Αυτόνομα αυτοκίνητα

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.611
Reaction score
11.609
Δικαιολογημένη η αγανάκτηση: είναι δυνατόν να προκρίνεις τη χαρτογράφηση έναντι της τεχνητής νοημοσύνης; :biggrin:
 



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.498
Reaction score
32.515
Η Ευρώπη φαίνεται να έχει ξυπνήσει από το λήθαργο, και ζητά πραγματικά δεδομένα από κατασκευαστές που έχουν αυτόνομα συστήματα σε άλλες χώρες. Και πως η διαδικασία που θέλουν άλλοι θα τραβήξει χρόνια. Ζητάει πραγματικά δεδομένα, μάλλον από Ford & Tesla, ώστε να αξιολογηθούν. Από ότι καταλαβαίνω στόχος είναι η λειτουργία αυτόνομης οδήγησης με επιτήρηση στα εθνικά δίκτυα από Σεπτέμβριο.

1000027409.jpg
1000027410.jpg
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.785
Reaction score
142.831
So far, even Google’s CEO, Sundar Pichai, has described Tesla as the leader in the autonomy sector.

The most striking numbers from Bloomberg’s analysis are safety-related. According to their comparison, Tesla FSD reports approximately 0.15 crashes per million miles driven. In contrast, Waymo reported approximately 1.16 crashes per million miles.

1750243885386.jpeg


That means that a Tesla using FSD is seven times less likely to be involved in a crash than a Waymo vehicle, even with its bevy of sensors. This is in line with Tesla’s latest vehicle safety report, which notes that a Tesla using FSD is 10 times less likely to be involved in an accident than a driver in any other vehicle.

While LiDAR, radar and cameras all have their unique advantages, cameras end up being the most versatile.

Vision works well because it applies to all situations, and it’s a system that continues to improve thanks to advancements in image processing and AI. While measurements with vision still lag behind LiDAR, they’ve reached a point where they’d “good enough,” and the millimeter-level accuracy of LiDAR isn’t needed.


 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.607
Reaction score
89.359
Όταν μάθουν να συγκρίνουν πορτοκάλια με πορτοκάλια και όχι με λεμόνια, να μας πούνε. Οι άσχετοι από επιστήμη. :tongue:
Αλλά τελείως όμως.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.785
Reaction score
142.831
Όταν μάθουν να συγκρίνουν πορτοκάλια με πορτοκάλια και όχι με λεμόνια, να μας πούνε. Οι άσχετοι από επιστήμη. :tongue:
Αλλά τελείως όμως.
Άρθρο - μελέτη από το Bloomberg είναι.

Και το γράφημα:

1000016110.png


Οι "άσχετοι" που λες. 🤣😁😜
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.607
Reaction score
89.359
Ασε φιλαράκι. Τα είδα αυτά. Εσύ δεν είδες τα άλλα όμως, τα ψιλά γράμματα.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
4.049
Reaction score
8.930
Δηλαδή σαν να λέμε ότι το FSD της Tesla όπου ο οδηγός κάθεται πάντα υποχρεωτικά πίσω από το τιμόνι έτοιμος να επέμβει πριν γίνει μλκια και όπου το ίδιο το FSD ενεργά του λέει "πάρε εσύ τον έλεγχο τώρα, εγώ μπερδεύτηκα" πριν πάει να γίνει ατύχημα, έχει λιγότερα ατυχήματα από το Waymo, όπου δεν υπάρχει οδηγός και δυνατότητα επέμβασης.

Wow. Just wow.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.498
Reaction score
32.515
Καμία σχέση. Κάθε ατύχημα που γίνεται έστω και αν το FSD απενεργοποιήθηκε 5" πριν το συμβάν (που συμβαίνει αλλά σπάνια), θεωρείται υπαίτιο το FSD. Άσχετα αν ο οδηγός πρόλαβε να κάνει κάτι. Που δεν προλαβαίνει. Οπότε η σύγκριση είναι σαν να υπήρχε Waymo vs Unsupervised FSD.

