Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.085
Reaction score
32.130
Με την ασφάλιση που έχω κάνει, σε περίπτωση τρακαρίσματος που θα βγει ολική, είτε φταίει άλλος είτε φταίω εγώ, δεν μένω ούτε μια μέρα χωρίς αυτοκίνητο αντικατάστασης, και θα πάρω αποζημίωση την φουλ αξία του αυτοκινήτου. Ακριβώς όσο το αγόρασα, τιμή τιμολογίου.

Επίσης, σε περίπτωση καθυστέρησης έως την παραλαβή νέου αυτοκινήτου, υπάρχουν μηνιαία λιζινκ σε πολύ χαμηλό κοστολογιο, ακόμα και από 100€ το μήνα. Εγώ έχω 5 χρόνια λιζινγκ ένα γιαρις υβριδικό, με 153+ΦΠΑ το μήνα. Υπάρχουν και φτηνότερα, και χωρίς προκαταβολή.

Πνίγεσαι σε μια κουταλιά νερό, σα τη μεταφορά της μεγάλης τηλεόρασης στο σπίτι.

Ευχαριστώ.
Αν και έχω τις αμφιβολίες μου για την τιμή τιμολογίου στην ολική, θα κρατήσω μια πισινή επειδή δεν ξέρω το κόστος της συγκεκριμένης ασφάλειας. Τι κόστος έχει λοιπόν αυτή η ασφάλεια και τι ποσό λέει στο τιμολόγιο;
για όλους αυτούς του κινδύνους - αν είναι σημαντικοί - πας σε μίσθωση οχήματος με τα μειονεκτήματα που το συνοδεύουν.
Για ιδιώτη δεν συμφέρει. Για όλους τους άλλους που τα περνάνε στα έξοδα το Leasing συμφέρει και στα ICE, λένε. Αλλά και εκεί υπάρχει και η αντίθετη άποψη. Θεωρώ πως πάει κατά περίπτωση. Στους ιδιώτες όμως δεν.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
48.209
Reaction score
100.925
Με την ασφάλιση που έχω κάνει, σε περίπτωση τρακαρίσματος που θα βγει ολική, είτε φταίει άλλος είτε φταίω εγώ, δεν μένω ούτε μια μέρα χωρίς αυτοκίνητο αντικατάστασης, και θα πάρω αποζημίωση την φουλ αξία του αυτοκινήτου. Ακριβώς όσο το αγόρασα, τιμή τιμολογίου, ακόμα και στην 3-ετια.
Ενδιαφέρον. Για δώσε λεπτομέρειες...
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.085
Reaction score
32.130
υπάρχουν μηνιαία λιζινκ σε πολύ χαμηλό κοστολογιο, ακόμα και από 100€ το μήνα. Εγώ έχω 5 χρόνια λιζινγκ ένα γιαρις υβριδικό, με 153+ΦΠΑ το μήνα. Υπάρχουν και φτηνότερα, και χωρίς προκαταβολή.
Δώσε μας παραδείγματα γιατί εγώ βλέπω άλλα πράγματα. Δεν υπάρχει Yaris σε αυτά τα χρήματα που λες. Ακόμα και Panda να πάρεις η τιμή των 230 ευρώ με ΦΠΑ είναι για 36 μήνες και με 3700 προκαταβολή. Όχι με το μήνα. 24μηνο Αygo με 3100 ευρώ προκαταβολή, 310 ευρώ το μήνα. Σε κάθε περίπτωση φεύγει χρήμα από την τσέπη, που με ένα ICE δεν θα έφευγε, άσε που δεν θα έρθει σε 2-3 χρόνια η παραγγελία. :biggrin:

Να νοικιάσεις με το μήνα; Άσε καλύτερα. 900 ευρώ το μήνα ένα Skoda CitiGo.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.379
Reaction score
141.958
Ενδιαφέρον. Για δώσε λεπτομέρειες...
1000005599.png


"Εγγύηση αξίας" λέγεται, και κρατά σταθερή την τιμή τιμολογίου ως αξία του αυτοκινήτου για 3-ετια.

Παιδιά, η σοβαρή ασφάλιση, δεν είναι φτηνή σε καμία περίπτωση.

Υπάρχουν φτηνές, με πολύ πετσοκομμενες καλύψεις όμως.

