«LINE LEVEL» ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ στους ενισχυτές στερεάς κατάστασης

Μηνύματα
709
Reaction score
10
Η τεχνολογία αυτών των μετασχηματιστών έχει πια φτάσει σε εκπληκτικά υψηλά επίπεδα.

Οι παραμορφώσεις αυτών των μετασχηματιστών είναι σε τόσο χαμηλά επίπεδα που δεν αξίζει τον κόπο να ασχολούμαστε.

Σε πολύ χαμηλές συχνότητες δεν παρουσιάζουν πρόβλημα (αλήθεια, που το είδες αυτό φίλε sp502?) ενώ μεγάλα ρεύματα δεν υπάρχουν σε line level υλοποιήσεις.
Διότι κύριοι ομιλούμε με ντοκουμέντα... (από το datasheet γνωστού κατασκευαστή)
 

Attachments



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.017
Reaction score
139.363
Διότι κύριοι ομιλούμε με ντοκουμέντα... (από το datasheet γνωστού κατασκευαστή)
Ε, τέτοιο πάνω-κάτω σχεδιάγραμμα έχω κι εγώ με αυτό που χρησιμοποιώ, που είναι το πρόβλημα? Στο < 0,01THD στους 30-40HZ? Φίλε νομίζω αυτό μόνο πρόβλημα δεν είναι, τέλειο το βρίσκω. Αλήθεια, ξέρεις τι THD εμφανίζουν τα μεγάφωνα εκεί? Ο χώρος? χαχαχαχαχα, και 1% στους 40Hz μόνο πρόβλημα δεν είναι (ΙΜΗΟ φυσικά, εσύ μπορείς να έχεις άλλη άποψη, no problem!)

Ή ο ενισχυτής σου? (κι ο δικός μου φυσικά)....

Ανάλογα σχεδιαγράμματα (για την ακρίβεια χειρότερα λόγω πολυπλοκότητας κατασκευής) εμφανίζουν τα ποτενσιόμετρα-μετασχηματιστές, τα οποία κατά κοινή ομολογία είναι ό,τι καλύτερο μπορείς να αγοράσεις για χρήση "volume control - παθητικού προ" σε αυτόν τον πλανήτη...

To μόνο που μπορώ να πω με βεβαιότητα, λόγω προσεκτικής - εστιασμένης ακρόασης σε σύστημα - χώρο με εξαιρετική συμπεριφορά στις χαμηλές συχνότητες (ο δικός μου χώρος ακόμα δεν παίζει εκεί καθόλου σωστά, περιμένω ρύθμιση από μηχανικό ήχου με διάφορες παρεμβάσεις...), τα μπάσσα που βγάζει αυτό το ρημάδι είναι τόσο περιγραφικά, στακάτα, αναλυτικά, με ρυθμό, σε συνέχεια με τα χαμηλομεσαία και πρωτόγνωρα αληθοφανή, που οι όποιες σου σκέψεις εξατμίζονται δια παντός...

Φιλικά...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.017
Reaction score
139.363
Ε γράψε και πέντε επεξηγήσεις ντε...
Εξηγήσεις, ε? χα χα χα, όλα είναι σχετικά με το σύστημά μου, καθώς και τις ανάγκες που προέκυψαν από αυτό...

Προ δεν έχω. Η πηγή μου έχει ρυθμιζόμενης στάθμης αναλογική έξοδο. Αυτό (η ρυθμιζόμενη στάθμη) προστέθηκε και δεν είναι ενεργό (δηλαδή δεν έχει ενεργά εξαρτήματα - στάδια ενίσχυσης - στο αναλογικό σήμα). Έτσι κι αλλιώς περισσότερο κέρδος (gain) στο line level σήμα της πηγής δε χρειάζομαι (μπορώ να μεταβάλλω το συνολικό gain του ενισχυτή καθώς και την ευαισθησία εισόδου του).

Χρησιμοποίησα κάποτε λαμπάτο buffer, με στόχο την "σωστή" προσαρμογή αντιστάσεων εξόδου πηγής - εισόδου τελικού. Είχα διαβάσει θετικές απόψεις για αυτό και τις επιβεβαίωσα στην πράξη. Όντως η βελτίωση ήταν σημαντική. Τα ίδια συμπεράσματα προέκυψαν και σε γνωστούς μου, με χρήση solid state buffer, με χρήση κάποιων σπέσιαλ op-amps.

