Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.766
Reaction score
9.537
Σίγουρα όλα αυτά περιγράφουν υην οδηγική συμπεριφορά.
Την αίσθηση πως οδηγάω κονσερβοκούτι, ποια μέτρηση την δίνει;
Με βάση τη δική μου εμπειρία από τα Atto 3 και Seal, μόνο μέσα σε κονσερβοκούτι δε θα νιώσεις.
Μπορεί πχ να σου φανούν μαλακά, αν σου αρέσουν τα αυτοκίνητα με πολύ σκληρές αναρτήσεις, αλλά κατά τα λοιπά θα τα πεις αμαξάρες σε ποιότητα υλικών, συναρμογή, ανοχές κλπ.

Κονσερβοκούτι είναι πχ Puma μας, το οποίο εξακολουθώ να λατρεύω, παρά τα ελαττώματα του: κουνάς πχ τα πλαστικά φρυδάκια στα φτερά του Atto και νομίζεις ότι σπρώχνεις τοίχο. Κάνεις το ίδιο στο Puma και νομίζεις ότι θα σου... μείνουν στο χέρι!
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.876
Reaction score
81.605
Με βάση τη δική μου εμπειρία από τα Atto 3 και Seal, μόνο μέσα σε κονσερβοκούτι δε θα νιώσεις.
Μπορεί πχ να σου φανούν μαλακά, αν σου αρέσουν τα αυτοκίνητα με πολύ σκληρές αναρτήσεις, αλλά κατά τα λοιπά θα τα πεις αμαξάρες σε ποιότητα υλικών, συναρμογή, ανοχές κλπ.

Κονσερβοκούτι είναι πχ Puma μας, το οποίο εξακολουθώ να λατρεύω, παρά τα ελαττώματα του: κουνάς πχ τα πλαστικά φρυδάκια στα φτερά του Atto και νομίζεις ότι σπρώχνεις τοίχο. Κάνεις το ίδιο στο Puma και νομίζεις ότι θα σου... μείνουν στο χέρι!
Δεν το έγραψα για τα BYD. Αλλά κατά καιρούς έχω οδηγήσει κονσερβοκούτια, είτε σε τεστ είτε νοικιάρικα. Δήθεν πετυχημένα μοντέλα. Κυρίως αναφέρομαι σε μικρά αυτοκίνητα.
Πέρασαν 30 χρόνια για να αποκατασταθεί εμπιστοσύνη στις κορεάτικες μάρκες (hyundai, kia) για να αρχίσουν η πλειονότητα των αγοραστών να τις έχεις στις επιλογές της.
Και σε αυτά τα χρόνια είχαν πετύχει εξαιρετική βελτίωση
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.766
Reaction score
9.537
Το καταλαβαίνω. Αν ρωτάς τι ορίζει το "κονσερβοκούτι", για εμένα είναι κυρίως δύο συντελεστές:

1) η ποιότητα κατασκευής, μηχανολογική και απτή
2) ο παράγοντας NVH
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.597
Reaction score
29.284
Το ότι μπορώ να αγοράσω μέχρι εκεί δεν σημαίνει ότι αγοράζω το φθηνότερο που θα βρω. Τι δεν καταλαβαίνεις όταν λέμε ότι ποτέ δεν ήταν το κριτήριο της χαμηλότερης τιμής το νούμερο ένα κριτήριο στην αγορά αυτοκινήτου; Ο κόσμος αγόραζε αυτό που τον έκανε να αισθάνεται πως αγόραζε σωστά και μετά κύτταγε την τιμή. Για αυτό και αγόραζε περισσότερο την ακριβότερη μάρκα στην κατηγορία που επέλεγε να αγοράσει.
Δεν είδα να τρέχουν πίσω από τα κινέζικα ή τα ινδικά επειδή είχαν χαμηλότερη τιμή. Ούτε καν στα κορεάτικα όσο αυτά ήταν νεοφώτιστα δεν πήγαινε η πλειοψηφία των αγοραστών. Πέρασαν 30 χρόνια για να αποκατασταθεί εμπιστοσύνη στις κορεάτικες μάρκες (hyundai, kia) για να αρχίσουν η πλειονότητα των αγοραστών να τις έχεις στις επιλογές της.
Δεν είπα πουθενά "το φθηνότερο που θα βρω". Είπα "αυτό που μπορώ". Διαφορετικά πράγματα. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πάρω ότι βρώ μπροστά μου. Ούτε ότι θα πάρω το φθηνότερο.

