hifi race: Nέο audiophile περιοδικό του Διαδικτύου (Πάρις Κωτσής et al.)

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Αιτία για τη δημιουργία του πρώτου ελληνικού διαδικτυακού audiophile περιοδικού, αποτελεί η ανάγκη για ελεύθερη έκφραση. Η ανάγκη να ειπωθεί η αλήθεια για τις συσκευές αναπαραγωγής ήχου όπως την αισθανόμαστε και όχι όπως την υπαγορεύουν οι αναγκαιότητες και οι συμβιβασμοί που είναι πλέον έκδηλοι στις χάρτινες εκδόσεις και που τις οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στον αφανισμό.

Στο hifirace αγαπάμε τη μουσική και τις συσκευές που την αναπαράγουν και γνωρίζουμε καλά ότι αυτός ο χώρος έχει απόλυτη ανάγκη την αλήθεια για να επιβιώσει στα χρόνια που έρχονται. Η υποκρισία και η εμπορευματοποίηση αυτών των αξιών –είτε από συμφέρον είτε από ασχετοσύνη ή και από τα δύο μαζί- είναι που οδηγούν το hi-fi στο μαρασμό και όχι το iPod!

Το hifirace αποτελεί μια μικρή αλλά δυναμική ομάδα εραστών της μουσικής και του καλού, φυσικού ήχου. Μια μικρή παρέα που έχει εξίσου ισχυρούς δεσμούς με την τέχνη και την τεχνική, με το μέσο (μηχάνημα) και το σκοπό (μουσική).

Το δημοσιογραφικό στίγμα δίνεται από τον Πάρι Κωτσή, επί πολλά χρόνια δοκιμαστή hi-fi και hi-end συσκευών ήχου. Ο Πάρις έχει φάει με το κουτάλι εκατοντάδες μηχανήματα ήχου αλλά φαίνεται πως δεν έχει χορτάσει ακόμη...

Το μουσικό στίγμα δίνεται από τον Χάρη Κανελλίδη, δάσκαλο κλασικής κιθάρας και σπουδαίο ερμηνευτή. Ο Χάρης συγχύζεται όταν μιλάμε με όρους hi-fi αφού γι’αυτόν υπάρχουν μόνο οι νότες, ο ρυθμός και το μέτρο.

Τέλος, η ομάδα συμπληρώνεται από τον συνεργάτη ειδικών αποστολών, που στο εξής θα αναφέρεται με το ψευδώνυμο κ. Σποκ. Ενώ οι δύο πρώτοι είναι επαγγελματίες στους χώρους τους, ο τρίτος δίνει το στίγμα του μουσικόφιλου που δεν έχει επηρεαστεί από τεχνικές γνώσεις και ίσως προκαταλήψεις. Είναι φανατικός καταναλωτής τέχνης, είτε πρόκειται για μουσική, λογοτεχνία ή για σινεμά.
Kαλή αρχή στη νέα αυτή προσπάθεια. :cool_4:
Θα τους παρακολουθούμε με ενδιαφέρον.

URL: http://www.hifirace.com
 


Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.454
Reaction score
21.754
1. Μην μπερδεύετε τις μάρκες και τους τύπους των καλωδίων

Τα καλώδια αποτελούν τη μεγάλη πληγή του hi-fi, καθώς παραλλάσσουν απρόβλεπτα τον ήχο ενός μηχανήματος. Γι’αυτό, το λιγότερο που μπορείτε να κάνετε είναι να έχετε τον ίδιο τύπο καλωδίων σε όλο το σύστημα. Μην μπερδεύετε πολύκλωνα με μονόκλωνα, θωρακισμένα με αθωράκιστα (με εξαίρεση φυσικά την έξοδο του πικάπ όπου τα θωρακισμένα είναι υποχρεωτικά), πεπλεγμένα με παράλληλης γεωμετρίας. Ιδανικά, θα πρέπει όλο το σύστημα να είναι καλωδιωμένο με την ίδια μάρκα και μοντέλο καλωδίων.
Μωρέ καλά λέει το λαϊκόν άσμα...

"Μωρή τρελή, μωρή ζουρλή
Μωρή ξεμυαλισμένη
Που μού 'ρθες από το CD
Ανάποδα στριμμένη..."

:cool_11: :cool_11: :cool_11: )( )( )(
 


Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Μη γίνεστε κακοί! :mrgreen:
Πάντως δεν υπάρχει αμφιβολία... Paris is back.


