Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Μηνύματα
18.891
Reaction score
22.685
Τι παροξυσμός, αυτό το χόμπι μπορεί να φτάσει σε φάση... παράκρουσης ακριβώς επειδή δεν γίνεται να υφίσταται σε δικό του πλαίσιο κάποια ΄΄ορθή πλευρά της Ιστορίας΄΄ όπως συχνά διατείνονται οι εμπλεκόμενοι σε άλλες δραστηριότητες.
Θα βοηθούσε σε όλα αυτά μια φράση γνωστού Γάλλου συγγραφέα την οποία έχω μια διαίσθηση ότι μπορεί να εγκρίνεις : Απαισιόδοξος στην διάνοια και αισιόδοξος στην θέληση.
 


Μηνύματα
18.891
Reaction score
22.685
από διάλυση πολυκάναλου....

View attachment 371784
Βρε κοίτα να αγοράσεις τον επεξεργαστή και το plug in του παραπάνω θρύλου του Άμερμαν (και άλλος θρύλος) να μιξάρεις για κανά πλανητάριο. :D Εκεί είναι τα φράγκα ή για κανά μεγάλο θέατρο δεν είναι στην μουσική. Και καλά με ποιό δικαίωμα απο τις προσπάθειες σου στο φτηνό-under performing δικάναλο θέλεις να αναδείξεις και κανέναν νέο καλλιτέχνη χωρίς εμείς να λάβουμε γνώση και χρήματα για να παιχτεί στις πλατφόρμες μας με 0.00001 σεντς το κομμάτι ; :D Το μόνο καλό είναι ότι θα αυξηθούν ξανά τα live και οι κασέτες όπως παλιά. :D
 
Last edited:


Μηνύματα
18.891
Reaction score
22.685
Επιτέλους Ν.Κ. κάτι αρχίζεις να καταλαβαίνεις (κάπως και λίγο) τι παίζεται .....

Πάλι τα "στρογγυλεύει" ο τύπος τα προβλήματα και τα πιο πολλά η λύση τους βρίσκεται ήδη στο στέρεο και στην εμπειρία απο αυτό.

Και τα δυναμικά που λέει ότι ήταν αρχικό πρόβλημα , αμφιβάλλω εάν εχουν αναπτύξει τα εργαλεία ακόμη δεδομένου των περιορισμών που θέτουν (για "καλό") τα διαφορα αυστηρά στανταρντς των οργανισμών κλπ του audio για να είναι πιστοί σε μια 'ιδανική" αποτύπωση δυναμικού εύρους ή punch. Αλλά η θεωρία και άλλο η πράξη και το αποτέλεσμα.

Όταν που λές κυβερνούσε ο Ναπολέοντας και ήταν στο απόγειο και κυρίαρχος και το μέλλον εδειχνε ότι θα κατακτήσει τα πάντα είχαν ρωτήσει τον Κινέζο τότε αυτοκράτορα ... τρομερός δεν είναι αυτός ο Ναπολέων και αποτέλει το μέλλον ; Και λέει αυτός ... ε νωρίς είναι για να κρίνουμε δεν εχουν περάσει ακόμη πολλά χρόνια.
 

Μηνύματα
5.569
Reaction score
9.693
Επιτέλους Ν.Κ. κάτι αρχίζεις να καταλαβαίνεις (κάπως και λίγο) τι παίζεται .....
Ε κάτι άρχισα να καταλαβαίνω και γω ο φουκαράς :biggrin:
Και για το κεντρικό κανάλι κατάλαβα κάποια πραγματάκια. Ότι δεν είναι κινηματογραφος η μουσική :D
 