Θεωρητικά, ένας ιδανικός προενισχυτής, απ'όσο έχω καταλάβει τουλάχιστον, μπορεί να διαχειριστεί οποιεσδήποτε αντιστάσεις εκατέρωθεν (πηγής - τελικών) με τέτοια άνεση που να μην επεμβαίνει στο σήμα η παράμετρος "μάτσινγκ", ούτε φυσικά των καλωδίων διασύνδεσης (ούτε δηλαδή η δική τους αντίσταση θα παίζει ρόλο - φυσικά πάντα μιλώ για μιγαδική αντίσταση, συμπεριλαμβανομένης δηλαδή χωρητικής και επαγωγικής). Αυτό σημαίνει πως ένας τέτοιος προενισχυτής θα κάνει το ηχοσύστημα να παίζει ακριβώς το ίδιο με ό,τι interconnect κι αν χρησιμοποιήσεις.

Έχω την υποψία πως η οδήγηση του σταδίου εισόδου ενός τελικού από το στάδιο εξόδου μιας πηγής δε διαφέρει ιδιαίτερα από την οδήγηση ενός ηχείου από το στάδιο εξόδου ενός τελικού. Υπόκειται στις ίδιες αρχές και συμπεριφέρεται με τον ίδιο τρόπο σε πχ μεταβαλλόμενη αντίσταση φορτίου στο πεδίο της συχνότητας (βλέπε αντίσταση ηχείου στο φάσμα).

Είναι γνωστές οι λύσεις μετασχηματιστών σύνδεσης ενισχυτού-ηχείου, οι οποίοι προσφέρονται για να ομαλοποιήσουν πλήρως την αντίσταση που βλέπει ο ενισχυτής στην έξοδό του, απομονώνοντας εντελώς το ηχείο από αυτόν. Έτσι μετατρέπουν ένα πραγματικά δύσκολο φορτίο για τον ενισχυτή (δύστροπης αντίστασης - εμπέδησης αν θέλετε- ηχείο) σε σταθερό και καθαρά ωμικό για τον ενισχυτή (το στάνταρ των 8 πχ ωμ). Διάβασα θετικότατα σχόλια από χρήστες τέτοιων μετασχηματιστών, αν και ουδέποτε έτυχε να δοκιμάσω τέτοια εξαρτήματα προσωπικά. Πιθανά για αυτό το λόγο υπερτερούν λαμπάτες υλοποιήσεις με μετασχηματιστή εξόδου (όχι οι transformerless).

Η σκέψη μου ήταν πως κάτι ουσιαστικά αντίστοιχο προσφέρουν και αυτοί οι line level μετασχηματιστές, σε ένα άλλο επίπεδο, αυτό του ...line level φυσικά. Γιατί δηλαδή εκεί να διαφέρουν αυτές οι αρχές? Η αντίσταση (μιγαδική πάντα, ή εμπέδηση) που παρουσιάζει πχ το στάδιο εισόδου ενός τελικού σαφώς δεν είναι σταθερή σε όλο το συχνοτικό φάσμα. Η όποιες διαφοροποιήσεις χωρητικής ή επαγωγικής αντίστασης, ακόμα και των καλωδίων διασύνδεσης, επεμβαίνουν διαφορετικά σε διαφορετικές συχνοτικές περιοχές. Ορθό? Σαφώς ορθό, ξέρουμε πως "ακούγεται" η χωρητικότητα και η επαγωγικότητα ενός καλωδίου διασύνδεσης σε ακραίες τιμές.

Έχω λοιπόν την υποψία πως ένας τέτοιος μετασχηματιστής σταματά εντελώς όλα αυτά τα προβλήματα. Παύει να εξαρτάται το κύκλωμα "εξόδου πηγής - εισόδου τελικού" από την μεταβαλλόμενη μιγαδική αντίσταση των επιμέρους στοιχείων που το απαρτίζουν, συμπεριλαμβανομένων και των interconnect.

