Featured Μπορούμε να απολαύσουμε τις μουσικές μας μόνο σε μεγάλες εντάσεις ? Really?

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.549
Reaction score
84.049
Επίσης να ξέρει τι στάθμη φτάνει στη θέση ακρόασης στο δωμάτιο, σε σχέση με την στάθμη εξόδου του ιδίου και μάλιστα στις διάφορες συχνότητες
Το ξέρουν, το μετράνε στην διαδικασία calibration.
To Emotiva που έχω έχει τέτοια λειτουργία, την λέει Loudness Fletcher Manson :)

O Trinnov όχι, αλλά είναι αρκετά εύκολο να φτιάξεις ένα-δύο presets για διάφορες στάθμες.
Βασικά εγώ κάνω αυτό που κάνει και ο Έαρ: Ακούω σχεδόν πάντα reference, άντε 5-6db πιο κάτω, και δεν ασχολούμαι.

Αν βάλω αντίστοιχες διορθώσεις με το διάγραμμα για πολύ χαμηλότερη στάθμη (δεν ακούω ποτέ τόσο χαμηλά έτσι κι αλλιώς, αλλά λέμε τώρα) ο εγκέφαλος μου αντιδράει, δεν περιμένει τόσο μπάσο σε χαμηλές στάθμες, και δεν του αρέσει.
 

Μηνύματα
1.261
Reaction score
1.184
Για χώρο 5.5 x 4.5 και μόνο μια θέση για το sub δίπλα από το έπιπλο με τα ηχεία και <=500 ευρώ για στάθμες 60 φον και με δυνατότητα dsp 4 band χωρίς δυνατοτητα crossover από το dsp μου έχει νόημα η αγορά του; Και αν ναι τι; Σκεπτικό η αποσυμφόρηση των Elac carina με στόχο πιο γεμάτο και καθαρό ήχο χαμηλά όχι τίποτα τρελό . Παίζει να έχει το sub σε αυτά τα λεφτα κάποιο τρόπο ενσωμάτωσης ;
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.143
Reaction score
21.682
Για χώρο 5.5 x 4.5 και μόνο μια θέση για το sub δίπλα από το έπιπλο με τα ηχεία και <=500 ευρώ για στάθμες 60 φον και με δυνατότητα dsp 4 band χωρίς δυνατοτητα crossover από το dsp μου έχει νόημα η αγορά του; Και αν ναι τι; Σκεπτικό η αποσυμφόρηση των Elac carina με στόχο πιο γεμάτο και καθαρό ήχο χαμηλά όχι τίποτα τρελό . Παίζει να έχει το sub σε αυτά τα λεφτα κάποιο τρόπο ενσωμάτωσης ;

To πρόβλημα είναι πως έχεις μόνο μία θέση ''fix'' για το sub..
Αν σου ''κατσει'' (με κάποιο τρόπο.. :whistling:) οκ, αν όχι? :idk:
 
Last edited:

Μηνύματα
1.329
Reaction score
2.324
Ένα διάγραμμα έβαλα, ο άλλος προχτες ήθελε τρεις παραγράφους τουλάχιστον
Ζητάς πολλά, έχουν απαιτήσεις
Με ωμέγα άμα είναι ... του πωπού.:lolsign:
Α γιαυτό λοιπόν όταν υπαγορεύω να γράφουν το ηχωγένεια με ωμέγα με κλάνουν και το γράφουν με όμικρον...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.853
Για χώρο 5.5 x 4.5 και μόνο μια θέση για το sub δίπλα από το έπιπλο με τα ηχεία και <=500 ευρώ για στάθμες 60 φον και με δυνατότητα dsp 4 band χωρίς δυνατοτητα crossover από το dsp μου έχει νόημα η αγορά του;
Όχι, στον κύβο.
 

Μηνύματα
1.261
Reaction score
1.184
Όχι, στον κύβο.
Το περίμενα…!