Μηνύματα
36
Reaction score
80
Μπαίνω και εγώ τις προάλλες στο νήμα αυτό, με τον clickbait τίτλο και βλέπω οτι το δικαναλο σετ-απ ξεκίνησε να πεθαίνει εδώ και έξι χρόνια , χωρίς να το το έχω πάρει είδηση. Διαβάζοντας το αγγελτήριο θανάτου παρατηρώ οτι λείπει η ημερομηνία. Χωρίς δισταγμό τηλεφωνώ στο γραφείο τελετών , κάπου σε ένα προάστιο της Θεσσαλονίκης. Καλώ με βιντεοκλήση γιατί όπως είπε κάποιος εδώ μέσα, είναι καλο με τον συνομιλητή σου να κοιταζεστε στα μάτια, αποφεύγονται έτσι οι εντάσεις και παρεξηγήσεις. Το σηκώνει ο Κώστας, ένας ευγενικός φαλακρός κύριος, με περίεργο σχήμα στα αυτιά, ένα σημείο που πάντα προσέχω. Η φυσιογνωμία του είναι αυτή ενός κλασικού, συμπαθούς κόρακος.
Γειά σου Κώστα, ήθελα να σε ρωτήσω την ημερομηνία της κηδείας για να ελθω με μια φιλη μου, του δικαναλου και αυτή, να αποχαιρετίσουμε την παλιά μας αγάπη.
Ναι ,ξέρεις δεν έχει οριστεί ακόμη γιατί έχουμε κάποια θέματα.
Θέματα που δεν έχετε λύσει από το 2019;
Κοίτα δεν έχει πεθάνει ακόμη, είναι ημιθανές, σε κατάσταση κώματος.
Κάνατε καμιά προσπάθεια να το επαναφέρετε;
Να σου πω την αλήθεια, όχι ιδιαίτερα, είναι και μεγάλο σε ηλικία, το βαρεθήκαμε, καιρός να αναλάβει ο διάδοχος του.
Και καλά ο κόσμος έξω, οι εταιρείες, οι καταναλωτές, οι κριτικοί, οι οργανωτές εκθέσεων, τι λένε;
Κοιτα παραδόξως ένα μεγάλο μέρος το θελει ακόμα , ξέρεις η πολύχρονη συνήθεια, ο δισταγμός για τό καινούργιο …και το δικαναλο εξελίσσεται αλλά με τίποτα δεν μπορεί να φτάσει την ποιότητα που υπόσχεται το πολυκάναλο.
Υπόσχεται ή έχει κατακτήσει;
Ανοίγεις μεγάλη κουβέντα τώρα. Η αίσθηση του χώρου ,η αμεσότητα, ο ρεαλισμός, το immersivness ρε παιδί μου είναι μοναδικά!
Θες να πεις ότι τα παντοκατευθυντικά ηχεία που ξεκινούν κάπως άτεχνα από την δεκαετία του 70, και φθανουν μεχρι τα κορυφαία B&O Beosound 90 και τα φθηνοτερα της εταιρίας , και τα εξωτικά MBL Radialsphere, δεν κάνουν δουλειά;
Κοίτα αυτά είναι σίγουρα σοβαρές προτάσεις αλλά έχουν εξωφρενικές τιμές!
Όχι πάντα, το φθηνότερο Mbl βάσης έχει γύρω στα 13.000 € ενω τα 7 ή 11 ενεργά ηχεια μπορει να φτασουν και αυτα σε σοβαρό νούμερο. Τα σαμπ ας τα θεωρήσουμε κοινά. Έχεις ακούσει κάποια από τα παραπάνω στημένα σε οικιακό χώρο;
Όχι, εσύ προφανώς δεν έχεις ακούσει το σύστημα μου
Όχι δυστυχώς. Έχω ακούσει τυπικά συστήματα ,μέχρι 7.1, περισσότερο σε ταινίες.
Αυτό που έχω διαπιστώσει και απο το νήμα αυτό και από αλλα ειναι οτι υπαρχει μια σταθερη υποτιμηση της ηχητικής ποιότητας που έχει ένα καλά στημένο , ακριβό δικαναλο συστημα. Και επισης αν θέλουμε να κανουμε σύγκριση δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την 1 προς 7 ή 11 σχεση κοστους , κατι που καποιοι ειρωνεύονται ή απαξιουν. Λογικα ειναι αυτοι που πληρώνουν τα τσιγαρα τους με 500ευρω. Λέγε με Νταλια 😃. Οπότε έχουμε από την μία ένα ηχείο των 5000 απέναντι σε ένα των 50000 . Σαμπ ιδια και λοιπά συνοδευτικά αντίστοιχης αξίας. Πιστευω λοιον οτι το δεύτερο ηχείο με πιο ποιοτικά μεγάφωνα, στιβαρότερη καμπίνα , πολύ καλύτερο κρος κλπ θα είναι αισθητά καλύτερο και σε στερεοφωνική εικόνα, διαστάσεις, διαχωρισμό οργάνων, και φυσικότητα, τα σημεία δηλαδή που βελτιώνονται κατά τους ισχυρισμούς των χρηστών του από το multichannel σύστημα. Μέχρι να ακούσω και τις δύο αυτές λύσεις στημένες , I rest my case . Αλλά για να διευκολύνουμε την κουβέντα ας παρακάμψουμε το θέμα του κόστους.
Τότε είναι που η νίκη του πολυκάναλου είναι καθολική.
Ναι και όπως είπε και ένας άλλος συμφορουμίτης με 45χρονη πείρα είναι απλό, πατώντας ένα κουμπί που αλλάζει το φορματ η διαφορά είναι άμεση. Αλλά πόσο σίγουροι είστε οτι το τυπικά “καλύτερο” ειναι και το πιο ακριβές;
Τι εννοείς;
Πριν καιρό είχα δει ένα βίντεο από τον ιδρυτή της PS Audio, τον Paul McGowan, ο οποίος ενω κατασκευάζει στερεο συστήματα, ενθουσιάστηκε με την πρώτη του επαφή με πολυκάναλο. Συγκεκριμένα είπε οτι νιώθεις οτι είσαι μέσα στην ορχήστρα και όχι μπροστά της. Επειδη δεν είμαι μουσικός ορχήστρας αλλα εχω δει δεκάδες συναυλίες με φυσικά όργανα, σε διάφορες θέσεις σε αίθουσες συναυλιών αλλά και σε μεγάλη ποικιλία χωρών , εως και πολυ μικρούς ,δεν μπορώ να φανταστώ την αίσθηση οτι περιστοιχιζεσαι από όργανα. Μπορεί να ειναι εντυπωσιακή ως εφέ, σίγουρα όμως δεν ειναι σωστή ,ούτε οι συνθέτες άκουγαν ποτέ τα έργα τους με αυτόν τον τρόπο. Ακομη και ο διευθυντής ειναι λίγα μέτρα μπροστά από την ορχήστρα.
Και απο όσο θυμάμαι και εσύ έχεις δηλώσει επι λέξει οτι με την στερεοφωνική αναπαραγωγή αισθάνεσαι ότι ακούς την μουσική από ένα παράθυρο. Λοιπόν η δική μου εμπειρία δεν περιλαμβάνει ούτε παράθυρα, ούτε πόρτες, ούτε φεγγίτες και φινιστρίνια😀 Μια χαρα αναπαραγωγή του ζωντανού γεγονότος κάνει το στερεο και εντυπωσιακα ακριβή και ιμέρσιβ που βελτιωνεται ακομη με οσο καλυτερο συστημα εχεις, με φροντισμένο χωρο και κατάλληλη ισοστάθμιση. Και σκέφτομαι λοιπόν εγώ ως πνεύμα αντιλογίας μήπως έχουμε απλά ένα πιο πειστικό και ακριβές artifact -τεχνούργημα που λένε και στο χωριο- σαν αυτά που εμφανίστηκαν την δεκαετία του 90, από την Yamaha, κατα αρχήν με επιλογές Gran Hall, jazz club, concert κλπ . Και αυτα εντυπωσιακά ήταν lol , λέμε τώρα. Επίσης πως καταφέρνει ο αλγόριθμος του upmix να αναδημιουργησει χωρική πληροφορία εκει που δεν υπαρχει κανονικά. Κάποιες απόπειρες εξήγησης που είδα στο νήμα απλά επιβεβαιώνουν την άγνοια μας. Τεσπά το θεμα ειναι Κώστα μου οτι οι εξελίξεις μας προσπερνούν.
Τι εννοείς ,εγώ παρακολουθώ οτιδήποτε συμβαίνει στο χώρο κάνω updates στους επεξεργαστές μου κ.α.
Μιλάω για ένα σύστημα που αν και σχετικά παλιό έχει περάσει κάτω από τα ραντάρ του σάιτ, με μικρές εξαιρέσεις. Είναι μια σειρά αργοριθμων απο την εταιρεία Bacch ,ο ιδρυτης της οποιας Dr. Choueiri καθηγητής φυσικης πλασματος στο πανεπιστήμιο του Princeston . Ενα απο τους αλγοριθμους αυτους ειναι ενα φιλτρο για το crosstalk cancelation μεταξύ των δυο ηχείων του στέρεο συστήματος . Το αποτέλεσμα ειναι χοντρικά το αριστερό αυτι να ακούει μόνο την πληροφορία από το αριστερό ηχείο και το ίδιο το δεξί. Στην πράξη όπως καταλαβαίνουμε οι ήχοι αυτοι μπλέκονται, το αριστερό ακούει και το δεξί και αντίστροφα. Η εξάλειψη αυτού του φαινομένου αναβαθμίζει πολύ το ηχητικό αποτέλεσμα . Πριν απο αρκετά χρόνια, το ‘18 νομιζω σε ενα θρεντ του Audio Science Review, του συμπαθούς Kakomìr , που παρουσιασε το συστημα αυτό υπήρχε ένα επιστημονικό ξεμάλλιασμα μεταξύ Choueiri και του πολύ Dr. Toole, ο οποίος εν ολίγοις θεώρησε τον αλγόριθμο Bacch ως (μάντεψε την λέξη κλειδί) : artifact!! Από τότε τα πράγματα έχουν εξελιχθεί πολύ, η υποδοχή του συστήματος αυτού ειναι ενθουσιώδης και πολλά υποσχόμενη με κόστος της εφαρμογής απο 1000 ευρώ , εγκαθίσταται σε PC, και εξατομικευεται ( work only with specific measure of your room and inner ears and head position peculiarities which must be measured for each customer...)
1000001480.jpg

