Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
7.435
Reaction score
1.515
Με συγχωρείς, αλλά εντός πόλης, με 2 EV που έχω (Τέσλα και φολγκζβάγκεν) η μέση κατανάλωση είναι συνήθως 12 kWh/100km, μπορεί και σημαντικά λιγότερο, έως 10 είναι εφικτό, και πιο κάτω εάν τύχει "κίνηση":

View attachment 312744

Ταυτόχρονα, στην "κίνηση" η κατανάλωση των θερμικών εκτοξεύεται με το σταμάτα ξεκίνα..

Η διαφορά δηλαδή, όσον αφορά εξοικονόμηση χρημάτων από κατανάλωση, μέσα στην πόλη, είναι τεράστια.

Το 17kWh/100km ισχύει για εκτός πόλης, για αυτοκινητόδρομους, γενικά για ταχύτητες 110-130km/h, αναλόγως αεροδυναμικής του αυτοκινήτου (εκεί μετράει).
Δεν ξέρω κατά πόσο είναι δεδομένο ότι ο επαγγελματίας θα οδηγεί πιο οικονομικά από τον ιδιώτη οδηγό. Αλλά δέχομαι ότι μπορεί ο μέσος όρος να περιλαμβάνει μεγαλύτερο μερίδιο ανοικτών οδών που είναι λιγότερο ευνοϊκές για τα ηλεκτρικά από ότι το μποτιλιάρισμα. Πιθανώς λοιπόν το όφελος να είναι ακόμη μεγαλύτερο.

Επίσης και ο υπολογισμός του κόστους ενέργειας είναι όμως σχετικά ευνοϊκός, από το δίκτυο μεν, μόνο με τις ανταγωνιστικές χρεώσεις δε, χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν και η αύξηση της χρέωσης λόγω υψηλής κατανάλωσης. Ενώ φυσικά δεν έχει ληφθεί υπόψιν και η πιθανότατη επιβολή φορολογίας στο ρεύμα με κάποιον τρόπο ώστε να αντικαταστήσει τα χαμένα έσοδα από τις πωλήσεις καυσίμων.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.511
Reaction score
135.821
Επί σειράς ετών είχα διάφορα ντίζελ αυτοκίνητα.
6 λίτρα στα 100, εντός πόλης, οριακά έβγαζα. Με πολύ μεγάλη προσπάθεια..

Με EV, χωρίς τόσο μεγάλη προσπάθεια, βγάζω κάτω από 12 kWh/100. Δηλαδή, να φεύγω ρουκέτα στα φανάρια, όχι "χαλαρά".
 

TGD

Μηνύματα
8.539
Reaction score
8.532
Οι ταρίφες της επαρχίας αγοράζουν τα μεταχειρισμένα των Αθηνών. Έτσι δουλεύει το σύστημα με τα ηλικιακά όρια των ταξί.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.409
Reaction score
30.265
. Το κόστος της μπαταρίας : ξέρουν ότι με συχνές φορτίσεις, και ειδικά ταχυφορτίσεις θα πρέπει να αγοράζουν νέα μπαταρία κάθε τρεις και λίγο, αν όχι νέο αμάξι.
Δεν έχουν άδικο. Πρόσφατα μάλιστα είδαμε Tesla Μ3 στο οποίο έκαναν μόνο ταψυφορτίσεις και όλες στο 100% ως test και η μπαταρία κοντά στα 200.000χλμ βγήκε off.

Όσοι δουλεύουν το αυτοκίνητο 24/7 με τρεις βάρδιες δεν θα έχουν χρόνο να φορτίσουν το αυτοκίνητο σε αργή φόρτιση και άρα να επωφεληθούν του χαμηλού κόστους.
Από εκεί και πέρα, όποιος το δουλεύει το ταξί για 1-2 βάρδιες την ημέρα, δηλαδή μένει το ταξί ένα οκτάωρο σε αργή (=φτηνή) φόρτιση θα έχει ξεκάθαρα οικονομικά οφέλη τα οποία δεν έχει λογαριάσει μάλλον. Σε βαθμό που ενδεχομένως να μην τον επηρεάζει το να αλλάξει αυτοκίνητο στα 3-4 χρόνια.
Αυτό προϋποθέτει ιδιόκτητο πάρκινγκ.

