Featured Καλωδια ηχειων ..... ( μακρυτατο )

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.066
Reaction score
60.087
Δεκτό. Αλλά και πάλι, μιλάμε για 5% παραμόρφωση. Αν αυτό είναι hifi, τί να πω...
Σε καλές SET υλοποιήσεις το 5% ολικής αρμονικής παραμόρφωσης ως προς μέγιστη αποδιδόμενη ισχύ 15-20 Watt ανάγεται σε ποσοστά κάτω του 1% για τα δύο πρώτα Watt που θα χρειάζονταν μονάχα στην πράξη εννοείται με ηχεία ευνοϊκά.
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.563
Reaction score
1.528
Στο τέλος καταλήγουμε στο έτσι μ αρέσει.
Εντάξει για την κιθάρα του Willie Nelson που την έχει δεκαετίες μπορώ να εκφραστώ με αυτό το μ αρέσει δεν μ αρέσει, αν και δύσκολα μπορώ να φανταστώ κάποιον να μην του αρέσει.
Τέλος πάντων εκεί έχει κάποια λογική το μ αρέσει δεν μ αρέσει.

Στον ήχο τώρα νομίζω είναι πιο περιορισμένο το αρέσει.
Εάν το ξεχειλωσουμε μπορούμε να πούμε ότι μ αρέσει να ακούω σε χώρο με πολλές ανακλάσεις με μπουμαρισμα, συμπιεσμένο υλικό, απόλυτη ελευθερία και αποδοχή του έτσι μ αρέσει.
Δηλαδή εαν κάτσεις 7 μέτρα μακριά από ένα 5ιντσο σε 100τμ χώρο παίζοντας δυνατά με μια λάμπα πόσο πιθανόν είναι να αρέσει?
Απλώς οι οντιοενθουσιαστς, άιντε να μην ανοίξω το βρωμοοστομα μου, ειναι ευτυχισμένοι μέσα στην άγνοια τους.
Δεν ειναι ακριβως ετσι
αν ασχοληθεις λιγο να καταλαβεις μπορεις να επιλεξεις σοφα αλλα συμφωνα με αυτο που σου αρεσει
Σημαινει οτι αν ο φιλος μας παει να παιξει house μουσικες με το μηχανημα του θα σηκωθουν οι λαμπες να τον βαρανε στο κεφαλι
Αντιστοιχα αν του δωσω τον δικο μου ενισχυτη θα τον βρει αδιαφορο
Οι δυο ακροατες εχουν διαφορετικους στοχους ο ενας ειναι πιουριστας και μετραει οσα μπορει να μετρησει στα 124bpm και ο αλλος αναζηταει το γρεζι σε ενα πιανο και μια φωνη
και οι δυο απο τις προδιαγραφες των μηχανηματων κρατησαν αυτο που τους ειναι χρησιμο
Σε καλές SET υλοποιήσεις το 5% ολικής αρμονικής παραμόρφωσης ως προς μέγιστη αποδιδόμενη ισχύ 15-20 Watt ανάγεται σε ποσοστά κάτω του 1% για τα δύο πρώτα Watt που θα χρειάζονταν μονάχα στην πράξη εννοείται με τα κατάλληλα ηχεία.
εδω που μιλαμε μεταξυ μας σε ενα δωματιο υπαρχουν παραμορφωσεις , οι παραμορφωσεις στο audio δεν ειναι ολες ιδιες , και προερχονται απο πολυ διαφορετικες αιτιες.
Σημαινει οτι ο ακροατης ακουει το συνολο το οποιο σωστα περιεχει ενα βαθμο παραμορφωσης, αλλα το πιο ουσιωδες για καθε ακροατη αλλα και ειδος μουσικης ειναι το συνολικο ειδος και περιεχομενο των αρμονικων ( οχι απαραιτητα η ποσοτητα )

Ξαναγυριζουμε λιγο πισω σε αυτο που εγραψα οτι ο ακροατης που ειναι στα μεταλα ειναι η χαρα του να παιξει σε ταξη ΑΒ γιατι εχει την ταχυτητα που θελει και το περιεχομενο των αρμονικων ταιριαζει στο αυτι του και στις μουσικες που παιζει .
 
Last edited:

Μηνύματα
19.564
Reaction score
23.644
Δεν ειναι ακριβως ετσι
αν ασχοληθεις λιγο να καταλαβεις μπορεις να επιλεξεις σοφα αλλα συμφωνα με αυτο που σου αρεσει
Σημαινει οτι αν ο φιλος μας παει να παιξει house μουσικες με το μηχανημα του θα σηκωθουν οι λαμπες να τον βαρανε στο κεφαλι
Αντιστοιχα αν του δωσω τον δικο μου ενισχυτη θα τον βρει αδιαφορο
Οι δυο ακροατες εχουν διαφορετικους στοχους ο ενας ειναι πιουριστας και μετραει οσα μπορει να μετρησει στα 124bpm και ο αλλος αναζηταει το γρεζι σε ενα πιανο και μια φωνη
και οι δυο απο τις προδιαγραφες των μηχανηματων κρατησαν αυτο που τους ειναι χρησιμο
Με τα ηχεία του Ν.Κ θα παιξουν μούρλια house. Οπότε θα βγάλει σωστό συμπέρασμα για το τι καλή ενισχυση κάνουν αλλά και πόσο σφιχτό θα είναι το χαμηλό. :D
Δηλαδή εαν κάτσεις 7 μέτρα μακριά
Σιγά μην κάτσει και στα 17. :D
 