Έτσι το Bacch4mac έγινε το Absolute Sounds Product of the Year 2024. Υπάρχει πολλή πληροφορία στο διαδίκτυο και εμπειρίες χρηστών . Στο avsite.gr η τελευταια απο τις ελάχιστες αναφορές ειναι του αγαπητού Mr. Bhutia απο την έκθεση του Μονάχου το 2023. Μάλλον δεν τον εντυπωσίασε ιδιαίτερα και σχολίασε “ Όσο και να ικανοποιεί το αποτέλεσμα ας μην παραβλέπουμε ότι το BACCH-SP εξακολουθεί να υποβάλλει το σήμα σε διόλου ευκαταφρόνητη ψηφιακή επεξεργασία ενώ το ζεύγος ενεργών JansZen Α8 μαζί με τον αποκωδικοποιητή BACCH κοστίζουν περισσότερο από το setup του EAR χωρίς sub... Άμα φτάνουμε σε τέτοια επίπεδα καλύτερα να φτιάχναμε ορθόδοξο immersive , εννοείται με περισσότερες πηγές άμεσης ηχητικής ενέργειας για διάφορες διευθύνσεις..» Διαπιστώνει δηλαδή εν ολίγοις ότι υπάρχει περισσότερη ψηφιακή επεξεργασία που αλλοιώνει το σήμα,. Δηλαδή σχολιάζω εγώ το upmix έχει λιγότερη; Να τις ζυγίζουμε μήπως; 😃Με αυτά και με αυτά αγαπητέ Κώστα θα προτεινα να το επαναφερεις σιγά σιγά στην ζωή, μια και έχεις και τις ιατρικές γνώσεις αλλά με προσοχή μηπως σου προκυψει ζόμπι και σε παρει στο κυνήγι οπότε σε βλέπω να μετατρέπεις το dedicated room σε escape room 🤭😗
 

