Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.620
Reaction score
30.513
θα νοικιάζατε όχημα για διακοπές
απλό
και συμφέρον. αλλά θέλει τολμηρή σκέψη και ψυχραιμία επαγγελματία στην επιλογή ΙΧ
Πόσο δίκιο έχεις, και πόσο λάθος έκανα (και όλη η Ελλάδα) τόσες δεκαετίες.

Αγοράζουμε μαούνες 100-200 🐴, ενώ οι μετακινήσεις μας είναι 10χλμ-20χλμ την ημέρα σπίτι δουλειά και ένα supermarket τη βδομάδα. Και γιατί πήραμε τη μαούνα; Για τα 0-3 ταξίδια το χρόνο. Δηλαδή τρείς μετακινήσεις (ίσως και καμία) καθορίζουν τις +300. Πανέξυπνη ιδέα, και ο πρώτος πανέξυπνος εγώ.

Υγ: και για άλλους λόγους τις πήραμε τις μαούνες αλλά μην επεκταθώ γιατί θα χτυπήσω νεύρο.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.911
Reaction score
137.094
Κι όμως, έχει απόλυτο δίκιο. 😎

Απλώς είναι πολύ δύσκολο (και τολμηρό και σπάνιο, και εξόχως εκνευριστικό) να παραδέχεσαι τα μεγάλα σου σφάλματα.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.687
Reaction score
27.630
Δεν θα πηδηχτώ από το παράθυρο επειδή έτυχε να κάνω λάθος επιλογή αυτοκινήτου.
Αυτό ας το έκανε ο πατέρας μου που είχε πάρει εν έτει 1977 το AUDI A 100 GLS το οποίο και έφερε ο ίδιος από το βέλγιο οδικώς , άααλλο αυτοκίνητο , όπως του είπαν , για να μεταφέρει ποιούς? την οικογένεια , όπου εγώ είχα δική μου μηχανή ,και η αδερφή μου γκόμενο που την πήγαινε παντού σαν πιστό σκυλί.
Τι το έκανε το GLS Ο Μάρκου? το έβαλε εκεί που ήξερε . Και ζημιές του έβγαλε , ζέστη ,ελλάδα γαρ , και ταλαιπωρεια στην αρχή , αλλά ok είχε ένα από τα πιο γρήγορα τότε 2λιτρα μοτερ , φόραγε το ίδιο με την porsche 924 , 125 din , τότε .
Στα φανάρια γαμούσε , αλλά την βενζίνη την ρούφαγε με το καλαμάκι. Εκαιγε όντως πολύ για να μετακινήσεις γρήγορα μια μπερλίνα 1300 κιλών , ΄΄ε ήθελε κάυσιμο.
Οταν είδε , το type s πόσο έκαιγε τότε πριν το πάρω εγώ , έπαθε λαλα΄.
Τεσπά πάλι ξεστράτισα , θεωρώ ότι όσοι έχουν μιλήσει πριν από μένα για τα λεχτρικά ξέρουν κάτι παραπάνω και ότι δεν έχασε η βενετιά βελόνι που λέει και η μάνα μου .
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.620
Reaction score
30.513
Βρε κανείς μας δεν θα πηδηχθεί από το παράθυρο. Αν όμως κάποιος τα βάλει κάτω και θέλει να δει τις λάθος επιλογές του θα τις δει γιατί βγάζουν μάτι, θα καταλάβει πολλά, και θα αλλάξει πολλά. Αν θέλει πάντα.

