Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
63
Reaction score
108
Υπάρχει μια σαφής μετρήσιμη διαφορά στο αρχικό κόστος κτήσης ή ενοικίασης αντίστοιχων* ICE/EV.
Για αυτήν την απόσβεση μιλάω.
Δεν είναι επένδυση το αυτοκίνητο, προφανώς.

Το e208 μου είναι ένα 208. Όσο κι αν κάνει, παραμένει ένα 208 που δεν μπορεί να κάνει το αθήνα-θεσ/κη.
Γιατί όχι κάτι μεγαλύτερο (tesla,id3,...); Γιατί μένω στο κέντρο και δεν χωράει να βγει απο το γκαράζ :D

*σχετικό για τον κάθε ένα
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.145
Reaction score
137.705
Φίλος που ασχολείται επαγγελματικά με το αυτοκίνητο, την αγωνιστική οδήγηση, κάνει μαθήματα οδήγησης, οργανώνει αγώνες, events, στήνει προσομοιωτές κλπ κλπ κλπ, και γνωρίζει τα άντερά του πάνω στο αυτοκίνητο γενικότερα, περιμένει μέσα στο μήνα που έρχεται να παραλάβει το ηλεκτρικό σαβ της BMW, σε πολύ πλούσια έκδοση:

https://www.bmw.gr/el/all-models/x-series/iX3/2021/bmw-ix3-highlights.html

Όπως λέει, το ev αυτό, συμπλήρωσε όλα τα ticks που τον ενδιέφεραν για χρήση ως ΙΧ.

Δεν έχει δυνατότητα φόρτισης κατ'οικον, αλλά έχει ένα ΑΒ Βασιλόπουλο στα 70μ από το σπίτι του, θα φορτίζει εκεί, όχι μόνο για όσο είναι δωρεάν, αλλά και όταν βάλουν χρέωση, όση βάλουν, αδιάφορο.

Επίσης στην επαγγελματική του βάση, για τις λίγες μέρες του χρόνου που είναι εκεί στη σχολή, προφανώς θα έχει μια εξωτερική μπριζα σουκο, κι όσο πάρει.

Λέω αυτό το παράδειγμα ενός ανθρώπου τόσο μέσα στα πράγματα της αυτοκίνησης, επί σειράς ετών, που είναι πρακτικά αδύνατο κανείς μας να ξέρει περισσότερα από αυτόν. 😎
 

minas

Πισιά
Μηνύματα
4.064
Reaction score
3.944
Συμφωνούμε, δεν το είπα για να ξαναπιάσουμε την συζήτηση από την αρχή :)
Εννοώ ότι για φυσικό πρόσωπο με συνήθεις παραδοχές (στη μέση της καμπάνας), τα 5 χρόνια είναι πολύ λίγος χρόνος, αλλιώς θα είχε γίνει χαμός.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.560
Reaction score
8.041
Εννοώ ότι για φυσικό πρόσωπο με συνήθεις παραδοχές (στη μέση της καμπάνας), τα 5 χρόνια είναι πολύ λίγος χρόνος, αλλιώς θα είχε γίνει χαμός.
Δεν ισχύει αυτό. Για τους περισσότερους ανθρώπους, άλλοι είναι οι παράγοντες που τους κρατάνε πίσω:

- Έλλειψη δυνατότητας φόρτισης στο σπίτι συνδυασμένη με την έλλειψη (μέχρι στιγμής) δημόσιων υποδομών
- Μη δυνατότητα (από τα οικονομικά EV) για μεγάλα ταξίδια, σε συνδυασμό βέβαια και με το πρώτο point. Για μια οικογένεια που έχει μόνο ένα αυτοκίνητο, η κουβέντα σταματάει εκεί.
- Άλλοι ψυχολογικοί λόγοι και φοβίες. Εδώ άλλοι δεν εμβολιάζονται, σκέψου να τους πεις να πάρουν ηλεκτρικό, που είπε ο Μπάμπης στο facebook ότι οι μπαταρίες θα θέλουν πέταμα σε 5 χρόνια.

Υ.Γ. Α, ξέχασα και το άλλο. Ακόμα και αν μια επένδυση είναι σίγουρο ότι θα κάνει απόσβεση, πρέπει να έχεις και να δώσεις τα χρήματα σήμερα, για να τα πάρεις πίσω σε βάθος χρόνου. Αν δεν τα έχεις, όση απόσβεση και να κάνει, δεν τα έχεις. Και αν μιλήσουμε για δάνειο, εκεί προφανώς αλλάζουν και οι όροι της απόσβεσης.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.145
Reaction score
137.705
EQS το πρώτο τεστ από auto motor and sport, με φανταστικά αποτελέσματα!

