Ποιό είναι το συχνοτικό "όριο"?


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.632
Reaction score
138.642
Και επειδή ακριβώς:
"τα μπάσσα οριοθετούνται και γίνονται αντιληπτά από τα μεσαία, αλλιώς είναι απλά θόρυβος!"
είναι άκρως απαραίτητο να είναι στην ίδια ακριβώς φάση με τα μεσαία! Ποιά μεσαία?

Νομίζω μέχρι τους 200 κύκλους σίγουρα.

Είναι αδύνατο να νιώσεις σωστό το χτύπημα της μπότας ή ακόμα και το χτύπημα από ένα τουμπερλέκι, αν οι 60 κύκλοι δεν είναι σε φάση με τους 160. Ακούγεται "διπλό" χτύπημα, χαμηλότερου συνολικά μεγέθους, και ψεύτικο.

Όταν τα κρουστικά συχνοτικά περιεχόμενα ενός πλούσιου συχνοτικά ήχου (όπως όλοι οι φυσικοί ήχοι) αθροιστούν σωστά φασικά, τότε τα επιμέρους db του καθενός προστίθενται, και το αποτέλεσμα απογειώνεται....

Απλά πάνω από τους 200 κύκλους δε νομίζω ότι μπορώ τουλάχιστον εγώ να αντιληφθώ διαφορά φάσης κρουστικού ήχου με περιεχόμενο μέχρι και υπόηχους. Είναι τόσο μικρό το μήκος κύματος, που δεν δίνει καμιά ουσιαστικά άνοδο στο ενεργειακό όριο που θέτει το χαμηλό συχνοτικό περιεχόμενο, για το χρονικό διάστημα που διαρκεί, αφού οι υψηλότερες αυτές συχνότητες παριστάνουν ημιτονοειδή καμπύλη πάνω στη στιγμιαία "ευθεία" του μπάσσου περιεχομένου.

Τα κατάφερα να σας μπερδέψω?

Άντε, ορμάτε τώρα να διορθώσετε τα όσα έγραψα....
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.632
Reaction score
138.642
:happy_2: Τίποτα απο τα δυό αυτά δε διαθέτει το μάγκνεπαν, κι όμως...

Όταν μιλάω για 12db πτώση, και γενικά για στάθμες, αυτά τα έχω μετρήσει στο σύστημά μου, με στάθμη αναφοράς τα 100db. Σε όλο το φάσμα από 20 έως 200 Hz, μιά μια συχνότητα και όλες μαζί και κατά περιοχές και ότι άλλο μπορείς να φανταστείς....

Συνήθως είμαι με ωτοασπίδες σε τέτοιες διαδικασίες βέβαια....:happy_2:
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
:happy_2: Τίποτα απο τα δυό αυτά δε διαθέτει το μάγκνεπαν, κι όμως..
Ναι, αλλά τα διαθέτει το σαμπ! Με ποιά λογική βάζεις notch filter στο ηχείο που έχει αναλάβει να αναπαράγει την περιοχή αυτή κανονικά και με το νόμο, και δεν το βάζεις στο σαμπ? Εκτός και αν δεν καταλαβαίνω τι λες, πράγμα που οφείλεται στην, γνωστή τοις πάσι, χαοτική ;-) σου σκέψη :happy_9:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.632
Reaction score
138.642
Το αντίθετο από αυτό που κατάλαβες εννοούσα, και ήταν σαφές, και δε το κατάλαβες για ευ(α)νόητους λόγους!:crazy_3: :crazy_3: :crazy_3:

Λοιπόν: (σοβαρά τώρα): Το σαμπ που σταματάει να παίζει από το κρος στους 60, τρώει κι ένα Notch στους 80 και κάθεται μετά στα αυγά του σα καλό παιδάκι.:smoking:
 


Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Εφόσον ........
Αφού πρώτα υλοποιήσουμε ......
Αν δεν έχουμε τέτοια δυνατότητα, .....
Το θέμα της φάσης δε λήγει εδώ.....
Αν θεωρήσουμε πως δε μπορούμε .....
Σε αυτήν την περίπτωση, όταν παίζουν και τα .....
πχ μηδενική ενέργεια από 50 κύκλους και πάνω......
Έλεγχος αυτού γίνεται με κυλιόμενη......
Με γραφική ανάλυση φάσματος και ροζ θόρυβο .....
για λόγους "δεσίματος" του μιντ με το τουίτερ.....
Αφού τις ενισχύσουμε στο "απέναντι" ηχείο....
Η λύση είναι ο κατά το δυνατό περιορισμός.....
Είναι προτιμότερο να έχουμε μικρή διαφορά φάσης....
Εδώ δοκιμάζονται οι αντοχές ενός άντρα.....
Τα Notch filters είναι λύση σε τέτοιες περιπτώσεις......

Φοβαμαι οτι προκειται για γνησιο Μαζοχισμο αλλα διατηρω καποιες επιφυλαξεις. Για να μου φυγει η αμφιβολια, πες μου : Με τι ποσοστα υγρασιας εγιναν οι μετρησεις ??
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.632
Reaction score
138.642
Το πόρτ δε παίζει κει πάνω. Τι ερώτηση είναι αυτή? Νομίζεις πως η καμπίνα είναι αφημένη στην τύχη της σχεδιαστικά?

Μιχάλη είναι μαζοχισμός, ακόμα και με >70% υγρασία.

Προφανώς η διαδικασία και οι δήθεν κατευθύνσεις δεν είναι για μίμηση....
Κι ούτε γράφτηκε με τέτοιο τρόπο πιστεύω...
Δείχνω που φτάνει η έκταση ενός προβλήματος που συνήθως αγνοείται ακόμα και η ύπαρξή του.

Εξηγώ με αυτόν τον τρόπο γιατί όλοι μας χρειαζόμαστε ένα κόπλαντ (βλέπε πχ ψηφιακό επεξεργαστή χώρου) και επίσης ότι μερικά πράγματα δεν είναι απλά.

Στην "τύχη" :
1. κανένα σάμπ δε θα δουλέψει σωστά με κανένα ηχειο.
2. Κανένα ηχείο δε θα δουλέψει σωστά στο χώρο μας.
3. Τα μεγάφωνα κανενός ηχείου δε θα δουλέψουν σωστά μεταξύ τους.

Και νομίζω πως έδειξα ότι σχεδόν όλα είναι αφημένα στην "τύχη" τους!

Και αυτό το ρυθμιστικό περί αναστροφής φάσης που διαθέτουν τα περισσότερα σάμπ, με κάνει να βάζω τα γέλια όποτε το βλέπω, όπως και οι αποκοπές που δίνουν!

Οι χρήστες έχουν στο μυαλό τους αυτή την on/off λογική που εύστοχα είπες πριν, η οποία όμως ουδέποτε υπήρξε.

Η θεωρητική, στο "χαρτί", ηλεκτρική ορθότητα των αποκοπών, ουδεμία σχέση έχει στην πράξη, όπου χώρος-ενισχυτικά-μεγάφωνα κάνουν ότι τους κατέβει.

Στο τέλος, μετά τις εφαρμοζόμενες θεωρίες (πχ ζόμπελ) και κάποιες (υποχρεωτικές) μετρήσεις και ανάλογες τροποποιήσεις των κρος, ένας ψηφιακός επεξεργαστής χώρου που κάνει αυτό που προβλέπεται, είναι αναγκαίος.