Για το Unsupervised FSD τώρα, ο αλγόριθμος + Tesla AΙ ή ότι άλλο έχει, δεν έχει απολύτως καμία σχέση, καμία όμως, με αυτόν του Supervised FSD. Πολύ ανώτερος.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
4.049
Reaction score
8.930
Καμία σχέση. Κάθε ατύχημα που γίνεται έστω και αν το FSD απενεργοποιήθηκε 5" πριν το συμβάν (που συμβαίνει αλλά σπάνια), θεωρείται υπαίτιο το FSD. Άσχετα αν ο οδηγός πρόλαβε να κάνει κάτι. Που δεν προλαβαίνει. Οπότε η σύγκριση είναι σαν να υπήρχε Waymo vs Unsupervised FSD.
Μα δεν μιλάμε για τα ατυχήματα που γίνονται και πως προσμετρώνται. Μιλάμε για αυτά που ΔΕΝ γίνονται, επειδή ο οδηγός πήρε τον έλεγχο και πόσα θα είχαν γίνει αν δεν υπήρχε οδηγός.

Τώρα αυτό το "που δεν προλαβαίνει" δεν ξέρω τι αυθαίρετο συμπέρασμα είναι και που στηρίζεται.

Δηλαδή τώρα εσύ αλήθεια πιστεύεις ότι τα ατυχήματα που γίνονται σε ένα αυτοκίνητο χωρίς οδηγό είναι συγκρίσιμα με αυτά που γίνονται σε ένα αυτοκίνητο με οδηγό έτοιμο να πάρει τον έλεγχο (που μάλιστα ελέγχεται για αυτό από τα συστήματα του αυτοκινήτου). Αν το πιστεύεις πραγματικά αυτό, ε, τότε σε παραπέμπω στον @Dimifoot να σε χαρακτηρίσει αναλόγως.

Για το Unsupervised FSD τώρα, ο αλγόριθμος + Tesla AΙ ή ότι άλλο έχει, δεν έχει απολύτως καμία σχέση, καμία όμως, με αυτόν του Supervised FSD. Πολύ ανώτερος.
Δηλαδή η Tesla έχει έναν αλγόριθμο που ξέρει να οδηγάει πολύ καλύτερα και έναν που οδηγάει χειρότερα. Αλλά στα οχήματα που μεταφέρουν ανθρώπους (πελάτες της εταιρείας που έχουν πληρώσει μάλιστα για FSD) τους βάζει το χειρότερο. Γιατί; Έτσι, για γούστο;

Υπάρχει. Όλα τα waymo μεταφέρουν εικόνα στα κεντρικά.
Υπάρχει τι; Οδηγός που κάθεται πίσω από το τιμόνι; Δηλαδή για κάθε waymo που κυκλοφορεί υπάρχει ένας "πιλότος" που παρακολουθεί και παρεμβαίνει σε πραγματικό χρόνο; Κι αν είναι έτσι, γιατί δεν είναι μέσα στο αυτοκίνητο;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.498
Reaction score
32.515
Μα δεν μιλάμε για τα ατυχήματα που γίνονται και πως προσμετρώνται. Μιλάμε για αυτά που ΔΕΝ γίνονται, επειδή ο οδηγός πήρε τον έλεγχο και πόσα θα είχαν γίνει αν δεν υπήρχε οδηγός.

Τώρα αυτό το "που δεν προλαβαίνει" δεν ξέρω τι αυθαίρετο συμπέρασμα είναι και που στηρίζεται.

Δηλαδή τώρα εσύ αλήθεια πιστεύεις ότι τα ατυχήματα που γίνονται σε ένα αυτοκίνητο χωρίς οδηγό είναι συγκρίσιμα με αυτά που γίνονται σε ένα αυτοκίνητο με οδηγό έτοιμο να πάρει τον έλεγχο (που μάλιστα ελέγχεται για αυτό από τα συστήματα του αυτοκινήτου). Αν το πιστεύεις πραγματικά αυτό, ε, τότε σε παραπέμπω στον @Dimifoot να σε χαρακτηρίσει αναλόγως.
Όπως νομίζεις.

Δηλαδή η Tesla έχει έναν αλγόριθμο που ξέρει να οδηγάει πολύ καλύτερα και έναν που οδηγάει χειρότερα. Αλλά στα οχήματα που μεταφέρουν ανθρώπους (πελάτες της εταιρείας που έχουν πληρώσει μάλιστα για FSD) τους βάζει το χειρότερο.
Ακριβώς.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.785
Reaction score
142.831
Δηλαδή η Tesla έχει έναν αλγόριθμο που ξέρει να οδηγάει πολύ καλύτερα και έναν που οδηγάει χειρότερα. Αλλά στα οχήματα που μεταφέρουν ανθρώπους (πελάτες της εταιρείας που έχουν πληρώσει μάλιστα για FSD) τους βάζει το χειρότερο. Γιατί; Έτσι, για γούστο;
Σχεδόν. 😜🤣😎

Ο Elon Musk έχει δηλώσει ότι το Unsupervised FSD βασίζεται σε προηγμένους αλγορίθμους με σημαντικά περισσότερες παραμέτρους (4-4.5x σε σχέση με το Supervised FSD), βελτιστοποιημένους για αποδοτικότητα μνήμης και απόδοση σε πραγματικό χρόνο.