Άκουγα χωρίς καμία προσπάθεια ή άμυνα τις αρμονικές από τα Istanbul να απλώνονται τρισδιάστατα στο χώρο. Μπορούσα σχεδόν να τις απαριθμήσω καθώς θύμιζαν πίδακες από συντριβάνι που διαλύονται σε μικρά σταγονίδια υπό την πίεση του βάρους τους. Παρατήρησα πως η υφή των πιατινιών ήταν τελείως ματ. Αυτά τα πρίμα δεν είχαν ίχνος γυαλάδας ή οξύτητας, παρόλα αυτά ήταν απόλυτα ευκρινή και άπαχα και ταυτόχρονα ιδιαίτερα ογκώδη και άνετα στην παρακολούθηση. Ο ήχος της κιθάρας ακουγόταν πλούσιος σε μεσαίες αρμονικές, σαν να γουργούριζε από ευχαρίστηση.
Τα πιατίνια ακούγονταν τώρα πιο λεπτά και με μεγαλύτερη οξύτητα. Εξακολουθούσαν όμως να είναι ματ, άπαχα και ώρες-ώρες «χνουδωτά» από τις αρμονικές τους, το καθένα με το «χρωματάκι» του.
Ακολούθως, τα πιατίνια. Φούσκωσαν κι αυτά, οι αρμονικές τους άρχισαν να ομογενοποιούνται σαν να κόλλαγαν μεταξύ τους. Κάπου στο όριο ανάμεσα στη λίγη και την αρκετή ενίσχυση, ήρθε και η αφύσικη λάμψη του μετάλλου να ολοκληρώσει τη μεταμόρφωση και να κάνει τα πιατίνια από κυκλικά, μακρόστενα, καταστρέφοντας το σχήμα της διασποράς τους. Η γενική αίσθηση ήταν ότι κάτι άρχισε να πιέζει τον ήχο, να τον φουσκώνει και να τον επιταχύνει μέσα από ένα σωλήνα. Αυτό που μπήκε ήρεμο, ματ και λεπτοφυές από τη μια άκρη του σωλήνα, βγήκε από την άλλη με εσωτερική ένταση, γυαλάδα και τυχαία έμφαση σε κάποιες περιοχές. Το αραχνούφαντο, ευκίνητο πλέγμα από αρμονικές που ταυτιζόταν με την υφή του οργάνου είχε μετατραπεί σε μια μοχθηρή, αδιάφανη και ακίνητη συνθετική φούσκα χωρίς πτυχώσεις.

[Αποσπάσματα από καταχώρηση στην κατηγορία "hi-end café".]
 



Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Τουλάχιστον βρήκαμε τι μας ψεκάζουν.
Μπουαχαχαχαχαχαχα! :cool_11: :cool_11: :cool_11: :cool_11: :cool_11:
Η πιο πετυχημένη ατάκα εδώ και πολλούς μήνες!

...
 

sk

Μηνύματα
541
Reaction score
499
Δεν συμφωνώ.
Η καλυτερότερη ήταν αυτή :
Το Hi-End θέλει ακρίβεια :happy_9:
Τώρα άλλοι το μεταφράζουν ως ακριβό και άλλοι ως ακριβές.
:respect:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.021
Τουλάχιστον βρήκαμε τι μας ψεκάζουν.
:respect: :respect: :respect: :respect: :respect:

Άντε, γιατί τό κεφάλι μου ακόμα πονάει wall_1 wall_1 wall_1 wall_1

Σε καμιά δεκαριά χρόνια θα ανακαλύψουν και σε τι έτος βρισκόμαστε.... τουλάχιστον τα tripath τα ανακαλύψαν και τα εκτιμούν απ'όσο βλέπεω, πάλι καλά...

