Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.335
Reaction score
144.138
Between 2010 and 2018, the global proliferation of SUVs caused an increase in gasoline consumption of 3.3 million barrels per day. According to the International Energy Agency (IEA), this translated to an increase of 0.55 gigatons of CO2 over one decade, making SUVs “the second-largest contributor to the increase in global CO2 emissions since 2010 after the power sector.” That’s not vehicles in general—just SUVs.

Electrifying SUVs is a step in the right direction, but it doesn’t change the fact that larger and heavier vehicles will always consume more energy. For example, a comparison on fueleconomy.gov shows us that the 2019 Audi e-tron uses 46 kWh of electricity to go 100 miles, and the 2019 Jaguar I-Pace sucks up 44 kWh. Compare these efficiency ratings to those of the smaller Nissan LEAF (30 kWh/100 miles) and Chevy Bolt (28 kWh/100 miles).

So, we find that the difference in fuel efficiency between an electric SUV and a small electric hatchback is even greater than the difference of 25% that we noted above for gas vehicles (the I-Pace consumes 31% more electrons per mile than the LEAF). Of course, as many studies have shown, any EV has a smaller carbon footprint than the average gas or diesel vehicle, and EVs emit zero nitric oxides and other local air pollutants. But even renewable energy has environmental impacts, and, just as it’s better to reduce and reuse than to recycle, it’s always better to use less energy in the first place.

I know, I know. You love the space and ride height of an SUV. Is there any way to have the best of both worlds, a stylish and roomy vehicle that delivers maximum efficiency? Actually, there is: try a Tesla. The 2019 Tesla Model X Long Range has an efficiency of 35 kWh/100 miles, far better than the Audi or the Jaguar. The 2019 Tesla Model Y Long Range AWD achieves 28 kWh/100 miles, equal to the efficiency of the smaller and squarer Chevy Bolt!


ΥΓ..

1599576556521.png
 
Last edited:

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.532
Reaction score
78.590
Σε ταχύτερη και πιο ανοιχτή πίστα δεν θα ήταν ίδο το αποτέλεσμα, αλλά παραμένει εντυπωσιακό.

 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
24.209
Reaction score
40.599
Μην ξεχνάμε ωστόσο ότι ακόμη και σήμερα τα 2/3 της ηλεκτρικής ενέργειας παγκοσμίως προέρχονται από ορυκτά καύσιμα (στη χώρα μας είναι κατά τι χαμηλότερο το ποσοστό, δείτε τον λογαριασμό σας, αναφέρει το ενεργειακό μίγμα), ενώ ένα περαιτέρω 7% χάνεται λόγω των δικτύων διανομής. Πάλι καλά, πριν 10 χρόνια ήταν τα 3/4.
44 κιλοβατώρες στα 100 μίλια, που προαναφέρθηκαν, είναι περίπου 27 κιλοβατώρες ανά 100 χιλιόμετρα, τα 2/3 των οποίων, δηλαδή οι 18 kwh, έχουν παραχθεί με ορυκτά καύσιμα. Υπολογίστε ότι για να φτάσουν αυτές οι 18 κιλοβατώρες στην πρίζα φόρτισης, έχουμε και τις τεράστιες απώλειες από τις γεννήτριες παραγωγής (να πιάνουν κάπου 35% απόδοση; ) συν το 7% απώλειες από τη διανομή. Δεν θα καθίσω να κάνω τις πράξεις, πάντως γνωρίζοντας ότι 1 λίτρο βενζίνης αντιστοιχεί (πριν τις απώλειες μετατροπής) σε περίπου 9 kwh, δεν θα με εξέπληττε εάν προέκυπτε ως αποτέλεσμα ότι μόνο από ορυκτά καύσιμα το παραπάνω ηλεκτρικό όχημα καίει για κάθε 100 χιλιόμετρα που κάνει το αντίστοιχο 7-8 λίτρων βενζίνης (εξαιρουμένης δηλαδή της ενέργειας -1/3- που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές).

Και αυτά πριν καν πιάσουμε το ενεργειακό αποτύπωμα που άφησε η ίδια η διαδικασία παραγωγής του.

Δεν ξέρω για εσάς πάντως δεν μου φαίνεται και τρομερά οικολογικό.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.335
Reaction score
144.138
Δεν ξέρω για εσάς πάντως δεν μου φαίνεται και τρομερά οικολογικό.
Χ@στήκαμε τι σου "φαίνεται". :tongue:

An April 2019 report from the Institute for Energy and Environmental Research Heidelberg (IFEU) found that “Electric vehicles are already at an advantage over burners today, sometimes more, sometimes less, and the lead will grow.”

The Fraunhofer Institute reported in March that EVs typically produce “28 percent less greenhouse gas emissions than a luxury-class diesel, up to 42 percent less than a small car petrol engine.”

A February report from the International Council on Clean Transportation (ICCT) examined greenhouse gas emissions from the manufacturing of lithium-ion batteries, and found that “a typical electric car today produces just half of the greenhouse gas emissions of an average European passenger car.”