Οι ταρίφες στην Αθήνα κάνουν μεταξύ 150-400 χλμ την ημέρα (ανάλογα με το αν είναι μόνοι τους, αν δουλεύουν αεροδρόμιο, κλπ). Μιλάμε για 50-150.000 χλμ το έτος. Σε 3 έτη μπορεί εύκολα λοιπόν να έχουν 300-400.000 χλμ.
Αυτό θέλει από ένα έως και τρία σετ ελαστικών το χρόνο. Δηλαδή 1000€ - 3000€. Στην τριετία 3000€ - 9000€ για ελαστικά. Δεν ξέρω αν θέλω να κλάψω ή να γελάσω.


Με ντίζελ καίνε 10 λεπτά του € για κάθε χιλιόμετρο (6 λτ/100 χλμ επί 1,60€ το λίτρο). Με ηλεκτρικό καίνε 3-4 λεπτά του € για κάθε χιλιόμετρο (17 kWh/100 χλμ επί 0,2€/kWh). Η διαφορά έξι λεπτών το χιλιόμετρο, επί 300.000 χλμ, σημαίνει εξοικονόμηση 18.000€ ΜΟΝΟ από καύσιμα. Συνεπώς η εξοικονόμηση στην τριετία αρκεί για μία αντικατάσταση μπαταρίας, χωρίς να λάβουμε υπόψιν και την τρομερή εξοικονόμηση λόγω τρομερά χαμηλότερου κόστους συντήρησης
Δεν έχει και τόση σημασία η κατανάλωση, αλλά ο τρόπος φόρτισης. Όσο και να καίει αν φορτίζει έξω καληνύχτα. Αν είναι στο σπίτι μπορεί να είναι μέχρι και τζάμπα.
Πάνε να τα πεις αυτά στους ταξιτζήδες στο Άμστερνταμ, όλοι με EV, να γελάνε μέχρι δακρύων. 😁🤪😂🤣

Και όχι μόνον στο Άμστερνταμ.
Δεν ξέρω τι κάνουν στην Ολλανδία ούτε με ενδιαφέρει. Δεν έχω ιδέα τι συνθήκες επικρατούν εκεί σε όσα έχω αναφέρει, οπότε δεν μπορώ να κάνω καμία σύγκριση.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.511
Reaction score
135.821
έκαναν μόνο ταψυφορτίσεις και όλες στο 100% ως test και η μπαταρία κοντά στα 200.000χλμ βγήκε off.
180.000 χλμ έχει εγγύηση.

Σπάνια είναι τα περιστατικά που θα χαλάσει η μπαταρία στα 200.000χλμ, πλέον η αναμενόμενη ζωή της μπαταρίας εκτιμάται κατά μέσο όρο πάνω από 1.000.000 χλμ.

Στο μάλλον ακραίο παράδειγμα που χάλασε η μπαταρία αμέσως μετά τη λήξη της εγγύησης, θα πρέπει να συνυπολογίσουμε τα έξοδα συντήρησης ενός ice για αυτά τα χιλιόμετρα, διότι το EV δεν χρειάζεται καμία συντήρηση.

Δεν ξέρω τι έξοδα συντήρησης έχει ένας ντιζελοκινητηρας για να βγάλει 200.000 χλμ, ούτε ανά πόσα χιλιόμετρα αλλάζουν λάδια, φίλτρα λαδιού, φίλτρα αέρα, φίλτρα πετρελαίου, ιμάντες, φρένα, δίσκους, κλπ, κλπ κλπ, ξέρουμε όμως πως η τιμή μιας ολόκληρης μπαταρίας σε Τέσλα LR είναι στα 12 χιλιάρικα, ενώ σε VW γίνεται αντικατάσταση ενός module κι όχι ολόκληρης της μπαταρίας.

