Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.961
Reaction score
137.252
Τελικά βγάλαμε άκρη; Στα πόσα ηχεία πεθαίνει το δικάναλο;
Φυσικά. Από τα 3. 😎

Αντικειμενικά δεδομένα...😎

Αρέσει δεν αρέσει, ξύδι.

Επικρατήσει δεν επικρατήσει, αδιάφορο.

Αντικειμενικά, τα 3 παίζουν καλύτερα από τα 2.

Αυτά είναι τα αντικειμενικά δεδομένα, από κει και πέρα τι θα υλοποιήσει ο καθένας, τι θα έχει περισσότερες πωλήσεις, τι θα κυκλοφορήσει σε μουσικά αρχεία, τι θα επιτρέψει η παντόφλα, τι χωράει ο χώρος κάτω από την τηλεόραση, και τι λεφτά έχεις στην τσέπη για av processor και BEV, είναι εντελώς μα εντελώς αδιάφορο.

Όπως αδιάφορο είναι αν κλείσει το μαγαζί, κι αν θα τσουλησει το όρο θρι Ντι.

Πάντως στο τινταλ, συνεχίζουν να αυξάνονται οι τίτλοι σε Dolby Atmos. Λέω γω τώρα...😁😜🤪😂


Αυτό:

άλλο πράγμα η ανωτερότητα στα τεχνικά χαρακτηριστικά και άλλο η ... οριστική επικράτηση στην πράξη των τεχνικά ανώτερων format επί του δικαναλικού
Ακριβώς αυτό.

Στην πράξη, όπως φαίνεται από τα αντικειμενικά δεδομένα, επικρατεί το μονοκάναλο μπλουτουθ. Κι αυτό δεν είναι θέμα συζήτησης, είναι θέμα στατιστικής πωλήσεων. 😎
 

Μηνύματα
2.446
Reaction score
3.731
(Like thva συνεχίζω)
Ευκολάκι το στήσιμο πολυκάναλου σεταπ με την βοήθεια ενός καλού προψεύτορα. Το δύσκολο είναι το στήσιμο δικάναλου. Ο καημένος ο.ΝΚ πότε δεν τα κατάφερε. Αυτή η άτιμη η κλίση της κεφαλής πάντα του προκαλούσε χάσιμο της εικόνας. Γι αυτό το έριξε στο multichannel. :idk:
Τώρα μπορεί να γυρνά το κεφάλι 360 μοίρες χωρίς προβλημα. Σαν κάτι κούκλες.

Δεν μου λες Κώστα,
τα extra κανάλια δεν βγάζουν αντηχήσεις;
Ποιο software είναι αυτό που κάνει απόλυτο upmixing;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.961
Reaction score
137.252
Προσωπικά, εάν σε ένα υποθετικό σενάριο έφτιαχνα σπίτι και έφτιαχνα εκ θεμελίων ένα χώρο ακρόασης - θέασης με περισσή άνεση σε όλα (ιδίως στο μπάτζετ), θα ήθελα τουλάχιστον 11 ηχεία εδάφους και 6 ηχεία ταβανιού, όλα εντοιχισμένα, να μη βλέπω τίποτα απολύτως, και 8 σαμπ, επίσης εντοιχισμένα, να μη φαίνεται τίποτα, κανένα ηχείο, κανένα σαμπ πουθενά.

11.8.6 σεταπ, σύνολο 25 ηχεία, ένας τρινοβ, ούτε καν ο 32-αρης.

Σε αυτό το υποθετικό σενάριο, εάν ας πούμε είχα άφθονο έως απεριόριστο μπάτζετ, θα επέλεγα όλοι οι 19 δορυφόροι να είναι όμοιοι, τα μεγάλα κορυφαία τζενελεκ της σειράς the ones.

(Δεν βάζω μέσα τα me geithein για να μη μπλέξει το παράδειγμα που λέω).

Βεβαίως, θα μπορούσα κάλλιστα να είμαι ΟΚ με μίγμα από την εν λόγω σειρά ηχείων, δηλαδή η μπροστινή 7-αδα εδάφους (οι εμπρός 180°) να είναι τα μεγάλα the ones, και όλα τα υπόλοιπα να είναι ένα μέγεθος μικρότερα.