Μηνύματα
5.748
Reaction score
9.972
Με τα ηχεία του Ν.Κ θα παιξουν μούρλια house. Οπότε θα βγάλει σωστό συμπέρασμα για το τι καλή ενισχυση κάνουν αλλά και πόσο σφιχτό θα είναι το χαμηλό. :D

Σιγά μην κάτσει και στα 17. :D
Εμένα το χαμηλό μ αρέσει να είναι πλαδαρο όχι σφιχτό. Ετσι μ αρέσει τι θες τώρα? :biggrin:

Άμα του αρέσει στα 17μετρα γιατί όχι? :fuckyou:
Δοκίμασες και δεν σ άρεσε? :biggrin:
 
Last edited:


Μηνύματα
1.312
Reaction score
2.956
Γενικώς δύσκολα είναι τα ξεμπερδέματα με ... Ουγκ-άκου ακροαματικόφιλους... :lolsign:

View attachment 382270

Ακόμα δυσκολότερα με Audio Dick που υποστηρίζουν μεν τη σχολή των ΄΄καθώς πρέπει΄΄ τελικών σλλά γουστάρουν και τους ΄΄δεν΄΄...:sneaky:
Τέτοιο φωτισμό έχω όταν ακούω Carach Angren.
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.563
Reaction score
1.528
Μια και υπηρξε θεια παρεμβαση για τους τελεστικους δυο πραγματακια για αυτους ....

Οι τελεστικοι δεν σχεδιαστηκαν για υψηλη ποιοτητα ηχου . Σημερα βεβαια οι τελεστικοι εχουν φτασει στον ουρανο και καθε μερα που περναει θα γινονται ακομα καλυτεροι .

O πρωτος που εγινε ηταν το 1963 και κοντα στο 1970 αρχισε να γινεται ευρεως διαθεσιμος στην αγορα ως 741 ταχυτητα τοτε 1,5mhz σημερα εχουμε τελεστικους ευκολα στα 300MHZ.

Οι τελεστικοι σχεδιαζονται απο τοτε για ευελιξια , σχεδιαζονται για drop in replacement και ενα απλο 741 μπορει να γινει phono stage , Head preamp, Tone control , Line level Buffer , EQ preamp, Mic Preamp , servo amplifier μεχρι και ενισχυτης ακουστικων.....Αυτες ειναι εφαρμογες Audio Και προφανως θα εχει και αλλες 100 εφαρμογες που δεν ειναι Audio .
Για να μπορει να τα κανει αυτα τουτο το μικρο 741 εχει μεσα 22 τρανσιστορ
10 χρονια πιο μετα το 5532 εχει συνολικα 110 τρανσιστορ στο ιδιο περιβλημα και ειναι και stereo μεσα στο ιδιο περιβλημα ( ο 741 ηταν μονο )

προστεθηκαν καινουργια functions τα οποια σου επιτρεπουν να τρεχεις τον τελεστικο με μαπα τροφοδοτικο, εχει ο ιδιος μεσα διαταξεις που ακομα και αν το ρευμα ειναι μαπα μια χαρουλα δουλευει ο τελεστικος οποτε η ζωη του σχεδιαστη γινεται ευκολη και το συνολικο κοστος πεφτει ......

Ολα αυτα ειναι τα καλα παμε τωρα και στα κακα τα οποια δεν εινα πολλα αλλα ειναι σημαντικα .

110 τρανσιστορς = 110Χ ο θορυβος και η παραμορφωση τους
οι προδιαγραφες τους ισχυουν καλυτερα με χαμηλο gain η μηδενικο gain αν γινεται
ενα παιρνει ενα βγαζει ιδανικα για buffer
οσο υπαρχει gain τα νουμερα ανεβαινουν και καποιες φορες δραματικα
σε στερεο εκδοσεις η συνακροαση μεταξυ καναλιων ειναι υπαρκτη με περισσοτερο gain ακομα χειροτερα
Μας υποσχεθηκαν οτι οι διαταξεις που φροντιζουν την τροφοδοσια δεν θα πειραζουν τον ηχο αλλα τελικα δεν εγινε .

Που καταληγουν ολα αυτα
Οπως σωστα και επιτελους ,ειπε ο κυριος Κογιας απο τελεστικο σε τελεστικο το αποτελεσμα πολλαπλασιαζεται και εχει προσθετικο χαρκατηρα , αν και παλι παραμενει αρκετα μικρο, ομως οταν αυτο το προβλημα ενισχυθει 50-100 φορες εκει αρχιζουν οι περιπετειες.
Βλεπετε για ολες αυτες τις εφαρμογες ( phono stage , Head preamp, Tone control , Line level Buffer , EQ preamp, Mic Preamp , servo amplifier μεχρι και ενισχυτης ακουστικων.) αρκουν 5-8 τρανσιστορ ανα καναλι .
τα 110 που υπαρχουν μεσα ειναι για αλλες δουλεις
οποτε η οποια βελτιωση αλλα και το οποιο προβλημα σε αυτο το σημειο του συστηματος επειδη τελικα μεχρι να φτασει στα αυτια μας θα ενισχυθει πολλες φορες αρχιζει πλεον να ειναι μετρησιμο και σημαντικο .