Οι Κορεάτες έφτιαχναν παρτάλια στην ίδια, και μοναδική κατηγορία, με τον ανταγωνισμό, τα θερμικά. Αυτό δεν υπάρχει σήμερα. Οι Κινέζοι φτιάχνουν ποιοτικά οχήματα, μέχρι και καλύτερα, και σε άλλη κατηγορία από αυτή των θερμικών. Όσοι γνωρίζουν και διαβάζουν για τα ηλεκτρικά καταλαβαίνουν ότι τα θερμικά ουδεμία σχέση έχουν με τα ηλεκτρικά. Και εκεί οι Κινέζοι τους γλεντάνε τους δυτικούς. Μας αρέσει ή όχι αυτή είναι η πραγματικότητα. Το αν θα πουλήσει επειδή ο άσχετος πελάτης δεν ξέρει τι του γίνεται είναι άλλο θέμα. Δεν έχω και πολλές ελπίδες βέβαια, όταν βλέπω στο δρόμο την θερμική αηδία Yaris Cross αντί του BYD Αtto 3 για παράδειγμα. Καλά, εμένα δεν μου αρέσει κανένα Toyota (με ένα πολύ μικρό αλλά στο Aygo X και λιγότερο στο Lexus LBX), συν ότι δεν πάω μια την εταιρεία.

Τα Κινέζικα που αναφέρεσαι δεν έχουν καμία σχέση με τα Κινέζικα ηλεκτρικά. Εξάλλου είναι γνωστό ότι οι Κινέζοι δεν ασχολήθηκαν ποτέ σοβαρά με τα θερμικά οχήματα.

Κάτι άλλο και τελειώνω. Μαθαίνω πως το Σεπτέμβριο μπαίνουν στη χώρα 500 νέα BYD. Ένας αντιπρόσωπος που δεν βλέπει ενδιαφέρον στο προϊόν του δεν φέρνει 500 οχήματα από μια εταιρεία που δεν την ξέρει κανένας και δεν πουλάει. Ευτυχώς για αυτόν και για μας που θέλουμε τα ηλεκτρικά, αρχίζουμε να βλέπουμε BYD στο δρόμο.

Για μένα προσωπικά τα θερμικά έχουν πεθάνει. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου το άθλημα. Διαβάζω και μαθαίνω όσο μπορώ για τα ηλεκτρικά, καθώς αν δεν μάθω θα πάρω καμία μ@λ@κια και θα τρέχω. Και ευτυχώς που άνοιξε το θέμα ο Κώστας και μας ξεστράβωσε. Διαφορετικά να νομίζαμε ότι είναι μια η άλλη απλά έβαλαν μπαταρίες. Περισσότερο λάθος από αυτό δεν γίνεται. Μίλια απόσταση το ένα με το άλλο. Και περισσότερο λάθος από το να νομίζουμε ότι δεν άλλαξε ο τρόπος επιλογής οχήματος, δεν γίνεται.

Δεν με ενδιαφέρει αν κάποιος συμφωνεί ή όχι. Αν διαφωνεί δεν έχει καταλάβει τίποτα.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.876
Reaction score
81.605
Και περισσότερο λάθος από το να νομίζουμε ότι δεν άλλαξε ο τρόπος επιλογής οχήματος, δεν γίνεται.
Μήπως θέλεις να το επαναδιατυπώσεις αυτό;
Μήπως εννοείς «θα έπρεπε να αλλάξει» ή «έχει αλλάξει για εμένα»;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.597
Reaction score
29.284
Μήπως θέλεις να το επαναδιατυπώσεις αυτό;
Μήπως εννοείς «θα έπρεπε να αλλάξει» ή «έχει αλλάξει για εμένα»;
Για μένα άλλαξε από την στιγμή που άλλαξε και η κατηγορία ενδιαφέροντος. Το ηλεκτρικό έχει τους κανόνες του. Αν δεν τους ακολουθείς θα κάνεις λάθος επιλογή. Και το ξέρεις.