Προσωπικά, για 3ο έτος ασφάλισης για το iD.3 έδωσα ~1.500€ ετήσιο ασφάλιστρο, με 300€ απαλλαγή και με ασφάλιση της απαλλαγής ίδιων ζημιών.

Για το Τέσλα, είναι ~200€ περισσότερα.

Δεν πρόκειται να μείνω ούτε 1 μέρα χωρίς αυτοκίνητο, ποτέ. Και σε κάθε περίπτωση τράκας, ανεξαρτήτως του ποιος φταίει, σε περίπτωση ολικής, θα πάρω όλο το ποσό του τιμολογίου. Χωρίς εξαιρέσεις.

ΥΓ. Το ανωτέρω ασφαλιστηριο συμβόλαιο, δεν είναι το δικό μου, είναι από ένα model y performance φίλου. Εγώ δεν κάνω στην αλιανζ, είναι ότι χειρότερο, αλλά είναι φτηνή. Έκανα στην εθνική, που υποστηρίζει όλες τις καλύψεις ίδιων ζημιών στο εξωτερικό, και μερικής - ολικής κλοπής, και όλα ανεξαιρέτως, από οδική βοήθεια μέχρι επισκευή τοπικά σε όποια χώρα είσαι, εννοείται με αυτοκίνητο αντικατάστασης και στο εξωτερικό. Αλλά είναι πιο ακριβή.

ΥΓ. 2.
20. ΕΙΔΙΚΟΣ ΟΡΟΣ ΕΓΓΥΗΣΗΣ ΑΞΙΑΣ
Με τον παρόντα ειδικό όρο η Εταιρεία, σε περίπτωση ολικής κλοπής ή ολικής καταστροφής
του οχήματος από καλυπτόμενο κίνδυνο, θα καταβάλλει στον λήπτη της ασφάλισης ή /και τον
ασφαλισμένο, την τιμολογιακή αξία του οχήματος, όπως προκύπτει από το τιμολόγιο αγοράς
του και αναγράφεται στον πίνακα καλύψεων του ασφαλιστηρίου, εφόσον ο κίνδυνος συμβεί
εντός της πρώτης διετίας από την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας του, και το ενενήντα
τοις εκατό (90%) της τιμολογιακής του αξίας, εφόσον ο κίνδυνος συμβεί το τρίτο έτος από
την ημερομηνία της πρώτης κυκλοφορίας του, αφαιρουμένης τυχόν υπολειμματικής αξίας.
Εξαιρέσεις :
(α) ισχύουν οι Γενικές Εξαιρέσεις του Τμήματος ΙΙΙ των Όρων Ασφάλισης Οχημάτων και οι
επιμέρους ανά κάλυψη εξαιρέσεις , όπου δεν τροποποιούνται με τον παρόντα Ειδικό Όρο.
(β) εξαιρείται η ολική καταστροφή του ασφαλισμένου οχήματος που οφείλεται σε τροχαίο
ατύχημα με αποκλειστική ευθύνη άλλου οχήματος.
(γ) εξαιρούνται ζημιές προερχόμενες από μη καλυπτόμενο από το ασφαλιστήριο κίνδυνο.


Φιλική συμβουλή: σοβαρός ασφαλιστής 😎
Όχι "φτηνός", όχι "φίλος". Ακριβός. 😎
 
Last edited:

Μηνύματα
406
Reaction score
266
Αν, όντως, το κόστος επιδιόρθωσης των ηλεκτρικών ειναι τόσο υπέρογκο, τότε ας αναμένουμε ότι, μόλις εχουν επαρκή δεδομένα, τα αναλογιστικά μοντέλα των εταιριών ασφάλισης θα αυξήσουν τ' ασφάλιστρα στα πλαίσια του κινδύνου που αναλαμβάνουν. Δεν θα πλησιάζονται εύκολα οι μικτές ασφάλειες
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.085
Reaction score
32.130
Αν, όντως, το κόστος επιδιόρθωσης των ηλεκτρικών ειναι τόσο υπέρογκο, τότε ας αναμένουμε ότι, μόλις εχουν επαρκή δεδομένα, τα αναλογιστικά μοντέλα των εταιριών ασφάλισης θα αυξήσουν τ' ασφάλιστρα στα πλαίσια του κινδύνου που αναλαμβάνουν. Δεν θα πλησιάζονται εύκολα οι μικτές ασφάλειες
To έχουν ήδη πει, θα υπάρξει αναθεώρηση των τιμών. Δεν θυμάμαι που το διάβαζα (και ξέχασα να το ανεβάσω εδώ), ο υπεύθυνος μεγάλης ασφαλιστικής στην Ελλάδα έλεγε πως τα δεδομένα δείχνουν πως στην αγορά των ηλεκτρικών πρέπει να σχεδιαστούν νέα πακέτα που να είναι σε άμεση σύνδεση με τα υπέρογκα κόστη επισκευής τους. Σου λέει δηλαδή πως αυτά που βλέπεις σήμερα είναι φθηνά.
Δεν πρόκειται να μείνω ούτε 1 μέρα χωρίς αυτοκίνητο, ποτέ. Και σε κάθε περίπτωση τράκας, ανεξαρτήτως του ποιος φταίει, σε περίπτωση ολικής, θα πάρω όλο το ποσό του τιμολογίου. Χωρίς εξαιρέσεις.
Για πόσο χρονικό διάστημα θα σου παρέχει όχημα με 1500€ και 1700€ ασφάλιστρα; Είδα μια εταιρεία. Αν και σου προσφέρει όχημα αντικατάστασης 1200cc, στα ψηλά γράμματα λέει πως δεν θα υπερβεί τις 30 μέρες, ακόμα και στην περίπτωση κλοπής ή ολικής καταστροφής. 800 ευρώ συμβόλαιο για 30.000 αξία.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.085
Reaction score
32.130
Με τον παρόντα ειδικό όρο η Εταιρεία, σε περίπτωση ολικής κλοπής ή ολικής καταστροφής
του οχήματος από καλυπτόμενο κίνδυνο, θα καταβάλλει στον λήπτη της ασφάλισης ή /και τον
ασφαλισμένο, την τιμολογιακή αξία του οχήματος
Εξαιρέσεις :
(β) εξαιρείται η ολική καταστροφή του ασφαλισμένου οχήματος που οφείλεται σε τροχαίο
ατύχημα με αποκλειστική ευθύνη άλλου οχήματος.
Αυτό εδώ τι είναι;
 
Last edited:


Μηνύματα
7.668
Reaction score
2.082
Σημαίνει ότι αν φταίει ο άλλος σε πληρώνει η ασφάλεια του άλλου...
Άρα αν φταίει ο άλλος πάει περίπατο η εγγύηση αξίας, καθώς εσύ είσαι συμβεβλημένος με το δικό σου ασφαλιστήριο για την εγγύηση της αξίας και όχι του άλλου. Άρα εκεί πάμε σε τρέχουσα τιμή αγοράς.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.085
Reaction score
32.130
Ακριβό σπορ το ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τους κοινούς θνητούς. Για να έχεις έστω λίγο ήσυχο ύπνο. Αν τώρα φορτίζεις αποκλειστικά σε δημόσιους φορτιστές, με την υπάρχουσα κοστολόγηση kWh μπορώ να πω πως δεν συμφέρει το ηλεκτρικό.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.668
Reaction score
2.082
Στα 10.000 χλμ. ετησίως π.χ., ο έχων ιδιόκτητη θέση ώστε να μπορεί να φορτίζει από το σπίτι, θα χρειαστεί 2.000 kWh, με μία συνολική οικιακή χρέωση της τάξης των 0,300 € / kWh μας κάνει ετήσιο κόστος "καυσίμου" 600€. *

Στο θερμικό με μέση πραγματική κατανάλωση 8 λτ / 100 χλμ θα απαιτηθούν 800 λίτρα καυσίμου, με τρέχουσες τιμές περίπου 1.400 €.

Διαφορά στο καύσιμο 800 € ετησίως.

Διαφορά στο κόστος σέρβις να πούμε 400€ ετησίως υπέρ ηλεκτρικού συνυπολογίζοντας το ότι δεν θα αλλάξεις ποτέ συμπλέκτη, θα αλλάξεις πιο αργά φρένα, κλπ.;

Πάμε στα 1.200€ ετησίως.

Να προσθέσουμε και τέλη κυκλοφορίας προς το παρόν; Ας πούμε 200€ ετησίως, πάμε συνολικά στα 1.400 € ετησίως.

