Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.313
Reaction score
144.102
Τα plug in hybrid είναι τα κατάλληλα αυτοκίνητα για αυτόν που θέλει να κάνει 1000 χλμ σερί. Να μην έχει το άγχος ρε φίλε.. :party:

Βγαίνει τώρα νέα σειρά τέτοια, plug in hybrid από την Μερτσέντες, η νέα σειρά Α, με αρκετή αυτονομία στο σκέτο ηλεκτρικό, και μέγιστη ταχύτητα έως 140χλμ/ω μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα.

Φόρτιση από μπρίζα σπιτιού σε 1,5 ώρα, ή κάτι τέτοιο.
Στα λεφτά του μοντελ 3.
Μια χαρά επιλογή.
Το καθημερινό, μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα βγαίνει ανετως.
0-100 σε 6,5", σβέλτα έως σφαίρες.

ΥΓ. Σήμερα είδα ένα BMW ηλεκτρικό, το μεγάλο. Πολύ σφαίρα το ρημαδι, αμάν, ούτε πρόλαβα να βγάλω φωτογραφίες, ξαφανιζόλ.

ΥΓ.2.
Συνεχιζόμενη βελτίωση. ;)

ΥΓ. 3
The MPGe metric was introduced in November 2010 by EPA in the Monroney sticker of the Nissan Leaf electric car and the Chevrolet Volt plug-in hybrid. The ratings are based on EPA's formula, in which 33.7 kilowatt-hours (121 megajoules) of electricity is equivalent to one (U.S.) gallon of gasoline

(Από βικι..)
 
Last edited:


Μηνύματα
17.717
Reaction score
25.503
Ναι
Από τη στιγμή που η αυτονομία είναι θέμα που λύνεται είναι τεχνικώς ηλίθιο να επενδύεις σε περαιτέρω εξέλιξη μεκ χωρίς χρήση ηλεκτροκινητήρα
 



Μηνύματα
17.717
Reaction score
25.503
Περιμένω να ακούσω επιχειρήματα περί ανωτερότητας θερμικών μηχανών ως κινητήρων σε ιχ όχημα χωρίς χρήση ηλεκτροκινητήρα .
Άντε έστω όχι ανωτερότητας , ότι απλά δεν είναι μάταιο να σπαταλάμε λεφτά στην εξέλιξη μεκ και συστημάτων μετάδοσης .
Παρακαλώ τεχνικά τεκμηριωμένα το κατά δύναμιν
 


gid

Μηνύματα
8.880
Reaction score
10.155
Περιμένω να ακούσω επιχειρήματα περί ανωτερότητας θερμικών μηχανών ως κινητήρων σε ιχ όχημα χωρίς χρήση ηλεκτροκινητήρα .
Άντε έστω όχι ανωτερότητας , ότι απλά δεν είναι μάταιο να σπαταλάμε λεφτά στην εξέλιξη μεκ και συστημάτων μετάδοσης .
Παρακαλώ τεχνικά τεκμηριωμένα το κατά δύναμιν
Ναι θα κάτσουμε να σου ετοιμάσουμε παρουσίαση.

Θα φορέσουμε και τα καλά μας. :roflmao:

Ποτέ δε σου έγραψα ή υπονόησα πως οι ΜΕΚ είναι ανώτερες των ηλεκτρικών.

Ωστόσο οι ΜΕΚ στα μεταφορικά μέσα έχουν συνεισφέρει ΤΡΕΛΑ σ' αυτό που λέμε "βιοτικό επίπεδο" και "ανάπτυξη" εδώ και 120 χρόνια, σε όλο τον πλανήτη.

Το να χαρακτηρίζεις "ηλίθιο τρόπο" τις ΜΕΚ φανερώνει αμετροέπεια και ανωριμότητα. Και ακραία έλλειψη σεβασμού σε όσους έχουν σκιστεί για να βελτιωθούν οι ΜΕΚ στη μακρά πορεία τους.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκονται στο ξεκίνημά τους και υπόσχονται πολλά. Θα δούμε σε βάθος δεκαετιών τι τελικά θα προσφέρουν από όσα υπόσχονται.
 

