Καλωδια ηχειων ..... ( μακρυτατο )

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.278
Reaction score
1.153
Εχω 40 χρονια στον χωρο , τεραστια εμπειρια και απο Pro Audio
Πολλοι σκατοψχυχοι λενε ο Σακης αλλαζει πυκνωτες και αντιστασεις ....
well δεν ειναι καθολου ετσι
Συνηθως για να φιαξουμε ενα μηχανημα πρεπει να κατανοησουμε το πως λειτουργει , προυποθετει να μπορεις να διαβασεις σχεδιο , προυποθετει το κατανοεις θεωρητικα , ωστε μετα να καταλαβεις που ποναει και να προχωρησεις στην βλαβη .

Μετα την επισκευη ακολουθουν μετρησεις οπου εκτος απο τις επενδυσεις σε οργανα τελικα πρεπει να ξερεις να τα δουλεψεις , πρεπει να μπορεις να ερμηνευσεις το γραφημα , ωστε στο τελος να εχεις χρηστικα αποτελεσματα .

Αφου τα κανεις ολα αυτα και τελειωσεις τελικα το μηχανημα θα βγει εξω να το ακουσεις ,,,,,Σημαινει οτι μια και εδω η ποσοτητα των μηχανηματων ειναι τεραστια υπαρχει στατιστικη αλλα και συγκριση..>Ειδαμε πως το εκαναν με μονο απλο καρμπυρατερ , ειδαμε με διπλο , ειδαμε με μονο ψεκασμου ειδαμε και MPI και επειδη οπως ξερετε εδω εχει περασει απο KEnwood KA 1500 μεχρι Momentum Di agostino δεν ειναι ψεμα να πουμε οτι τελικα μετα απο 40 χρονια τα εχουμε ακουσει ολα να παιζουν .....

Γιατι τα γραφω ολα αυτα

Εχω στο σπιτι μου ενα ζευγαρι τριδρομα ηχεια Visaton 2* 8" Woofer , 2*mid . 1 tweetr FFL καλη κατασκευη καμπινα bass reflex μελετημενο σχεδιο ενα ηχειο ευκολα 200W Στηθηκε επαιξε μια χαρα ολα οκ ....Την εποχη εκεινη ειχα καλωδια της kimber 8PR το αποτελεσμα ηταν πολυ μετρημενο ικανοποιητικο δεν ειχα δει μεχρι στιγμης καποιο προβλημα επαιζαν με εναν ενισχυτης ταξης ΑΒ 180W rms στα 8 το ηχειο 4Ω γκαζι αλλυπητο .

5 χρονια πριν μετακομισα σε καινουργιο σπιτι που νοικιασα (επειδη εγω ειμαι δεξιος δεν εχω δικο μου σπιτι νοικιαζω) και εκει ο χωρος αληθεια ειναι οτι ειχε περιορισμους ....Το βασικοτερο προβλημα ηταν οτι το μεγαλο μου γαιδουρι δεν κουνιοταν και ιδιαιτερα ευκολα ,κατασταση η οποια σημαινει οτι ακους μουσικουλες βραδακι τσικι τσικι με μια αποδεκτη ποιοτητα ενω η συντροφος η τα παιδια κοιμουντε μεσα ειναι απιαστο ονειρο .

Καταλαβαινω οτι πρεπει να αποκτησω δευτερο συστημα με μονο στοχο την ταχυτητα και την υψηλη ευαισθησια εκει μπαινει ενας ενισχυτης 60W ο οποιος ειναι αστροπελεκι απο ταχυτητες και ευρος 18Ηz εως 200ΚHz και δοκιμαστηκαν διαφορα ηχεια με αξονα να μπορουν να παιξουν καλα σε πολυ χαμηλη ισχυ Μετα απο διαφορες δοκιμες περασαν Accords , BW , Behringer , B&O , Monitor Audio κατεληξα σε ενα ζευγαρι που εκανε την δουλεια και εμεινα εκει .

και εκει τα ιδια καλωδια 8PR
Ενα φεγγαρι μου εχει φαει τα συκωτια ενας εδω του χωρου τυπου τι μαλακιες ειναι αυτες που ακους βαλε ενα ζευγαρι μονοκλωνα καλωδια ηχειου καθαρου χαλκου και θα ακουσεις τον Χριστο φανταρο ....
Πραγματι ερχονται στα χερια μου ενα ζεγαρι μονοκλωνα τετοιου τυπου εξαιρετικης ποιοτητας χαλκου τα βαζω επανω και δεν αναγνωριζω το ηχειο μου ...ακουω πριμα και μεσαια που δεν ειχα ακουσει ποτε πριν ...σοκαρομαι καταλαβαινω οτι ο ενισχυτης και τα ηχεια μου εχουν δυνατοτητες που δεν ειχα εξερευνησει ποτε ...... μενω μερικες μερες μαζι τους μονο και μονο για να διαπιστωσω οτι μου λειπουν μπασσα .... οχι ενα τσικ ουτε ενα τσακ μου λειπει τεραστια ποσοτητα συγκριτικα με πριν.
Το συζηταω γυρω γυρω και ολοι οσοι εχουν μονοκλωνα επιβεβαιωσαν οτι συμβαινει αυτο
ξεκιναω δοκιμες με διπλους αγωγους κλπ διαφορετικες πλεξεις διαδικασια που πηρε ψαξιμο με διαφορα καλωδια 15 μερες χωρις καποιο ουσιαστικο αποτελεσμα ....