Ναι, τροποποιήσεις των κρος. Στο σύστημά μου το μιντ έχει χαμηλοπερατό LR24 στους 1400 και το ρίμπον υψηπερατό ίδιας τάξης στους 1700. 1400-1700 που πάνε? Δε παίζουν? Μα φυσικά παίζουν, και φλατ, χωρίς καμιά διόρθωση άλλη! Ο χώρος, οι ιδιοσυντονισμοί των μεγαφώνων, δε ξέρω, χίλια δυό πράγματα ίσως. Αυτό όμως που δεν είναι σωστό ηλεκτρικά, βγαίνει σωστό στην πράξη. Και για να βγεί σωστό στην πράξη, πρέπει να έχεις τη δυνατότητα κάτι από όλα αυτά να μετρήσεις, να δεις πως παίζει κάθε μεγάφωνο μόνο του, κάθε ηχείο μόνο του, με διαφορετικές κλίσεις, πως παίζουν τα δυό ηχεία στο χώρο, να κρατάς σημειώσεις καινα βρείς που να τα κόψεις ώστε να χρειαστούνε τις ελάχιστες δυνατές διορθώσεις στο τέλος. Στο γραφικό εκουαλάιζερ, δε χρησιμοποιώ >1,5db διόρθωση σε καμιά συχνότητα πάνω από τους 200 κύκλους.

Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον πχ να βλέπεις ένα ένα το ηχεία σου να παίζουν εντελώς φλατ στο χώρο, και τα δυό μαζί να βγάζουν απίστευτες ανωμαλίες!

Επίσης είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον να μετράς τις near field αποκρίσεις των ηχείων ξεχωριστά.

Δεν μου έτυχε να ακούσω άλλο σύστημα έτσι ισοσταθμισμένο στο χώρο όπως το δικό μου, και πιθανά θα αργήσω να έχω τέτοια εμπειρία. Υποπτεύομαι όμως ότι σε μερικά χρόνια αυτός ο τρόπος ρύθμισης του ηχοσυστήματος-χώρου θα έχει πολλούς οπαδούς.

Για μένα είχε πραγματικά ιδιαίτερο ενδιαφέρον να ακούω μουσική που νόμιζα πως είχε πολλά "μπάσσα", να μην έχει σχεδόν καθόλου! πχ τα ντράμς του κόμπχαμ, που είναι και καλά για να ελέγχεις τα μπάσσα του συστήματός σου, όπως αναγράφει και στο οπισθόφυλλο! Αντίθετα, άλλα κομμάτια έχουν τόση ποσότητα και τέτοια δυναμικά, που όποτε τα ακούω αναρρωτιέμαι πως είναι δυνατό το ηχοσύστημα που στο προηγούμενο κομμάτι δεν έβγαζε τίποτα τώρα να βγάζει αυτό το πράγμα! Έτσι μου δίνει την εντύπωση της παντελούς έλλειψης "χαρακτήρα", ή τέλος πάντων αυτό που εννοούμε όταν μιλάμε για ηχητική ταυτότητα ηχείου ή συστήματος.
 


Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Εκτος του οτι η υγρασια στον χωρο παιζει ρολο που το μεγεθος του δεν μπορω να προσδιορισω με νουμερα, αλλα εχω παρατηρησει εμπειρικα οτι ειναι σπουδαιος, και προκειμενου να συμπλευσω στο παραληρημα (που λενε και Ψυχιατροι) θελω να σου πω οτι ΙMHO ειναι τουλαχιστον αδοκιμο να επεμβαινεις στην συνεχεια της φασματικης αποδοσης σε αυτες τις περιοχες, (80-200 Hz) διοτι το παραμικρο προβλημα εκει μεγενθυνεται κατα την αναπαραγωγη ενος μουσικου προγραμματος, καθως εκει κατω ειναι συγκεντρωμενο το 70% της ενεργειας ενος μεσου Μουσικου προγραμματος.
Ειναι πολυ προτιμοτερο να κροσσαρεις μεγαφωνα πανω απο τους 250 Ηz. Ελα ομως που τα πανελ που χρησιμοποιεις (απ' οτι καταλαβα) καλουν για χαμηλοταβανο SUB, οποτε αναγκαζεσαι να ακολουθησεις την τυποποιηση των ετοιματζηδικων SUB των 80 κυκλων. Συμπεραινω οτι τα η αρχικη επιλογη των Ηλεκτροστατικων σε αναγκαζει να ψαχνεσαι σε βαθεια νερα και μαλιστα στηριζοντας την εποπτεια σου στα πιο προσιτα (βλεπε οχι ακριβως επιστημονικα) οργανα μετρησεων, που ομως, και μπραβο σου, εχεις καταφερει να "στιβεις", αλλα και να στιβεσαι. Αλλη μια φορα να πω οτι "μια εξ αρχης ατοπη στρατηγικη, δεν μπορει παρα να οδηγησει σε τεχνολογικους ΤΣΑΜΠΟΥΚΑΔΕΣ, προκειμενου να στρωσουν τα πραγματα"