Αυτή είναι η οικονομική διαφορά χρήσης του ηλεκτρικού, αν δεν συνυπολογιστεί η ασφάλεια.

Αν πρέπει σε αυτό να προστεθούν 1.500€ ετησίως μικτής ασφάλειας για το ηλεκτρικό, έναντι 1.000 π.χ. του θερμικού (με τη διαφορά ότι στο ηλεκτρικό καθίσταται αναγκαία, αν είναι με ένα μικρό τρακάρισμα να διαγράφεται το αυτοκίνητο), η οικονομική διαφορά είναι στα 900€ το έτος.

Στην πράξη, αν στο έτος γίνουν και 3-4 ταξίδια, και χρειαστεί να γίνουν και μερικές φορτίσεις σε ταχυφορτιστή, δεν βρίσκω υπερβολική τη χρέωση 200-300 € για 3-4.000 χλμ (3-4 Αθήνα Θεσσαλονίκη Αθήνα).

Άρα η διαφορά στο κόστος χρήσης ίσως να διαμορφώνεται στα 600 € το έτος, υπέρ της ηλεκτροκίνησης.

Το ποσό δεν είναι μικρό φυσικά, αλλά πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν ότι η διαφορά αφορά οχήματα αξίας τουλάχιστον 35-40.000€.

Για κάποιον που θα κρατήσει το αυτοκίνητο μία πενταετία, είναι 3.000€ κέρδος για την ηλεκτροκίνηση, ή 3.000 επιβάρυνση για το θερμικό.

Όσα γράφονται εδώ και σε διπλανά θρεντ για το ταξίδι με ηλεκτρικό η αλήθεια είναι ότι μοιάζουν λογικά και άνετα, αλλά υπάρχει και μία κανονικοποίηση των συχνών στάσεων και των χαμηλών ταχυτήτων στον αυτοκινητόδρομο, που προσωπικά δεν με τρελαίνουν ως προοπτική. Με ενοχλεί πολύ η ιδέα του να κινούμαι στον αυτοκινητόδρομο με 120, νιώθω ότι θα με πάρει ο ύπνος στα κομμάτια με μεγάλες ευθείες (π.χ. Θήβα, Λάρισα, Κατερίνη, ή ακόμη χειρότερα Θράκη), θέλω να ανεβαίνω τουλάχιστον στα 140. Δεν έχω ταξιδέψει με ηλεκτρικό, αλλά υποψιάζομαι ότι το χαμηλότερο επίπεδο θορύβου και οι λιγότεροι κραδασμοί θα καθιστούν την οδήγηση "χειρότερη" από πλευράς ανίας και υπνηλίας στον ανοικτό δρόμο (φυσικά αν σε οδηγούν ισχύει το αντίθετο, και η μείωση των κραδασμών και του θορύβου είναι ζητούμενο εδώ και δεκαετίες στη σχεδίαση των αυτοκινήτων).

Με ενοχλεί επίσης η ιδέα της επιτακτικής ανάγκης για φόρτιση εντός ενός στενού εύρους, καθώς έχω συνηθίσει με παλιό, σχετικά λαίμαργο αυτοκίνητο βενζίνης να κάνω τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη χωρίς ενδιάμεσο ανεφοδιασμό, ακόμη και όταν κάνω στάση.

Αν από την άλλη ταξιδεύεις με παιδιά, οι στάσεις είναι αναπόφευκτες, οπότε σταματάς που σταματάς, κούμπωσέ το και στο φορτιστή ώστε να ξεχάσεις την όλη ιδέα του άγχους.

Το ρεζουμέ είναι ότι το βασικό Tesla 3 με την επιδότηση βγαίνει 35.000 €, μείον τις 3.000€ οικονομικού οφέλους που υπολόγισα πρόχειρα παραπάνω στην πενταετία, μας κάνει 32.000€.