Δηλαδή 7 γομαρια, και 12 λίγο μικρότερα.

Αλλά το ανωτέρω, ενώ αποτελεί λογική οικονομία κλίμακας και λογική επιλογή για μείωση του μπάτζετ κατά πολλές χιλιάδες ευρώ, δε παύει να είναι υποδεέστερο της επιλογής όλων να είναι όμοια, τα μεγάλα.

Θα την ακούσεις τη διαφορά; Αδιάφορο.
Εγώ λέω ναι, θα την ακούσεις.
Αδιάφορο τι λέω.
Άλλος θα πει όχι, δε θα την ακούσεις.
Αδιάφορο κι αυτό.

Προσωπικά θα επέλεγα (λόγω προσωπικότητας και τάσης για εντός λογικής συγκράτηση του κοστολογιου) μια 7-αδα μεγάλα και τα υπόλοιπα μικρότερα. Αδιάφορο κι αυτό.

Θα το κάνω το ανωτέρω; Αδιάφορο.

Είναι αδιάφορο το τι θα επιλέξει και τι θα υλοποιήσει οποιοσδήποτε, και για ποιους λόγους θα εκλογικεύσει (και θα υπερασπιστεί) αυτή την επιλογή του, σύμφωνα με τις προτεραιότητές του και την προσωπικότητά του.

Προς ώρας είμαι απόλυτα χαρούμενος και ικανοποιημένος με το 9.4.4 σεταπ που έστησα, θα το αναβαθμίσω στάνταρ με 3 ακόμα δορυφόρους μέχρι τέλος του έτους, ώστε να γεμίσω τις εξόδους του τρινοβ που ήδη έχω, κι όλα καλά όλα ανθηρά. Αδιάφορο. 😁😜🤪😂
 

Μηνύματα
16.319
Reaction score
19.141
δεδομένο χώρο, όσο πιο πολλοί οι δορυφόροι, τόσο μικρότερη η ανάγκη να είναι μεγάλοι (και συνεπώς ακριβοί).
Απο που προκύπτει πάλι αυτό ; Ο Ιάρ τα λέει που απο ότι υποψιάζομαι είναι και ο υπογράφων αρχιτέκτονας ακουστικής της μελέτης του Wizzy ? 😀

Και να ίσχυε που δεν ισχύει (να μην γράφουμε τώρα σεντόνια) σε μικρότερο χώρο θα ήθελε και θέλει πολύ πιο μεγάλα έξοδα για να τον περιποιηθείς στο πολυκάναλο αλλά και επιεδή ο χώρος θα είναι μικρότερος χωροταξικά δεν θα μπορείς.

Bhutiaaaaaa τι λέει εδώ ο μάστορας ; 😍
Τα έχουμε ξανασυζητήσει. Η ανώτερη ποσότητα πληροφορίας που ευαγγελίζεσαι δεν γίνεται να γεννηθεί από την ανυπαρξία. Είτε θα έπρεπε να προστεθούν πράγματα που είχαν απορριφθεί από τις αυθεντικές δικαναλικές μίξεις, είτε να δουλέψουν οι αλγόριθμοι υπερωρίες σε ήδη ενσωματωμένα ή και τα δύο σε περίπτωση upmixing.

Εκ των πραγμάτων είμαστε περισσότεροι και συμμαχούμε...ασυμπτωτικά, καθότι άλλο πράγμα η ανωτερότητα στα τεχνικά χαρακτηριστικά και άλλο η ... οριστική επικράτηση στην πράξη των τεχνικά ανώτερων format επί του δικαναλικού - τουλάχιστον υπό τη μορφή που έχουν σήμερα τα πρώτα . :sneaky:

Η δε πλάκα είναι ότι μέχρι και η περιώνυμη Klipsch είχε βγάλει προ δεκαετιών κεντρικό κανάλι με ξεχωριστό ηχεία, άσχετα με την απόκριση που παρέμενε αδιόρθωτα ανώμαλη τόσο on όσο και off-axis.
Μια υγιής αντιπολίτευση πάντα είναι χρήσιμη. 🙂 😀
 

Μηνύματα
2.446
Reaction score
3.731
Προσωπικά, εάν σε ένα υποθετικό σενάριο έφτιαχνα σπίτι και έφτιαχνα εκ θεμελίων ένα χώρο ακρόασης - θέασης με περισσή άνεση σε όλα (ιδίως στο μπάτζετ), θα ήθελα τουλάχιστον 11 ηχεία εδάφους και 6 ηχεία ταβανιού, όλα εντοιχισμένα, να μη βλέπω τίποτα απολύτως, και 8 σαμπ, επίσης εντοιχισμένα, να μη φαίνεται τίποτα, κανένα ηχείο, κανένα σαμπ πουθενά.