Κατανάλωση με 130 km/h στα 15-16kwh/100km!
Αυτονομία με 130 km/h στα 650 km!

Φόρτιση για 100 km σε 5 λεπτά!

Ισχύς φόρτισης στα 114 kw στο 79%!
Στα 162kw η μέση ισχύς φόρτισης, από 10% έως 80%!

Πήρε 86 kwh σε 32 λεπτά!

Γουάου δε θα πει τίποτα... ❤

Ορίστε εικόνες απο την δοκιμή:

received_1555092074835906.jpeg
received_398496992002184.jpeg
received_364178895250036.jpeg


Πιθανώς να είναι ολίγον τι γερμανόφιλοι εκεί πέρα στη Γερμανία 🤣😂😜 αλλά αν επιβεβαιωθουν οι ισχυρισμοί κατανάλωσης στα 130 km/h, μιλάμε για την απολύτως καλύτερη επίδοση ever.

ΥΓ. Κι ένας συγκριτικός πίνακας φόρτισης σε 10' και 20':

received_4667327869955856~2.jpeg
 
Last edited:

MAD

Σιαρτάκιας
Μηνύματα
5.257
Reaction score
1.167
EQS το πρώτο τεστ από auto motor and sport, με φανταστικά αποτελέσματα!

Κατανάλωση με 130 km/h στα 15-16kwh/100km!
Αυτονομία με 130 km/h στα 650 km!

Φόρτιση για 100 km σε 5 λεπτά!

Ισχύς φόρτισης στα 114 kw στο 79%!
Στα 162kw η μέση ισχύς φόρτισης, από 10% έως 80%!

Πήρε 86 kwh σε 32 λεπτά!

Γουάου δε θα πει τίποτα... ❤

Ορίστε εικόνες απο την δοκιμή:

View attachment 227809 View attachment 227810 View attachment 227811

Πιθανώς να είναι ολίγον τι γερμανόφιλοι εκεί πέρα στη Γερμανία 🤣😂😜 αλλά αν επιβεβαιωθουν οι ισχυρισμοί κατανάλωσης στα 130 km/h, μιλάμε για την απολύτως καλύτερη επίδοση ever.

ΥΓ. Κι ένας συγκριτικός πίνακας φόρτισης σε 10' και 20':

View attachment 227812
Εγώ θα προτιμήσω την Mercedes, θα την κλείσω γρήγορα μην την χάσω!
Για την ελληνική αγορά, η τιμή της EQS 450+ τοποθετείται στα 141.750 ευρώ και της κορυφαίας EQS 580 4ΜΑΤΙC στα 163.250 ευρώ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.145
Reaction score
137.705
ΥΓ. Ο πίνακας φόρτισης στο τέλος, είναι σε αντιστοιχία χλμ βάσει wltp, οπότε ολίγον τι παραπλανητικος...

Τέλος πάντων, σε 20' στον ταχυφορτιστή των 300+ δεξερωγωτι, η μερτσεντες φορτώνει από 10% έως 62% της 108-αρας μπαταρίας, δηλαδή το 52% της μπαταρίας του, 56,2kWh.

Αντιστοιχα, το id3 με την 77-αρα σε 20' σε ταχυφορτιστή 125kW φτάνει 57% δηλαδή φορτώνει το 47% της μπαταρίας του, 36,2kWh.


Αν το μερτσεντες έχει 15-16kwh κατανάλωση στα 130χλμ/ω, τότε οι 56,2kWh που φορτώνει σε 20' φτάνουν για να διανύσει απόσταση.. 360χλμ!


Αντιστοιχα, οι 36,2kWh που φορτώνει το id3 σε 20' του αρκούν για απόσταση μόλις 160χλμ, καθώς η κατανάλωσή του στα 130χλμ/ω είναι 23kwh/100km.



Σύμφωνα με τις μετρήσεις τούτου του μάστορα:

Screenshot_20210723_172544_com.google.android.youtube.jpg


Με 130χλμ/ω το μοναδικό EV με κατανάλωση κάτω από 20 kWh/100km είναι το ελαφρύ ioniq με την 38-αρα μπαταρία.


