Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.747
Reaction score
30.654
Aς πάει πρώτα ο Ντίας το eUp πχ από τα 25.000€ στα 14.000€ και μετά το συζητάμε.
Το κόστος χρήσης δεν είναι θέμα και το ξέρουμε. Το κόστος αγοράς είναι το θέμα.
Αυτός που θα δώσει 40.000€ πάει όπου θέλει.
Αυτός που δίνει 15.000€ δεν πάει όπου θέλει αλλά όπου μπορεί.

Εδώ στο Λαγονήσι κυκλοφορεί ένα Renault Zoe με ελληνικές πινακίδες.
Δεν ξέρω από που το έφερε και που θα πάει αν συμβεί κάτι. Αν τον πετύχω σε κανένα φανάρι θα τον ρωτήσω. Όμορφο είναι πάντως.
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.560
Reaction score
8.041
Symos, δες το.
Εξηγεί γιατί στο EPA Range η ταικαν έχει υποδεεστερες επιδόσεις, ενώ σε real world test τα πάει πολύ καλύτερα.
Το μόνο που ανέφερε σε σχέση με αυτό (διαφορά μεταξύ EPA και real-world) ήταν αυτό για το regeneration, που στην Porsche λειτουργεί μόνο όταν πατήσεις φρένο. ΟΚ, αφενός αυτό δεν μπορεί να δικαιολογήσει πολύ μεγάλες διαφορές, αφετέρου είναι ιδιαιτερότητα αποκλειστικά της Porsche, εμένα π.χ. έχει κανονικό regeneration.

Κατά τα άλλα μας εξήγησε γιατί το Tesla έχει μεγαλύτερο EPA, αλλά ΟΚ, δεν βλέπω κάτι περίεργο σε αυτό. Το ερώτημα είναι γιατί αυτό το πλεονέκτημα "εξαφανίζεται" μόλις τα αυτοκίνητα βγουν στον δρόμο.

Και στην τελική το θέμα δεν είναι ούτε το γιατί, ούτε να πειστώ εγώ. Το θέμα είναι ο κόσμος να ξέρει ότι μπορεί να λαμβάνει υπόψη τα νούμερα της EPA (ως ένδειξη για την πραγματική αυτονομία) για τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, αλλά όχι για τα Tesla, εκτός αν θέλει να απογοητευτεί.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.145
Reaction score
137.705
Το ερώτημα είναι γιατί αυτό το πλεονέκτημα "εξαφανίζεται" μόλις τα αυτοκίνητα βγουν στον δρόμο.
Στο δρόμο με σταθερή υψηλή ταχύτητα, αυτό που εξαφανίζεται είναι το πλεονέκτημα του αποδοτικού regenaration, διότι δεν χρησιμοποιείται καθόλου.

Οπότε, για αυτοκίνητα ίδιας αεροδυναμικής αντίστασης και ίδιου βάρους, μετράει πρακτικά μόνο το μέγεθος της μπαταρίας, τίποτε άλλο δεν κάνει σημαντική διαφορά.

Το efficiency των κινητήρων είναι πανομοιότυπο, στην πόρσε φτάνει μέχρι 98% και στα Τεσλα 97%, και δεν έχω διάγραμμα, απλώς μέγιστες τιμές. Αλλά δε νομίζω πως έχουν ουσιαστικές διαφορές εκεί.

Σε ταξίδι, που εκεί θες μεγάλη ταχύτητα και σταθερή, τα πράγματα είναι απλα:

Βάρος αυτοκινήτου και kWh μπαταρίας.

Απλή φυσική. Έχεις να μεταφέρεις συγκεκριμένο βάρος σε συγκεκριμένη απόσταση, το έργο είναι αυτό και η ενέργεια που απαιτείται αυτή.

Η μόνη άλλη παράμετρος που παίζει σημαντικό ρόλο στο ταξίδι, είναι η αεροδυναμική αντίσταση. Τίποτε άλλο δεν έχει ουσιαστική αξία.

Γι'αυτό η μερτσεντες φαίνεται να το έχει πάρει πολύ σωστά το θέμα..