Όμοια εφαρμογή βρίσκω και στους μετασχηματιστές - ποτενσιόμετρα σε line level. Όποιοι τα χρησιμοποιούν πίνουν νερό στο όνομά τους. Η χρήση τους είναι η ίδια, αντικαθιστούν τον προενισχυτή, ενώ προσφέρουν και δυνατότητα ρύθμισης στάθμης. Πιθανά λόγο πολυπλοκότητας βέβαια και πολλαπλών δευτερευόντων, αυτές οι υλοποιήσεις που δεν έχουν αμιγή στόχο την line level γαλβανική απομόνωση, να μην έχουν τόσο καλές επιδόσεις σε αυτό το τμήμα.

Ταυτόχρονα, αυτή η πλήρης εξουδετέρωση RF, ground loops αλλά και η γαλβανική απομόνωση δείχνει να παίζει σημαντικό ρόλο και στην ιντερνετική κοινότητα όλο και πιο συχνά γίνεται λόγος για αυτά.

Δε ξέρω πραγματικά αν αυτά είναι σωστά ή... εντελώς λάθος, δε κατάφερα να το "εμπεδώσω" που λένε.... ιδίως στην προσπάθεια ανάλυσης της εμπέδησης των κυκλωμάτων εισόδου ενός τελικού σταδίου ενίσχυσης, και δη "ψηφιακού" όπου τα datasheet των dsp εισόδου δεν αναλύουν καθόλου το αναλογικό τμήμα εισόδου του σήματος. Η πράξη ήταν η δοκιμή και το ηχητικό αποτέλεσμα ήταν πέρα για πέρα επιτυχές.

Σε πρώτη φάση σκοπεύω να μετρήσω απλή απόκριση με διαφορετικής φιλοσοφίας inteconnect (και κατά συνέπεια διαμετρικά αντίθετων χαρακτηριστικών ωμικής - επαγωγικής και χωρητικής αντίστασης), ώστε να δω αν πράγματι έπαψε να ισχύει το διαπιστωμένο με ανάλογες μετρήσεις σημαντικά διαφορετικό αποτέλεσμα.

Και βλέπουμε.... :139:
 

Μηνύματα
709
Reaction score
10
Ε, τέτοιο πάνω-κάτω σχεδιάγραμμα έχω κι εγώ με αυτό που χρησιμοποιώ, που είναι το πρόβλημα? Στο < 0,01THD στους 30-40HZ? Φίλε νομίζω αυτό μόνο πρόβλημα δεν είναι, τέλειο το βρίσκω. Αλήθεια, ξέρεις τι THD εμφανίζουν τα μεγάφωνα εκεί? Ο χώρος? χαχαχαχαχα, και 1% στους 40Hz μόνο πρόβλημα δεν είναι (ΙΜΗΟ φυσικά, εσύ μπορείς να έχεις άλλη άποψη, no problem!)

Ή ο ενισχυτής σου? (κι ο δικός μου φυσικά)....

Ανάλογα σχεδιαγράμματα (για την ακρίβεια χειρότερα λόγω πολυπλοκότητας κατασκευής) εμφανίζουν τα ποτενσιόμετρα-μετασχηματιστές, τα οποία κατά κοινή ομολογία είναι ό,τι καλύτερο μπορείς να αγοράσεις για χρήση "volume control - παθητικού προ" σε αυτόν τον πλανήτη...

Φιλικά...
Δεν είπα ποτέ ότι αποτελεί σοβαρό ή πρωτεύον πρόβλημα σε ένα σύστημα...
Αλλά υπάρχουν λύσεις που δίνουν - σε μετρήσεις τουλάχιστον - καλύτερα
αποτελέσματα.
Δεν πρέπει να μπαίνουμε στην λογική ότι αφού παρακάτω στην αλυσίδα
αναπαραγωγής έχουμε μεγαλύτερα προβλήματα, αγνοούμε ότι
είναι πριν από αυτά...
Είναι μία παράμετρος που μπορεί να ενδιαφέρει κάποιους ή
να παίζει σημαντικό ρόλο σε κάποια εφαρμογή.
Πάντως και εγώ νομίζω ότι τα πλεονεκτήματά τους είναι πιο
σημαντικά από τα όποια μειονεκτήματα.

Ένα άλλο σημείο που αναφέρεις για την μιγαδική αντίσταση στο
επόμενο post νομίζω ότι δεν είναι απόλυτα σωστό, αλλά δεν έχω
εύκαιρους τους ανάλογους τύπους και σε λίγο παίζει η εθνική...