Μηνύματα
18.891
Reaction score
22.685
Πριν καιρό είχα δει ένα βίντεο από τον ιδρυτή της PS Audio, τον Paul McGowan, ο οποίος ενω κατασκευάζει στερεο συστήματα, ενθουσιάστηκε με την πρώτη του επαφή με πολυκάναλο. Συγκεκριμένα είπε οτι νιώθεις οτι είσαι μέσα στην ορχήστρα και όχι μπροστά της. Επειδη δεν είμαι μουσικός ορχήστρας αλλα εχω δει δεκάδες συναυλίες με φυσικά όργανα, σε διάφορες θέσεις σε αίθουσες συναυλιών αλλά και σε μεγάλη ποικιλία χωρών , εως και πολυ μικρούς ,δεν μπορώ να φανταστώ την αίσθηση οτι περιστοιχιζεσαι από όργανα. Μπορεί να ειναι εντυπωσιακή ως εφέ, σίγουρα όμως δεν ειναι σωστή ,ούτε οι συνθέτες άκουγαν ποτέ τα έργα τους με αυτόν τον τρόπο. Ακομη και ο διευθυντής ειναι λίγα μέτρα μπροστά από την ορχήστρα.
Και κυρίως δεν άκουγε έτσι ο Βασιλιάς για τον οποίο γίνονταν και στήθηκαν ανάλογα όλα αυτά. Λες τον Βασιλιά να το είχαν στην χειρότερη θέση ακρόασης και να διακινδύνευαν να χάνανε το κεφάλι τους (έκοβαν και κεφάλια τότε ιδίως στην αρχή) ή την χρηματοδότηση ;

Το ιμμερσιβ είναι σωστό και βασίζεται στην φυσική ακοή του ανθρώπου η οποία είναι παντοκατευθυντική 3D. Εάν είναι να ακούσεις κανένα πουλάκι ή την ροή ενός ποταμού ενω είσαι στη φύση έτσι θα το ακούσεις. Για αυτά είναι ιδανικό. Το απλό θέμα που δεν κατανοεί ο κόσμος είναι ότι η ορχήστρα δεν είναι έτσι. Όλα ιστορικά έχουν εξελιχθεί, ρυθμιστεί (ακόμη και η διάταξη και η θέση των οργάνων εντός αυτής ακόμη και ο ήχος τους και οι επιδιωκόμενες χροιές τους) σε άλλη βάση. Να την ακούς μπροστά σου. Υπάρχουν διάφορες φαντάζομαι τεχνικές που μπορεί να ακολουθηθούν εντός όμως μόνο του στούντιο (και όχι τόσο στο live) που μπορεί να κομπλιμεντάρουν την κατάσταση ώστε να προκύψει αυτό το αποτέλεσμα, απο αλλαγή της διάταξης και θέσης των οργάνων , ηχογράφηση του ανά section οργάνων (το τέλειο θα ήταν ένα - ένα τα όργανα) και η πολυκάναλη (original, όχι upmixing κλπ φρανκεστάιν που λέει και ο Marlboro και έχει υιοθετήσει τον όρο ο Wnet και γελάμε χα χα) ώστε να μην υπάρχει και spilling μεταξύ τους .... ώστε η πολυκάναλη εγγραφή να να σου αποδώσει κάπως και αυτό το αίσθημα αλλά δεν είναι τόσο ικανοποιητικό ώς προς την "αληθεια" του το αποτέλεσμα ( όπου "αλήθεια", ορίζουμε και θεωρούμε την αλήθεια κατά το attendance μας μιας ορχήστρας που παίζει μπροστά μας εντός μιας αιθούσης κλασικής και δεν αφορούν μόνο την χωρική πληροφορία per se αλλά και άλλα ζητήματα εξίσου σημαντικά που καθιστούν και ορίζουν τη τελική ποιότητα του ήχου που θα λάβεις). Το θέμα είναι ότι η κλασική δεν είναι ρόκ με πέντε και δεκα όργανα να γράφει ο κάθενας στο σπίτι του και να κάνεις μετά κοπτοραπτική (και που ακόμη και σε αυτη την περίπτωση τα ακούμε τα χάλια τέτοιας επιλογής απο το να παίζαnε όπως παλιά όλοι μαζί σαν μπάντα με δυο τρία takes). Επίσης ακόμη και live οταν παίζουν οι μουσικοί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν παίζουν όπως θα έπρεπε για να ακουστεί σωστά ένα έργο όπως θα το ακούγαν αυτοί πάνω στη σκηνή αλλά με αναγωγές και εμπειρία τους και μελετώντας τον χώρο που θα παιζουν, παίζουν με ηχο προσαρμοσμένο για να ακουστεί σωστά το έργο στους θεατές απο κάτω εντός της αιθούσης. Το τι τραβάνε κυριολεκτικά οι μουσικοί της κλασικής ώστε να μπορεσουν να εξυπηρετήσουν σωστά μια πολυκάναλη εγγραφή και να παιξουν live (στουντιακό live) ... δεν λέγεται ... εάν ο σκοπός είναι αυτός που περιγράφω. Εάν ο σκοπός είναι να σε βάλει στην μέση της ορχήστρας (δεν είναι μόνο τέτοιες όμως οι εγγραφές) τα πράγματα είναι κάπως πιο εύκολα σε αυτό τον τομέα απο άποψη ηχοληψίας. Και ίσως για αυτό το προτιμούνε και το "πουλάνε", εστιάζουν και προωθούνε και σαν καλή και ιδανική λύση ηχοληψίας και τελικά αποτελεσματος ακρόασης στο σπίτι σου. Το άλλο είναι πιο δύσκολο οπότε καταλήγει να είναι η κατάσταση λίγο πολύ ξανά "στερεο" με καλή δόση χωρικής πληροφορίας ιδίως ύψους (και πάλι όχι Atmos ύψους, αλλά κυρίως Auro 3D ύψους style.) Ανάλογα τι θέλουν να προωθήσουν μιλάνε συγκεχυμένα μια για το ενα και μια για το άλλο με ωραία επιχειρήματα και λόγια στα βιντεάκια τους μερικοί τρελαίνοντας τους audio people ακόμη περισσότερο απο ότι είναι τρελαμένοι. :D
 
