Ένα απόγευμα στου Κώστα Ear

Μηνύματα
13.761
Reaction score
11.391
Τον Κώστα των γνωρίζω μέσα από τα γραπτά του εδώ και πολλά χρόνια. Τον γνώρισα από κοντά το 2011 που είχε μία μεγάλη συγκέντρωση του Avsite στο προηγούμενο σπίτι του. Αυτό μου με κέρδισε από την πρώτη στιγμή είναι η τεχνική του κατάρτιση και ο τρόπος που είχε τροποποιήσει τα τότε αγαπημένα μου ηχεία, τα Magnepan MG3.6. Από κοντά είδα έναν ευχάριστο άνθρωπο, χαλλαρό, Θεσσαλονικιό! Ακούσαμε τότε τα 3.6 στον προηγούμενο χώρο του. Φυσικά φάγαμε ψητά από το Μιχάλη Μελίδη και γνωριστήκαμε μεταξύ μας πολλά μέλη.
Μετά τις αλλαγές στο ηχοσύστημα ήθελα ξανά επισκεφτώ και η ευκαιρία μου δόθηκε το καλοκαίρι που ανέβηκα στη Θεσσαλονίκη για αναψυχή.

Αφού ήπιαμε τα καφεδάκια μας, κατεβήκαμε τη σκάλα προς το υπόγειο και το δωμάτιο του ηχοσυστήματος. Το πρώτο πράγμα που μου έκανε εντύπωση μόλις πέρασα την πόρτα ήταν η ησυχία του χώρου. Μάλιστα εντυπωσιάστηκα σε τέτοιο βαθμό που ξαναβγήκα έξω και πήγα προς τη σκάλα για να σιγουρευτώ. Ενώ η σκάλα δεν ήταν θορυβώδης και η αντήχηση δεν ήταν αντιληπτή, η διαφορά με το χώρο ακρόασης ήταν τεράστια!

Ο Χώρος:
Το χώρο ακρόασης τον είχα δει σε φωτογραφίες εδώ, οπότε το βλέμμα μου άρχισε να εξερευνά γύρω γύρω για τις θέσεις των ηχείων και των subs. Κάποια σχόλια που διάβασα εδώ ότι είναι σκοτεινός, ότι έχει 456 ηχεία και είναι πηγμένος, δεν ισχύουν σε καμία περίπτωση. Είναι μια χαρά. Διάφορα μπουκάλια που ήταν σε ράφια με παραξένεψαν και φοβήθηκα ότι ίσως κάτι τρίξει, κουνηθεί ή συντονίσει. Όμως τίποτα δεν έγινε, μιας και όπως μου είπε ο Κώστας έχει βάλει από κάτω κάτι αντιολισθητικό και μονωτικό. Οι θέσεις ήταν πολύ αναπαυτικές. Αφού έκατσα στην προεδρική, ο Κώστας με σήκωσε για να βάλει ένα μαξιλάρι στη θέση, για να έρθουν τα αυτιά μου στο σωστό ύψος ακρόασης. Σημασία στη λεπτομέρεια.