Πάντα φιλικά
 

Μηνύματα
7.611
Reaction score
2.580
Εχω πάρει πολύ καλά αποτελέσματα με τους μετασχηματιστές της Scientific Conversion, σε ψηφιακές διασυνδέσεις. Τέτοιους φοράνε και τα DACs της Audio Nemesis στην ψηφιακή τους είσοδο (SP/DIF 75Ω). Θεωριτικά μπορουν να τοποθετηθούν στον δέκτη και στην πηγή. Είναι επίσης πολύ χρήσιμοι στο να μετατρέπουν το interface AES/EBU (balanced) σε SP/DIF (unbalanced). Αυτά τα δύο interfaces, για τη χρήση που τα θέλουμε εμείς , είναι παρόμοια όσον αφορά το πρωτόκολλο επικοινωνίας .
Οι μετασχηματιστές πρέπει να τοποθετούνται οσο το δυνατόν πιο κοντά στην είσοδο/έξοδο της κάθε συσκευής και ακόμα καλύτερα επάνω στην πλακέτα εισόδου/εξόδου της κάθε συσκευής.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.880
Reaction score
13.161
Ο sp502 έχει εν μέρει δίκιο.
Η παραμόρφωση που παρουσιάζουν στις χαμηλές συχνότητες είναι αμελητέα καθότι μη ακουστή. Παραμορφώσεις της τάξης του 10% για συχνότητες κάτω των 70 κύκλων είναι ανάξιες λόγου και μόνο σερβοελεγχόμενα μεγάφωνα χαμηλών πετυχαίνουν παραμορφώσεις χαμηλότερες του 1% σε αυτές τις συχνότητες.

Όμως...
οι μετασχηματιστές γραμμής έχουν σοβαρό πρόβλημα όταν διαρρέονται από συνεχές ρεύμα. Όταν δηλαδή χρησιμοποιούνται σε σειρά με τη τάση τροφοδοσίας ή σε κάποια πόλωση. Τότε λόγω κορεσμού του μετασχηματιστή εμφανίζονται από σοβαρά έως και τραγικά προβλήματα στη περιοχή κάτω των 120 κύκλων.
Αν δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος για την ύπαρξη του δε βλέπω το λόγο χρήσης ενός επιπλέον τμήματος, σε σειρά με το σήμα, όσο καλό και αν είναι αυτό.
 

Μηνύματα
7.611
Reaction score
2.580
Για line level απομονωτές και μαγνητικά ποτενσιόμετρα, κατέληξα στην Sowter.

http://www.sowter.co.uk/acatalog/SOWTER_ISOLATOR_BALANCERS_2.html#a9

Οι Sowter ταίριαξαν καλύτερα στο δικό μου σύστημα. Οσον αφορά τα ground loops δεν μπορώ να σας πω με σιγουριά εαν άκουσα βελτίωση γιατί δεν είχα προβλήματα θορύβων.

Ομως αυτό που πραγματικά έχει ενδιαφέρον είναι η μετατροπή της unbalanced τροφοδοσίας ρεύματος (0-230V) σε balanced (115V-0-115V). Δεν θυμάμαι σε ποιο θέμα είχα αναφερθεί στις balanced τροφοδοσίες ρεύματος. Μπορεί να ήταν στο avclub, δεν το θυμάμαι. Για λόγους ασφάλειας ποτέ δεν ανέβασα την κατασκευή του απομονωτή ρεύματος σε φορουμ. Η κατασκευή δεν είναι εύκολη υπόθεση, θα έλεγα ότι είναι και επικίνδυνη αν κάτι πάει στραβά ή δεν έχει υλοποιηθεί όπως πρέπει η κατασκευή.
Επίσης όλες οι συσκευές audio πρέπει κανονικά να μετατραπούν από λειτουργία unbalanced AC σε balanced AC που αυτό σημαίνει ακόμα και ελλαγή του διακόπτη έναυσης. Επίσης πρέπει από παντού να απομονωθούν τα line grounds από τα chassis grounds που δεν είναι εύκολη υπόθεση γιατί πολλές φορές δεν είναι ένα το σημείο σύζευξης.
Προσοχή με τα ρεύματα. Δεν σας προτείνω να κάνετε τις ίδιες μετατροπές. Εγώ τις έκανα επειδή ήθελα να πειραματιστώ και επειδή γνωρίζω το αντικείμενο. Το παραμικρό λάθος στην υλοποίηση μπορεί να επιφέρει τον θάνατο.
 

