Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.961
Reaction score
137.252
Ηλεκτρικά αουντι, με 7 χρόνια δωρεάν σέρβις.


Βεβαίως τα σέρβις είναι τιποτενια, αλλά ακόμα κι έτσι, τα 7 χρόνια μηδενικών εξόδων συντήρησης, είναι ένα Α θέμα.. 😎
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.961
Reaction score
137.252
Αύριο, επιτέλους
Ναι, από αύριο Πέμπτη, καταθέτεις τα χαρτιά.

 






costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.961
Reaction score
137.252
Πινινφαρινα θέλει κανείς; να, βγήκε.


pininfarina-battista-production_100847522_h-1125x743.jpg


Χιλιαοχτακοσιαεβδομηντατεσσερα άλογα.

0-60 MPH in 1.8 seconds, electronically limited to 217 MPH (250+ MPH)


 

Μηνύματα
6.870
Reaction score
5.410
Το νέο μου παιχνίδι είναι να καλύπτω συγκεκριμένη απόσταση χωρίς να καίω ενέργεια.
Σε μια φάση είχα 150 χλμ υπόλοιπο αυτονομίας και 100 χλμ απόσταση μέχρι τον προορισμό μου.
Με πολύ ελαφρύ πόδι στο γκάζι, έφτασα στον προορισμό μου και είχα 100 χλμ αυτονομίας υπόλοιπο.

Ωραία αίσθηση είναι να πηγαίνεις με 70, 80, και 90 ακόμη και επί αρκετά δευτερόλεπτα να βλέπεις στον δείκτη ότι δεν καταναλώνεις ενέργεια. Ή όταν είσαι σε μόνιμη κατηφόρα να βλέπεις τις μονάδες τοις εκατό της αυτονομίας να αυξάνονται σταθερά από το πουθενά.

Τώρα είναι και της μόδας οι αργές ταχύτητες εξάλλου. Με 80 πηγαίνουν πολλοί ελπίζοντας να μειώσουν την κατανάλωση βενζίνης.

Κι εκεί που πας σαν κότα και θέλεις να προσπεράσεις, τσουπ βάζεις sport στον επιλογέα, και πετάγεται το αμάξι σαν κατσίκι και κάνεις με ταχύτητα και ασφάλεια την προσπέρασή σου. Και με ησυχία, ούτε μουγκρητά, ούτε κατεβάσματα ταχύτητας, ούτε γέμισμα στροφών.
 



TGD

Μηνύματα
8.660
Reaction score
8.689
Το νέο μου παιχνίδι είναι να καλύπτω συγκεκριμένη απόσταση χωρίς να καίω ενέργεια.
Ε, κι εγώ είχα πετύχει στην Εγνατία κατανάλωση χαμηλότερη από την εργοστασιακή με την Ε46. Βέβαια σε μια ανηφόρα με προσπέρασε ένα Skoda με τη μηχανή πίσω.
Αν είναι να πηγαίνω με 90 πάω με το ΚΤΕΛ, πληρώνω φθηνότερα, οδηγεί άλλος κι εγώ κιιμαμαιτ, διαβάζω, τεμπελιαζω, ή πιάνω κουβέντα στον διπλανό.
 

Μηνύματα
6.870
Reaction score
5.410
Μόνο που εσύ πάλι καις βενζίνη ακόμη κι αν πας σαν κότα για οικονομία, έστω κι αν είναι χαμηλότερη από την εργοστασιακή. Δηλαδή πόσο, 5 λίτρα; Δηλαδή τα 10 ευρώ στα 100 χλμ είναι η επιτυχία στην καλύτερη περίπτωση.

Εγώ μιλάω για τελείως μηδενική κατανάλωση για μια δεδομένη απόσταση ή και με κέρδος. Διανύεις χιλιόμετρα και αντί να μειώνεται, αυξάνεται η αυτονομία.

Φτηνότερα το ΚΤΕΛ μόνο από βεζνινοκίνητο βγαίνει.
Σε μένα βγαίνει πολύ φτηνότερο το ηλεκτρικό απ' ό,τι το ΚΤΕΛ.

10,50 ευρώ το ΚΤΕΛ για Κασσάνδρεια Χαλκιδικής, για μόλις 85 χλμ! 1 ώρα και 15 λεπτά θέλει στο πήγαινε, και μιάμιση ώρα στο έλα. Συν το κόστος και τον χρόνο μεταφοράς από τους αντίστοιχους σταθμούς ΚΤΕΛ.
Για μηνιαίο εισιτήριο που ρώτησα, πρέπει να ορίσεις ποιες ημέρες του μήνα θα ταξιδέψεις,, αυτές να είναι τουλάχιστον 17, και τις προπληρώνεις με 30% έκπτωση.

18,60 ευρώ πηγαινέλα -30% x 20 μέρες = 260 ευρώ τον μήνα προπληρωτέα (για 3.600 χλμ, 170χλμ πηγαινέλα x 20 μέρες)

Με φορτίσεις αξίας 260 ευρώ στο ηλεκτρικό καλύπτω πολλαπλάσια χλμ.
Προχτές έκανα ταξίδι 1200χλμ με φόρτιση μόνο σε δημόσιους φορτιστές και μου βγήκε 52 ευρώ.
Για Χαλκιδική δεν χρησιμοποιώ καν δημόσιους φορτιστές, οπότε η κατανάλωση είναι ακόμα χαμηλότερη.

Σχετικά με το θέμα ταχύτητας. Όποιος θέλει να τρέχει, μπορεί και με το ηλεκτρικό, πάλι λιγότερα θα ξοδεύει απ' όσο με το βενζινοκίνητο.

Ούτε εγώ πάω μόνιμα σαν κότα.
Και με 130 μέση ωριαία όποτε θέλω πάω Χαλκιδική. Εξάλλου φορτίζω στο εξοχικό, δεν έχω πρόβλημα να μειωθεί η αυτονομία. Ή κάνω μια στάση στα LIDL για ψώνια και προσθέτω δωρεάν σε λίγα λεπτά το 10% που έκαψα παραπάνω επειδή έτρεχα.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.516
Reaction score
7.919
Εγώ μιλάω για τελείως μηδενική κατανάλωση για μια δεδομένη απόσταση ή και με κέρδος. Διανύεις χιλιόμετρα και αντί να μειώνεται, αυξάνεται η αυτονομία.
Αυτό που λες δεν γίνεται, παρά μόνο σε κατηφόρα.

Ο λόγος που βλέπεις την αυτονομία να αυξάνεται, είναι επειδή το αυτοκίνητο καταλαβαίνει πως οδηγείς πιο οικονομικά απ'ότι είχε υπολογίσει, οπότε σιγά σιγά σου προσθέτει χιλιόμετρα, γιατί καταλαβαίνει πως με αυτή την οδήγηση θα βγάλεις παραπάνω. Αυτό φυσικά είναι κάτι που συμβαίνει και στα βενζινοκίνητα.

Αν μιλάμε για συνεχόμενη ελαφριά κατηφόρα, τότε ναι, μπορεί η κατανάλωση να ισορροπήσει στο μηδέν. Αλλά εκεί και στο βενζινοκίνητο η κατανάλωση (με την ίδια ταχύτητα) δεν θα είναι 5 λίτρα, αλλά ελάχιστη.

Κατά τα άλλα το ότι το ηλεκτρικό είναι πολύ πιο οικονομικό, είναι προφανές, αν και δεν έχω υπολογίσει μέχρι τι τιμή κιλοβατώρας ισχύει αυτό. Με Φ/Β σίγουρα ισχύει για πάντα 😛.


Σχετικά με το θέμα ταχύτητας. Όποιος θέλει να τρέχει, μπορεί και με το ηλεκτρικό, πάλι λιγότερα θα ξοδεύει απ' όσο με το βενζινοκίνητο.
Μα κι εγώ γι'αυτό πήρα ηλεκτρικό μεταξύ άλλων, για να μπορώ να τρέχω όσο θέλω χωρίς να σκέφτομαι την κατανάλωση. Μόνο στα πέριξ όμως, αν μιλάμε για μεγάλο ταξίδι δεν έχει νόημα. Όχι λόγω κόστους, αλλά λόγω χρόνου, θα καθυστερήσεις πολύ παραπάνω. Όταν οι φορτίσεις γίνουν πραγματικά τούρμπο, εκεί το συζητάμε.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.961
Reaction score
137.252
Ο λόγος που βλέπεις την αυτονομία να αυξάνεται, είναι επειδή το αυτοκίνητο καταλαβαίνει πως οδηγείς πιο οικονομικά απ'ότι είχε υπολογίσει, οπότε σιγά σιγά σου προσθέτει χιλιόμετρα, γιατί καταλαβαίνει πως με αυτή την οδήγηση θα βγάλεις παραπάνω. Αυτό φυσικά είναι κάτι που συμβαίνει και στα βενζινοκίνητα.
Κάτι ξέχασες.
Κάτι που δεν γίνεται στα ice.

Την πραγματική φόρτιση της μπαταρίας κατά την κατηφόρα, όταν το έχεις σε σταθερή ταχύτητα με κρουζ κοντρόλ, και την ενέργεια της κατηφόρας μέσω regenaration την βάζει πίσω στη μπαταρία.

Αν δεν αφήσεις ελεύθερο το αυτοκίνητο να τσουλησει, ανεβάζοντας ταχύτητα (δηλαδη μετατρεποντας την διαφορά υψομετρικού σε αυξημένη ταχύτητα κύλισης) τότε φορτίζει η μπαταρία κανονικά.

Δηλαδή πραγματικά φορτίζει την μπαταρία κατά την κατηφόρα, δεν είναι "μειωμένη καταναλωση".

Εγώ είδα πολλές φορές να ανεβαίνει το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας κατά την κατάβαση μιας κατηφόρας, πχ από Κοζάνη προς Βέροια, στο τέλος πριν φτάσεις στο ισιαδι της Βέροιας, μόνο σε κείνη την κατηφόρα των 3 χιλιομέτρων περίπου, παίρνει 1% πάνω η μπαταρία.