In 2017, a report from Belgium’s VUB University found that “electric cars emit significantly less greenhouse gases over their lifetimes than diesel engines, even when they are powered by the most carbon-intensive energy.”

In 2012, a detailed study from the Union of Concerned Scientists found that even if it were charged 100% from coal, an EV would still be cleaner than the average ICE vehicle.

Charged has reported on study after study after study after study after study after study that has reached similar conclusions (writer David Herron has published a digestible summary of the issue).

(Στο αυθεντικό κείμενο κάθε "study" είναι λινκ με την μελέτη, και υπάρχουν επίσης λινκ σε όλες τις ανωτέρω μελέτες.)

Σταματήστε την καραμέλα. 8-)

Τα ηλεκτρικά έχουν μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα και είναι λιγότερο επιβλαβή στον πλανήτη, ακόμα και αν όλη η ηλεκτρική ενέργεια που παίρνουν, προέρχεται από καύσεις υδρογονανθράκων.

Και μέσα στην πόλη, που κυκλοφορούν εκατομμύρια αυτοκίνητα, δεν υπάρχει άλλη λύση για να αναπνέεις φυσιολογικό αέρα, και όχι αυτά που βγάζουν οι εξατμίσεις γύρω σου.

Τέλος αυτή η συζήτηση. Φτάνει. :smg:

Τα "πιστεύω" του καθενός, να κατατεθούν στο θρεντ με τίτλο "θρησκεία". :lol:
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
24.209
Reaction score
40.599
In 2012, a detailed study from the Union of Concerned Scientists found that even if it were charged 100% from coal, an EV would still be cleaner than the average ICE vehicle.
Αυτό δυσκολεύομαι να το δεχθώ, δεν μου βγαίνουν τα νούμερα.
Συνήθως τέτοιες συγκρίσεις καταλήγουν σε θέματα ορισμών. Προσπαθούν να συγκρίνουν όμοια κατά το δυνατόν πράγματα, δλδ πρωτίστως οχήματα αντίστοιχου μεγέθους, όταν ο ίδιος παραπέμπεις άρθρο για το πώς τα οχήματα γίνονται όσο πάει και μεγαλύτερα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.335
Reaction score
144.138
Αυτό δυσκολεύομαι να το δεχθώ
Αυτό με τα πολλαπλά σαμπ το δέχεσαι;

Ήρεμα ρωτάω..


ΥΓ. Λινκ. Πάτα με.
Εφόσον είναι επίσημη μελέτη, μάλλον υποχρεούσαι να το δεχτείς, ανεξάρτητα αν δε σου αρέσει. ;)
 
Last edited:

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.532
Reaction score
78.590
Δεν ξέρω για εσάς πάντως δεν μου φαίνεται και τρομερά οικολογικό.


Διάβασε κι αλλού τι θα συμβεί πολύ σύντομα.


Το μόνο πρόβλημα ακόμη, είναι οι μπαταρίες.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
4.151
Reaction score
9.119
πάντως γνωρίζοντας ότι 1 λίτρο βενζίνης αντιστοιχεί (πριν τις απώλειες μετατροπής) σε περίπου 9 kwh
Ενώ για να εξορυχθεί το πετρέλαιο από τα βάθη της γης (ή της θάλασσας), να το μεταφέρουν τα τάνκερ ή οι αγωγοί στα διυλιστήρια, να γίνει η (ενεργοβόρα) διαδικασία της διύλισης, να μεταφερθεί ξανά σε άλλες αποθήκες, από εκεί στα βενζινάδικα και κατ'επέκταση να μπει αυτό το λίτρο στο αυτοκίνητο σου, δεν έχει καμία απώλεια.

Τρέλα πουλάς; :p
 

gid

Μηνύματα
8.885
Reaction score
10.161
Αυτό δυσκολεύομαι να το δεχθώ, δεν μου βγαίνουν τα νούμερα.
Αν ο βαθμός ενεργειακής απόδοσης του θερμοηλεκτρικού εργοστασίου που παράγει την ενέργεια για τη φόρτιση του ηλεκτρικού ΙΧ είναι ανώτερος από αυτόν του κινητήρα του θερμικού ΙΧ, είναι λογικό να ισχύει το παραπάνω.
 

Μηνύματα
17.717
Reaction score
25.504
Εννοείται ότι είναι ανώτερος .
Το πρόβλημα στον ισολογισμό δεν υφίσταται όταν συγκρίνουμε την χρήση.
Η ενσταση της mazda ήταν ότι ένα αποδοτικό μεκ (πχ skyactiv x) έχει συνολικά μικρότερες συνδυασμένες εκπομπές αν ληφθεί υπόψη και η κατασκευή του οχήματος.
Ωστόσο πλέον και η mazda προσφέρει ηλεκτρικό όχημα οπότε ...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.335
Reaction score
144.138
Διάβασα σχόλια ενός που έχει την προεδρική θέση της Ένωσης των αντιπροσώπων όλων των εταιρειών αυτοκινήτων στις USA, που συνδυασμένα πουλάνε 1,5 μύριο νέα αυτοκίνητα κατ'έτος αν θυμάμαι καλά.

