Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Μηνύματα
18.887
Reaction score
22.682
Τι παροξυσμός, αυτό το χόμπι μπορεί να φτάσει σε φάση... παράκρουσης ακριβώς επειδή δεν γίνεται να υφίσταται σε δικό του πλαίσιο κάποια ΄΄ορθή πλευρά της Ιστορίας΄΄ όπως συχνά διατείνονται οι εμπλεκόμενοι σε άλλες δραστηριότητες.
Θα βοηθούσε σε όλα αυτά μια φράση γνωστού Γάλλου συγγραφέα την οποία έχω μια διαίσθηση ότι μπορεί να εγκρίνεις : Απαισιόδοξος στην διάνοια και αισιόδοξος στην θέληση.
 


Μηνύματα
18.887
Reaction score
22.682
από διάλυση πολυκάναλου....

View attachment 371784
Βρε κοίτα να αγοράσεις τον επεξεργαστή και το plug in του παραπάνω θρύλου του Άμερμαν (και άλλος θρύλος) να μιξάρεις για κανά πλανητάριο. :D Εκεί είναι τα φράγκα ή για κανά μεγάλο θέατρο δεν είναι στην μουσική. Και καλά με ποιό δικαίωμα απο τις προσπάθειες σου στο φτηνό-under performing δικάναλο θέλεις να αναδείξεις και κανέναν νέο καλλιτέχνη χωρίς εμείς να λάβουμε γνώση και χρήματα για να παιχτεί στις πλατφόρμες μας με 0.00001 σεντς το κομμάτι ; :D Το μόνο καλό είναι ότι θα αυξηθούν ξανά τα live και οι κασέτες όπως παλιά. :D
 
Last edited:


Μηνύματα
18.887
Reaction score
22.682
Επιτέλους Ν.Κ. κάτι αρχίζεις να καταλαβαίνεις (κάπως και λίγο) τι παίζεται .....

Πάλι τα "στρογγυλεύει" ο τύπος τα προβλήματα και τα πιο πολλά η λύση τους βρίσκεται ήδη στο στέρεο και στην εμπειρία απο αυτό.

Και τα δυναμικά που λέει ότι ήταν αρχικό πρόβλημα , αμφιβάλλω εάν εχουν αναπτύξει τα εργαλεία ακόμη δεδομένου των περιορισμών που θέτουν (για "καλό") τα διαφορα αυστηρά στανταρντς των οργανισμών κλπ του audio για να είναι πιστοί σε μια 'ιδανική" αποτύπωση δυναμικού εύρους ή punch. Αλλά η θεωρία και άλλο η πράξη και το αποτέλεσμα.

Όταν που λές κυβερνούσε ο Ναπολέοντας και ήταν στο απόγειο και κυρίαρχος και το μέλλον εδειχνε ότι θα κατακτήσει τα πάντα είχαν ρωτήσει τον Κινέζο τότε αυτοκράτορα ... τρομερός δεν είναι αυτός ο Ναπολέων και αποτέλει το μέλλον ; Και λέει αυτός ... ε νωρίς είναι για να κρίνουμε δεν εχουν περάσει ακόμη πολλά χρόνια.
 

Μηνύματα
5.566
Reaction score
9.686
Επιτέλους Ν.Κ. κάτι αρχίζεις να καταλαβαίνεις (κάπως και λίγο) τι παίζεται .....
Ε κάτι άρχισα να καταλαβαίνω και γω ο φουκαράς :biggrin:
Και για το κεντρικό κανάλι κατάλαβα κάποια πραγματάκια. Ότι δεν είναι κινηματογραφος η μουσική :D
 