Μηνύματα
7.611
Reaction score
2.580
Οσον αφορά τα line transformers για χρήση σε line προενισχυτές, τελικά μετά από πολλές δοκιμές κατέληξα ότι αυτοί δεν είναι απαραίτητοι όταν τα καλώδια διασύνδεσης είναι μικρά ( < 1μ.). Για στουντιακές εφαρμογές, όπου τα μήκη των καλωδίων είναι μεγάλα, θα έλεγα ότι η true balanced συνδεσμολογία διασύνδεσης επιβάλλεται.
 

Μηνύματα
7.611
Reaction score
2.580
Επίσης για τις λεγόμενες ψηφιακές διασυνδέσεις, οι μετασχηματιστές απομόνωσης σήματος φαινεται ότι συντελούν και για τη μείωση του jitter -του προερχόμενου από τα καλώδια διασύνδεσης-. Αλλά και πάλι, αυτό γίνεται αντιληπτό σε μεγάλα μήκη καλωδίων. Με ειδικά καλώδια (2 ευρώ/μ) έχω μεταφέρει σήμα spdif από τον υπολογιστή μέχρι το DAC (27μ.) χωρίς ακουστά προβλήματα jitter, ή για να το θέσω καλύτερα, χωρίς να χρειάζεται να ασχοληθώ περεταίρω.

Y.Γ Αν είχα περισσότερα μέτρα καλωδίου θα τα έβαζα εν σειρά, αλλά είχα ήδη συνδέσει 3 καλώδια εν σειρά των 75Ω (σύνολο 27μ)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.017
Reaction score
139.363
Εχω πάρει πολύ καλά αποτελέσματα με τους μετασχηματιστές της Scientific Conversion, σε ψηφιακές διασυνδέσεις. Τέτοιους φοράνε και τα DACs της Audio Nemesis στην ψηφιακή τους είσοδο (SP/DIF 75Ω). Θεωριτικά μπορουν να τοποθετηθούν στον δέκτη και στην πηγή. Είναι επίσης πολύ χρήσιμοι στο να μετατρέπουν το interface AES/EBU (balanced) σε SP/DIF (unbalanced). Αυτά τα δύο interfaces, για τη χρήση που τα θέλουμε εμείς , είναι παρόμοια όσον αφορά το πρωτόκολλο επικοινωνίας .
Οι μετασχηματιστές πρέπει να τοποθετούνται οσο το δυνατόν πιο κοντά στην είσοδο/έξοδο της κάθε συσκευής και ακόμα καλύτερα επάνω στην πλακέτα εισόδου/εξόδου της κάθε συσκευής.
Για όλα αυτά που ανέφερες έχω άποψη και έχω κάνει και τις δοκιμές μου. Η βέλτιστη τοποθέτηση είναι όσο πλησιέστερα στο δέκτη, αμέσως πριν το DAC, όπως υλοποιείται στις πλακέτες της γαλλικής Selectrocom, όπου απέχουν λίγα mm από το DAC και το ρολόι. Η μετατροπή που αναφέρεις από AES/EBU σε Sp/Dif δεν λειτουργεί σε AES/EBU 3 (pro) όπου το σήμα είναι 24bit εκτός κι αν ο δέκτης έχει δυνατότητες AES/EBU pro μέσω SP/DIF εισόδου. Τα πρωτόλκολλα επικοινωνίας μπορεί και να διαφέρουν, εξαρτάται από το επίπεδο AES/EBU που χρησιμοποιείται, πχ στη θέση των copy bits μπορούν να υπάρχουν data bits, μελέτησέ το καλύτερα αυτό το θέμα, νομίζω έχεις ακόμα κενά.

