Δοκιμές γιά επίδοξους ΄΄Χρυσαυτιάδες΄΄ (So we think we can hear...)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.689
Reaction score
58.367
Απάντηση: Δοκιμές γιά επίδοξους ΄΄Χρυσαυτιάδες΄΄ (So we think we can hear...)

Επομένως, θα μπορούσαμε να πούμε πως αυτή η χρονική επικάλυψη δημιουργεί έναν στιγμιαίο εθισμό στον εγκέφαλο; Εντάξει, όχι εθισμό, ας τον πούμε φαινόμενο μνήμης. Το ρωτάω αυτό, γιατί (φαντάζομαι ότι) θα είναι πολύ δύσκολο για τον δόκιμο ακροατή, να δώσει απάντηση αν οι τόνοι απέχουν χρονικά, όχι κλάσμα δευτερολέπτου, όπως εν προκειμένω, αλλά μακρότερο χρονικό διάστημα, ας πούμε 5 λεπτά, ή -ακόμα χειρότερα- 5 ώρες, πολλώ δε μάλλον όταν είναι αναγκασμένος να μην σιγοτραγουδήσει τον πρώτο τόνο για να τον θυμάται.
Έχω παρατηρήσει πως για έναν μεμονωμένο μουσικό, ή και ολόκληρη ορχήστρα, είναι αυτονόητη η ορθή εκκίνηση ενός έργου, αφού αυτός δεν έχει παρά να πατήσει συγκεκριμένη νότα ή συγχορδία. Αντιθέτως, αν η εκκίνηση γίνεται με κάποιον τραγουδιστή, τότε συνήθως του δίδεται ο εναρκτήριος τόνος, ή έστω η κλίμακα με κάποιο από τα συνοδά όργανα, ακριβώς προ της έναρξης του έργου. Κάτι ανάλογο δηλαδή, με αυτό που κάνει ο ψάλτης με τον απλό πνευστό τονοδότη (τη σφυρίχτρα) που έχει στα δάχτυλά του. Γιατί , όπως και να το κάνουμε, άλλο είναι να πατήσεις -ας πούμε- τον Α440 στο πιάνο, κι άλλο να τον επιτύχεις με τη φωνή, και με την πρώτη.
(Αλήθεια, είσαι ΩΡΛ ή νευρολόγος);
http://www.helsinki.fi/science/atbrain/pdf/Rinne_etal_JNeurosci_2009.pdf

http://www.eric.ed.gov/ERICWebPorta...&ERICExtSearch_SearchType_0=no&accno=ED010193

http://www.biomedexperts.com/Abstra...fessional_musicians_better_than_non-musicians

Η ΄΄Απόλυτη Ακοή΄΄ αναλύεται διεξοδικά στα παρακάτω συγγράμματα:
http://levitin.mcgill.ca/articles/2005-Levitin_Rogers-Absolute_pitch_perception_coding.pdf
(και στην Ελληνική γλώσσα):
http://dspace.lib.uom.gr/bitstream/2159/3561/1/AintzhPE2008.pdf
Η απόλυτη συχνοτική αντίληψη δεν συνδέεται άρρηκτα με την αντίληψη της Μουσικής.Η αντίληψη μιάς μελωδίας είναι ουσιαστικά ανεξάρτητη από το μουσικό κλειδί στο οποίο αποδίδονται οι νότες της.Η μουσική επαγγελματική ενασχόληση και συνεπαγόμενη εξ αυτής εμπειρία γενικά ευνοούν την ανάπτυξη της απόλυτης ακοής,όμως πολλοί επαγγελματίες μουσικοί δεν την κατέχουν,ούτε και καθορίζονται οι ιδιαίτερες μουσικές προτιμήσεις κι εκτελέσεις των μεν ή των δε από τούτη την ικανότητα.
Ο κοχλίας με τα τριχωτά κύτταρα συγκρατούν τη δεδομένη χρονική στιγμή του ακουστικού συμβάντος το ακριβές συχνοτικό ύψος ενός τόνου.Το ίδιο συμβαίνει και με τα νευρωνικά δίκτυα που μεταβιβάζουν το σήμα στον ακουστικό φλοιό.Τα κέντρα επεξεργασίας του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνα γιά την εκτίμηση μιάς μουσικής ακολουθίας δεν διατηρούν μνήμη περί του απολύτου συχνοτικού ύψους των φθόγγων που την αποτελούν.Στα άτομα που είναι προικισμένα με απόλυτη ακοή,η πληροφορία εξάγεται σε κάποιο στάδιο της επεξεργασίας(που οφείλει να προηγείται της τελικής καταχώρησης στην ακουστική μνήμη) μεταβαίνοντας ακολούθως στο πεδίο του συνειδητού.