Ακριβως το ιδιο αν τελικα ενα καλωδιο με τον Α η Β τροπο καταφερει να επιρεασει το συστημα μας αρνητικα η θετικα αυτο σαν μεγεθος μπορει να ειναι πολυ μικρο αλλα στο σημειο του συστηματος που βρισκεται θα ενισχυθει και αυτο πολλες φορες οποτε εκει το μεγεθος εκτος απο μετρησιμο ειναι και σημαντικο .
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.563
Reaction score
1.528
σε ενα προενισχυτη πικαπ το κοστος ενος τελεστικου ειναι ΠΧ 1 ευρω το κοστος του τροφοδτικου ειναι 10-15 ευρω αντιστοιχα το κοστος της πλακετας λογο μεγεθους ειναι επισης μικρο τυπου 10 ευρω

Για να το κανεις descret αυτο και να γλυτωσεις απο ολα οσα προβληματα αναφερθηκαν πιο πανω το κοστων των υλικων θα ειναι για τα ηλεκτρονικα 4-5 ευρω αρα μικρη διαφορα ,
το τροφοδοτικο αν πραγματικα θελεις να το κανεις σωστο ευκολα μπορει να κοστιζει και 50 και 60 ευρω και επισης ανεβαινει το κοστος της πλακετας ο οποιο θα παει ευκολα 5φορες επανω και μαλλον λεω λιγο γιατι δεκαπλασιαζεται το μεγεθος .

Το κοστος μονταρισματος της συσκευης ανεβαινει δραματικα γιατι καποια εξαρτηματα θα μπουν με το χερι γιατι ρομποτ για να τα βαλουν πλεον δεν υπαρχουν , Υπαρχουν πλεον μονο για Εξαρτηματα SMT ( Surface mount Technology )
συν οτι μαζι με ολα τα αλλα αυξανεις το κοστος μεταφορας και συκευασιας λογο ογκου και βαρους .

Bonus feature οτι μπορεις να διαλεξεις τα περιφεριακα της αρεσκειας σου να βαλεις οσους γκουρμεδιαρικους πυκνωτες και αντιστασεις θελεις η ακομα και να επιλεξεις το επιπεδο της πολωσης που θα δουλευει ο κυκλωμα σου ( πραγμα που σοτυς τελεστικους δεν γινεται ) κατ επιλογην απλα και παλι αυξανεις το κοστος .

εξηγει καπως καλυτερα γιατι ολα τα κανουνε με τελεστικους σημερα ?
 
Last edited:

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.563
Reaction score
1.528
σε ενα προενισχυτη πικαπ το κοστος ενος τελεστικου ειναι ΠΧ 1 ευρω το κοστος του τροφοδτικου ειναι 10-15 ευρω αντιστοιχα το κοστος της πλακετας λογο μεγεθους ειναι επισης μικρο τυπου 10 ευρω

Για να το κανεις descret αυτο και να γλυτωσεις απο ολα οσα προβληματα αναφερθηκαν πιο πανω το κοστων των υλικων θα ειναι για τα ηλεκτρονικα 4-5 ευρω αρα μικρη διαφορα ,
το τροφοδοτικο αν πραγματικα θελεις να το κανεις σωστο ευκολα μπορει να κοστιζει και 50 και 60 ευρω και επισης ανεβαινει το κοστος της πλακετας ο οποιο θα παει ευκολα 5φορες επανω και μαλλον λεω λιγο γιατι δεκαπλασιαζεται το μεγεθος .

Το κοστος μονταρισματος της συσκευης ανεβαινει δραματικα γιατι καποια εξαρτηματα θα μπουν με το χερι γιατι ρομποτ για να τα βαλουν πλεον δεν υπαρχουν , Υπαρχουν πλεον μονο για Εξαρτηματα SMT ( Surface mount Technology )
συν οτι μαζι με ολα τα αλλα αυξανεις το κοστος μεταφορας και συκευασιας λογο ογκου και βαρους .

Bonus feature οτι μπορεις να διαλεξεις τα περιφεριακα της αρεσκειας σου να βαλεις οσους γκουρμεδιαρικους πυκνωτες και αντιστασεις θελεις η ακομα και να επιλεξεις το επιπεδο της πολωσης που θα δουλευει ο κυκλωμα σου ( πραγμα που σοτυς τελεστικους δεν γινεται ) κατ επιλογην απλα και παλι αυξανεις το κοστος .

εξηγει καπως καλυτερα γιατι ολα τα κανουνε με τελεστικους σημερα ?
Μικρη σημειωση μου διεφυγε
Ολο αυτο υπερβολικο συγκριτικα κοστος γινεται για να κερδισεις σε θορυβο , σε παραμορφωση και σε συνακροαση μεταξυ των καναλιων . Η δαπανη μπροστα στο οφελος ειναι μαλλον τεραστια ...>Αυτο ομως ξεχωριζει το Hifi απο το Hiend οπου εκει σπαταλαμε ενα καρρο λεφτα απλα για να ανεβουμε μια κατηγορια στο ηχητικο αποτελεσμα .