Λοιπόν, εντελώς καταχρηστικά (και ζητώ συγνώμη από το Βασίλη Τσαντουλή που άνοιξε το θρεντ αυτό) σου έκανα τη "χάρη" να σχολιάσω τις γραμμές που έγραψες, για τελευταία φορά, αλλά παρακαλώ να μην επανέλθεις σε αυτό το θρεντ με άσχετα ποστς σε σχέση με τον τίτλο του θρεντ. Είσαι εκτός θέματος. Εδώ μιλάμε για αναλογικούς line level μετασχηματιστές . ΟΚ? Αν έχεις διάθεση να αναλύσεις εκτενώς τις εμπειρίες σου κάντο σε νέο θρεντ, άνοιξε ένα εσύ, και ανέλυσέ το στο maximum, με φωτός και τα συναφή. Έτσι είναι αδύνατο ακόμα και να θέλει κάποιος να βρεί αυτές τις σκέψεις - δοκιμές - εμπειρίες να τις εντοπίσει μέσα σε άσχετα θρεντς.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.017
Reaction score
139.363
οι μετασχηματιστές γραμμής έχουν σοβαρό πρόβλημα όταν διαρρέονται από συνεχές ρεύμα. Όταν δηλαδή χρησιμοποιούνται σε σειρά με τη τάση τροφοδοσίας ή σε κάποια πόλωση.
Μα αυτή είναι λάθος χρήση! Κανείς δε μίλησε για τέτοια χρήση νομίζω, απορώ γιατί το αναφέρεις! Δεν χρειάζεται και δε πρέπει να χρησιμοποιηθεί σε σειρά με τάση τροφοδοσίας, ούτε σε πόλωση, όπου έτσι κι αλλιώς για λόγους ασφαλείας ένα πυκνωτάκι λύνει το πρόβλημα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.017
Reaction score
139.363
Για line level απομονωτές και μαγνητικά ποτενσιόμετρα, κατέληξα στην Sowter.

http://www.sowter.co.uk/acatalog/SOWTER_ISOLATOR_BALANCERS_2.html#a9

Οι Sowter ταίριαξαν καλύτερα στο δικό μου σύστημα. Οσον αφορά τα ground loops δεν μπορώ να σας πω με σιγουριά εαν άκουσα βελτίωση γιατί δεν είχα προβλήματα θορύβων.
Και τι άλλους μετασχηματιστές δοκίμασες στο δικό σου σύστημα ώστε να έχεις καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι Sowter ταίριαξαν καλύτερα? Τι διαφορές εντόπισες και που? Αυτό έχει ενδιαφέρον να το μάθω, καθώς οι Sowter ενώ ως ποτενσιόμετρα νομίζω πως είναι κορυφαία επιλογή, ως line-level isolators δε νομίζω πως είναι η βέλτιστη.

Ομως αυτό που πραγματικά έχει ενδιαφέρον είναι η μετατροπή της unbalanced τροφοδοσίας ρεύματος (0-230V) σε balanced (115V-0-115V). Δεν θυμάμαι σε ποιο θέμα είχα αναφερθεί στις balanced τροφοδοσίες ρεύματος. Μπορεί να ήταν στο avclub, δεν το θυμάμαι. Για λόγους ασφάλειας ποτέ δεν ανέβασα την κατασκευή του απομονωτή ρεύματος σε φορουμ. Η κατασκευή δεν είναι εύκολη υπόθεση, θα έλεγα ότι είναι και επικίνδυνη αν κάτι πάει στραβά ή δεν έχει υλοποιηθεί όπως πρέπει η κατασκευή.
Επίσης όλες οι συσκευές audio πρέπει κανονικά να μετατραπούν από λειτουργία unbalanced AC σε balanced AC που αυτό σημαίνει ακόμα και ελλαγή του διακόπτη έναυσης. Επίσης πρέπει από παντού να απομονωθούν τα line grounds από τα chassis grounds που δεν είναι εύκολη υπόθεση γιατί πολλές φορές δεν είναι ένα το σημείο σύζευξης.
Προσοχή με τα ρεύματα. Δεν σας προτείνω να κάνετε τις ίδιες μετατροπές. Εγώ τις έκανα επειδή ήθελα να πειραματιστώ και επειδή γνωρίζω το αντικείμενο. Το παραμικρό λάθος στην υλοποίηση μπορεί να επιφέρει τον θάνατο.

Αυτό είναι άσχετο με το θρεντ και δε το σχολιάζω. Γιατί δεν ανοίγεις ένα νέο θρεντ να μας το αναλύσεις καλύτερα?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.017
Reaction score
139.363
Οσον αφορά τα line transformers για χρήση σε line προενισχυτές, τελικά μετά από πολλές δοκιμές κατέληξα ότι αυτοί δεν είναι απαραίτητοι όταν τα καλώδια διασύνδεσης είναι μικρά ( < 1μ.). Για στουντιακές εφαρμογές, όπου τα μήκη των καλωδίων είναι μεγάλα, θα έλεγα ότι η true balanced συνδεσμολογία διασύνδεσης επιβάλλεται.
Λες "τα line transformers για χρήση σε line προενισχυτές" δηλαδή τα ενσωμάτωσες σε προενισχυτές και μετά έβαζες διάφορα μήκη καλωδίων διασύνδεσης μέχρι τους τελικούς να δεις το αποτέλεσμα?