Τέλος πάντων, μίλησε για την στροφή όλων των εταιρειών αυτοκινήτων στην κατασκευή ηλεκτρικών, και τόνισε πως ακόμα κι αν ήθελαν, δε θα μπορούσαν να προσφέρουν τόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ώστε να καλύψουν όλη τη ζήτηση για όλες τις πωλήσεις στις ΗΠΑ, διότι δε φτάνουν οι ..μπαταρίες, και αυτό θα είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει η αυτοκινητοβιομηχανία στα επόμενα χρόνια.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δε βγάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα γιατί τους συμφέρει, αλλά γιατί είναι υποχρεωμένοι, έχουν σχεδιάγραμμα να κοπεί η κυκλοφορία των Ice, υπάρχουν νόμοι.

Ωστόσο προβλέπεται λέει πόλεμος για τις μπαταρίες, δε θα φτάνουν για όλους, κι όλοι θα αντιμετωπίσουν αυτή την έλλειψη μπαταριών στα χρόνια που έρχεται.

Όλοι; Όχι όλοι. Δηλαδή, όλοι εκτός από την Τέσλα, που προνόησε να φτιάξει in house εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών σε όλα τα τεράστια gigafactory που ολοκληρώνει εντός του '21.

Είναι τελικά πολύ έξυπνος άνθρωπος αυτός ο τρελάρας ο ελον..
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
24.209
Reaction score
40.599
Ενώ για να εξορυχθεί το πετρέλαιο από τα βάθη της γης (ή της θάλασσας), να το μεταφέρουν τα τάνκερ ή οι αγωγοί στα διυλιστήρια, να γίνει η (ενεργοβόρα) διαδικασία της διύλισης, να μεταφερθεί ξανά σε άλλες αποθήκες, από εκεί στα βενζινάδικα και κατ'επέκταση να μπει αυτό το λίτρο στο αυτοκίνητο σου, δεν έχει καμία απώλεια.

Τρέλα πουλάς; :p
Αυτο κατα τα 2/3 ισχυει (οπου πετρελαιο βαλε και λοιπα ορυκτα καυσιμα) και για ο, τι καταναλωνει ηλεκτρικη ενεργεια λογω μιγματος παραγωγης.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
24.209
Reaction score
40.599
Αν ο βαθμός ενεργειακής απόδοσης του θερμοηλεκτρικού εργοστασίου που παράγει την ενέργεια για τη φόρτιση του ηλεκτρικού ΙΧ είναι ανώτερος από αυτόν του κινητήρα του θερμικού ΙΧ, είναι λογικό να ισχύει το παραπάνω.
Αναφερει παραγωγη ενεργειας απο γαιανθρακες. Που ειναι ο, τι πιο ρυπογονο για παραγωγη ηλεκτρικης ενεργειας, δεν ειναι το ιδιο με το καυσιμο που καιει ενας κινητηρας εσωτερικης καυσης ιχ.
.

Επισης, ενας ηλεκτροκινητηρας δεν εχει βαθμο ενεργειακης αποδοσης (μετατροπη ηλεκτρικης ενεργειας σε μηχανικη) καπου 85%;
Οταν λεμε οτι ενας κινητηρας εσωτερικης καυσης εχει αποδοση 30%, δεν εννοουμε οτι το 30% της θερμικης ενεργειας του καυσιμου μετατρεπεται σε μηχανικη ενερεια;

Γι αυτο γραφω οτι δυσκολευομαι να μου βγουν τα νουμερα. Καταλαβαινω κατι λαθος; Δεν ειναι μονο η συγκριση του βαθμου αποδοσης της γεννητριας παραγωγης και του κινητηρα εσωτερικης καυσης το θεμα.
 







Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.951
Reaction score
23.020
οκαυ, εχω πεισθει..ανεμενω τη Τεσλα βγαλει και ηλεκτρονικη γκομενα...χιχιχιχι... 🐒 🤯
το ειδα χτες βραδυ στο ονειρο μου... καπχοια στιγμη της ειπα "κατσε αφορτιστη μωρη ..ετσι να μαθεις..." 8-)
Νόμισα πως εννοούσες τον Νίκολα. Αλλά κι ο Musk αλλάζει τον κόσμο με τον τρόπο του, σε στενότερη κλίμακα βεβαίως. Αλλά ο μαστρο-Νικόλας τον άλλαξε τελείως, αγνώριστο τον έκανε.

Η επομένη επανάσταση λογικά θα πρέπει να είναι η κατάργηση των γυαλιών όρασης. Να δούμε αν θα έρθει από την Apple ή κάποιους άλλους...
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.903
Μηνύματα
3.033.395
Members
38.518
Νεότερο μέλος
mrkgeo
Top