Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.916
Reaction score
137.097
Είδες τις εικόνες που ανέβασε ο Κώστας από Άμστερνταμ, Χάγη, πού ήταν δεν ξέρω.
Άμστερνταμ.

Ακόμα και στο κέντρο, ησυχία και πουθενά δε μύριζε Ντίζελ. Γενικά καυσαέριο αυτοκινήτων δεν μυρίζει στους δρόμους τους, το δικό μας το χάλι δε το έχουν ούτε ίχνος.

Τα ΜΜΕ είναι όλα ηλεκτρικά, μέχρι και οι βάρκες στα κανάλια. Περνάει βάρκα εντελώς αθόρυβα, κιχ.

Από μικρές, μέχρι μεγάλες 25-μετρες βάρκες που μεταφέρουν τουρίστες, όλες ηλεκτρικές, όλες αθόρυβες, μηδέν ηχορύπανση.

Τα περισσότερα μηχανάκια στους δρόμους ήταν ηλεκτρικά. Πολλά ηλεκτρικά σκούτερ, άπειρα ηλεκτρικά ποδήλατα.

Ηλεκτρική μικροκινητικοτητα στο μαξ.

Δεν μύριζε καθόλου καυσαέριο ποτέ, ακόμα κι όταν διεσχιζα μεγάλους δρόμους.

Μόλις έφτασα Ελλάδα, χθες βράδυ, έξω από το αεροδρόμιο η μπόχα των ταξί ήταν αποπνικτικη. Είμαστε η Ουγκάντα της Ευρώπης.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.620
Reaction score
30.514
Επιδότηση όμως μπορούν να πάρουν για αγορά ηλεκτρικού scooter ακόμα και τώρα. Το πρόβλημα είναι πως α) οι κατασκευαστές μοτοσυκλετών έχουν μείνει πολύ πίσω στην ηλεκτροκίνηση σε σχέση με την αυτοκινητοβιομηχανία, και β) έχουμε και εκεί τους έξυπνους με τα μίξερ.

Ας βγάλει ένα νόμο η Ευρώπη και για τις μοτοσυκλέτες που να λέει μέχρι 2035, να δούμε μετά πως θα τρέχουν. Η Ελλάδα αν δεν κάνω λάθος είναι η μεγαλύτερη Ευρωπαϊκή αγορά μοτοσικλετών. Ψήνομαι τρελά για ηλεκτρική μηχανή πάντως.
 
Last edited:


Μηνύματα
6.864
Reaction score
5.405
Και στα μηχανάκια και μοτοσυκλέτες ας βγει νόμος, να απαγορευτούν από το 2035 οι συμβατικοί κινητήρες στα καινούρια κι εκεί, κανένα πρόβλημα. Κι ας είμαι μηχανόβιος.

Και να ασκηθεί μεγαλύτερη πίεση στους κατασκευαστές διτρόχων. Δεν μπορεί ολόκληρη Yamaha ή Honda να μην είναι ήδη γεμάτη με ηλεκτρικά και να τις αφήνουμε να ξεζουμίζουν την τεχνογωσία τους παλαιών δεκαετιών. Αποκλείεται να μην μπορούν να βγάλουν ήδη ηλεκτρικές μηχανές όλων των ειδών. Έχουν συμφέροντα και δεν το κάνουν. Πιο εύκολο και φτηνό είναι να βγάζουν παραλλαγές κι εξελιγμένες εκδοχές των ίδιων κινητήρων 20ετίας.

Όπως έκανε μέχρι πρότινος η Toyota στα αυτοκίνητα. Υβριδικά, υβριδικά μας έπρηξε σε ανακοινώσεις κατά την ηλεκτρικών, μέχρι που το πήρε χαμπάρι και θα αρχίσει να βγάζει αβέρτα από δω και πέρα αποκλειστικά ηλεκτρικά.
Respect στην Τοyota για το Prius την τελευταία 20ετία, αλλά κακώς έμεινε πίσω στα ηλεκτρικά. Μάλλον δεν έμεινε πίσω, αλλά ήθελε να ξεζουμίσει για λίγο καιρό ακόμα την αγορά με τα υβριδικά, και οι ανακοινώσεις ήταν για να μην πέσουν οι πωλήσεις της, ενώ από πίσω ετοίμαζαν στρατιά ηλεκτρικών.

 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.221
Reaction score
35.646
Η σχέση κυβερνήσεων και αυτοκινητοβιομηχανίας (πρέπει να) είναι συμβιωτική. Δεν μπορεί ούτε να αφήνεται ελεύθερη η αυτοκινητοβιομηχανία να εφαρμόζει την τεχνολογία που θα της αποφέρει το μεγαλύτερο οικονομικό όφελος, αλλά ούτε και οι κυβερνήσεις να προδικάζουν μέσω αυστηρών κανονισμών την έλευση τεχνολογιών που είτε δεν έχουν αναπτυχθεί ακόμη είτε δεν έχει βρεθεί τρόπος να είναι οικονομικώς συμφέρουσες και βιώσιμες. Είδαμε τι γίνεται με τα Euro6, 6b και δεν συμμαζεύεται, με το διαβόητο dieselgate κλπ. Όλα αυτά είναι απόρροια των υπερβολικά αισιόδοξων κανονισμών που έχει θέσει η ΕΕ.

Από την άλλη, κυριότερος στόχος, εάν όχι μόνος, όλων αυτών των πολιτικών, είναι η μείωση των αερίων του θερμοκηπίου και δη του διοξειδίου του άνθρακα (καθώς δεν είναι το μόνο). Το οποίο είναι πραγματικά σταγόνα στον ωκεανό από το κουκουε του πλανήτη. Η Ευρώπη αντλεί μαζοχιστική απόλαυση από το αυτομαστίγωμα, δεν εξηγείται αλλιώς. Βλέπουμε τι γίνεται με την τρέχουσα ενεργειακή κρίση, που δεν λέμε να βάλουμε σταγόνα νερό στο κρασί μας, μην και στεναχωρηθεί η Γκρέτα.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.820
Reaction score
10.698
Αν και σε γενικές γραμμές συμφωνούμε η ΕΕ παράγει το 18% των ρύπων.
Κίνα 29%, ΗΠΑ 14%.

 

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.836
Reaction score
76.341
Τα ΜΜΕ είναι όλα ηλεκτρικά, μέχρι και οι βάρκες στα κανάλια. Περνάει βάρκα εντελώς αθόρυβα, κιχ.

Από μικρές, μέχρι μεγάλες 25-μετρες βάρκες που μεταφέρουν τουρίστες, όλες ηλεκτρικές, όλες αθόρυβες, μηδέν ηχορύπανση.
Είναι πολλές οι τουριστικής χρήσης ηλεκτρικές βάρκες στην Ολλανδία, λόγω της γεωγραφίας της και της απαγόρευσης των diesel σκαφών στα κανάλια το 2025 (όχι των βενζίνης) αλλά το συνολικό ποσοστό ηλεκτρικών σκαφών παραμένει μικρό.

Σε ανοιχτές θάλασσες θέλουμε πολλάαα χρόνια ακόμα και αν.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.916
Reaction score
137.097
Είναι πολλές οι τουριστικής χρήσης ηλεκτρικές βάρκες στην Ολλανδία, λόγω της γεωγραφίας της και της απαγόρευσης των diesel σκαφών στα κανάλια το 2025 (όχι των βενζίνης) αλλά το συνολικό ποσοστό ηλεκτρικών σκαφών παραμένει μικρό.

Σε ανοιχτές θάλασσες θέλουμε πολλάαα χρόνια ακόμα και αν.
Ναι, δίκιο θα έχεις μάλλον, δε το έψαξα, λέω μόνο ο, τι είδα με τα μάτια μου.

Πχ εδώ σε αυτή τη φωτογραφία:

IMG_20220607_184749.jpg


Όλη η ντουζίνα πλεούμενα που βλέπετε είναι 100% ηλεκτρικά, μηδενός εξαιρουμένου, δεν υπάρχει ούτε δείγμα βενζινοκινητου ή Ντίζελ.

Εντελώς αθόρυβα, μπαίνουν μέσα στα μικρά κανάλια μεταφέροντας 30-60 τουρίστες και το μόνο που ακούς είναι τα 2cm παφλασμού νερού στην πρύμη (πως λέγεται το μπροστά άκρο του σκάφους) που σπρώχνει ήρεμα το νερό.

Μιλάμε για απόλυτη ησυχία, και καμιά μυρουδιά καυσίμου. Μηδέν.

Άμα ήταν με κουπί, θα έκανε πολύ περισσότερη φασαρία. 😜



ΥΓ. Είδα μέσα σε κανάλια κάτι μεγάλες πλωτές εξέδρες που μετέφεραν μεγάλες "φαγάνες", που εσκαβαν κι έκαναν επιδιορθωσεις μέσα στα κανάλια. Και οι εξέδρες ηλεκτρικές, και οι φαγάνες. Δεν ακούγονταν καμία εξάτμιση, μέσα στην ησυχία του καφέ που καθόταν κόσμος δίπλα να χαίρεται τον ήλιο και τη θέα, και δε μυρίζεις εξάτμιση Ντίζελ ούτε για πλάκα.

Στα τελευταία 2-3 χρόνια, οι αλλαγές προς την κατεύθυνση της ηλεκτροκίνησης είναι τρομερές. Προ κοβιντ, έβρισκες μια χαρά ταξί ice. Τώρα από hyundai kona electric μέχρι Τεσλα, διάλεξε, είδα στη σειρά 30 ταξί μετρημένα, ένα ένα ερχόταν να πάρει κόσμο που περίμενε στη σειρά, όλα ήταν ηλεκτρικά. Όλα όμως.

Βεβαίως στους δρόμους, η συντριπτική πλειοψηφία των ΙΧ παραμένουν ICE.

Και στο χαρλεμ είδα κι αυτό το βάτραχο σε προκλητικά 😜 σούπερ άριστη κατάσταση:

IMG_20220607_130502.jpg


Τσιλικο ρε, σα να βγήκε μόλις από την αντιπροσωπεία, φρέσκο μοντέλο. 😂🤣😂
Να τρελαίνεσαι. 🤪🤪🤪🤪
Μπροστά του είχε σε σειρά ένα Τεσλα ς, ένα e-tron και μια ταικαν. Να παίζουν με τον πόνο σου.

ΥΓ. Δε θεωρώ διόλου απίθανο ο βάτραχος να είναι ev. Η εξάτμιση γυάλιζε, ούτε ίχνος μαυρίλας, πιθανώς ντεκόρ. 😎
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.916
Reaction score
137.097
Αυτό ναι, δε τα ξέρω τα καραβίσχια, σχωρέστε με, δε κάνω για καπετάνιος άσε που με πιάνει ναυτία μόνο που τα κοιτάζω. 😂🤣😜

Να συμπληρώσω πως είδα άπειρες θέσεις φόρτισης μέσα στην πόλη, παντού, και δίπλα στα κανάλια κατά μήκος αυτών, διπλές θέσεις φόρτισης κάθε λίγο, πραγματικά άπειρες.

Σε φορτιστές Τεσλα, έριχνα γέλιο. Μέτρησα 32 θέσεις φόρτισης Τεσλα σε 1 σημείο μαζεμένες (16 διπλοί φορτιστές). Φορτιζαν 4 αυτοκίνητα..
 



Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.221
Reaction score
35.646
View attachment 254306

Τσιλικο ρε, σα να βγήκε μόλις από την αντιπροσωπεία, φρέσκο μοντέλο. 😂🤣😂
Να τρελαίνεσαι. 🤪🤪🤪🤪
Μπροστά του είχε σε σειρά ένα Τεσλα ς, ένα e-tron και μια ταικαν. Να παίζουν με τον πόνο σου.

ΥΓ. Δε θεωρώ διόλου απίθανο ο βάτραχος να είναι ev. Η εξάτμιση γυάλιζε, ούτε ίχνος μαυρίλας, πιθανώς ντεκόρ. 😎

Κουκλί.

Μπροστά του τα καινούργια μοιάζουν εξαμβλώματα.

Αλλά θα είναι ολίγον μανίκι να μετατρέψεις τέτοιο αυτοκίνητο σε ηλεκτρικό.
 

Μηνύματα
6.864
Reaction score
5.405
service.jpg



Το συνολικό κόστος για την πρώτη 4ετία για το e-C4 C-Cross διαμορφώνεται στα 210,72€ + ΦΠΑ, σύμφωνα με την ελληνική αντιπροσωπεία.

Συγκεκριμένα:
το 1ο έτος ή 12.500 χλμ. το κόστος είναι στα 18,5€,
το 2o ή 25.000 χλμ. είναι στα 90,56€,
το 4ο είναι στα 101,66€.

Το παραπάνω πρόγραμμα συντήρησης αφορά κανονικές συνθήκες χρήσης (κάθε 2 χρόνια ή 40.000 χλμ., όποιο ολοκληρωθεί πρώτο).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.916
Reaction score
137.097
Κουκλί.

Μπροστά του τα καινούργια μοιάζουν εξαμβλώματα.

Αλλά θα είναι ολίγον μανίκι να μετατρέψεις τέτοιο αυτοκίνητο σε ηλεκτρικό.
Δεν φαινόταν πουθενά να είναι ηλεκτρικό, μπροστά η κονσόλα ήταν αυθεντική, ούτε οθόνες display ούτε τίποτα.

Βεβαίως όλα γίνονται, και το μόνο που με έβαλε σε τέτοια σκέψη ήταν πως γυάλιζε η εξάτμιση, σαν να είναι του κουτιού, βιτρίνας.

Η μετατροπή σε ηλεκτρικό δεν είναι τόσο τρομερή υπόθεση, μη νομίζεις. Σε λίγο θα αρχίσουν να κυκλοφορούν κι εδώ ανάλογα ΚΙΤ, χρειάζεται πρώτα να θεσπιστεί το νομικό πλαίσιο κυκλοφορίας τέτοιων οχημάτων.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.221
Reaction score
35.646
Με ηλεκτροκινητηρες σε κάθε τροχό, που νομίζω εύκολα βγάζουν καμία 30ρια 40ρια άλογα έκαστος, μειώνεις και το βάρος, αφήνεις χώρο να μπούνε οι μπαταρίες, και έχεις και αναγέννηση ενέργειας στην επιβράδυνση. Βέβαια αυξάνεις το μη αναρτημένο βάρος... Θα είχε ενδιαφέρον πάντως.
Χαλαρά έπαιρνα βάτραχο ev κι ας κάνω ούτε 9-10 Χιλ. Χλμ τον χρόνο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.916
Reaction score
137.097
Με ηλεκτροκινητηρες σε κάθε τροχό, που νομίζω εύκολα βγάζουν καμία 30ρια 40ρια άλογα έκαστος
Υπάρχουν ήδη ηλεκτροκινητήρες μια σταλιά, φαντάσου κάτι σα πεπόνι, ελάχιστου βάρους, που βγάζουν και πάνω από 200 άλογα...

Αμα πας με κινητήρα σε κάθε τροχό, φτιάχνεις σφεντόνα με επιδόσεις φόρμουλα 1, αλλά είναι πολύπλοκο το κονσεπτ.

Το απλό βατό κονσεπτ είναι ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα ή στον μπροστά, 100 άλογα το απολύτως μίνιμουμ, και μπαταρίες όσες θες κι όπου θες. Βεβαίως, αναλόγως βάρους μπαταριών θα χρειαστεί επέμβαση στις αναρτήσεις, αλλά εφόσον βγάζεις και πετάς όλο τον κινητήρα που φορούσε, αν απλώς βάλεις ίσου βάρους μπαταρίες στη θέση του κινητήρα που έφυγε, δε πειράζεις τίποτα.

Η μόνη ένδειξη που χρειάζεται, είναι επίπεδο φόρτισης, πράγμα που ανέτως μπορείς να το βλέπεις από το κινητό σου, ή με μια σειρά λεντ κάπου στο καντράν.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.221
Reaction score
35.646
Μα νομίζω ότι ο ισχυρότερος κινητήρας που είχε ποτέ ο βάτραχος, κάτι Παλάς προς τα τελειώματα, έβγαζε μόλις 130 άλογα, παλιότερα έβγαινε και με κάτω από 100 (πραγματικά ελάχιστα για τέτοιο σκάφος). Με 150 ηλεκτρικά άλογα θα γινόταν βολίδα, τουλάχιστον στις επιταχύνσεις μέχρι τα 100.
 

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.836
Reaction score
76.341

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.916
Reaction score
137.097
Μα νομίζω ότι ο ισχυρότερος κινητήρας που είχε ποτέ ο βάτραχος, κάτι Παλάς προς τα τελειώματα, έβγαζε μόλις 130 άλογα, παλιότερα έβγαινε και με κάτω από 100 (πραγματικά ελάχιστα για τέτοιο σκάφος). Με 150 ηλεκτρικά άλογα θα γινόταν βολίδα, τουλάχιστον στις επιταχύνσεις μέχρι τα 100.
Ένα τέτοιο αυτοκίνητο, δεν το φτιάχνεις για να κάνεις 0-100 κόντρες.
Για χαλαρές μετακινήσεις μόνο, εννοείται.

Οι ηλεκτροκινητήρες μπορεί να είναι υψηλών δυνατοτήτων σε ισχύ, αλλά δε τη χρησιμοποιείς όλη, ούτε χρειάζεται, ούτε είναι πάντα εφικτό, καθώς εξαρτάται από το μέγεθος των μπαταριών, τα μέγιστα αμπέρ, κλπ.

Εννοείται πως μπορείς σοφτγουερικά να περιορίσεις την μέγιστη ισχύ, αλλά και τον ρυθμό με τον οποίον αυτή η ισχύς αποδίδεται, ώστε να είναι χαλαρές οι επιταχύνσεις.

Και βεβαίως μπορείς να έχεις modes, όπως τα presets στο ηχοσύστημα, δηλαδή να μπαίνεις σε eco mode με 80 ίππους, μέγιστη ανάκτηση ενέργειας και χαλαρές επιταχύνσεις, σε normal mode να έχεις 120 ίππους με μέτρια ανάκτηση ενέργειας και νορμάλ επιταχύνσεις, και sport mode με 200 άλογα, ακαριαιες επιταχύνσεις και μηδενική ανάκτηση ενέργειας.

Δεν είναι τα ev σα τα ice, που είναι ένα πράμα, ένα ζώο, με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Έχει δυνατότητα προσαρμογής ανά πάσα στιγμή, σε διαφορετικούς ρυθμούς, και μπορεί να είναι προσωπικό για τον καθένα οδηγό το πρισετ, δηλαδή άλλο να παίζει η γυναίκα σου, άλλο εσύ, με το που μπαίνεις να έρχεται στα μέτρα σου.

Ι βί.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.632
Μηνύματα
2.946.902
Members
38.212
Νεότερο μέλος
Falco_1000
Top