Απόδραση σε πολυκάναλο Σύμπαν


Μηνύματα
4.978
Reaction score
8.834
Η ομοιομορφια ειναι απο τα πιο βασικα στο στησιμο ενος σωστου πολυκαναλου. Με ανομοια ηχεια ξεκινας με γκολ απο τα αποδυτηρια.
Συμφωνώ και το αποτέλεσμα ακούγεται.
Γενικά το καλύτερο πιστεύω που μπορεί να κάνει κάποιος για πολυκάναλο είναι να επιλέξει έναν βολικό δορυφόρο της αρεσκείας του, ειδικά σε μικρούς χώρους και να τον πλαισιώσει με σαμπς.
Τι να τα κάνω τα ηχεία που κατέβαιναν στα 36Hz όταν μου δημιουργούν περισσότερα προβλήματα στην ενσωμάτωση? Άλλωστε τις πρώτες οκτάβες θα τις αναλάβουν τα σαμπς. Καθαρές δουλειές :)

Για το Audyssey θέλω να πω κάποια πράγματα. :D
Στην αρχή με απογοήτευσε και το παράτησα αλλά στο τέλος σκέφτηκα να το δώσω ακόμη μια ευκαιρία και δούλεψε σε γενικές γραμμές. Θα πρέπει να κριθεί και με βάση το κόστος του. Ένα λογισμικό διόρθωσης για το οποίο δεν χρειάζεται να δώσει κανείς επιπλέον χρήματα, πάρα μόνον 50 ευρώ αν θυμάμαι καλά για την εφαρμογή από ταμπλετ κτλπ.
Να το πιάσω όμως από την αρχή 🙂
 

Μηνύματα
4.978
Reaction score
8.834
Ας ασχοληθώ και λιγάκι με αυτό το λογισμικό ισοστάθμισης του Audyssey.
Εννοείται ότι το μικρόφωνο τοποθετήθηκε σε κανονικό τρίποδα και με την βοήθεια του Multeq Editor App.
Το λογισμικό ισοστάθμισης σου δίνει την δυνατότητα να πραγματοποιήσεις συνολικά 8 μετρήσεις πλησίον της MLP. Εγώ επικεντρωθηκα στην κεντρική θέση ακρόασης και επέλεξα 5 συνολικά μετρήσεις λαμβάνοντας υπόψιν και τα λεγόμενα κάποιου επαγγελματία που υποστήριζε πως οι περισσότερες μετρήσεις δεν σημαίνει ότι θα δώσουν καλύτερο αποτέλεσμα, το αντίθετο μάλιστα. Επομένως επέλεξα 5 μετρήσεις σε σχήμα σταυρού. Αριστερά, δεξιά, μπροστά και πίσω από την θέση ακρόασης σε αποστάσεις από αυτήν περί των 10εκ.
Κατόπιν είδα τα αποτελέσματα που βγάζουν οι μετρησεις όσον αφορά την απόσταση των δορυφόρων και των σαμπς αλλά και την ένταση.
Δεν άλλαξα κάτι στις αποστάσεις και την ένταση των δορυφόρων σαμπς. Για τα σαμπς διατηρώ επιφυλάξεις, αλλά στην προκειμένη περίπτωση οι αποστάσεις των σαμπς ήταν λογικές. Δεν υπήρχε κάτι περίεργο στα νούμερα.
Εκεί που τα κάνει θάλασσα είναι στην επιλογή του κρος για τους δορυφόρους και τα σαμπς.
Ηχεία που κατεβαίνουν μέχρι τα 60 Hz και στην ουσία πρέπει να αποκοπούν στα 80Hz μου τα κόβει στα 40Hz.
Εννοείται ότι επέλεξα για όλα τα ηχεία ως σημείο αποκοπής τα 80Hz.
Κατόπιν υπάρχει η επιλογή της ενεργοποίησης ή όχι του Mindrage Compensation.
Στην ουσία πρόκειται για την ενσωμάτωση στην καμπύλη μιας πτώσης 2 dB στην συχνότητα των 2 kHz γνωστό και ως BBC dip.
1734096964009.png

Τα ηχεία μου έχουν από τον κατασκευαστή αυτήν την εξισορροπηση στο σημείο κρος όπου οι μονάδες έχουν διαφορετική κατεύθυντικοτητα έτσι ώστε όταν ακούει κανείς στο diffuse feld να μην ακούγεται ενοχλητικά.
Βρήκα κάποιες μετρήσεις για άλλο ηχείο της φίρμας άλλης σειράς και φαίνεται ξεκάθαρα πως σε πλήθος μετρήσεων 30 τον αριθμό πλησίον της θέσης ακρόασης αυτή η υποχώρηση εξαφανίζεται.
1734096993395.png


1734097037164.png


1734097081038.png


Τώρα βέβαια τίθεται το ερώτημα τι νόημα θα είχε μια εκ των υστέρων διόρθωση με το λογισμικό από την στιγμή που ο κατασκευαστής δεν θα είχε μεριμνήσει για αυτό και μάλιστα για ηχεία με διαφορετικό κρος.
Κατά την άποψή μου δεν μπορείς εκ των υστέρων να διορθώσεις με λογισμικά αδυναμίες ηχείων . Επομένως απενεργοποιηθηκε αυτή η δυνατότητα.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.626
Reaction score
1.946
Για το Audyssey θέλω να πω κάποια πράγματα. :D
Στην αρχή με απογοήτευσε και το παράτησα αλλά στο τέλος σκέφτηκα να το δώσω ακόμη μια ευκαιρία και δούλεψε σε γενικές γραμμές.
Αν χρησημοποιησεις το REW για μετρησεις και επιβεβαιωση και βαλεις χερι στο Audyssey (με Json editor) μπορεις να παρεις αρκετα καλο αποτελεσμα. Αλλα οχι χωρις κοπο.