δειτε ενα λαμπατο προ οπου στην ουσια ειναι το ιδιο με ενα τρανσζιστορικο ( το τρανζιστορ δημιουργηθηκε να μιμηθει την λειτουργια της λυχνιας ) ολα και ολα εχουν 5 πραγματα μεσα ....και οι δυο
 

Μηνύματα
162
Reaction score
101
Διαβάζοντας πάντως από εκεί που είχε μείνει το νήμα, κάποιοι συνεχίζουν να μου γυμνάζουν τους κοιλιακούς από τα γέλια που μου προκαλούν… επίσης μου φέρνουν στο μυαλό παλιές βιντεοκασέτες όπως το κλασσικη περίπτωση βλάβης, η μεγάλη απόφραξη κα… μια χαρά…
 

Μηνύματα
473
Reaction score
801
Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι μας πειράζει η υποτιθέμενη παραμόρφωση ενός τελεστικού που και πάλι είναι πολύ κάτω απο μονάδα, αλλά η παραμόρφωση της τάξης του 5% είναι άποψη και γούστο.
ΟΧΙ, η παραμόρφωση της τάξης του 5%, ΔΕΝ είναι άποψη και γούστο, προφανώς.

Η παραμόρφωση της τάξης του 5%, από έναν Ongaku του Hiroyasu Kondo, ΕΙΝΑΙ άποψη και γούστο!!!

Και δεν θα μπορούσε να μην είναι άποψη και γούστο, όταν πρόκειται για τον ακριβότερο ενισχυτή του πλανήτη, με αναλογία 5.000 ευρώ / Watt.
 
Last edited:

Μηνύματα
5.748
Reaction score
9.972
Δεν ειναι ακριβως ετσι
αν ασχοληθεις λιγο να καταλαβεις μπορεις να επιλεξεις σοφα αλλα συμφωνα με αυτο που σου αρεσει
Σημαινει οτι αν ο φιλος μας παει να παιξει house μουσικες με το μηχανημα του θα σηκωθουν οι λαμπες να τον βαρανε στο κεφαλι
Ωραία πάσα μου δίνεις Σάκη.

Λοιπόν οι περισσότεροι άνθρωποι που βρίσκονται στην ώριμη φάση της ζωής τους ακούνε διάφορα μουσικά είδη.
Δεν μένουν προσκόλλημενοι σε ένα είδος.

Κάποιον που τον ενδιαφέρει λοιπόν ο ήχος κσι η μουσική, ακούγοντας όλα αυτά τα διαφορετικά είδη μουσικής, έχοντας έρθει δηλαδή σε επαφή με την μουσική, αυτό το απέραντο σύμπαν θα οδηγηθεί στην επιλογή ενός ηχοσυστήματος με συγκεκριμένα βασικά χαρακτηριστικα.

Εάν τώρα υπονοείς την κατοχή και χρήση διαφορετικών συστημάτων για κάθε είδος μουσικής, αυτό πιο πολύ μου κάνει σε καραγκιοζιλικι.
Φέρνω την εικόνα να κρατάνε στα χέρια τους έναν δικό των amon düül και να σπάνε το κεφάλι τους με τι σύστημα να τον ακούσουν. :biggrin:
Η τον παρακάτω δίσκο για παράδειγμα
 

Var

Μηνύματα
59
Reaction score
87
Αν έχεις να μας δείξεις, απόκριση συχνότητας, παραμόρφωση (THD / IMD) και χρονική ευθυγράμμιση, είναι αρκετά για να βγουν συμπεράσματα.


@Astronaut Jr. περιμένουμε τις μετρήσεις απ τα ηχεία Monitor Audio 705 που μετέτρεψες σε ενεργά.
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.563
Reaction score
1.528
Ωραία πάσα μου δίνεις Σάκη.

Λοιπόν οι περισσότεροι άνθρωποι που βρίσκονται στην ώριμη φάση της ζωής τους ακούνε διάφορα μουσικά είδη.
Δεν μένουν προσκόλλημενοι σε ένα είδος.

Κάποιον που τον ενδιαφέρει λοιπόν ο ήχος κσι η μουσική, ακούγοντας όλα αυτά τα διαφορετικά είδη μουσικής, έχοντας έρθει δηλαδή σε επαφή με την μουσική, αυτό το απέραντο σύμπαν θα οδηγηθεί στην επιλογή ενός ηχοσυστήματος με συγκεκριμένα βασικά χαρακτηριστικα.

Εάν τώρα υπονοείς την κατοχή και χρήση διαφορετικών συστημάτων για κάθε είδος μουσικής, αυτό πιο πολύ μου κάνει σε καραγκιοζιλικι.
Φέρνω την εικόνα να κρατάνε στα χέρια τους έναν δικό των amon düül και να σπάνε το κεφάλι τους με τι σύστημα να τον ακούσουν. :biggrin:
Η τον παρακάτω δίσκο για παράδειγμα
Κάθε ένας απο εμάς ακούει μουσική για διαφορετικούς λόγους η ωριμότητα δεν εχει καμμια σχέση με αυτο εσύ το "καθοριζεις" με αυτο τον τρόπο.
Στη δισκοθήκη και τα αρχεία μου θα βρεις απο bb king μέχρι συμφωνικά έργα.
Άλλο τι ακούω και αλλο με τι την βρίσκω.

Γεννήθηκα στο μεγαλύτερο club της Αθήνας την εποχή που είχε μεσα 2000 κόσμο κάθε βράδυ σιγά μην δεν είχε επηρεάσει το τι ακούω.

Κάποιος άλλος γεννήθηκε αλλού.
Κάθε ένας στοχεύει το σύστημα του με συγκεκριμένους στόχους

Τέλειο σύστημα που τα παίζει όλα μα όλα τέλεια δεν υπαρχει κάπου θα χρειαστεί να κανεις συμβιβασμούς....
 