Παίρνοντας εμένα ως παράδειγμα με τα 20.000χλμ το χρόνο, με απίστευτα οικονομικό τρόπο οδήγησης (δηλαδή χαλαρό γκάζι και πολύ βαριά 80χλμ max ταχύτητα), με το Nissan θέλω 7l/100χλμ. Τα παραπάνω μας δίνουν 1400lt βενζίνη το χρόνο, που μας κάνουν 2.520€ με τιμή στα 1.80€, και 3.290€ με τιμή 2.35€ :o. Και αν προσθέσω και τα έξοδα χρήσης ενός έτους (ασφάλεια, 2,5 services και το 50% από τα ΚΤΕΟ, Ελαστικά και φρένα) τα παραπάνω ποσά επιβαρύνονται με άλλα 870€, χωρίς να υπολογίσει κανείς και ζημιές.
Αν είχα το eUP για τα ίδια χιλιόμετρα θα ξόδευα 254€ καύσιμα, και με φωτοβολταϊκά 0€. Τι να σκεφτώ δηλαδή και πως να δικαιολογήσω την επιλογή μου. Δεν γίνεται.
Τα παραπάνω νούμερα μας λένε ότι 2520€ + 870€ = 3390€ μείον τα 254€ καύσιμα του eUP μας περισσεύουν 3.136€. Να τα κάνω 2500€ για να βάλω μέσα και τα λοιπά έξοδα του eUp; Άντε να τα βάλω. Μας έμειναν 2500€ στην τσέπη ετησίως, που για μένα που κρατάω ένα όχημα για 10 χρόνια τουλάχιστον μας κάνουν 25.000€ στην τσέπη, με τιμή λίτρου στο 1.80€. Πως να το δικαιολογήσει κάποιος αυτό; Στην δεκαετία το πετάω το eUP που λέει ο λόγος και παίρνω άλλο καινούργιο, τσάμπα. Το κρατάω αλλά θέλουν αλλαγή οι μπαταρίες; ΟΚ, πόσο; 5000€; Μας έμειναν 20.000€.

Να πιάσω το V-Strom; Τι να δικαιολογήσω όταν με σημερινές τιμές θέλω 12€/100χλμ τι στιγμή που με το Seat Mo θέλω 0.70€/100χλμ. Θα μου πει κάποιος "τι σχέση έχει το Mo με το V-Strom". Καμία, δεν κάνω σύγκριση μηχανών αλλά επιλογών και χρήσης. Αυτό είναι το θέμα.

Η ηλεκτροκίνηση για όποιον μπορεί και θέλει είναι μονόδρομος. Αν μπορούσα θα ήταν ήδη στο γκαράζ.

Αυτά. 🙂
 
Last edited:

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.220
Reaction score
35.646
Εσεις κανετε χιλιόμετρα.
Εγω την τελευταια 2ετια ειμαι σταθερά κατω απο τα 9-10.000 ετησιως (παλια ημουν στα 12), και λογω ποδηλατων πηγαινω για ακομη λιγοτερα, φετος ισως μολις 6-7.000, με το 80% μετακινησεις εκτος πολης. Βασικα με το ζορι δικαιολογειται η κατοχη αυτοκινητου περαν της ευκολιας, ενω η οικονομια μικρο ρολο παιζει. Στο ταξιδι καιω καπου 7,2-7,5. Τιποτε δεν θα μου εκανε να παρω ενα καινουργιο να μου καιει 6.
 

Μηνύματα
6.863
Reaction score
5.405
Oύτε εμείς χρησιμοποιούμε το ηλεκτρικό για να πάμε καθημερινά στη δουλειά.
Αλλά μετά τη δουλειά κάποιες καθημερινές άνετα το αρπάζουμε και πεταγόμαστε Χαλκιδική στο εξοχικό κι επιστρέφουμε το πρωί.
Όταν κλείσουν τα σχολεία, θα εγκατασταθεί η οικογένεια Χαλκιδική και θα πηγαινοέρχομαι εγώ καθημερινά για δουλειά. Μέχρι τώρα αυτό το έκανα με μηχανή. Από φέτος θα είναι απόλαυση. Απόλυτη ησυχία, καφεδάκι, μουσικούλα. Οκ, αντί να φτάσω σε 50 λεπτά, όπως έκανα με τη μηχανή τρέχοντας με 170 φορώντας ωτοασπίδες, θα φτάσω σε 65 λεπτά χαλαρά με 100-110, σιγά τα ωά.