Τώρα σε μικτές συνθήκες, το regenarative breaking παίζει σπουδαίο ρόλο, τόσο στη μέγιστη τιμή που μπορεί να λάβει (πχ άλλο μπορεί μέχρι 100kw κι άλλο μέχρι 300kw) και κατά πόσο αυτό είναι πολύ αποδοτικό ή χάνεται σημαντικό τμήμα σε θερμότητα.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.145
Reaction score
137.705
Το Ι3 έχει 55kW regenarative braking.

Το Τεσλα Μ3 μόλις 77 kW.

Η Taycan έχει 265 kW regenerative braking.

Νομίζω πως είδα ακόμα μεγαλύτερα νούμερα σε BMW, αλλά δεν είμαι σίγουρος.

Πέραν της μέγιστης ισχύος, που είναι βεβαίως πολύ σημαντική, ρόλο παίζει το Efficiency στην μετατροπή, ώστε να χάνεται το λιγότερο δυνατόν σε θερμότητα.

Φυσικά, όσο μεγαλύτερη ισχύς, τόσο πιο άχρηστα τα φρένα με δισκοπλακες...
 

Μηνύματα
3.438
Reaction score
11.412

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.145
Reaction score
137.705
Χθες βράδυ ξεκίνησαν οι εργασίες για επιπλέον 30 θέσεις φόρτισης στις υπάρχουσες 2 στο ΙΚΕΑ :

IMG_20211023_215626.jpg


Θα τοποθετηθούν ακόμα 3 φορτιστές DC 50-αρηδες, και όλοι οι υπόλοιποι θα είναι AC 22-ρηδες.


IMG_20211023_215559.jpg


Ενημερώθηκα πως είναι απόφαση του ΙΚΕΑ οι επιπλέον 30 φορτιστές, δηλαδή δεν είναι "φορτιστές της ΔΕΗ Blue" αλλά "φορτιστές του ΙΚΕΑ" σε συνεργασία με ΔΕΗ Blue.

Ακριβώς δίπλα, στο ΑΒ Βασιλόπουλος, υπάρχουν 8 θέσεις φόρτισης ΔΕΗ Blue, και παραδίπλα το Leroy Merlin έχει μια δωρεάν θέση φόρτισης.









ΥΓ.
Χθεσινές, αθενς..

received_4378575752191313.jpeg
received_201855748752101.jpeg
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.145
Reaction score
137.705
A, ξέχασα :

Στο ΙΚΕΑ, που έχει ήδη τερατώδη παροχή ΔΕΗ, μπαίνει ένας νέος επιπρόσθετος υποσταθμός +2MW..😎

Φήμες ακούγονται για φωτοβολταϊκά στη στέγη των τεραστίων εγκαταστάσεων του ΙΚΕΑ..
 







costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.145
Reaction score
137.705
Μετά από 11.000χλμ επαναλαμβάνω μια μέτρηση χωρητικότητας μπαταρίας.

Την άδειασα, μόλις έπιασε 1% την έβαλα στη μπριζα.

IMG_20211023_173640.jpg


Κατέβηκε εντελώς ομαλά και προβλέψιμα μέχρι εκεί, δηλαδή σίγουρα είχα 3χλμ ακόμα και λίγο παραπάνω.

Το έβαλα στη μπριζα μέχρι 100% και χώρεσε τόσα :

Screenshot_20211025_213744_com.dei.blue.app.jpg


Άρα το 99% της μπαταρίας είναι 56,15 kWh και κατ'αναλογιαν το 100% της μπαταρίας αντιστοιχεί σε 56,71 kWh.

Είχα κάνει άλλη μια φορά κάτι παρόμοιο, όταν το πρωτοπήρα, Ιούνιο, όπου το κατέβασα στο 4% και κατ' αντιστοιχία τότε είχε βγει η μπαταρία να είναι 57,5 kWh, πολύ κοντά στην προδιαγραφή των 58 του id3.