Ξύνω το κεφάλι μου να σκεφτώ θερμικό αυτοκίνητο για οικογένεια στις 32.000€, που να αποτελεί καλύτερη επιλογή, να είναι καλύτερο όχημα, να έχει καλύτερη σχέση VfM. Όπως έχει εξελιχθεί η αγορά τα τελευταία χρόνια σε επίπεδο προσφερόμενων επιλογών και το τελευταίο έτος σε επίπεδο τιμών, με τα χρήματα που πληρώνει κάποιος για το Tesla model 3, αγοράζει καλά εξοπλισμένο χιλιάρι - χιλιοπεντακοσάρι θερμικό μίας κατηγορίας κάτω (C Segment, π.χ. Golf). Passat πάντως, που παίζει στην ίδια κατηγορία με το Model 3 (D segment) δεν βρίσκεις, χώρια που τα σεντάν της κατηγορίας έχουν πρακτικά εξαφανιστεί και έχουν δώσει τη θέση τους στα C SUV, τα οποία όμως είναι λίγο ακριβότερα.


* Για να παράγει κανείς ετησίως 2.000 kWh χρειάζεται περίπου 1.300 W φωτοβολταϊκού, το οποίο (δεν ξέρω τις τιμές για τόσο μικρές εγκαταστάσεις, αλλά υποθέτω ότι θα) κοστίζει γύρω στις 2-2.500€, συν μία μπαταρία ας πούμε 4 ωρών διάρκειας (5 kWh περίπου) με κόστος γύρω στις 5.000€ για να γεμίζεις το 10% της μπαταρίας των 50 kWh το βράδυ από το ρεύμα που παρήγαγες το πρωί. Αν αυτή η εγκατάσταση προορίζεται για να λειτουργήσει ως έχει για 15 έτη, μιλάμε για δαπάνη η οποία αντιστοιχεί σε 500€ το έτος, ή 2.500€ περίπου στην πενταετία.

Δηλαδή περίπου μία ή άλλη, θα έλεγε κανείς ότι μόνο για την ηλεκτροκίνηση ίσως και να μην συμφέρει η εγκατάσταση συστήματος αποθήκευσης. Είναι πολύ πρόχειροι οι υπολογισμοί όμως και το αποτέλεσμα παράλογο, οπότε θέλει περισσότερη ανάλυση (ή επαλήθευση μήπως κάπου έχω κάνει λάθος).
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.085
Reaction score
32.130
Στα 10.000 χλμ. ετησίως π.χ., ο έχων ιδιόκτητη θέση ώστε να μπορεί να φορτίζει από το σπίτι, θα χρειαστεί 2.000 kWh, με μία συνολική οικιακή χρέωση της τάξης των 0,300 € / kWh μας κάνει ετήσιο κόστος "καυσίμου" 600€. *
Καλά τα λες. Από Οκτώβριο στα σταθερά τιμολόγια το νυχτερινό θα είναι στη καλύτερη όσο είναι και σήμερα, δηλαδή 0.24€/kWh. Αν βάλεις μέσα και τις υπόλοιπες χρεώσεις της kWh και το ΦΠΑ ανεβαίνει στα 0.29€/kWh.

Αν πρέπει σε αυτό να προστεθούν 1.500€ ετησίως μικτής ασφάλειας για το ηλεκτρικό, έναντι 1.000 π.χ. του θερμικού (με τη διαφορά ότι στο ηλεκτρικό καθίσταται αναγκαία, αν είναι με ένα μικρό τρακάρισμα να διαγράφεται το αυτοκίνητο), η οικονομική διαφορά είναι στα 900€ το έτος.
Πολύ σπάνια να βρεις κάποιον να έχει μικτή σε θερμικό. Προσωπικά, αν εξαιρέσουμε το avsite, δεν ξέρω κανέναν, και δεν θα έλεγα και έχω μικρό κύκλο γνωστών και φίλων. Μέχρι κλοπή και πολύ είναι για τους περισσότερους. Οπότε η ασφάλεια δεν υπολογίζεται στο 1000ρικο αλλά βαριά βαριά 400€ ετησίως. Άλλο 400€ άλλο 1500€. Η μέρα με τη νύχτα.

δεν ξέρω τις τιμές για τόσο μικρές εγκαταστάσεις, αλλά υποθέτω ότι θα) κοστίζει γύρω στις 2-2.500€,
Αυτή τι στιγμή όπου και να έχω κοιτάξει το εγκατεστημένο kwp για οικιακή χρήση κοστίζει περίπου 1600€ τοποθετημένο, με επώνυμα προϊόντα.