Και για ποιό λόγο να μη τοποθετηθούν όσο το πλησιέστερο στον πχ τελικό (κάτι αντίστοιχο με τα AES/EBU transformers όπου η βέλτιστη τοποθέτηση είναι στο δέκτη, πάνω στο ντακ).


Φυσικά σε στουντιακές εφαρμογές η χρήση balanced συνδεσμολογίας είναι καθιερωμένη, αυτό δεν είναι θέμα συζήτησης. Στα στούντιο υπάρχουν XLR, όχι RCA. Kανόνας. Αλλά και σε XLR χρησιμοποιούνται line level μετασχηματιστές, και η βασική χρήση τους είναι αυτή, για επαγγελματικές (πχ στουντιακές) εφαρμογές δηλαδή, πάντα σε balanced.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.017
Reaction score
139.363
Επίσης για τις λεγόμενες ψηφιακές διασυνδέσεις, οι μετασχηματιστές απομόνωσης σήματος φαινεται ότι συντελούν και για τη μείωση του jitter -του προερχόμενου από τα καλώδια διασύνδεσης-. Αλλά και πάλι, αυτό γίνεται αντιληπτό σε μεγάλα μήκη καλωδίων. Με ειδικά καλώδια (2 ευρώ/μ) έχω μεταφέρει σήμα spdif από τον υπολογιστή μέχρι το DAC (27μ.) χωρίς ακουστά προβλήματα jitter, ή για να το θέσω καλύτερα, χωρίς να χρειάζεται να ασχοληθώ περεταίρω.

Y.Γ Αν είχα περισσότερα μέτρα καλωδίου θα τα έβαζα εν σειρά, αλλά είχα ήδη συνδέσει 3 καλώδια εν σειρά των 75Ω (σύνολο 27μ)
Δεν σχολιάζω άλλο εκτός θέματος ποστ.
Δεν ανοίγεις ένα καινούριο θρεντ? Μήπως να το κάνουν οι διαχειριστές?
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
Μήπως να το κάνουν οι διαχειριστές?
Αφήστε ήσυχους ρε τους διαχειριστές. Ξεκινήστε διαφορετικά θέματα για την χρήση των μετασχηματιστών σε διάφορες περιπτώσεις για να βρίσκουμε εύκολα τις απαντήσεις. Εφόσον ανοίξετε τα θέματα, εγώ ή κάποιος συντονιστής θα μεταφέρουμε το κάθε post στο σωστό thread.

Η συνέχεια παρακαλώ επί του θέματος, only.

...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.017
Reaction score
139.363
Το μόνο που μπορώ να προτείνω ως ενδοιασμό είναι η πιθανή έλλειψη γής και στα δυό μηχανήματα τα οποία θα συνδεθούν με τέτοιο εξάρτημα.

Συχνά πολλά μηχανήματα δε διαθέτουν γη αλλά θεωρούν ότι θα "πάρουν" από το επόμενο μηχάνημα με το οποίο θα συνδεθούν. Αν συνδεθούν με τέτοιο εξάρτημα δε παίρνουν τίποτα απολύτως. Αυτό δεν είναι πάντα πρόβλημα. Υπό προϋποθέσεις όμως, μπορεί και να γίνει...

Ίσως δεν είναι και εντελώς ασφαλές για το χρήστη. Για λόγους ασφάλειας δηλαδή.

Ήρθε η επιβεβαίωση αυτού του ισχυρισμού στην πράξη, με τη δοκιμή ενός δικού μου κορυφαίου DAC (εντελώς Hi-END έτσι για να σκάσουν από τη ζήλεια τους κάποιοι κάποιοι) της Goldmund, το οποίο δε παίρνει "γη" από το καλώδιο ρεύματος, ενώ για περίπτωση που χρειαστεί να "γειωθεί" διαθέτει στην πίσω όψη ένα συσφικτικό βύσμα τύπου "μπανάνας" με την ένδειξη "ground".