Μηνύματα
35
Reaction score
78
Μπαίνω και εγώ τις προάλλες στο νήμα αυτό, με τον clickbait τίτλο και βλέπω οτι το δικαναλο σετ-απ ξεκίνησε να πεθαίνει εδώ και έξι χρόνια , χωρίς να το το έχω πάρει είδηση. Διαβάζοντας το αγγελτήριο θανάτου παρατηρώ οτι λείπει η ημερομηνία. Χωρίς δισταγμό τηλεφωνώ στο γραφείο τελετών , κάπου σε ένα προάστιο της Θεσσαλονίκης. Καλώ με βιντεοκλήση γιατί όπως είπε κάποιος εδώ μέσα, είναι καλο με τον συνομιλητή σου να κοιταζεστε στα μάτια, αποφεύγονται έτσι οι εντάσεις και παρεξηγήσεις. Το σηκώνει ο Κώστας, ένας ευγενικός φαλακρός κύριος, με περίεργο σχήμα στα αυτιά, ένα σημείο που πάντα προσέχω. Η φυσιογνωμία του είναι αυτή ενός κλασικού, συμπαθούς κόρακος.
Γειά σου Κώστα, ήθελα να σε ρωτήσω την ημερομηνία της κηδείας για να ελθω με μια φιλη μου, του δικαναλου και αυτή, να αποχαιρετίσουμε την παλιά μας αγάπη.
Ναι ,ξέρεις δεν έχει οριστεί ακόμη γιατί έχουμε κάποια θέματα.
Θέματα που δεν έχετε λύσει από το 2019;
Κοίτα δεν έχει πεθάνει ακόμη, είναι ημιθανές, σε κατάσταση κώματος.
Κάνατε καμιά προσπάθεια να το επαναφέρετε;
Να σου πω την αλήθεια, όχι ιδιαίτερα, είναι και μεγάλο σε ηλικία, το βαρεθήκαμε, καιρός να αναλάβει ο διάδοχος του.
Και καλά ο κόσμος έξω, οι εταιρείες, οι καταναλωτές, οι κριτικοί, οι οργανωτές εκθέσεων, τι λένε;
Κοιτα παραδόξως ένα μεγάλο μέρος το θελει ακόμα , ξέρεις η πολύχρονη συνήθεια, ο δισταγμός για τό καινούργιο …και το δικαναλο εξελίσσεται αλλά με τίποτα δεν μπορεί να φτάσει την ποιότητα που υπόσχεται το πολυκάναλο.
Υπόσχεται ή έχει κατακτήσει;
Ανοίγεις μεγάλη κουβέντα τώρα. Η αίσθηση του χώρου ,η αμεσότητα, ο ρεαλισμός, το immersivness ρε παιδί μου είναι μοναδικά!
Θες να πεις ότι τα παντοκατευθυντικά ηχεία που ξεκινούν κάπως άτεχνα από την δεκαετία του 70, και φθανουν μεχρι τα κορυφαία B&O Beosound 90 και τα φθηνοτερα της εταιρίας , και τα εξωτικά MBL Radialsphere, δεν κάνουν δουλειά;
Κοίτα αυτά είναι σίγουρα σοβαρές προτάσεις αλλά έχουν εξωφρενικές τιμές!
Όχι πάντα, το φθηνότερο Mbl βάσης έχει γύρω στα 13.000 € ενω τα 7 ή 11 ενεργά ηχεια μπορει να φτασουν και αυτα σε σοβαρό νούμερο. Τα σαμπ ας τα θεωρήσουμε κοινά. Έχεις ακούσει κάποια από τα παραπάνω στημένα σε οικιακό χώρο;
Όχι, εσύ προφανώς δεν έχεις ακούσει το σύστημα μου
Όχι δυστυχώς. Έχω ακούσει τυπικά συστήματα ,μέχρι 7.1, περισσότερο σε ταινίες.
Αυτό που έχω διαπιστώσει και απο το νήμα αυτό και από αλλα ειναι οτι υπαρχει μια σταθερη υποτιμηση της ηχητικής ποιότητας που έχει ένα καλά στημένο , ακριβό δικαναλο συστημα. Και επισης αν θέλουμε να κανουμε σύγκριση δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την 1 προς 7 ή 11 σχεση κοστους , κατι που καποιοι ειρωνεύονται ή απαξιουν. Λογικα ειναι αυτοι που πληρώνουν τα τσιγαρα τους με 500ευρω. Λέγε με Νταλια 😃. Οπότε έχουμε από την μία ένα ηχείο των 5000 απέναντι σε ένα των 50000 . Σαμπ ιδια και λοιπά συνοδευτικά αντίστοιχης αξίας. Πιστευω λοιον οτι το δεύτερο ηχείο με πιο ποιοτικά μεγάφωνα, στιβαρότερη καμπίνα , πολύ καλύτερο κρος κλπ θα είναι αισθητά καλύτερο και σε στερεοφωνική εικόνα, διαστάσεις, διαχωρισμό οργάνων, και φυσικότητα, τα σημεία δηλαδή που βελτιώνονται κατά τους ισχυρισμούς των χρηστών του από το multichannel σύστημα. Μέχρι να ακούσω και τις δύο αυτές λύσεις στημένες , I rest my case . Αλλά για να διευκολύνουμε την κουβέντα ας παρακάμψουμε το θέμα του κόστους.
Τότε είναι που η νίκη του πολυκάναλου είναι καθολική.
Ναι και όπως είπε και ένας άλλος συμφορουμίτης με 45χρονη πείρα είναι απλό, πατώντας ένα κουμπί που αλλάζει το φορματ η διαφορά είναι άμεση. Αλλά πόσο σίγουροι είστε οτι το τυπικά “καλύτερο” ειναι και το πιο ακριβές;
Τι εννοείς;
Πριν καιρό είχα δει ένα βίντεο από τον ιδρυτή της PS Audio, τον Paul McGowan, ο οποίος ενω κατασκευάζει στερεο συστήματα, ενθουσιάστηκε με την πρώτη του επαφή με πολυκάναλο. Συγκεκριμένα είπε οτι νιώθεις οτι είσαι μέσα στην ορχήστρα και όχι μπροστά της. Επειδη δεν είμαι μουσικός ορχήστρας αλλα εχω δει δεκάδες συναυλίες με φυσικά όργανα, σε διάφορες θέσεις σε αίθουσες συναυλιών αλλά και σε μεγάλη ποικιλία χωρών , εως και πολυ μικρούς ,δεν μπορώ να φανταστώ την αίσθηση οτι περιστοιχιζεσαι από όργανα. Μπορεί να ειναι εντυπωσιακή ως εφέ, σίγουρα όμως δεν ειναι σωστή ,ούτε οι συνθέτες άκουγαν ποτέ τα έργα τους με αυτόν τον τρόπο. Ακομη και ο διευθυντής ειναι λίγα μέτρα μπροστά από την ορχήστρα.
Και απο όσο θυμάμαι και εσύ έχεις δηλώσει επι λέξει οτι με την στερεοφωνική αναπαραγωγή αισθάνεσαι ότι ακούς την μουσική από ένα παράθυρο. Λοιπόν η δική μου εμπειρία δεν περιλαμβάνει ούτε παράθυρα, ούτε πόρτες, ούτε φεγγίτες και φινιστρίνια😀 Μια χαρα αναπαραγωγή του ζωντανού γεγονότος κάνει το στερεο και εντυπωσιακα ακριβή και ιμέρσιβ που βελτιωνεται ακομη με οσο καλυτερο συστημα εχεις, με φροντισμένο χωρο και κατάλληλη ισοστάθμιση. Και σκέφτομαι λοιπόν εγώ ως πνεύμα αντιλογίας μήπως έχουμε απλά ένα πιο πειστικό και ακριβές artifact -τεχνούργημα που λένε και στο χωριο- σαν αυτά που εμφανίστηκαν την δεκαετία του 90, από την Yamaha, κατα αρχήν με επιλογές Gran Hall, jazz club, concert κλπ . Και αυτα εντυπωσιακά ήταν lol , λέμε τώρα. Επίσης πως καταφέρνει ο αλγόριθμος του upmix να αναδημιουργησει χωρική πληροφορία εκει που δεν υπαρχει κανονικά. Κάποιες απόπειρες εξήγησης που είδα στο νήμα απλά επιβεβαιώνουν την άγνοια μας. Τεσπά το θεμα ειναι Κώστα μου οτι οι εξελίξεις μας προσπερνούν.
Τι εννοείς ,εγώ παρακολουθώ οτιδήποτε συμβαίνει στο χώρο κάνω updates στους επεξεργαστές μου κ.α.
Μιλάω για ένα σύστημα που αν και σχετικά παλιό έχει περάσει κάτω από τα ραντάρ του σάιτ, με μικρές εξαιρέσεις. Είναι μια σειρά αργοριθμων απο την εταιρεία Bacch ,ο ιδρυτης της οποιας Dr. Choueiri καθηγητής φυσικης πλασματος στο πανεπιστήμιο του Princeston . Ενα απο τους αλγοριθμους αυτους ειναι ενα φιλτρο για το crosstalk cancelation μεταξύ των δυο ηχείων του στέρεο συστήματος . Το αποτέλεσμα ειναι χοντρικά το αριστερό αυτι να ακούει μόνο την πληροφορία από το αριστερό ηχείο και το ίδιο το δεξί. Στην πράξη όπως καταλαβαίνουμε οι ήχοι αυτοι μπλέκονται, το αριστερό ακούει και το δεξί και αντίστροφα. Η εξάλειψη αυτού του φαινομένου αναβαθμίζει πολύ το ηχητικό αποτέλεσμα . Πριν απο αρκετά χρόνια, το ‘18 νομιζω σε ενα θρεντ του Audio Science Review, του συμπαθούς Kakomìr , που παρουσιασε το συστημα αυτό υπήρχε ένα επιστημονικό ξεμάλλιασμα μεταξύ Choueiri και του πολύ Dr. Toole, ο οποίος εν ολίγοις θεώρησε τον αλγόριθμο Bacch ως (μάντεψε την λέξη κλειδί) : artifact!! Από τότε τα πράγματα έχουν εξελιχθεί πολύ, η υποδοχή του συστήματος αυτού ειναι ενθουσιώδης και πολλά υποσχόμενη με κόστος της εφαρμογής απο 1000 ευρώ , εγκαθίσταται σε PC, και εξατομικευεται ( work only with specific measure of your room and inner ears and head position peculiarities which must be measured for each customer...)
1000001480.jpg

