ποιό τρόπο πάει. Δεν το έχουν δηλαδή σαν χαρακτηριστικό όλα τα σστήματα μόνο επειδη πάνε χαμηλά. Εξάρταται απο την "ποιότητα" όλης της αλυσίδας και όχι μόνο απο τα ηχεία αλλά και απο τον χώρο και την ηχογράφηση (εγγραφή). Πολυ σπάνιο φαινόμενο καθώς και τα τρία είναι δυσκολο έως αδύνατον να επιτευχθούν. Με δεδομένο ότι μετρημένοι στα δάχτυλα ενος χεριού χώροι μπορούν να "φιλοξενήσουν" και να ευδοκιμήσει τέτοιο φαινόμενο λόγω (και) αυτού σαν απαραίτητος παράγοντας , θα υπέθετα ότι στην απόλυτη μορφή του αυτο το συναίσθημα δεν μπορεί να αναπαραχθεί και λιγοι το έχουν. Στο ακουστό φάσμα το "σωστό" μαυρο background (όπως το όρισα) κάνει το ίδιο πράγμα αλλά στις ακουστές σχυνότητες. Μπορεί να το κάνει και ας μην παρουσιάζει το καλύτερο ανάγλυφο. Αυτό μπορεί να προκύπτει και απο άλλους παράγοντες και απλώς το μαύρο background να βοηθάει. Δεν είναι αυτή όμως η βασική του λειτουργία για την οποία προορίζεται να συμβάλλει ουσιαστικά. Είναι αυτή που περιέγραψα. Τα άλλα είναι λίγο wash out περιγραφές απο άγνοια και παπαγαλισμό ή με εκ προθέσεως σκοπό να μην σου αποκαλύψουν την πραγματική σημασία του αλλά να "¨παιξουν" με αυτή κάνοντας τους όλους να νιώθουν ότι έχουν αυτό το χαρακτηριστικό ενω δεν το έχουν.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.979
Reaction score
59.753
Σού έχω νέα:

O ανωτέρω υποστηρίζει τρίτο κεντρικό κανάλι καθώς κι ενσωμάτωση σε πολυκαναλικό . Από εκεί και πέρα μπορούμε να βάλουμε ζεύγος Super Linton φτάνοντας στα 3500 ευρά. Σε επόμενο στάδιο πάμε για... τρίτο Super Linton.
Ένας λόγος - και θα εξηγήσω καλά τι εννοώ στην πορεία αλλά και που το στηρίζω - που συμπαθώ περισσότερο τους δικάναλους (όχι το δικάναλο κατ' ανάγκη) συγκριτικά με τους πολυκάναλους είναι η προσπάθεια και αγωνία τους να εξηγήσουν και να περιγράψουν φυσικά, σωματικά, συναισθηματικά κλπ την κατάσταση που βιώνουν κατά την διάρκεια των ακροάσεων τους.

Οι πολυκάναλοι πέρα απο τα γνωστά εμφανή και ακουστά πλεονεκτήματα περί σκηνής, ιμμέρσιβ και διάφορες τέτοιες εντυπώσεις δεν προχωράνε ποτέ σε βαθύτερους προβληματισμούς που δείχνει ότι ή δεν τους ενδιαφέρει τόσο πολύ να εντρυφήσουν και να βιώσουν ή αυτά υπερισχύουν τόσο πολύ στην εντύπωση τους που παραβλέπουν άλλα deficiencies ή ελλείψεις που έχει το σύστημα τους. Επίσης πάντα το 95 % συζητάει για την σύγκριση με το δικάναλο σε σχέση με το πολυκάναλο και ποτέ πολυκάναλο με πολυκάναλο. Ακόμη χειρότερο για εμένα που συγκρίνουν - που τους διαβάζω - δικάναλη εγγραφή με πολυκάναλη και όχι πολυκάναλες μεταξύ τους καθώς δεν είναι δυνατόν να είναι όλες τέλειες και ίδιες. Οποτε ούτε μεταξύ του μικρού αυτού κύκλου τους δεν κάνουν συγκρίσεις ώστε και οι υπόλοιποι να καταλάβουμε τι συμβαίνει και συντρέχει με αυτές τις εγγραφές και την εμπειιρία τους απο αυτές αναμεταξύ των. Αυτό το θεώρω πολύ ύποτπο σε (και για) πολλά επίπεδα.