αδιεξοδο ..... Αποφασιζω να μετατρεψω τα ηχεια μου να δεχονται διπλοκαλωδιωση και να παω με τα kimber που εβγαζαν μπασσο που σκοτωνει και στα μεσαια πριμα να παω με μονοκλωνα ....
Φιαχνω πρωτα το δεξι ηχειο και καταλαβαινω οτι ακουγεται σαν να ειναι εκτος φασης με το αριστερο που ηταν μονο καλωδιωση
Αρχικα η εντυπωση μου ηταν οτι η ταχυτητα μεταφορας των καλωδιων ειναι διαφορετικη και αυτο δημιουργει ανστροφες φασης με το αλλο ηχειο το οποιο ηταν ακομα μονοκαλωδιωση Kimber 8PR ( εκανα λαθος θα το εξηγησω παρακατω )
Φιαχνω και το αριστερο ηχειο ΣΟΚ ΣΟΚ ΣΟΚ τελειως διαφρετικο ηχειο , αλλαξε η ολη συμπεριφορα , αλλαξε η ευαισθησια τωρα το ηχειο επαιζε φανταστικα και απο μηδενικες εντασεις , αλλαξε η εικονα, το στακαρισμα ,καθαρισαν κιαλλο τα πριμα , ταχυτατο μπασσο και παρα πολυ σφιχτο και δεν χαθηκε απολυτως τιποτα απο τα μεσαια ...ΣΟΚΑΡΙΣΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ τελειως αλλο ηχειο.

Συνολικα το αποτελεσμα ηταν πολυ πιο διακριτο απο πριν το ηχειο ακουγοταν διαβητης και τα κοψιματα του μπασσα μεσαια πριμα ηταν σουπερ αυστηρα , αρα χωρις να λειπει απολυτως τιποτα απο την τονικη ισοροπια

Αρχιζω να πονηρευομαι οτι καποιο λαθος υπηρχε στα κροσσοβερ μου κατι εβγαινε εκτος φασης σε καποιο βαθμο και η οποια διαφορα φασης ημουν απλα τυχερος και μου διορθωσε η περιεργη καλωδιωση το οποιο προβλημα ειχα ( εκανα λαθος και εκει θα το εξηγησω παρακατω)

10 μερες ψαξιμο δεν εφεραν αποτελεσμα δεν μπορουσα να βρω πουθενα κανενα λαθος μεχρι που εφερα και αλλα κορσσοβερ που ηταν κοντα στα δικα μου τα δοκιμασα δεν αλλαξε τιποτα, τα κορσοβερ μου δεν ειχαν λαθη.

Παιρνω αναποδες και ξεκιναω ακριβως την ιδια διαδικασια για τα μικρα μου ηχεια τα οποια ακουω 5 χρονια ασταματητα και τα ξερω σαν την τσεπη μου ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΑ ΙΔΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Εκει πια με εχει παρει ο διαολος κατεβαινω στο μαγαζι εφαρμοζω ακριβως την ιδα πρακτικη στα ηχεια του μαγαζιου τα οποια τα ακουνε 3 ζευγαρια αυτια τα τελευταια 14 χρονια καθε μερα 10 ωρες την ημερα ....και εκει ακριβως τα ιδια αποτελεσματα ....ανακαλυψαμε οτι το ηχειο μπορει να κανει πολυ περισσοτερα πραγματα απο οσα νομιζαμε μεχρι χτες ...

Επισης επειδη τα ηχεια του μαγαζιου ειναι μολις 6,5 " που σημαινει δυο τρεις φορες που τα πατησαμε εφτασαν στα ορια τους , τωρα πλεον βλεπεις οτι χωρις να τους χωσεις γκαζια εχουν ενα ΤΕΡΑΣΤΙΟ αποτελεσμα και εκει οπως και σε ολα τα αλλα του σπιτιου οι κωνοι παραγουν αποτελεσμα χωρις να κανουν διαδρομες .
**κανενα απο τα κροσοβερ σε 3 διαφορετικα ηχεια δεν ειχε λαθος τελικα
**Αυτο που αλλαξε το ηχειο ειναι το damping factor και τελικα ο ελεγχος που εχει ενισχυτης σε καθε μοναδα
**Στην διπλοκαλωδιωση σε ενισχυτες που ειναι ταξης ΑΒ οπου η μαυρη μπορνα ειναι πραγματικο μηδεν ( σε σχεση με τους BTL που ειναι ενεργη και η θετικη και η αρνητικη μπορνα ) τοτε το καλαωδιο μπορει να διαχειριστει τα Back EMF πολυ καλυτερα απο οταν μεσα εκει περιεχονται προιοντα και υποπροιοντα απο τα μεσαια και τα πριμα αυτο και μονο αλλαζει το damping factor .
Σε νουμερα εν ενας ενισχυτης εχει ενα damping factor τυπου 1000 με μονοκαλωδιωση και 3-4 μετρα καλωδιο ζητημα ειναι στο ηχειο να φτασουν 500-650..... Με διπλοκαλωδιωση και ειδικα με αυτον τον τροπο ειναι απολυτα πιθανο πανω στο ηχειο να εχεις 920-950 απο τα 1000.

Πρωτου βρεθουν διαφοροι και αρχισουν να λενε τα παραξενα περι συμμετριας στην διπλοκαλωδιωση σας κουναω το μαντηλι λεγωντας οτι το φορτιο του μπασσου σε ενα ηχειο σε σχεση με το φορτιο μεσαιων πριμων ειναι τελειως διαφορετικα απο ολες τις αποψεις οποτε συμμετρια καληνυχτα

Οποτε διπλοκαλωδιωση με το καταληλο καλωδιο για την καταλληλη δουλεια .....
 