11.8.6 σεταπ, σύνολο 25 ηχεία, ένας τρινοβ, ούτε καν ο 32-αρης.

Σε αυτό το υποθετικό σενάριο, εάν ας πούμε είχα άφθονο έως απεριόριστο μπάτζετ, θα επέλεγα όλοι οι 19 δορυφόροι να είναι όμοιοι, τα μεγάλα κορυφαία τζενελεκ της σειράς the ones.

(Δεν βάζω μέσα τα me geithein για να μη μπλέξει το παράδειγμα που λέω).

Βεβαίως, θα μπορούσα κάλλιστα να είμαι ΟΚ με μίγμα από την εν λόγω σειρά ηχείων, δηλαδή η μπροστινή 7-αδα εδάφους (οι εμπρός 180°) να είναι τα μεγάλα the ones, και όλα τα υπόλοιπα να είναι ένα μέγεθος μικρότερα.

Δηλαδή 7 γομαρια, και 12 λίγο μικρότερα.

Αλλά το ανωτέρω, ενώ αποτελεί λογική οικονομία κλίμακας και λογική επιλογή για μείωση του μπάτζετ κατά πολλές χιλιάδες ευρώ, δε παύει να είναι υποδεέστερο της επιλογής όλων να είναι όμοια, τα μεγάλα.

Θα την ακούσεις τη διαφορά; Αδιάφορο.
Εγώ λέω ναι, θα την ακούσεις.
Αδιάφορο τι λέω.
Άλλος θα πει όχι, δε θα την ακούσεις.
Αδιάφορο κι αυτό.

Προσωπικά θα επέλεγα (λόγω προσωπικότητας και τάσης για εντός λογικής συγκράτηση του κοστολογιου) μια 7-αδα μεγάλα και τα υπόλοιπα μικρότερα. Αδιάφορο κι αυτό.

Θα το κάνω το ανωτέρω; Αδιάφορο.

Είναι αδιάφορο το τι θα επιλέξει και τι θα υλοποιήσει οποιοσδήποτε, και για ποιους λόγους θα εκλογικεύσει (και θα υπερασπιστεί) αυτή την επιλογή του, σύμφωνα με τις προτεραιότητές του και την προσωπικότητά του.

Προς ώρας είμαι απόλυτα χαρούμενος και ικανοποιημένος με το 9.4.4 σεταπ που έστησα, θα το αναβαθμίσω στάνταρ με 3 ακόμα δορυφόρους μέχρι τέλος του έτους, ώστε να γεμίσω τις εξόδους του τρινοβ που ήδη έχω, κι όλα καλά όλα ανθηρά. Αδιάφορο. 😁😜🤪😂
Νταξ, αν δεν "την ακούσεις" πιες κάνα drink. :drinks:
 

Μηνύματα
16.319
Reaction score
19.141
Σαν κάτι κούκλες.
😀 😀 😀
Θα την ακούσεις τη διαφορά; Αδιάφορο.
Εγώ λέω ναι, θα την ακούσεις.
Αδιάφορο τι λέω.
Άλλος θα πει όχι, δε θα την ακούσεις.
Αδιάφορο κι αυτό.
¨Ολα αυτά που λες είναι αδιάφορα. 😀

Υ.Γ. : Να στο δικαιολογήσω και λογικά. Είναι αδιάφορο στη περίπτωσή σου ειδικά γιατί έτσι και αλλιώς είσαι μόνος, δεν έχεις και κανέναν για να συκρίνεις το σύστημα σου. Δυο τρείς είσαστε σε αυτό το επίπεδο. 😀
 
Last edited:


Μηνύματα
16.319
Reaction score
19.141
Νταξ, αν δεν "την ακούσεις" πιες κάνα drink. :drinks:
Κόσμια ... 🙂
... χωρις να αναφερομαι σε γραφοντες, η ιδεα που διακηδευεται οπισθεν καταληγει σε μνημοσυνο (του δικαναλου, και των περισσοτερων δικαναλιστων), και οχι σε raise from the dead. 🐒
Κόσμια .... 🙂
 

Μηνύματα
4.972
Reaction score
8.821
θεωρω θετικο βημα οτι πλεον δεν χρησιμοποιουνται επιχειρηματα του στυλ......2 αυτια εχουμε, 2 ηχεια χρειαζομαστε.