Οι ακροάσεις:
Ο Κώστας έσβησε τα φώτα αρχικά, για να επικεντρωθώ μόνο στην ακρόαση και να μη προσέχω τα ηχεία και τις θέσεις τους. Ξεκινήσαμε με τις αγαπημένες του φωνές. Το ένα κομμάτι διαδεχόταν το άλλο και η αληθοφάνεια ήταν εκπληκτική. Πάντα οι καλλιτέχνες ήταν μπροστά μου, οι περισσότεροι ανάμεσα από τα 2 ηχεία. Προφανώς ότι ακούγαμε ήταν με Atmos upmix από Trinnov αλλά δεν περιφέρονταν οι καλλιτέχνες ούτε πίσω, ούτε πλάγια, ούτε ιπτάμενοι, ούτε τίποτα που κατά καιρούς λένε μερικοί, για ιπτάμενα βιολιά κτλ. Σε ένα κομμάτι (ας πει ο Κώστας ποιο ήταν, θα το θυμηθεί από αυτό που θα γράψω) τραγουδούσαν 3 ή 4 τραγουδιστές. Εγώ ένιωσα ότι αυτός που ήταν τέρμα δεξιά ήταν καθιστός, γιατί ίσως είχε πιο μπάσα φωνή. Ξέρω ότι δεν υπάρχει ύψος στη μουσική σκηνή, αλλά δεν μπορώ να το εξηγήσω. Έτσι ακουγόταν.
Εγώ προσωπικά δεν έχω χρυσά αυτιά ούτε είμαι πολύ εκπαιδευμένος ακροατής, ώστε να μπορώ να κρίνω απόλυτα την αληθοφάνεια των φωνών, αλλά από τη μικρή εμπειρία μου όλα μου φάνηκαν αληθοφανή.
Στη συνέχεια ακούσαμε πολλά μουσικά κομμάτια, με κοντραμπάσα, με βιολιά, ορχήστρες (μέρος από τις 4 εποχές του Βιβάλντι-Karajan, που είναι το αγαπημένο μου), ηλεκτρονική μουσική (ποπ, trance), την Ξυνή (που την ακούω και σπίτι). Αυτό που μπόρεσα να καταλάβω ήταν η άριστη τονική ισορροπία. Όσοι ακούμε με κάποια target curve, μπορούμε να καταλάβουμε σε κάποιο βαθμό αν κάποιο ηχοσύστημα είναι ισορροπημένο ή όχι. Στο δικό μου ηχοσύστημα τώρα τελευταία δοκίμαζα μια target curve με αρκετά φουσκωμένα μπάσα. Όταν άκουσα στον Κώστα κατάλαβα ότι ήταν αφύσικο αυτό και πώς πρέπει να ακούγεται σωστά. Το πρώτο πράγμα που έκανα όταν γύρισα Αθήνα ήταν να το διορθώσω αυτό. Ο Κώστας μου είπε ότι τα έχει flat εκεί. Όπως επειδή υπάρχει και η προσωπική προτίμηση, αν το σύστημά του ήταν δικό μου, θα σήκωνα τα μπάσα γύρω στα 3-4 dB. Θέλω όταν ακούω trance και house να δίνει ένταση εκεί χαμηλά.

Η ένταση αναφοράς:
Η ένταση αναφοράς δεν είναι κάτι τρομερό. Δεν είναι πολύ δυνατά, μπορούσαμε να ακούμε ώρες σε αυτή την ένταση και να συνοιμιλούμε ταυτόχρονα χωρίς να φωνάζουμε. Πιστεύω ότι η ηχητική φροντίδα του χώρου είναι απεύθυνη για αυτό, που δεν αφήνει την ηχητική ενέργεια των ηχείων να κάνει καραμπόλες και να παραμένει βουίζοντας. Φυσικά και κάποιες στιγμές αυξήσαμε την ένταση. Δεν φτάσαμε τα όρια του ηχοσυστήματος και μάλιστα ούτε τα δικά μου. Κάποια στιγμή ήθελα να το ανεβάσω κι άλλο, άλλα κάτι έγινε και μου έκοψε τη φόρα!

Το συμβάν!
Υπάρχουν 2 αγαπημένα μου κομμάτια από τη συλλογή Transistance που έχουν πολλή πληροφορία στις χαμηλές συχνότητες. Το ένα από αυτά είναι το "W-9-GFO - Morning Dew" από Transistance 3 (το link από το YouTube μόνο ενδεικτικό, χάνει πολύ η αναπαραγωγή από εκεί). Ξεκίνησε να παίζει ενώ είχα ανεβάσει την ένταση δειλά πάνω από την αναφοράς. Μόλις μπαίνουν τα μπάσα, ακούγεται ένας ήχος σπασίματος έξω από το δωμάτιο ακρόασης! Λέει ο Κώστας, "Θα έσπασε κάνα μπουκάλι". Εγώ νόμιζα ότι μου κάνει πλάκα και συνέχισα να ακούω. Αλλά μετά από λίγο εκείνος βγήκε έξω. Όντως, όπως περιέγραψε και ο Κώστας σε προηγούμενο post, κάποιο μπουκάλι από το ράφι που ήταν έξω από το δωμάτιο είχε "περπατήσει" σιγά σιγά και έπεσε, σπάζοντας και αδειάζοντας το περιεχόμενό του στο πάτωμα!
Ντροπή εγώ! Αν είναι δυνατόν, να πάω επίσκεψη στο φιλόξενο χώρο του Κώστα να κάνω και ζημιά! Εν τω μεταξύ φοβήθηκα μην είναι κάποιο πακάκριβο ουίσκι...
Ντροπή! Πού να μπορέσω να δώσω μετά ένταση στον ήχο...