Αλγόριθμοι και Εκπαίδευση AI Supervised FSD:

Βασίζεται κυρίως σε επιβλεπόμενη μάθηση (supervised learning).

Οι αλγόριθμοι εκπαιδεύονται με επισημασμένα δεδομένα (labeled data), όπου τα δεδομένα εισόδου (π.χ., εικόνες από κάμερες) αντιστοιχίζονται σε συγκεκριμένες εξόδους (π.χ., αναγνώριση πεζών, πινακίδων, λωρίδων).

Χρησιμοποιεί νευρωνικά δίκτυα (όπως CNNs - Convolutional Neural Networks) για την επεξεργασία οπτικών δεδομένων από το Tesla Vision, το οποίο βασίζεται αποκλειστικά σε κάμερες χωρίς τη χρήση LiDAR ή ραντάρ.

Οι αλγόριθμοι περιλαμβάνουν τεχνικές όπως:

Classification για αναγνώριση αντικειμένων (π.χ., πεζοί, οχήματα).

Regression για πρόβλεψη θέσεων αντικειμένων ή αποστάσεων.

Clustering για ανίχνευση μοτίβων σε περιπτώσεις όπου τα δεδομένα είναι θολά ή μη επισημασμένα.

Η εκπαίδευση γίνεται με τεράστιες ποσότητες δεδομένων από τον στόλο της Tesla, αλλά η εξάρτηση από επισημασμένα δεδομένα περιορίζει την ικανότητα προσαρμογής σε απρόβλεπτες καταστάσεις

Αλγόριθμοι και Εκπαίδευση AI Unsupervised FSD:

Ενσωματώνει πιο προηγμένες τεχνικές, όπως ανεπιτήρητη μάθηση (unsupervised learning) και αυτο-επιβλεπόμενη μάθηση (self-supervised learning), για να μειώσει την ανάγκη για επισημασμένα δεδομένα.

Αυτές οι μέθοδοι επιτρέπουν στο σύστημα να αναγνωρίζει μοτίβα και να προσαρμόζεται σε νέες, μη προκαθορισμένες καταστάσεις.

Χρησιμοποιεί βαθιά μάθηση (deep learning) με πιο σύνθετα νευρωνικά δίκτυα, όπως Transformers, για πρόβλεψη και μοντελοποίηση του περιβάλλοντος σε πραγματικό χρόνο.

Εστιάζει σε 3D Occupancy Modeling (π.χ., OccWorld), το οποίο καταγράφει τη δυναμική του περιβάλλοντος σε τρισδιάστατο χώρο αντί για παραδοσιακά 3D bounding boxes, βελτιώνοντας την κατανόηση σύνθετων σκηνών.

Ενσωματώνει reinforcement learning για τη βελτιστοποίηση αποφάσεων μέσω αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον, μαθαίνοντας από ανταμοιβές και ποινές αντί για στατικά δεδομένα.

Το Unsupervised FSD απαιτεί σημαντικά μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ.

Πρακτικές Διαφορές

Supervised FSD:


Είναι διαθέσιμο σε πελάτες και λειτουργεί σε υπάρχοντα οχήματα Tesla, αλλά με περιορισμούς λόγω υλικού (HW3/HW4) και λογισμικού (v13.2.9), αλλά και λόγω υπάρχουσας νομοθεσίας.

Εστιάζει σε καθημερινές εργασίες όπως πλοήγηση, στάθμευση και αποφυγή εμποδίων, αλλά δεν μπορεί να χειριστεί όλες τις απρόβλεπτες καταστάσεις χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.

Η πρόοδος έχει σταματήσει το 2025.

Unsupervised FSD:

Δεν είναι ακόμα διαθέσιμο στο ευρύ κοινό, αλλά δοκιμάζεται σε πιλοτικά προγράμματα, όπως το πρόγραμμα ρομποταξί στο Όστιν του Τέξας, με γεωγραφικούς περιορισμούς (geo-fencing) και τηλεχειρισμό σε ορισμένες περιπτώσεις.