Last edited:


Μηνύματα
14.037
Reaction score
11.723
Να ακούσουμε και την άποψη της άλλης μεριάς της τηλεφωνικής (με βίντεο) επικοινωνίας του vassilis63.
 

Μηνύματα
5.569
Reaction score
9.693
Και κυρίως δεν άκουγε έτσι ο Βασιλιάς για τον οποίο γίνονταν και στήθηκαν ανάλογα όλα αυτά. Λες τον Βασιλιά να το είχαν στην χειρότερη θέση ακρόασης και να διακινδύνευαν να χάνανε το κεφάλι τους (έκοβαν και κεφάλια τότε ιδίως στην αρχή) ή την χρηματοδότηση ;

Το ιμμερσιβ είναι σωστό και βασίζεται στην φυσική ακοή του ανθρώπου η οποία είναι παντοκατευθυντική 3D. Εάν είναι να ακούσεις κανένα πουλάκι ή την ροή ενός ποταμού ενω είσαι στη φύση έτσι θα το ακούσεις. Για αυτά είναι ιδανικό. Το απλό θέμα που δεν κατανοεί ο κόσμος είναι ότι η ορχήστρα δεν είναι έτσι. Όλα ιστορικά έχουν εξελιχθεί, ρυθμιστεί (ακόμη και η διάταξη και η θέση των οργάνων εντός αυτής ακόμη και ο ήχος τους και οι επιδιωκόμενες χροιές τους) σε άλλη βάση. Να την ακούς μπροστά σου. Υπάρχουν διάφορες φαντάζομαι τεχνικές που μπορεί να ακολουθηθούν εντός όμως μόνο του στούντιο (και όχι τόσο στο live) που μπορεί να κομπλιμεντάρουν την κατάσταση ώστε να προκύψει αυτό το αποτέλεσμα, απο αλλαγή της διάταξης και θέσης των οργάνων , ηχογράφηση του ανά section οργάνων (το τέλειο θα ήταν ένα - ένα τα όργανα) και η πολυκάναλη (original, όχι upmixing κλπ φρανκεστάιν που λέει και ο Marlboro και έχει υιοθετήσει τον όρο ο Wnet και γελάμε χα χα) ώστε να μην υπάρχει και spilling μεταξύ τους .... ώστε η πολυκάναλη εγγραφή να να σου αποδώσει κάπως και αυτό το αίσθημα αλλά δεν είναι τόσο ικανοποιητικό ώς προς την "αληθεια" του το αποτέλεσμα ( όπου "αλήθεια", ορίζουμε και θεωρούμε την αλήθεια κατά το attendance μας μιας ορχήστρας που παίζει μπροστά μας εντός μιας αιθούσης κλασικής και δεν αφορούν μόνο την χωρική πληροφορία per se αλλά και άλλα ζητήματα εξίσου σημαντικά που καθιστούν και ορίζουν τη τελική ποιότητα του ήχου που θα λάβεις). Το θέμα είναι ότι η κλασική δεν είναι ρόκ με πέντε και δεκα όργανα να γράφει ο κάθενας στο σπίτι του και να κάνεις μετά κοπτοραπτική (και που ακόμη και σε αυτη την περίπτωση τα ακούμε τα χάλια τέτοιας επιλογής απο το να παίζαnε όπως παλιά όλοι μαζί σαν μπάντα με δυο τρία takes). Επίσης ακόμη και live οταν παίζουν οι μουσικοί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν παίζουν όπως θα έπρεπε για να ακουστεί σωστά ένα έργο όπως θα το ακούγαν αυτοί πάνω στη σκηνή αλλά με αναγωγές και εμπειρία τους και μελετώντας τον χώρο που θα παιζουν, παίζουν με ηχο προσαρμοσμένο για να ακουστεί σωστά το έργο στους θεατές απο κάτω εντός της αιθούσης. Το τι τραβάνε κυριολεκτικά οι μουσικοί της κλασικής ώστε να μπορεσουν να εξυπηρετήσουν σωστά μια πολυκάναλη εγγραφή και να παιξουν live (στουντιακό live) ... δεν λέγεται ... εάν ο σκοπός είναι αυτός που περιγράφω. Εάν ο σκοπός είναι να σε βάλει στην μέση της ορχήστρας (δεν είναι μόνο τέτοιες όμως οι εγγραφές) τα πράγματα είναι κάπως πιο εύκολα σε αυτό τον τομέα απο άποψη ηχοληψίας. Και ίσως για αυτό το προτιμούνε και το "πουλάνε", εστιάζουν και προωθούνε και σαν καλή και ιδανική λύση ηχοληψίας και τελικά αποτελεσματος ακρόασης στο σπίτι σου. Το άλλο είναι πιο δύσκολο οπότε καταλήγει να είναι η κατάσταση λίγο πολύ ξανά "στερεο" με καλή δόση χωρικής πληροφορίας ιδίως ύψους (και πάλι όχι Atmos ύψους, αλλά κυρίως Auro 3D ύψους style.) Ανάλογα τι θέλουν να προωθήσουν μιλάνε συγκεχυμένα μια για το ενα και μια για το άλλο με ωραία επιχειρήματα και λόγια στα βιντεάκια τους μερικοί τρελαίνοντας τους audio people ακόμη περισσότερο απο ότι είναι τρελαμένοι. :D
Υπάρχουν και άλλες αίθουσες κλασικής που είναι βασισμένες σε άλλη αρχή
"Vineyard-Prinzip"
Το να τοποθετήσεις κοινό μέσα στην ορχήστρα είναι πρακτικά αδύνατο σε πραγματικούς χώρους διότι θα διασπάσεις την ορχήστρα.


