- Μηνύματα
- 17.689
- Reaction score
- 58.367
Απάντηση: Δοκιμές γιά επίδοξους ΄΄Χρυσαυτιάδες΄΄ (So we think we can hear...)
http://www.eric.ed.gov/ERICWebPorta...&ERICExtSearch_SearchType_0=no&accno=ED010193
http://www.biomedexperts.com/Abstra...fessional_musicians_better_than_non-musicians
Η ΄΄Απόλυτη Ακοή΄΄ αναλύεται διεξοδικά στα παρακάτω συγγράμματα:
http://levitin.mcgill.ca/articles/2005-Levitin_Rogers-Absolute_pitch_perception_coding.pdf
(και στην Ελληνική γλώσσα):
http://dspace.lib.uom.gr/bitstream/2159/3561/1/AintzhPE2008.pdf
Η απόλυτη συχνοτική αντίληψη δεν συνδέεται άρρηκτα με την αντίληψη της Μουσικής.Η αντίληψη μιάς μελωδίας είναι ουσιαστικά ανεξάρτητη από το μουσικό κλειδί στο οποίο αποδίδονται οι νότες της.Η μουσική επαγγελματική ενασχόληση και συνεπαγόμενη εξ αυτής εμπειρία γενικά ευνοούν την ανάπτυξη της απόλυτης ακοής,όμως πολλοί επαγγελματίες μουσικοί δεν την κατέχουν,ούτε και καθορίζονται οι ιδιαίτερες μουσικές προτιμήσεις κι εκτελέσεις των μεν ή των δε από τούτη την ικανότητα.
Ο κοχλίας με τα τριχωτά κύτταρα συγκρατούν τη δεδομένη χρονική στιγμή του ακουστικού συμβάντος το ακριβές συχνοτικό ύψος ενός τόνου.Το ίδιο συμβαίνει και με τα νευρωνικά δίκτυα που μεταβιβάζουν το σήμα στον ακουστικό φλοιό.Τα κέντρα επεξεργασίας του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνα γιά την εκτίμηση μιάς μουσικής ακολουθίας δεν διατηρούν μνήμη περί του απολύτου συχνοτικού ύψους των φθόγγων που την αποτελούν.Στα άτομα που είναι προικισμένα με απόλυτη ακοή,η πληροφορία εξάγεται σε κάποιο στάδιο της επεξεργασίας(που οφείλει να προηγείται της τελικής καταχώρησης στην ακουστική μνήμη) μεταβαίνοντας ακολούθως στο πεδίο του συνειδητού.
Το 1939 αποφασίστηκε ως στάνταρ σημείο συντονισμού συχνοτικό ύψος 440Hz(΄΄τόνος του κονσέρτου΄΄,ISO 16) που αντιστοιχεί στο Λα άνωθεν του μεσαίου Ντο9(261,626Hz) αντί γιά τα 439(΄΄νόρμα του διαπασών΄΄).Στην πράξη η νότα αποδίδεται από το όμποε.Το συγκεκριμένο standard δεν είναι καθολικά εφαρμοζόμενο.Αρκετές ορχήστρες δύνανται να συντονιστούν σε Λα 442 ή 445.Oι ορχήστρες ΄΄οργάνων εποχής΄΄ (Μπαρόκ) τείνουν να συντονίζονται σε συχνοτικό ύψος 415Hz (ένα ημιτόνιο χαμηλότερο).
Θα μπορούσες σε παρακαλώ να μου πεις το λόγο που ρωτάς την ειδικότητα,ώστε να σου δώσω μιάν απάντηση...
http://www.helsinki.fi/science/atbrain/pdf/Rinne_etal_JNeurosci_2009.pdfΕπομένως, θα μπορούσαμε να πούμε πως αυτή η χρονική επικάλυψη δημιουργεί έναν στιγμιαίο εθισμό στον εγκέφαλο; Εντάξει, όχι εθισμό, ας τον πούμε φαινόμενο μνήμης. Το ρωτάω αυτό, γιατί (φαντάζομαι ότι) θα είναι πολύ δύσκολο για τον δόκιμο ακροατή, να δώσει απάντηση αν οι τόνοι απέχουν χρονικά, όχι κλάσμα δευτερολέπτου, όπως εν προκειμένω, αλλά μακρότερο χρονικό διάστημα, ας πούμε 5 λεπτά, ή -ακόμα χειρότερα- 5 ώρες, πολλώ δε μάλλον όταν είναι αναγκασμένος να μην σιγοτραγουδήσει τον πρώτο τόνο για να τον θυμάται.