(Like thva συνεχίζω)

Τώρα μπορεί να γυρνά το κεφάλι 360 μοίρες χωρίς προβλημα. Σαν κάτι κούκλες.

Δεν μου λες Κώστα,
τα extra κανάλια δεν βγάζουν αντηχήσεις;
Ποιο software είναι αυτό που κάνει απόλυτο upmixing;
εχω τοσα ηχεια οσα και τα προφιλ που εχεις κανει εδω μεσα :lolsign:
εσυ ουτε με πολυκαναλο θα σωθεις, αλλου ειναι το προβλημα
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.644
Reaction score
30.542
Είναι εντελώς αδιάφορο αυτό που λες.
Είναι εντελώς αδιάφορο τι μπορεί να γίνει σε σένα, σε οποιονδήποτε μπει να διαβάσει.
Είναι εντελώς αδιάφορο το τι περιορισμούς έχει ο καθένας στο χώρο του, στο πορτοφόλι του, στην παντόφλα.

Αναφέρονται απλώς τα αντικειμενικά δεδομένα.

Όπου μπορεί ο καθένας, κι ότι θέλει. Μπορεί να μπορεί, αλλά να μη θέλει. Αδιάφορο. 😎

Κι ούτε θα κρύψουμε ότι η εικόνα στις 120" είναι καλύτερη στα 3μ απόσταση θέασης από διαγώνιο τηλεόρασης 78".
Δε χρειάζεται να κρύβουμε, για να αγοράζουν κάποιοι αυτό που μπορούν, χωρίς τύψεις.
Να το αγοράσουν έτσι κι αλλιώς χωρίς τύψεις, αφού αυτό μπορούν.
Ή να μην αγοράσουν τίποτα, πάλι χωρίς τύψεις, είτε γιατί δε μπορούν, είτε γιατί δε θέλουν, είτε γιατί δε τους ενδιαφέρει, είτε γιατί η γυναίκα έχει παντόφλα Νο.67.

Στα αντικειμενικά δεδομένα, θα λέμε το αντικειμενικά σωστό. Τέλος.
Βρε ποιός τα χε... τα αντικειμενικά δεδομένα. Τι είσαι; Η αστυνομία τούς; 🙂 Λύσεις που να γίνονται θέλει ο κόσμος. Όχι τα 102 😋 ηχεία σε ένα σαλόνι.
Άντε πάλι με 32 και 62 ηχεία.
Θα μάθεις πρόσθεση ποτέ; Χαχαχαχαχαχαχαχαχα
Πώς δγιάλο γίνεται τα 7.1.4 και 9.1.4 σεταπ να αποτελούνται από 32 και 62 τεμάχια ηχείων, δεν ξέρω, αλλά ανάμεσά σας, είναι πολλοί που το πιστεύουν αυτό. Μάλλον στην αριθμητική είχαν κοπεί στο δημοτικό, δεν εξηγείται αλλιώς.😁😂🤪😜
102 είναι τελικά ας μη το κάνουμε και θέμα. 😅 Τρόπος του λέγειν. Τι 13 τι 15 τι 32 το ίδιο είναι. 😋
Αλλά τα 9 ηχεία τι να τα κάνεις βρε άνθρωπε στο Home Entertainment; Για να ακούσεις πότε θα περάσει κανένα object από αυτά που δεν υπάρχουν; 😅 Παντελώς άχρηστα τα δύο extra ηχεία στο bed. 7.1.4 είναι το ταβάνι στο Home Entertainment, μην λέμε τα ίδια συνέχεια. Τα έχω γράψει και στο Auro3D.
Το μαγαζί να μη σώσει να τσουλησει. Αδιάφορο.
Δεν είμαστε μαγαζατορες.
Στα 3 μας.
Δεν κατάλαβες. Λέγοντας μαγαζί εννοώ το πολυκάναλο.
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.541
Reaction score
2.123
Προσωπικά, εάν σε ένα υποθετικό σενάριο έφτιαχνα σπίτι και έφτιαχνα εκ θεμελίων ένα χώρο ακρόασης - θέασης με περισσή άνεση σε όλα (ιδίως στο μπάτζετ), θα ήθελα τουλάχιστον 11 ηχεία εδάφους και 6 ηχεία ταβανιού, όλα εντοιχισμένα, να μη βλέπω τίποτα απολύτως, και 8 σαμπ, επίσης εντοιχισμένα, να μη φαίνεται τίποτα, κανένα ηχείο, κανένα σαμπ πουθενά.