:cool_1:
 

Μηνύματα
1.743
Reaction score
871
Σαν hi-end παρατηρήσεις και καταγραφές τα αναφερόμενα γραπτά δεν τα καταλαβαίνετε...φυσιολογικόν...κατανοητόν...οκ...
Αλλά και σαν έκθεση ιδεών να τα εκλάβετε...πάλι ενδιαφέροντα φαίνονται...
Οπότε γιατί τα χλευάζετε??? Ούτε από έκθεση μου φαίνετε σκαμπάζετε...
Ξέρω...Ξέρω τη Hi-end γλώσσα που μιλάτε και καταλαβαίνετε...(οι περισσότεροι)

...και γκάζωσα τα μπέρια και τάχωσα στα μάγκια και τα μπλουσκάγια κελαηδήσανε...με τα τοστιερο_καλώδια να τα δίνουν όλα ναούμ...και τα ηχεία που έφτειαξα μόνος και μου κόστισαν 300 ευρά παίζουνε καλύτερα από τα muon και τα utopia...καλά να πάθουν οι μαλάκες που τάσκασαν ναούμ...
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Αλλά και σαν έκθεση ιδεών να τα εκλάβετε...πάλι ενδιαφέροντα φαίνονται...
Σαν έκθεση ιδεών μια χαρά είναι, δεν μπορώ να πω. :cool_4:
Τα υπόλοιπα (τα "ναούμ") απλά τα βγάζεις απο το μυαλό σου και είναι σε επίπεδο Δημοτικού, του στυλ "τι σε φαντάζομαι να λες που να ταιριάζει και με το προφίλ που λανθασμένα - μπορεί και υποσυνείδητα - έχω σχηματίσει στο μυαλό μου, γιατί έτσι με βολεύει".
Νομίζω δεν αξίζει να παίξουμε αυτό το παιχνιδάκι τώρα. Αργότερα βλέπουμε! :mrgreen:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Σαν hi-end παρατηρήσεις και καταγραφές τα αναφερόμενα γραπτά δεν τα καταλαβαίνετε...φυσιολογικόν...κατανοητόν...οκ...
Αλλά και σαν έκθεση ιδεών να τα εκλάβετε...πάλι ενδιαφέροντα φαίνονται...
Οπότε γιατί τα χλευάζετε??? Ξέρω...Ξέρω τη Hi-end γλώσσα που μιλάτε και καταλαβαίνετε...

...και γκάζωσα τα μπέρια και τάχωσα στα μάγκια και τα μπλουσκάγια κελαηδήσανε...με τα τοστιερο_καλώδια να τα δίνουν όλα ναούμ...και τα ηχεία που έφτειαξα μόνος και μου κόστισαν 300 ευρά παίζουνε καλύτερα από τα muon και τα utopia...καλά να πάθουν οι μαλάκες που τάσκασαν ναούμ...
Δηλαδή πρέπει να κάνουμε ξένες γλώσσες για να κατανοήσουμε τον συντάκτη? Πω πω ρε παιδί μου, άντε τη μαγεία αρχίζω να την καταλαβαίνω, την ασχετοσύνη επίσης, αλλά να κάνουν και ειδική γλώσσα για να συνεννοούνται οι hardcore χαϊεντάδες είναι εντελώς απίστευτο. :cool_11: :cool_11:

- Δεεεε με λες εσύ που μένεις? Χθες έμαθα ψεκάζανε Πειραιά. :happy_9:

p.s. Άσε ήσυχο τον Κακαλιό μπρε, στο άλλο φόρουμ είναι. :cool_11:

...
 

Μηνύματα
1.743
Reaction score
871
- Δεεεε με λες εσύ που μένεις? Χθες έμαθα ψεκάζανε Πειραιά. :happy_9:

p.s. Άσε ήσυχο τον Κακαλιό μπρε, στο άλλο φόρουμ είναι. :cool_11:

...
Μεσόγεια...και παραλλιακά...
Σας έχω προσκαλέσει επανειλημένα για τσικουδιές και ακρόαση...Ακόμα περιμένω...
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.021
Η αλήθεια είναι πως η περιγραφή του ήχου είναι πονεμένη υπόθεση, αλλά και τόσος πλούτος λέξεων, εκφράσεων και λυρικών παρομοιώσεων με συναισθηματική υπερφόρτωση και πλήθος κοσμητικών επιθέτων στην περιγραφή των πχ "πρίμων" του πχ "καλωδίου" είναι ΙΜΗΟ (και λίαν επιεικώς) άστοχος ή/και πλέον γραφικός.

