Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
6.959
Reaction score
5.508
Αφού δεν ακούνε με το καλό οι ταρίφες, καιρός ν’ αρχίσουν να επιβάλλονται δυσβάσταχτα τέλη κυκλοφορίας στις παλιατζούρες τους.

Μια χαρά θ’ αρχίσουν να κοιτάνε τα ηλεκτρικά με άλλο μάτι μετά.

Άντε, γιατί πολύ εξουσία το είδαν οι ταξιτζήδες. POS δεν θέλανε, ηλεκτρικά δεν θέλουνε, ό,τι γουστάρουν κάνουν, χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανέναν και για τίποτα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.975
Reaction score
30.916
ΤΑΧΙ παλιατζούρα έχω να δώ πολλά χρόνια, τουλάχιστον στα μέρη που κυκλοφορώ.

Εγώ τους καταλαβαίνω, και αν ήμουν ταξιτζής μάλλον δεν θα έπαιρνα ΕV για ταξί. Μόνο για ΙΧ. Αν δεν έχει δικό του πάρκινγκ τα καύσιμα είναι μία η άλλη. Από θέμα συντήρησης, ασφάλισης και ελαστικών, πάλι μια η άλλη είναι. Εκεί που πληρώνεις λίγα στο ένα στο άλλο πληρώνεις ακριβά κάτι άλλο. Οπότε μέχρι στιγμής για αυτόν που δεν έχει πάρκινγκ είναι μία η άλλη. Πάμε τώρα στο σημαντικότερο για αυτούς. Για πόσο χρονικό διάστημα δεν θα έχει αμάξι αν τρακάρει. Για πόσο χρονικό διάστημα δεν θα είναι σε θέση να βγάλει μεροκάματο και να ζεί από τα έτοιμα. Εκεί τα νούμερα είναι υπέρ του θερμικού.
 

Μηνύματα
6.959
Reaction score
5.508
Γι' αυτό ακριβώς πρέπει με το ζόρι να γίνει η αλλαγή, και όχι μόνο με επιδοτήσεις.

Αν τους αφήσεις τους ταξιτζήδες να αποφασίσουν μόνοι τους, ούτε σε εκατό χρόνια δεν θα αλλάξουν αυτά που ξέρουν.

Δεν γίνεται να περπατάς στο πεζοδρόμιο δίπλα από πιάτσα ταξί και να μην μπορείς να πάρεις ανάσα από το ντουμάνι που βγάζουν στη σειρά τα ταξί για να την πέφτουν μέσα οι ταρίφες στο κλιματιστικό τους.

Κάποια στιγμή πρέπει να γίνει η αλλαγή. Με τον ρυθμό που πάμε, οι ιδιώτες θα αποκτήσουν ηλεκτρικά, τα λεωφορεία θα γίνουν ηλεκτρικά, και θα έχουμε τους ταξιτζήδες ακόμα με diesel, για να μην ξεβολευτούν.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.975
Reaction score
30.916
Εμ δεν πάει έτσι, επειδή το θέλουν κάποιοι. Αν δεν έχει λογική η επένδυση, αν δεν βγαίνουν τα νούμερα, δεν θα γίνει. Απλά και όμορφα. Τώρα το τι θέλει ο καθένας είναι άσχετο.
 

Μηνύματα
1.012
Reaction score
2.838
Είναι μια καλή αρχή.
Σωστός!

Με δεδομένο πως τα ταξί στην Αττική υπολογίζονται περίπου στα 14.000 οχήματα (για την υπόλοιπη Ελλάδα δε γνωρίζω αν υπάρχουν συγκεντρωτικά στοιχεία) , αν συνεχιστεί αυτή η δυναμική ανάπτυξη, σε μόλις 378 χρόνια θα έχει εξηλεκτριστεί πλήρως ο Αθηναϊκός κίτρινος στόλος!!! :biggrin::laugh:
 

Μηνύματα
6.959
Reaction score
5.508
Εμ δεν πάει έτσι, επειδή το θέλουν κάποιοι. Αν δεν έχει λογική η επένδυση, αν δεν βγαίνουν τα νούμερα, δεν θα γίνει. Απλά και όμορφα. Τώρα το τι θέλει ο καθένας είναι άσχετο.
Μια χαρά πάει έτσι. Επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα και την υγεία του συνόλου. Δεν είναι επειδή "το θέλουν κάποιοι".