Διάλειμμα:
Κάποια στιγμή μετά το μεσημέρι, κάναμε ένα διάλειμμα και πήγαμε σε μια ταβέρνα. Πολύ ωραίο φαγητό και συζήτηση για διάφορα θέματα. Πήγαμε με το Tesla φυσικά.

Συνέχεια:
Μετά την επιστροφή, συνεχίσαμε τις ακροάσεις, αλλά με πολυκάναλο πρόγραμμα. Εκεί το σύστημα πραγματικά δείχνει το μεγαλείο του, παίζοντας ήχους από όλες τις κατευθύνσεις. Πρέπει να ακούσετε το Time των Pink Floyd για να καταλάβετε. Όχι μόνο πόσο αξίζει ένα σύστημα dolby Atmos, αλλά το μεγαλείο της δουλειάς που έκαναν οι Pink Floyd στην παραγωγή τους τόσα χρόνια πριν! Φυσικά στη συνέχεια ακούσαμε Kraftwerk, πάλι πολυκάναλο πρόγραμμα. Επίσης απίστευτο το τί έφτιαξαν πριν 40τόσα χρόνια σε μια εποχή που όλοι άκουγαν στέρεο. Τέλος είδαμε και Eric Clapton, το έργο που ηχογράφησε σπίτι του, στην καραντίνα.

Ένα τέτοιο ηχοσύστημα είναι αξιοζήλευτο. Φυσικά και θα ήθελα να το έχω στο σπίτι μου και όταν θα φτιάξω σπίτι, κάτι παρόμοιο θα γίνει στο σαλόνι. Δικαιολογίες του τύπου ότι το σαλόνι είναι κοινόχρηστο και ότι πρέπει να έρχονται επισκέψεις και να έχει τα σερβίτσια και τα κρύσταλλα, είναι βλακείες. Το σαλόνι πρέπει να εξυπηρετεί τον ιδιοκτήτη. Αν φυσικά υπάρχει dedicated δωμάτιο, ακόμα καλύτερα. Αν δεν υπάρχει όμως, είναι εφικτό να διαμορφωθεί κάποιο σαλόνι σε 5.4.1 σύστημα, με κάποια περιποίηση σε καίρια σημεία.
Θα το έκανα τώρα στο χώρο που ακούω μουσική; Όχι, διότι δεν έχω τη δυνατότητα. Όμως στο πάνω σπίτι του αδερφού μου έχουμε ήδη 5.2.1 Atmos σύστημα με βιντεοπροβολέα για ταινίες, όπου το χρησιμοποιώ συχνά.

Να με συγχωρείτε που δεν έγραψα νωρίτερα, αλλά έπρεπε να γίνει έτσι και η έκθεση είναι το χειρότερό μου!
Κώστα, σε ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία! Κάτσαμε παρέα αρκετές ώρες και το ευχαριστήθηκα. Μακάρι να μέναμε πιο κοντά να ερχόμουν συχνότερα. Έχω πολλή μουσική που θα ήθελα να ακούσω εκεί.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.966
Reaction score
139.291
επειδή υπάρχει και η προσωπική προτίμηση, αν το σύστημά του ήταν δικό μου, θα σήκωνα τα μπάσα γύρω στα 3-4 dB. Θέλω όταν ακούω trance και house να δίνει ένταση εκεί χαμηλά.
Ο καθένας, αναλόγως των προσωπικών του προτιμήσεων, σε συνάρτηση με τα μουσικά είδη που ευχαριστιέται, οφείλει στον εαυτό του να "φτιάξει" τα μπάσα πρίμα σύμφωνα με τα γούστα του, και θεωρώ μεγάλη χαζομάρα που πλέον βρίσκεις σπανίως στους ενισχυτές τα παλιά καλά ρυθμιστικά τονικότητας, τους εύχρηστους περιστροφικούς διακόπτες μπάσων πρίμων, όπως και το φίλτρο loudness.

Ωραία τα περί άριστης τονικής ισορροπίας, και χρήσιμα σίγουρα, αλλά πάνω απ' όλα το πράμα έχει ως βασικό στόχο να ευχαριστεί τον ιδιοκτήτη του.
 

Μηνύματα
13.761
Reaction score
11.391
Και κάτι που θυμήθηκα τώρα, μετά την αναφορά του Κώστα για το εκκλησιαστικό όργανο. Ακούσαμε και κάποιο τέτοιο έργο. Πράγματι όταν έπαιξε η χαμηλή νότα, τα βαθιά χαμηλά ήταν παρόντα σε τέτοιο βαθμό που με έκαναν να αισθάνομαι άβολα, δεν μπορώ να το εξηγήσω αλλιώς. Δεν ακούγονταν οι συχνότητες, αλλά επηρέαζαν το σώμα.
 

