Featured Μπορούμε να απολαύσουμε τις μουσικές μας μόνο σε μεγάλες εντάσεις ? Really?

Μηνύματα
288
Reaction score
68
Η φιλοσοφια ειναι απλη. Επειδη το αυτι μας δεν εχει την ιδια (οριζοντια) ευαισθησια σε καθε συχνοτητα, πχ το μπασο για να ακουστει το ιδιο δυνατα με τα μεσαια πρεπει να βρισκεται σε πολυ μεγαλυτερη ενταση, πρεπει η ενταση των ηχητικων κυματων ιδανικα να παταει στο διαγραμμα για να εχουμε ισορροπημενο ηχο και να αντιλαμβανομαστε ολες τις συχνοτητες στην ιδια ενταση.
και πως το κανουμε αυτο; δηλαδη θα θελουμε διαφορετικες ρυθμισεις οσο πειραζουμε το volume up/down
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.716
Reaction score
16.286
... η τονικότητα όπως προκύπτει εκ των καμπυλών Ισοδύναμης Ακουστότητας είναι εγγενώς ενσωματωμένη στο master...
με την παραδοχή προφανώς πως και ο μαστεράς ακολουθεί τον ανεπίσημο αλλά συνηθισμένο κανόνα των 85db... αλλά και εμείς κατά την ακρόαση...
 

Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.152
και πως το κανουμε αυτο; δηλαδη θα θελουμε διαφορετικες ρυθμισεις οσο πειραζουμε το volume up/down
Αυτο δεν ειναι απλο. Το ψαχνω και γω γιατι χωρις sub απλως σκεφτομαι οτι πρεπει να μπουσταρω την περιοχη απο 70 - 100hz κατα 20db για τα 60 phon που ακουω συνηθως, αλλα μετα πρεπει να κατεβασω το digital volume κατα 20db για να μην κλιπαρει. Δεν ξερω αν θα παει καλα αυτο και μαλλον δεν θα το κανω. Μεσα στην εξισωση πρεπει να σκεφτω και τους συντονισμους του χωρου αρα δεν πρεπει απλως να ανεβασω κατα 20 db αλλα με την μορφη που ειναι καταλληλη.
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.419
Reaction score
57.145
με την παραδοχή προφανώς πως και ο μαστεράς ακολουθεί τον ανεπίσημο αλλά συνηθισμένο κανόνα των 85db... αλλά και εμείς κατά την ακρόαση...
Όπως φαίνεται στην παρακάτω παράσταση που βρήκα πρόχειρη από την προηγούμενη σελίδα, σε εύρος στάθμης μεταξύ 70 - 90 phon οι διαφορές στο σχήμα των καμπυλών είναι αρκετά μικρές ώστε να μη χαλάει η αντιλαμβανόμενη τονικότητα.
1701081804078.png
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.538
Reaction score
2.109
Και απλό είναι, και γίνεται, και με απόλυτα αληθοφανές αποτέλεσμα

Για αρχή:

Ποστ #21 (και #57), από εδώ:

Ποστ #10 (και #21) από εδώ (όπου φαίνονται και οι καμπύλες):

Για την συνέχεια:

Μπορείς να μπλέξεις τους μηρούς σου με απίστευτο βαθμό εξειδίκευσης και πολυπλοκότητας.
ΜΗΝ κάνετε αυτήν την νερντο-λαλακία, ΔΕΝ αξίζει τον κόπο, οι παραπάνω απλές λύσεις λειτουργούν εξαιρετικά αποτελεσματικά ακόμα και με οντιοφιλ κολλήματα (ή ... κωλύματα)
Ειδικά το κυκλωματάκι, υπάρχει λόγος που διάφορες Yamaha (μονίμως), Luxman, Denon, McIntosh (στο παρελθόν) το χρησιμοποιούν.