Διάβασε το παρακάτω
 

Μηνύματα
18.891
Reaction score
22.685
Υπάρχουν και άλλες αίθουσες κλασικής που είναι βασισμένες σε άλλη αρχή
"Vineyard-Prinzip"
Το να τοποθετήσεις κοινό μέσα στην ορχήστρα είναι πρακτικά αδύνατο σε πραγματικούς χώρους διότι θα διασπάσεις την ορχήστρα.


Διάβασε το παρακάτω
Ναι θα αλλάξουμε και τις αίθουσες , θα βγάλουμε και νόμο διακτατορία ώστε να ακούμε όλοι πολυκάναλα ιμμερσιβ με το ζόρι αλλιώς δεν περπατάει μόνο του. Και πολλά άλλα κάνουμε ήδη και θα κάνουμε στο μέλλον. Εγώ τα έχω καταλάβει αγαπητέ Ν.Κ, επαναστάτη μου της πάνκ .... και άλλα πολλά έχω καταλάβει σχετικά και μή με το audio. Μη μου θυμίζεις σε παρακαλώ τις αηδιαστικές μεθόδους της βιομηχανίας του audio και μου ανεβαίνει η πίεση. Τα ξέρω. Σας είπα το audio είναι πολιτική. Όπως βλέπεις τα λέω , τα υπονοώ και μετά πάντα ως δια μαγείας ψάχνεις το ιντερνετ και την άλλη ημέρα τα βρίσκεις. Μάγος Κάλχας ο thva.
 

Μηνύματα
5.569
Reaction score
9.693
Ναι θα αλλάξουμε και τις αίθουσες , θα βγάλουμε και νόμο διακτατορία ώστε να ακούμε όλοι πολυκάναλα ιμμερσιβ με το ζόρι αλλιώς δεν περπατάει μόνο του. Και πολλά άλλα κάνουμε ήδη και θα κάνουμε στο μέλλον. Εγώ τα έχω καταλάβει αγαπητέ Ν.Κ, επαναστάτη μου της πάνκ .... και άλλα πολλά έχω καταλάβει σχετικά και μή με το audio. Μη μου θυμίζεις σε παρακαλώ τις αηδιαστικές μεθόδους της βιομηχανίας του audio και μου ανεβαίνει η πίεση. Τα ξέρω. Σας είπα το audio είναι πολιτική. Όπως βλέπεις τα λέω , τα υπονοώ και μετά πάντα ως δια μαγείας ψάχνεις το ιντερνετ και την άλλη ημέρα τα βρίσκεις. Μάγος Κάλχας ο thva.
Δεν ξέρω τι έχεις καταλάβει πραγματικά. :biggrin:
1751952025745.jpeg


Το άρθρο το διάβασες?
 

Μηνύματα
18.891
Reaction score
22.685
Δεν ξέρω τι έχεις καταλάβει πραγματικά. :biggrin:
View attachment 371881

Το άρθρο το διάβασες?
Θα σου πρότεινα να ανησυχείς με το τι καταλαβαίνεις εσύ.

