Διάφορα (αυτοκίνητο - μοτοσυκλέτα)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.261
Reaction score
33.204
Με την έλευση της ηλεκτροκίνησης αυτό θα γινόταν. Είτε υπήρχαν οι Κινέζοι είτε όχι. Με την αδυναμία των Ευρωπαίων να πράξουν τα δέοντα (τόσο η ΕΕ όσο και οι κατασκευαστές) οι Κινέζοι θα πάρουν την πίτα (όσων ενδιαφέρονται για τέτοια οχήματα), και σιγά σιγά αυτό θα αυξάνεται. Δεν αποφεύγεις το αναπόφευκτο παίζοντας καθυστέρηση. Θέλει επίθεση. Πρέπει να γίνουν όσα έγραψες αλλού και άλλα τόσα. Τα λέγαμε εδώ και χρόνια. Όταν κάτι είναι καλύτερο απλά είναι θέμα χρόνου να επικρατήσει. Δεν υπάρχει καλύτερο από το BEV.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.039
Reaction score
145.129
Οπλικά συστήματα πάντως, δεν πρόκειται να πουλήσει η Ευρώπη στην Κίνα. 😂🤣😁🤪

Πυροβολούν τα ποδάρια τους με πολλαπλούς τρόπους.

Έβλεπα στο δρόμο ένα mercedes GLA 200, που είναι ένα ωραιότατο σουβάκι, συμμαζεμένου μεγέθους, με λογικό ground clearance (όχι ιδιαίτερα μεγάλο), που αν κυκλοφορούσε ήδη σε BEV με λογική (ανταγωνιστική) τιμή, μια χαρά θα πουλούσε στην Κίνα. Αλλά που μυαλό.

Και ο αμιγώς ηλεκτρικός διάδοχος του BMW iX1 & iX3, σε καθαρόαιμη ηλεκτρική πλατφόρμα (κι όχι αυτή η ενδιάμεση παπαριά που παίζει και στο i4) καρτέρα κι έρχεται, αντί να κυκλοφορεί εδώ και 3 έτη. Μια χαρά θα πουλούσε στην Κίνα, δεν είναι ηλίθιοι οι Κινέζοι, αμιγώς ηλεκτρικές πλατφόρμες θέλουν, ξέρουν το παιχνίδι.

Αλλά που μυαλό.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
25.327
Reaction score
45.803
Οταν θα καταλάβει ο μέσος ευρωπαίος πολίτης τι σημαίνει η αυτοκινητοβιομηχανία για την οικονομία της Ευρώπης θα είναι αργά για να σταματήσει η ζημιά.
Η οποία ζημιά θα πέσει και στο κεφάλι του Κινέζου που δεν θα βρίσκει σε ποιον να πουλήσει τα αυτοκίνητα του που έκαναν τη ζημιά σε πρώτο χρόνο. Και μοιραία θα καταρρεύσει κι αυτός.
Και τότε θα ολοκλήρωθει το ντόμινο με το μόνο τρόπο που συνήθως ολοκληρώνονται αυτά τα «παιχνίδια». Η ζωή σου για τη ζωή μου.

Και όλα αυτά γιατί, έλα μωρέ το κινέζικο είναι καλό και φθηνό, και τι με νοιάζει εμένα, ας φτιάχνανε και οι ευρωπαίοι καλά και φθηνά, ελεύθερη αγορά είμαστε, εγώ την τσέπη μου κυτταω.

Η αδιαμφισβήτητη αλήθεια είναι ότι ο καθένας κυτταει μέχρι εκεί που βλέπει.
Η πραγματικότητα είναι αμείλικτη όμως να δεν στέκεται σε δικαιολογίες.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.261
Reaction score
33.204
Θα γίνει ότι έγινε και στην Αμερική στα 80s. To 1979 η UAW είχε 1.550.000 members που ήταν και ο μεγαλύτερος αριθμός που είχε ποτέ. Μέσα ήταν οι εργάτες των D3 και των προμηθευτών. Με την έλευση των Ιαπώνων και των Κορεατών σήμερα η UAW έχει πέσει στις 370.000. Αν βάλεις μέσα και όλους τους εργάτες των εργοστασίων Ιαπώνων και Κορεατών που δεν είναι στην UAW ίσα που ξεπερνάνε της 500.000.