Σημ: όπως γράφηκε, ένα σαμπ χωρίς άλλη βοήθεια, πράγματι βελτιώνει το άκουσμα σε πολύ χαμηλές εντάσεις τις περισσότερες φορές, αλλά σε μερικά σεταρίσματα όχι
 
Last edited:

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.118
Reaction score
21.593
Και απλό είναι, και γίνεται, και με απόλυτα αληθοφανές αποτέλεσμα

Για αρχή:

Ποστ #21 (και #57), από εδώ:
Ποστ #10 (και #21) από εδώ (όπου φαίνονται και οι καμπύλες):
Αυτό (από περιέργεια ρωτάω) αν υπάρχει δυνατότητα ΕQ μέσω υπ/στή σε τι διαφέρει? (sorry δεν διάβασα yet ολόκληρα τα link :biggrin: )

Για την συνέχεια:

Μπορείς να μπλέξεις τους μηρούς σου με απίστευτο βαθμό εξειδίκευσης και πολυπλοκότητας.
:thumbsup:

Σημ: όπως γράφηκε, ένα σαμπ χωρίς άλλη βοήθεια, πράγματι βελτιώνει το άκουσμα σε πολύ χαμηλές εντάσεις τις περισσότερες φορές, αλλά σε μερικά σεταρίσματα όχι
Σε κάποια σετάπ - χώρους ειδικά αν δεν ακούει κάποιος nearfield ναι έχει δυσκολίες, μεγαλύτερες απαιτήσεις στην ενσωμάτωση και στο οικονομικό σκέλος η χρήση sub.
Κάποιος ίσως να μην θέλει γενικώς τέτοια προσθήκη (αν έχει ηχεία ικανά να παίζουν αρκετά χαμηλά), αλλά ταυτόχρονα αυτός ο δρόμος δεν δίνει μεγαλύτερη ευελιξία και δυνατότητα ''αναβάθμισης'' του συστήματος ?

Λάθος?

Πάντως εγώ που ακούω nearfield και έχω δυνατότητα EQ μέσω υπ'στή αυτό που πήρα με τη χρήση sub δεν το άκουσα ποτέ πριν με χρήση loudness..

Βέβαια έπαιζα πάντα με μικρά ηχεία.. :idk:
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.538
Reaction score
2.109
Με μικρά ηχεία, το sub είναι απολύτως απαραίτητο για άπειρους λόγους και καταστάσεις, αυτό είναι αυτονόητο.
Σύγκριση μεταξύ μόνο loudness ή μόνο sub δεν έχει νόημα. Και τα δύο.
Το να προσθέσεις loudness μεταβλητό (μη μεταβλητό είναι δώρον-άδωρον, παίζει σωστά μόνο σε μία στάθμη) είναι απλούστατο μέσω υπολογιστή, τα λέει το λινκ. Αλλοιώς χρειάζεται λίγο DIY - ένα διπλό ποτ και 8 εξαρτήματα κολλημένα στα ποδαράκια του.
Εξ εμπειρίας, όταν καθόμουν κοντά στον προ, συνήθως προτιμούσα το ποτενσιόμετρο από το EQ στο PC, όχι όμως λόγω ήχου αλλά λόγω ευκολίας/ταχύτητας/άμεσου αποτελέσματος.
 

Μηνύματα
13.573
Reaction score
11.113
Υπάρχει ένα διάγραμμα του Toole, ανέβηκε πριν 2-3 μέρες κάπου, νομίζω από τον Κώστα, Αλλά δεν το βρίσκω. Έδειχνε τη διαφορά των καμπυλών ακουστότητας 10 και 20 dB κάτω από τη στάθμη αναφοράς. Αυτό χρειάζεται. Επίσης, όσου ακούν με πηγή τον υπολογιστή, μέσω Equaliser APO έχουν τη δυνατότητα να προσθέσουν ένα φίλτρο loudness το οποίο είναι μεταβλητό. Έχει μόνο 2 προϋποθέσεις. Να μπορείς να μετρήσεις στάθμη 75 dB με κάποιο μικρόφωνο ή όργανο και μετά να αυξομειώνεις την ένταση μόνο από το ρυθμιστικό των windows.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.784
Reaction score
136.654
και πως το κανουμε αυτο; δηλαδη θα θελουμε διαφορετικες ρυθμισεις οσο πειραζουμε το volume up/down
Φίλτρο λαουντνες λέγεται, και είναι άκρως αναγκαίο.


