Featured Ηχεία εταιρείας ή DIY

Μηνύματα
1.159
Reaction score
1.055
Πάντως εάν ψάχνεις για τέτοια λύση βάλτα σίγουρα στη λίστα σου πρός ακρόαση.

Επίσης τα βιολιά τα έπαιζε λίγο ¨ομογενοποιημένα" (και ανά τα τμήματα τους) και όχι αυτό το hyper imaging που έχουν συνηθίσει, θεωρούν σωστό κάποιοι στο Hi End. Για εμένα όμως αυτό είναι πιο κοντά στην "πραγματικότητα" όπως την βιώνει κάποιος τουλάχιστον σε μια αίθουσα κλασικής μουσικής. Τώρα μην περιμένεις και πολλά απο δυο τραγούδια κλασικής που άκουσα και μάλιστα απο ηχογραφήσεις που δεν ήξερα.
Το hyper imaging η το "ομογενοποιημενα" ειναι πιο κοντα?
Έτσι νομίζεις. Και κάνεις λάθος.

Διότι ένα ιμερσιβ σεταπ με ντας ολόβε, θα ήταν Η αποκάλυψη.

Το στάνταρ ιμερσιβ σεταπ έχει 11 ηχεία, 7 κάτω και 4 στο ταβάνι.

Το συνολικό κόστος από 11 τεμάχια ντατς, είναι μικρότερο από αρκετά γνωστά ηχεία (μιλάω για 1 ζευγάρι μόνο, παθητικά, συν τα ενισχυτικά τους).


Τες πα.
Μπορει να ειναι πιο εντυπωσιακο , αλλα οκ too much για μενα.
 

Μηνύματα
15.818
Reaction score
18.407
Το hyper imaging η το "ομογενοποιημενα" ειναι πιο κοντα?


Μπορει να ειναι πιο εντυπωσιακο , αλλα οκ too much για μενα.
Το "ομογενοποιημένα". (despite common belief ... κατά τη γνώμη μου).
 

Μηνύματα
7.362
Reaction score
1.862
Σ
Καλά θα κάνεις να σταματήσεις να το λες. 🤭

Απλώς θες λίγο διάβασμα ακόμα, στα σύγχρονα συστήματα ισοσταθμισης με DSP, τι επιτυγχάνουν συνολικά (όχι μόνον στο επίπεδο πλάτους).

Για αρχή, ψάξε διάβασε τι εστί timbre matching, δυστυχώς μόνον από trinnov.
Δεν αναφέρθηκα σε ισοστάθμιση με χρήση Trinnov. Δεν έχουν όλοι Trinnov να ξέρεις.
Στο video δεν υπήρχε Trinnov . To build-in DSP πoυ εχουν τα ηχεία δεν αλλάζουν τις χροιές, μόνο το πλάτος του σήματος , άντε και καμία φάση για να μην ξεχειλώνουν τα εσωτερικά τροφοδοτικά από τη χαμηλή σύνθετη αντιστάση των μεγαφώνων, για προστασία πιο πολύ..
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.565
Reaction score
136.013
Στο video δεν υπήρχε Trinnov . To build-in DSP πoυ εχουν τα ηχεία δεν αλλάζουν τις χροιές, μόνο το πλατος αντε και καμία φάση για να μην ξεχειλώνουν τα εσωτερικά τροφοδοτικά από τη χαμηλή σύνθετη αντιστάση των μεγαφώνων, για προστσία πιο πολύ
Βασικά είναι πιο πολύπλοκο, πέραν της ανωτερότητας του trinnov (που όμως σε τέτοια επίπεδα κοστολογίου, είναι λογική επιλογή, και δε ξεφεύγει οικονομικά το ολιγοκάναλο 😎 τρινόβιο σύστημα ισοσταθμισης).

Στο βίντεο έχουν εφαρμοστεί 3 ειδών ισοσταθμίσεις, όλες διαφορετικές μεταξύ τους.

Και μόνον αυτό, στο ίδιο ηχείο, θα ακούγεται διαφορετικά.