Το 1939 αποφασίστηκε ως στάνταρ σημείο συντονισμού συχνοτικό ύψος 440Hz(΄΄τόνος του κονσέρτου΄΄,ISO 16) που αντιστοιχεί στο Λα άνωθεν του μεσαίου Ντο9(261,626Hz) αντί γιά τα 439(΄΄νόρμα του διαπασών΄΄).Στην πράξη η νότα αποδίδεται από το όμποε.Το συγκεκριμένο standard δεν είναι καθολικά εφαρμοζόμενο.Αρκετές ορχήστρες δύνανται να συντονιστούν σε Λα 442 ή 445.Oι ορχήστρες ΄΄οργάνων εποχής΄΄ (Μπαρόκ) τείνουν να συντονίζονται σε συχνοτικό ύψος 415Hz (ένα ημιτόνιο χαμηλότερο).

Θα μπορούσες σε παρακαλώ να μου πεις το λόγο που ρωτάς την ειδικότητα,ώστε να σου δώσω μιάν απάντηση...
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.521
Reaction score
21.932
Απάντηση: Δοκιμές γιά επίδοξους ΄΄Χρυσαυτιάδες΄΄ (So we think we can hear...)

Α, πολύ ωραία, ευχαριστώ πολύ!

(...)

Θα μπορούσες σε παρακαλώ να μου πεις το λόγο που ρωτάς την ειδικότητα,ώστε να σου δώσω μιάν απάντηση...
Δυσκολεύτηκα να σε παρακολουθήσω με την "πρόσθια χρονική επικάλυψη". Έλεγα μέσα μου, "μα τί λέει τώρα, αφού οι τόνοι είναι διαδοχικοί". Μετά κατάλαβα ότι αυτή η επικάλυψη είναι αντιληπτική, δηλαδή έχει την έννοια μιας μορφής "ηχούς" στον εγκέφαλο, δηλαδή ο τόνος "υπάρχει" στον εγκέφαλο μετά τη λήξη της πρόσληψής του από το ακουστικό αισθητήριο. Τώρα που το ξανασκέφτομαι, ΩΡΛ το αποκλείω. Μάλλον νευρολόγος είσαι, (ή νευροχειρουργός). Θέλω να πω δηλαδή πως, για να μιλάει κάποιος για επικάλυψη, έχοντας ως επίκεντρο τον εγκέφαλο (και όχι το αυτί, δηλαδή τον ήχο ως ακουστικό ερέθισμα), πρέπει να έχει άμεση σχέση με τον εγκέφαλο, να τον γνωρίζει λεπτομερώς.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.521
Reaction score
21.932
Απάντηση: Δοκιμές γιά επίδοξους ΄΄Χρυσαυτιάδες΄΄ (So we think we can hear...)

... άλλωστε, ψυχανεμίζομαι πως αυτή ακριβώς η αντιληπτική επικάλυψη είναι απαραίτητη για την υποκειμενική αίσθηση της αρμονίας, όπως αυτή την αξιοποιεί ο συνθέτης, είτε εμπειρικά (ας πούμε ως αυτοδίδακτος), είτε έχοντας ακαδημαϊκό υπόβαθρο.
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Ένα εκπληκτικό τεστάκι εφάρμοζε ο παλιός μαέστρος Φιλοκτήτης Οικονομίδης σαν ξεσκαρτάρισμα όταν ακουγε υποψήφιους χορωδούς στην ΕΛΣ.
Το τεστ ήταν ως εξής:
Τραγουδήστε μου τη πρώτη στροφή του Εθνικού ύμνου και με την νότα της τελευταίας συλλαβής (...τρομεΡΗ) να αρχίσετε ξανά τον Ε.Υ. κάνοντάς την πρώτη νότα (ΣΕ γνωρίζω...).
Από ότι μου έλεγε ένας φίλος που πέρασε το τεστ (επιτυχώς) κοβόταν το 60% των υποψηφίων.
Δοκιμάστε το. Δείχνει το μουσικό αυτί πολύ έγκυρα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.689
Reaction score
58.367
Απάντηση: Δοκιμές γιά επίδοξους ΄΄Χρυσαυτιάδες΄΄ (So we think we can hear...)

