- Μηνύματα
- 55.346
- Reaction score
- 138.102
Πάμε σε ένα υποθετικό τυφλό τεστ συσκευής.
Έστω ότι πρόκειται για κάποιο ντακ, ή για κάποιο καλώδιο, δεν έχει σημασία.
Πρόκειται όμως για 2 συσκευές σχετικά ίδιου επιπέδου ποιότητας, ίσως με διαφοροποίηση στην τιμή (έχει νόημα λοιπόν το τυφλό τεστ), αλλά με διαφορετική τεχνοτροπία σχεδίασης - υλοποίησης, άλλη κυκλωματική αν θέλετε νοοτροπία.
Στο τυφλό τεστ συμμετέχουν 20 άνθρωποι με πολυετή τριβή με το audio, με πολλές γνώσεις (ιδίως σε σχέση με τον τυπικό αγοραστή Hi-End), με πολύ αξιόλογα ηχοσυστήματα στην κατοχή τους, με άποψη και με καλή διάθεση και ακοή υπεράνω κριτικής...
Ένα ιδανικό δηλαδή team, για αξιολόγηση συσκευής.
Το τυφλό τεστ λαμβάνει χώρο σε ένα καλοστημένο - μετρημένο χώρο ακροάσεων, τιουναρισμένο για 20 ανθρώπους, με άριστα συνοδά μηχανήματα, υψηλότατης τεχνικής αρτιότητας και για να είμαστε και στο πνεύμα των καιρών, υψηλότατου κοστολογίου.
Ένα ιδανικό δηλαδή ηχοσύστημα - χώρο, για αξιολόγηση συσκευής.
Και ξεκινάει το τυφλό τεστ.
Κάθε φορά παίζει το ίδιο μουσικό κομμάτι και από τις δυό συσκευές, τη μια παίζει η μια συσκευή, τη μια η άλλη, με τυχαίες εναλλαγές (δε ξέρει το ακροατήριο ποιά είναι η πρώτη συσκευή που ακούει, απλά ακούει το ίδιο μουσικό κομμάτι 2 φορές) και ακολουθεί ποικίλο μουσικό πρόγραμμα, πάτα με την ίδια διαδικασία.
Το ακροατήριο σημειώνει ποιά ακρόαση (την πρώτη ή τη δεύτερη) του ίδιου μουσικού κομματιού προτίμησε, και για ποιό λόγο.
Ένα ιδανικό δηλαδή τυφλό τεστ, από πλευράς υλοποίησης, μεθοδολογίας.
Πιστεύετε ότι θα υπάρξει έστω και 1 στους 20 που θα δείξει στην ίδια συσκευή προτίμηση στην αναπαραγωγή όλων των (διαφορετικών) μουσικών κομματιών?
Ή σε κάποιες μουσικές θα προτιμήσει άλλη συσκευή?
Πιστεύετε ότι θα υπάρξουν 2 άνθρωποι με ΑΚΡΙΒΩΣ τις ίδιες προτιμήσεις?
Και σε συνάρτηση με το προηγούμενο θεωρητικό παράδειγμα, πόση πιστεύετε είναι η αξία της γνώμης που αποκόμισε κάποιος που άκουσε κάπου με κάποια συνοδά και σε κάποιο χώρο κάποια συσκευή?
Και πόσες ειναι οι πιθανότητες εσείς να έχετε εντελώς αντίθετη άποψη από αυτόν?
Σε ένα σύνολο πολλών παραμέτρων (συσκευές, καλώδια, τζίντζλι-μίντζιλι, χώρος, ιδιοκτήτης) αν οποιαδήποτε παράμετρος διαφοροποιηθεί (ακόμα και μόνο η παράμετρος του ιδιοκτήτη) ενέχεται ο κίνδυνος εξαγωγής του ακριβώς αντίθετου ηχητικού συμπεράσματος?
Και εν τέλει πόσο ασφαλής μπορεί να είναι η γενίκευση μιας ηχητικής κρίσης κάποιου, κάπου, με κάποια συνοδά?
Και εννοώ γενίκευση την προσαπτόμενη ηχητική ταυτοποίηση κάποιας πχ κατασκευαστικής τεχνοτροπίας βάσει συγκεκριμένου - μεμονωμένου περιστατικού, ή και 2-3 περιστατικών μεγάλης - αναπόφευκτα - πολυπλοκότητας από πλευράς παραμέτρων.
Ή ακόμα και την μεθοδική ηχητική ταυτοποίηση μιας συσκευής από κάποιον, κάπου, με κάποια άλλα συνοδά...