Last edited:

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.563
Reaction score
1.528
@Astronaut Jr. περιμένουμε τις μετρήσεις απ τα ηχεία Monitor Audio 705 που μετέτρεψες σε ενεργά.
Απο απλη περιεργεια
Έχει κάποιο νόημα?
Ο Astronaut JR χρησιμοποιεί DSP για να προσαρμοσει το αποτέλεσμα στον χωρο του με δύο λέξεις εχει εισάγει πρώτα απο ολα επιπλεον ψηφιοποίηση στο σημα του ο καθένας το αξιολογεί αυτο κατά την άποψή του ,και μετα με την ενεργή διενισχυση εχει εισάγει και κάποιο θόρυβο και καποιες παραμορφωσεις στο αποτέλεσμα την οποία επίσης αξιολογεί ο καθένας κατά την άποψή του .

Οι μετρήσεις που θα δεις ειναι μια κατάσταση που εχει στρεσάρει η μαζέψει διαφορά σημεία και διαφορα όρια στο ηχειο για να συναντήσουν μια συγκεκριμένη καμπύλη που επέλεξε και μάλιστα προσαρμοσμενη σε ενα συγκεκριμένο χωρο .

Νόημα θα ειχε για όλους να έβλεπαν τι ηχειο μετρημένο σε ανηχοικο δωμάτιο όπως είναι
Και μετα να το έβλεπαν ενεργό αλλα με τα ιδια κοψίματα που εχει επιλέξει ο κατασκευαστής και να κάνουν την σύγκριση.

Τα ηχεία του Astronaut δεν ειναι ας πούμε το ηχειο BW 803 πλέον

Ειναι απλά χύμα ξέμπαρκες μονάδες που ο Astronaut τους ζητησε να κάνουν μια συγκεκριμένη δουλειά προσαρμοσμενη σε συγκεριμενο χωρο και σε συγκεριμενη καμπυλη .

Το τελικο αποτέλεσμα δεν εχει ΑΠΟΛΥΤΩΣ καμμια σχέση με αυτο που σχεδιάστηκε στο ηχειο απο τον κατασκευαστή.

Δεν εχει καποιο λάθος αυτη η πρακτικη απλά όπως όλες εχει συν και πλην ....
Στο pro audio αυτο συμβαίνει κάθε μερα Κυριολεκτικά
 
Last edited:


Μηνύματα
19.564
Reaction score
23.644
ΟΧΙ, η παραμόρφωση της τάξης του 5%, ΔΕΝ είναι άποψη και γούστο, προφανώς.

Η παραμόρφωση της τάξης του 5%, από έναν Ongaku του Hiroyasu Kondo, ΕΙΝΑΙ άποψη και γούστο!!!

Και δεν θα μπορούσε να μην είναι άποψη και γούστο, όταν πρόκειται για τον ακριβότερο ενισχυτή του πλανήτη, με αναλογία 5.000 ευρώ / Watt.
Καλά αυτός νόμιζα είναι 27 watt και όχι 20 που έγραψες.

Σε τέτοιο σχεδιασμό, watt και τοπολογία και χωρίς ανάδραση (ή έστω τοπική μικρή) το 3 % και το 5 % (ακόμη και 9 % κάποιες φορές) είναι αναπόφευκτο αλλά επειδή είναι επιθυμητό (πόσο πολύ διαφωνούν και οι ίδιοι που ακούνε τέτοια τοπολογία ... τρανζιστοράτοι δεν έχουν λόγο σε αυτό, ούτε δικαίωμα να εκφράζουν γνώμη χα χα είναι αλλη φάση και κόσμος, δεν καταλαβινουν, δεν ξέρουν , είναι μόνο μπλα μπλά σε αυτό το ζήτημα) δεν το πολυ βασανίζουν. Προσωπικά σε πολλά watt (πολλά χα χα για αυτή την τοπολογία) πάνω απο 3 % με ενοχλούν οι δεύτερες αρμονικές ανάλογα βέβαια και το ηχείο. Επίσης μου αρέσει να συνοδευονται και απο ορισμένο και συγκεκριμένο ποσοστό τρίτων γαι μουσική καθολικότητα αναπαραγωγής. Αυτού του είδους το "μαγείρεμα" μόνο αυτή η τοπολογία λαμπάτων μπορεί να το κάνει. Οι άλλοι τώρα όλοι το κατηγορούν γιατί πολυ θα θελανε να το κάνουν το μαγείρεμα αλλά δεν μπορούνε λογω τεχνικών περιορισμών. Μπορούν να κάνουν λίγο αλλά οδηγεί σε ψευτιά και κοροιδία εάν ξέρεις το real thing.

Η πραγματική τάξη Α προυποθέτει μάξιμουμ 30-35 watt , single ended, υψηλή πόλωση και συγκεκριμένο σχεδιασμό κυκλώματος εντός αυτής της τοπολογίας. Οποιαδήποτε άλλη περίπτωση δεν είναι τάξη Α. Και εάν είναι με το νέους ορισμούς ακουστικά δεν είναι το ίδιο. Τάξη Α και single ended πάνε μαζί. Για αυτό και πολλοί (λιγοι δηλαδη απο τους πολλούς) βρίσκουν ότι δεν έχει μεγάλη διαφορά ιδίως όταν εχουν ακούσει στα πεταχτά (και χρονικά αλλά και σχετιζόμενα με την ακουστική αντίληψη τους και πως έχουν μάθει και συνηθίσει να ακούνε). Επισης και οταν τιο συγκρίνουν με κάτι πλύ καλό απο τον κόσμο των τρανζιστορ.