...Δυσκολεύτηκα να σε παρακολουθήσω με την "πρόσθια χρονική επικάλυψη". Έλεγα μέσα μου, "μα τί λέει τώρα, αφού οι τόνοι είναι διαδοχικοί". Μετά κατάλαβα ότι αυτή η επικάλυψη είναι αντιληπτική, δηλαδή έχει την έννοια μιας μορφής "ηχούς" στον εγκέφαλο, δηλαδή ο τόνος "υπάρχει" στον εγκέφαλο μετά τη λήξη της πρόσληψής του από το ακουστικό αισθητήριο. Τώρα που το ξανασκέφτομαι, ΩΡΛ το αποκλείω. Μάλλον νευρολόγος είσαι, (ή νευροχειρουργός). Θέλω να πω δηλαδή πως, για να μιλάει κάποιος για επικάλυψη, έχοντας ως επίκεντρο τον εγκέφαλο (και όχι το αυτί, δηλαδή τον ήχο ως ακουστικό ερέθισμα), πρέπει να έχει άμεση σχέση με τον εγκέφαλο, να τον γνωρίζει λεπτομερώς.
Συ είπας...(το σίγουρο είναι πάντως ότι δεν είμαι...ιατροδικαστής:204:)

Στη μουσική υφίστανται σύνθετοι τόνοι,επικρατούσες και μη αρμονικές,αλληλοεπικαλύψεις μεταξύ αυτών,συμφωνία/διαφωνία διαστημάτων κ.ο.κ. και η εκτίμηση της αντίληψης περιπλέκεται δεόντως

http://ase.tufts.edu/psychology/music-cognition/pdfs/Justus_Bharucha_2002.pdf

http://www.mellyoitzl.org/cogneuro2008/Essays/Music-Brain-Ben.pdf

http://homepage.mac.com/cariani/CarianiWebsite/JNMR2001.pdf



Επιπρόσθετα,προς αποφυγή παρανοήσεων(επειδή το πλήκτρο ανοίγματος παρένθεσης [ 9 ( ] πατήθηκε διπλά) παρατίθεται ξανά η φράση από το μήνυμα αρ.21 δίχως το ΄9΄:
...Λα άνωθεν του μεσαίου Ντο(261,626Hz)...
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Δεν άκουσα, δοκίμασε κανείς τον Εθνικό ύμνο? Bhutia, Costas, λοιποί χρυσαυτιάδες?
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.521
Reaction score
21.932
Απάντηση: Δοκιμές γιά επίδοξους ΄΄Χρυσαυτιάδες΄΄ (So we think we can hear...)

Βρε Θέμη, αυτό είναι τέστ έκτασης φωνής. Παραλίγο να πάθω ρήξη φωνητικών χορδών...
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Δεν άκουσα, δοκίμασε κανείς τον Εθνικό ύμνο? Bhutia, Costas, λοιποί χρυσαυτιάδες?
Είναι σαν να προσπαθείς να γελάσεις έχοντας γκριμάτσα θλιμμένου ή να κλάψεις έχοντας γκριμάτσα γελαστού.

Κολπάκι είναι. Τίποτε το ουσιαστικό δεν προσφέρει. Σε δυσκολεύει άνευ λόγου και αιτίας.

Δεν είναι δική μου άποψη αυτό. Απλά επειδή θυμήθηκα το παράδειγμα του body language στη διδασκαλία.
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Re: Απάντηση: Δοκιμές γιά επίδοξους ΄΄Χρυσαυτιάδες΄΄ (So we think we can hear...)

Βρε Θέμη, αυτό είναι τέστ έκτασης φωνής. Παραλίγο να πάθω ρήξη φωνητικών χορδών...
Κώστα μου διαλέγεις μία αρκούντως χαμηλή νότα για να αρχίσεις
ώστε να σου φτάσει η έκτασή σου για μετά, για όνομα..
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Είναι σαν να προσπαθείς να γελάσεις έχοντας γκριμάτσα θλιμμένου ή να κλάψεις έχοντας γκριμάτσα γελαστού.