Μηνύματα
7.589
Reaction score
12.498
Εγώ στα Monitor Audio 705 PMC μου, έχω βγάλει τα παθητικά κροσόβερ και οδηγώ τον κάθε δρόμο με τον δικό του ενισχυτή με τη χρήση ενός minidsp 2x4HD. Ίσως αν βρω σε ευκαιρία το στέρεο τρίδρομο κροσόβερ που έχω στο μάτι, να τα κάνω 2.5 δρόμων, μιας που τα ηχεία έχουν 2χ6" γούφερ( εντάξει, mid range θα πουν μερικοί ) και ένα tweeter. Ασύλληπτη ταχύτητα, ανάλυση, βελτίωση σε όλους τους τομείς. Πλέον, έχω σιχαθεί τα παθητικά ηχεία, αν δεν παίζει ενεργό κροσόβερ, δεν παίζω μαζί τους.
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.278
Reaction score
1.153
Εγώ στα Monitor Audio 705 PMC μου, έχω βγάλει τα παθητικά κροσόβερ και οδηγώ τον κάθε δρόμο με τον δικό του ενισχυτή με τη χρήση ενός minidsp 2x4HD. Ίσως αν βρω σε ευκαιρία το στέρεο τρίδρομο κροσόβερ που έχω στο μάτι, να τα κάνω 2.5 δρόμων, μιας που τα ηχεία έχουν 2χ6" γούφερ( εντάξει, mid range θα πουν μερικοί ) και ένα tweeter. Ασύλληπτη ταχύτητα, ανάλυση, βελτίωση σε όλους τους τομείς. Πλέον, έχω σιχαθεί τα παθητικά ηχεία, αν δεν παίζει ενεργό κροσόβερ, δεν παίζω μαζί τους.
Η προσεγγιση αυτη δεν ειναι λαθος αλλα απο οσο γνωριζω δεν υπαρχει κανενα ηλεκτρονικο κροσσοβερ η DSP το οποιο δεν θα φαει κατι απο το σημα
εδω συζηταμε οτι ο προενισχυτης εχει μολις 5 ενεργα εξαρτηματα διαστασεις μολις 5*7 εκατοστα ενω το τροφοδοτικο που υπαρχει διπλα του για να μπορει να φτανει 200KHz bandwidth ησυχα ειναι διαστασεις 20*25 εκατοστα

Η λυση σου ειναι μια προσεγγιση που σου παρεχει απειρες δυνατοτητες και λυνει 9 απο τα 10 προβληματα οπως θα μπορουσαν αλλωστε και ενα ζευγαρι ενεργα ηχεια .

ομως στην τελικη χανεις κατι απο το σημα και αυτο στο hiend ειναι κατασταση ΝΟ ΝΟ ΝΟ
 

Μηνύματα
18.952
Reaction score
22.804
Εγώ στα Monitor Audio 705 PMC μου, έχω βγάλει τα παθητικά κροσόβερ και οδηγώ τον κάθε δρόμο με τον δικό του ενισχυτή με τη χρήση ενός minidsp 2x4HD. Ίσως αν βρω σε ευκαιρία το στέρεο τρίδρομο κροσόβερ που έχω στο μάτι, να τα κάνω 2.5 δρόμων, μιας που τα ηχεία έχουν 2χ6" γούφερ( εντάξει, mid range θα πουν μερικοί ) και ένα tweeter. Ασύλληπτη ταχύτητα, ανάλυση, βελτίωση σε όλους τους τομείς. Πλέον, έχω σιχαθεί τα παθητικά ηχεία, αν δεν παίζει ενεργό κροσόβερ, δεν παίζω μαζί τους.
Γιατί θεωρείς ότι αυτή η μεγάλη διαφορά (βελτίωση) που διαπιστώνεις οφείλεται στο ενεργό κροσόβερ και όχι στην δυνατότητα που αυτό σου δίνει εύκολα να έχεις έναν ενισχυτή για κάθε δρόμο ; Το δεύτερο είναι πολύ πιο σημαντικό, λογικό και εμπειρικά ορθότερο να το θεωρήσει κάποιος.
Το συζηταω γυρω γυρω και ολοι οσοι εχουν μονοκλωνα επιβεβαιωσαν οτι συμβαινει αυτο
Ποιός το είπε αυτό ; Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει με την λίγη εμπειρία που έχω. Και τον όγκο του κρατάει και πιο punch και δυναμικό είναι και πλαστικότητα έχει (το χαμηλό). Μπορεί να είναι και η γεωμετρία ή πάχος των καλωδίων εάν είναι κανά ρίμπον στύλ.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.589
Reaction score
12.498
Η προσεγγιση αυτη δεν ειναι λαθος αλλα απο οσο γνωριζω δεν υπαρχει κανενα ηλεκτρονικο κροσσοβερ η DSP το οποιο δεν θα φαει κατι απο το σημα
εδω συζηταμε οτι ο προενισχυτης εχει μολις 5 ενεργα εξαρτηματα διαστασεις μολις 5*7 εκατοστα ενω το τροφοδοτικο που υπαρχει διπλα του για να μπορει να φτανει 200KHz bandwidth ησυχα ειναι διαστασεις 20*25 εκατοστα

Η λυση σου ειναι μια προσεγγιση που σου παρεχει απειρες δυνατοτητες και λυνει 9 απο τα 10 προβληματα οπως θα μπορουσαν αλλωστε και ενα ζευγαρι ενεργα ηχεια .

ομως στην τελικη χανεις κατι απο το σημα και αυτο στο hiend ειναι κατασταση ΝΟ ΝΟ ΝΟ
Πιστεύω ότι το όφελος απο αυτή τη διαδικασία είναι τόσο μεγάλο, ώστε οι μικροαπώλειες που προφανώς υπεισέρχονται απο τη παρουσία του επεξεργαστή, είναι ασήμαντες. Μιλάμε για ολική μεταμόρφωση. Ό,τι και να είχα κάνει με αυτό το ηχείο, τέτοια απόδοση δεν είχα ποτέ. Αυτός ήταν και ο λόγος που πειραματίστηκα μαζί του, απλά δεν με ενδιέφερε πια, ενώ είχα ήδη ψηθεί για έτοιμα ενεργά. Ουσιαστικά ήθελα να κάνω σύγκριση μεταξύ ενεργών και παθητικών ηχείων, παίζοντας με τα ίδια ακριβώς ηχεία.