Βέβαια εγώ ξέρω τι καταλαβαίνεις από όλα αυτά. Ότι σε βολεύει και φαντάζομαι το έχεις κάνει και κάποιου είδους φιλοσοφία κιόλας. (ή επανάσταση χα χα). Συνέχισε ελεύθερα να καταλαβαίνεις ότι θέλεις και να το διαδίδεις στους άλλους για το "καλό" τους πάντα βεβαίως βεβαίως.
 

Μηνύματα
5.569
Reaction score
9.693
Θα σου πρότεινα να ανησυχείς με το τι καταλαβαίνεις εσύ.

Βέβαια εγώ ξέρω τι καταλαβαίνεις από όλα αυτά. Ότι σε βολεύει και φαντάζομαι το έχεις κάνει και κάποιου είδους φιλοσοφία κιόλας. (ή επανάσταση χα χα). Συνέχισε ελεύθερα να καταλαβαίνεις ότι θέλεις και να το διαδίδεις στους άλλους για το "καλό" τους πάντα βεβαίως βεβαίως.
Αυτό το διάστημα προσπαθώ να καταλάβω με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης μέσω στοχευμενων ερωτήσεων γιατί πραγματικά ακούτε κλασική μουσική.
Τα υπόλοιπα με το πολυκαναλο, τα έχω ξεκαθαρίσει στο μυαλό μου

"Όταν ξοδεύεις αρκετές χιλιάδες ευρώ σε καλώδια, DAC, ηχεία ή ενισχυτές λυχνιών, φαίνεται πιο σωστό να ακούς Μπετόβεν ή Μάλερ αντί για ποπ του TikTok. Το ψυχολογικό αποτέλεσμα: 🧠 «Το σύστημά μου αξίζει σοβαρή μουσική»."
:tongue:
 

Μηνύματα
18.891
Reaction score
22.685
Αυτό το διάστημα προσπαθώ να καταλάβω με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης μέσω στοχευμενων ερωτήσεων γιατί πραγματικά ακούτε κλασική μουσική.
Τα υπόλοιπα με το πολυκαναλο, τα έχω ξεκαθαρίσει στο μυαλό μου

"Όταν ξοδεύεις αρκετές χιλιάδες ευρώ σε καλώδια, DAC, ηχεία ή ενισχυτές λυχνιών, φαίνεται πιο σωστό να ακούς Μπετόβεν ή Μάλερ αντί για ποπ του TikTok. Το ψυχολογικό αποτέλεσμα: 🧠 «Το σύστημά μου αξίζει σοβαρή μουσική»."
:tongue:
Όπως είπα και προέβλεψα : As you were.
 

Μηνύματα
36
Reaction score
80
Υπάρχουν και άλλες αίθουσες κλασικής που είναι βασισμένες σε άλλη αρχή
"Vineyard-Prinzip"
Το να τοποθετήσεις κοινό μέσα στην ορχήστρα είναι πρακτικά αδύνατο σε πραγματικούς χώρους διότι θα διασπάσεις την ορχήστρα.