Τελος να πω οτι εχει δικιο ο RDoh οταν λεει πως χωριζεις την μανα (60 Ηz ) απο τα παιδια της (120, 180Hz) , πραγμα λαθος και στυγνη παραβιαση της φυσης του Ηχου. Eπισης ειναι γνωστο οτι αυτο που καταλαβαινουμε σαν μπασσο ειναι το συνολο της θεμελιωδους ΜΑΖΙ με τις Αρμονικες (την παραμορφωση βεβαιως-βεβαιως) και συστηματα που βγαζουν αρμονικες (αυθαιρετωντας βεβαιως-βεβαιως) ακουγονται απο τον απειρο ακροατη πιο Πλουσια σε μπασσο, αντι εκεινων που δεν παραμορφωνουν. Ενας επιπλεον λογος ειναι οτι Η ΑΚΟΗ ΜΑΣ ΣΤΙΣ ΧΑΜΗΛΕΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΜΑΤΩΣ ΑΝΑΣΥΝΘΕΤΕΙ (ΔΙΟΡΘΩΝΕΙ) ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΘΕΜΕΛΙΩΔΟΥΣ ΟΤΑΝ ΑΚΟΥΕΙ ΤΙΣ ΑΡΜΟΝΙΚΕΣ ΤΗΣ ΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΝΤΑΣΗ.

ΙΜΗΟ δεν παιζεται ετσι η μπαλλα. Δεν βγαινουν ετσι τα γκολ.
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Τελος να πω οτι εχει δικιο ο RDoh οταν λεει πως χωριζεις την μανα (60 Ηz ) απο τα παιδια της (120, 180Hz)
Όχι δεν λέω αυτό! Αντίθετα, συμφωνώ για το χαμηλό κρος, αλλά για άλλους λόγοι :happy_9: Αυτό που είπα είναι ότι, όταν ισχυρίζεται ότι ακούει κατευθυντικότητα στα 60 Hz, υποψιάζομαι ότι απλώς τον βοηθούν οι αρμονικές που βγάζει ο κώνος. Π.χ. αν υποθέσουμε ότι η 2η αρμονική των 20 Hz παίζει 30 dB κάτω από την θεμελιώδη (που μακάρι να ήταν τόσο λίγη!), το αυτί μας είναι πολύ πιο ευαίσθητο στα 40 Hz παρά στα 20:

Κατά τα άλλα, νομίζω ότι συμφωνείς μαζί μου πως ο Κωσταυτιάς τα χρωστάει της
παντελούς
:happy_4:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.632
Reaction score
138.642
Για την near field απόκριση των magnepan 3.6R που έχω, με τις μανίσιες τους αποκοπές στα ψηφιακά μου κρος, (κι όχι με τα παθητικά που τα πουλάνε) μπορώ να σας διαβεβαιώσω πως είναι εντελώς φλατ!

Αυτό σημαίνει πως σχεδιάστηκαν σωστά?

Σε κανένα χώρο δε πρόκειται αυτά τα ηχεία να παίξουν φλατ, εκτός κι αν τα φοράς σαν ακουστικά στο μπαλκόνι!