Κατά την κατηφόρα αυτή, που την έκανα πρόσφατα, η φόρτιση της μπαταρίας (regenerative braking από cruise control) γινόταν με 18 έως 27 kW ισχύ φόρτισης (το έβλεπα στις ενδείξεις του infotainment), δηλαδή υπερδιπλάσια ισχύ από τον οικιακό τριφασικό φορτιστή των 11 kW.

1% της μπαταρίας μου, είναι 0,58 kWh.

Ας πούμε 20 kW μέση ισχύ φόρτισης κατά την κατηφόρα, δηλαδή παίρνεις 20 kWh σε 60 λεπτά κατηφόρας, τις 0.58kwh τις παίρνεις σε 1 λεπτό και 45" (2.6χλμ με 90χλμ/ω).

Αυτό δε γίνεται στα ice, δε μπορείς να δεις να γεμίζει το τεποζιτο σε μια κατηφόρα.

Στα ev μια χαρά γίνεται. Φορτίζει κανονικά στην κατηφόρα, σα να το έχεις στη μπριζα.
 

Μηνύματα
6.870
Reaction score
5.410
Δεν χρειάζεται να είναι κατάβαση βουνού, και με μια ελαφριά κλίση συνεχόμενη η κατανάλωση είναι μεταξύ ελάχιστης, μηδενικής ή και με κέρδος. Παίζεις μεταξύ αυτών των τριών.
Στην κατάβαση βουνού δεν το συζητώ, εκεί αποθηκεύεις κανονικά ενέργεια.
Δεν μιλάω για τον υπολογιστή ταξιδίου, αλλά για τα πραγματικά αποθέματα kWh.

Στο βενζινοκίνητο, όσο και οικονομικά να πηγαίνεις, πάλι καις.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.613
Reaction score
84.281
Κάτι ξέχασες.
Κάτι που δεν γίνεται στα ice.

Την φόρτιση της μπαταρίας κατά την κατηφόρα, όταν το έχεις σε σταθερή ταχύτητα με κρουζ κοντρόλ, και την ενέργεια της κατηφόρας μέσω regenaration την βάζει πίσω στη μπαταρία.

Αν δεν αφήσεις ελεύθερο το αυτοκίνητο να τσουλησει, ανεβάζοντας ταχύτητα (δηλαδη μετατρεποντας την διαφορά υψομετρικού σε αυξημένη ταχύτητα κύλισης) τότε φορτίζει η μπαταρία κανονικά.

Δηλαδή πραγματικά φορτίζει την μπαταρία κατά την κατηφόρα, δεν είναι "μειωμένη καταναλωση".

Εγώ είδα πολλές φορές να ανεβαίνει το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας κατά την κατάβαση μιας κατηφόρας, πχ από Κοζάνη προς Βέροια, στο τέλος πριν φτάσεις στο ισιαδι της Βέροιας, μόνο σε κείνη την κατηφόρα των 3 χιλιομέτρων περίπου, παίρνει 1% πάνω η μπαταρία.

Κατά την κατηφόρα αυτή, που την έκανα πρόσφατα, η φόρτιση της μπαταρίας γινόταν με 18 έως 27 kW ισχύ φόρτισης, δηλαδή υπερδιπλάσια ισχύ από τον οικιακό τριφασικό φορτιστή των 11 kW.

1% της μπαταρίας μου, είναι 0,58 kWh.

Ας πούμε 20 kW μέση ισχύ φόρτισης κατά την κατηφόρα, δηλαδή παίρνεις 20 kWh σε 60 λεπτά κατηφόρας, τις 0.58kwh τις παίρνεις σε 1 λεπτό και 45" (2.6χλμ με 90χλμ/ω).
Στο Β οδηγάς ή στο D με assist?
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.961
Reaction score
137.252
Στο Β οδηγάς ή στο D με assist?
Πάντα στο Β, αλλά για το συγκεκριμένο θέμα δεν έχει διαφορά αν χρησιμοποιείς cruise control.

D χρησιμοποιώ μόνο μεταξύ 100% και 90% της μπαταρίας, διότι σε κείνο το εύρος, δεν λειτουργεί το regeneration καθόλου, υπό την έννοια της αποθήκευσης ενέργειας στην μπαταρία. Λειτουργεί μόνο ως μείωση κατανάλωσης. Αυτό ισχύει σε όλα τα ev.
Γι αυτό το λόγο από 100% σε 90% πάει πιο γρήγορα σε όλα τα ev, από ότι πχ από 90% σε 80%, διότι με κανένα φρενάρισμα δεν δίνεις ενέργεια πίσω στη μπαταρία.

Cruise control χρησιμοποιώ σχεδόν πάντα, στο 90% των διαδρομών μου, ιδίως κατά την κίνηση μέσα στην πόλη, μέσα στην Τσιμισκή πχ με τα φανάρια. Βάζω ένα cruise control στα 40χλμ/ω, και δε πατάω ούτε γκάζι ούτε φρένο τίποτα, με πάει, ακολουθεί τη ροή των αυτοκινήτων. Μια χαρά.
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.648
Μηνύματα
2.947.665
Members
38.217
Νεότερο μέλος
zero_IQ
Top