Ακριβώς το αντίθετο. Δεν μπορεί επειδή θέλουν κάποιοι (οι ταξιτζήδες) να μην ξεβολευτούν, να διαιωνίζεται μια επιβαρυντική για την ατμόσφαιρα κατάσταση.

Κάθε ταξί κάνει ίσα με 2 εκατομμύρια χλμ στη δεκαετία. Κι αυτά μέσα στην πόλη. Χιλιάδες τόνους diesel καταναλώνει κάθε ένα ταξί από τα χιλιάδες ταξί της πόλης.
Θα είναι εγκληματικό να περάσουν αρκετά χρόνια από τώρα και να παραμένουν οι ταξιτζήδες με τα diesel τους, επειδή έτσι τους βολεύει.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.975
Reaction score
30.916
Μια χαρά είναι τα περισσότερα από αυτά. Εγώ βλέπω συνέχεια καινούργια Mercedes & Skoda.

Θα είχε ενδιαφέρον να μας πεις τι θα έλεγες αν σε ανάγκαζαν να κάνεις μια μεγάλη επένδυση στη δουλειά σου ενώ δεν έχει κανένα νόημα - οικονομικό όφελος, επειδή κάποιοι έτσι θέλουν. Τι θα έλεγες αν η επένδυση που σε αναγκάζουν να κάνεις στην πρώτη στραβή θα σου έφερνε περισσότερα προβλήματα παρά λύσεις.

Το θέμα των ΤΑΧΙ δεν είναι απλό. Δεν λύνεται με μια κυβερνητική απόφαση, έτσι απλά. Είμαι δε βέβαιος πως αν στο πρόγραμμα υπήρχαν και υβριστικά τα νούμερα θα ήταν πολύ καλύτερα.
 
Last edited:

vasilisnt

Golden Boy!
Μηνύματα
2.111
Reaction score
2.750
Αφού δεν ακούνε με το καλό οι ταρίφες, καιρός ν’ αρχίσουν να επιβάλλονται δυσβάσταχτα τέλη κυκλοφορίας στις παλιατζούρες τους.

Μια χαρά θ’ αρχίσουν να κοιτάνε τα ηλεκτρικά με άλλο μάτι μετά.

Άντε, γιατί πολύ εξουσία το είδαν οι ταξιτζήδες. POS δεν θέλανε, ηλεκτρικά δεν θέλουνε, ό,τι γουστάρουν κάνουν, χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανέναν και για τίποτα.
ζωνη ασφαλειας δεν θελουνε....
 

Μηνύματα
6.959
Reaction score
5.508
Μόνο αναγκαστικά μπορεί να γίνει αλλαγή. Αλλιώς πώς το φαντάζεσαι ότι μπορεί να γίνει;

Θα σου αρέσει δηλαδή η εικόνα 10 χρόνια από τώρα να είναι ακόμα τα ταξί σχεδόν όλα diesel;
Εμένα όχι απλά δεν μου αρέσει, αλλά το θεωρώ εγκληματικό να αφεθεί στην τύχη της και στην απόφαση του εκάστοτε ταξιτζή η πορεία του εξηλεκτρισμού του στόλου των ταξί.

"Κανένα νόημα-όφελος"; Μα περιβαλλοντικό είναι το όφελος και μέγα.
"Επειδή κάποιοι θέλουν;" Το επαναλαμβάνεις; Καπρίτσιο δικό μου το θεωρείς;
Δεν βλέπεις τι όγκο καυσαερίων θα γλυτώσει η πόλη;

2023 και μόλις τώρα επιβάλλεται η χρήση POS στα ταξί! Μην τυχόν και ξεβολευτούν οι ταξιτζήδες!