Οι δικάναλοι απο την άλλη πλευρά (και θα έρθω στο κυρίως θέμα στο οποίο θέλω να αναφερθώ που είναι το μαύρο background και της μεγάλης σημασίας του αλλά και θα το συνδέσω γιατί έχει σχέση και με το χαμηλό κάτω των 40 Hz που ρωτούσα) ακόμη και ίσως προερχόμενο σαν "αρρώστια" πάλι απο την βιομηχανία του audio και τους ριβιούερς, περιοδικά, φόρουμς κλπ κλπ συνονθύλευμα ανθρώπων με χαμηλό επίπεδο μουσικά, φιλοσοφικά, πραγματικής και βαθιάς σχέσης με την τέχνη και τις ευαισθησίες που αυτή απαιτεί για να γίνει κατανοητή ή και να αποκτήσει κάποιος το πάθος για διευρεύνηση της και ανακάλυψης και του ευατού του μέσω απο αυτήν ... καταλήγουν συχνά να επαναλαμβάνουν κάποιες κλισέ εκφράσεις , να προωθούν την ύπαρξη τους καθολικά σε όλα τα συστήματα επειδή έτυχε να την συναντήσουν και να την ακούσουν σε ορισμένα (και λίγα ίσως) κιόλας συστήματα. Πολλοι μάλιστα δεν έχουν κάν αυτή την εμπειιρία αλλά χρησιμοποιούν έννοιες που δεν τις εχουν προσωπικά βιώσει αλλά τις δανείστηκαν πάλι απο τους λιγους αυτούς που τις βίωσαν στα λίγα συστήματα. Όπως και να έχει χρησιμοποιούν ένα λεξιλόγιο άγνωστο σε αυτούς και το σπάνε σε φάσματα γκρί αποχρώσεων (τόσο πολλών μάλιστα ώστε να παύει να έχουν σημασία) για να πουλήσουν ή προωθήσουν όλα τα προιόντα. Καταλήγει ο άλλος που διαβάζει και δεν έχει εμπειρία καμιάς απο αυτές τις έννοιες να μην μπορεί να βασιστεί στις αναλύσεις τους και να βρεί ποιός λέει πραγματικά την αλήθεια. Αυτό το συστηματακι (που φανταζομαι ισχύει ή και εάν δεν ισχύει θα ισχύσει στο μέλλον και γαι τους πολυκάναλους απλώς οι δικάναλοι εχουν μεγάλη ιστορία και κυριαρχούσαν το παιχνίδι μέχρι τώρα) ευνοεί όλους οπότε όλοι κάνουν την πάπια. Το θύμα και ο στόχος είναι πάντα ο καταναλωτής. Εάν κάποιος πει να δει περά απο όλα αυτά θα έχει επιτυχία στην αναζήτηση του. Γιατί το λέω ; Γιατί αυτά που λένε ισχύουν ... αντίθετα απο ότι τα κοροιδεύουν αυτοί που δεν τα έχουν βιώσει .... αλλά ισχύουν μέσα απο το διαστρεβλωμένο πρίσμα αυτού του παιχνίδιου που εξήγησα ότι φροντίζουν να κάνουν.

Τους δικαιολογώ όμως καθώς παρόλη αυτό τον χαμό κάποιοι δικάναλοι όντως προσπαθουν να βγάλουν άκρη και δείχνουν ενδιαφέρον. Συμβάλλουν βέβαια στον όλο χαμό αυτόν. Αλλά όσοι ξεφεύγουν απο αυτό το παιχνίδι και μπορούν να το δουν for what it is ... κάτι καλό έχουν ελπίδα να πετύχουν. Το ίδιο ισχύει και για τους πολυκάναλους ή μάλλον θα έπρεπε.

