Λόλα να μια Λάμπα,πάρτη κι ας καίει...τζάμπα

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.222
Στα 30; Περίπου 2,85 μέτρα.
Στα 25 Hz περίπου 3,43 m.
Όχι μόνο για τα ηχεία αλλά και για τις θέσεις ακρόασης όπου ισχύουν ομοειδείς Αρχές για όποιο τοιχωματικό όριο βρίσκεται όπισθεν εκείνης... Audio people jargon λέμε τώρα... :sneaky:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.811
Reaction score
136.742
Στα 30; Περίπου 2,85 μέτρα.
Στα 25 Hz περίπου 3,43 m.
Σωστά.

Γράψε και για 20 κύκλους και κλείσαμε το θέμα.

ΥΓ. Για δορυφόρους που χρησιμοποιούνται σαμπ για τις πρώτες 2 οκτάβες, θεωρείται free field η τοποθέτηση στα 1,2μ από τον πίσω από αυτά τοίχο..
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.811
Reaction score
136.742
4,29 μέτρα.
Γι'αυτό λέει ο μπουτχιας πως

θα χρειαζόμασταν είτε αχανή σαλόνια
Που δεν έχουμε, γιατί θα ήθελε άλλο τόσο από τον τοίχο πίσω από τη θέση ακρόασης, και η μόνη λύση είναι:

είτε main...κροσαρισμένα με subs
Αυτός είναι ο κανόνας.

Η μόνη εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα είναι ο εντοιχισμός (και το ίδιο πράγμα επιτυγχάνεται με ηχείο καρδιοειδούς λοβού, παίζει σα να ήταν εντοιχισμένο, το ίδιο πράμα είναι, διότι και με τον εντοιχισμό επιτυγχάνεται καρδιοειδής λοβός στην ουσία).


Γι'αυτό, βάλτε τα ηχεία σας on wall και μη το συζητάτε πολύ πολύ, εκτίθεστε άμα λέτε κάτι άλλο.

Τώρα, εάν έχετε απόσταση ακρόασης 60cm, αρκεί μια όμοια απόσταση (60cm) των ηχείων από τον πίσω τοίχο τους.

Σε απόσταση ακρόασης 2μ, χρειάζεται το ηχείο να απέχει 2μ από τον πίσω τοίχο, αν τα έχετε, είστε οκ, παίζετε free field, αρκεί να έχετε ικανή απόσταση εσείς στην mlp από τον πίσω από εσάς τοίχο, ανάλογη του μήκους κύματος που σας ενδιαφέρει στο κάτω όριο της απόκρισης των 2 ηχείων σας (ή να μην έχετε πίσω τοιχωματικό όριο, όλα γίνονται αν υπάρχει γνώση).

Μόνον με σαμπ παλεύονται αυτά, ή να μην έχετε τοιχωματικά όρια.. Δεν υπάρχουν θαύματα.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.248
Reaction score
1.159
Σύμφωνοι.

Η free field τοποθέτηση όμως, απαιτεί επαρκή απόσταση από τον πίσω τοίχο, ώστε να μην υπάρχει ακύρωση στο χρήσιμο εύρος απόκρισης του ηχείου (ή σαμπ).

Εάν θεωρείς χρήσιμη απόκριση από τους 25 ή 30 κύκλους και άνω, μπορείς να μου πεις ποια θα είναι η απόσταση από τον πίσω τοίχο, με βάση το μήκος κύματος σε αυτές τις συχνότητες;

Γνώσεις νηπιαγωγείου εννοείται.
340m/s ταχυτητα του ηχου, ας παρουμε τα 40hz (40 κυκλοι το δευτερολεπτο) αν κανουμε τη διαιρεση βγαινει 8.5μ το μηκος κυματος. Αλλα τα ηχητικα κυματα στις χαμηλες θα εχουν μεγαλυτερο χρονο να αναπτυχθουν για να ακουσεις πιο πολυ αμεσο ηχο παρα ανακλασεις. Σιγουρα θα τρακαρει με τους τοιχους το θεμα ειναι το μιγμα αμεσης/εμμεσης που θα σου ερθει στο αυτι. Προφανως θα χασεις την ενισχυση στο μπασο απο τον τοιχο αν το απομακρυνεις και φυσικα δεν μπορει να αποφυγεις σε ενα λογικο χωρο τις καραμπολες στις χαμηλες. Θα μειωσεις ομως τις πρωτες ανακλασεις απομακρυνοντας το απο τον τοιχο. Ειδικα αν εχει port πισω το ηχειο και δεν εχει καποιο πιο αποτομο φιλτρο μειωσης αποκρισης του μπασου για τοποθετηση κολλητα στον τοιχο.
 