Διάβασε το παρακάτω
Πολύ ενδιαφέρον το λινκ που παράθεσες με πολλή πληροφορία για τις αλλαγές που έρχονται στις ηχογραφήσεις με την χρήση εφαρμογών 3d immersive audio. Ιδιαίτερα η απόπειρα προσομοίωσης κλειστής αίθουσας με τις απαραίτητες αντανακλάσεις σε μια ηχογράφηση που έγινε σε ανοιχτό χώρο, π.χ Ηρώδειο, Επίδαυρος κλπ. Μιλάει επίσης για προσθήκη ηχείων (speakers array) ακόμη και σε αίθουσες συναυλιών φυσικής (unamplified) μουσικής προς ενίσχυση υποτίθεται του ήχου που φθάνει στις πίσω, λιγότερο προνομιούχες σειρές και την ομογενοποιηση του ήχου. Δεν ξέρω πόσο ορθόδοξο ακούγεται αυτό, πιο πολύ προτεσταντικό μου φαίνεται, 🫢 σίγουρα εισάγει καινά δαιμόνια.
Ο κοινός παρονομαστής σε όλα αυτά τα καινούργια εργαλεία ηχογράφησης που το καθένα φέρει τους αντίστοιχους αλγόριθμους είναι η δυνατότητα να κάνουμε πρακτικά ο,τι θέλουμε ,να τοποθετήσουμε χωρικά και ιδιαίτερα καθ ύψος τα όργανα, γενικά να μανιπλουλάρουμε τον ήχο ώστε να είναι πιο εντυπωσιακός, αρεστός στο νέο και σε μεγάλο ποσοστό αδαές κοινό, που είναι απαραίτητο για την επιβίωση ολου του κλάδου. Κλασική θέλετε; Ωραία θα σας την προσφέρουμε με νέα εντυπωσιακα εφέ, και δεν θα βαρεθείτε ούτε λεπτό! Και για να μην φανεί ότι υπερβάλλω παραθέτω ένα διαφωτιστικό απόσπασμα :
"A choir, which in an opera house actually stands on a raised platform behind the orchestra, can also be placed "above" the orchestra in terms of sound. The audience thus perceives not only in terms of volume but also spatially that the voices are coming from higher up."
Δηλαδή αν αύριο βγει μια έρευνα που δείξει οτι το κοινό προτιμά το τάδε εντυπωσιακό εφέ, θα το δημιουργήσουμε. Αυτή ειναι η ροή της εξέλιξης πάντως και θα φτάσει η εποχή που οι εναπομείναντες, κάποιας ηλικίας, πιουρίστες θα αναζητούν παλιές απείραχτες αίθουσες 🤐 , ενώ στην
Berliner Philharmoniker θα γίνονται τα πιο hot parties 🥳. Classics revisited my friends, a fresh engagement with the classic texts.
Τον δρόμο έχει ήδη ανοίξει η εκρηκτική Yuja Wang με τα αποκαλυπτικά μίνι και τα δωδεκάποντα, που παρεμπιπτόντως θα δώσει ρεσιτάλ στο Ηρώδειο σε μια βδομάδα . Προφανώς δεν της είπαν ότι απαγορευονται οι μυτερές γόβες στο θέατρο λογω των ευαίσθητων μαρμάρων 🫢. Δεν βαριέσαι, χαλάλι της για το οφθαμόλουτρο και το πλούσιο... πρόγραμμα της. Έτσι και αλλιώς το κλείνουμε για τρίχρονη συντήρηση .
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
7.283
Reaction score
15.442
Αυτό το διάστημα προσπαθώ να καταλάβω με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης μέσω στοχευμενων ερωτήσεων γιατί πραγματικά ακούτε κλασική μουσική.
Εδω ειναι το τεραστιο προβλημα μρε Ν.Κ. :wink: για πε τι λεει το τσατ- πατ:boast:
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.693
Reaction score
43.994
... νταξ' δω οι αλλοι οι Λεφταλλικα εβαλαν την ορχηστρα στο κοινο.... 🐒
-
-
ας βαλω καμμια μουσικη στα αυτχια μου μεσημεριατικο.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.996
Reaction score
59.821
....
Έτσι το Bacch4mac έγινε το Absolute Sounds Product of the Year 2024. Υπάρχει πολλή πληροφορία στο διαδίκτυο και εμπειρίες χρηστών . Στο avsite.gr η τελευταια απο τις ελάχιστες αναφορές ειναι του αγαπητού Mr. Bhutia απο την έκθεση του Μονάχου το 2023. Μάλλον δεν τον εντυπωσίασε ιδιαίτερα και σχολίασε “ Όσο και να ικανοποιεί το αποτέλεσμα ας μην παραβλέπουμε ότι το BACCH-SP εξακολουθεί να υποβάλλει το σήμα σε διόλου ευκαταφρόνητη ψηφιακή επεξεργασία ενώ το ζεύγος ενεργών JansZen Α8 μαζί με τον αποκωδικοποιητή BACCH κοστίζουν περισσότερο από το setup του EAR χωρίς sub... Άμα φτάνουμε σε τέτοια επίπεδα καλύτερα να φτιάχναμε ορθόδοξο immersive , εννοείται με περισσότερες πηγές άμεσης ηχητικής ενέργειας για διάφορες διευθύνσεις..» Διαπιστώνει δηλαδή εν ολίγοις ότι υπάρχει περισσότερη ψηφιακή επεξεργασία που αλλοιώνει το σήμα,. Δηλαδή σχολιάζω εγώ το upmix έχει λιγότερη; Να τις ζυγίζουμε μήπως; 😃Με αυτά και με αυτά αγαπητέ Κώστα θα προτεινα να το επαναφερεις σιγά σιγά στην ζωή, μια και έχεις και τις ιατρικές γνώσεις αλλά με προσοχή μηπως σου προκυψει ζόμπι και σε παρει στο κυνήγι οπότε σε βλέπω να μετατρέπεις το dedicated room σε escape room 🤭😗
O κ.Bhutia δεν συγκινήθηκε ιδιαιτέρως όχι επειδή ο αλγόριθμος ήταν άχρηστος αλλά επειδή η επιτυχία του θα εξαρτιόταν υπερβολικά από δύο μονάχα πηγές άμεσου ήχου με ιδιότητες μη τιτλοποιημένες από κάποιο πρωτόκολλο εφαρμογής και οι οποίες θα τοποθετούνταν ανάλογα με τι βόλευε τον εκάστοτε χρήστη σε τυχαίους χώρους, με περισσότερη ή λιγότερη φροντίδα κατά το στήσιμο. Παραλληλίζει δε τέτοιες εφαρμογές με την τεχνητή υποστήριξη λειτουργιών σε κλινικώς νεκρούς οργανισμούς μέχρις ότου να βρίσκονταν κατάλληλοι... λήπτες οργάνων - έστω και... ορχηστρικών.

Έστω λοιπόν ότι ενσωματωνόταν η αυθεντική αίσθηση μιας μεγάλης ορχήστρας σε χώρο συναυλιών μέσα σε δύο μονάχα ηχειακά κανάλια. Ας σκεφτούμε όμως τι γίνεται στη συνέχεια όταν στα περισσότερα σαλόνια αυτά τα κανάλια θα είναι εγκατεστημένα υπό συνθήκες που θ'αλλοίωναν την πολυπόθητη χωρική αίσθηση.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.681
Μηνύματα
3.022.482
Members
38.476
Νεότερο μέλος
Nikits44
Top