Μηνύματα
1.329
Reaction score
2.324
Άσχετο αλλά στο νέο εξοικονομώ εκτός από τα γνωστά θα έχει και κάλυψη για φορτιστή ηλεκτρικού αυτοκινήτου
 

Μηνύματα
17.717
Reaction score
25.503
για να καταλάβω
θεωρείς ότι δεν είναι σπατάλη πόρων να προσπαθείς να εξαλίψεις θέματα όπως
α) υποχρεωτική άεργη λειτουργία όσο το όχημα είναι σταματημένο διότι δεν έχει επαρκή συσσωρευμένη ενέργεια να συντηρήσει την λειτουργία των περιφεριακών του (πχ ψύξη) χωρίς τη λειτουργία της γεννήτριας και γιατί ο κλιματισμός πχ χρειάζεται την μηχανή
β) υποχρεωτική ελάχιστη ταχύτητα περιστροφής γιατί απλά κάτω από αυτήν δεν μπορεί να παράξει θετικό έργο
γ) σύστημα μετάδοσης ισχύος που θα καταφέρει να συνδέσει μια μηχανή με περιορισμό στην ελάχιστη ταχύτητα λειτουργίας με τους ακινητοποιημένους τροχούς του οχήματως
δ) κιβώτιο ταχυτήτων γιατί μια θερμική μηχανή έχει αφενώς περιορισμένο εύρος λειτουργίας (πες από 700σαλ ρελαντί μέχρι 7000 κόφτη, είναι 1/10) αλλά ακόμα πιο περιορισμένο εύρος ωφέλιμης λειτουργίας (1/4 στο τσακίρ κέφι )
ε) απόκριση ισχύος , ώστε να μπορέσεις να ελέγξεις αμεσότερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια τα θέματα πρόσφυσης/ευστάθιας - αυτή τη στιγμή το πιό εξελιγμένο σύστημα ecs/tcs χρησιμοποιεί τα φρένα και δίνει εντολή να περιοριστεί η ισχύς του κινητήρα, δεν μπορεί να επιλέξει τροχούς που θα πάρουν μεγαλύτερη ισχύ γιατί απλά δεν υπάρχει κανείς να την προσφέρει στους χρόνους που απαιτείται.

επίσης ξεχνάμε μήπως την πολυπλοκότητα που απαίτει μια θερμική μηχανή στην προσπάθεια να ανταπεξέλθει στις παρούσες απαιτήσεις;
ξεχνάμε πόσα αισθητήρια απαιτούνται για να ρυθμίσει ο εγκέφαλος την καύση (ώστε να αυξηθεί το δυνατόν η απόκριση, το εύρος λειτουργίας , ο βαθμός απόδοσης κλπ);
ξεχνάμε οτι στα περιφεριακά υπάρχουν
- κύκλωμα λίπανσης , με αντλία , φίλτρο, αισθητήρα πίεσης/θερμοκρασίας, κύκλωμα ψύξης του ελαίου, σύστημα απαέρωσης αναθυμιάσεων που όμως δεν μπορούν να βγούν στην ατμόσφαιρα άρα πρέπει να καούν
- κύκλωμα ψύξης με αντλία, δοχείο διαστολής, ψυγείο, ανεμηστήρα με κύκλωμα ελέγχου , θερμόμετρο νερού και ψυγείου , σύνδεση με κιβώτιο αλλά και κύκλωμα λαδιού
- ηλεκτρικό σύστημα γιατί τα περιφεριακά αλλά και η καμπίνα χρειάζονται ρεύμα
- σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου με αντλίες , μετρητή στάθμης, ρυθμιστή πίεσης
και τελειωμό δεν έχει.

ωραία τα κάναμε όλα αυτά πριν 30 χρόνια, πριν 20 πριν 10.
δεν είχαμε εναλλακτικές για χρήση σε ιχ γιατί οι μπαταρίες είχαν μια σειρά από πρακτικά θέματα

όμως όταν ξεκίνησε η toyota να βάζει ηλεκτροκινητήρες στα υβριδικά της δεν βλέπαμε τι παιζόταν;
παίζαμε "μαρκετινγκ" θάβοντας την λύση οτι και καλά οι μπαταρίες χαλάνε , θα φορτίζονται θα αυτώνουν θα είναι ακριβές θα θα θα και στον αντίποδα συνεχίζουμε να τρίβουμε έναν δίσκο σε ένα βολάν για να ξεκινήσουμε ένα αυτοκίνητο.

χαιρετίζω την εξέλιξη των μεκ τα τελευταία χρόνια που έκανε άλματα , αλλά ας καταλάβουμε ότι δεν πάει άλλο.
ο τρόπος κίνησης ενός IX απαιτεί την ύπαρξη ηλεκτροκινητήρα. τέλος. για όσο καιρό θεωρούμε ότι δεν μπορούμε να λύσουμε με οικονομικό τρόπο το θέμα της αυτονομίας ας αρκεστούμε σε ένα υβριδικό σύστημα που θα χρησιμοποιεί τη μεκ με τον τρόπο που πρέπει.