Μηνύματα
16.109
Reaction score
18.810
Πρέπει να διαβάσεις πιο προσεκτικά την απάντηση του Bhutia, σχετικά με τη ρύθμιση της κλισης του ηχείου.
Ηταν αντίθετος.

'' Τώρα να παίζουμε με κλίσεις ηχείων στον κατακόρυφο άξονα ενώ τα περισσότερο ηχεία έχουν περιορισμένο γωνιακό εύρος συνάφειας με την on-axis απόκριση μου φαίνεται ακόμα πιο κάπως...''

Ο Εαρ δε εκνευρίστηκε τόσο πολύ που έβαλε να τιγανίσει τρεις φέτες μοσχαρίσιο συκώτι

'Τι "κάπως", πες "μ@λακία σκέτη" να συνεννοηθούμε. 😜🤣😁'
Αυτοί έχουν καβουρντηστήρια ηχεία για αυτό το λένε. Εσύ έχεις ηχειάρες, δεν θα επηρρεαστούν. Δώστους μια κλίση πρός τα πίσω για να ακούτε καλα όλοι όταν θα έχεις καλεσμένους και θα είναι όλοι όρθιοι με το ποτό τους στο χέρι. Τι ηχεία έχεις ;

Ο Bhutia όχι μόνο διαφωνεί (το είδα , μια φορά μόνος μου και δύο φορές που μου το επισήμανες εσύ) αλλά σε παλαιότερη μας δημόσια επικοινωνία εξέφρασε την άποψη και μου την είχε δικαιολογήσει ότι για να αυξηθεί το ύψος της σκηνής πρέπει να δώσεις κλίση στο ηχείο πρός τα εμπρός ενώ εγώ έλεγα ότι πρέπει να δώσεις κλίση πρός τα πίσω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.811
Reaction score
136.742
Αλλα τα ηχητικα κυματα στις χαμηλες θα εχουν μεγαλυτερο χρονο να αναπτυχθουν
Η ταχύτητα του ήχου παραμένει ίδια σε κάθε συχνότητα.
Η πρώτη ισχυρή αντανάκλαση στον πίσω από το ηχείο τοίχο, έρχεται προς το ηχείο και ακυρώνει την άμεση ενέργεια του ηχείου, όταν βρίσκεται σε διαφορά φάσης 180° με την άμεση ακτινοβολία του ημιτόνου, δηλαδή στο μισό του μήκους κύματος.
 

Μηνύματα
1.248
Reaction score
1.159
Η ταχύτητα του ήχου παραμένει ίδια σε κάθε συχνότητα.
Η πρώτη ισχυρή αντανάκλαση στον πίσω από το ηχείο τοίχο, έρχεται προς το ηχείο και ακυρώνει την άμεση ενέργεια του ηχείου, όταν βρίσκεται σε διαφορά φάσης 180° με την άμεση ακτινοβολία του ημιτόνου, δηλαδή στο μισό του μήκους κύματος.
Σωστα. Τις ακυρωσεις δεν τις γλυτωνεις. Πχ στα δικα μου ηχεια ο κατασκευαστης προτεινει 30-60εκ. Το θεμα ειναι να τις μετατοπισεις εκει που παιζουν λιγοτερο ρολο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.811
Reaction score
136.742
Στο ωραιότατο ηχείο της Neumann:


Βλέπουμε μια εξαιρετική διασπορά στον οριζόντιο άξονα:

1729502208457.png


Αφού ο λοβός ακτινοβολίας του ηχείου, έχει σε όλο το φάσμα εύρος τουλάχιστον 50° περίπου, άρα μπορούμε να στρίψουμε δεξιά αριστερά το ηχείο ανετως κατά 30-45° για να επιτευχθεί μπόλικο cross firing, και έχουμε μεγάλη άνεση στη μετακίνηση του κεφαλιού δεξιά αριστερά όταν καθόμαστε στην mlp.

Το γίνεται όμως στον κατακόρυφο άξονα;

Ορίστε:

1729502372808.png


Βλέπουμε εδώ πως στο σημείο κρος, πέριξ των 1800 κύκλων, στενεύει πολύ ο λοβός απόκρισης του ηχείου, ως 2-δρομο που είναι (αναπόφευκτο).

Αυτό σημαίνει πως ακόμα και μικρές μετακινήσεις του κεφαλιού πάνω ή κάτω από την απόλυτη ευθεία του ακουστικού κέντρου του ηχείου, θα έχουν ως αποτέλεσμα να έχουμε ένα χάσμα στον ήχο που θα ακούμε σε κείνο το σημείο.