Τα 30.000 χλμ θα τα πιάσω στο τέλος του χρόνου πιστεύω.
2000 χλμ έχω κάνει στις 20 πρώτες μέρες που έχω το αμάξι κι ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει οι διακοπές.
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.977
Reaction score
12.739
Δεν θα πηδηχτώ από το παράθυρο επειδή έτυχε να κάνω λάθος επιλογή αυτοκινήτου.
Αυτό ας το έκανε ο πατέρας μου που είχε πάρει εν έτει 1977 το AUDI A 100 GLS το οποίο και έφερε ο ίδιος από το βέλγιο οδικώς , άααλλο αυτοκίνητο , όπως του είπαν , για να μεταφέρει ποιούς? την οικογένεια , όπου εγώ είχα δική μου μηχανή ,και η αδερφή μου γκόμενο που την πήγαινε παντού σαν πιστό σκυλί.
Τι το έκανε το GLS Ο Μάρκου? το έβαλε εκεί που ήξερε . Και ζημιές του έβγαλε , ζέστη ,ελλάδα γαρ , και ταλαιπωρεια στην αρχή , αλλά ok είχε ένα από τα πιο γρήγορα τότε 2λιτρα μοτερ , φόραγε το ίδιο με την porsche 924 , 125 din , τότε .
Στα φανάρια γαμούσε , αλλά την βενζίνη την ρούφαγε με το καλαμάκι. Εκαιγε όντως πολύ για να μετακινήσεις γρήγορα μια μπερλίνα 1300 κιλών , ΄΄ε ήθελε κάυσιμο.
Οταν είδε , το type s πόσο έκαιγε τότε πριν το πάρω εγώ , έπαθε λαλα΄.
Τεσπά πάλι ξεστράτισα , θεωρώ ότι όσοι έχουν μιλήσει πριν από μένα για τα λεχτρικά ξέρουν κάτι παραπάνω και ότι δεν έχασε η βενετιά βελόνι που λέει και η μάνα μου .
Μα όχι, είναι πολύ χρήσιμη η σύγκριση των σύγχρονων ηλεκτρικών με προ 45ετίας παραχθέν γερμανικό αυτοκινούμενο!
 

Μηνύματα
500
Reaction score
433
Βρε τσίπηδες πάτε και αγοράζετε ηλεκτρικά με 40-50 χιλ. ευρώ και πάτε και φορτίζετε στο τσάμπα!
Αφήστε τους δωρεάν φορτιστές για τους εμάς τους μπατίρηδες με τα ηλεκτρικά 10ετίας που η μπαταρία είναι στα τελευταία της και η αυτονομία διψήφια! ;)
 

Attachments

  • Like
Reactions: Gio

Μηνύματα
1.246
Reaction score
1.862
Έχει κάποιος κάποιο λινκ ή γνωρίζει,
για ηλεκτρικό όχημα, αν η απόσβεση του 50% από τα έξοδα, επιμερίζεται ανά μήνα;

δηλαδή για αγορά στο τέλος του 2021, θα γίνει απόσβεση όλου του 50% ή θα διαιρεθεί με τους μήνες κτήσης;

έχω την εγκύκλιο Ε 2206/2020 για το θέμα

https://www.taxheaven.gr/circulars/35191/e-2206-2020

αλλά δεν το λέει ρητά και από τα συμφραζόμενα και το παράδειγμα που έχει, βγαίνουν αντιφατικά συμπεράσματα.
 




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.911
Reaction score
137.094
Είδα αυτό το πιτσκο πολλές φορές, έχει επιτυχία λέμε, πουλάει καλά.

IMG_20220608_122650.jpg


Ούτε ξέρω τι είναι, από που τραβάει η σκούφια του και τέτοια.

Ξέρω ότι τζάμπα πιάνει χώρο έτσι παρκαρισμένο, κανονικά το παρκάρουν κάθετα.