Για αυτό που λες εσένα σε ενδιαφέρει η ποιότητα κύλισης. Εμένα δεν με απασχολεί και τόσο, όσο το να μου κάνει τη ζωή εύκολη και την μετακίνηση ποιοτικότερη και οικονομικότερη. Από αυτό που έχω τώρα, και από το θερμικό που θα έπαιρνα αν τα πράγματα ήταν διαφορετικά, το ηλεκτρικό είναι καλύτερο. Αυτό που θες εσύ φαντάζομαι πως το έχει κάθε ηλεκτρικό από ένα level και πάνω. Όλα όμως το έχουν σε κάποιο βαθμό, πάντα καλύτερο από το αντίστοιχο θερμικό. Ίσως με ελάχιστες εξαιρέσεις. Τα υπόλοιπα, αν τα κάνεις λάθος έχεις κάνει λάθος επιλογή. Και αυτό δεν είναι άποψη αλλά πραγματικότητα. Αν σου ψήνει το ψάρι στα χείλη σε ένα ταξίδι για παράδειγμα, και επιλέχθηκε επειδή έχει καλή κύλιση, ε δεν είναι σωστή επιλογή. Οι κανόνες είναι γνωστοί. Και όσο και να μην είναι η Tesla "my thing", δεν μπορώ να μην αναγνωρίσω ότι αυτή γράφει τους κανόνες σωστής κατασκευής και χρήσης ηλεκτρικών. Και ότι αν δεν υπήρχε αυτή δεν θα υπήρχε ηλεκτροκίνηση, καθώς θα ήταν πολύ ακριβότερη από όσο είναι σήμερα, και πολύ δυσκολότερη στη χρήση.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.876
Reaction score
81.605
Για θερμικά δεν συζητάω καν.
Η ποιότητα κύλισης που λες, ναι, είναι σημαντική για εμένα, αλλά και το πως στρίβει, πως φρενάρει κτλ

Αυτό που θες εσύ φαντάζομαι πως το έχει κάθε ηλεκτρικό από ένα level και πάνω.
Αυτό το επίπεδο θα ήθελα να μάθω από που ξεκινάει. Πάντως το προηγούμενο ηλεκτρικό mini δεν με ενθουσίασε.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.597
Reaction score
29.284
Και εκεί οι Κινέζοι τους γλεντάνε τους δυτικούς
Και η πλάκα είναι ότι δεν τους γλεντάνε μόνο στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών. Τους γλεντάνε και στο software. Ποιός να το έλεγε ότι ο δυτικός κατασκευαστής δεν μπορεί να φτιάξει ένα λογισμικό της προκοπής. Και ότι το Dolphiνάκι του 20άρικου, όχι απλά έχει λογισμικό που πετάει στην διαχείριση του οχήματος, καταλαβαίνει και πολύ καλά τις φωνητικές εντολές, και απαντά ή κάνει πράγματα στο όχημα, ανάλογα τι ζήτησες. Του λες πχ "ζεσταίνομαι" και ανάβει air-condition. Αν είναι αναμενόμενο κατεβάζει θερμοκρασία κατά ένα βαθμό. Του λες κατέβασε το τζαμί στη μέση και πάει στη μέση.

Όσα λεφτά και να έχει δώσει το κράτος, όση βοήθεια και να τους έχει δωθεί απλόχερα σε κάθε τι, αν δεν κόβει το ρημάδι δεν γίνεται τίποτα. Τρανό παράδειγμα η Apple. 10δις και από τηγανίτα τίποτα. Άλλο παράδειγμα η VW. Πόσα δις για λογισμικό σε εταιρεία με έδρα τη Γερμανία, που τελικά θα το φτιάξουν Κινέζοι. Από πού να αρχίσεις και που να τελειώσεις. Ο Musk σε πρόσφατη οκτάωρη συνέντευξη του είπε μεταξύ άλλων πως το παιχνίδι με τα ηλεκτρικά έχει τελειώσει εφόσον μπήκε και η Κίνα. Είναι χαμένος αγώνας. Αυτά τα λέει η Tesla. Τι να πουν και τι να κάνουν οι άλλοι. Πραγματικά.
 
Last edited:


Staff online

  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • rose.athens
    Not in the mood Mod

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.395
Μηνύματα
2.901.421
Members
38.036
Νεότερο μέλος
ChristosM
Top