Γιατί θεωρείς ότι αυτή η μεγάλη διαφορά (βελτίωση) που διαπιστώνεις οφείλεται στο ενεργό κροσόβερ και όχι στην δυνατότητα που αυτό σου δίνει εύκολα να έχεις έναν ενισχητή για κάθε δρόμο ; Το δεύτερο είναι πολύ πιο σημαντικό, λογικό και εμπειρικά ορθότερο να το θεωρήσει κάποιος.
Μπορούν να το πουν πιο επιστημονικά οι δόκτωρες και ο Σάκης, αλλά το σήμα που δέχεται ο τελικός είναι πιο αναίσθητο σε παθητικά υλικά σε σχέση με αυτό που βγαίνει απο τις μπόρνες των τελικών. Σπας το σήμα σε μια αλυσίδα υψηλής εμπέδησης (χιλιάδων ωμ ) και κρατάς το (όποιο) υψηλό damping factor στην ευαίσθητη αλυσίδα ( των λιγοστών ωμ, συνήθως κάτω των 8 ) όπου πλέον μεταξύ τελικού και μεγαφώνου μεσολαβεί μόνο λίγο καλώδιο. Επιπλέον, ο κάθε ενισχυτής λειτουργεί στο εύρος συχνοτήτων για το οποίο προορίζεται, εν αντιθέσει με τη διπλοκαλωδίωση όπου ο ενισχυτής θα ενισχύει όλο το φάσμα που δέχεται στην είσοδό του και το τμήμα του κροσόβερ θα απορρίψει αυτό που δεν του χρειάζεται. Και συνήθως, ο κάθε τελικός είναι τοποθετημένος πολύ κοντά στο μεγάφωνο, άρα βελτιώνεται ακόμα περισσότερο η κατάσταση λόγω του μικρού μήκους των καλωδίων.
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.278
Reaction score
1.153
Κοιτα εχει πολυ μεγαλη σημασια τι ειδος μουσικες ακους
σε θεματα τα οποια ειναι πολυ απλα τυπου ενα πιανο και μια φωνη δεν θα δεις μεγαλες διαφορες
οι διαφορες θα φανουν σε αλλα θεματα πολυ πιο απαιτητικα.
Ενα σχολιο του τυπου δεν εινα μουσικες αυτες που ακους δεν ειναι αποδεκτο σε αυτη την συζητηση .
Ο καθενας μας εδω σαφως και ακουει οτι του αρεσει

θεωρητικα και υποθετικα αν στο συστημα σου το αριστερο ηχειο παιζει με damping factor 600 και το δεξι με 950 η διαφορα ειναι μερα με νυχτα προφανως αυτο που εχιε το ψηλοτερο damping factor θα παιζει καλυτερα σε οποιαδηποτε μουσικη

Δεχομαι σαφως οτι συγκριτικα μπορει να υπαρχουν ακροατες οι οποιοι θελουν ενα ηχειο πιο μαλακο πιο ξεκουραστο και ας μην εχιε punch και ακριβεια
Πιστεύω ότι το όφελος απο αυτή τη διαδικασία είναι τόσο μεγάλο, ώστε οι μικροαπώλειες που προφανώς υπεισέρχονται απο τη παρουσία του επεξεργαστή, είναι ασήμαντες. Μιλάμε για ολική μεταμόρφωση. Ό,τι και να είχα κάνει με αυτό το ηχείο, τέτοια απόδοση δεν είχα ποτέ. Αυτός ήταν και ο λόγος που πειραματίστηκα μαζί του, απλά δεν με ενδιέφερε πια, ενώ είχα ήδη ψηθεί για έτοιμα ενεργά. Ουσιαστικά ήθελα να κάνω σύγκριση μεταξύ ενεργών και παθητικών ηχείων, παίζοντας με τα ίδια ακριβώς ηχεία.


Μπορούν να το πουν πιο επιστημονικά οι δόκτωρες και ο Σάκης, αλλά το σήμα που δέχεται ο τελικός είναι πιο αναίσθητο σε παθητικά υλικά σε σχέση με αυτό που βγαίνει απο τις μπόρνες των τελικών. Σπας το σήμα σε μια αλυσίδα υψηλής εμπέδησης (χιλιάδων ωμ ) και κρατάς το (όποιο) υψηλό damping factor στην ευαίσθητη αλυσίδα ( των λιγοστών ωμ, συνήθως κάτω των 8 ) όπου πλέον μεταξύ τελικού και μεγαφώνου μεσολαβεί μόνο λίγο καλώδιο. Επιπλέον, ο κάθε ενισχυτής λειτουργεί στο εύρος συχνοτήτων για το οποίο προορίζεται, εν αντιθέσει με τη διπλοκαλωδίωση όπου ο ενισχυτής θα ενισχύει όλο το φάσμα που δέχεται στην είσοδό του και το τμήμα του κροσόβερ θα απορρίψει αυτό που δεν του χρειάζεται. Και συνήθως, ο κάθε τελικός είναι τοποθετημένος πολύ κοντά στο μεγάφωνο, άρα βελτιώνεται ακόμα περισσότερο η κατάσταση λόγω του μικρού μήκους των καλωδίων.