IMG_20220608_122718.jpg


Φορτιζαν εδώ βέβαια και οι 2. Τες πα.
 

Μηνύματα
6.863
Reaction score
5.405
Εδώ βαρεμάρα είναι η χρήση φορτιστή που δεν έχει ενσωματωμένα καλώδια φόρτισης και θέλει βάλε-βγάλε το καλώδιο από το πορτμπαγκάζ, φαντάσου την ταλαιπωρία να πρέπει να αφαιρείς ολόκληρη την μπαταρία και να την πηγαινοφέρνεις για φόρτιση.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.764
Reaction score
42.939
s1 ή mo?
S1 νομίζω, κάτι Silence έγραφε νομίζω, δεν έδωσα πολύ σημασία, με συνεπήραν οι οδηγίες φόρτισης 😂


Σε άλλα νέα, έψαχνα κανά 5λεπτο στο μενού πως να ρυθμίσω το κάθισμα, δεν το βρήκα. Τελικά είχε διακόπτες πάνω στο κάθισμα σαν κανονικό ηλεκτρικό κάθισμα :p. Μετά ήθελα να ψάξω για το πως ρυθμίζεται το τιμόνι αλλά βαρέθηκα να ασχοληθώ άλλο και ρώτησα. Κάπου μπήκε στο μενού και πάταγε τα πλήκτρα στο τιμόνι και πήγαινε πάνω κάτω και μέσα έξω.
Είναι διαστάσεων μικρού SUV, αυτό που λέμε crossover. Ανετο σχετικά αν και δεν μου άρεσε το μπες-βγες ειδικά πίσω, είχε λίγο χώρο μεταξύ της ανοικτής πόρτας και του καθίσματος για το πόδι. Τι πάω και κυττάω, ε; τι να κάνουμε, βίτσια είναι αυτά. Τα καθίσματα νομίζω έχουν μικρό πάχος αφρώδους υλικού και τα βρήκα λίγο σκληρά, σε πολύωρη χρήση ίσως κουράζουν. Από την άλλη ηλεκτρικό και πολύωρη χρήση είναι σχήμα οξύμωρο ακόμα :p.
All in all, δεν με άρεζε καθόλου εσωτερικά, για εξωτερικά δεν το συζητάμε είναι ασχημόπαπο. Δεν θα ήθελα να είναι το αυτοκίνητο μου που θα μπω το πρωί μέσα να πάω στη δουλειά μου ή να πάω ένα ταξίδι. θέλω να δω και το model X από κοντά. Γενικά ας μη φάω έχει γλαρόσουπα.

AAE8319A-25E4-4BD7-8C43-11CBEA2ED3AA.jpeg
 

Μηνύματα
16.582
Reaction score
23.522
Εδώ βαρεμάρα είναι η χρήση φορτιστή που δεν έχει ενσωματωμένα καλώδια φόρτισης και θέλει βάλε-βγάλε το καλώδιο από το πορτμπαγκάζ, φαντάσου την ταλαιπωρία να πρέπει να αφαιρείς ολόκληρη την μπαταρία και να την πηγαινοφέρνεις για φόρτιση.
φορτίζει και επιτόπου το συγκεκριμένο αλλά αυτό έχει νόημα για ιδιωτικό χώρος στάθμευσης και μάλλον όχι τόσο σύνηθες για τους υποψήφιους ιδιοκτήτες

 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.764
Reaction score
42.939
Τώρα που είδα στο βίντεο μου αρέσει πολύ, ωραία ιδέα η μπαταρία που γίνεται καροτσάκι και την παίρνεις μαζί σου!
 

Μηνύματα
213
Reaction score
95
Βρε κανείς μας δεν θα πηδηχθεί από το παράθυρο. Αν όμως κάποιος τα βάλει κάτω και θέλει να δει τις λάθος επιλογές του θα τις δει γιατί βγάζουν μάτι, θα καταλάβει πολλά, και θα αλλάξει πολλά. Αν θέλει πάντα.