Δυστυχώς, τα περιθώρια μετακίνησης του κεφαλιού στον κατακόρυφο άξονα, όταν καθόμαστε στην mlp, πρακτικά είναι μηδενικά.

Και προφανώς δεν υπάρχει καμία απολύτως δυνατότητα να είναι στραμμένο το ηχείο προς τα άνω ή κάτω, σε αντίθεση με την προηγούμενη δυνατότητα που είδαμε να έχει στον οριζόντιο άξονα, οπότε μπορεί να είναι στραμμένο δεξιά αριστερά για cross firing.

Υπ'οψιν πως ο λοβός απόκρισης του εν λόγω ηχείου στον οριζόντιο άξονα είναι άριστος, σε σχέση με ένα σωρό καυσόξυλα που κυκλοφορούν στο εμπόριο, όπως λόγου χάριν τα συμπαθητικά μπιενταμπλεγιου, τα γνωστά χρέπια.

Μερικά ακόμα παραδείγματα, από το ωραίο ρεβελ

1729502927231.png


Από το Άνταμ

1729503014917.png


Και από dynaudio

1729503047408.png


Όλα στον κατακόρυφο άξονα.

Όλα το ίδιο. Καμία δυνατότητα μετακίνησης του κεφαλιού στον κατακόρυφο άξονα, ούτε κλίσης του ηχείου. Θα έχεις χάσματα.

Βλέποντας ξανά και ξανά τέτοια σχεδιαγράμματα, εκτιμάς τη δουλειά των μηχανικών της Νιούμαν και της τζενελεκ. 😎
 
Last edited:

Μηνύματα
1.248
Reaction score
1.159
τι εννοεις δεν μπορει να δωσουμε με μια βαση κλιση στο ηχειο προς τα κατω η προς τα πανω? γιατι? μιλαμε για λιγες μοιρες (2-4 μοιρες)
 

Μηνύματα
16.109
Reaction score
18.810
Ειδικα αν εχει port πισω το ηχείο
Άλλος ένας μύθος των audio people που ανταλλάσσουν απόψεις μεταξύ τους και το έβλεπα παλιά να το λένε για πολλά χρόνια μην πω δεκαετίες (από την ημερομηνία στα πόστ τους) και τώρα λένε δεν πειράζει κόλησε τα στον τοίχο. Ποιός ξέρει πως βγάζουν τις αποφάσεις τους ; Μάλλον συζητάνε μεταξύ τους στα forums μέχρι να φτάσουν σε κάποιο consensus και μέχρι να βγάλει κάποιος απο αυτούς που ασχολούνται με επαγγελματικά ηχεία καποια ντιρεκτίβα. Μόνοι τους να ανοίξουν κανένα βιβλίο φυσικής αποκλείεται.

Η απόσταση αυτή πρέπει να είναι minimum όσο είναι η διάμετρος της σωλήνας (οπής) του bass reflex. Εάν η σωλήνα έχει κυμαινόμενη διάμετρο τότε εκεί που είναι η μεγαλύτερη διάμετρος του.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.222
340m/s ταχυτητα του ηχου, ας παρουμε τα 40hz (40 κυκλοι το δευτερολεπτο) αν κανουμε τη διαιρεση βγαινει 8.5μ το μηκος κυματος. Αλλα τα ηχητικα κυματα στις χαμηλες θα εχουν μεγαλυτερο χρονο να αναπτυχθουν για να ακουσεις πιο πολυ αμεσο ηχο παρα ανακλασεις. Σιγουρα θα τρακαρει με τους τοιχους το θεμα ειναι το μιγμα αμεσης/εμμεσης που θα σου ερθει στο αυτι. Προφανως θα χασεις την ενισχυση στο μπασο απο τον τοιχο αν το απομακρυνεις και φυσικα δεν μπορει να αποφυγεις σε ενα λογικο χωρο τις καραμπολες στις χαμηλες. Θα μειωσεις ομως τις πρωτες ανακλασεις απομακρυνοντας το απο τον τοιχο. Ειδικα αν εχει port πισω το ηχειο και δεν εχει καποιο πιο αποτομο φιλτρο μειωσης αποκρισης του μπασου για τοποθετηση κολλητα στον τοιχο.
Ανυπόφοροι αυτοί οι audio people...
1729503133914.png

Άλλος ένας μύθος των audio people που ανταλλάσσουν απόψεις μεταξύ τους και το έβλεπα παλιά να το λένε για πολλά χρόνια μην πω δεκαετίες (από την ημερομηνία στα πόστ τους) και τώρα λένε δεν πειράζει κόλησε τα στον τοίχο. Ποιός ξέρει πως βγάζουν τις αποφάσεις τους ; Μάλλον συζητάνε μεταξύ τους στα forums μέχρι να φτάσουν σε κάποιο consensus και μέχρι να βγάλει κάποιος απο αυτούς που ασχολούνται με επαγγελματικά ηχεία καποια ντιρεκτίβα. Μόνοι τους να ανοίξουν κανένα βιβλίο φυσικής αποκλείεται.