Το χαμηλό αυτης της τοπολογία είναι πολυ ανώτερο απο των τρανζιστοράτων κάθε είδους. Το "σφιχτό" κλπ χαρακτηρισμοί των τρανζιστοράτων για το μπασο είναι ανοησίες audio people -ιστικες. Και επειδή τους αρέσει και συνηθίζουν να συγκρίνουν με την πραγματικότητα κιόλας (εαν και άλλο ένα λάθος τους) .... δεν είναι έτσι το μπάσο.

Το μπάσο στις χαμηλές συχνότητες του έχει μα πλαστικότητα. Ακόμη πιο χαμηλά είναι "αέρας". ¨ελλειψη ελέγχου δεν έχει αυτή η τοπολογία. Προκύπτει στο μυαλό του κάθε τρανζιστοράτου είτε α) απο μη κατάλληλα ηχεία - το πιο συνηθισμένο - και το ρίχνουν στον ενισχυτή που δεν μπορεί όντως να οδηγήσει τις μπακατέλες τους β) έλλειψη γνώσης πως πραγματικά ακούγεται ένα μπάσο γ) παλιούς λαμπάτους με συγκεκριμένους σχεδιασμούς στην ανόρθωση κυρίως και συνηθως ή λαμπάτους με όχι καλούς μετασχηματιστές ή φτηνές ή DIY κατασκευές δ) εκλαμβάνουν την σωστή αυτή πλαστικότητα για λάθος ή μη επιθυμητή ιδίως όταν ακούνε ηλεκτρονική μουσική που εκεί το χαμηλό είναι τόνοι. Πλέον τόνοι είναι και η συγχρονη παραγωγή ροκ και ποπ ε) συνήθεια χρόνων για το τί είναι "σωστό" μπάσο. δ) conditioning που έχουν φάει απο αφηγήματα, δεκαετιπων ενασχόληση με το "χόκπι" , ριβιουερς , γκουρου και διάφορους που επαναλαμβάνουν ο ένας σαν σπασμένο ι τηλέφωνο του άλλου τα λόγια .

Τετοια πλαστικότητα στο χαμηλό αλλά φυσικά δυνατότητα ελέγχου για όλα τα ηχείa ...έχει η τάξη D. Ιδίως αυτοί που είναι βασισμένοι σε mosfet ή έχει "πειραχθεί" ανάλογα το κύκλωμα να παράγει και λίγες δευτερες αρμονικές απο οποια εξαρτήματα είναι αυτές δυνατόν να εισαχθεί στατικά όμως και σε μικρές ποσότητες. Για αυτό και το χαμηλό πολλοί θεωρούν (και έχουν δίκιο κατά τη γνώμη μου) ότι ξεπερνάει σε ποιότητα αυτό της ΑΒ. Όχι μόνο της ΑΒ ξεπερνάει , έχω ακούσει να είναι και πολυ κοντά στην τοπολογία της Class A single ended και μάλιστα φυσικά χωρίς τους περιορισμούς της. Τωρα η κλάση D έχει άλλα προβλήματα κυρίως στις υψηλές αλλά και στις μεσαίες συχνότητες. Και τονικά όταν ξεπεράστηκαν αυτές έχουν μείνει άλλα προβλήματα που κάποιος που έχει εμπειρία απο κάτι καλύτερο ηχητικά μπορεί να εντοπίσει και τον ενοχλούν. Επίσης μεγάλο πρόβλημα στο βάθος σκηνής, το 3D (με πολυ καλό πλάτος αλλά τι να το κάνεις είναι ανισορροπία, η ανισορροπία δεν είναι καλή στην audio αναπαραγωγή , πρεπει να αποφεύγεται δια ροπάλου ακόμη και εάν σημαίνει να φτιάξεις εσκεμμενα κάτι κατώτερο ηχητικά για να την αποφύγεις). Δεν εχω άποψη ακόμη (δεν έχω τόσο εμπειρία απο class D , ότι άκουσα στην προπροηγούμενη έκθεση) για την μουσική ροή (και όχι "διακοτπτική") της μουσικής. Αλλά ενω τεχνικά δεν δικαιολογειται την βρηκα και αυτήν καλύτερη απο πολλους κλασικους ΑΒ όλως περιέργως. Λιγο "θολή" και όχι τόσο ευδιάκριτη αλλά καλή.