Λιγότερο είναι η συντήρηση του ice?
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.409
Reaction score
30.265
Τώρα που το σκέφτομαι μπορούν να κάνουν μια επαγγελματική ενεργειακή κοινότητα, να φτιάξουν όσα περισσότερα φωτοβολταϊκά πάρκα μπορούν και να φορτίζουν στο σπίτι τζάμπα, όποτε θέλουν μέσα στη μέρα.
Μπορούν επίσης να κάνουν σταθμούς φόρτισης μόνο για ηλεκτρικά ΤΑΧΙ ως ΣΑΤΑ με τους φορτιστές να είναι πάνω σε VNM για φθηνή ενέργεια. Στα 0.06€/kWh, όσο είναι και ένα PPA.
Μπορούν επίσης να βρουν μια μεγάλη εταιρεία που έχει ή θα φτιάξει νέο πάρκο και να κάνουν συμβόλαιο PPA για τους παραπάνω σταθμούς φόρτισης.

Όλα αυτά βέβαια πρέπει να τους τα πει κάποιος, να τους τα εξηγήσει με απλά λόγια, και να κάνει και το κράτος αυτά που πρέπει. Τα PPAs για παράδειγμα.


- - - -


πλέον η αναμενόμενη ζωή της μπαταρίας εκτιμάται κατά μέσο όρο πάνω από 1.000.000 χλμ.
Στο ΙΧ που φορτίζει βράδυ με αργή φόρτιση.

Στο μάλλον ακραίο παράδειγμα που χάλασε η μπαταρία αμέσως μετά τη λήξη της εγγύησης, θα πρέπει να συνυπολογίσουμε τα έξοδα συντήρησης ενός ice για αυτά τα χιλιόμετρα, διότι το EV δεν χρειάζεται καμία συντήρηση
Αυτά ισχύουν για τα ΙΧ που φορτίζουν σπίτι. Ακόμα και σε αυτά που φορτίζουν έξω συνέχεια τα νούμερα δεν είναι τόσο ευνοϊκά όσο θα ήθελες. Εξάλλου το λένε και άλλοι πλέον όχι μόνο εγώ. Και άσε εμένα εγώ δεν έχω ΕV. Tα λένε και αυτοί που έχουν. Αν δεν έχεις χώρο στάθμευσης δεν παίρνεις ηλεκτρικό. Τουλάχιστον τώρα. Αργότερα δεν ξέρω, δεν είμαι προφήτης
 
Last edited:

Μηνύματα
16.427
Reaction score
23.187
αλλιώς ας κάνουν απεργεία, να αδειάσουν και οι δρόμοι.
δεν ευχόμουν τίποτα άλλο

αχ και να κρατήσει καμιά βδομάδα να χαλαρώσουμε λίγο
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.511
Reaction score
135.821
Κατά την γνώμη μου, στις πιάτσες ταξί, όπου αυτά κάθονται στη σειρά για μπόλικη ώρα, θα πρέπει να τοποθετηθούν DC φορτιστές (5-10-15 αναλόγως πιάτσας) με ισχύ φόρτισης 20-30 kW, όχι περισσότερο, δε χρειάζεται.
Με έξυπνα συστήματα διαμοιρασμού ισχύος, αναλόγως αριθμού EV που ταυτόχρονα είναι κουμπωμένα, κι αναλόγως της ισχύος που ζητάει το καθένα.

Είναι στο "χέρι τους" να επιτύχουν κάποιο "επαγγελματικό" συμβόλαιο με κάποιον πάροχο (πχ ΔΕΗ blue) για χαμηλό κόστος φόρτισης, το οποίο θα είναι και προς όφελος του παρόχου, αφού θα έχει εγγυημένα υψηλή χρήση και κατανάλωση σε αυτές τις θέσεις ταξί, άρα θα μπορούσε να είναι πολύ κοντά στο κόστος ρεύματος οικιακής χρήσης.

Βεβαίως είναι στο χέρι του κλάδου τους να φτιάξουν ενεργειακές κοινότητες και να παίρνουν το ρεύμα που οι ίδιοι παράγουν.

Λύσεις υπάρχουν, που να μειώσουν πάρα πολύ, έως και να μηδενίσουν, το κόστος των "καυσίμων" τους. Μια επένδυση σε φωτοβολταϊκά με αποθήκευση, θα μπορούσε να τους δίνει δωρεάν ρεύμα για 30 χρόνια.
 