11.8.6 σεταπ, σύνολο 25 ηχεία, ένας τρινοβ, ούτε καν ο 32-αρης.

Σε αυτό το υποθετικό σενάριο, εάν ας πούμε είχα άφθονο έως απεριόριστο μπάτζετ, θα επέλεγα όλοι οι 19 δορυφόροι να είναι όμοιοι, τα μεγάλα κορυφαία τζενελεκ της σειράς the ones.

(Δεν βάζω μέσα τα me geithein για να μη μπλέξει το παράδειγμα που λέω).

Βεβαίως, θα μπορούσα κάλλιστα να είμαι ΟΚ με μίγμα από την εν λόγω σειρά ηχείων, δηλαδή η μπροστινή 7-αδα εδάφους (οι εμπρός 180°) να είναι τα μεγάλα the ones, και όλα τα υπόλοιπα να είναι ένα μέγεθος μικρότερα.

Δηλαδή 7 γομαρια, και 12 λίγο μικρότερα.

Αλλά το ανωτέρω, ενώ αποτελεί λογική οικονομία κλίμακας και λογική επιλογή για μείωση του μπάτζετ κατά πολλές χιλιάδες ευρώ, δε παύει να είναι υποδεέστερο της επιλογής όλων να είναι όμοια, τα μεγάλα.

Θα την ακούσεις τη διαφορά; Αδιάφορο.
Εγώ λέω ναι, θα την ακούσεις.
Αδιάφορο τι λέω.
Άλλος θα πει όχι, δε θα την ακούσεις.
Αδιάφορο κι αυτό.

Προσωπικά θα επέλεγα (λόγω προσωπικότητας και τάσης για εντός λογικής συγκράτηση του κοστολογιου) μια 7-αδα μεγάλα και τα υπόλοιπα μικρότερα. Αδιάφορο κι αυτό.

Θα το κάνω το ανωτέρω; Αδιάφορο.

Είναι αδιάφορο το τι θα επιλέξει και τι θα υλοποιήσει οποιοσδήποτε, και για ποιους λόγους θα εκλογικεύσει (και θα υπερασπιστεί) αυτή την επιλογή του, σύμφωνα με τις προτεραιότητές του και την προσωπικότητά του.

Προς ώρας είμαι απόλυτα χαρούμενος και ικανοποιημένος με το 9.4.4 σεταπ που έστησα, θα το αναβαθμίσω στάνταρ με 3 ακόμα δορυφόρους μέχρι τέλος του έτους, ώστε να γεμίσω τις εξόδους του τρινοβ που ήδη έχω, κι όλα καλά όλα ανθηρά. Αδιάφορο. 😁😜🤪😂
Τι αδιάφορο ρε θείο που εδώ και χρόνια μόνο γι'αυτό μιλάς και μας τα'χεις κάνει LED Zeppelin! :p:p:p
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.528
Reaction score
57.637
Απο που προκύπτει πάλι αυτό ; Ο Ιάρ τα λέει που απο ότι υποψιάζομαι είναι και ο υπογράφων αρχιτέκτονας ακουστικής της μελέτης του Wizzy ? 😀
Και να ίσχυε που δεν ισχύει (να μην γράφουμε τώρα σεντόνια) σε μικρότερο χώρο θα ήθελε και θέλει πολύ πιο μεγάλα έξοδα για να τον περιποιηθείς στο πολυκάναλο αλλά και επιεδή ο χώρος θα είναι μικρότερος χωροταξικά δεν θα μπορείς.
Bhutiaaaaaa τι λέει εδώ ο μάστορας ; 😍
Πρέπει ν'αναφέρεται κυρίως στα περιφερικά κανάλια σε σχέση με τα μπροστινά, καθότι τα δεύτερα προβλέπεται να διακρίνονται από συγκεκριμένο μέγεθος και στιβαρότητα ανάλογα με την επιλεγμένη απόσταση ακρόασης, δηλαδή την ακτίνα στο προκύπτον ημισφαιρικό ηχητικό πεδίο καθώς και τις προβλεπόμενες στάθμες αναφοράς επί του MLP.