Για μένα που ρωτάς, μια χαρά πληρώνω όσα μου επιβάλλονται. POS, υποχρεωτικές αναβαθμίσεις εξοπλισμού κτλ.

Αν είχα ταξί, θα ντρεπόμουν, αφού υπάρχει άλλη λύση, να ντουμανιάζω την πόλη με άπειρα καυσαέρια 20 ώρες το 24ωρο καθημερινά.
Εδώ με τη μηχανή που πάω κέντρο μια φορά στις τόσες και ντρέπομαι.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.975
Reaction score
30.916
Μόνο αναγκαστικά μπορεί να γίνει αλλαγή. Αλλιώς πώς το φαντάζεσαι ότι μπορεί να γίνει;
Καμία επένδυση δεν πρέπει και δεν μπορεί να γίνεται εξαναγκαστικά. Δεν υπάρχει αυτό.

Θα σου αρέσει δηλαδή η εικόνα 10 χρόνια από τώρα να είναι ακόμα τα ταξί σχεδόν όλα diesel;
Εμένα όχι απλά δεν μου αρέσει, αλλά το θεωρώ εγκληματικό να αφεθεί στην τύχη της και στην απόφαση του εκάστοτε ταξιτζή η πορεία του εξηλεκτρισμού του στόλου των ταξί.
Όχι δεν θα μου άρεσε, και θα πέταγα τη σκούφια μου αν ήταν αύριο όλα ηλεκτρικά. Δεν γίνεται όμως. Το πρώτο πράγμα που μετρά σε κάθε επένδυση είναι το οικονομικό. Αν τα νούμερα λένε όχι τότε είναι όχι. Δεν υπάρχει κάτι άλλο και δεν έχει καμία σημασία τι θέλω εγώ.

Όταν κατεβάσουν τη φόρτιση σε νορμάλ κόστος, όταν γεμίσουν την Αθηνα ταχυφορτιστές, όταν μάθουν οι οδικές τι πρέπει να έχουν μαζί τους και πώς μεταφέρουν ένα ηλεκτρικό, όταν μάθουν τα συνεργεία τι γίνεται με τα ηλεκτρικά, όταν έχουν απόθεμα ανταλλακτικών και όταν υπάρχουν συνεργεία με γνώση εκτός αντιπροσωπείων τότε κάτι θα γίνει.
 

Μηνύματα
6.959
Reaction score
5.508
Καμία επένδυση δεν πρέπει και δεν μπορεί να γίνεται εξαναγκαστικά. Δεν υπάρχει αυτό.
Και πρέπει και μπορεί.
Παράδειγμα το POS.

Αν τους αφήσεις τους ταξιτζήδες, με μαύρο cash και diesel θα θέλουν να είναι μέχρι να δύσει ο ήλιος.
 


melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.861
Reaction score
43.137
Ενα καλό πρώτο βήμα θα ήταν να τους αναγκάσει να έχουν ηλιακό "καπέλο" ΤΑΧΙ, θα φορτίζει όλη τη μέρα και τη νύχτα θα καίει η λάμπα χωρίς να επιβαρύνεται το περιβάλλον. Ολα εγώ πια;
 

Μηνύματα
7.508
Reaction score
1.617
Αν δεν απατώμαι ήδη από 1/1/2025 δεν θα ταξινομούνται θερμικά ταξί. Η νοοτροπία των ταξιτζήδων μέχρι στιγμής ήταν ότι θα τρέξουν όλοι μέχρι τότε να πάρουν το πιο καινούριο διαθέσιμο Skoda και να μπορέσουν να τη βγάλουν με θερμικό για άλλη μία δεκαπενταετία μέχρι το 2040.