Μηνύματα
6.818
Reaction score
5.354
Δεν θα εκπλαγώ αν οι ίδιοι οι ταξιτζήδες πάνε και τους σπάσουν τους φορτιστές στις πιάτσες μόλις μπουν, ταυτόχρονα και με μια απεργία.
 


Μηνύματα
6.818
Reaction score
5.354
Από το πόσο ξεβρωμίζει η πόλη όταν κάνουν απεργία οι ταξιτζήδες φαίνεται πόσο πολύ επιβαρύνουν με την κίνησή τους.

Βέβαια αν ακούσεις τους ίδιους, θέλουν να σε κάνουν να πιστέψεις ότι τους χρωστάει το κράτος κι από πάνω, λες και κάνουν λειτούργημα.
 

Μηνύματα
7.435
Reaction score
1.515
Για να είμαστε δίκαιοι βέβαια, όταν κάνουν απεργία κάνουν για μία ημέρα, μία φορά το χρόνο π.χ.. Αν ήταν μία απεργία διαρκείας (π.χ. για ένα μήνα σερί ή δύο ημέρες την εβδομάδα με ανοικτή την αγορά για μήνες σερί) θα βλέπαμε άλλα πράγματα, καθώς κακά τα ψέματα το ταξί στην Ελλάδα είναι σχετικά οικονομικό και το χρησιμοποιεί πλήθος κόσμου για τις μετακινήσεις του.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.409
Reaction score
30.265
Μια επένδυση σε φωτοβολταϊκά με αποθήκευση, θα μπορούσε να τους δίνει δωρεάν ρεύμα για 30 χρόνια.
Δεν υπάρχει αυτό, καθώς δεν συμφέρει η επένδυση μπαταριών στα φωτοβολταϊκά ακόμα. Άσε τι λέει το κράτος. Εξάλλου το λένε και οι επενδυτές, όχι μόνο εγώ. Οι μπαταρίες της μίας ώρας που λέει το Υπουργείο είναι κωμωδία όχι μόνο ενεργειακά αλλά και οικονομικά. Δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί τις χαμηλές τιμές στον κύκλο ημέρας. Για να υπάρχει κάποια λογική όχι μόνο οικονομικά αλλά και στην συμβολή του στο δίκτυο ξεκινάμε από τις 4-5 ώρες και πάνω. Πράγμα ασύμφορο με τις τιμές που τρέχουν αυτή την στιγμή.

Μεγάλος επενδυτής έχει αναφερθεί στο θέμα αποθήκευση, και μόνο για την Αττική, είπε πως θα χρειαστούμε 15-20 χρόνια.

Άσχετο - σχετικό και με τα ΤΑΧΙ λόγω ηλεκτροκίνησης. Μέχρι το 2040 η ΕΛΛΑΔΑ θα πρέπει να διπλασιάσει τον υπάρχον ηλεκτρικό δίκτυο. Σε 16 χρόνια πρέπει να φτιάξει άλλο ένα δίκτυο 😅. Αν θέλει να εκμεταλλευτεί σωστά την επέλαση των ΑΠΕ χωρίς σοβαρές μελέτες, και λόγω των φορτίων που θα αυξηθούν από τα EVs, αντλίες κλπ.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.409
Reaction score
30.265
Και κάτι ακόμα σχετικό με την Ελλάδα και τα EVs. Και αυτή όπως και η παραπάνω πληροφορία είναι από το Renewable & Storage Forum.

Παρατηρείται ήδη υπερφόρτωση μετασχηματιστών σε διάφορα σημεία, και μάλιστα μερικές φορές κάπως εντελώς οριακά (ένα κλικ πριν το black out δηλαδή) λόγω της νυχτερινής φόρτισης.
Επίσης, παρατηρείται η αλλαγή καμπύλης ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας λόγω EVs και κλιματικής αλλαγής. Οι ζεστές νύχτες του καλοκαιριού σε συνδυασμό με την νυχτερινή φόρτιση έχουν ήδη ξεπεράσει τα peaks της χειμερινής περιόδου.
 