Όπως φαίνεται στην παρακάτω παράσταση που βρήκα πρόχειρη από την προηγούμενη σελίδα
Παλιά είναι αυτή, δες την αναθεωρημένη.


ανέβηκε πριν 2-3 μέρες κάπου, νομίζω από τον Κώστα
394.png
730.jpg


Τις πιο ίσιες γραμμές του Whittle δείτε, στο εύρος 16-31,5, η διαφορά είναι η μισή από το αντίστοιχο εύρος στον 1 χιλιοκυκλο (10 έναντι 20 dB).

Η στάθμη SPL στον 1 χιλιοκυκλο είναι στάθμη Φον.

Δηλαδή σε κάθε μείωση στάθμης κατά 20 Φον, θέλει να προσθέσεις +10 dB στα μπάσα.

Δηλαδή αν πέφτεις 20 dΒ από στάθμη αναφοράς, θες +10 dB στα μπάσα, κι αν πέφτεις 30 dB θες +15, και αν πέφτεις 40 dB πέσε για ύπνο.😁🤪🤣

Δείτε κι αυτό: συνολικό δυναμικό εύρος (υπολογίζουμε από 20 έως 100 Φον) έχουμε 80 dB στον 1 χιλιοκυκλο, και 40 dB στις 2 πρώτες οκτάβες, το μισό.
Ταυτόχρονα, χρήσιμη στάθμη 20-100 dB SPL στον 1 χιλιοκυκλο, και 85-125 dB SPL στις 2 πρώτες οκτάβες.
Δατ'ς λάιφ.
 
Last edited:



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.784
Reaction score
136.654
βρε ακούστε μουσική που κάθεστε κ υπολογίζετε πόσο θα δυναμώσετε τα 20 χερτζ αν τυχόν κατεβάσετε λίγο την ένταση :p
Ποια 20 χερτζ καλέ;
Οι πρώτες 2 οκτάβες είναι, ολόκληρες.
Μετά, μετριάζεται κάπως, αλλά ακόμη και στους 250 κύκλους θέλει 1/4 αύξηση, δηλαδή για κάθε 20 dB A μείωση στάθμης, θέλει +5 dB στους 250.
Συνολικά μιλάμε για σχεδόν 4 οκτάβες..

Δεν μπορείς να κοροϊδέψεις τις καμπύλες ίσης ακουστοτητας, είναι "δεδομένα", έτσι ακούει το αυτί ολονών.

Πρακτικά, χρειάζεται να υπάρχει μεταβλητό loudness φίλτρο, και απορώ γιατί δεν έχουν όλοι οι προενισχυτες, είναι παιχνιδάκι να φτιαχτεί με dsp. Να ορίζεις εσύ τη στάθμη αναφοράς, και να κανονίζει μόνο του το εφαρμοζόμενο φίλτρο loudness όταν κατεβάζεις στάθμη, και αναλόγως πόσο κατεβάζεις τη στάθμη, να εφαρμόζει τη σωστή διόρθωση.

Εγώ το βαρέθηκα πάντως αυτό το πανηγύρι (είναι εξόχως εξοργιστικό το ότι ο τρινοβ δεν έχει φίλτρο loudness), και ακούω μονίμως σε στάθμη αναφοράς. Αν τυχόν έχω παρέα και μιλάμε και δε με νοιάζει η μουσική, άστο να παίζει σα ραδιόφωνο, δε με νοιάζει κιόλας.

Όσοι όμως ακούν μονίμως ή κυρίως σε χαμηλές στάθμες, χρειάζεται να το δουν πιο σοβαρά.
 