Πέρυσι το καλοκαίρι πηγαινοερχόμουν τακτικά με ταξί και συνήθιζα να τους πιάνω κουβέντα για το θέμα. Αυτό στο οποίο κατέληξα είναι ότι έχουν βασικές αμφιβολίες για το όλο ζήτημα:

1. Το κόστος της μπαταρίας : ξέρουν ότι με συχνές φορτίσεις, και ειδικά ταχυφορτίσεις θα πρέπει να αγοράζουν νέα μπαταρία κάθε τρεις και λίγο, αν όχι νέο αμάξι.
2. Όσοι δουλεύουν το αυτοκίνητο 24/7 με τρεις βάρδιες δεν θα έχουν χρόνο να φορτίσουν το αυτοκίνητο σε αργή φόρτιση και άρα να επωφεληθούν του χαμηλού κόστους.
3. Το τρακάρισμα δεν το είχαν σκεφτεί νωρίτερα λογικά όσο θα αρχίζουν να υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία από όσα κυκλοφορούν (νομοτελειακά κάποια θα τρακάρουν) θα προκύπτουν νέα δεδομένα.

Από εκεί και πέρα, όποιος το δουλεύει το ταξί για 1-2 βάρδιες την ημέρα, δηλαδή μένει το ταξί ένα οκτάωρο σε αργή (=φτηνή) φόρτιση θα έχει ξεκάθαρα οικονομικά οφέλη τα οποία δεν έχει λογαριάσει μάλλον. Σε βαθμό που ενδεχομένως να μην τον επηρεάζει το να αλλάξει αυτοκίνητο στα 3-4 χρόνια.

Οι ταρίφες στην Αθήνα κάνουν μεταξύ 150-400 χλμ την ημέρα (ανάλογα με το αν είναι μόνοι τους, αν δουλεύουν αεροδρόμιο, κλπ). Μιλάμε για 50-150.000 χλμ το έτος. Σε 3 έτη μπορεί εύκολα λοιπόν να έχουν 300-400.000 χλμ.

Με ντίζελ καίνε 10 λεπτά του € για κάθε χιλιόμετρο (6 λτ/100 χλμ επί 1,60€ το λίτρο). Με ηλεκτρικό καίνε 3-4 λεπτά του € για κάθε χιλιόμετρο (17 kWh/100 χλμ επί 0,2€/kWh). Η διαφορά έξι λεπτών το χιλιόμετρο, επί 300.000 χλμ, σημαίνει εξοικονόμηση 18.000€ ΜΟΝΟ από καύσιμα. Συνεπώς η εξοικονόμηση στην τριετία αρκεί για μία αντικατάσταση μπαταρίας, χωρίς να λάβουμε υπόψιν και την τρομερή εξοικονόμηση λόγω τρομερά χαμηλότερου κόστους συντήρησης.

Οι πρώτοι που θα πάρουν και διαφημίσουν στους φίλους τους ότι α) κερδίζουν ένα μισθό ετησίως σε πετρέλαια και β) ξεχάσαν τι θα πει συνεργείο, θα είναι αυτοί που θα αποτελέσουν τη μαγιά για την διείσδυση της ηλεκτροκίνησης και στα ταξί.

Για το τρακάρισμα, προφανώς α) μικτή, β) θα πρέπει να βρεθεί φόρμουλα, τουλάχιστον για τους επαγγελματίες, ώστε οι ασφαλιστικές να παρέχουν αυτοκίνητο αντικατάστασης. Νομίζω ότι όταν σιγά σιγά αυξηθούν τα ηλεκτρικά ταξί θα σκεφτούν οι ασφαλιστικές να βγάλουν τέτοια πακέτα που να παρέχουν αντικατάσταση και με ηλεκτρικό. Λογικά θα μπορούσαν από τώρα να παρέχουν αυτοκίνητο αντικατάστασης θερμικό.

Αναφορικά με το POS δεν είναι ζήτημα μόνο φοροδιαφυγής (που το βρίσκω τραγικό να πρέπει αυταπασχολούμενοι μηχανικοί με σχέση εξαρτώμενης εργασίας να έχουν υποχρέωση POS αλλά όχι οι ταρίφες), αλλά και ικανοποίησης του πελάτη. Προσωπικά αποφεύγω να πάρω ταξί εκτός εφαρμογής μόνο και μόνο επειδή δεν έχω σχεδόν ποτέ πάνω μου "ψιλά" δηλαδή ένα μίγμα από τάλιρα και εικοσάρικα ώστε να μην μου μουτρώσει ο ταρίφας που δεν του δίνω ακριβές αντίτιμο, επειδή δεν είναι μόνο ότι κανείς τους δεν έχει POS, αλλά και κανείς τους δεν έχει ρέστα.
 