Το λογισμικό ισοστάθμισης σου δίνει την δυνατότητα να πραγματοποιήσεις συνολικά 8 μετρήσεις πλησίον της MLP. Εγώ επικεντρωθηκα στην κεντρική θέση ακρόασης και επέλεξα 5 συνολικά μετρήσεις λαμβάνοντας υπόψιν και τα λεγόμενα κάποιου επαγγελματία που υποστήριζε πως οι περισσότερες μετρήσεις δεν σημαίνει ότι θα δώσουν καλύτερο αποτέλεσμα, το αντίθετο μάλιστα. Επομένως επέλεξα 5 μετρήσεις σε σχήμα σταυρού. Αριστερά, δεξιά, μπροστά και πίσω από την θέση ακρόασης σε αποστάσεις από αυτήν περί των 10εκ.
Ορθως επελεξες.
Κατόπιν υπάρχει η επιλογή της ενεργοποίησης ή όχι του Mindrage Compensation.
Κατά την άποψή μου δεν μπορείς εκ των υστέρων να διορθώσεις με λογισμικά αδυναμίες ηχείων . Επομένως απενεργοποιηθηκε αυτή η δυνατότητα.
Επισης ορθα επραξες.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.978
Reaction score
8.834
Επισης ορθα επραξες.
Από την στιγμή που ο κατασκευαστής μεριμνήσε για αυτή την εξισορροπηση μέσω της βύθισης στο σημείο κρος δεν είχε απολύτως κανένα νόημα η ενεργοποίηση του midrange Conpensation.
Αλλά και στην περίπτωση που δεν είχε μεριμνήσει πάλι αμφιβάλλω ότι ένα λογισμικό μπορεί να διορθώσει αυτή την ατέλεια.

Κατόπιν επέλεξα να μην πειράξω την επιθυμητή καμπύλη και να την αφήσω όπως έχει. Απέφυγα να φτιάξω μια.
Όσον αφορά το εύρος των συχνοτήτων που θα εφαρμοστεί διόρθωση επέλεξα το όριο των 300Hz. Πάνω από αυτή την συχνότητα τα άφησα χωρίς διόρθωση.
Τελος ασχολήθηκα μέσα από τις εφαρμογές του Audyssey και με τις επιλογές Reference & Flat.
Η επιλογή της Reference καμπύλης είναι η γνωστή καμπύλη που τονώνει τα μπάσα και μειώνει τα πρίμα. Η Flat είναι αυτό που φανερώνει η λέξη, flat 😁
Σε πολύωρες ακροάσεις η Reference ακούγεται ευχάριστα χωρίς να κουράζει. Η flat σε κάποια κομμάτια είναι οκ σε κάποια άλλα όχι και γενικά σύντομα κουράζει.
Επομένως επιλέχθηκε η Reference.
Τώρα εάν θέλει κανείς να προσθέσει μπάσο μπορεί να αυξήσει απλά την ένταση των σαμπς, αλλά ακόμη και έτσι η flat στα πρίμα ενοχλεί.
Ετσι λοιπόν χειρίστηκα το Audyssey και είναι οκ ο ήχος.

Για το απμιξινγκ, δεν άλλαξα κάτι. Πάντα για μουσική το Auromatic στο Large και με ένταση απμιξινγκ στα 9/16.
Ειναι πιστεύω η καλύτερη αναλογία για πολύωρες ακροάσεις χωρίς να κουράζει προσφέροντας παράλληλα την αίσθηση της περιέλιξης.

Όσο για τα ηχεία είναι διδρομα και μπας ριφλεξ αλλά βλέποντας κάποια διαγράμματα καταλήγω στο συμπέρασμά ότι δύσκολα μπορεί να τα έχει ένα ηχειο όλα αυτά που θα ήθελα και μάλιστα στην τιμή που ήθελα.
Για παράδειγμα ένα ηχειο nubert της ίδιας σειράς δίδρομο με μεγαλύτερη μεμβράνη και μπας ριφλεξ συγκρινόμενο με το ίδιο ηχείο αλλά με κλειστη την οπή.

Το μπας ριφλεξ εννοείται ότι πιάνει μεγαλύτερη ένταση στις χαμηλές συχνότητες όπως φαίνεται στο διάγραμμα με την πράσινη γραμμή και δίπλα η Impulse response των 2.
Screenshot_20241213_174314_com.google.android.youtube.jpg


Εαν τώρα όπως λέει προσπαθήσει με EQ να κάνει το ηχείο με την φραγμενη οπή να έχει παρόμοια καμπύλη με το άλλο τότε συμβαίνει το παρακάτω
Screenshot_20241213_174441_com.google.android.youtube.jpg


Στην αρχική απλή περίπτωση των 2 χωρίς χρήση EQ υπάρχει διαφορά και στο klirr factor.

Screenshot_20241213_174621_com.google.android.youtube.jpg
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.746
Μηνύματα
2.950.665
Members
38.233
Νεότερο μέλος
dimpam
Top