Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.607
Reaction score
30.501
Και τους φορτιστές υβριδικών πρέπει να δηλώσουμε; :p 🙄
Αν λες αυτόν που έρχεται μαζί με το όχημα καλύτερα να ρωτήσεις τον ΔΕΔΔΗΕ. Αν λες για άλλον ναι. Επίσης, για μένα, πρέπει να ρωτήσεις την αντιπροσωπεία αν η εγγύηση της μπαταρίας προϋποθέτει πιστοποιημένο φορτιστή και πιστοποίηση εγκατάστασης φόρτισης, ή κάτι άλλο που δεν ξέρεις.
 
  • Like
Reactions: TGD


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.501
Reaction score
7.887
Προφανώς η δήλωση του ΔΕΔΔΗΕ προκάλεσε συζήτηση και ερωτήσεις, οπότε ήρθε και η απάντηση. Για ξεκινήστε να δηλώνετε φορτιστές.
Πριτς. Γιατί να δηλώσουμε;

Αφου το λέει στο FAQ πως η "Μέθοδος 2" (γρήγορη φόρτιση μέσω καλωδίου που περιλαμβάνει αγωγό ελέγχου και διάταξη προστασίας) δεν απαιτεί "υποδομή φόρτισης" και άρα δεν χρειάζεται δήλωση.

Πάντα το ήξερα πως θα μου βγει σε καλό η πατέντα με τον φορτιστή-καλώδιο! :party:
 


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.501
Reaction score
7.887
Τι έχεις κάνει δηλαδή; Tι είναι αυτός ο φορτιστής-καλώδιο;
Ένας φορτιστής τέτοιου τύπου:

1706259872134.jpeg


Αντί για wallbox που το εγκαθιστάς μόνιμα, έχει τον ελεγκτή πάνω στο καλώδιο.

Άρα με βάση τα όσα λέει ο ΔΕΔΔΗΕ, λογικά είναι στην περίπτωση 2 και δεν χρειάζεται δήλωση:
"Μέθοδος 2 (γρήγορη φόρτιση): Το Η/Ο φορτίζεται από το Δίκτυο μέσω καλωδίου φόρτισης που περιλαμβάνει αγωγό ελέγχου και διάταξη προστασίας από ηλεκτροπληξία."

Βέβαια λέει και χαζομάρες ο ΔΕΔΔΗΕ γιατί στην περίπτωση 1 λέει:
"Το Η/Ο φορτίζεται από το Δίκτυο μέσω κοινού ρευματοδότη (Schuko), χρησιμοποιώντας καλώδιο που δεν περιέχει ειδική διάταξη επικοινωνίας ή ελέγχου."

που δεν ισχύει για τα περισσότερα αυτοκίνητα γιατί ακόμα και στην περίπτωση της σούκο, ο φορτιστής ίδιος είναι σαν αυτόν που έβαλα παραπάνω. Απλά έχει σούκο βύσμα αντί για βιομηχανικό και (ανάλογα τον φορτιστή) μπορεί να μην αντέχει τόσο μεγάλα ρεύματα. Αλλά δεν γίνεται φόρτιση με σκέτο καλώδιο χωρίς "ειδική διάταξη επικοινωνίας ή ελέγχου". Θα βάλεις απευθείας το αμάξι στην πρίζα με μια μπαλαντέζα; Δεν γίνεται. Μόνο σε κάνα Citroen Ami δεν ξέρω αν είναι έτσι (που δεν υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση ούτως ή άλλως), να μπαίνει απευθείας στην πρίζα με σκέτο καλώδιο.

Εγώ αν θέλω να φορτίσω από σούκο βάζω αντάπτορα στον φορτιστή μου, τον ρυθμίζω σε max 16A (ή και λιγότερο αν είναι καμιά παλιά εγκατάσταση) και φορτίζω. Οι μέθοδοι 1 και 2 δηλαδή στην ουσία το ίδιο πράγμα είναι, μόνο από την ισχύ φόρτισης θα μπορούσαν να διαχωριστούν.
 

TGD

Μηνύματα
8.627
Reaction score
8.643
Το Αμι και αλλά αντίστοιχα μικροκινητοκοτητας απλά μπαίνουν σε μπριζα σουκο.

Αν έχεις τραβήξει για τον φορτιστή νέα γραμμή από τον πίνακα, είναι αλλαγή της εγκατάστασης και πρέπει να δηλωθεί στον ΔΕΔΗΕ
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.607
Reaction score
30.501
Θα βάλεις απευθείας το αμάξι στην πρίζα με μια μπαλαντέζα; Δεν γίνεται. Μόνο σε κάνα Citroen Ami δεν ξέρω αν είναι έτσι (που δεν υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση ούτως ή άλλως), να μπαίνει απευθείας στην πρίζα με σκέτο καλώδιο.
Στο ΑΜΙ μια απλή πρίζα θέλει όπως το δείχνουν. Ακόμα και το καλώδιο είναι πάνω στο αμάξι. Και πολλά ηλεκτρικά σκούτερ επίσης, με απλή πρίζα.