Ευτυχώς μετά από μέρες μολις το έφτιαξα το μπάσο και ησύχασα ,παρατηρώντας και τα διαγράμματα του αμιρ και τρελαίνοντας τους γύρω μου με τα sweeps 😂

Ωραίο χαιενταδικο καθαρό με ακέραιο το σώμα και χωρις συντονισμούς
 

Attachments


toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.539
Reaction score
2.111
" Επίσης να ξέρει τι στάθμη φτάνει στη θέση ακρόασης στο δωμάτιο, σε σχέση με την στάθμη εξόδου του ιδίου και μάλιστα στις διάφορες συχνότητες "

Το ξέρουν, το μετράνε στην διαδικασία calibration.
Αρα μετά, το volume control πρέπει να γίνεται αναγκαστικά από το ίδιο το μηχανάκι και μόνον, αλλιώς δεν ξέρουν. Αυτό δεν τους πολυάρεσε στη συζήτηση, το θεωρούσαν εμπορικό περιορισμό. Μετά ήταν η ορθή εκτίμηση της στάθμης όταν άλλαζε το πρόγραμμα όπου δεν έπρεπε να γίνεται ποτέ λάθος, δεν θα άρεσε καθόλου στους πελάτες.
Tο πράγμα πήγαινε αναγκαστικά στην μόνιμη λειτουργία πρόσθετου μικροφώνου για πάρτη του miniDSP, με καλιμπράρισμα για την θέση του που έπρεπε να γίνει μόνιμη, και αυτή και η θέση ακρόασης, αλλιώς recalibration, το πράγμα δεν ήταν απλό αν ήθελες αυτόματο μεταβλητό loudness.

. . .αρκετά εύκολο να φτιάξεις ένα-δύο presets για διάφορες στάθμες.
Βασικά εγώ κάνω αυτό που κάνει και ο Έαρ: Ακούω σχεδόν πάντα reference, άντε 5-6db πιο κάτω, και δεν ασχολούμαι.
Αν όμως θέλεις να ακούς τη νύχτα, ή αν έχεις παιδιά που διαβάζουν, κλπ;
Αν βάλω αντίστοιχες διορθώσεις με το διάγραμμα για πολύ χαμηλότερη στάθμη (δεν ακούω ποτέ τόσο χαμηλά έτσι κι αλλιώς, αλλά λέμε τώρα) ο εγκέφαλος μου αντιδράει, δεν περιμένει τόσο μπάσο σε χαμηλές στάθμες, και δεν του αρέσει.
Αυτό είναι πολύ περίεργο, είναι σίγουρα σωστές οι καμπύλες σου;
Αλλά . . . φτιάξε ρε μπάρμπα 4~5 καμπύλες ανά 10 phon (και επειδή σε έχω πάρει είδηση, εσύ θα πας να φτιάξεις ανα 5 :) . Αν ο εγκέφαλος αντιδράει, να πηγαίνεις σε ηπιότερη διόρθωση.
Και όταν έρχεται κομμάτι με διαφορετική στάθμη ηχογράφησης ; Φτιάξε 4~5+ καμπύλες σε λέω, τι δύο μόνο και παπαριές που λέει ο Τουλ.
Α! σχετικά με το "καυγαδάκι" μας την άλλη φορά (που ακρίβεια ±0,5dB της καμπύλης σου έπεφτε λίγη) :
Αν θες να το τερματίσεις, διαπίστωσα οτι υπάρχει ρουτίνα του Matcad που βγάζει διαφορές από οποιοδήποτε reference με ακρίβεια δεκάτου; εκατοστού; χιλιοστου; του dB; Δεν ασχολήθηκα περεταίρω, ούτε πρόκειται
Αλλά βρήκα και ακριβή διαγράμματα διαφορών για πολλαπλές καμπύλες. Οταν/αν τα ξεθάψω, θα ποστάρω
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.549
Reaction score
84.049
Αρα μετά, το volume control πρέπει να γίνεται αναγκαστικά από το ίδιο το μηχανάκι και μόνον
Ναι προφανώς. Μέσω του προενισχυτή Trinnov & Emotiva. Αντιστοίχως μέσω του minidsp shd, αν και δεν ξέρω πως γίνεται εκεί η διαδικασία calibration και πως καθορίζεται το reference, λογικά θα είναι απλό.
Αν όμως θέλεις να ακούς τη νύχτα, ή αν έχεις παιδιά που διαβάζουν, κλπ;
Είμαι σε άλλο όροφο, οπότε το πρόβλημα είναι μικρό. Το πολύ -10db να ακούσω, αλλιώς δεν ενδιαφέρομαι.
Αυτό είναι πολύ περίεργο, είναι σίγουρα σωστές οι καμπύλες σου;
Ναι
Αλλά . . . φτιάξε ρε μπάρμπα 4~5 καμπύλες ανά 10 phon
Δεν έχει νόημα, δες προηγούμενη απάντηση.