κάποιος κάτι κάπου κάποτε και ίσως:137:
Έστω ότι πρόκειται για κάποιο ντακ, ή για κάποιο καλώδιο, δεν έχει σημασία.
Πρόκειται όμως για 2 συσκευές σχετικά ίδιου επιπέδου ποιότητας, ίσως με διαφοροποίηση στην τιμή (έχει νόημα λοιπόν το τυφλό τεστ), αλλά με διαφορετική τεχνοτροπία σχεδίασης - υλοποίησης, άλλη κυκλωματική αν θέλετε νοοτροπία.
Στο τυφλό τεστ συμμετέχουν 20 άνθρωποι με πολυετή τριβή με το audio, με πολλές γνώσεις (ιδίως σε σχέση με τον τυπικό αγοραστή Hi-End), με πολύ αξιόλογα ηχοσυστήματα στην κατοχή τους, με άποψη και με καλή διάθεση και ακοή υπεράνω κριτικής...
Ένα ιδανικό δηλαδή team, για αξιολόγηση συσκευής.
Το τυφλό τεστ λαμβάνει χώρο σε ένα καλοστημένο - μετρημένο χώρο ακροάσεων, τιουναρισμένο για 20 ανθρώπους, με άριστα συνοδά μηχανήματα, υψηλότατης τεχνικής αρτιότητας και για να είμαστε και στο πνεύμα των καιρών, υψηλότατου κοστολογίου.
Ένα ιδανικό δηλαδή ηχοσύστημα - χώρο, για αξιολόγηση συσκευής.
Και ξεκινάει το τυφλό τεστ.
Κάθε φορά παίζει το ίδιο μουσικό κομμάτι και από τις δυό συσκευές, τη μια παίζει η μια συσκευή, τη μια η άλλη, με τυχαίες εναλλαγές (δε ξέρει το ακροατήριο ποιά είναι η πρώτη συσκευή που ακούει, απλά ακούει το ίδιο μουσικό κομμάτι 2 φορές) και ακολουθεί ποικίλο μουσικό πρόγραμμα, πάτα με την ίδια διαδικασία.
Το ακροατήριο σημειώνει ποιά ακρόαση (την πρώτη ή τη δεύτερη) του ίδιου μουσικού κομματιού προτίμησε, και για ποιό λόγο.
Ένα ιδανικό δηλαδή τυφλό τεστ, από πλευράς υλοποίησης, μεθοδολογίας.
Πιστεύετε ότι θα υπάρξει έστω και 1 στους 20 που θα δείξει στην ίδια συσκευή προτίμηση στην αναπαραγωγή όλων των (διαφορετικών) μουσικών κομματιών?
Ή σε κάποιες μουσικές θα προτιμήσει άλλη συσκευή?
Πιστεύετε ότι θα υπάρξουν 2 άνθρωποι με ΑΚΡΙΒΩΣ τις ίδιες προτιμήσεις?
Και σε συνάρτηση με το προηγούμενο θεωρητικό παράδειγμα, πόση πιστεύετε είναι η αξία της γνώμης που αποκόμισε κάποιος που άκουσε κάπου με κάποια συνοδά και σε κάποιο χώρο κάποια συσκευή?
Και πόσες ειναι οι πιθανότητες εσείς να έχετε εντελώς αντίθετη άποψη από αυτόν?
Σε ένα σύνολο πολλών παραμέτρων (συσκευές, καλώδια, τζίντζλι-μίντζιλι, χώρος, ιδιοκτήτης) αν οποιαδήποτε παράμετρος διαφοροποιηθεί (ακόμα και μόνο η παράμετρος του ιδιοκτήτη) ενέχεται ο κίνδυνος εξαγωγής του ακριβώς αντίθετου ηχητικού συμπεράσματος?
Και εν τέλει πόσο ασφαλής μπορεί να είναι η γενίκευση μιας ηχητικής κρίσης κάποιου, κάπου, με κάποια συνοδά?
Και εννοώ γενίκευση την προσαπτόμενη ηχητική ταυτοποίηση κάποιας πχ κατασκευαστικής τεχνοτροπίας βάσει συγκεκριμένου - μεμονωμένου περιστατικού, ή και 2-3 περιστατικών μεγάλης - αναπόφευκτα - πολυπλοκότητας από πλευράς παραμέτρων.
Ή ακόμα και την μεθοδική ηχητική ταυτοποίηση μιας συσκευής από κάποιον, κάπου, με κάποια άλλα συνοδά...
κάποιος κάτι κάπου κάποτε και ίσως:137: