Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.516
Reaction score
7.919
Κάτι ξέχασες.
Κάτι που δεν γίνεται στα ice.

Την πραγματική φόρτιση της μπαταρίας κατά την κατηφόρα
Δεν το ξέχασα φυσικά, αλλά δεν έχει νόημα σαν σύγκριση.

Ναι, φορτίζουν στην (μεγάλη) κατηφόρα αλλά και τα συμβατικά την κατεβαίνουν με σχεδόν μηδενική κατανάλωση την κατηφόρα. Αλλά κάτι πλήρωσες για να ανέβεις το βουνό, οπότε πρέπει να δεις τη συνολική διαδρομή (ανέβα-κατέβα). Προφανώς και εκεί τα ηλεκτρικά είναι πιο οικονομικά, όπως είναι και στην ευθεία, αλλά το να συγκρίνουμε μόνο την κατηφόρα δεν λέει κάτι.

Εγώ απάντησα σε αυτό που έγραψε ο @flash αρχικά:

Το νέο μου παιχνίδι είναι να καλύπτω συγκεκριμένη απόσταση χωρίς να καίω ενέργεια.
Σε μια φάση είχα 150 χλμ υπόλοιπο αυτονομίας και 100 χλμ απόσταση μέχρι τον προορισμό μου.
Με πολύ ελαφρύ πόδι στο γκάζι, έφτασα στον προορισμό μου και είχα 100 χλμ αυτονομίας υπόλοιπο.
Για μια απόσταση δηλαδή 100χλμ, το range του έπεσε 50χλμ αντί να πέσει 100. Αυτό ΔΕΝ είναι μηδενική κατανάλωση ενέργειας, είναι απλά οικονομική οδήγηση και θα μπορούσες να έχεις αντίστοιχο αποτέλεσμα και με ένα συμβατικό. Όχι μόνο αυτό, θα μπορούσες να κάνεις τα 100χλμ και το range σου να μην έχει πέσει καθόλου (και σε ηλεκτρικό και σε συμβατικό) και προφανώς ούτε σε αυτή την περίπτωση θα είχαμε μηδενική κατανάλωση ενέργειας.

Αν δεν μιλάμε για το range αλλά για το υπόλοιπο της μπαταρίας, μηδενική πτώση θα είχαμε μόνο στην κατηφόρα. Οπότε πάμε πάλι στο πρώτο point.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.962
Reaction score
137.252
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΣΤΟ ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 2


Α. Για Επιχειρήσεις



1. Σύσταση εταιρίας ή Γενικό Πιστοποιητικό από ΓΕΜΗ ή έναρξη εργασιών στη Δ.Ο.Υ. (μόνο για ατομικές επιχειρήσεις)
2. Πιστοποιητικό νόμιμης εκπροσώπησης από ΓΕΜΗ
3. Εκτύπωση Κωδικών Αριθμών Δραστηριότητας από gsis.gr.
4. Έντυπο Ε3 ή Ν της τελευταίας φορολογικής χρήσης
5. Υπεύθυνη Δήλωση περί μη πτώχευσης / μη υποβολής αίτησης πτώχευσης και περί μη θέσης σε αναγκαστική διαχείριση / μη υποβολής αίτησης για θέση σε αναγκαστική διαχείριση.
6. Επίσημη προσφορά/ές η οποία θα φέρει υπογραφή και σφραγίδα του προμηθευτή
7. Υπεύθυνη Δήλωση σώρευσης κρατικών ενισχύσεων (με γνήσιο της υπογραφής ή να έχει εκδοθεί από το gov.gr ).
8. Δήλωση έναρξης εργασιών στη Δ.Ο.Υ. (στην περίπτωση ατομικής επιχείρησης).

Αν έχει επιλεγεί η απόσυρση οχήματος
9. Άδεια κυκλοφορίας του/των προς απόσυρση οχήματος
10. Απόδειξη καταβολής τελών κυκλοφορίας τρέχοντος έτους

Αν έχει επιλεγεί επιδότηση και για τον φορτιστή
11. Επίσημη προσφορά για το/τα σημείο/α επαναφόρτισης Η/Ο
12. Έντυπο Ε9 ή μισθωτήριο συμβόλαιο από το www.gsis.gr
13. Φωτογραφία του χώρου που περιλαμβάνει την/τις θέση/θέσεις στάθμευσης
14. Υπεύθυνη Δήλωση ότι το/τα σημείο/α επαναφόρτισης Η/Ο προορίζεται για ιδιωτική χρήση από την επιχείρηση (θεωρημένη)



B. ΓΙΑ ΙΔΙΩΤΕΣ

1. Αντίγραφο Αστυνομικής Ταυτότητας / διαβατηρίου / διπλώματος οδήγησης
2. Επίσημη προσφορά οχήματος με υπογραφή και σφραγίδα του προμηθευτή
3. (Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας / συγκυριότητας) Υπεύθυνη Δήλωση, θεωρημένη με το γνήσιο της υπογραφής, με την οποία δηλώνουν την συναίνεση τους για να καθίσταται ο ένας συγκύριος εξουσιοδοτημένο πρόσωπο και εκχωρούν την απαίτηση τους στον συγκύριο.
4. Έντυπο Ε1 τελευταίας φορολογικής χρήσης.
Αν έχετε 3 τέκνα και πάνω
5. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.
Αν έχει επιλεγεί η απόσυρση οχήματος
6. Άδεια κυκλοφορίας του προς απόσυρση οχήματος
7. Απόδειξη καταβολής τελών κυκλοφορίας τρέχοντος έτους ή βεβαίωση Δ.Ο.Υ. για καταβολή τελών

Αν έχει επιλεγεί επιδότηση και για τον φορτιστή
8. Επίσημη προσφορά για το σημείο επαναφόρτισης Η/Ο
9. Έντυπο Ε9 ή μισθωτήριο συμβόλαιο από το www.gsis.gr





ΥΓ.
Ναι, φορτίζουν στην (μεγάλη) κατηφόρα αλλά και τα συμβατικά την κατεβαίνουν με σχεδόν μηδενική κατανάλωση την κατηφόρα.
Αυτά. 👍

Το ένα φορτίζει, το άλλο κατεβαίνει με μηδενική.

Το ένα γεμίζει το τεποζιτο, το άλλο δε μπορεί να το γεμίσει.

Το ίδιο συμβαίνει σε κάθε φρενάρισμα μέσα στην πόλη.

Αυτή είναι η έννοια του regeneration. 😎


Αν δηλαδή ανέβεις πάνω ψηλά στον Όλυμπο με ένα ev και τέρμα πάνω αδειάσει η μπαταρία στο 1%, κι έχεις αυτονομία για 4-5 χιλιόμετρα, αμα πάρεις την κατηφόρα με regenarative φρένο, στο τέλος της κατηφόρας θα έχεις αρκετή ενέργεια στη μπαταρία για να πας Θεσσαλονίκη, να κάνεις 100+ χιλιόμετρα. Έχει "γεμίσει" το "τεποζιτο" στο κατέβασμα.

Με ένα ice άμα φτάσεις πάνω στον Όλυμπο με άδειο "τεποζιτο", αν τυχόν καταφέρεις να βγάλεις την κατηφόρα χωρίς να σβήσει, τότε θα μείνεις από καύσιμα μόλις τελειώσει η κατηφόρα, δε πάει πουθενά.


Το όμοιο συμβαίνει σε κάθε κατηφόρα, είτε μικρή είτε μεγάλη, και γενικά σε κάθε φρενάρισμα στα ev, επιστρέφει ενέργεια πίσω στην μπαταρία, βλέπεις αρνητική κατανάλωση.

Αρνητική κατανάλωση
δεν υπάρχει στα ice. Μηδενική, ή σχεδόν μηδενική, υπάρχει και στα ice.
 
Last edited:

Μηνύματα
6.870
Reaction score
5.410
Και σε μικρή κλίση φορτίζει, δεν χρειάζεται να κατέβεις από τον Όλυμπο.

Ενώ πατάς ελαφρά το γκάζι μπορείς να το έχεις επί αρκετή ώρα σε κατάσταση φόρτισης.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.962
Reaction score
137.252
Βγήκα για μπύρες με τον υπεύθυνο της vw εδώ, δντης τεχνικού τμήματος σε υποκατάστημα τέλος πάντων δεν έχει σημασία, μου λέει του είπε ο κουμπάρος του προχθές να του βρει ή να του παραγγείλει ένα id3, για να το αγοράσει όσο γρήγορα γίνεται.

"Ξέχνα το" του είπε του κουμπάρου του, δεν υπάρχει τίποτα, όλα έχουν εξαντληθεί, ακόμα και μεταχειρισμένα, έκθεσης, όλα, δεν υπάρχει τίποτα και παραγγελία τώρα θα πάει 1,5 χρόνο πίσω η παράδοση, καλό 2024.

Όποιος παρήγγειλε παρήγγειλε. Κλείσαμε πουλήσαμε.

Πλέον θα υπάρξουν κάποια τεμάχια iD5, όχι πολλά, μη φανταστείς τρελά νούμερα, αλλά οκ, θα υπάρξουν κάποια διαθέσιμα στην ελληνική αγορά:


Του είπε του κουμπάρου του, αν θέλει iD5 έχει καλώς, ειδάλλως να δει κάνα Τεσλα. 🤣😂😜

Οπότε από δω και πέρα, το id3 βγάλτε το από την εξίσωση, η παραγωγή είναι πολύ μικρή για τη ζήτηση που υπάρχει, και δεν έχει λογική να παραγγείλεις σήμερα αυτοκίνητο, πες Αύγουστο του 2022, για να παραλάβεις το 2024..

Γενικώς, μη παίρνετε ev.
Πραγματικά δε φτάνουν. Δεν είναι αστείο. 😜


ΥΓ. Άμα το βγάλω για πώληση τέλος 23 ή αρχές 24, προβλέπω να παίρνω την αξία του σε καινούριο. 🤣😂😜
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.962
Reaction score
137.252
Tesla Giga Berlin produced the first test Model Ys with a structural battery pack and 4680 cells. Although it is not in mass production yet, the test samples indicate that the production line for these vehicles with the latest technology is ready.

Although mass production of the Model Y using this new technology will not begin until a few months from now, this is still very good news. This indicates that Tesla has been successful in modernizing the production line and is ready to start production with these new technologies as soon as the production of 4680 cells begins at the site.

Also, centering the battery in the car increases safety. Now Tesla's cars can be even more protected from side impact. In addition, a centrally located battery enhances driving performance, namely agility. These improvements also result in a 10% weight reduction, a 14% increase in range, a significant reduction in the number of parts, and the overall increased structural integrity of the vehicle.







ΥΓ...



 
Last edited:



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.962
Reaction score
137.252
Δείτε ένα βίντεο, που αξίζει να το δείτε.
Το τελευταίο του μουνρο.




Μοντελ Υ...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.962
Reaction score
137.252
Για όσους δήθεν ανησυχούν για τις τιμές των μπαταριών, σε περίπτωση που χρειαστούν πλήρη αντικατάσταση, να ενδεικτικές τιμές φουλ μπαταρίας από λιφ:

Screenshot_20220731_121205_com.facebook.katana.jpg


Να σημειωθεί πως πολλά λιφ εδώ στην Ελλάδα, από δικά μας παιδιά, γνωστούς και φίλους, έχουν συμπληρώσει πάνω από 200.000χλμ χωρίς φυσικά να χρειάζεται αλλαγή η μπαταρία, και με μικρή (αναμενόμενη) πτώση της χρήσιμης χωρητικότητας.

Και κανένας από όλους αυτούς εδώ, δεν έχει αλλάξει ακόμα ούτε τακάκια ούτε δίσκους στα φρένα. 😁

Πάμε τώρα σε κάτι που θα πρέπει να ανησυχείτε, σε αντίθεση με το παραπάνω περί μπαταριών που δε πρέπει να ανησυχείτε.


Ανησυχείστε, δεν ξέρω αν το πήρατε πρέφα, αλλά τα κονδύλια του προγράμματος είναι συγκεκριμένα:


Screenshot_20220731_121217_com.facebook.katana.jpg
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.613
Reaction score
84.281
Ανησυχείστε, δεν ξέρω αν το πήρατε πρέφα, αλλά τα κονδύλια του προγράμματος είναι συγκεκριμένα:
Η συντριπτική πλειοψηφία των αιτήσεων είναι για ποδήλατα και πατίνια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.962
Reaction score
137.252
Η συντριπτική πλειοψηφία των αιτήσεων είναι για ποδήλατα και πατίνια.
Πολύ φοβάμαι πως θα μπουν εταιρείες με μια 10-δα ev σε κάθε αίτηση, που σημαίνει 80.000 ευρώ επιδότηση για κάθε εταιρεία.

Για αρχή βάλε όλες τις εταιρείες ενοικίασης, και μετά όλες τις υπόλοιπες μεγάλες εταιρίες για μεταφορές πραγμάτων (ημιφορτηγά κλπ), και με υπαλλήλους που κάνουν πολλά χιλιόμετρα στάνταρ.

Και πολύ φοβάμαι πως θα τελειώσει σύντομα το κονδύλι, κι όποιος πρόλαβε πρόλαβε.




ΥΓ. ενδιαφέρον σημείο, αποτελεί η διαφορά που υπάρχει στην ποικιλία διαθέσιμων ev ως επιλεξιμων στο πρόγραμμα επιδότησης:

Λίστα του κινουμαι 1.


147 επιλέξιμα οχήματα

Λιστα του κινούμαι 2

266 επιλέξιμα οχήματα

Σημαντική αύξηση διαθέσιμων μοντέλων σε λιγότερο από ένα χρόνο.

Στα δε επαγγελματικά φορτηγά η διαφορά είναι 34 με 153.

Πλέον υπάρχουν 153 επιλογές ημιφορτηγών και φορτηγών, και οι εταιρείες νομίζω πως θα πέσουν να τα πλακώσουν..
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.962
Reaction score
137.252
Πάμε με εικόνες, που γίνονται εύκολα αντιληπτές.

Τα δεδομένα είναι αυτά:

received_5402459803147229.jpeg
received_1111848092779579.jpeg
received_1158186698384301.jpeg



Θα κάνω την πρόβλεψη πως το μοντελ Υ θα είναι το πιο καλοπουλημενο μοντέλο αυτοκινήτου παγκοσμίως (ανεξαρτήτως καυσίμου, με τα ice μέσα) για το 2022 και για τα επόμενα 2 χρόνια, εκτός εάν συμβεί κάποια κοσμογονικη αλλαγή.

Μην μπαίνετε καν στον κόπο να το συζητήσετε πριν δείτε το βίντεο που ανέβασα πριν.
 




Μηνύματα
213
Reaction score
95
Τον είδα σε βενζινάδικο στο πουθενά μεταξύ Ιωαννίνων και Πρέβεζας και σκέφτηκα να τον φωτογράφηση για το παρόν νήμα:
IMG_20220729_130139.jpg
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.962
Reaction score
137.252
Μετάφραση από γερμανικά είναι

Screenshot_20220803_005947_com.facebook.katana.jpg

Screenshot_20220803_005926_com.facebook.katana.jpg


Έχουν πλέον ξεφύγει υπερβολικά πολύ οι παραγγελίες και κατ'επεκτασιν οι καθυστερήσεις, μιλάμε για >1,5 έτος..

Με τόσο τεράστια άνοδο της ζήτησης στα ev, είναι βέβαιο ότι δεν προλαβαίνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να καλύψουν την ζήτηση.

Στην Αυστραλία εμφανίστηκε το εξής τρελό: υπάρχουν αγγελίες πώλησης Τεσλα από ιδιώτες, σε τιμή κατά 20.000$ υψηλότερη του καινούριου! Πρόκειται για αυτοκίνητα που είτε μόλις παρέλαβαν, εντελώς καινούρια, είτε για ελαφρώς μεταχειρισμένα με λίγες εκατοντάδες χλμ, είτε για αυτοκίνητα που θα παραλάβουν εντός του τρέχοντος μηνός. Αρχίζουν να είναι τόσο μεγάλες οι καθυστερήσεις, που κάποιοι επιτήδειοι εκμεταλλεύονται την παράδοση επί τόπου, με καπέλο 20 χιλιάρικα! 😜



Months-old Tesla Model 3s with only a few hundred miles on the clock are selling for around A$130,000 ($91,000) or higher in Australia, more than one-third above the price of a new one.

That’s because the delivery time for a brand-new model is so long Down Under — up to nine months — that buyers are losing patience. They’re paying huge premiums to skip the queue, even if it means settling for a second-hand car.

Even older EVs such as Nissan’s Leaf are selling for more than they were two years ago, he said. A Hyundai Ioniq 5 can take 12 months from order to delivery, and there’s a two-year wait for an EV6 from Kia, he said.

“Demand has just been unprecedented,” Broese van Groenou said. “We can’t keep up.”

🤣😂😁😜
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.962
Reaction score
137.252
ΚΙΑ λέει στο άρθρο παραπάνω, 2 χρόνια αναμονή, δηλαδή έχουν ήδη πουλήσει όλη την παραγωγή της διετίας που έρχεται...