ακρίβεια ±0,5dB της καμπύλης σου έπεφτε λίγη
Δεν θυμάμαι αυτήν την συζήτηση. Περίεργη φαίνεται.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.539
Reaction score
2.111
Εδώ είμαστε: (convention paper 9373)

Θέλουν 30$ ή να είσαι μέλος (150$ το χρόνο και κατεβάζεις ο,τι θες)
Αλλά μπορείς να τσιμπήσεις το Figure 9 (όλο το pdf μόνο με Internet Explorer, όχι FireFox) από εδώ:


Η δώσε ι-μέλι, να στείλω το pdf, έχει ενδιαφέρον
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.539
Reaction score
2.111

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.853
16 φίλτρα έχουν κάνει για έως -80 Φον, καλύπτοντας όλο το διαθέσιμο δυναμικό εύρος μέχρι την ουδό ακοής.

Πρακτικά, 5-6 φίλτρα (ανά 5dB) αρκούν.
 

Μηνύματα
4.965
Reaction score
8.805
Εγώ εξακολουθώ να έχω κάποιες απορίες.
Αυτο που μετράμε στην θέση ακρόασης με το μικρόφωνο αλλά και αυτό που ακούμε είναι ένας συνδυασμός άμεσης ενέργειας εξαιτίας των ηχειων και έμμεσης εξαιτίας των ανακλασεων πρώιμων και μη.
Εάν παίξουμε με την απόσταση σε δεδομένο χωρο θα πάρουμε και διαφορετικά αποτελέσματα.
Ο βασικός στόχος ακόμη και στο σπίτι θα έπρεπε λογικά να είναι αυτός. Οσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό άμεσης ενέργειας.
Επομένως σε δεδομένο χωρο, τυπικό σαλόνι θα έπρεπε να προτιμηθεί μια κοντινή απόσταση ακρόασης.
Ας υποθέσουμε δλδ ότι έχουμε καλά ηχεία με ικανοποιητικες μετρήσεις σε τυπικό αφροντιστο σαλόνι. Θα ήταν σωστό να τα ακούμε σε κοντινή απόσταση και η καμπύλη που θα προκύψει στην θέση αυτή από την μέτρηση θα έχει το μικρότερο ποσοστό συμμετοχής του χώρου μέσω των ανακλασεων.
Λογικά σε αυτή την θέση θα απαιτηθεί και ηπιοτερη χρήση ενός λογισμικού ισοστάθμισης.
Παμε τώρα στις καμπύλες στόχους.
Βασικα βλέπω ότι υπάρχει ένας διαχωρισμός στην προτίμηση μεταξύ εκπαιδευμένων και μη.
Ποιός ειναι βασικά ο εκπαιδευμένος ακροατης?
Το βασικό ερώτημα είναι εάν αυτή η αντίληψη τονικης ισορροπίας ενός ακροατή μεταβάλλεται με την απόσταση της θεσης ακρόασης ενώ η καμπύλη στόχος παραμένει ίδια.
Δλδ για να το θέσω πιο ξεκάθαρα, εάν εμείς από τα 3 μέτρα που ακούμε, πάμε στο ένα μέτρο θα αλλάξουμε την καμπύλη στόχο?
Επίσης εάν στην ίδια θέση θέσουμε υπό έλεγχο τις πρώτες ανακλάσεις και ρίξουμε αισθητά τους χρόνους αντήχησης θα προτιμήσουμε πάλι την καμπύλη στόχο που είχαμε στην προηγούμενη κατάσταση?
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.853
Ποιός ειναι βασικά ο εκπαιδευμένος ακροατης?
Όχι ο χαϊεντάς, που έχει ακούσει πολλά σεταπ σε πολλές εκθέσεις, και έχει "άποψη".

Εκπαιδευμένος είναι αυτός που παρακολούθησε την εκπαίδευση κατά χαρμαν, ώστε να ξεχωρίζει αντικειμενικά δεδομένα.


Το βασικό ερώτημα είναι εάν αυτή η αντίληψη τονικης ισορροπίας ενός ακροατή μεταβάλλεται με την απόσταση της θεσης ακρόασης
Μπορείς να το απαντήσεις μόνος σου, πλησιάζοντας την θέση σου πολύ κοντά στο ηχείο, ή απομακρυνόμενος από αυτό.

Το ερώτημα έχει απαντηθεί ήδη, στο θρεντ περί estimated in room response.