Η μπαταρία για χρήση φόρτισης οχήματος συμφέρει μόνο αν στην κάνουν δώρο. Επιδότηση πχ. Τα έχω υπολογίσει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.379
Reaction score
141.958
Πολύ σπάνια να βρεις κάποιον να έχει μικτή σε θερμικό.
Αρκετά θερμικά πέρασαν από τα χέρια μου, δεν έτυχε ποτέ να έχω απλή ασφάλιση, πάντα μικτή είχα.

Το πιο εκνευριστικό μια εποχή, ήταν ο φόρος πολυτελείας για το 7-θεσιο Ford S-max 2.0D), που ήταν υψηλότερος από τη μικτή ασφάλιση (1.350€ έναντι 1.250€) και με ακριβά ελαστικά, σέρβις και τέλη κυκλοφορίας (αν θυμάμαι καλά είχαν έρθει 850€), το έδωσα επιτόπου και πήγα σε leasing κι ησύχασα από τους κλέφτες. 🤪😂😁

Το καημένο το EV, μόνο μια ασφάλιση έχει το πουλάκι μου, κιχ δε βγάζει, κι η 150% υπεραπόσβεση με έχει σώσει από την εφορία.

Τζάμπα είναι (για μένα).
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.085
Reaction score
32.130
Είπαμε, ανάλογα τις συνθήκες υπάρχουν και τα κατάλληλα προϊόντα.

Αυτό που συμφέρει τον έναν δεν είναι απαραίτητο πως θα συμφέρει και τον άλλον.
 

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.303
Reaction score
77.731

Μηνύματα
17.292
Reaction score
24.769
Και εγώ έτσι θυμάμαι, τον πλήρωνα κάτι χρόνια για το μαζδα που ήταν 2.3
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.379
Reaction score
141.958
440€ δεν ήταν για τα δίλιτρα; Μάλλον βάζεις και άλλα έξοδα (τέλη κλπ) μέσα.


EDIT: https://www.autoblog.gr/2013/09/13/telh-kykloforias-2014-kai-foro-polyteleias-fernei-o-oktwbrios/
Μπα, όσο πήγαινε γμνιόταν και περισσότερο.
Έξαλλος είχα γίνει τότε με τα γμσιατικα που έρχονταν να πληρώσω.

Θυμάμαι απίστευτα τέλη κυκλοφορίας, είχα δώσει ένα ποσό περί τα 730€ μια χρονιά, και την επόμενη ήρθε 850 ή 870€, ήταν εξοργιστικά πολλά.

Φόρος πολυτελείας, για κάποιο λόγο (δε ξέρω αν σχετιζόταν με το ότι ήταν ντίζελ, τα καυσαέρια, το εισόδημα, τα κυβικά που ήταν λίγο πάνω από κάποιο σημείο, ιδέαν δεν έχω) πάντως το ραβασάκι ήταν ένα κατοσταρικο πάνω από τη μικτή, κι η μικτή ήταν 1.250 σταθερά για κάποια χρόνια.

Γνωστός που είχε πάρει το ίδιο αυτοκίνητο μετά από μένα, πλήρωνε αρκετά λιγότερα, δε ξέρω το γιατί, τα καυσαέρια; Ιδέαν δεν έχω.

Το Φορντ το έδωσα το 1013, ήταν 7 ετών αν θυμάμαι καλά. Θυμάμαι ήταν τότε να κάνει και μεγάλο σέρβις, μαζεύτηκαν πολλά, ένιωσα πως κάποιος με τιμωρούσε επειδή είχα παλιό δίλιτρο ντίζελ στην πόλη, και το ξεφορτώθηκα κι ησύχασα.
 

Μηνύματα
1.038
Reaction score
2.935
Προσωπικά, για 3ο έτος ασφάλισης για το iD.3 έδωσα ~1.500€ ετήσιο ασφάλιστρο, με 300€ απαλλαγή και με ασφάλιση της απαλλαγής ίδιων ζημιών.
Α, βρήκες άκρη τελικά μ' αυτή την ασφάλιση απαλλαγής που λέγαμε;;;

Sorry για το (ελαφρώς) off topic.
 

Μηνύματα
17.292
Reaction score
24.769
Μπα, όσο πήγαινε γμνιόταν και περισσότερο.
Έξαλλος είχα γίνει τότε με τα γμσιατικα που έρχονταν να πληρώσω.

Θυμάμαι απίστευτα τέλη κυκλοφορίας, είχα δώσει ένα ποσό περί τα 730€ μια χρονιά, και την επόμενη ήρθε 850 ή 870€, ήταν εξοργιστικά πολλά.