Επιπροσθέτως, το ντατς λόγω καρδιοειδούς, ξεκινάει με γκολ από τα αποδυτήρια. Βάλε εντοιχισμένα και τα άλλα, να σβήσεις αυτό το πλεονέκτημα.

Τέλος, η ισοσταθμιση στο πεδίο του χρόνου, δεν κάνει μόνον "άντε και καμιά φάση", κάνει ...παπάδες.
 

Μηνύματα
4.258
Reaction score
4.097
Μετά από όσα χρόνια τα έχω (μάλιστα αρκετά τα πήρα μεταχειρισμένα), δεν έχει εμφανιστεί το παραμικρό πρόβλημα.
Εάν ποτέ εμφανιστεί πρόβλημα σε κάποιο ηχείο, πρώτα θα αγοράσω ένα καινούριο τεμάχιο (σε ντετέ θα φύγει η παραγγελία), και μετά θα στείλω το προβληματικό για επισκευή στον εδώ αντιπρόσωπο, κι όταν επισκευαστεί, θα αποθηκευτεί για backup θα δοθεί σε τιμή ευκαιρίας σε κανα γείτονα φίλο.
fixed.
 

Μηνύματα
1.159
Reaction score
1.055
Δεκάιντσο. Με πενταιντσο μιντ 🙄
Ναι δεκαιντσο και με μεγαλη καμπινα για να μπορει να το συντονισει "sub optimally" τοσο χαμηλα. Παλιοτερα ομως το 10ιντσο θεωρουνταν τιποτα για την αναπαραγωγη χαμηλων. Γελουσαν αν ελεγες την δεκατια του 70 οτι ειχες 10ιντσο ηχειο. Ηθελες 12 ιντσο το λιγοτερο και το 15 ιντσο παιζει και να ηταν συνηθισμενο. Η τεχνολογια αλλαζει. Τελος παντων πρεπει να ξεκολλησεις με αυτο το 5ιντσο ολη την ωρα, αυτη την ομεγενοποιηση που κανεις κολλημενος τυφλα στη διαμετρο. Δεν παιζουν ολα το ιδιο. Εφερα παραδειγματα, σας εδειξα με calculators, σας εβαλα διπλα διπλα γραφηματα παραμορφωσης με 8 ιντσα. Ελεος ομως
 

Μηνύματα
16.451
Reaction score
23.254
η ισοσταθμιση στο πεδίο του χρόνου
είναι το μοναδικό πρόβλημα που πρέπει να μας ενδιαφέρει (χρόνια τώρα) και το σημαντικότερο πρόβλημα που έχουν πολλά παθητικά ηχεία με συντηρητικές προσεγγίσεις στο κύκλωμα διαχωρισμού
 

Μηνύματα
7.362
Reaction score
1.862
Στο βίντεο έχουν εφαρμοστεί 3 ειδών ισοσταθμίσεις, όλες διαφορετικές μεταξύ τους.

Και μόνον αυτό, στο ίδιο ηχείο, θα ακούγεται διαφορετικά.
Εφαρμόστηκε διαφορετικό ΕQ/ DSP γιατί ήταν 3 διαφορετικά ηχεία .
Το ηχείο της D&D, απο το κινητό του το ρύθμιζε o άθρωπος, τι πιο ωραίο !
Το DSP ένα software εργαλειίο είναι . Αύριο μπορεί να βγει και σε linux να το τρέχουμε από το Raspberry Pi με το Volumio ή το Moode . Το κάνουν και τα pro tools εδώ και μια 20ετία
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.565
Reaction score
136.013
είναι το μοναδικό πρόβλημα που πρέπει να μας ενδιαφέρει (χρόνια τώρα) και το σημαντικότερο πρόβλημα που έχουν πολλά παθητικά ηχεία με συντηρητικές προσεγγίσεις στο κύκλωμα διαχωρισμού
Έχει μεγαλουργήσει ο μπουτχιας επ'αυτού.

Δυστυχώς πολλοί θαμώνες του εδώ φόρουμ, δε στρώθηκαν να διαβάσουν λιγάκι τα όσα έχει καταθέσει ο μπουτχιας, με τον πλέον εμπεριστατωμένο τρόπο.