Έχω παρατηρήσει πως για έναν μεμονωμένο μουσικό, ή και ολόκληρη ορχήστρα, είναι αυτονόητη η ορθή εκκίνηση ενός έργου, αφού αυτός δεν έχει παρά να πατήσει συγκεκριμένη νότα ή συγχορδία. Αντιθέτως, αν η εκκίνηση γίνεται με κάποιον τραγουδιστή, τότε συνήθως του δίδεται ο εναρκτήριος τόνος, ή έστω η κλίμακα με κάποιο από τα συνοδά όργανα, ακριβώς προ της έναρξης του έργου. Κάτι ανάλογο δηλαδή, με αυτό που κάνει ο ψάλτης με τον απλό πνευστό τονοδότη (τη σφυρίχτρα) που έχει στα δάχτυλά του. Γιατί , όπως και να το κάνουμε, άλλο είναι να πατήσεις -ας πούμε- τον Α440 στο πιάνο, κι άλλο να τον επιτύχεις με τη φωνή, και με την πρώτη.
(Αλήθεια, είσαι ΩΡΛ ή νευρολόγος);
http://www.eric.ed.gov/ERICWebPorta...&ERICExtSearch_SearchType_0=no&accno=ED010193
http://www.biomedexperts.com/Abstra...fessional_musicians_better_than_non-musicians
Η ΄΄Απόλυτη Ακοή΄΄ αναλύεται διεξοδικά στα παρακάτω συγγράμματα:
http://levitin.mcgill.ca/articles/2005-Levitin_Rogers-Absolute_pitch_perception_coding.pdf
(και στην Ελληνική γλώσσα):
http://dspace.lib.uom.gr/bitstream/2159/3561/1/AintzhPE2008.pdf
Η απόλυτη συχνοτική αντίληψη δεν συνδέεται άρρηκτα με την αντίληψη της Μουσικής.Η αντίληψη μιάς μελωδίας είναι ουσιαστικά ανεξάρτητη από το μουσικό κλειδί στο οποίο αποδίδονται οι νότες της.Η μουσική επαγγελματική ενασχόληση και συνεπαγόμενη εξ αυτής εμπειρία γενικά ευνοούν την ανάπτυξη της απόλυτης ακοής,όμως πολλοί επαγγελματίες μουσικοί δεν την κατέχουν,ούτε και καθορίζονται οι ιδιαίτερες μουσικές προτιμήσεις κι εκτελέσεις των μεν ή των δε από τούτη την ικανότητα.
Ο κοχλίας με τα τριχωτά κύτταρα συγκρατούν τη δεδομένη χρονική στιγμή του ακουστικού συμβάντος το ακριβές συχνοτικό ύψος ενός τόνου.Το ίδιο συμβαίνει και με τα νευρωνικά δίκτυα που μεταβιβάζουν το σήμα στον ακουστικό φλοιό.Τα κέντρα επεξεργασίας του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνα γιά την εκτίμηση μιάς μουσικής ακολουθίας δεν διατηρούν μνήμη περί του απολύτου συχνοτικού ύψους των φθόγγων που την αποτελούν.Στα άτομα που είναι προικισμένα με απόλυτη ακοή,η πληροφορία εξάγεται σε κάποιο στάδιο της επεξεργασίας(που οφείλει να προηγείται της τελικής καταχώρησης στην ακουστική μνήμη) μεταβαίνοντας ακολούθως στο πεδίο του συνειδητού.
Το 1939 αποφασίστηκε ως στάνταρ σημείο συντονισμού συχνοτικό ύψος 440Hz(΄΄τόνος του κονσέρτου΄΄,ISO 16) που αντιστοιχεί στο Λα άνωθεν του μεσαίου Ντο9(261,626Hz) αντί γιά τα 439(΄΄νόρμα του διαπασών΄΄).Στην πράξη η νότα αποδίδεται από το όμποε.Το συγκεκριμένο standard δεν είναι καθολικά εφαρμοζόμενο.Αρκετές ορχήστρες δύνανται να συντονιστούν σε Λα 442 ή 445.Oι ορχήστρες ΄΄οργάνων εποχής΄΄ (Μπαρόκ) τείνουν να συντονίζονται σε συχνοτικό ύψος 415Hz (ένα ημιτόνιο χαμηλότερο).
Θα μπορούσες σε παρακαλώ να μου πεις το λόγο που ρωτάς την ειδικότητα,ώστε να σου δώσω μιάν απάντηση...