Σε αρκετά μεγάλους χώρους πάντως έχουμε δει σε φωτογραφίες από πρότυπες Genelec συνθέσεις πλήθος με δεκάδες μικρούς δορυφόρους για την ικανοποιητική ηχητική τους κάλυψη.
 

Μηνύματα
16.319
Reaction score
19.141
Ο Ιαρ δεν έχει καταλάβει το εξής απλό, γιατί περνάει μια καθυστερημένη ή παρατεταμένη εφηβεία λόγω πιθανόν ότι έχει γεράσει και δεν μπορεί να το παραδεχτεί - αποδεχθεί ή δεν έχει καταφέρει να βρεί ομορφιά και δρόμους που του ανοίγει το γήρας. Είναι και φανμπόι (άλλο πρόβλημα και αυτό). 😀 😍

Ο νορμάλ άνθρωπος και δή αγοραστής οποιούδηποτε προιόντος , ασχολείται με το τι μπορεί να υλοποιήσει ή τι έχει σκοπό να υλοποιήσει. Δεν τρώει την ώρα του σε θεωρίες, και το τι θα μπορούσε να έχει στην κατοχή του. Και έαν και όταν διαβάζει άλλες εμπειρίες και συσωρρεύει γνώσεις είναι και για να βελτιώσει αυτό που ήδη έχει, και πάλι μέχρι το βαθμό που μπορεί. Ο μονος λόγικός λόγος να φέρθει κάποιος έτσι είναι α) να απκτήσει γνώση μόνο γα την γνώση που είναι νορμάλ και αυτό, βιτζιόζικο γιακάποιον που δεν είναι επιστήμονας αλλά νορμάλ χα χα β) να είναι κατασκευαστής, έμπορος κλπ που πρέπει να μένει ενημερωμένος γ) να είναι όντως σε οικονομική κατάσταση να μπορεί να συντηρεί ή να αναβαθμίζει το σύστσημα του με ανάλογους ρυθμούς.

Επίσης να συμπεριλάβουμε σαν νορμάλ αυτή την στάση να είναι δικαιολογημένη και σε νέους ανθρώπους που κοιτάνε περιοδικά με αυτοκίνητα και ονειρεύονται την Φεράρι, ενω έχουν φιατάκι.

Εχουμε και άλλα θεματάκια μερικοί, όπως θα θέλαμε να είμαστε στην θέση κάποιου άλλου και να επιβεβαιωνομαστε μέσα απο την υπηρέτηση των δικών τους θέλω , αναγκών γαιτί τους θεωρούμε κάτι "ανώτερο" απο εμάς και θα ήθελαν να βαδίσουν καποια στιγμή τον δρόμο τους.

¨Ολα αυτά είναι θέματα ψυχολογίας και όχι αντικειμενικής στάσης σε ένα θέμα.

😀😀
Πρέπει ν'αναφέρεται κυρίως στα περιφερικά κανάλια σε σχέση με τα μπροστινά, καθότι τα δεύτερα προβλέπεται να διακρίνονται από συγκεκριμένο μέγεθος και στιβαρότητα ανάλογα με την επιλεγμένη απόσταση ακρόασης, δηλαδή την ακτίνα στο προκύπτον ημισφαιρικό ηχητικό πεδίο καθώς και τις προβλεπόμενες στάθμες αναφοράς επί του MLP.