Το μαύρο λοιπόν background όπως το ονομάζεις (και το ονομάζουν) είναι πολυ σημαντικό. Όχι γιατί μπορεί να αναδεικνύει το ανάγλυφο και αλλά που γράφουν. Καλό σαν έξτρα bonus δε λέω και αυτό αλλά δεν είναι εκει η πράγματική σημασία και αξία του. Επίσης δεν πιστεύω ότι οι γνωστές και ευρέως αποδεκτές τεχνικές εξηγήσεις για το πως προκύπτει απο μεγάλη ησυχία , χαμηλό distrotion κλπ είναι ικανοποιητικές καθόσον το έχω ακούσει να το εχουν και συστήματα που σε καμιά περίπτωση δεν διαθέτουν αυτά τα χαρακτηριστικά τουλάχιστον όπως διαφημίζονται με τις μετρήσεις (τρανζίσορ κλπ). Μάλιστα έχω ακούσει καλύτερο μαυρο blackground όπως το ορίζω εγω (και όχι αυτοί) σε συστηματα που δεν έπρεπε απο τις μετρήσεις του να το διαθέτουν και αυτά με μετρήσεις που θα το δικαιολογούσαν δεν τον διαθέτουν. ¨Η εάν το διαθέτουν συμβάλλει σε αυτά μόνο που έχω ακούσει να λένε καλή ώρα όπως το ανάγλυφο των οργάνων που λές ή και άλλα. Δεν είναι αυτό όμως το σημαντικό της προσφοράς του έτσι όπως το ορίζω εγω σαν έννοια και απο την μικρή μου εμπειρία.

Το μαυρο background - το οποίο δεν εχει σχέση με την μουσική - ούτε την αλλάζει αυτή καθαυτή δημιουργεί μια αίσθηση και σωματική αντιδραση στον άνθρωπο που αλλάζει αυτόν και όχι την μουσική. Αλλάζοντας εκείνη την στιγμή τον ψυχισμό του και άρα η αντίληψη της μουσικής. Δημιουργεί μια αίσθηση έλλειψης - απουσίας του χρόνου και του χώρου για εσένα (όχι για την μουσική) και μια αίσθηση σταματήματος του χρόνου για εσένα. Όταν μέσα απο αυτό και δεδομένης της ύπαρξης του ξεπηδάει η μουσική, η αντιληψη σου για αυτήν είναι διαφορετική και πολυ πιο βαθιά.