Μηνύματα
16.799
Reaction score
23.843
αν δε κάνω μεγάλο λάθος , υπάρχει ηλικιακό όριο στα ταξί , 7 χρόνια στην αττική και τα μεγάλα αστικά κέντρα και 14 στην υπόλοιπη Ελλάδα, άρα αν δεν ταξινομούνται θερμικά από το 25 , νομοτελειακά θα αλλάξουν όλα είτε το θέλουν είτε όχι.
αλλιώς ας κάνουν απεργεία, να αδειάσουν και οι δρόμοι.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.451
Reaction score
138.381
Με ηλεκτρικό καίνε 3-4 λεπτά του € για κάθε χιλιόμετρο (17 kWh/100 χλμ επί 0,2€/kWh).
Με συγχωρείς, αλλά εντός πόλης, με 2 EV που έχω (Τέσλα και φολγκζβάγκεν) η μέση κατανάλωση είναι συνήθως 12 kWh/100km, μπορεί και σημαντικά λιγότερο, έως 10 είναι εφικτό, και πιο κάτω εάν τύχει "κίνηση":

1000009177.jpg


Ταυτόχρονα, στην "κίνηση" η κατανάλωση των θερμικών εκτοξεύεται με το σταμάτα ξεκίνα..

Η διαφορά δηλαδή, όσον αφορά εξοικονόμηση χρημάτων από κατανάλωση, μέσα στην πόλη, είναι τεράστια.

Το 17kWh/100km ισχύει για εκτός πόλης, για αυτοκινητόδρομους, γενικά για ταχύτητες 110-130km/h, αναλόγως αεροδυναμικής του αυτοκινήτου (εκεί μετράει).
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.861
Reaction score
43.137
17 στην έδρα αθήνα και νομίζω θεσσαλονίκη, 21 στην υπόλοιπη χώρα.

Τα οποία 17 στα χρόνια του κορωνοϊου ειχαν φτάσει πρακτικά 19-20 με απαλλαγή λόγω έκτακτων συνθηκών.
 

Μηνύματα
6.959
Reaction score
5.508
Δεν κατάλαβα γιατί πρέπει να τους έχουμε στα πούπουλα τους ταξιτζήδες μην τυχόν και δυσαρεστηθούν, μην τυχόν και δυσανασχετήσουν, μην τυχόν και ζημιωθούν.
 

Μηνύματα
16.799
Reaction score
23.843

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.451
Reaction score
138.381
Εγώ τους καταλαβαίνω, και αν ήμουν ταξιτζής μάλλον δεν θα έπαιρνα ΕV για ταξί. Μόνο για ΙΧ. Αν δεν έχει δικό του πάρκινγκ τα καύσιμα είναι μία η άλλη. Από θέμα συντήρησης, ασφάλισης και ελαστικών, πάλι μια η άλλη είναι. Εκεί που πληρώνεις λίγα στο ένα στο άλλο πληρώνεις ακριβά κάτι άλλο. Οπότε μέχρι στιγμής για αυτόν που δεν έχει πάρκινγκ είναι μία η άλλη. Πάμε τώρα στο σημαντικότερο για αυτούς. Για πόσο χρονικό διάστημα δεν θα έχει αμάξι αν τρακάρει. Για πόσο χρονικό διάστημα δεν θα είναι σε θέση να βγάλει μεροκάματο και να ζεί από τα έτοιμα. Εκεί τα νούμερα είναι υπέρ του θερμικού.
Πάνε να τα πεις αυτά στους ταξιτζήδες στο Άμστερνταμ, όλοι με EV, να γελάνε μέχρι δακρύων. 😁🤪😂🤣

Και όχι μόνον στο Άμστερνταμ.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.007
Μηνύματα
2.958.784
Members
38.275
Νεότερο μέλος
sakell
Top