Αυτό που θα κάνει την μεγάλη καταστροφή δεν είναι τα Κινέζικα οχήματα αλλά ο συνδυασμός ΑΙ και humanoid robots. Και επειδή αυτά τα τρία θα συμπέσουν κατά πολύ μεγάλη πιθανότητα το κράξιμο θα το φάνε τα Κινέζικα οχήματα γιατί κάποιος πρέπει να φταίξει για αυτό που έρχεται. Αν τώρα είναι και εκτός ΕΕ ακόμα καλύτερα.

Δεν φταίει το κεφάλι τους που είναι άχρηστοι. Φταίνε οι άλλοι. Η ΕΕ έχει ελάχιστη παρουσία στα ηλεκτρικά οχήματα, και μηδενική στις μπαταρίες, το ΑΙ και τα humanoid robots. Ταυτόχρονα έχει από την ακριβότερη ηλεκτρική ενέργεια, που θα έπαιζε πολύ σημαντικό ρόλο για την ανάπτυξη των παραπάνω, αν είχε μυαλό και δεν σκεφτόταν όπως σκέφτεται. Η εποχή "τσάι και συμπάθεια" έχει τελειώσει εδώ και χρόνια.

Δεν δουλεύει το ρημάδι. Το βλέπεις και σε άλλες μεγάλες χώρες όπως η Γερμανία που φεύγουν εταιρείες για Αμερική λόγω φορολογίας και κόστους ενέργειας. Και τους έχεις να λένε όχι στην κατάργηση της οριακής τιμής συστήματος που εκτοξεύει το κόστος ενέργειας. Γιατί; Προφανώς κάποιοι τρώνε. Όπως και με το εμπόριο ρύπων.

Αυτούς θα κάτσω να ακούσω; Τουλάχιστον εγώ γλίτωσα. Αν πάνε όλα καλά θα ασχοληθώ ξανά με την ενέργεια σε 25 χρόνια.

Εdit: και αν δεν υπάρχουν και τόσα χρήματα πλέον για αυτοκίνητα. Καλύτερα, μπας και γλιτώσουμε κάποια στιγμή από τα 5μετρα άχρηστα SUVs. Θα βγουν καλύτερα, φθηνότερα, εργονομικά και έξυπνα οχήματα. Έτσι και αλλιώς μέχρι τότε οι μισές διαδρομές θα γίνονται με οχήματα που πάνε μόνα τους. Ο κόσμος δεν θα αγοράζει τόσα αυτοκίνητα και όσες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες υπάρχουν ο μεγάλος όγκος εσόδων τους θα είναι από υπηρεσίες μετακίνησης.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.039
Reaction score
145.129
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, κάποτε το καμάρι της βιομηχανικής Ευρώπης, βρίσκεται αντιμέτωπη με μια κρίση άνευ προηγουμένου.

Οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου έχουν ήδη ανακοινώσει σχέδια περικοπών που φτάνουν τις 92.700 θέσεις εργασίας έως το 2030, με τις πιο ηχηρές να προέρχονται από τη Volkswagen (35.000 απολύσεις) και την Bosch (18.500 απολύσεις)

Σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών VDA, μόνο τα τελευταία δύο χρόνια έχουν χαθεί περίπου 55.000 θέσεις εργασίας.

Ο Μαρσέλ Φρατστσερ, πρόεδρος του Ινστιτούτου DIW, προειδοποίησε πως «η ανακοίνωση της Bosch είναι μόνο η αρχή μιας βαθιάς βιομηχανικής αναδιάρθρωσης στη Γερμανία», εκτιμώντας ότι θα ακολουθήσουν κι άλλες απολύσεις και πιθανές χρεοκοπίες.

Ο καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς έχει υποσχεθεί να βγάλει τη χώρα από το τέλμα μέσω επενδύσεων ύψους 100 δισ. ευρώ σε υποδομές και άμυνα, ωστόσο η δυναμική της αυτοκινητοβιομηχανίας φαίνεται να υπονομεύει αυτή τη στρατηγική.