Αυτό δε σημαίνει πως δε σέβομαι προσωπικά την προσπάθεια του κ. Κωτσή και των συναδέλφων του, ή πως δεν σέβομαι τις επιλογές τους σε μηχανήματα ή/και σχεδιαστικές τάσεις. Κάθε άλλο. Ταυτόχρονα (σαν γνωστός DIY που είμαι) θαυμάζω την χρήση ηχείων που κατασκευάζουν οι ίδιοι (ιδιοκατασκευών), την επικροτώ και τους συγχαίρω γι'αυτό, δείχνει γνώση, κατασκευαστικές ικανότητες και τόλμη. Επίσης σέβομαι την πείρα όλων των ανθρώπων που έχουν τόσα χρόνια με την ενασχόληση με το χόμπυ μας, καθώς και την προσπάθεια τους να μεταδώσουν γνώση, ανιδιωτελώς ή μη.

Ταυτόχρονα είναι ευκόλως εννοούμενο πως θα υπάρχει κριτική και μερικές φορές σκληρή κριτική για κατευθύνσεις που δίνονται από τέτοια μέσα, είτε ιντερνετικά είτε στον ειδικό περιοδικό τύπο. Και οφείλουν και αυτοί να σέβονται την κριτική που ασκείται πάνω τους. Αν δε την αντέχουν ας το σταματήσουν το άθλημα....

Για τα καλώδια που αναφέρονται στο συγκεκριμένο σάιτ, ενώ έχω προσωπική εμπειρία από δοκιμές με διάφορα συναφή μονόκλωνα, από επώνυμα (και λίαν ακριβά) έως ιδιοκατασκευές τρίτων ή δικές μου με χρήση εξαιρετικής καθαρότητας χάλκινου πηνιοσύρματος σε διάφορες διατομές (άντε και ένα λινκ για δοκιμές σε όποιον ενδιαφέρεται http://www.northcreekmusic.com/COILS.html ) και ενώ κατά βάση συμφωνώ με τα προτερήματα στον ήχο που περιγράφει ο "ποιητής", και ταυτόχρονα συγχαίρω την προτροπή του στον αναγνώστη να δώσει λίγα (σαφώς) χρήματα για καλώδια (κι αν βρει κάποιο που να τα ρίχνει στ'αυτιά να τους πει κι αυτούς - καλό, πολύ καλό...), δε γίνεται να μην ασκήσω την κριτική μου σε επιμέρους θέματα με τα οποία εντόνως διαφωνώ, ή και με την έλλειψη διαφοροποίησης για χρήση τέτοιων πχ καλωδίων σε ηχεία που ακολουθούν άλλες σχεδιαστικές φιλοσοφίες (είναι γνωστό πως ένα φουλ ρειντζ παίζει με μονόκλωνο άριστα, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δε παίζει άριστα και με άλλου τύπου καλώδιο, και συγκεκριμένα κάποια λεπτά, πολύκλωνα της Belden κατασκευασμένα με στόχο τη χρήση ως interconnect και με κάποιους συνδυασμούς που επιτυγχάνουν ειδικά χαρακτηριστικά σύνθετης αντίστασης και μειώνουν το DR, κάνοντας το ηχείο να ακούγεται πιο γεμάτο στις χαμηλές όπου και έχει κάποιο θέμα συνήθως).

Από τα χρησιμοποιούμενα δε ηχοσυστήματά τους, είναι σαφέστατη η προτίμησή τους σε συγκεκριμένης κατεύθυνσης ήχο, σε υπερευαίσθητα φουλ-ρέιντζ ηχεία, με ότι αυτό συνεπάγεται. Δε λέω ότι δεν σέβομαι την επιλογή τους, είναι κι αυτός ένας αξιόλογος τρόπος προσέγγισης του ήχου, συνολικά στον πλανήτη όμως αποτελεί μειοψηφία και θα είναι πολλοί αυτοί που δε θα βρούν κοινές επιλογές στην παρέα των τριών "κορνάκηδων", οπότε θα είναι και πολλοί αυτοί που θα διαφωνούν συχνά-πυκνά μαζί τους.

Επίσης κανένα από τα ηχοσυστήματά τους δε καταφέρνει να παίξει σε μεγάλες πραγματικά στάθμες (>115db), ιδίως μουσικό πρόγραμμα απαιτητικό σε χαμηλές συχνότητες, να μη πω ρέγγε, ραπ ή τέκνο, αλλά και πάλι γιατί όχι? Απαγορεύεται να ακούς ΚΑΙ τέτοια? Δείχνει πολλά αυτό, όχι απαραίτητα κατακριτέα, αλλά το σημειώνω. Βέβαια κάποιοι έχουν πια κατασταλάξει σε χαμηλές στάθμες αναπαραγωγής σε επίπεδο Hi-End, για διάφορους λόγους (απόλυτα φυσιολογικούς κια κατανοητούς) αλλά υπάρχει και η άλλη πλευρά του νομίσματος. Πχ ενισχυτή 600+ βατ που θα τον ακούσουν? Ή μήπως είναι άχρηστα τέτοια ενισχυτικά? χαχαχαχααχα...