Last edited:




toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.538
Reaction score
2.109
. . . , είναι παιχνιδάκι να φτιαχτεί με dsp. Να ορίζεις εσύ τη στάθμη αναφοράς, και να κανονίζει μόνο του το εφαρμοζόμενο φίλτρο loudness όταν κατεβάζεις στάθμη, και αναλόγως πόσο κατεβάζεις τη στάθμη, να εφαρμόζει τη σωστή διόρθωση.
Δεν είναι και τόσο παιχνιδάκι. Είχε εμφανιστεί πριν καιρό ο Κ. miniDSP (ή ένας από αυτούς) σε συζήτηση με πολλούς που ζητούσαν αυτόματο μεταβλητό loudness στις επόμενες εκδόσεις, και το πράγμα έμπλεκε γρήγορα. Για να κάνει σωστή διόρθωση, έπρεπε πριν απ' όλα το λογισμικό να ανιχνεύει την μέση στάθμη του εκάστοτε αναπαραγόμενου μουσικού προγράμματος στα μεσαία, και να είναι σίγουρο οτι ήταν όντως η μέση στάθμη του προγράμματος και όχι του επι μέρους τμήματος που έπαιζε εκείνη τη στιγμή.
Επίσης να ξέρει τι στάθμη φτάνει στη θέση ακρόασης στο δωμάτιο, σε σχέση με την στάθμη εξόδου του ιδίου και μάλιστα στις διάφορες συχνότητες
Απλές διαδικασίες για το ανθρώπινο μυαλό, αλλά για τα μηχανάκια . . .
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.784
Reaction score
136.654
. Για να κάνει σωστή διόρθωση, έπρεπε πριν απ' όλα το λογισμικό να ανιχνεύει την μέση στάθμη του εκάστοτε αναπαραγόμενου μουσικού προγράμματος στα μεσαία,
Όχι απαραιτήτως, απλώς να ξέρει που βρίσκεται η στάθμη αναφοράς.

Αυτό μπορεί να γίνεται είτε κατά τη διαδικασία calibration, με ένα τόνο 1 kHz, είτε όπως είπα πριν:

Να ορίζεις εσύ τη στάθμη αναφοράς
Δηλαδή ο χρήστης να μετράει τη στάθμη αναφοράς με δικό του τρόπο (με τόνο αν θες) και να δηλώνει στο μηχάνημα ότι πχ στο -11 είναι reference level, ή αυτομάτως (ακόμα καλύτερα) το αρχικό -11 της ένδειξης του volume control να γίνεται το 0 του volume, που είναι και το πιο σωστό.

ΥΓ. Γενικώς, τα σύγχρονα μηχανήματα έχουν πολλές δυνατότητες που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί με το βέλτιστο δυνατό τρόπο, όπως το δυναμικό εύρος του συνολικού σεταπ, που δεν αναλύεται και δεν χρησιμοποιείται σε κανένα av-pro ανεξαρτήτως τιμής, την ώρα που μια χαρά χρησιμοποιείται σε φτηνές ηχόμπαρες.

Θα έπρεπε να δίνει γκάζια ο προ, και να καταγράφει max SPL όλων των δορυφόρων και των σαμπ (μετρώντας THD), και να ορίζει τη μέγιστη SPL στάθμη που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, βάζοντας αυτομάτως προστασίες (να μη μπαίνεις σε ζώνες υψηλής παραμόρφωσης) και να θέτει αυτομάτως τη στάθμη αναφοράς στο 0 του volume, ως οφείλει, για κάθε μουσικό φορμάτ (από δικαναλο έως ιμερσιβ).

Και βεβαίως να εφαρμόζει μεταβλητό φίλτρο loudness σε χαμηλότερες της αναφοράς στάθμες, αλλά και φίλτρο μεσαίων, για υψηλότερες της αναφοράς.

Πρέπει κάποτε να γίνουν πιο "έξυπνα" τα μηχανήματα.
 
Last edited:

Μηνύματα
13.573
Reaction score
11.113
Lo.jpg


Το φίλτρο στο APO στο pc που έλεγα πριν. Δεν το έχω ρυθμίσει στο δικό μου, το κάνω με άλλο τρόπο εδώ και 2 χρόνια, αλλά μέσα στον επόμενο μήνα που θα γίνουν κάποιες αλλαγές, θα το βάλω στο παιχνίδι.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • xfader
    Segregation supporter
  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.534
Μηνύματα
2.943.189
Members
38.194
Νεότερο μέλος
led106
Top