Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


Μηνύματα
1.439
Reaction score
2.468
Μπορεί και να μην είναι λάθος επιλογή, αν και λένε πως τα μόνα phev που θα επιβιώσουν των μέτρων που έρχονται, είναι αυτά με μπαταρίες της τάξης των 40kwh, και με τέτοιου μεγέθους μπαταρίες παύει να έχει νόημα η ύπαρξη κινητήρα εσωτερικής καύσης, τζάμπα έξοδα.

Θα πρότεινα, για λόγους ασφαλείας, είτε να πας σε λίζινγκ, για οτιδήποτε σε βολεύει (ακόμα και πετρέλαιο), είτε να κάτσεις στα αβγά σου.

Για αγορά αυτοκινήτου, με ορίζοντα κτήσης >4-5 ετών, δεν υπάρχει πιο ασφαλής επιλογή από EV.

Υπάρχει σοβαρή περίπτωση σε 4-5 χρόνια να στιμωχθούν πολύ άγρια τα πράγματα για οτιδήποτε καίει υγρά καύσιμα, με στόχο να καταστεί εντελώς ασύμφορο.

Άμα δε, κάνει το μπαμ το φαινόμενο των ρομποταξι EV, εκεί πλέον θα τελειώσει το ποίημα της κτήσης ΙΧ γενικώς.

Είναι πολύ περίεργη η κατάσταση.
Έχουν πολύ δρόμο ακόμη μπροστά τους τα ηλεκτρικά για να μπορέσουν να αντικαταστήσουν τα υπόλοιπα.
π.χ. το καλοκαίρι θα πάω Ρουμανία με το αυτοκίνητο. Το έχω κάνει μονοκοπανιά. Πώς μπορεί να γίνει αυτό με ένα καθαρά ηλεκτρικό;

Επίσης με τί υποδομές θα πάμε για τα ηλεκτρικά; Ίσως σε άλλες πόλεις να γίνεται αλλά στην Αθήνα πως όταν σε ορισμένες περιπτώσεις παρκάρεις το αμάξι 5 τετράγωνα από το σπίτι σου;

Τα ρομποταξί μόνο ως αστεία ακούγονται για τις συνθήκες της αθήνας τουλάχιστον.

Leasing με τίποτα γιατί δε θα πάρω καινούργιο. Μεταχειρισμένο μόνο. Θέλω αμάξι σίγουρα μεγαλύτερο από το qashqai του 15 που έχω τώρα, πιό άνετο, πιό αθόρυβο, αρκετά πιό δυνατό,μέχρι 3-4 ετών και με λίγα χλμ.
Αυτό που ψάχνω ξέρω πως είναι αρκετά ακριβό.
Έλεγα να κάνω τώρα την κίνηση μου κι ας μην είναι η καλύτερη επειδή θα εκτοξευθούν πολύ οι τιμές των αυτοκινήτων.

Όπως τα βλέπω όμως, θα μείνω με το qashqai και όσα οφέλη θα υπήρχαν για το περιβάλλον με την αγορά ενός PHEV, φροντίζουν να τα εξανεμίζουν με τις αλλαγές που κάνουν. Για άλλη μιά φορά πάμε προς το χειρότερο.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.929
Reaction score
137.142
Στα 100.000 χλμ (σε 1 έτος ο φουστης)

Screenshot_20220604_110738_com.facebook.katana.jpg



Almost like new! 😜

Screenshot_20220604_110728_com.facebook.katana~2.jpg


Αυταααααα

Όπως είπα, δεν παλεύεται, είναι τζάμπα η συντήρηση.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.628
Reaction score
30.528
Είδα ένα βίντεο για το πραγματικό κόστος χρήσης ενός VW eUP στα 4 χρόνια - 60.000χλμ. Λέγοντας πραγματικό έβαλε μέσα κόστος φόρτισης, services, βλάβες, αναλώσιμα, ελαστικά και ασφάλειες.

Το τελικό κόστος χρήσης για 60.000€ ήταν.......4,17€/100km. 😳
Από αυτά το καθαρό κόστος κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας είναι 1,27€/100km και τα υπόλοιπα είναι συντήρηση-βλάβες-αναλώσιμα-ελαστικά-ασφάλειες. 😳

Έχω τα στοιχεία να τα υπολογίσω και στο δικό μου. Αλλά με 7l/100km (με συντηρητική οδήγηση), τι να υπολογίσει κανείς. 😅

Ω ρε φίλε, ΣΟΚ.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.929
Reaction score
137.142
Να δεις που το ID3 του Γερμανού θα πουληθεί του χρόνου στην Ελλάδα με 30000km.
Στην 3-ετια με 300.000 χλμ ναι, θα έρθει μάλλον εδώ.
 