Δεν διαφωνουμε καπου με την προσεγγιση συμφωνω αλλα αυτο που εσυ σταθμιζεις ως πολυ λιγο για μενα ειναι ενα τεραστιο μεγεθος
προγφανως ενα ευρος 200KHZ στον προενισχυτη και γυρω στα 50KHz στον ενισχυτη ειναι παντελως αχρηστο ακουστικα
Χμμμ δεν ειναι ακριβως ετσι
Για εμας τους τεχνικους ειναι μετρο σταθεροτητας που σημαινει οτι μηχανημα που ανεβαινει μεχρι εκει πανω και μπορει να δουλεψει τοσο ψηλα ειναι σωστη κατασκευη και συναμα με τετοιο ευρος ανοιχτο θεματα τα οποια ειναι στος 10-12-16KHz ξεδιπλωνονται πολυ καλυτερα οταν το ευρος ειναι εκει ψηλα ανοιχτο

κανενα απο τα γνωστα DSP δεν μπορει να το κανει αυτο
 

Μηνύματα
18.952
Reaction score
22.804
Πιστεύω ότι το όφελος απο αυτή τη διαδικασία είναι τόσο μεγάλο, ώστε οι μικροαπώλειες που προφανώς υπεισέρχονται απο τη παρουσία του επεξεργαστή, είναι ασήμαντες. Μιλάμε για ολική μεταμόρφωση. Ό,τι και να είχα κάνει με αυτό το ηχείο, τέτοια απόδοση δεν είχα ποτέ. Αυτός ήταν και ο λόγος που πειραματίστηκα μαζί του, απλά δεν με ενδιέφερε πια, ενώ είχα ήδη ψηθεί για έτοιμα ενεργά. Ουσιαστικά ήθελα να κάνω σύγκριση μεταξύ ενεργών και παθητικών ηχείων, παίζοντας με τα ίδια ακριβώς ηχεία.


Μπορούν να το πουν πιο επιστημονικά οι δόκτωρες και ο Σάκης, αλλά το σήμα που δέχεται ο τελικός είναι πιο αναίσθητο σε παθητικά υλικά σε σχέση με αυτό που βγαίνει απο τις μπόρνες των τελικών. Σπας το σήμα σε μια αλυσίδα υψηλής εμπέδησης (χιλιάδων ωμ ) και κρατάς το (όποιο) υψηλό damping factor στην ευαίσθητη αλυσίδα ( των λιγοστών ωμ, συνήθως κάτω των 8 ) όπου πλέον μεταξύ τελικού και μεγαφώνου μεσολαβεί μόνο λίγο καλώδιο. Επιπλέον, ο κάθε ενισχυτής λειτουργεί στο εύρος συχνοτήτων για το οποίο προορίζεται, εν αντιθέσει με τη διπλοκαλωδίωση όπου ο ενισχυτής θα ενισχύει όλο το φάσμα που δέχεται στην είσοδό του και το τμήμα του κροσόβερ θα απορρίψει αυτό που δεν του χρειάζεται. Και συνήθως, ο κάθε τελικός είναι τοποθετημένος πολύ κοντά στο μεγάφωνο, άρα βελτιώνεται ακόμα περισσότερο η κατάσταση λόγω του μικρού μήκους των καλωδίων.
Μήπως ήταν πολύ κακά σχεδιασμένο και με κακά υλικά το κροσόβερ του ηχείου σου ; Το δοκίμασες και με άλλο κροσόβερ ή αλλαγή του πριν ασχοληθείς με το ενεργό ;
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.278
Reaction score
1.153
Μήπως ήταν πολύ κακά σχεδιασμένο και με κακά υλικά το κροσόβερ του ηχείου σου ; Το δοκίμασες και με άλλο κροσόβερ ή αλλαγή του πριν ασχοληθείς με το ενεργό ;
ειπαμε ναι
αλλα επισης η ιδια διαδικασια επαναληφθηκε σε 3 διαφορετικα ηχεια με το ιδιο αποετλεσμα
 

Μηνύματα
18.952
Reaction score
22.804
ειπαμε ναι
αλλα επισης η ιδια διαδικασια επαναληφθηκε σε 3 διαφορετικα ηχεια με το ιδιο αποετλεσμα
Α, το είπατε ; Δεν το πρόσεξα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.016
Reaction score
59.906
Η προσεγγιση αυτη δεν ειναι λαθος αλλα απο οσο γνωριζω δεν υπαρχει κανενα ηλεκτρονικο κροσσοβερ η DSP το οποιο δεν θα φαει κατι απο το σημα
εδω συζηταμε οτι ο προενισχυτης εχει μολις 5 ενεργα εξαρτηματα διαστασεις μολις 5*7 εκατοστα ενω το τροφοδοτικο που υπαρχει διπλα του για να μπορει να φτανει 200KHz bandwidth ησυχα ειναι διαστασεις 20*25 εκατοστα

Η λυση σου ειναι μια προσεγγιση που σου παρεχει απειρες δυνατοτητες και λυνει 9 απο τα 10 προβληματα οπως θα μπορουσαν αλλωστε και ενα ζευγαρι ενεργα ηχεια .

ομως στην τελικη χανεις κατι απο το σημα και αυτο στο hiend ειναι κατασταση ΝΟ ΝΟ ΝΟ
Δεν χάνεται άμα το σήμα παρέμενε σε ψηφιακό πεδίο από την (ψηφιακή) πηγή μέχρι το μεγάφωνο. Δυστυχώς όμως οι περισσότεροι παραδοσιακοί ακροαματικόφιλοι ακολουθούν μεσοβέζικη διαχείριση στο σήμα αφενός μεν επειδή απεχθάνονται τα ψηφιακά πρωτόκολλα λες και θα τους έπαιρναν... την ψυχή αφετέρου δε επειδή δεν διανούνται καν διαχείριση βινυλιακού σήματος σε ψηφιακό πεδίο.
Γιατί θεωρείς ότι αυτή η μεγάλη διαφορά (βελτίωση) που διαπιστώνεις οφείλεται στο ενεργό κροσόβερ...
Διότι με τα παθητικά κρος το σήμα χάνει κι εκεί κάτι από την ΄΄πεμπτουσία΄΄ του. Δεν υπάρχει ολότελα ανώδυνο για το σήμα παθητικό κρος.