Η απόσταση αυτή πρέπει να είναι minimum όσο είναι η διάμετρος της σωλήνας (οπής) του bass reflex. Εάν η σωλήνα έχει κυμαινόμενη διάμετρο τότε εκεί που είναι η μεγαλύτερη διάμετρος του.
Είτε θα διαλέγαμε front ported είτε θα... το βουλώναμε - το port για να μην παρεξηγούμασταν. :wink:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.811
Reaction score
136.742
τι εννοεις δεν μπορει να δωσουμε με μια βαση κλιση στο ηχειο προς τα κατω η προς τα πανω? γιατι? μιλαμε για λιγες μοιρες (2-4 μοιρες)
Και τι ελπίζεις πως θα καταφέρεις με 2-4 μοίρες;

ΥΓ. Σε μερικά ηχεία, αναλόγως σχεδιαγράμματος λοβού, θέλει να είσαι σε εντελώς συγκεκριμένη θέση, ούτε χιλιοστό δεν έχεις περιθώριο.
Στο Άνταμ που έδειξα πριν, μόνον προς τα κάτω μπορείς να του δώσεις λίγη κλίση!
(Ομοίως στο ρεβελ)
Δηλαδή, πρέπει έτσι κι αλλιώς να βρίσκεται το κεφάλι σου λίγο πάνω από την απόλυτη ευθεία του ακουστικού κέντρου του ηχείου.
 

Μηνύματα
16.109
Reaction score
18.810
Είτε θα διαλέγαμε front ported είτε θα... το βουλώναμε - το port για να μην παρεξηγούμασταν.
Τι δράμα και αυτό όμως βρε συ Bhutia ε ; Να μην σε ακούνε οι κατασκευστές και να κάνουν του κεφαλιού τους.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.811
Reaction score
136.742
Τι δράμα και αυτό όμως βρε συ Bhutia ε ; Να μην σε ακούνε οι κατασκευστές και να κάνουν του κεφαλιού τους.
Ευτυχώς, αρκετοί τον ακούνε. 😎
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.222
Τι δράμα και αυτό όμως βρε συ Bhutia ε ; Να μην σε ακούνε οι κατασκευστές και να κάνουν του κεφαλιού τους.
Τους δικαιολογώ απολύτως, πρέπει οι εκάστοτε κατασκευαστές να έχουν γνώση του κοινού στο οποίο απευθύνονται. Αλλιώτικα άμα η δουλειά σου προέβλεπε να λες πράγματα που δεν θα γούσταραν οι περισσότεροι από την πελατεία σου, όσο επιτυχημένα και να την έκανες ... δουλειά δεν θα είχες.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.222
Βλέπω πάντως να αυξάνονται τα εξαιρετικά ηχεία κλειστής καμπίνας, όπως και ανάλογα εξαιρετικά σαμπ.

Ο νταποστ τώρα δικαιώνεται.
Ο φίλτατος dapost ανήκει σε δική του κλάση audio people , προτού καταλάβουμε καν οι υπόλοιποι τι εστί ν'ανήκουμε σε αυτούς... :wink:
 

Μηνύματα
16.109
Reaction score
18.810
Τους δικαιολογώ απολύτως, πρέπει οι εκάστοτε κατασκευαστές να έχουν γνώση του κοινού στο οποίο απευθύνονται. Αλλιώτικα άμα η δουλειά σου προέβλεπε να λες πράγματα που δεν θα γούσταραν οι περισσότεροι από την πελατεία σου, όσο επιτυχημένα και να την έκανες ... δουλειά δεν θα είχες.
Να ισχύει λες και για αυτούς που βγάζουν μικρά επαγγελματικά μόνιτορς που απευθύνονται σε ανθρώπους με studio home υπνοδωμάτια λέγοντας τους να τα κολήσουν στον τοίχο γιατί ξέρουν ότι εκεί θα καταλήξουν αναγκαστικά τα ηχεία στο 80 % των περιπτώσεων αλλιώς δεν βγαίνει η θέση ακροάσης τους ; αλλά και για πρακτικούς λόγους ;
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.555
Μηνύματα
2.944.058
Members
38.197
Νεότερο μέλος
YiorgosM
Top