Χωρίς "γη" στην πηγή υπήρξε βόμβος χαμηλής στάθμης σε συχνότητα πλησίον της ΔΕΗ, ακίνδυνος για τα ηχεία. Μόλις συνδέθηκε "γη" εξαφανίστηκε και επήλθε άκρα του τάφου σιωπή.
 

Μηνύματα
7.611
Reaction score
2.580
Για όλα αυτά που ανέφερες έχω άποψη και έχω κάνει και τις δοκιμές μου. Η βέλτιστη τοποθέτηση είναι όσο πλησιέστερα στο δέκτη, αμέσως πριν το DAC, όπως υλοποιείται στις πλακέτες της γαλλικής Selectrocom, όπου απέχουν λίγα mm από το DAC και το ρολόι. Η μετατροπή που αναφέρεις από AES/EBU σε Sp/Dif δεν λειτουργεί σε AES/EBU 3 (pro) όπου το σήμα είναι 24bit εκτός κι αν ο δέκτης έχει δυνατότητες AES/EBU pro μέσω SP/DIF εισόδου. Τα πρωτόλκολλα επικοινωνίας μπορεί και να διαφέρουν, εξαρτάται από το επίπεδο AES/EBU που χρησιμοποιείται, πχ στη θέση των copy bits μπορούν να υπάρχουν data bits, μελέτησέ το καλύτερα αυτό το θέμα, νομίζω έχεις ακόμα κενά.

Λοιπόν, εντελώς καταχρηστικά (και ζητώ συγνώμη από το Βασίλη Τσαντουλή που άνοιξε το θρεντ αυτό) σου έκανα τη "χάρη" να σχολιάσω τις γραμμές που έγραψες, για τελευταία φορά, αλλά παρακαλώ να μην επανέλθεις σε αυτό το θρεντ με άσχετα ποστς σε σχέση με τον τίτλο του θρεντ. Είσαι εκτός θέματος. Εδώ μιλάμε για αναλογικούς line level μετασχηματιστές . ΟΚ? Αν έχεις διάθεση να αναλύσεις εκτενώς τις εμπειρίες σου κάντο σε νέο θρεντ, άνοιξε ένα εσύ, και ανέλυσέ το στο maximum, με φωτός και τα συναφή. Έτσι είναι αδύνατο ακόμα και να θέλει κάποιος να βρεί αυτές τις σκέψεις - δοκιμές - εμπειρίες να τις εντοπίσει μέσα σε άσχετα θρεντς.
Ανέφερα και για τους line μετασχηματιστές, δεν το διάβασες ?

Οσον αφορά την είσοδο spdif, σε όσα DACs το δοκίμασα, έπαιξε και με AES/EBU στην πηγή. :142:
Απλώς εσύ, στο έχω ξαναπεί, μετά από ένα χρόνο αντιλαμβάνεσαι τα γεγονότα και αυτά που γράφαμε παλαιότερα.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
Σιγά μην πάθετε τίποτα από το πολύ γράψιμο... :142:
Άντε στο θέμα μας τώρα.

...
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.880
Reaction score
13.161
Μα αυτή είναι λάθος χρήση! Κανείς δε μίλησε για τέτοια χρήση νομίζω, απορώ γιατί το αναφέρεις! Δεν χρειάζεται και δε πρέπει να χρησιμοποιηθεί σε σειρά με τάση τροφοδοσίας, ούτε σε πόλωση, όπου έτσι κι αλλιώς για λόγους ασφαλείας ένα πυκνωτάκι λύνει το πρόβλημα.
Το αναφέρω γιατί μπορείς να έχεις ένα minimal προενισχυτή ή μια βαθμίδα buffer με μια λάμπα και έναν μετασχηματιστή γραμμής στην άνοδο της ή ακόμα και στη κάθοδο. Το παραπάνω κύκλωμα είναι αρκετά συνηθισμένο και αν εξαιρέσεις το χαμηλό του έχει εκπληκτική αμεσότητα και διαφάνεια. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα ποτενσιόμετρο στην είσοδο αν σε ενδιαφέρει να ρυθμίσεις τη στάθμη.
 


Staff online

  • rose.athens
    Not in the mood Mod
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.237
Μηνύματα
2.967.639
Members
38.292
Νεότερο μέλος
SotosΑ
Top