Εφαρμόστηκε διαφορετικό ΕQ/ DSP γιατί ήταν 3 διαφορετικά ηχεία .
Για λόγους σύγκρισης όμως, των πραγματικών δυνατοτήτων των 3 αυτών ηχείων σε επίπεδο ήχου (και όχι δυνατοτήτων ενσωματωμένων λειτουργιών), και πέραν των (οκ χρήσιμων) ενσωματωμένων δυνατοτήτων τους, προσωπικά θα τα κάρφωνα όλα σε ένα τρινοβ, θα τα έστηνα on wall τα πρώτα δύο, και θα τα ισοσταθμιζα με τον ίδιο ακριβώς τρόπο (ίσο αριθμό μετρήσεων) με τον τρινοβ.

Πάντα σε χώρο ιδιαίτερα προσεγμένο ηχητικά, ώστε να βγει εκτός αυτή η παράμετρος του χώρου.

Θα έδινα και σε καθένα ηχείο ξεχωριστά το σωστό (για αυτό) cross firing, αναλόγως ιδιαιτεροτήτων της κατασκευής του (αναλόγως των λοβών).

Εννοείται στην σωστή (στη βέλτιστη) απόσταση ακρόασης για το καθένα ηχείο (δεν έχουν όλα τα ηχεία την ίδια) και με απόλυτη ακρίβεια στη σωστή τοποθέτηση σε ύψος, ώστε τα αυτιά να είναι επακριβώς στο ακουστικό κέντρο του ηχείου (όχι στο ύψος του τουίτερ κατ'αναγκαιότητα).

Μετά ναι, θα άκουγες τι πραγματικά μπορεί να βγάλει κάθε ηχείο στο μάξιμουμ, και τις όποιες διαφορές θα παρέμεναν.

Αλλά τι περιμένεις; Ο κάθε ριβιούερ να γνωρίζει τα βασικά, για τοποθέτηση, για ακουστικό κέντρο, για ιδανική απόσταση ακρόασης, για cross firing, για τι; Έχουν πολλά κενά γνώσεων..
Τες πα, ότι μπορούν να κάνουν, κάνουν, το ψωμάκι τους να βγάζουν.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.362
Reaction score
1.862
είναι το μοναδικό πρόβλημα που πρέπει να μας ενδιαφέρει (χρόνια τώρα) και το σημαντικότερο πρόβλημα που έχουν πολλά παθητικά ηχεία με συντηρητικές προσεγγίσεις στο κύκλωμα διαχωρισμού
Με τη σωστή τοποθετηση των μονάδων στην καμπίνα και με ένα προσεγμενο crossover , διορθώνονται πολλά.
Θυμάσαι το ηχείο του Βαλακα/Τζωρτζάκη, που είχες για 20 χρόνια, πόσο καλό σχεδιασκά ήταν.
Ελεγαν ότι ήταν το ηχείο time-aligned , ήταν όντως ;
 

Μηνύματα
15.818
Reaction score
18.407
Με τη σωστή τοποθετηση των μονάδων στην καμπίνα και με ένα προσεγμενο crossover , διορθώνονται πολλά.
Θυμάσαι το ηχείο του Βαλακα/Τζωρτζάκη, που είχες για 20 χρόνια, πόσο καλό σχεδιασκά ήταν.
Ελεγαν ότι ήταν το ηχείο time-aligned , ήταν όντως ;
Και ματσάρισμα των μονάδων ... ή όχι καμιά σχέση με αυτό ;
 

Μηνύματα
7.362
Reaction score
1.862
Έχει μεγαλουργήσει ο μπουτχιας επ'αυτού.

Δυστυχώς πολλοί θαμώνες του εδώ φόρουμ, δε στρώθηκαν να διαβάσουν λιγάκι τα όσα έχει καταθέσει ο μπουτχιας, με τον πλέον εμπεριστατωμένο τρόπο.



Για λόγους σύγκρισης όμως, των πραγματικών δυνατοτήτων των 3 αυτών ηχείων σε επίπεδο ήχου (και όχι δυνατοτήτων ενσωματωμένων λειτουργιών), και πέραν των (οκ χρήσιμων) ενσωματωμένων δυνατοτήτων τους, προσωπικά θα τα κάρφωνα όλα σε ένα τρινοβ, θα τα έστηνα on wall τα πρώτα δύο, και θα τα ισοσταθμιζα με τον ίδιο ακριβώς τρόπο (ίσο αριθμό μετρήσεων) με τον τρινοβ.