Μάλιστα αυτό όταν το κάνει και στο φάσμα κάτω απο τα 40 Hz αυτά τα συναισθήματα σταματήματος του χρόνου είναι πιο ουσιώδη καθώς στο χαμηλό ο αντίκτυπος είναι πιο μεγάλος και πιο εμφανής. Στην περίπτωση του χαμηλού μπορείς μάλιστα πιο εύκολα και με πιο ξεκάθαρο τρόπο και αντίκτυπο να καταλαβίνεις όχι μόνο το σταμάτημα του χρόνου αλλά και της ενναλλαγής του με ξαναξεκίνημα (για εσένα) του χρόνου όταν το μη ακουστό χαμηλό παύει να υπάρχει εντός του ιδου του κομματιού που ακούς. Μετά ξανά τα ίδια όταν αποφασίσει ο συνθέτης σε κάποιο άλλο σημείο της σύνθεσης να το ξαναχρησιμοποιήσει. Αυτό δεν εξαρτάται μόνο απο το πόσο χαμηλά πάει (πρέπει να πάει αυτό είναι δεδομένο) ... αλλά πως ακριβώς και με ποιό τρόπο πάει. Δεν το έχουν δηλαδή σαν χαρακτηριστικό όλα τα σστήματα μόνο επειδη πάνε χαμηλά. Εξάρταται απο την "ποιότητα" όλης της αλυσίδας και όχι μόνο απο τα ηχεία αλλά και απο τον χώρο και την ηχογράφηση (εγγραφή). Πολυ σπάνιο φαινόμενο καθώς και τα τρία είναι δυσκολο έως αδύνατον να επιτευχθούν. Με δεδομένο ότι μετρημένοι στα δάχτυλα ενος χεριού χώροι μπορούν να "φιλοξενήσουν" και να ευδοκιμήσει τέτοιο φαινόμενο λόγω (και) αυτού σαν απαραίτητος παράγοντας , θα υπέθετα ότι στην απόλυτη μορφή του αυτο το συναίσθημα δεν μπορεί να αναπαραχθεί και λιγοι το έχουν. Στο ακουστό φάσμα το "σωστό" μαυρο background (όπως το όρισα) κάνει το ίδιο πράγμα αλλά στις ακουστές σχυνότητες. Μπορεί να το κάνει και ας μην παρουσιάζει το καλύτερο ανάγλυφο. Αυτό μπορεί να προκύπτει και απο άλλους παράγοντες και απλώς το μαύρο background να βοηθάει. Δεν είναι αυτή όμως η βασική του λειτουργία για την οποία προορίζεται να συμβάλλει ουσιαστικά. Είναι αυτή που περιέγραψα. Τα άλλα είναι λίγο wash out περιγραφές απο άγνοια και παπαγαλισμό ή με εκ προθέσεως σκοπό να μην σου αποκαλύψουν την πραγματική σημασία του αλλά να "¨παιξουν" με αυτή κάνοντας τους όλους να νιώθουν ότι έχουν αυτό το χαρακτηριστικό ενω δεν το έχουν.
Χρήσιμο θα ήταν να μην προσάπτουμε θεωρίες συνωμοσίας σε οποιοδήποτε φαινόμενο... Οι δικαναλικοί τείνουν να εμβαθύνουν τόσο πολύ σε άκρως εξειδικευμένα χαρακτηριστικά ακριβώς επειδή όσα συλλαμβάνουν εκτείνονται σε περιορισμένες διαστάσεις οπότε μπορούν να κωδικοποιηθούν ανετότερα στη συνείδηση. Από την άλλη πλευρά τα πολυκαναλικά και δη immersive setup δεν έχουν φτάσει σε στάδιο mainstream κατά τρόπον ώστε να έχουν παγιωθεί στη συλλογική συνείδηση διάφοροι τυποποιημένοι όροι πάνω στην περιγραφή ακροαματικών εντυπώσεων.

Γενικώς κρίνω προτιμότερο το να νιώθει κάποιος ότι έχει κάποιο ευνοϊκό χαρακτηριστικό έστω και αν δεν το έχει πραγματικά παρά να ψαχνόταν μήπως δεν το έχει επειδή κάποιοι θα τον είχαν βάλει σε τέτοιο τριπάκι.:wink:
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.735
Reaction score
89.607
Από την άλλη πλευρά τα πολυκαναλικά και δη immersive setup δεν έχουν φτάσει σε στάδιο mainstream
Δεν νομίζω πως θα γίνει ποτέ, τουλάχιστον όχι στην μορφή που εννοούμε εδώ.
Κάποιοι με αρκετά τετραγωνικά στο σπίτι τους, μεράκι και μπάτζετ είναι αυτοί που το εφαρμόζουν, στις ΗΠΑ συγκριτικά πολλοί περισσότεροι.
Απο την άλλη έχουμε την επέκταση στα αυτοκίνητα, όπου σύντομα θα είναι στάνταρ, αλλά και τις ηχομπάρες για πολυκαναλικό ήχο, ακόμα και τα ακουστικά. Εκεί βλέπω πολύ προοπτική.
Όσο για το δικάναλο έχει πεθάνει εδώ και καιρό. Ελάχιστοι αρτηριοσκληρωτικοί στήνουν δικάναλο σπίτι τους, όλα τα νέα σπίτια πηγαίνουν προς ηχομπάρες. Τέλος. Πλέον το λέει ανοικτά και ο ειδικός τύπος, ήρθε ο θάνατος του δικάναλου :p :

Από το άρθρο:
Soundbars vs. Stereo Systems: The Battle Is Over
Why Stereo Systems Are Dying Off
Wireless Audio: The Final Nail in the Stereo Coffin
Conclusion: The Stereo Didn’t Lose—It Was Replaced
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    TrumpoMusk

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.612
Μηνύματα
3.019.824
Members
38.473
Νεότερο μέλος
Shawsounds
Top