Εννοείται ότι δεν πρόκειται ν'αντιταχθώ σε δηλώσεις σχετικές με τα μονόκλωνα αφού και ο ίδιος έχω αποκομίσει σχετικές εμπειρίες. Υφίστανται όμως αυτές για δικό μου και μόνο λογαριασμό.
 

Μηνύματα
18.952
Reaction score
22.804
Πιστεύω ότι το όφελος απο αυτή τη διαδικασία είναι τόσο μεγάλο, ώστε οι μικροαπώλειες που προφανώς υπεισέρχονται απο τη παρουσία του επεξεργαστή, είναι ασήμαντες. Μιλάμε για ολική μεταμόρφωση. Ό,τι και να είχα κάνει με αυτό το ηχείο, τέτοια απόδοση δεν είχα ποτέ. Αυτός ήταν και ο λόγος που πειραματίστηκα μαζί του, απλά δεν με ενδιέφερε πια, ενώ είχα ήδη ψηθεί για έτοιμα ενεργά. Ουσιαστικά ήθελα να κάνω σύγκριση μεταξύ ενεργών και παθητικών ηχείων, παίζοντας με τα ίδια ακριβώς ηχεία.


Μπορούν να το πουν πιο επιστημονικά οι δόκτωρες και ο Σάκης, αλλά το σήμα που δέχεται ο τελικός είναι πιο αναίσθητο σε παθητικά υλικά σε σχέση με αυτό που βγαίνει απο τις μπόρνες των τελικών. Σπας το σήμα σε μια αλυσίδα υψηλής εμπέδησης (χιλιάδων ωμ ) και κρατάς το (όποιο) υψηλό damping factor στην ευαίσθητη αλυσίδα ( των λιγοστών ωμ, συνήθως κάτω των 8 ) όπου πλέον μεταξύ τελικού και μεγαφώνου μεσολαβεί μόνο λίγο καλώδιο. Επιπλέον, ο κάθε ενισχυτής λειτουργεί στο εύρος συχνοτήτων για το οποίο προορίζεται, εν αντιθέσει με τη διπλοκαλωδίωση όπου ο ενισχυτής θα ενισχύει όλο το φάσμα που δέχεται στην είσοδό του και το τμήμα του κροσόβερ θα απορρίψει αυτό που δεν του χρειάζεται. Και συνήθως, ο κάθε τελικός είναι τοποθετημένος πολύ κοντά στο μεγάφωνο, άρα βελτιώνεται ακόμα περισσότερο η κατάσταση λόγω του μικρού μήκους των καλωδίων.
Μην τους απασχολείς , κατλαβαίνω τι λές και που το πάς. Η σωστή πολυενίσχυση και με πολύ μεγαλύτερο όφελος γίνεται μόνο με ενεργό κροσόβερ, όχι με παθητικό. Με παθητικό γίνεται αλλά είναι ανούσια με σχεδόν μηδενικό κέρδος. Για πολλούς λόγους, κάποιους (τον κυριότερο) τον ανέφερες. Αλλού το πήγαινα εγώ. Δεν εννοούσα φυσικά εάν έκανες πολυενίσχυση με παθητικό κροσόβερ.
 
Last edited:

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.278
Reaction score
1.153
Δεν χάνεται άμα το σήμα παρέμενε σε ψηφιακό πεδίο από την (ψηφιακή) πηγή μέχρι το μεγάφωνο. Δυστυχώς όμως οι περισσότεροι παραδοσιακοί ακροαματικόφιλοι ακολουθούν μεσοβέζικη διαχείριση στο σήμα αφενός μεν επειδή απεχθάνονται τα ψηφιακά πρωτόκολλα λες και θα τους έπαιρναν... την ψυχή αφετέρου δε επειδή δεν διανούνται καν διαχείριση βινυλιακού σήματος σε ψηφιακό πεδίο.

Διότι με τα παθητικά κρος το σήμα χάνει κι εκεί κάτι από την ΄΄πεμπτουσία΄΄ του. Δεν υπάρχει ολότελα ανώδυνο για το σήμα παθητικό κρος.

Εννοείται ότι δεν πρόκειται ν'αντιταχθώ σε δηλώσεις σχετικές με τα μονόκλωνα αφού και ο ίδιος έχω αποκομίσει σχετικές εμπειρίες. Υφίστανται όμως αυτές για δικό μου και μόνο λογαριασμό.


συμφωνουμε απολυτα παντα κατι δινεις και κατι παιρνεις η τελεια λυση δεν υπαρχει
εκει επισερχεται και ο προσωπικος παραγωντας που σημαινει ο καθενας αποφασιζει που θα βαλει το μαχαιρι .
προφανως δεν υπαρχει μια προσεγγιση για ολα

θα υπαρχουν παντα διαφορετικες λυσεις με συν και πλην η καθε μια
 

Μηνύματα
18.952
Reaction score
22.804
Δεν χάνεται άμα το σήμα παρέμενε σε ψηφιακό πεδίο από την (ψηφιακή) πηγή μέχρι το μεγάφωνο. Δυστυχώς όμως οι περισσότεροι παραδοσιακοί ακροαματικόφιλοι ακολουθούν μεσοβέζικη διαχείριση στο σήμα αφενός μεν επειδή απεχθάνονται τα ψηφιακά πρωτόκολλα λες και θα τους έπαιρναν... την ψυχή αφετέρου δε επειδή δεν διανούνται καν διαχείριση βινυλιακού σήματος σε ψηφιακό πεδίο.