Έτσι το Bacch4mac έγινε το Absolute Sounds Product of the Year 2024. Υπάρχει πολλή πληροφορία στο διαδίκτυο και εμπειρίες χρηστών . Στο avsite.gr η τελευταια απο τις ελάχιστες αναφορές ειναι του αγαπητού Mr. Bhutia απο την έκθεση του Μονάχου το 2023. Μάλλον δεν τον εντυπωσίασε ιδιαίτερα και σχολίασε “ Όσο και να ικανοποιεί το αποτέλεσμα ας μην παραβλέπουμε ότι το BACCH-SP εξακολουθεί να υποβάλλει το σήμα σε διόλου ευκαταφρόνητη ψηφιακή επεξεργασία ενώ το ζεύγος ενεργών JansZen Α8 μαζί με τον αποκωδικοποιητή BACCH κοστίζουν περισσότερο από το setup του EAR χωρίς sub... Άμα φτάνουμε σε τέτοια επίπεδα καλύτερα να φτιάχναμε ορθόδοξο immersive , εννοείται με περισσότερες πηγές άμεσης ηχητικής ενέργειας για διάφορες διευθύνσεις..» Διαπιστώνει δηλαδή εν ολίγοις ότι υπάρχει περισσότερη ψηφιακή επεξεργασία που αλλοιώνει το σήμα,. Δηλαδή σχολιάζω εγώ το upmix έχει λιγότερη; Να τις ζυγίζουμε μήπως; 😃Με αυτά και με αυτά αγαπητέ Κώστα θα προτεινα να το επαναφερεις σιγά σιγά στην ζωή, μια και έχεις και τις ιατρικές γνώσεις αλλά με προσοχή μηπως σου προκυψει ζόμπι και σε παρει στο κυνήγι οπότε σε βλέπω να μετατρέπεις το dedicated room σε escape room 🤭😗
 