θερμικές μηχανές μόνο στα πλοία, τα αεροσκάφη και τα βαρεά οχήματα έργων (που μεταδίδουν την κίνηση υδραυλικά και η μεκ είναι ουσιαστικά ένα power pack) .
 


n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
6.085
Reaction score
13.101
Ο μηχανολόγος μέσα στον κουμπάρο έχει δίκιο σε αυτά που γράφει.

Από την άλλη, ο κουμπάρος μέσα στο μηχανολόγο μόλις πέρυσι πήρε πάλι αυτοκίνητο με θερμική μηχανή για την κουμπάρα. :biggrin:

Τα αυτοκίνητα αποτελούν για τους περισσότερους πιο "συναισθηματική" αγορά από, ας πούμε, ένα πλυντήριο (εκτός αν έχεις RX-8 οπότε το δούλεμα περί πλυντηρίου δεν το γλυτώνεις).

Συνεπώς ναι, η ηλεκτροκίνηση είναι πιο οικολογική και έχει σαφή πλεονεκτήματα, τόσο μηχανολογικά (πχ ελάχιστες απώλειες μετάδοσης) όσο και στη χρήση (πχ μειωμένος θόρυβος). Επίσης με τον καιρό θα βρεθούν τρόποι ώστε τα μειονεκτήματα (βάρος και αυτονομία) να ελαχιστοποιηθούν. Θα αλλάξουν και οι συνήθειές μας ενδεχομένως (commuting/δρομολόγια/φόρτιση). Αυτά όμως δεν μπορούν να αναιρέσουν από τη μια στιγμή στην άλλη μια διαδικασία ή/και νοοτροπία 100+ ετών.

Τέλος, αυτά περί μεταπωλητικής αξίας 50% στη 10ετία είναι απολύτως φαιδρά και εκτός πραγματικότητας (πάντοτε θα ήταν, αλλά από το 2009-2010 και δώθε ακόμη περισσότερο). Ειλικρινά ελπίζω να βρεθεί κάποιος αγοραστής για τη GLA του συμφορουμίτη τότε, αλλά είναι αρκετά απίθανο.
 


Μηνύματα
17.717
Reaction score
25.503
Από την άλλη, ο κουμπάρος μέσα στο μηχανολόγο μόλις πέρυσι πήρε πάλι αυτοκίνητο με θερμική μηχανή για την κουμπάρα. :biggrin:
στην κουμπάρα να πεις αυτά που την φαινόταν το chr μεγάλο και_δε_θα_μπορώ_να_πάω_χαλάνδρι_με_τη_γκουμούτσα
(δεν ήταν και 4κίνητο)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.313
Reaction score
144.102


Ηλεκτρικά φορτηγάκια στην Αγγλία:

Πολύ ωραία ευρήματα.
Αυτά τα επαγγελματικά να αλλάξουν μόνο σε μια πόλη, θα πάρει ανάσα.


Α, και μια μ@λακια που θα δούμε όπου να'ναι:
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.313
Reaction score
144.102
Ανησυχούν αρκετοί για την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (ίσως όχι για τα Τέσλα), και δω έρχεται ως απάντηση το ταξίδι ενός ιδιοκτήτη Τέσλα μοντελ 3 από Κίνα μέχρι το Έβερεστ, καλύπτοντας 5,5 χιλιάδες χιλιόμετρα και φτάνοντας σε ύψος που δεν πάνε τυπικά αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, λόγω .. απαγόρευσης!

Ο οδηγός φόρτιζε το αυτοκίνητο τα βράδια, μένοντας σε ξενοδοχεία που έχουν σταθμούς φόρτισης. ;)


:party: :party: :party:

Σε άλλα νέα, εμείς στο ελλαδιστάν αγοράσαμε κάτι λεωφορεία μεταχειρισμένα απ'οτι κατάλαβα, από Λειψία, αν θυμάμαι καλά.

Σε άλλες χώρες, χτίζουν στόλο λεωφορείων ηλεκτρικών:





Και σκουπιδιαρες:


Και φορτηγά:

 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.313
Reaction score
144.102


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.898
Μηνύματα
3.033.181
Members
38.517
Νεότερο μέλος
DimAster
Top