Μηνύματα
1.724
Reaction score
2.140
Και κάτι που θυμήθηκα τώρα, μετά την αναφορά του Κώστα για το εκκλησιαστικό όργανο. Ακούσαμε και κάποιο τέτοιο έργο. Πράγματι όταν έπαιξε η χαμηλή νότα, τα βαθιά χαμηλά ήταν παρόντα σε τέτοιο βαθμό που με έκαναν να αισθάνομαι άβολα, δεν μπορώ να το εξηγήσω αλλιώς. Δεν ακούγονταν οι συχνότητες, αλλά επηρέαζαν το σώμα.
Το πατωμα στου Κωστα ειναι πλακακι η laminate?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.966
Reaction score
139.291
Πλακάκι έχει το δάπεδο.

Έχω κάνει δοκιμές και με τόνους, έτσι από περιέργεια, αλλά δε το συνιστώ και δε θα το επαναλάβω. Κακό πράμα. Νομίζω πως μετά την τελευταία απόπειρα, ήταν τόσο επώδυνο, που μετά διέγραψα τους τόνους από την βιβλιοθήκη του ρουν.

Τόσο χαμηλές συχνότητες δεν "ακούγονται" με την πλήρη έννοια του όρου, αλλά αισθάνεσαι τον παλμό, τις δονήσεις του αέρα, την πίεση στα αυτιά και στα σπλάχνα. Βεβαίως ακούγονται οι αρμονικές του οργάνου, αν μιλάμε για εκκλησιαστικό όργανο, καθώς και οι χωρικές πληροφορίες από τον όγκο και τις συνολικές αντηχησεις της εκκλησίας, οι οποίες πάνε πακέτο με το θόρυβο του αέρα που βγαίνει από τους σωλήνες του οργάνου, ακούγεται καθαρά. Είναι αρκετά σύνθετος ο ήχος, και τελικά εύκολα αντιληπτός, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται στους υπόηχους.

Στα 13 χερτζ, οι στάθμες που μπορεί να σηκώσει το σεταπ έτσι ως έχει τώρα, είναι πρακτικά απεριόριστες. Τρόμος, δεν παλεύεται. Δεν τόλμησα να δω μέχρι που πάει, δεν αντέχεται ούτε από μένα, ούτε από το σπίτι.

Στη μουσική φυσικά, είναι πολύ σπάνιο τέτοιο περιεχόμενο, και ως εκ τούτου η σημασία ορθής αναπαραγωγής του είναι πρακτικά ελάχιστη.
 

Μηνύματα
1.017
Reaction score
2.866
Πέρασαν περισσότερα από 4 χρόνια απ' την πρώτη μου επίσκεψη στο χώρο του Κώστα (λεπτομέρειες #4.742 και πέρα...).
Έκτοτε άλλαξαν αρκετά πράγματα και του είχα εξηγήσει επανειλημμένα πως η προηγούμενη πιστοποίηση - έγκριση που έλαβε το συστηματάκι του ΔΕΝ ισχύει πλέον, αν δεν το επισκεφτώ εκ νέου για να ρυθμίσω τις νέες παραμέτρους. Με βαριά καρδιά το αποδέχηκε... :biggrin:

Λοιπόν το βραδάκι της Παρασκευής, ο Κώστας με υποδέχθηκε ξανά στο φιλόξενο σπιτικό του. Εκλεκτό esspesάκι για δυνάμεις, λίγο επαγγελματικό - ιατρικό μπλα μπλα και κατεβαίνουμε στο γνωστό χώρο.
Το περιβάλλον γνώριμο σε μένα, με τη διαφορά φυσικά του νέου προβολέα (λόγω τεχνικών "θεμάτων" δεν άναψε) και κυρίως των νέων subs και της τοποθέτησης τους στο χώρο.
Πρόκειται περί τεράτων, τέλος 😱. Το μέγεθος και μόνο σε προϊδεάζει για το τι θ' ακολουθήσει. Είναι και πέντε, ζωή να ' χουνε... Εντυπωσιακή και ασυνήθιστη και η τοποθέτηση τους, με τα 2 απ' τα 3 στον έμπροσθεν τοίχο και τα 2 στον οπίσθιο να αναρτώνται στα ενδεδειγμένα ύψη , δίνοντας μια παράξενη εικόνα σε σχέση μ' αυτό που περιμένει να δει κάποιος. Και δε φαίνονται κι ελαφριά... 🏋️‍♂️. Όμως το σκεπτικό , όπως μου εξήγησε, ήταν η πλήρης εναρμόνιση με τις οδηγίες των Τρινοβάδων για την σωστή υλοποίηση του waveforming.