Αυτά, ναούμ... αλλά τα μπλουσκάγια με τοστιερο-καλώδια είναι για πέταμα, νταξ? (χαχαχα, αυτό το "ναούμ" ενώ ποτέ δε το χρησιμοποιώ πολύ μ'αρέσει, αλήθεια, τι σημαίνει? Μήπως είναι το "να πούμε" ολίγον τι πετσοκομμένο?)
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Από τα χρησιμοποιούμενα δε ηχοσυστήματά τους, είναι σαφέστατη η προτίμησή τους σε συγκεκριμένης κατεύθυνσης ήχο, σε υπερευαίσθητα φουλ-ρέιντζ ηχεία, με ότι αυτό συνεπάγεται. Δε λέω ότι δεν σέβομαι την επιλογή τους, είναι κι αυτός ένας αξιόλογος τρόπος προσέγγισης του ήχου, συνολικά στον πλανήτη όμως αποτελεί μειοψηφία και θα είναι πολλοί αυτοί που δε θα βρούν κοινές επιλογές στην παρέα των τριών "κορνάκηδων", οπότε θα είναι και πολλοί αυτοί που θα διαφωνούν συχνά-πυκνά μαζί τους.

Επίσης κανένα από τα ηχοσυστήματά τους δε καταφέρνει να παίξει σε μεγάλες πραγματικά στάθμες (>115db), ιδίως μουσικό πρόγραμμα απαιτητικό σε χαμηλές συχνότητες, να μη πω ρέγγε, ραπ ή τέκνο, αλλά και πάλι γιατί όχι? Απαγορεύεται να ακούς ΚΑΙ τέτοια? Δείχνει πολλά αυτό, όχι απαραίτητα κατακριτέα, αλλά το σημειώνω. Βέβαια κάποιοι έχουν πια κατασταλάξει σε χαμηλές στάθμες αναπαραγωγής σε επίπεδο Hi-End, για διάφορους λόγους (απόλυτα φυσιολογικούς κια κατανοητούς) αλλά υπάρχει και η άλλη πλευρά του νομίσματος. Πχ ενισχυτή 600+ βατ που θα τον ακούσουν? Ή μήπως είναι άχρηστα τέτοια ενισχυτικά? χαχαχαχααχα...
Αυτό σκεφτόμουν κι εγώ, Κώστα.
Αν θέλεις να κάνεις δοκιμές συσκευών οφείλεις να έχεις κι ένα "all-around" σύστημα, ακόμη κι αν δεν είναι του γούστου σου.

Απλά δεν το ανέφερα διότι κρατάω "πισινή" για τις συσκευές που θα δοκιμαστούν. Μπορεί οι άνθρωποι να μην έχουν σκοπό να δοκιμάσουν συσκευές όπως ενισχυτές των 100+ watt ή 3-δρομα ηχεία με πολύπλοκο crossover κ.ο.κ και να περιοριστούν σε συσκευές συγκεκριμένης λογικής που φαίνεται να τους αρέσουν περισσότερο... :cool_4:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.021
πχ

"Κατά τη σύνδεση πρέπει βέβαια να προσέξετε τη φορά τους"

Ένα έχω να πω: θέλω τη μαμά μου.....wall_1

ΚΚ ποιά είναι η σωστή φορά σε μονόκλωνο? :crazy_1:

Άντε, στο χ3 μονόκλωνο Tara Labs Phase & Return να δω τη φορά, αλλά σε σκέτο-νέτο μονόκλωνο? Ρε παιδιά έχασα κάτι?:crazy_1:
 


Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Εειδή δεν έχω ασχοληθεί με το θέμα αν μπορεί ας μου πει κάποιος: Ο κος Κωτσής υπογράφει ως δημοσιογράφος ή ως εμπλεκόμενος εμπορικά με το hi fi?

...
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.620
Μηνύματα
2.946.402
Members
38.210
Νεότερο μέλος
Aris29
Top