Μιχάλη είχα σκεφτεί ακόμα και να καταργήσω την μεμβράνη των χαμηλών συχνοτήτων του μάγκνεπαν στο σύστημά μου, δες από που ξεκινάει να παίζει το μίντ, και με τι κλίση! 6db/oct....

Δε γίνεται να μην χωρίσεις τη μάνα απ'τα παιδιά της σε πολλά ηχεία....γίνεται να μεταθέσεις το πρόβλημα σε άλλη κλίμακα, πάλι όμως χωρίζεις τη μάνα απ'τα παιδιά της, ποιό το ώφελος? Σωστή η κατανομή της ισχύος (όπως την έθεσες), αλλά αυτό είναι στα υπέρ του να χωρίσεις αυτή τη μάνα με αυτά τα παιδιά.... σκουπίζεις τον ιδρώτα από τα ενισχυτικά σου...

Από την άλλη είναι φτηνότερο να πάρεις ένα στιβαρό σάμπ και κάποια ψηφιακά, παρά να αλλάζεις τα γουίλσον σα πουκάμισα μέχρι να βρεις αν θα σου κάτσει κανένα (που δε θα σου κάτσει....)
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Όχι δεν λέω αυτό! Αντίθετα, συμφωνώ για το χαμηλό κρος, αλλά για άλλους λόγοι :happy_9: Αυτό που είπα είναι ότι, όταν ισχυρίζεται ότι ακούει κατευθυντικότητα στα 60 Hz, υποψιάζομαι ότι απλώς τον βοηθούν οι αρμονικές που βγάζει ο κώνος. Π.χ. αν υποθέσουμε ότι η 2η αρμονική των 20 Hz παίζει 30 dB κάτω από την θεμελιώδη (πού μακάρι να ήταν τόσο λίγη!), το αυτί μας είναι πολύ πιο ευαίσθητο στα 40 Hz παρά στα 20:

Κατά τα άλλα, νομίζω ότι συμφωνείς μαζί μου πως ο Κωσταυτιάς τα χρωστάει της:happy_4:
Αμπα Για, Για.
ΑΛΛΑ ο αναμαρτητος πρωτος τον λιθον ...
Μηδ' εμου εξαιρουμενου. Βεβαιως-βεβαιως.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.632
Reaction score
138.642
όταν ισχυρίζεται ότι ακούει κατευθυντικότητα στα 60 Hz, υποψιάζομαι ότι απλώς τον βοηθούν οι αρμονικές που βγάζει ο κώνος.
Ε, και? Αλλάζει αυτό το συμπέρασμα ή την επιθυμητή συχνότητα κροσσαρίσματος?
ή την ανώτερη θεωρητική συχνότητα μπάσσων με χαρακτήρες κατευθυντικότητας? Τι το χρηστικό διαθέτει η υποψία σου?
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Τίποτε ιδιαίτερο, απλώς θέλω να σε κάνω να νιώσεις ότι πατάς σε επιστημολογική κινούμενη άμμο :happy_8: :happy_5:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.632
Reaction score
138.642
στυγνη παραβιαση της φυσης του Ηχου
Αυτό πρέπει να είναι ο ορισμός του Hi-End! :cool_4:
Στο ίντερνετ το βρήκες ή εσύ το σκέφτηκες βρε:bravo: ?

Α, καλά, σε κινούμενη άμμο πατάει όλη η κατηγορία Hi-End!:cool_3:

Το ζητούμενο είναι να φέρουμε το πράμα στα ίσια του... να παίζει το ρημάδι (μη το σπάσω)
 

GF

Μηνύματα
941
Reaction score
27
Γιατι κολλαμε στο τριδρομο? Υπαρχουν παντα και οι 4 δρομοι.... και οι πεντε....
DSP power υπαρχει!:)
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.088
Μηνύματα
2.961.664
Members
38.286
Νεότερο μέλος
MichaelK
Top