Από τα 57,5 στα 56,7 έχουμε μια διαφορά 0.8 kWh στις 2 μετρήσεις που έκανα, η οποία είτε είναι αμιγώς πτώση χωρητικότητας της μπαταρίας (προβλέπεται), είτε οφείλεται εν μέρει και στην χαμηλότερη θερμοκρασία (15° η δεύτερη μέτρηση, 25° η πρώτη).

Θεωρητικά η μπαταρία θα χάσει με σχετικά σύντομο ρυθμό ένα 4-7% της χωρητικότητάς της (εντός του πρώτου έτους), και μετά θα πέφτει με πολύ πιο αργό ρυθμό.

Το 0,8 που μέτρησα διαφορά, δεν ξέρω αν έχει οποιαδήποτε ακρίβεια ως μέτρηση, αλλά ως ποσοστό στα 58 ισούται με 1,38%.

Το 0,5 που είχα μετρήσει αρχικά, ως ποσοστό στα 58 είναι 0,86%.

Το 56,7 από το 58 απέχει συνολικά 1,3 kWh, και ως εκ τούτου, αυτή τη στιγμή μετράω 2,24% μικρότερη χωρητικότητα από την ονομαστική των 58 kwh.

Λεω κάθε ~10.000χλμ να κάνω μια ανάλογη μέτρηση.
Στα 180.000χλμ, λήγει η εγγύηση. 🤣😜😂
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.796
Reaction score
27.822
Καλά που δεν ασχολείσαι με το τι και πόσο καίς .
Με τις χωρητικότητες στις μπαταρίες κτλπ.
Σκέψου κιόλας να ασχολιόσουν , τι θα τραβάγαμε.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.145
Reaction score
137.705
9% μέτρησε αυτός απώλεια χωρητικότητας μπαταρίας σε 1 έτος και 22.000χλμ, αλλά με σχετικά σκληρή χρήση μπαταρίας





ΥΓ.
Καλά που δεν ασχολείσαι με το τι και πόσο καίς .
Με τις χωρητικότητες στις μπαταρίες κτλπ
Τώρα για να καταλάβω, μου τη λες στο 1ο ποστ που παρουσιάζω κάτι αρνητικό περί της χωρητικότητας της μπαταρίας στη χρήση; στην 1η μέτρηση που σας δείχνω επ'αυτου; :mad:


Δηλαδή σκέφτεσαι λόγου χάριν τον εαυτό σου ως πιθανό αγοραστή ενός ev, και οκ, είσαι πολύ λαρτζ, τα ευρώ τρέχουν από τα μπατζάκια σου και δε σε απασχολεί καθόλου το πόσο ρεύμα θα καίει, οκ είσαι πλούσιος, αλλά θες να μου πεις πως δε σε νοιάζει διόλου πόσο θα πέσει η μπαταρία μετά από χρήση ενός έτους (μέσος όρος 10-15.000χλμ);🤣😂

Δηλαδή τι είναι το μόνο που σε απασχολεί στα ev; η τελική; 😁

Τι θες σε αυτό το θρεντ να βλέπεις; ποιο έπιασε καλύτερο χρόνο στην πίστα; όχι πες, να σε ικανοποιήσω ρε αδερφέ.

Αϊ μαρή πάνε να δεις αν έρχομαι.. :lolsign:
 
Last edited:

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.796
Reaction score
27.822
Εγώ τίποτα δεν θέλω από τα ηλεκτρικά . ΣΑΣ ΤΑ ΚΆΝΩ ΔΏΡΟ.
Απλά θυμάμαι τι σου έλεγε προ ημερών ο ζιζικ για το πόσο ασχολείσαι , με το τι καίς και πόσο κοστίζει , και γελάω.
Τίποτα άλλο.
Οσον αφορά στο τι καίει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μου είναι παγερά αδιάφορο.
Εσύ ασχολείσαι συνεχώς , με το τι έκαψες πόσο και που γέμισες δωρεάν . Κάνω λάθος?
 




ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.785
Μηνύματα
2.951.833
Members
38.236
Νεότερο μέλος
ο_kanenas
Top