Διότι με τα παθητικά κρος το σήμα χάνει κι εκεί κάτι από την ΄΄πεμπτουσία΄΄ του. Δεν υπάρχει ολότελα ανώδυνο για το σήμα παθητικό κρος.

Εννοείται ότι δεν πρόκειται ν'αντιταχθώ σε δηλώσεις σχετικές με τα μονόκλωνα αφού και ο ίδιος έχω αποκομίσει σχετικές εμπειρίες. Υφίστανται όμως αυτές για δικό μου και μόνο λογαριασμό.
Βρε συ Bhutia και εσυ δεν καταλαβαίνεις τι εννούσα που χρησιμοποιείς και γνωρίζεις καλά την Ελληνικήν και είσαι ακριβολόγος ;

Την βελτίωση δεν την κάνει το ενεργητικό κροσόβερ σαν κροσοβερ , την βελτίωση την κάνει οι δυνατότητες που σου δίνει ώστε να κάνεις σωστή και αποδοτική πολυενίσχυση. Η πολυενίσχυση αυτή είναι η βελτίωση που ακούει ο φίλος μας. Αφού πρώτα απο όλα επεξεργάζεται το σήμα σε line level επίπεδο πριν την ενίσχυση άρα δεν έχει ούτε τις απώλειες ουτε τις παρμαορφώσεις του παθητικού. Το παθητικό πρέπει να ξηλωθεί. Παίζεις και με τις κλίσεις και συχνότητες αποκοπής εύκολα και με ακρίβεια ρυθμίζοντας απόκριση συχνότητας και φάσης. Ο ενισχυτής αποδίδει καλύτερα λόγω μειωμένου φορτίου, ελέγχει καλύτερα το μεγάφωνο άρα και εκεί μικρότερη παραμόρφωση και δυναμικά αλλά και headroom. Αυτά εννοούνται. Αλλά η βελτίωση είναι όλα αυτά ... όχι το ενεργητικό κροσόβερ σαν κροσόβερ.
 

Μηνύματα
18.952
Reaction score
22.804
Διότι με τα παθητικά κρος το σήμα χάνει κι εκεί κάτι από την ΄΄πεμπτουσία΄΄ του. Δεν υπάρχει ολότελα ανώδυνο για το σήμα παθητικό κρος.
Ναι βέβαια αλλά κυρίως (όπως είπα) λόγω της θέσης του. Αφού κάθεται μεταξύ ηχείου και τελικού. Παίρνει και ήδη ενισχυμένο αλλά και πλήρες σήμα. Σου εισάγει τις απώλεις στην ισχύ, αλλαγες στην εμπέδηση, παρμαορφώσεις κλπ. Αλλά αυτά όλα είναι γνωστά στο κατασκευαστή και σχεδιάζεται και υπολογίζεται συγκεκριμένα για ένα παθητικό ηχείο και για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένο σκοπό και χρήση. Κανένας δεν πάει για πολυενίσχυση με παθητικά κροσόβερ. Απλώς αυτά που συγκρίνετε και έτσι χωρίς μια ακριβολόγηση .... είναι λανθασμένα να τα συγκρίνετε. Ο σκοπός της πολυενίσχυσης είναι άλλος και υπηρετείται (εάν αυτός είναι ο σκοπός κάποιου) καλύτερα απο ενεργό κροσόβερ.
 

Μηνύματα
3.229
Reaction score
4.907
Ναι βέβαια αλλά κυρίως (όπως είπα) λόγω της θέσης του. Αφού κάθεται μεταξύ ηχείου και τελικού. Παίρνει ενισχυμένο πλήρες σήμα. Σου εισάγει τις απώλεις στην ισχύ, αλλαγες στην εμπέδηση, παρμαορφώσεις κλπ. Αλλά αυτά όλα είναι γνωστά στο κατασκευαστή και σχεδιάζεται και υπολογίζεται συγκεκριμένα για ένα παθητικό ηχείο και για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένο σκοπό και χρήση. Κανένας δεν πάει για πολυενίσχυση με παθητικά κροσόβερ. Απλώς αυτά που συγκρίνετε και έτσι χωρίς μια ακριβολόγηση .... είναι λανθασμένα να τα συγκρίνετε. Ο σκοπός της πολυενίσχυσης είναι άλλος και υπηρετείται (εάν αυτός είναι ο σκοπός κάποιου) καλύτερα απο ενεργό κροσόβερ.
Πολλοί κάνουν πολυενίσχυση με παθητικά. :)
 

Μηνύματα
18.952
Reaction score
22.804
Πολλοί κάνουν πολυενίσχυση με παθητικά. :)
Πολύ κακώς. Πολυ περιορισμένο όφελος (ανύπαρκτο σχεδόν). Ε, εντάξει το κάνεις για ευκολία ή εάν έχεις ήδη ηχεια που έχουν ηδη την δυνατότητα bi wiring και bi amping, δεν θες να μπλέξεις με εξωτερικά ενεργητικά κρος, ή εάν έχεις έναν ενισχυτή που δυσκολεύεται να οδηγήσει κάποιο δρόμο ... αλλά βελτίωση μεγάλη δεν θα δείς ακόμη και τότε.
 