Last edited:

Μηνύματα
3.409
Reaction score
11.246
απ αόριστον την απεργία παρακαλώ.
Θυμαμαι θολά πριν πολλά χρόνια σε μια απεργία μερικών ημερών των ταξιτζήδων στη Θεσσαλονίκη «δάκρυσε η καμήλα» απο το μποτιλιάρισμα , όλοι πήραν τα αυτοκίνητα τους και δεν κουνιόταν τπτ , κόψαμε φλέβες, εμείς έχουμε μόνο λεωφορεία , εσείς έχετε επιλογές, τώρα και με το flyover …. Θα κλείσει η πόλη.
 

Μηνύματα
16.427
Reaction score
23.187
μπορεί, δω χάμω όμως όταν κάνουν απεργία οι ταξιτζήδες είναι καλύτερα και από όταν είναι κλειστά τα σχολεία.
έχω πει χρόνια πίσω οτι κει σαπάν έχετε ένα αψυχολόγητο κυκλοφοριακό θέμα, ο καθένας παίρνει το ιχ για αποστάσεις των 4 και 5 χλμ προς το κέντρο της πόλης ενώ λόγω σχήματος είναι απίθανο να βρίσκεσαι οπουδήποτε και να μην εξυπηρετεί τουλάχιστον ένα λεωφορείο (από καλαμαριά πχ παίζει να εξυπηρετούν πάνω απο 5).
επιπλέον επειδή δεν υπάρχουν θέσεις στάθμευσης τα βαντ όπου να ναι και γίνεται ακόμα χειρότερο το θέμα.
συν το ότι οδηγείτε πολύ αργά, γίνεται συνδυασμός φονικός.
σύνδρομο κούρσας πρέπει να είναι (ακόμα) όπως και στην Αθήνα εν μέρη, δεν είναι θέμα μετρό , απλά νοοτροπίας.
Χώρια που οι οδηγοί των λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη θέλουν οι μισοί λιθοβολισμό και οι άλλοι μισοί μαστίγωμα για τον τρόπο που οδηγούν.
 

Μηνύματα
6.818
Reaction score
5.354
Για να είμαστε δίκαιοι βέβαια, όταν κάνουν απεργία κάνουν για μία ημέρα, μία φορά το χρόνο π.χ.
Για να μην ταλαιπωρηθεί το κοινό πιστεύεις κάνουν απεργία για μια μόνο μέρα;
Για να μη θυσιάσουν ούτε ένα ευρώ παραπάνω.

Πιο σφιχτοχέρηδες από τους ταξιτζήδες δεν υπάρχουν. Συν την κουτοπονηριά τους, ότι δήθεν δεν μπορεί να τους πιάσει κορόιδο κανείς, πώς να δούμε μετά πολλά ηλεκτρικά ταξί.
 

Μηνύματα
7.435
Reaction score
1.515
Για να μην ταλαιπωρηθεί το κοινό πιστεύεις κάνουν απεργία για μια μόνο μέρα;
Για να μη θυσιάσουν ούτε ένα ευρώ παραπάνω.

Πιο σφιχτοχέρηδες από τους ταξιτζήδες δεν υπάρχουν. Συν την κουτοπονηριά τους, ότι δήθεν δεν μπορεί να τους πιάσει κορόιδο κανείς, πώς να δούμε μετά πολλά ηλεκτρικά ταξί.
Δεν έγραψα κάπου για τα κίνητρα τους που δεν με αφορούν κιόλας. Αλλά όταν κάνουν απεργία μια στο τόσο αυτοί που εξυπηρετούνται για τις μετακινήσεις τους με τα ταξί απλώς δεν θα μετακινηθούν, με αποτέλεσμα να μην φανεί η επίδραση στην κυκλοφορία. Αν κρατήσει παραπάνω όμως η απεργία θα χρειαστεί να μετακινηθούν και όσοι μετακινούνται με τα ταξί και τότε θα φανεί αν είναι καλύτερα η χειρότερα.

Μεθαύριο που από το πουθενά κάνουν απεργία προφανώς η κίνηση θα είναι μειωμένη στην Αθήνα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.511
Reaction score
135.821
 



Τελευταια Μηνυματα

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.338
Μηνύματα
2.937.317
Members
38.172
Νεότερο μέλος
GBOUGAS
Top