Πως δγιαλο γίνεται το τεράστιο και βαρύ μερτσεντες που κουβαλάει 108 kWh μπαταρία να καταναλώνει 15-16 δε το καταλαβαίνω..
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.145
Reaction score
137.705
Εγώ θα προτιμήσω την Mercedes, θα την κλείσω γρήγορα μην την χάσω!
Για την ελληνική αγορά, η τιμή της EQS 450+ τοποθετείται στα 141.750 ευρώ
Ναι, να την κλείσεις, είναι τρομερό αυτοκίνητο. 😎

Έχει υψηλότερη ποιότητα κύλισης από την αντίστοιχη κορυφαία και ακριβότερη σειρά S της μερτσεντες, υψηλότερη πολυτέλεια, καλύτερη άνεση αναρτήσεων, και είναι ακόμα πιο αθόρυβο, πιθανώς να είναι το πιο αθόρυβο αυτοκίνητο εβερ😍❤, λένε πως ξεπέρασε τα πάντα όλα, συμπεριλαμβανομένων και των Rolls-Royce! ❤❤❤

Βασικά και μόνο το γεγονός ότι γίνεται σύγκριση ποιότητας κύλισης με Rolls-Royce, είναι ένα θέμα.. 😎
 



m1ts0s

News poster
Editor
Μηνύματα
2.332
Reaction score
3.636
Behind the Wheel, Under the Hood of World’s First 500-Mile EV
How does Lucid Air do it? Peeling back its tech-immersive mojo

' "50 or 60 years from now, EVs may actually have less range," he says. "Psychologically, there won't be this sort of paranoia and dependence on a public supercharging network. And home charging is healthier for the battery, anyway."

Rawlinson certainly isn't holding out hope for major, near-term breakthroughs in battery chemistry. The new David to Musk's Goliath—he's definitely fond of throwing stones at his onetime boss—admits seeing potential in the 4680 cell that Tesla (and its battery suppliers) have struggled to scale and bring to mass production. But even that 4680 appears a triumph of packaging, not of chemistry, with its tightly packed "jelly rolls" that allow more active cell material versus its surrounding casing.

"I do think there's an upside to going to large format." he says. "That would reduce internal resistance, and that's a valuable step forward. But people are looking at 4680 as this huge breakthrough, and that's a fantasy."'


'But business prospects aside, Lucid has already performed a valuable public service: The conventional wisdom, shouted from every news channel, investor call or tech site, was that Tesla's lead was insurmountable, its technology unmatched for years if not decades to come.'
 

TGD

Μηνύματα
8.727
Reaction score
8.759
Μα αυτό το λέει ο Κώστας εδώ και μήνες. Άμα έχει φορτιστές όπως έχει σήμερα βενζινάδικα, τι σε νοιάζει αν θα πρέπει να γεμίσεις στον δρόμο;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.145
Reaction score
137.705
Βασικά εκτιμώ πως είναι λάθος να έχει το ev τεράστιες μπαταρίες (μεγάλου βάρους) να τις κουβαλάει κάθε μέρα για τη μία φορά στις δεξερωγωποσες που θα χρειαστεί μεγάλο range.

Κι όταν χρειαστεί;
Κάνε μια στάση ρε άνθρωπε, πόσο δηλαδή δύσκολο είναι; λες και σου είπαν να σκάβεις για να βγάλεις λιθιο να φτιάξεις μπαταρίες. 😂😜

Το κουβάλημα της μπαταρίας, το πληρώνεις σε τζάμπα ενέργεια, σε τζάμπα αδράνεια, σε τζάμπα καταπόνηση φρενων, ελαστικών, αναρτήσεων.

Το ev κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να σε καλύπτει πλήρως στις καθημερινές σου ανάγκες μετακίνησης.