Κολπάκι είναι. Τίποτε το ουσιαστικό δεν προσφέρει. Σε δυσκολεύει άνευ λόγου και αιτίας.

Δεν είναι δική μου άποψη αυτό. Απλά επειδή θυμήθηκα το παράδειγμα του body language στη διδασκαλία.
Αγαπητέ Pleo δεν πρόκειται για κανένα κολπάκι αλλά για ένα ευφυέστατο τεστ ενός τρανσπόρτου (αλλαγή τονικότητας) που φαίνεται απλό αλλά δεν είναι. Λίγη συγκέντρωση χρειάζεται για να κατανοήσεις τι ζητάει και τότε θα βρείς και τον λόγο και την αιτία.
Το μουσικό αυτί είναι χάρισμα αλλά και καλλιέργεια.
 

Μηνύματα
5.000
Reaction score
4.242
Απάντηση: Δοκιμές γιά επίδοξους ΄΄Χρυσαυτιάδες΄΄ (So we think we can hear...)

Εγω παλι για να τα καταφερω εφαγα 3 αυγα και για να δωσω και λιγο χροιες πηρα απο την κελαηδινη που ταιζω το καναρινι μου!
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Αγαπητέ Pleo δεν πρόκειται για κανένα κολπάκι αλλά για ένα ευφυέστατο τεστ ενός τρανσπόρτου (αλλαγή τονικότητας) που φαίνεται απλό αλλά δεν είναι. Λίγη συγκέντρωση χρειάζεται για να κατανοήσεις τι ζητάει και τότε θα βρείς και τον λόγο και την αιτία.
Το μουσικό αυτί είναι χάρισμα αλλά και καλλιέργεια.
Δεν αντιλέγω ως προς το τι χρειάζεται να κάνει κάποιος για να το πετύχει. Ούτε και είπα ότι είναι απλό.
Πολύ απλά μου θυμίζει έναν προπονητή να ζητάει από έναν παίκτη του να κάνει τάκλινγκ, μεγαλώνοντας το πόδι του κατά 20 πόντους.
Ζητάει δηλαδή να κινδυνέψει ο παίκτης του για να αποδείξει τι; Ότι χρειάζεται ακριβώς 20 πόντους μεγαλύτερο πόδι; Αφού η φύση δεν τον προίκισε τι να κάνουμε τώρα;

Σύνηθες το φαινόμενο τέτοιων κόλπων στους παλιούς δασκάλους πάντως. Σήμερα όμως δε θεωρείται ορθό κάτι τέτοιο.

Για το μουσικό χάρισμα όπως κατάλαβες ούτε πάλι αντιλέγω, αλλά εκτός του ότι χωράει πολύ συζήτηση αυτό, εδώ περισσότερο κοιτάζουμε κατά πόσο κάποιος καταφέρνει τα βασικά.
Για τον Πελέ και τον Μαραντόνα λίγο δύσκολο να μιλήσουμε αμέσως τώρα.... . :116:
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Μάλλον δεν καταλάβετε την ουσία της δοκιμής.
Δεν ζητάει να φτάσετε την δεύτερη φορά στο τέλος με την ψηλή νότα, αλλά ΜΟΝΟΝ να αρχίσετε σωστά δείχνοντας οτι μπορείτε να κάνετε το τρανσπόρτο. Δεν ενδιαφέρει η φωνητική έκταση και ποιότητα αλλά η σωστή τονικότητα την δεύτερη φορά.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.689
Reaction score
58.367
Απάντηση: Re: Δοκιμές γιά επίδοξους ΄΄Χρυσαυτιάδες΄΄ (So we think we can hear...)

Ένα εκπληκτικό τεστάκι εφάρμοζε ο παλιός μαέστρος Φιλοκτήτης Οικονομίδης σαν ξεσκαρτάρισμα όταν ακουγε υποψήφιους χορωδούς στην ΕΛΣ.
Το τεστ ήταν ως εξής:
Τραγουδήστε μου τη πρώτη στροφή του Εθνικού ύμνου και με την νότα της τελευταίας συλλαβής (...τρομεΡΗ) να αρχίσετε ξανά τον Ε.Υ. κάνοντάς την πρώτη νότα (ΣΕ γνωρίζω...).
Από ότι μου έλεγε ένας φίλος που πέρασε το τεστ (επιτυχώς) κοβόταν το 60% των υποψηφίων.
Δοκιμάστε το. Δείχνει το μουσικό αυτί πολύ έγκυρα.
Κρίμα που δεν τον είχα ποτέ δάσκαλο...Θα είχα γλυτώσει πολλές αυστηρές παρατηρήσεις όλες τις φορές που το έκανα γιά πλάκα στο σχολείο...
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Re: Απάντηση: Re: Δοκιμές γιά επίδοξους ΄΄Χρυσαυτιάδες΄΄ (So we think we can hear...)