Στοχεύει σε πλήρη αυτονομία, με τη δυνατότητα να χειρίζεται πολύπλοκα σενάρια, όπως απρόβλεπτες κινήσεις πεζών ή ακραίες καιρικές συνθήκες, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.

Απαιτεί πιο προηγμένο λογισμικό και υλικό, καθώς και μεγαλύτερα μοντέλα AI με περισσότερες παραμέτρους, όπως αναφέρθηκε από τον Musk.

Απαιτεί πολύ υψηλότερη επεξεργαστική ισχύ και χρήση ΑΙ.

Η νομοθεσία δεν επιτρέπει να δοθεί στο ευρύ κοινό το unsupervised FSD, ακόμα κι αν είναι διαθέσιμο, καθώς μόνον το supervised FSD είναι νομίμως διαθέσιμο στους χρήστες ΙΧ, ώστε αυτοί να έχουν την ευθύνη για όποιο ατύχημα προκύψει.

Ακόμα και το supervised FSD δεν είναι νόμιμο στα περισσότερα κράτη του κόσμου, παρά μόνο τμήμα αυτού, κατά κύριο λόγο ένα drive assist, ως προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), εκτελώντας εργασίες όπως πλοήγηση, αλλαγή λωρίδων, στάθμευση και αποφυγή εμποδίων, αλλά με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός παραμένει υπεύθυνος για το ΙΧ.


😎

ΥΓ. Εικάζω από παράπλευρες πληροφορίες, πως και το HW4 έχει φτάσει στα όριά του με τον πλέον εξελιγμένο τελευταίο αλγόριθμο του unsupervised FSD.

To HW3 σαφώς δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις επεξεργαστικής ισχύος του unsupervised FSD, αλλά δεν φτιάχτηκε ποτέ για αυτό το λόγο, ούτε οι χρήστες πλήρωσαν ποτέ για unsupervised FSD, αντιθέτως, φτιάχτηκε για να προσφέρει supervised FSD, το οποίο βεβαίως μπορεί να προσφέρει, όταν αυτό θα είναι νόμιμο στην κάθε χώρα ξεχωριστά, και πάντα στα πλαίσια των επιτρεπόμενων σε κάθε χώρα δυνατοτήτων, πχ μπορεί να μην σε αφήνει να μην έχεις τα χέρια στο τιμόνι (όπως δε σε αφήνει και το απλό cruise control, λόγω κανονισμών).

Τέλος, εικάζω πως η συνολική επεξεργαστική ισχύς της ΑΙ των κεντρικών υπερυπολογιστών της Τέσλα δεν αρκεί για να καλύψει με unsupervised FSD μεγάλο στόλο ρομποτάξι. Ο Έλον έχει πει ότι θα χρειαστεί αυτός ο υπερυπολογιστής τόση ηλεκτρική ενέργεια για ΑΙ όση χρησιμοποιείται τώρα σε όλες τις ΗΠΑ.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.498
Reaction score
32.515
To software που τρέχουν σήμερα τα Robotaxi της Tesla (τα Υ), οι απλοί οδηγοί θα το δουν στα οχήματα τους (τμήματα αυτού ως supervised) τέλος του έτους αρχές του επόμενου. Είναι πολύ πιο εξελιγμένο από ότι έχουν σήμερα, και στη ουσία χρειάζεται μάθηση σχεδόν από την αρχή ώστε να περάσει στα ΙΧ.

Όσο για το HW4 εδώ και καιρό πιστεύω πως έχει φτάσει στα όρια του. Όχι για τα ΙΧ, αλλά για το Unsupervised. Για αυτό έγραψα πριν μέρες για το HW5 και ότι όποιο νέο όχημα έρθει θα το έχει μέσα.

Ίσως το πραγματικό Robotaxi. Υπάρχουν πολλά castings έξω από το εργαστήριο στο Texas. Λένε ότι κλείνει η παραγωγή για δύο βδομάδες ξανά. Ίσως κάτι έρχεται.

Και μια ωραία φωτό από Austin.

1000027501.jpg
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.785
Reaction score
142.831
Ναι, κλείνει μέσα στο καλοκαίρι (αν θυμάμαι καλά τις 2 πρώτες βδομάδες του Ιούλη), για τροποποιήσεις στη γραμμή παραγωγής.

Οι εργαζόμενοι έχουν την επιλογή (όντως, κι ας ακούγεται αστείο) να μην πάρουν άδεια, και να εκπαιδεύονται στα νέα πράγματα που θα φτιάχνουν. Ειδάλλως, είναι άδεια μετ'αποδοχών.