Μηνύματα
3.229
Reaction score
4.907
Πολύ κακώς. Πολυ περιορισμένο όφελος (ανύπαρκτο σχεδόν). Ε, εντάξει το κάνεις για ευκολία ή εάν έχεις ήδη ηχεια που έχουν ηδη την δυνατότητα bi wiring και bi amping, δεν θες να μπλέξεις με εξωτερικά ενεργητικά κρος, ή εάν έχεις έναν ενισχυτή που δυσκολεύεται να οδηγήσει κάποιο δρόμο ... αλλά βελτίωση μεγάλη δεν θα δείς ακόμη και τότε.
Ως γνωστόν σε υψηλό επίπεδο hi fi δίνουμε πολλά για να πάρουμε λίγα. Φασούλι το φασούλι γεμίζει του σακούλι. Κάτι που κάνουμε και με τα καλώδια για να παραμείνω on topic.
 

Μηνύματα
18.952
Reaction score
22.804
Ως γνωστόν σε υψηλό επίπεδο hi fi δίνουμε πολλά για να πάρουμε λίγα. Φασούλι το φασούλι γεμίζει του σακούλι. Κάτι που κάνουμε και με τα καλώδια για να παραμείνω on topic.
Εάν είναι για πολυενίσχυση ... κακώς. Εάν είναι για αυτά που λες ... καλώς. Όπως είπα άλλος σκοπός, χρήση, επιδίωξη ... δεν καταλαβαίνω γιατί τα ανακατεύετε όλα μήλα με πορτοκάλια ; Τέλος πάντων κακώς σας κουράζω .. εσείς να κοντραριστείτε θέλετε πάλι μάλλον. :D
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.278
Reaction score
1.153
Πολλοί κάνουν πολυενίσχυση με παθητικά. :)
Αυτο και αν ειναι εγκλημα και αν θελεις στο εξηγω
Οι γνωστοι ενισχυτες εχουν εγγυημενες προδιαγαφες για ηχεια απο 4Ω εως 8Ω καποιοι απο αυτους κατεβαινουν και σε φορτια η διακυμανσεις φορτιου μεχρι και 2 Ω

Αυτο σημαινει οτι σε παθητικη διενισχυση οι ενισχυτες που θα παιζουν τα μεσαια και τα πριμα ποτε και σε καμμια απολυτως περιπτωση δνε θα βλεπουν φορτιο 8Ω Βλεπουν μεγαλυτερο παντα και σε καποιες περιπτωσεις μακραν πολυ μεγαλυτερο αναλογως συχνοτητας .

Αυτο σημαινει οτι εγω αν στειλω ενα μαιλ σε μια εταιρια πχ ROTEL και τους εκφρασω της αποριες μου πως δουλευει το μηχανημα τους σε ενα φορτιο 22Ω θα με διαολοστειλουν

Σαφως ετσι ο ενισχυτης ειναι εκτος προδιαγραφων ( απο ολες τις αποψεις ) ισχυς, εμπεδηση ,μετρα ασφαλειας,ταχυτητα, ευρος κλπ οπου και σε καποιες περιπτωσεις για αυτους ακριβως τους λογους σε ενα συστημα που παιζει με παθητικη διενυσχυση ο ενισχυτης που παιζει μεσαια και πριμα τελικα ζεσταινεται περισσοτερο απο αυτον που παιζιε τα μπασσα παρολο οτι κανει μαλλον ευκολοτερη δουλεια

οποτε διενισχυση μονο ενεργη οχι παθητικη ποτε ....

Ενα απο τα πιο ακριβα ηχεια στον κοσμο τα MBL δεν παραδιδονται ποτε με διπλες μπορνες απο πισω ακριβως για αυτον τον λογο ουτε διπλοκαλωδιωση ουτε διενισχυση και σε οποιον αρεσει
 

Μηνύματα
3.229
Reaction score
4.907
Αυτο και αν ειναι εγκλημα και αν θελεις στο εξηγω
Οι γνωστοι ενισχυτες εχουν εγγυημενες προδιαγαφες για ηχεια απο 4Ω εως 8Ω καποιοι απο αυτους κατεβαινουν και σε φορτια η διακυμανσεις φορτιου μεχρι και 2 Ω

Αυτο σημαινει οτι σε παθητικη διενισχυση οι ενισχυτες που θα παιζουν τα μεσαια και τα πριμα ποτε και σε καμμια απολυτως περιπτωση δνε θα βλεπουν φορτιο 8Ω Βλεπουν μεγαλυτερο παντα και σε καποιες περιπτωσεις μακραν πολυ μεγαλυτερο αναλογως συχνοτητας .

Αυτο σημαινει οτι εγω αν στειλω ενα μαιλ σε μια εταιρια πχ ROTEL και τους εκφρασω της αποριες μου πως δουλευει το μηχανημα τους σε ενα φορτιο 22Ω θα με διαολοστειλουν

Σαφως ετσι ο ενισχυτης ειναι εκτος προδιαγραφων ( απο ολες τις αποψεις ) ισχυς, εμπεδηση ,μετρα ασφαλειας,ταχυτητα, ευρος κλπ οπου και σε καποιες περιπτωσεις για αυτους ακριβως τους λογους σε ενα συστημα που παιζει με παθητικη διενυσχυση ο ενισχυτης που παιζει μεσαια και πριμα τελικα ζεσταινεται περισσοτερο απο αυτον που παιζιε τα μπασσα παρολο οτι κανει μαλλον ευκολοτερη δουλεια

οποτε διενισχυση μονο ενεργη οχι παθητικη ποτε ....

Ενα απο τα πιο ακριβα ηχεια στον κοσμο τα MBL δεν παραδιδονται ποτε με διπλες μπορνες απο πισω ακριβως για αυτον τον λογο ουτε διπλοκαλωδιωση ουτε διενισχυση και σε οποιον αρεσει
Συμφωνώ στο σκέλος ότι είναι θέμα ενισχυτών και αντίστασης ηχείων (μεγαφώνων). Η φυσική βάζει τους κανόνες.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.724
Μηνύματα
3.024.560
Members
38.483
Νεότερο μέλος
Sofronitzky
Top