Όσο αφορά τον τρόπο φόρτισης σου, τι απώλειες έχεις; Tις έχεις μετρήσει σε σχέση με κανονικό ταχυφορτιστή; O inverter του ID3 για παράδειγμα είναι της πλάκας (τα έχω γράψει παλαιότερα, έχει σημαντικές διαφορές). Ο δικός τι είναι; Θέλω να πω, μήπως τελικά μακροπρόθεσμα συμφέρει ένας κανονικός φορτιστής αντί αυτού που έχεις;
Αν έχεις τραβήξει για τον φορτιστή νέα γραμμή από τον πίνακα, είναι αλλαγή της εγκατάστασης και πρέπει να δηλωθεί στον ΔΕΔΗΕ
Σύμφωνα με τον ΔΕΔΔΗΕ θέλει νέα ΥΔΕ, αν καταλήγει σε απλή πρίζα. Και εδώ έρχεται η ερώτηση. Αν βάζεις εκεί portable φορτιστή όπως τον GO-e, πρέπει να δηλωθεί; Γνωστός τον έχει δηλώσει και ο ΔΕΔΔΗΕ δεν είπε πως δεν χρειάζεται. 8-)

Προσωπικά. όταν έρθει η ώρα, ότι και να βάλω θα δηλωθεί κανονικά.
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.501
Reaction score
7.887
Όσο αφορά τον τρόπο φόρτισης σου, τι απώλειες έχεις; Tις έχεις μετρήσει σε σχέση με κανονικό ταχυφορτιστή; O inverter του ID3 για παράδειγμα είναι της πλάκας (τα έχω γράψει παλαιότερα, έχει σημαντικές διαφορές). Ο δικός τι είναι; Θέλω να πω, μήπως τελικά μακροπρόθεσμα συμφέρει ένας κανονικός φορτιστής αντί αυτού που έχεις;
Αυτό που έχω δεν έχει καμία διαφορά σε σχέση με έναν "κανονικό" φορτιστή, μόνο η θέση του κουτιού αλλάζει και ο τρόπος σύνδεσης.

Οπότε το αν είναι καλής ποιότητας ή όχι εξαρτάται από τη μάρκα και την υλοποίηση που έχει κάνει, δεν εξαρτάται από τη χωροταξία. Το ίδιο πράγμα ακριβώς είναι, απλά το ένα συνδέεται στο σπίτι σου με βιομηχανικό βύσμα και το άλλο μόνιμα, με κλέμες (ή ό,τι έχουν στο εσωτερικό τους τα wallboxes). Γι'αυτό μου κάνει και εντύπωση που το διαχωρίζει ο ΔΕΔΔΗΕ, εκτός αν εγώ δεν το ερμηνεύω σωστά.

Δεν το έχω μετρήσει πάντως, όχι.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.900
Reaction score
137.055
Η "φτηνή έκδοση" της Μακάν, ξεκινάει στα 90 χιλιάρικα.

Δεν έχει τίποτα από εξοπλισμό, μηδέν.

Με τα βασικά πρόσθετα, πάει εκεί:

1000010288.png


Όλα είναι ακριβά, η πανοραμική οροφή, το keyless entry, το ηχοσύστημα, τα αεριζόμενα καθίσματα, τα χρώματα, το head up display, τα Μάτριξ φώτα, το lane assist, το ηχομονωμενο παρμπρίζ, η αερανάρτηση, κλπ κλπ κλπ, όλα όμως, μέχρι και τα τηλεκοντρόλ.

Φωτιά και μπουρμπερη...🤣😁🤪😜

Τες πα..

 
Last edited:


Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.833
Reaction score
76.338
Μια χαρά είναι.
Ε ναι. Porsche με μόνο τα διπλά απ' το αυγουλένιο και να γκρινιάζει; :biggrin:





109000€ μου βγαίνει με τα απαραίτητα το αργό.

ΜΕ ΠΙΣΩ ΚΑΘΑΡΙΣΤΗΡΑ ΦΥΣΙΚΑ!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.900
Reaction score
137.055
Εκπληκτικό το configuration βέβαια, ατελείωτο. Το φέρνεις όπως θες το αυτοκίνητο, στα γούστα σου.

Μια χαρά είναι.
Ναι, για πόρσε είναι μια χαρά. 👍

να γκρινιάζει; :biggrin:
Μπα, δε "γκρινιάζω", απλώς δηλώνω τα ..προφανή! 😎

Αφού κυκλοφορήσει και περάσει κάνα εξάμηνο, μπορεί να υπάρξουν και ωραία "πακέτα" εξοπλισμού, οπότε κάτσε να μπει το '25, και βλέποντας και κάνοντας. 👋

Πάντως σαν αυτοκίνητο, έχει όλες τις "χάρες", και αερανάρτηση, και αεριζόμενα μασαζοκαθίσματα, και HUD, και μεγάλη μπαταρία, και 800 βολτ αρχιτεκτονική, και πολύ καλό συντελεστή αεροδυναμικής, κλπ κλπ κλπ, συμπληρώνει όλα τα "τικ" χωρίς εξαιρέσεις.

Μένει να έχεις τα λεφτά. 😜🤪😁
ΜΕ ΠΙΣΩ ΚΑΘΑΡΙΣΤΗΡΑ ΦΥΣΙΚΑ!
Πρόσθετο κι αυτό! 😜🤪😁🤪😜 Ένα πεντακοσάρικο αν θυμάμαι καλά! 😜🤪😁

Μιλάμε, όλα είναι "πρόσθετα", όλα όμως.

Εννοείται και το στρίψιμο στις πίσω Ρόδες. Όλα πρόσθετα. Η βασική έκδοση στα 90 χιλιάρικα, δεν έχει τίποτα, μηδέν. Βάζεις ότι θες.
109000€ μου βγαίνει
Ε, θέλει λίγα ακόμα να βάλεις. Το πήγες πολύ σπαρτιάτικα, πιθανώς ούτε πίσω υαλοκαθαριστήρα δεν έβαλες. 😁😜🤣🤪
 
Last edited:

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.833
Reaction score
76.338
Ε, θέλει λίγα ακόμα να βάλεις. Το πήγες πολύ σπαρτιάτικα, πιθανώς ούτε πίσω υαλοκαθαριστήρα δεν έβαλες. 😁😜🤣🤪
Με όλα τα απαραίτητα χωρίς γερμανοκιτσαριές.


Και η "Turbo" 138000€. Σούπερ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.900
Reaction score
137.055
Με όλα τα απαραίτητα χωρίς γερμανοκιτσαριές.


Και η "Turbo" 138000€. Σούπερ.
Άμα βάλεις θερμομονωμενα και ηχομονωμενα τζάμια, ή διπλά τζάμια, δε μπαίνει πίσω υαλοκαθαριστήρας!

Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

126 βγαίνει σε μένα, μα θέλω και δεύτερο σετ ζαντολαστιχα με χειμωνιάτικα.

 
Last edited:


Μηνύματα
7.475
Reaction score
1.560
Αν θέλει κανείς να πάρει σήμερα ένα θερμικό, ή PHEV από αυτά τα μισο B-C SUV (π.χ. DS4, Tonale, κλπ.) που είναι μία κατηγορία κάτω από την Macan φτάνει εύκολα τα 50.000, ίσως και να τα ξεπερνάει για την καλή έκδοση με καλό εξοπλισμό. Μια Macan να μην έχει τα διπλά;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.900
Reaction score
137.055
Μια Macan να μην έχει τα διπλά;
Και λίγο παραπάνω.

Αν ξεκινήσεις καλά τη διαμόρφωση, ένα ένα να τα δεις, τότε (τουλάχιστον προσωπικά) καταλήγω λίγο πάνω από 130 χιλιάρικα για την φτηνή έκδοση.

Στην ανωτέρω διαμόρφωση, ούτε καν την ποδιά δεν έβαλα, και βεβαίως με 20-αρες ζάντες. Άλλο ένα σετ 20-αρες με χιονολάστιχα πάει 3,5 χιλιάρικα.

Άσε το καλό το μπουρμέστερ το στέρεο, πάνω από 5 χιλιαρο βγαίνει.

Γυμνό πάντως, όχι ευχαριστώ, δε το θέλω.

Ο Ζιζικος λόγου χάριν, έβαλε κοτσαδόρο που θέλει, αλλά δεν έβαλε ούτε Μάτριξ φώτα, ούτε αναρτήσεις ούτε τίποτα, δε πάει έτσι, αυτά αξίζουν και πρέπει να τα έχεις, ειδάλλως τι πόρσε είναι αυτή με τα απλά σιδερένια ελατήρια δε ξέρω, του φτωχού; Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Και για να γλυτώσεις τι; Τα έξτρα 20 χιλιάρικα; Ε άμα φτάσεις τα 110, πας στα 130 να είναι σωστό.

Τώρα αν αξίζει τα 130 χιλιάρικα σε σχέση με τα 50-55 χιλιάρικα του model Y LR, δεν ξέρω να απαντήσω, αυτό θα το κρίνει ο καθένας για τον εαυτό του. 😎

Το βέβαιο είναι πως πρόκειται για ενδιαφέρον αυτοκίνητο, με διαθέσιμα όλα τα σούπερ σπέσιαλ "καλουδια" (ειδικά αυτά που αφορούν τις αναρτήσεις και τετραδιευθυνση), ενώ δυστυχώς, σε άλλες φίρμες, δεν θα βρεις τέτοιες επιλογές.
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.628
Μηνύματα
2.946.600
Members
38.211
Νεότερο μέλος
Atomkinder
Top