Αράζω τον πισινό μου στη βασιλική θέση.
"Έχεις Roon;", ρωτάει.
"Έχω", απαντώ.
"Παρε tablet", λέει.
Παίρνω λοιπόν και αρχίζω να βάζω διάφορα πράγματα που γνωρίζω καλά, σε ποικιλία ηχογραφήσεων και θεμάτων. Κοινό γνώρισμα η βαρεμάρα και η αποστροφή που προκαλούσαν στον Κώστα 😆😂, ο οποίος όμως έκανε υπομονή.
Δε μ' ενδιέφερε τόσο να τεστάρω ακούσματα με "ακραίο" χαμηλό, όσο να δω πως ακούγεται σε συνηθισμένα θέματα που προτιμώ..
Εντάξει, προφανώς η αίσθηση είναι ανεπανάληπτη. Εντάσεις λίγο αναφοράς, λίγο live, λίγο "χειρότερα" από live
:laugh: κοκ. Αστείρευτη δύναμη, καθαρότητα χλωρίνης Klinex , ταχύτητα F1, ενώ συνήθως οι κώνοι των subs μετά βίας δείχνουν να κινούνται... Όσο και να δυναμώνεις δεν αλλάζει κάτι, απλά κάποια στιγμή δεν αντέχεις άλλο, ενώ δεν έχει και νόημα. Το σύστημα πάντως δε δείχνει να έχει τέλος, το δυναμικό εύρος ∞ ∞ ∞ .

Παράδειγμα. Παίζω λίγο :


Ναι μεν δεν κατεβαίνει απίστευτα χαμηλά, αλλά τα δύο μπάσα με τα πολύπλοκα ρυθμικά και μελωδικά θέματα, που εναλλάσσονται διαρκώς, μπορούν από κάποια ένταση και πάνω ν΄ αποσυντονίσουν (ξεχαρβαλώσουν :biggrin:) με τις χαμηλές και χαμηλομεσαίες τους οποιοδήποτε σύστημα. Όταν δε, μπαίνει στο κάδρο απ' το 2:27 ( και κυριολεκτικά, δείτε το, έχει πλάκα), ο τρίτος(!) guest μπασίστας στο slap bass solo , έκανα τσίσα τον esspreso! O Κώστας δίπλα έπαιζε με το κινητό, αλλά ρε παιδιά ήταν το κάτι άλλο!

Μερικά κομμάτια από Jacques Loussier Trio να παίζουν Bach. O μπασίστας με το όρθιο ακουστικό μπάσο να παίζει παπάδες και μητροπολίτες μαζί, κομμάτια γνώριμα και αγαπητά, αλλά άκουσμα πρωτόγνωρο ταυτόχρονα. Πάρτε subs λέμε 👨‍🏫 📚

Κλπ κλπ κλπ

Μετά ο Κώστας έβαλε και μερικά πιο "τραβηγμένα" στο χαμηλό ακούσματα. Κάτι ηλεκτρονικά synthia και εκκλησιαστικά όργανα στις πρώτες νότες τους. Το αποτέλεσμα κάτι μεταξύ υποβόσκοντα τρόμου και τάσης για xesimo o_O.
Πραγματικά τώρα, ακούς-νοιώθεις κάτι που απλά σε άλλα συστήματα απλά δε θα καταλάβεις καθόλου. Σε συνδιασμό με την απίστευτη ηχητική περιποίηση του δωματίου, μεταφέρεσαι στο χώρο της ηχογράφησης και ακούς αυτόν και ότι παίζει ΕΚΕΙ. Φεύγεις απ' την υπόγα που κάθεσαι και μαγικά μεταφέρεσαι στην εκκλησία, καθεδρικό, studio κλπ και το ζεις...

Απλά μη μου ξαναβάλετε εκκλησιαστικό όργανο.


Όλο αυτό το διάστημα δοκιμάστηκαν και 3 εκλεκτά malts. Για την αναφορά , το 1ο και 3ο βρίσκονται σε διαφορά στήθους, με το 2ο να υπολείπεται ελαφρά. Αλλα δε σκαμπάζω πολύ, οπότε ας τα πει-πιει ο Κώστας καλύτερα.