Αν αυτές είναι 500 μίλια πήγαινε και 500 μίλια έλα, οκ, πάρε λουσιντ και κουβάλα 200kwh μπαταρίες για να μη τυχόν και κάνεις μια γμημενη στάση... 😜🤣😀😝
 

D

Deleted member 35

Guest
Μα αυτό το λέει ο Κώστας εδώ και μήνες. Άμα έχει φορτιστές όπως έχει σήμερα βενζινάδικα, τι σε νοιάζει αν θα πρέπει να γεμίσεις στον δρόμο;
Μα εδώ είναι το θέμα. Ότι δεν έχει φορτιστές. Πχ από Άμφισσα μέχρι Κηφισιά έχω βενζινάδικα κάθε 20 χλμ πάνω στο δρόμο. Δεν αναφέρομαι καν μέσα στις πόλεις. Τι γίνεται με τους φορτιστές; @@. Ανυπαρξία.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.145
Reaction score
137.705
Τι γίνεται με τους φορτιστές; @@. Ανυπαρξία.
Βασικά έχει φορτιστές, αλλά λίγους.
Αρχή είναι, θα μπουν πολλοί σιγά σιγά.
Θα βάλει η Τεσλα, ήδη άρχισε και απελευθέρωσε φορτιστές για τα υπόλοιπα EV και μάλιστα με πολύ καλή χρέωση, καλύτερη όλων των υπολοίπων.
Και με ωραία προγράμματα αναλόγως χρήσης του καθενός.

Θα έρθει και Ελλάδα ή ionity κι άλλες, θα γίνει χαμουλης.
Λίγη υπομονή θέλει.
Για κάνα χρόνο ακόμα θα είναι κάπως στριμωγμενα τα πράματα.
Έχει ξεκινήσει το ποτάμι, δε σταματάει.
 

D

Deleted member 35

Guest
Λίγοι ίσον τίποτα. Η Άμφισσα και η Ιτέα έχουν ένα βενζινάδικο ανά χίλιους κατοίκους περίπου.

Ξέρω ότι ο νόμος μου δεν είναι παράδειγμα αλλά το αναφέρω λόγω καθημερινότητας. Υπάρχουν χωριά στο πουθενά τα οποία θέλουν σχεδόν μια ώρα οδήγηση για βενζινάδικο. Δε γίνεται να πας και να του πεις αυτουνου έλα και κάτσε και μια ώρα. ΟΚ θα έχει στο σπίτι οικιακό αλλά και πάλι δεν είναι λύση για κάποιους.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.145
Reaction score
137.705
ΟΚ θα έχει στο σπίτι οικιακό αλλά και πάλι δεν είναι λύση για κάποιους.
ΟΚ, ανακυκλώνουμε τα ίδια.

ΟΚ, προς ώρας δεν είναι λύση τα ev για όσους δεν έχουν δυνατότητα φόρτισης κατ'οικον ή στην εργασία.
Πόσες φορές θα το πούμε; 😎

Μόνο κάποιοι πολύ προχω θα πάρουν ev τη σήμερον ημέρα, ενώ ξέρουν πως δε μπορούν να το φορτιζουν σπίτι. Γνώρισα 5-6 τέτοιους. Εγώ δεν είμαι τέτοιος, αν δεν είχα την άνεση να φορτίζω σπίτι, με ντιζελάκι θα' μουν, κι αυτό προτείνω, Ντίζελ μέχρι νεωτέρας. 😎
 

Μηνύματα
63
Reaction score
108
Πριν κανα μήνα, πριν πάρω το 208, ρώτησα 2 shell στο κέντρο που είχαν 22KW AC φορτιστές γιατί δεν βάζουν DC που είναι πιο βολικοί*.
Ήξεραν τί έλεγα, δεν με κοίταξαν σαν ούφο και είπαν οτι αναμένουν πολύ σύντομα, απο όσο ξέρουν έχουν ξεκινήσει τα διαδικαστικά.
Ο ένας μίλησε για άδειες που περιμένουν.
Τώρα, επειδή δεν μιλάμε για κάποια επίσημη πηγή αλλά τί είπε σε έναν τυχαίο σε ένα φόρουμ ένας τυχαίος βενζινάς, κρατήστε μικρό καλάθι.

Οπότε, ΑΝ υπάρχουν 2 AC για κατοίκους που μένουν δίπλα συν 1 DC 25-50 για περαστικούς στο 30% των βενζινάδικων, τέλος το πρόβλημα για κάμποσα χρόνια ακόμα και για 50άρες μπαταρίες. Σε 4 χρόνια το ξανασυζητάμε για 200άρηδες.


*ακόμα κι ένας 22KW DC είναι αισθητά πιο γρήγορος απο έναν 22KW AC για όσα ΙΧ έχουν μονοφασικούς φορτιστές πάνω (σύνηθες για ηλεκτρικά πόλης).
 




Τελευταια Μηνυματα

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.785
Μηνύματα
2.951.836
Members
38.236
Νεότερο μέλος
ο_kanenas
Top