 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.539
Reaction score
2.111
Επίσης εάν στην ίδια θέση θέσουμε υπό έλεγχο τις πρώτες ανακλάσεις και ρίξουμε αισθητά τους χρόνους αντήχησης θα προτιμήσουμε πάλι την καμπύλη στόχο που είχαμε στην προηγούμενη κατάσταση?
Κάπου στα λινκ που έβαλα πριν (αυτά που διάβασα για να αποφύγω το 800άρι που τσούζει) λέει οτι για μη συμβατικής εκπομπής ηχεία (δίπολα, καρδιοειδή, κλπ) και επιμελέστατα ηχητικά φροντισμένους χώρους, φεύγεις από την καμπύλη-στόχο, χωρίς παραπάνω σχόλιο.
Λογικό - και σε ανηχοϊκό θάλαμο ή στην ύπαιθρο θα στοχεύεις στην φλατ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.853
Εξαρτάται από τη διασπορά των μεγαφώνων, τα σημεία beaming, το κρος, κλπ.

Γι'αυτό το λόγο, τα σοβαρά ηχεία παρέχουν ως προδιαγραφή το ιδανικό εύρος απόστασης ακρόασης, στο οποίο έχουν φροντίσει η εκπομπή του ηχείου να είναι οκ.

2887.png


Όταν βλέπω ηχεία που δεν ορίζουν ως προδιαγραφή το listening distance στις προδιαγραφές τους, κρατάω πολύ μικρό καλάθι. 😎

Ένας ακόμα λόγος που εκτιμώ ιδιαίτερα αυτή τη φίρμα:

1000009588.png


Και ναι, είναι εκτός προδιαγραφών να το βάλεις έστω στα 4,2μ αυτό το ηχείο, με το τεράστιο γουφερ.
Όπως και να το ακούς στα 1,8μ.

Ιδανικά, στα 3μ θέλει.

Αντιστοίχως, το Neumann 310, ιδανικά στα 2,3μ θέλει. Εξ ου και οι δημοσιευμένες πολλαπλές μετρήσεις της κατασκευάστριας εταιρείας σε αυτήν την απόσταση ακρόασης, την οποία και τηρώ.. 😎
 
Last edited:

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.143
Reaction score
21.682
Και ναι, είναι εκτός προδιαγραφών να το βάλεις έστω στα 4,2μ αυτό το ηχείο, με το τεράστιο γουφερ.
Να, αυτά δεν μπορώ.. :rolleyes:
Άσε μας βρε παιδάκιμ' με τις μεζούρες, που θα χάσουμε 10 πόντους απόσταση στα 4 μέτρα και θα καταρρεύσει το σύμπαν.. :tongue:

Θα γίνουμε δυσκοίλιοι στο τέλος για ν' ακούμε λίγη μουσική ρε γαμώτ' κυνηγώντας το ''scientifically correct ή accurate.''

Καλά λέει ο wnet.. :smoke:
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.853
Εντάξει, πάρε μια Φερράρι με 5 πόντους ground clearance, και πάνε off road στα βουνά και στις λίμνες, να σκαρφαλώνεις σε πέτρες, μαζί με το τρακτέρ του μπάρμπα Μήτσου.

Σιγά τώρα με τις εμμονές.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.539
Reaction score
2.111
Σύ κοίτ' μη πας Σταδίου μεριά με του Φραρ'.
Η τραχύτς' του τζαμάτ' κοκ' τσ' ασφάλτ' ειν' οφφ-σπεκ άι ασσουρ γιου
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.143
Reaction score
21.682
Εντάξει, πάρε μια Φερράρι με 5 πόντους ground clearance, και πάνε off road στα βουνά και στις λίμνες, να σκαρφαλώνεις σε πέτρες, μαζί με το τρακτέρ του μπάρμπα Μήτσου.

Σιγά τώρα με τις εμμονές.
Τι, αν είχα την οικονομική επιφάνεια να ''παίζω'' με Ferrari και να βγάζω γούστα για να περνά η ώρα δεν θα έκαμα παπαριές νομίζεις επειδή είναι Ferrari?
Τι θα γινόμουν σαν αυτούς που κάθονται και την περνάνε μ' αλοιφές όλη μέρα να ''γυαλίσει''? :tongue:
Κι από ελικόπτερο θα την έριχνα να δω πως σπάει.. :cry:

Χάιντε τώρα..
Πιο Γερμανοί απ' τους Γερμανούς έχουμε γίνει.. :rolleyes:
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.579
Μηνύματα
2.944.899
Members
38.201
Νεότερο μέλος
danstefan
Top