Μηνύματα
18.887
Reaction score
22.682
Πριν καιρό είχα δει ένα βίντεο από τον ιδρυτή της PS Audio, τον Paul McGowan, ο οποίος ενω κατασκευάζει στερεο συστήματα, ενθουσιάστηκε με την πρώτη του επαφή με πολυκάναλο. Συγκεκριμένα είπε οτι νιώθεις οτι είσαι μέσα στην ορχήστρα και όχι μπροστά της. Επειδη δεν είμαι μουσικός ορχήστρας αλλα εχω δει δεκάδες συναυλίες με φυσικά όργανα, σε διάφορες θέσεις σε αίθουσες συναυλιών αλλά και σε μεγάλη ποικιλία χωρών , εως και πολυ μικρούς ,δεν μπορώ να φανταστώ την αίσθηση οτι περιστοιχιζεσαι από όργανα. Μπορεί να ειναι εντυπωσιακή ως εφέ, σίγουρα όμως δεν ειναι σωστή ,ούτε οι συνθέτες άκουγαν ποτέ τα έργα τους με αυτόν τον τρόπο. Ακομη και ο διευθυντής ειναι λίγα μέτρα μπροστά από την ορχήστρα.
Και κυρίως δεν άκουγε έτσι ο Βασιλιάς για τον οποίο γίνονταν και στήθηκαν ανάλογα όλα αυτά. Λες τον Βασιλιά να το είχαν στην χειρότερη θέση ακρόασης και να διακινδύνευαν να χάνανε το κεφάλι τους (έκοβαν και κεφάλια τότε ιδίως στην αρχή) ή την χρηματοδότηση ;