Εύφημος μνεία σε ένα πολύ ωραίο live με συνθέσεις του Morricone:
The Morricone Duel - The most dangerous concert ever
(το βρήκα ήδη φαλακρέ , από ένα φίλο στο Βλαδιβοστόκ, δε τον ξέρς :biggrin:) , απ' την οποία ακούσαμε αρκετά, χαζεύοντας και την εικόνα από ένα monitorάκι υπολογιστή 😂, καθώς και σε ένα immersive album του Boris Blank, με φοβερό μπάσο και τρομερή αίσθηση περιέλιξης, με ήχους να σε περιτριγυρίζουν. Spooky, yet intriguing, θα λέγαν και οι ξένοι.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.966
Reaction score
139.291
Το μεσαίο μαλτ ήταν καπνιστό, δεν "αρέσει" εύκολα σε πολύ κόσμο, τα άλλα δύο ήταν εκλεκτά γλυκόπιοτα, αγαπημένα δικά μου, να ξανάρθεις να σε βάλω κι άλλα, έχω μερικά ακόμα που δε τα δοκίμασες! 😎

Προβολέα δεν ανάψαμε γιατί μαζί με τον καφέ και μετά με τα μαλτ, άτμιζα σα Μαύρος, και ο ατμός του VG στον αέρα του χώρου έχει την τάση να κάθεται πάνω στα πάνελ του προβολέα (λόγω της ενεργού ψύξης του με ανεμιστήρια), οπότε next time, που θα κατέβουμε κάτω για ταινίες (αφήνω έξω το ατμιστήρι μου).

Ταινίες και συναυλίες με immersive ηχητική κάλυψη, έχω πραγματικά άπειρες, και όπως είδες (ακόμα και στα παλιά των pink Floyd - animals) το αποτέλεσμα του ιμερσιβ περιεχομένου είναι ασύγκριτο με οτιδήποτε άλλο, καλώς ή κακώς εκεί βρίσκεται η ουσία των ηχητικών εξελίξεων.

Καιρό είχαμε να βρεθούμε συνάδελφε, πρέπει να μην επαναληφθεί τέτοια "αποχή", κανόνισε! 👋
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.966
Reaction score
139.291
Σημεία των καιρών: ήρθε ο ανωτέρω και πάρκαρε μέσα στον περιφραγμένο δικό μου χώρο για τα ΙΧ του σπιτιού, οπότε σε ένα σπίτι ήταν παρκαρισμένα 3 ηλεκτρικά αυτοκίνητα!

Πόσοι άραγε να έχουν στην αυλή τους τέτοιο σκορ EV; 😂😁🤣
 






Μηνύματα
7.587
Reaction score
2.522
Τι έγινε; Δε πάει το Μερσεντές στα χιόνια; 🤣😁
To Μερτσέντες δεν ψοφάει στα χιόνια , ψοφάει για χιόνια !

Τα δεξιοτίμονα για κάποιο λόγο δεν μπορώ να τα συνηθίσω Ίσως επειδή τα οδηγώ 30 μέρες το χρόνο, συνολικά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.966
Reaction score
139.291
Σιγά τα χιόνια στο Λονδίνο ρε!😂🤣

Κοίτα, στη Νορβηγία και στα πραγματικά χιόνια, τα Τέσλα επικρατούν. Τι λέει η κόρη σου, είναι ένα θεματάκι που θέλει να το ψάξει η ίδια, όχι εγώ ή εσύ. 😎
 

Μηνύματα
7.587
Reaction score
2.522
Σιγά τα χιόνια στο Λονδίνο ρε!😂🤣

Κοίτα, στη Νορβηγία και στα πραγματικά χιόνια, τα Τέσλα επικρατούν. Τι λέει η κόρη σου, είναι ένα θεματάκι που θέλει να το ψάξει η ίδια, όχι εγώ ή εσύ. 😎
Δεν πρόκειται να ασχοληθεί με το αυτοκίνητο , θα το δώσει, τι να το κάνει το δεύτερο ;
Με τα μέσα κυκλοφορεί, όπου μπορεί. Τα αυτοκίνητα τα θεωρεί περιττά, για μέσα στην πόλη
 




ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.209
Μηνύματα
2.966.625
Members
38.306
Νεότερο μέλος
lntalis75
Top