Πάντα σε χώρο ιδιαίτερα προσεγμένο ηχητικά, ώστε να βγει εκτός αυτή η παράμετρος του χώρου.

Θα έδινα και σε καθένα ηχείο ξεχωριστά το σωστό (για αυτό) cross firing, αναλόγως ιδιαιτεροτήτων της κατασκευής του (αναλόγως των λοβών).

Μετά ναι, θα άκουγες τι πραγματικά μπορεί να βγάλει κάθε ηχείο στο μάξιμουμ, και τις όποιες διαφορές θα παρέμεναν.
Δεν πρόκειται άλλος να ασχοληθεί με τοΤρινοβ., μόνο εσύ και σου εύχομαι να το φχαριστηθείς.
Ο νηματοθέτης ηχείο θέλει να αγοράσει , αυτό είναι το θέμα μας εδώ. Δεν θα φάει τα νιατα του να παίζει με τα settings.
Καλά όλα αυτά με τις δυνατότητες του Τρινοβ . Να ανοίξεις ένα νήμα να μας το παρουσιάσεις please .
Δωρεάν φυσικά
 

Μηνύματα
1.159
Reaction score
1.055
Δεν πρόκειται άλλος να ασχοληθεί με τοΤρινοβ., μόνο εσύ και σου εύχομαι να το φχαριστηθείς.
Ο νηματοθέτης ηχείο θέλει να αγοράσει , αυτό είναι το θέμα μας εδώ. Δεν θα φάει τα νιατα του να παίζει με τα settings.
Καλά όλα αυτά με τις δυνατότητες του Τρινοβ . Να ανοίξεις ένα νήμα να μας το παρουσιάσεις please .
Δωρεάν φυσικά
Ε ναι αν τα ίδια tools των κατασκευαστών δεν είναι αρκετά κλάφτα …
 


Μηνύματα
16.451
Reaction score
23.254
Με τη σωστή τοποθετηση των μονάδων στην καμπίνα και με ένα προσεγμενο crossover , διορθώνονται πολλά.
Θυμάσαι το ηχείο του Βαλακα/Τζωρτζάκη, που είχες για 20 χρόνια, πόσο καλό σχεδιασκά ήταν.
Ελεγαν ότι ήταν το ηχείο time-aligned , ήταν όντως ;
φυσικά και ήταν , τι λέμε τόσα χρόνια;
ακόμα και η θέση του port ήταν μελετημένη ως προς τα στάσιμα της καμπίνας και την στάθμη παραπροϊόντων , με δικό τους proprietary λογισμικό που μπορούσε να εξομοιώσει με πολύ μεγάλη ακρίβεια απόκριση σωλήνα και ηχείου ανάλογα της θέσης του πορτ και των μεγαφώνων, καθώς αντίθετα με όσα πιστεύει πολύς κόσμος , στον ίδιο όγκο με τον ίδιο σωλήνα υπάρχουν πολλές διαφορετικές αποκρίσεις , όλες μετρήσιμες

με πορδές και πρώτης τάξης φίλτρα δεν φτιάχνονται ηχεία.

όταν μετά από χρόνια το έκανα ενεργό, η ρύθμιση του ήταν πανεύκολη, καθώς κατασκευαστικά ήταν αρτιότατο.
όλα τα ηχεία του Τζωρτζάκη ήταν time aligned , όλα ήταν εύκολα φορτία (ωμικό φορτίο από 150-200hz και πάνω) , όλα παίζουν ακριβώς το ίδιο με μόνη διαφορά τις στάθμες και την απόσταση που προορίζεται το καθένα.

είτε τα μικρά με 5άρι woofer στο 1 μέτρο είτε τα arcos X στα 2,5-3μ είχα τον ίδιο ηχητικό χαρακτήρα.
τα τελευταία βέβαια πιθανότατα θα μπορούσαν ίσως να πάρουν και πιστοποίηση thx dominus αλλά εκείνη την εποχή δεν υπήρχε κάτι τέτοιο.
 