Το προβλημα με την τοπολογία αυτή τη pure των λαμπάτων (ακόμη και των καλύτερων υλοποιησεων και σχεδιαστιακών επιλογών) είναι ότι σε semi (quasi) καταλληλα για αυτή ηχεία (εκτος απο τα super κατάλληλα που έχουν όμως άλλα προβλήματα ως ηχεία πλέον και όχι λόγω ενισχυτή) είναι ότι δεν μπορούν να αποδώσουν σωστά ηλεκτρονική μουσική με έντονο βαθύ (ή και μη πολυ βαθύ) και συνεχώς - μακροχρόνιο χαμηλό και κυρίως με γρήγορες εναλλαγες του. Επίσης ορισμένα ηλεκτρονικά (μόνο) όργανα που είναι καλύτερα στο τρανζίστορ. Αλλα το τρανζιστορ σε αυτο είναι δράμα καθώς δεν μπορεί να παίξει τα περισσότερα. Δηλαδή και ράπ παιζουν και house και hip hop και μέταλ (τα παλιά ιδιως και τα καινούργια ανάλογως πως βαράει όμως το μπάσο) και ηλεκτρονική μουσική (μέχρι και Hooverphonic άνετα) αλλά δεν μπορουν να παιξουν Black eyed peas ας πούμε. Την παίζουν ("κοροιδεύοντας" τα καλύτερα απο αυτά λαμπάτα) αλλά είναι δράμα. Καλα για απόδοση φυσικών οργανων και ηχογραφήσεων δεν συζητάμε κάν. Επίσης μπορουν να παιξουν οι συγχρονοι καλοί λαμπάτοι μεγάλα ορχηστρικά έργα αντίθετα πάλι απο ότι νομίζει ο κόσμος των τρανζιστοράτων. Αυτά είναι παλιές απόψεις που κάθε ριβιουερ ή πικραμένος λέει για να δικαιολογήσει ο καθένας το αφήγημα του. 'Οπως ότι τα πικάπ είναι νοσταλγια κλπ τέτοια πονηρο-ανοησίες. Να τους βάλω εγω (μιας και τους αρέσουν τα τεστ) πικάπ και cd και να μην βρίσκουν όχι μόνο διαφορά αλλά και να λένε στις 8 στις 10 το πικάπ cd και το αντίθετο. Και εδω πολλά και πιο πολυπλοκα και πιο δυσκολα εξηγούμενα και να στηριχτούν μυστικά.

Σε ζητηματα αρμονικών τώρα. Δεν είναι μόνο η υπαρξη των δευτερων αρμονικών αλλά και η σχεση τους με τις τρίτες. Είναι πως σβήνουν και πέφτουν χρονικά και μεταξύ τους και ως μόνες , είναι ότι το κάνουν συμφωνα με το σήμα σε ΟΛΟ μάλιστα το συχνοτικό εύρος δίνοντας την αισθηση της αναπνοης που έχουν και στην πραγματικότητα όλα τα φυσικά όργανα και πολλά άλλα θέματα. Οι τρανζιστοράτοι τώρα έχουν μάθει μόνο την καραμέλα που διαβάζουν ότι είναι μόνο οι δευτερες αρμονικές. Ουτε οι δευτερες αρμονικες που μπορεί να έχει ένα ηχείο ή ένα στατικό εξάρτημα εντός ενος τρανζίστορ ή και κλάσης D και μπορεί να το κάνεις να παράγει δευτερες αρμονικές (σε μικρό βαθμό) είναι ίδιες. Το ταιριασμα με ηχεία που βγάζουν λιγότερες δευτερες αρμονικες ή περισσότερες είναι ένα παράγοντας που ισχύει όμως και για τους τρανζιστοράτους και για τους λαμπάτους (πιο πολύ βεβαια για αυτους) καθώς μπορεί ο ενισχυτής να είναι στο "οριο" συγκριτικά με τα αυτιά τους ή και τον ενισχυτή που χρησιμοποιούν και πόσες αυτός παράγει. Η ύπαρξη τριτων αρμονικών σε συγκεκριμένα ποσοστά με τις δευτερες είναι ένας άλλος παράγοντας.

Η ερώτηση του Ν.Κ στον Εast ήταν καθαρά περί ηχητικης ποιότητας ενισχυτή και τίποτε άλλο. Ο East απάντησε βάζοντας μέσα αλλους παραγοντες απο την μικρη ισχύ μέχρι το οικονομικό ή το γούστο ή τι μουσική ακούς.

Εάν και σωστός περι των συμβιβασμών εάν εξετάσουμε το θέμα α) με τους λιγότερους συμβιβασμούς , β) με την καλύτερη αντικειμενική υποκειμενικότητα (καθώς η απλη αντικειμενικότητα είδαμε κάποιοι ότι δεν έχει άμεσο συσχετισμό με την ηχητική ποιότητα, κάποιοι θέλουν και ελπίζουν ότι πρέπει να έχει ή οτι ήδη έχει ... στο μέλλον δεν ξέρω αλλά τώρα ακόμη δεν έχει , άντε κανένα μικρο πσοσοτό και για αυτό δεν βγαζει άκρη ο κόσμος) γ) καθαρα θέμα ενισχυτή και όχι τι μπακατέλες μπορεί να οδηγάει αλλά και τηρουμενων των αναλογίων σε υλικά , εξαρτηματα και ικανότητα σχεδιαστή να είναι όλα αναλογικά σωστά .... τότε η σειρά απο πλευράς ηχητικής μόνο ποιότητας σαν μπούσουλας είναι :

SET (ή Direct heated SET) class A single ended - cathode ή fixed bias) ---> Parallel SET μέχρι 4 λυχνίες και όχι πάνω απο 30 - 35 watt. ---> Push Pull Class A όπως τα παρπαάνω κατα τα άλλα ---> Τρανζιστορ με ένα ή δυο τρία τσιπάκια στο κάθε κανάλι χαμηλής ισχύος μέχρι 70 watt ---> Υβριδικοί Mosfet ΑΒ με ή χωρίς λαμπάτη προενίσχυση ----> ΑΒ κλασικοί με υψηλό bias ---> κανονικοί ΑΒ ---> class D ( με "ανώτερο" όμως λόγω πλαστικότητας που προσωμοιώνει λίγο το SET μπάσο.