Κρίμα που δεν τον είχα ποτέ δάσκαλο...Θα είχα γλυτώσει πολλές αυστηρές παρατηρήσεις όλες τις φορές που το έκανα γιά πλάκα στο σχολείο...
Όπα ο μεγάλος Bhutia!!! εκτός από ΩΡΛ - Νευρολόγος,
ΚΑΙ μουσικό ταλέντο. Βλέπεις μέχρι να μας αποκαλύψεις τι είσαι επιτέλους, θα υποθέτουμε θαυμάζοντας.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.689
Reaction score
58.367
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Δοκιμές γιά επίδοξους ΄΄Χρυσαυτιάδες΄΄ (So we think we ca

Όπα ο μεγάλος Bhutia!!! εκτός από ΩΡΛ - Νευρολόγος,
ΚΑΙ μουσικό ταλέντο. Βλέπεις μέχρι να μας αποκαλύψεις τι είσαι επιτέλους, θα υποθέτουμε θαυμάζοντας.
Προσοχή μόνο μην πάθουν κάποιοι νευρολογικά προβλήματα από την παύλα.Παραλείπεις τις ειδικότητες των ειδικοτήτων...ω ειδικότητες.:612:
Ο θαυμασμός δεν μου ανήκει γιατί νιώθω πολύ μικρός γιά κάτι τέτοιο...

"Μιλώ με το πρόσωπο ανεστραμμένο όχι γιατί φοβάμαι μη με δείτε,αλλά γιατί είμαι ο καθένας." (στίχος του Νάνου Βαλαωρίτη)
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.548
Reaction score
2.139
Απάντηση: Re: Απάντηση: Δοκιμές γιά επίδοξους ΄΄Χρυσαυτιάδες΄΄ (So we think we can he

ΚΑΛΑ, ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ το τεστ;;;; Να σου παίξω εγώ την ενάτη 2 φορές με 1 νότα αλλαγμένη να δούμε θα το βρεις;;;;;:141:
E, λοιπόν 92,1% έγραψα!
Λέω, δεν μπορεί, κωλοφαρδία, ας το ξανακάνω: 89,9!
Λέω εντάξει, είναι επειδή "θυμάμαι" κάποιες φράσεις. Ας αφήσω να περάσει καν'α 20 λεπτο: 91,8!
Ε, ας αφήσω να περάσει μία ώρα: 91,7!

Το θέμα όμως δεν είναι αυτό. Είναι οτι σε όλα τα υπόλοιπα ήμουν λίιιγο μόλις άνω του μετρίου.

Και επι πλέον ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ άνθρωπος στον κόσμο υπάρχει πιο φάλτσος από εμένα: ο αδελφός μου!

.
.
.
Τι μου συμβαίνει γιατρέ μου;;;
 

Μηνύματα
1.456
Reaction score
70
Εγώ που δεν καταλαβαίνω τι να τραγουδήσω μήπως έχω πρόβλημα?? Μήπως είμαι κουφός??:138:
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.494
Reaction score
138.418
Απάντηση: Δοκιμές γιά επίδοξους ΄΄Χρυσαυτιάδες΄΄ (So we think we can hear...)

μπούτια μου, πρέπει να σταματήσεις να γράφεις τέτοια θέματα. έτσι όπως το πας, θα βγάλεις φάουλ όλη τη "βιοτεχνία" του χάλι-έντ ρε παιδί μου, θα τό'χεις το κρίμα στο λαιμό σου, πως θα κοιμάσαι με τέτοιες τύψεις? Καλά, δε σε σκέφτεσαι καθόλου? :138::137::142:
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.022
Μηνύματα
2.959.395
Members
38.278
Νεότερο μέλος
lagoudas1957
Top