Η πρόεδρος του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων, Μόνικα Σνίτσερ, τόνισε πως «η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτεί λιγότερους εργαζόμενους».

 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.261
Reaction score
33.204
Νέες εγγραφές επιβατικών αυτοκινήτων (ΕΕ, μονάδες).
Πήγες: ACEA, Eurostat.

2015: 14,202,024
2016: 15,131,719
2017: 15,631,687
2018: 15,624,486
2019: 15,805,752
2020: 11,961,182
2021: 11,774,885
2022: 11,286,939
2023: 10,547,000 περίπου
2024: 10,600,000 περίπου

:rolleyes:
Παραπάνω βλέπουμε πως το 2020 - 2021 - 2022 εξαφανίστηκαν περίπου πωλήσεις 4.000.000 οχημάτων ανα έτος. Το 2023 - 2024 έγιναν 5.000.000. Στην Ευρωπαϊκή αγορά πουλήθηκαν 22.000.000 οχήματα λιγότερα σε μόλις 5 χρόνια. Τα Κινέζικα είναι έως και ασήμαντος αριθμός. Από τις 12.000.000 λιγότερες πωλήσεις το 2020 -2022 οι Κινέζοι δεν ήταν ούτε 150.000. Στο σύνολο της πενταετίας 750.000 - 900.000 στα 22.000.000.

Τι φταίει κατά την άποψη μου; Η Ευρώπη με τις τόσες ρυθμίσεις έχει κάνει τα οχήματα πανάκριβα. Κυρίως τα μικρά φθηνά οχήματα που είναι ο όγκος πωλήσεων στην Ευρώπη.
 

TGD

Thread Gravedigger
Μηνύματα
11.305
Reaction score
10.785
Και: η Ευρώπη σκέφτηκε πως δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να αλλάζει αυτοκίνητο κάθε τόσο.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.261
Reaction score
33.204
Δεν φταίει κανένας Κινέζος και κανένα ηλεκτρικό. Μόνοι τους τα κατάφεραν με τα θερμικά.

Αυτά στην Ευρώπη, γιατί στην Κίνα είχαν μάτια κλειστά. Δεν είδαν καν τι έρχεται στην τοπική αγορά. Και ανίκανοι να παίξουν μπάλα στο ίδιο γήπεδο.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
25.327
Reaction score
45.803
Πόσο εύκολα ξεχνάτε ότι το 2020 είχαμε κόβιντ που κράτησε σχεδόν 2 χρόνια, που μετά αμέσως είχαμε την εισβολή της ρωσίας στην ουκρανία, που μεταξύ άλλων επέφερε μεγάλη έλλειψη στις καλωδιώσεις και άλλα ηλεκτρονικά στην αυτοκινητοβιομηχανία, που οι παραγγελίες γίνονταν με ανοικτή τιμή και ανοικτό χρόνο παράδοσης, με ένα τουλάχιστον 15% πάνω στις τιμές ήδη από το 2021, που βιώναμε σε όλη την ευρώπη ένα πληθωρισμό κοντά στο 10% το 22-23-24, με ενεργειακή κρίση και άλλα πολλά.
Ναι για την πτώση των πωλήσεων που βιώνει η αγορά τα τελευταία 4 χρόνια δεν φταίνε οι Κινέζοι (εκτός του ότι μας γάμησαν με τον κωρονοϊό).
Δεν νομίζω να το ισχυρίστηκε κάποιος αυτό.
Για αυτό όμως που θα έρθει, αν συνεχίσει η αλματώδης αύξηση εισχώρησης των κινέζικων, ηλεκτρικών κυρίως, αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά θα είναι υπεύθυνος...ο ευρωπαίος πολίτης, και όχι ο κινέζος που κάνει τη δουλειά του όπως μπορεί και νομίζει. Ο ευρωπαίος που θα πυροβολεί τα πόδια του και το κεφάλι του.
 


Staff online

  • spylab
    TrumpoMusk
  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.237
Μηνύματα
3.045.879
Members
38.541
Νεότερο μέλος
v.angelos
Top