Το ιμμερσιβ είναι σωστό και βασίζεται στην φυσική ακοή του ανθρώπου η οποία είναι παντοκατευθυντική 3D. Εάν είναι να ακούσεις κανένα πουλάκι ή την ροή ενός ποταμού ενω είσαι στη φύση έτσι θα το ακούσεις. Για αυτά είναι ιδανικό. Το απλό θέμα που δεν κατανοεί ο κόσμος είναι ότι η ορχήστρα δεν είναι έτσι. Όλα ιστορικά έχουν εξελιχθεί, ρυθμιστεί (ακόμη και η διάταξη και η θέση των οργάνων εντός αυτής ακόμη και ο ήχος τους και οι επιδιωκόμενες χροιές τους) σε άλλη βάση. Να την ακούς μπροστά σου. Υπάρχουν διάφορες φαντάζομαι τεχνικές που μπορεί να ακολουθηθούν εντός όμως μόνο του στούντιο (και όχι τόσο στο live) που μπορεί να κομπλιμεντάρουν την κατάσταση ώστε να προκύψει αυτό το αποτέλεσμα, απο αλλαγή της διάταξης και θέσης των οργάνων , ηχογράφηση του ανά section οργάνων (το τέλειο θα ήταν ένα - ένα τα όργανα) και η πολυκάναλη (original, όχι upmixing κλπ φρανκεστάιν που λέει και ο Marlboro και έχει υιοθετήσει τον όρο ο Wnet και γελάμε χα χα) ώστε να μην υπάρχει και spilling μεταξύ τους .... ώστε η πολυκάναλη εγγραφή να να σου αποδώσει κάπως και αυτό το αίσθημα αλλά δεν είναι τόσο ικανοποιητικό ώς προς την "αληθεια" του το αποτέλεσμα ( όπου "αλήθεια", ορίζουμε και θεωρούμε την αλήθεια κατά το attendance μας μιας ορχήστρας που παίζει μπροστά μας εντός μιας αιθούσης κλασικής και δεν αφορούν μόνο την χωρική πληροφορία per se αλλά και άλλα ζητήματα εξίσου σημαντικά που καθιστούν και ορίζουν τη τελική ποιότητα του ήχου που θα λάβεις). Το θέμα είναι ότι η κλασική δεν είναι ρόκ με πέντε και δεκα όργανα να γράφει ο κάθενας στο σπίτι του και να κάνεις μετά κοπτοραπτική (και που ακόμη και σε αυτη την περίπτωση τα ακούμε τα χάλια τέτοιας επιλογής απο το να παίζαnε όπως παλιά όλοι μαζί σαν μπάντα με δυο τρία takes). Επίσης ακόμη και live οταν παίζουν οι μουσικοί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν παίζουν όπως θα έπρεπε για να ακουστεί σωστά ένα έργο όπως θα το ακούγαν αυτοί πάνω στη σκηνή αλλά με αναγωγές και εμπειρία τους και μελετώντας τον χώρο που θα παιζουν, παίζουν με ηχο προσαρμοσμένο για να ακουστεί σωστά το έργο στους θεατές απο κάτω εντός της αιθούσης. Το τι τραβάνε κυριολεκτικά οι μουσικοί της κλασικής ώστε να μπορεσουν να εξυπηρετήσουν σωστά μια πολυκάναλη εγγραφή και να παιξουν live (στουντιακό live) ... δεν λέγεται ... εάν ο σκοπός είναι αυτός που περιγράφω. Εάν ο σκοπός είναι να σε βάλει στην μέση της ορχήστρας (δεν είναι μόνο τέτοιες όμως οι εγγραφές) τα πράγματα είναι κάπως πιο εύκολα σε αυτό τον τομέα απο άποψη ηχοληψίας. Και ίσως για αυτό το προτιμούνε και το "πουλάνε", εστιάζουν και προωθούνε και σαν καλή και ιδανική λύση ηχοληψίας και τελικά αποτελεσματος ακρόασης στο σπίτι σου. Το άλλο είναι πιο δύσκολο οπότε καταλήγει να είναι η κατάσταση λίγο πολύ ξανά "στερεο" με καλή δόση χωρικής πληροφορίας ιδίως ύψους (και πάλι όχι Atmos ύψους, αλλά κυρίως Auro 3D ύψους style.) Ανάλογα τι θέλουν να προωθήσουν μιλάνε συγκεχυμένα μια για το ενα και μια για το άλλο με ωραία επιχειρήματα και λόγια στα βιντεάκια τους μερικοί τρελαίνοντας τους audio people ακόμη περισσότερο απο ότι είναι τρελαμένοι. :D
 
Last edited:


Μηνύματα
14.037
Reaction score
11.723
Να ακούσουμε και την άποψη της άλλης μεριάς της τηλεφωνικής (με βίντεο) επικοινωνίας του vassilis63.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.679
Μηνύματα
3.022.390
Members
38.475
Νεότερο μέλος
Nikits44
Top