Φόρος πολυτελείας, για κάποιο λόγο (δε ξέρω αν σχετιζόταν με το ότι ήταν ντίζελ, τα καυσαέρια, το εισόδημα, τα κυβικά που ήταν λίγο πάνω από κάποιο σημείο, ιδέαν δεν έχω) πάντως το ραβασάκι ήταν ένα κατοσταρικο πάνω από τη μικτή, κι η μικτή ήταν 1.250 σταθερά για κάποια χρόνια.

Γνωστός που είχε πάρει το ίδιο αυτοκίνητο μετά από μένα, πλήρωνε αρκετά λιγότερα, δε ξέρω το γιατί, τα καυσαέρια; Ιδέαν δεν έχω.

Το Φορντ το έδωσα το 1013, ήταν 7 ετών αν θυμάμαι καλά. Θυμάμαι ήταν τότε να κάνει και μεγάλο σέρβις, μαζεύτηκαν πολλά, ένιωσα πως κάποιος με τιμωρούσε επειδή είχα παλιό δίλιτρο ντίζελ στην πόλη, και το ξεφορτώθηκα κι ησύχασα.
Πρώτη κυκλοφορία πριν το 2010 άρα πληρώναμε τα ίδια, δεν θυμάσαι καλά , της ηλικίας είναι.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.379
Reaction score
141.958
To Autotriti λέει ότι το id3 με την 45άρα ξεκινάει από 30.000€ (με την επιδότηση υποθέτω, ειδάλλως σιγά μην έβγαινε στα 22.000€, θα γέμιζε ο τόπος). Και τα 350 χλμ WLTP αυτονομίας δεν είναι και σκέτο χάλι, αν φυσικά δεν έχεις απαιτήσεις συχνών ταξιδιών. Αν εσένα τα 420 χλμ WLTP αντιστοιχούν σε 320 πραγματικά χιλιόμετρα αυτονομίας, τα 350 λογικά θα πρέπει να αντιστοιχούν σε 270 χλμ πραγματικής αυτονομίας. Από την άλλη, η διαφορά των 4.200€ για την 62άρα, είναι μεν σημαντικό ποσό (12-13% της αξίας του οχήματος) αλλά ως διαφορά δεν είναι και απαγορευτική.



Βέβαια με 34.000€ μπαίνει στα χωράφια του Model 3.
Αν ξανάπαιρνα σήμερα iD.3, θα επέλεγα την πιο μικρή, την 45-αρα μπαταρία. 😎

Λόγω μικρότερου βάρους, και μικρότερης ισχύος μοτέρ, βγάζει σαφώς χαμηλότερη κατανάλωση και πλησιάζει περισσότερο την ονομαστική αυτονομία κατά WLTP.

Εκτιμώ πως αν το 58-αρι βγάζει 320 χλμ, τότε το 45-αρι θα βγάζει 300 χλμ. Δεν αξίζει η διαφορά, είναι αμελητέα.

Ταυτόχρονα, το 45-αρι, λόγω μεγαλύτερου μπαφερ (7kwh vs 4kWh), είναι πολύ πιο ασφαλές να φορτίζεται συνεχώς πάνω από 80% και να πέφτει κάτω από 20%, και θα βγάλει περισσότερα χιλιόμετρα κάτω από το 0% της ένδειξης της μπαταρίας, οπότε στην πράξη θα βγάζει καθημερινή αυτονομία παραπλήσια με το 58-αρι.

Είναι παραπλανητικό να λες πως το ένα φοράει 45-αρα και το άλλο 58-αρα, δηλαδή να πιστεύεις πως έχουν διαφορά 13 kWh.

Στην πραγματικότητα το μικρό φοράει 55-αρα και το άλλο 62-αρα, δηλαδή διαφέρουν κατά μόλις 7kwh. Τρίχες.

Παραπλήσια πραγματική αυτονομία έχουν, δεν αξίζει να δώσεις το παραπάνω χρήμα για να πάρεις ένα βαρύτερο αυτοκίνητο υψηλότερης κατανάλωσης που απλώς θα έχει λίγο καλύτερη επιτάχυνση, χαζομάρες.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.098
Μηνύματα
3.001.154
Members
38.407
Νεότερο μέλος
kalelakos
Top