Μηνύματα
63
Reaction score
108
Επίσης αν η διαφορά τιμής δεν είναι μεγάλη και θεωρείς ότι στο μέλλον θα χρειαστείς τριφασικό, θα χάσεις περισσότερα χρήματα να δώσεις αυτό που έχεις και να αγοράσεις καινούργιο. Αλλά πολύ θεωρητικά όλα αυτά, δεν νομίζω ότι αξίζει να σκας τώρα.
Η διαφορά δεν βλέπω να είναι μεγάλη αλλά τα 3Φ λογικά θα είναι και πιο δύσκαμπτα και βαριά.
Ιδέα μου ;

Το μέλλον δεν με νοιάζει και πολύ και αυτό με βαριά καρδιά το αγοράζω, το επόμενο leasing μπορεί να είναι κάτι άλλο ή να δίνει δώρο καλώδιο.
 


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.508
Reaction score
7.901
Η διαφορά δεν βλέπω να είναι μεγάλη αλλά τα 3Φ λογικά θα είναι και πιο δύσκαμπτα και βαριά.
Ιδέα μου ;
Η λογική αυτό λέει. Αλλά δεν τα έχω δει το ένα δίπλα στο άλλο για να δω πόση διαφορά έχουν. Και το δικό μου μονοφασικό είναι και δεν το λες δύσκαμπτο.
 

spylab

Shalom
Moderator
Μηνύματα
13.583
Reaction score
34.236
 

Μηνύματα
6.870
Reaction score
5.408
Προς γνώστες:

το καρούλι μου έχει μονοφασικό φορτιστή (32Α) και στο σπίτι έχω αντίστοιχο wallbox (32Α 1Φ) με ενσωματωμένο καλώδιο.
Θέλω όμως ένα έξτρα Τ2/Τ2 καλώδιο για όταν πάω εκτός έδρας, γιατί πολοί AC φορτιστές έξω δεν έχουν καλώδια.

Αν πάρω μονοφασικό (32Α) θα έχω πρόβλημα στους τριφασικούς φορτιστές ;
Υπάρχει κάποιο πλεονέκτημα να πάρω τώρα τριφασικό καλώδιο;
To manual λέει πως θα πάρω μόνο την 1φάση (προφανώς) αλλά δεν λέει αν απαιτείται να βάλω 3Φ καλώδιο για να παίξει σωστά με 3Φ φορτιστή και έχω μπερδευτεί.

Να πάρω 10μ καλώδιο αντί για 5 μπας και έχει παρκάρει κανένας θερμικός στην Χ θέση ή είναι "επικίνδυνα" τα μακριά καλώδια;

Θανξ !

To τριφασικό καλώδιο είναι χοντρό, δύσκαμπτο και βαρύ. Δεν έχεις λόγο να πάρεις τριφασικό καλώδιο, αφού το αυτοκίνητό σου εκμεταλλεύεται μόνο τη μία φάση.
 

TGD

Μηνύματα
8.647
Reaction score
8.682
Ο Σείριος όμως και πάλι είναι κοντά στην Αθήνα, άρα ποιος θα φορτίσει εκεί;
Όταν άνοιξε ήταν το σημείο που μαζεύονταν η παρέα για να ξεκινήσει το κομβόι. Επίσης η πρώτη στάση για καφεδάκι, προμήθειες και κανά παιχνίδι από το Τζάμπο για να περνάνε την ώρα τα πιτσιρίκια. Από τη στιγμή που ο χρόνος εξόδου από την Αθήνα -με την Αττική οδό και άλλα έργα- μειώθηκε, ο Σείριος είναι πολύ κοντά χρονικά για στάση. Καλύτερη τύχη έχει το Olympic Plaza στην Τανάγρα, και αν μιλάμε για φορτιστές, είναι καιρός να ασχοληθούν σοβαρά με τον σταθμό στην Σούρπη (που για έναν μυστήριο λόγο αποκαλούν ΣΕΑ Αλμυρού) και όπου δεν βλέπω ακόμα φορτιστή στις δύο θέσεις του πάρκινγ που είχαν παλιά τη σχετική διαγράμμιση.
 

Μηνύματα
64
Reaction score
29
Η δικιά μου απορία είναι η εξής :
Ποιο είναι το μέλλον για την πλειονότητα των χρηστών που δεν διαθέτουν κλειστό πάρκινγκ;

Ακόμα και όσοι έχουν πάρκινγκ πυλωτής με πρίζα, κινδυνεύουν από τον κάθε πικραμένο που θα τα ξηλώσει στο μπαμ, εδώ ξήλωσαν τις σωλήνες.
Πόσο μάλλον αν βάλουν κάνα wallbox να φορτίζουν σαν άνθρωποι. 😕
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.929
Reaction score
137.142
Ποιο είναι το μέλλον για την πλειονότητα των χρηστών που δεν διαθέτουν κλειστό πάρκινγκ;
Πολλοί τέτοιοι, έχουν ήδη ev, και δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα.
Δεν είναι μέλλον, είναι παρόν.
 