Μηνύματα
7.362
Reaction score
1.862
Και ματσάρισμα των μονάδων ... ή όχι καμιά σχέση με αυτό ;
Συνήθως επιλέγεις μονάδες που ταιριάζουν μεταξύ τους., με συγκεκριμένες ανοχές.
Οταν κάποτε ως φοιτητής δούλευα σε μια εταιρεία κατασκευής ηχείων του εξωτερικου, η δουλειά μου ήταν να δοκιμάζω μεγάφωνα και να τα κατηγοριοποιώ σύμφωνα με μία μεθοδολογία.
Υπήρχαν στα 100 δείγματα μόνο 5-6 μεγάφωνα με μικρή απόκλιση 0,5%-1%. Αυτά τα λιγα τα τοποθετουσα σε ξεχωριστή θέση και στο τέλος της βάρδιας ερχόταν ο SPV και από εκεί δεν ξέραμε που τα προωθούσαν .
Κάναμε και πλάκα μεταξύ μας, για τα δείγματα της Δευτέρας , από τα 10 μεγάφωνα μόνο τα 3 περνούσαν από σχολαστικό έλεγχο.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.565
Reaction score
136.013
Ε ναι αν τα ίδια tools των κατασκευαστών δεν είναι αρκετά κλάφτα …
Κλάψτα κλάψτα.

Δεν είναι.

Βεβαίως είναι ωραιότατο να σου δίνει δυνατότητες ρύθμισης του ηχείου από την πλάτη του, με οδηγίες για τα settings που πρέπει να χρησιμοποιηθούν αναλόγως τοποθέτησης του ηχείου (on wall, free field, κλπ) και ακόμα καλύτερο να σου δίνει DSP δυνατότητες ο κατασκευαστής, πόσο μάλλον με app από το κινητό σου, για να κάνεις το βασικό σετάρισμα (μερικά ηχεία μάλιστα έχουν αρκετές δυνατότητες).

Ωστόσο, κανένα ηχείο δεν ξέρω να έχει πχ φουλ ντιρακ. Είναι δεδομένο πως με μια σοβαρή ισοστάθμιση με Dirac, με πολλαπλές μετρήσεις στο χώρο, όλα θα έχουν σαφέστατη βελτίωση. Τώρα εάν έχει όντως ένα φουλ Dirac το ηχείο, τότε ναι, σε κείνη την μοναδική περίπτωση, δε θα χρειαστείς κάτι παραπάνω.
 


Μηνύματα
15.818
Reaction score
18.407
Συνήθως επιλέγεις μονάδες που ταιριάζουν μεταξύ τους., με συγκεκριμένες ανοχές.
Οταν κάποτε ως φοιτητής δούλευα σε μια εταιρεία κατασκευής ηχείων του εξωτερικου, η δουλειά μου ήταν να δοκιμάζω μεγάφωνα και να τα κατηγοριοποιώ σύμφωνα με μία μεθοδολογία.
Υπήρχαν στα 100 δείγματα μόνο 5-6 μεγάφωνα με μικρή απόκλιση 0,5%-1%. Αυτά τα λιγα τα τοποθετουσα σε ξεχωριστή θέση και στο τέλος της βάρδιας ερχόταν ο SPV και από εκεί δεν ξέραμε που τα προωθούσαν .
Κάναμε και πλάκα μεταξύ μας, για τα δείγματα της Δευτέρας , από τα 10 μεγάφωνα μόνο τα 3 περνούσαν από σχολαστικό έλεγχο.
Δεν κρατάγατε αρχείο με μετρήσεις ; Τα δικά μου ηχεία για κάθε μεγάφωνο έχουν. Το ίδιο και η κεφαλή μου για τα δύο κανάλια π.χ.

Μάλλον εξαρτάται στο πόσο "τιμια" είναι η κάθε εταιρία σε αυτό το συγκεκριμένο θέμα.
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.374
Μηνύματα
2.938.789
Members
38.177
Νεότερο μέλος
ziki
Top