Και γω νομίζω πως το τελικό ρομποτάξι που θα βγει χωρίς τιμόνι και θα παράγεται με ταχύτητα τρομακτική σε σχέση με οτιδήποτε έχει υπάρξει ποτέ στην αυτοκινητοβιομηχανία, θα έχει κάποιο νεότερο HW5.

Για τα υπόλοιπα, για supervised FSD, μια χαρά είναι το HW3.

Η Τέσλα (όπως τώρα η waymo) θα έχει την πλήρη ευθύνη για όλες τις παραβάσεις και για την ασφάλεια των ρομποτάξι με HW5, ενώ οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων της Τέσλα, θα έχουν supervised FSD και θα συνεχίσουν να έχουν την πλήρη ευθύνη για την ασφάλεια του αυτοκινήτου.

Για τα αυτοκίνητα του κόσμου, που θα μπορούν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα ρομποτάξι της Τέσλα τις ώρες που δε θα τα χρειάζονται οι ιδιοκτήτες τους, θα αλλάζει το σοφτγουερ για αυτή τη χρήση, και θα αναλαμβάνει η ΑΙ της Τέσλα τα δρώμενα.


To software που τρέχουν σήμερα τα Robotaxi της Tesla (τα Υ), οι απλοί οδηγοί θα το δουν στα οχήματα τους (τμήματα αυτού ως supervised) τέλος του έτους αρχές του επόμενου. Είναι πολύ πιο εξελιγμένο από ότι έχουν σήμερα, και στη ουσία χρειάζεται μάθηση σχεδόν από την αρχή ώστε να περάσει στα ΙΧ.
Ούτε καν τέλος του έτους. Καλό 2026 και σιγά σιγά.

Προφανώς πετσοκομμένο τμήμα του unsupervised θα περάσει στο supervised, και μόνον αφού αυξηθεί σημαντικά η επεξεργαστική ισχύς (και η αναγκαία διαθέσιμη ηλεκτρική ενέργεια) της ΑΙ των κεντρικών υπερυπολογιστών της Τέσλα.

Το bottleneck αυτή τη στιγμή, δεν είναι άλλο από τις δυνατότητες επεξεργαστικής ισχύος των κεντρικών υπερυπολογιστών της Τέσλα, και οι ανάγκες σε ρεύμα. Μη ξεχνάτε πως και το δικό μου αυτοκίνητο γίνεται "χαζό" σε κάποιο υπόγειο χωρίς πρόσβαση στο ίντερνετ, ούτε να διορθώσει τα σφάλματα στην αναγνώριση ομιλίας δε μπορεί. Μόλις πιάσει ίντερνετ, ξαναγίνεται "έξυπνο". 😎
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.785
Reaction score
142.831
While Tesla is trying to shoehorn its algorithms for unsupervised FSD into the old HW3 computer that still forms the bulk of its fleet, it is already placing orders for the next-gen HW5 chip that it now calls AI5.

Those orders have been going to both TSMC and Samsung foundries, and Korean industry insiders are now reporting that the Tesla AI5/HW5 FSD computer will perform in the 2000–2500 TOPS (trillion operations per second) range.

This is five times faster than the current HW4 computer.

 

Μηνύματα
5.493
Reaction score
9.621
Τεχνολογικά καλύτερο και ασφαλέστερο το βανακι της VW από τα ρομπο Τέσλα.
Χαμός έγινε εδώ με την παρουσίαση :D
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.607
Reaction score
89.359
Σας δίνω μια μέρα να το ξανασκεφτείτε.
Δεν είδα φως. Σιγή ιχθύος.
Εκτός από τα εύστοχα σχόλια του @symos κανένας φανμπόι δεν έκατσε να το σκεφτεί ή να το ψάξει.

Ας ξεκινήσουμε από όλες τις προβλέψεις του Ελον για το θέμα, που πήγαν κουβά, τουλάχιστον όσον αφορά τον ανακοινωμένο από τον ίδιο χρόνο εφαρμογής:
Screenshot 2025-06-19 at 1.55.18 PM.png
Screenshot 2025-06-19 at 1.55.25 PM.png

:lolsign: :lolsign: :lolsign:
Καθήστε και διαβάστε να κάνετε κοιλιακούς για την παραλία. :roflmao:

Δεν λέω πως δεν θα τα πετύχει κάποτε, αλλά μας τάζει λαγούς με πετραχήλια εδώ και μια δεκαετία. Γιατί βάζει deadlines που δεν πετυχαίνει ποτέ;
Ας το αφήσει αόριστο, να πει ποιος είναι ο μακροπρόθεσμος στόχος, να του πούμε μπράβο. Δεν υπάρχει λόγος να γίνεται ρόμπα. Και να χάνουν μπριζόλες οι οπαδοί του στα στοιχήματα :tongue: . Εκτός αν το κάνει για να φουσκώνει την μετοχή του και να κερδίζει αυτός και οι δικοί του από το trading. Κλωνατέξ.
Με αυτά και με αυτά, εκθέτει ο ίδιος την αξιοπιστία ενός εξαιρετικού προϊόντος, πράγματι στην πρωτοπορία. Αλλά γιατί ρε φίλε γίνεσαι ξεφτίλας; Χούι το έχει, τον βλέπουμε και αλλού...

Να πούμε και την προσθήκη το 2024 της λέξης "supervised" στο προϊόν; Δεν μπορούμε να το αφήσουμε ασχολίαστο. Βλέπουμε πως το 2017 μας έλεγε πως θα μπαίνουμε στο αυτοκίνητο στο LA και θα μας πηγαίνει New York μέχρι την επόμενη χρονιά. 7 χρόνια μετά, 7 χρόνια μετά επαναλαμβάνω, το Full Self Driving έγινε Supervised FSD.
Και δεν ανοίγει μύτη. Ντροπή. Δεν βλέπει κανείς πως εκτός από υπόσχεση που δεν εκπληρώθηκε, είναι και πρόταση με σημασιολογική αντίθεση; Τι Full Self Driving είναι ρε Καραμήτρο αν είναι Supervised? Δεν είναι Full λοιπόν, μην μας περνάτε για γίδια. Είναι supervised self driving, SSD, και ναι είναι καλό προϊόν. Καλό, αλλά μλκες δεν είμαστε να μας κοροιδεύει ο Ελον. Καλό, αρκεί να έχει εξαλειφθεί και το phantom braking.

Πάμε παρακάτω.
Το Bloomberg είναι χρηματοοικονομικό μέσο, όχι επιστημονικό. Και δεν είναι περίεργο που οι συντάκτες του δεν έχουν ιδέα από επιστημονική σκέψη και ανάλυση. Άσε που μπορεί να βγάζουν και το κατιτίς τους για να φουσκώνουν την κάθε Κλωνατέξ.
Τα λάθη είναι προφανή (εκτός από αυτά που έγραψε ο @symos):
  1. Η Tesla βλέπουμε στο γράφημα πως ανακοινώνει ως ατύχημα μόνο ότι άνοιξε τον αερόσακο ή ότι έκανε pretensioning τις ζώνες. Όλα τα άλλα μικρότερα ατυχχήματα, που είναι και τα συντριπτικά περισσότερα τα αγνοεί. Τι λε ρε φίλε; έτσι κάνουμε συγκρίσεις με τους ανακοινωμένους μέσους όρους; Ντροπή._
  2. Η Tesla μετράει ατυχήματα/απόσταση μαζεύοντας πολλά δεδομένα από οδήγηση σε highways, όπου τα χιλιόμετρα είναι πολλά και τα ατυχήματα πολύ λιγότερα απο τα καθημερινά που συμβαίνουν στην οδήγηση στην πόλη, διασταυρώσεις, φανάρια, προφυλακτήρες κτλ
  3. Το τρικ με τον "μέσο οδηγό" το ανέλυσα προχτές εδώ:
Ο Ελον θεωρεί πως είναι τόσο έξυπνος που μπορεί να τους κοροϊδεύει όλους. Να λέει παραμύθια της Χαλιμάς, να χειραγωγεί δεδομένα, να υπόσχεται πράσινα άλογα, και να μένει στο απυρόβλητο. Και τι καταφέρνει; να εκτίθεται, τουλάχιστον προς όσους χρησιμοποιούν το μυαλό τους και δεν είναι μέλη της θρησκευτικής σέχτας.

Κρίμα τα αυτοκίνητα δηλαδή. Χαντακώνεται η εταιρία με τον πυροβολημένο.
Όσο για την σύγκριση με την Waymo, δεν μας ενδιαφέρει και πολύ. Μας ενδιαφέρει μόνο η αξιοπιστία της Tesla στις ανακοινώσεις της, διότι μόνο η Tesla έχει παρουσία στην Ελλάδα.
 
Last edited:


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.600
Μηνύματα
3.017.460
Members
38.469
Νεότερο μέλος
niktasoulas
Top