Σε αρκετά μεγάλους χώρους πάντως έχουμε δει σε φωτογραφίες από πρότυπες Genelec συνθέσεις πλήθος με δεκάδες μικρούς δορυφόρους για την ικανοποιητική ηχητική τους κάλυψη.
Δε νομίζω να ανφερόταν σε αυτό. Η τοποθέτηση ήταν γενική. Αλλά και σε ότι να αναφερθούμε σχετικά για το θέμα, τώρα που το σκέφτομαι, και το πλήθος μόνο και η σωστή διάταξη στο χώρο μεγαλύτερου αριθμού ηχείων απαιτεί πάλι πιο μεγάλο χώρο πάντα, εκ των πραγμάτων.

Ο μεγάλος χώρος είναι πάντα πιο επιθυμητός σε πολλά επίπεδα, πρακτικά, ακουστικής, κλπ.


Υ.Γ. :
Βέβαια θα έχεις ακούσει καλά μικρό σύστημα σε μεγάλο χώρο : Η θεωρία ότι ένα μικρό σύστημα δεν μπορεί να αποδώσει σε μεγάλο χωρο ή ... ή ... που διαβαζω παντού, δεν νομίζω να ισχύει.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.528
Reaction score
57.637
Ο Ιαρ δεν έχει καταλάβει το εξής απλό, γιατί περνάει μια καθυστερημένη ή παρατεταμένη εφηβεία λόγω πιθανόν ότι έχει γεράσει και δεν μπορεί να το παραδεχτεί - αποδεχθεί ή δεν έχει καταφέρει να βρεί ομορφιά και δρόμους που του ανοίγει το γήρας. Είναι και φανμπόι (άλλο πρόβλημα και αυτό). 😀 😍

Ο νορμάλ άνθρωπος και δή αγοραστής οποιούδηποτε προιόντος , ασχολείται με το τι μπορεί να υλοποιήσει ή τι έχει σκοπό να υλοποιήσει. Δεν τρώει την ώρα του σε θεωρίες, και το τι θα μπορούσε να έχει στην κατοχή του. Και έαν και όταν διαβάζει άλλες εμπειρίες και συσωρρεύει γνώσεις είναι και για να βελτιώσει αυτό που ήδη έχει, και πάλι μέχρι το βαθμό που μπορεί. Ο μονος λόγικός λόγος να φέρθει κάποιος έτσι είναι α) να απκτήσει γνώση μόνο γα την γνώση που είναι νορμάλ και αυτό, βιτζιόζικο γιακάποιον που δεν είναι επιστήμονας αλλά νορμάλ χα χα β) να είναι κατασκευαστής, έμπορος κλπ που πρέπει να μένει ενημερωμένος γ) να είναι όντως σε οικονομική κατάσταση να μπορεί να συντηρεί ή να αναβαθμίζει το σύστσημα του με ανάλογους ρυθμούς.

Επίσης να συμπεριλάβουμε σαν νορμάλ αυτή την στάση να είναι δικαιολογημένη και σε νέους ανθρώπους που κοιτάνε περιοδικά με αυτοκίνητα και ονειρεύονται την Φεράρι, ενω έχουν φιατάκι.

Εχουμε και άλλα θεματάκια μερικοί, όπως θα θέλαμε να είμαστε στην θέση κάποιου άλλου και να επιβεβαιωνομαστε μέσα απο την υπηρέτηση των δικών τους θέλω , αναγκών γαιτί τους θεωρούμε κάτι "ανώτερο" απο εμάς και θα ήθελαν να βαδίσουν καποια στιγμή τον δρόμο τους.

¨Ολα αυτά είναι θέματα ψυχολογίας και όχι αντικειμενικής στάσης σε ένα θέμα.

😀😀
Γεγονός είναι πάντως ότι ο Ear με topics που έχει θίξει στο παρελθόν έδινε έναυσμα στον υποφαινόμενο να διερευνά διάφορα πράγματα για ίδιον λογαριασμό εννοείται.