D

Deleted member 35

Guest
Ακολουθεί χαβαλεδίστικο post Καφετέριας.

Πριν λίγο γύρισα από τον απογευματινό μου καφέ. Έκανα καινούριο συκώτι από τα γέλια. Πριν καθίσω συζητούσαν για την ακρίβεια και όταν κάθισα κάποιος είπε πως ΑΥΤΗ τη στιγμή το πιο συμφέρον όχημα προς αγορά είναι το ηλεκτρικό. Ξεκίνησε το show.

Να πω βέβαια πως συμφωνώ με κάποιες απόψεις σχετικά με την δικιά μας προχειρότητα και γενικά με το όλο σπρώξιμο. Σίγουρα δεν γίνεται 100% για το περιβάλλον, ούτε γιατί μας αγαπάνε οι μεγαλοεταιρίες.

Αλλά το θέμα είναι το όλον. Θες πόσες ώρες να πας Θεσσαλονίκη. Ο "άλλος" ξεκίνησε από Αθήνα και στην ΕΟ ήταν στο μισό η μπαταρία. Στις μαζικές εξόδους ΌΛΟΙ θα είναι μπροστά από ένα φορτιστή. Τα ανταλλακτικά θα είναι πανάκριβα. Στις πόλεις ΔΕΝ υπάρχουν φορτιστές ενώ έχεις σε κάθε γειτονιά βενζινάδικο.

Τι να πιάσεις και τι να αφήσεις. Και δε στέκομαι καν σε αυτό που έγραψα πριν περί "υποχρεωτικότητας". Ότι θέλουν να τους το πληρώσει το κράτος για να γίνει η αλλαγή. Και όταν τέθηκε το θέμα της τιμής η απάντηση ήταν "μεταχειρισμένο". Διότι και τα βενζινοκίνητα που υπερασπίζονταν με πάθος έχουν φτάσει στο θεό.

Όσο και να προσπαθούσα να τους εξηγήσω λογικά δεν άκουγαν. Πχ αυτό με το ταξίδι. Εκείνο το άρθρο Αθήνα - Σπάρτη ήταν η μόνη απάντηση που είχαν. Τα Βενζινάδικα. Τους έδειξα δίπλα δίπλα το Plugshare Και το fuelGR με το πλήθος φορτιστών τουλάχιστον στις μεγάλες πόλεις. Προσπάθησαν να βγάλουν το FuelGR ελλιπές. Όταν δε ήρθε η ώρα της "μαζικής εξόδου" τότε έπεσε το μεγάλο γέλιο. Ο βενζινάς θα έχει γεμάτο το αυτοκίνητο από την προηγούμενη. Ο ηλεκτρικός για κάποιο απροσδιόριστο λόγο όχι.

Δεν έκανα καν τον κόπο να τους πω για τα διασυνδεδεμένα δίκτυα που σε ενημερώνουν ποιοι φορτιστές είναι ελεύθεροι κτλ. Ούτε για τα service κτλ.

Στο τέλος η κουβέντα γύρισε στα εμβόλια και εκεί τα μάζεψα και έφυγα.
 

Μηνύματα
1.439
Reaction score
2.468
Πολλοί τέτοιοι, έχουν ήδη ev, και δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα.
Δεν είναι μέλλον, είναι παρόν.
Καταλαβαίνω το πάθος σου για τα ηλεκτρικά αλλά σοβαρολογείς τώρα;
Σε άλλη χώρα μένεις;
 

gonis

Luger
Μηνύματα
4.409
Reaction score
12.066
Πολλοί τέτοιοι, έχουν ήδη ev, και δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα.
Δεν είναι μέλλον, είναι παρόν.
Καταλαβαίνω το πάθος σου για τα ηλεκτρικά αλλά σοβαρολογείς τώρα;
Σε άλλη χώρα μένεις;
Χαρούμενος @costas EAR:p

96467B02-99C5-43C7-BC2E-33E514B0458E.jpeg
 

D

Deleted member 35

Guest
Καταλαβαίνω το πάθος σου για τα ηλεκτρικά αλλά σοβαρολογείς τώρα;
Σε άλλη χώρα μένεις;
Γιατί δεν το ψάχνεις μόνος σου;


Στην Πάτρα από το Ρίο μέχρι την Παραλία μέτρησα 19 σταθμούς φόρτισης και 40 βενζινάδικα. Δεν ξέρω σύνολο καθώς πρέπει να τα ανοίξω ένα ένα.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.637
Μηνύματα
2.947.110
Members
38.213
Νεότερο μέλος
koumou57
Top