Ότι και μαγείρεμα κάποιος να κάνει για να μεταπηδησει μεταξύ όλων αυτών των τοπολογίων η τοπολογία κυριαρχεί ... .... και σε ενα έμπειρο αυτί που έχει σκούσει τα πάντα απο όλα αυτά είναι εντοπίσιμο μαγείρεμα. Αλλες φορές πιο επιτυχημένο μαγειρεμα, άλλες φορες όχι. Άλλες φορες με μεγάλο αλλού κόστος (αποκλισης απο αυτες) άλλες φορες με μικρότερο. Αφού πρωτα καταφέρεις αυτό και να σου ειναι εντοπισιμα όλα αυτά ... μετά μπορείς να κάνεις τον σωστό συμβιβασμό γαι εσένα και ανάλογα και τους στόχους και σκοπούς σου κλπ (1002 άλλα και λοιπά).

Όσον αφορά το είδος της μουσικής : Εάν πει κάποιος να φτιάξει κάτι για συγεκριμενη απόδοση ΟΚ θεμιτό. Αλλά για αυτούς που έχουν ένα σχετικά ευρύ μουσικό ενδιαφέρον σε πολλά είδη , συμφωνώ ότι ένα "καλό" συστημα για αυτους πρέπει να τα παιζει όλα ή σχεδόν όλα τουλάχιστον τα είδη. Η μικρή εμπειιρία μου σε αυτό το θέμα είναι (και συμφωνεί με του Κου Χρήστου) ότι ο καλύτερος συμβιβασμός είναι να επιδιώξεις να παίζει σωστα την κλασική μουσική και όλα τα άλλα θα "κάτσουν" σωστά ή μάλλον όσο πιο σωστά γίνεται. Εάν κάποιος μπορεί να κρίνει και μόνο για τα δύο ή τρία είδη που μπορεί να ακούει και μόνο με αυτά δεν ξέρω.... αυτός που το κάνει θα ξέρει κάτι καλύτερα απο εμένα. Εγώ το έστησα ώστε να ακούω κλασική κυρίως σαν προτεραιότητα. Αλλά διαπιστωνω ότι και τα άλλα τα παιζει μια χαρά και όπως πρέπει. (ιδίως για τρναζιτοράτους , μοσφετ και τα λοιπά). Γενικώς για εμένα εάν δεν θέλεις να ακούσεις κλασική ... δεν θα εδινα και πολλά χρήματα ή αξία σε όλη την αναζήτηση άσχετα και με τα χρήματα. Μπορείς δηλαδή, καθώς μπορέι να θέλεις να ακους τελεια και την ρόκ ...αλλά κάπου υπάρχει όριο που οικονομικά καλύπτεται γρηγορα και σχετικά φθηνα. Μετά η απολαβή είναι μικρή. Και στην καλσική ισχύει αυτό αλλά απλως είναι πιο "ψηλά" αυτό το επιπεδο μη περαιτέρω απολαβης βελτίωσης.
 
Last edited:

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.563
Reaction score
1.528
Οι ρυθμίσεις χρόνου που μπορούν να γίνουν σε ενα διδρομο ηχειο όπως το ξέρουμε κολώνα ξύλινη δαπέδου η βάσης έχουν δέκα εκατομμύρια επιπλοκές.
Δύο πόντους πιο πανω η πιο κάτω τo tweeter και αλλάζει ΟΛΟ το ηχειο .

Στο DSP δεν υπάρχουν τετοια πραγματα το αποτέλεσμα ΜΟΝΟ του TIME ALIGNMENT σε ενα σύστημα γίνεται με τόση ακρίβεια και με τέτοια λεπτομέρεια που το αποτέλεσμα ειναι εξωπραγματικο .

Μόνο αυτο φέρνει αποτέλεσμα πολυ πριν αρχίσεις να πειράξεις πράγματα όπως συχνότητα στάθμη equalization dynamic eq μέχρι που μπορεις στην ουσία να προσαρμόζεις το σύστημα ανάλογα την στάθμη που βγαίνει σε συγκεκριμένο χωρο .

Τα εργαλεία που εχεις διαθέσιμα ειναι σχεδόν ανεξάντλητα οι συνδυασμοί που μπορεις να κανεις επισης με στόχο να λύσεις κάποιο πρόβλημα η να πλησιάσεις ενα αποτέλεσμα ειναι ατέλειωτοι.

Μόνο που όλα αυτα δεν ειναι τσάμπα εχει ενα αντίκτυπο σε κάποια πράγματα
 

Μηνύματα
19.564
Reaction score
23.644
Τρανζιστορ με ένα ή δυο τρία τσιπάκια στο κάθε κανάλι χαμηλής ισχύος μέχρι 70 watt ---> Υβριδικοί Mosfet ΑΒ με ή χωρίς λαμπάτη προενίσχυση
Συγγνώμη .. αυτά τα δυο εναλλαγή. Το πρωτο δευτερο και το δευτερο πρώτο.
 

Μηνύματα
5.748
Reaction score
9.972
A piano tone never consists solely of the fundamental frequency, but rather of many overtones (harmonics). These determine the timbre, that is, whether the tone sounds "warm," "glassy," "brilliant," or "harsh." The ratio and intensity of these overtones are highly complex and vary depending on the instrument, the touch, and the concert hall.

Ας πάμε στο πιάνο το Klavier
tabell_1_605.jpg


Από τα λίγα που καταλαβαίνω για το ηχόχρωμα ενός οργάνου αρκεί η πίστη αναπαραγωγή αυτού.

Με τις λάμπες τώρα πείτε μου ακριβώς τι θέλετε να πετύχετε :biggrin:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.636
Μηνύματα
3.058.417
Members
38.584
Νεότερο μέλος
sofia_4
Top