Παίρνοντας εμένα ως παράδειγμα με τα 20.000χλμ το χρόνο, με απίστευτα οικονομικό τρόπο οδήγησης (δηλαδή χαλαρό γκάζι και πολύ βαριά 80χλμ max ταχύτητα), με το Nissan θέλω 7l/100χλμ. Τα παραπάνω μας δίνουν 1400lt βενζίνη το χρόνο, που μας κάνουν 2.520€ με τιμή στα 1.80€, και 3.290€ με τιμή 2.35€ :o. Και αν προσθέσω και τα έξοδα χρήσης ενός έτους (ασφάλεια, 2,5 services και το 50% από τα ΚΤΕΟ, Ελαστικά και φρένα) τα παραπάνω ποσά επιβαρύνονται με άλλα 870€, χωρίς να υπολογίσει κανείς και ζημιές.
Αν είχα το eUP για τα ίδια χιλιόμετρα θα ξόδευα 254€ καύσιμα, και με φωτοβολταϊκά 0€. Τι να σκεφτώ δηλαδή και πως να δικαιολογήσω την επιλογή μου. Δεν γίνεται.
Τα παραπάνω νούμερα μας λένε ότι 2520€ + 870€ = 3390€ μείον τα 254€ καύσιμα του eUP μας περισσεύουν 3.136€. Να τα κάνω 2500€ για να βάλω μέσα και τα λοιπά έξοδα του eUp; Άντε να τα βάλω. Μας έμειναν 2500€ στην τσέπη ετησίως, που για μένα που κρατάω ένα όχημα για 10 χρόνια τουλάχιστον μας κάνουν 25.000€ στην τσέπη, με τιμή λίτρου στο 1.80€. Πως να το δικαιολογήσει κάποιος αυτό; Στην δεκαετία το πετάω το eUP που λέει ο λόγος και παίρνω άλλο καινούργιο, τσάμπα. Το κρατάω αλλά θέλουν αλλαγή οι μπαταρίες; ΟΚ, πόσο; 5000€; Μας έμειναν 20.000€.

Να πιάσω το V-Strom; Τι να δικαιολογήσω όταν με σημερινές τιμές θέλω 12€/100χλμ τι στιγμή που με το Seat Mo θέλω 0.70€/100χλμ. Θα μου πει κάποιος "τι σχέση έχει το Mo με το V-Strom". Καμία, δεν κάνω σύγκριση μηχανών αλλά επιλογών και χρήσης. Αυτό είναι το θέμα.

Η ηλεκτροκίνηση για όποιον μπορεί και θέλει είναι μονόδρομος. Αν μπορούσα θα ήταν ήδη στο γκαράζ.

Αυτά. 🙂
Πόσο δίκιο έχετε!
 

Gio

Μηνύματα
293
Reaction score
185
Πόσο δίκιο έχετε!
Έχει απόλυτο δίκιο, για την συγκεκριμένη περίπτωση, καί παίρνοντας τον εαυτό του για παράδειγμα.
Αλλά γιατί να πάρουμε τον φίλο alexis για παράδειγμα, που σε ένα post έκανε περισσότερους υπολογισμούς από τον Βέγγο στο "Θά σέ κάνω βασίλισσα", καί όχι κάποιον άλλο πού δεν είναι όλα στη ζωή του τρείς το λάδι τρείς το ξύδι, και μπορεί να γουστάρει να ξοδέψει καί κάτι παραπάνω για την κ@#λ@ ...ευχαρίστηση του;

Βέβαια τώρα που ξαναδιάβασα το ποστ του, γράφει στο τέλος"βέβαια ή ηλεκτροκίνηση για όποιον ΘΈΛΕΙ είναι μονόδρομος", καί εδώ δεν μπορεί να διαφωνήσει κανείς.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.632
Μηνύματα
2.946.880
Members
38.212
Νεότερο μέλος
Falco_1000
Top