Όσο για το πρόγραμμα κινούμαι ηλεκτρικά 2, και τα ελληνικά δεδομένα, θα το πω ακόμα μια και τελευταία 😎 φορά:

Όποιος προλάβει είναι.

Εξηγούμαι:

Για τα φυσικά πρόσωπα από τα 50.000.000€ το πρόγραμμα δίνει το 30%, δηλαδή 15.000.000€. Από αυτά τα χρήματα θα αφαιρέσουμε το 35% που αφορά μηχανάκια και ποδήλατα και τελικά μένουν 9.750.000€.

Από το διάστημα Ιανουαρίου 2022 έως και τον Ιούνιο του 2022 (Α' εξάμηνο 22) ταξινομήθηκαν 1286 ev που δικαιούνται επιδότησης.
Αν λάβουμε υπόψιν έναν μέσο όρο 8.000€ ανά αίτηση καθώς κάποια αυτοκίνητα με το 30% προ φόρων έχουν μικρότερη επιδότηση από 8000 και κάποιοι θα πάρουν επιπλέον 500€ για φορτιστή, 1000€+ σαν πολύτεκνο, 1000€ σαν ΑΜΕΑ, βλέπουμε ότι με μια απλή διαίρεση ότι τα αυτοκίνητα που θα επιδοτηθούν είναι 1218 (ΧΙΛΙΑ ΔΙΑΚΟΣΙΑ ΔΕΚΑ ΟΚΤΩ).

Βέβαια στα 1286 αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν αρκετά είναι εταιρειών κάτι που δεν το γνωρίζουμε.

Όσοι ενδιαφέρονται να αγοράσουν ή όσοι έχουν παραγγείλει και περιμένουν, πρέπει να κρατάνε μικρό καλάθι.

Στο κινούμαι ηλεκτρικά 1, το κονδύλιο ήταν διπλάσιο με μικρότερη επιδότηση ανά όχημα. Στο κινούμαι ηλεκτρικά 2, με αυξημένο ποσό επιδότησης, και με αυξημένο αριθμό οχημάτων για εταιρείες, έχουν τα μισά λεφτά να δώσουν. Θα τελειώσουν πολύ γρήγορα. 😎

Διάβασα τυχαία μια μικρή τοπική εταιρεία μεταφοράς κόσμου προς και από το αεροδρόμιο, πήρε 10 Fiat scudo ηλεκτρικά, ώστε να πάρει το μάξιμουμ της επιδότησης.
Γίνεται πανηγύρι... 🤣😂😜😁



ΥΓ. (αντιγράφω)
Μέχρι στιγμής έχουμε δει αιτήσεις με αριθμό μέχρι και 41ΧΧ να έχουν περάσει τον πρώτο έλεγχο (έχουν λάβει email ότι είναι επιλέξιμοι και έχουν ενταχθεί).
Είναι όλες για φυσικά πρόσωπα (ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α) δεν έχουμε δει μέχρι τις 2-8-2022 καμία που αφορά επιχείρηση.
Οι αιτήσεις ελέγχονται σειριακά (first in - first out) με την ημερομηνία υποβολής τους.
Είναι λογικό οι αιτήσεις των φυσικών προσώπων που δεν έχουν απόσυρση και φορτιστή να είναι πιο εύκολες στον έλεγχο οπότε και παίρνουν πρώτες έγκριση.
Όταν μια αίτηση πάρει έγκριση σημαίνει πως κλειδώνει το ποσό της αίτησης και αφαιρείται από το διαθέσιμο ποσό της κατηγορίας.
Θα υπάρχουν αιτήσεις με ελλείψεις οι οποίες θα λάβουν email που θα πρέπει να απαντηθεί μέσα σε 5 μέρες και αιτήσεις που θα απορριφθούν.
Το πρόγραμμα θα καλύψει 1200 περιπου ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Φυσικών προσώπων και 3200 περίπου ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ επιχειρήσεων.
Υπάρχει η πρόβλεψη ώστε το 35% (25%+10%) που αφορά τα μηχανακια - μικροαυτοκίνητα και ποδήλατα αν δεν καλυφθεί να πάνε στα αυτοκίνητα.
 
Last edited:


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.649
Μηνύματα
2.947.667
Members
38.217
Νεότερο μέλος
zero_IQ
Top