Άλλος ένας βάσιμος λόγος ΄΄άμυνας΄΄ μέσα από την απόκτηση γνώσεων είναι να διασφάλιζε ο ενδιαφερόμενος τη συνέπεια για τις δικές του επιλογές, δηλαδή να εναρμονίζονταν εκείνες με όσα θα χρειαζόταν πραγματικά έναντι όσων θα έμπαινε σε πειρασμό ν'αποκτήσει. :wink:
...
Ο μεγάλος χώρος είναι πάντα πιο επιθυμητός σε πολλά επίπεδα, πρακτικά, ακουστικής, κλπ.
Υ.Γ. :
Βέβαια θα έχεις ακούσει καλά μικρό σύστημα σε μεγάλο χώρο : Η θεωρία ότι ένα μικρό σύστημα δεν μπορεί να αποδώσει σε μεγάλο χωρο ή ... ή ... που διαβαζω παντού, δεν νομίζω να ισχύει.
Έχει επιδειχθεί με τα Yamaha μόνα τους χωρίς sub σε μεγάλο χώρο ότι καθοριστικός παράγοντας είναι η απόσταση ακρόασης με το σχηματιζόμενο στερεοφωνικό τρίγωνο. Αλλά σε περιπτώσεις immersive σε dedicated επιδιώκονται έλεγχος και πλήρης αξιοποίηση του χώρου με τα κανάλια εγκατεστημένα σε περιφερικές θέσεις. Πλέγματα και τραβέρσες καταλαμβάνοντα τμήμα σαλονιών θα λογαριάζονταν ως ημίμετρα.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.319
Reaction score
19.141
μέσα από την απόκτηση γνώσεων είναι να διασφάλιζε ο ενδιαφερόμενος τη συνέπεια για τις δικές του επιλογές, δηλαδή να εναρμονίζονταν εκείνες με όσα θα χρειαζόταν πραγματικά έναντι όσων θα έμπαινε σε πειρασμό ν'αποκτήσει. :wink:
Ναι ήθελα να το αναφέρω και αυτό αλλά είπα να μην φανεί ότι είμαι σκληρός με κάτι φίλους. (κλεισμένο ματάκι καθώς έχει εξαφανιστεί για κάποιο λόγο απο την βιβλιοθήκη μου το εν λόγω ιμότζι). 😍

Η πράξη δείχνει όντως εάν κάποιος έχει επιλέξει τον δρόμο που υποστηρίζει στα λόγια. Χωρίς αυτήν κανονικά είναι υπο αυστηρή επιτήρηση η όποια τοποθέτηση του για ένα θέμα που δεν έχει ο ίδιος επιλέξει να εφαρμόσει. Μέχρι έναν βαθμό είναι ΟΚ γιατί μπορεί όντως να το θεωηρεί σωστό θεωρητικά και γνωσιακά και θέλει να βοηθήσει ώς ένα βαθμό στην απόφαση κάποιου άλλου, να ακολουθήσει το ορθό (και ας μην το έχει κάνει αυτός). Αλλά ... υπάρχει ένα όριο σε αυτήν την "υποστήριξη" που δεν πρέπει να ξεπερνάει. Είναι εμφανές αυτό το λεπτό σημείο ισορροπίας που κάποιος πρέπει να κινείται. Δεν πρέπει να γίνεται και βασιλικότερος του Βασιλέως, ούτε και αντικειμενικά το δικαιούται πέρα απο ένα βαθμό.

Για αυτό βλέπεις εγώ μένω κυρίως σε αυτό που ξέρω και έχω υλοποιήσει. Τα άλλα όλα είναι πλάκα για να βοηθήσω την επικοινωνία.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.712
Reaction score
21.532
Απο που προκύπτει πάλι αυτό ; Ο Ιάρ τα λέει που απο ότι υποψιάζομαι είναι και ο υπογράφων αρχιτέκτονας ακουστικής της μελέτης του Wizzy ? 😀
Μην γράφεις ανακρίβειες.
 

Μηνύματα
16.319
Reaction score
19.141
Μην γράφεις ανακρίβειες.
Να ήταν μόνο ανακρίβεια ; Αυτό ήταν αναλήθεια (ψέμμα).

Ο σκοπός του ήταν άλλος. 70 % χιουμοριστικός και 30 % αφορούσε διαφωνία με Ιαρ για το τι καθιστά μια ακουστική μελέτη ως μελέτη και του εάν την έχει κάποιος τι σημαίνει. Κάτι, ακόμη και ψέμμα, χρησιμοποιέιται στην λογοτεχνία αλλά και στον προφορικό μας λόγο και έκφραση , (ιδίως και ιδιαίτερα, εαν ο ίδιος ο εκφραζόμενος φροντίζει και μάλιστα εσκεμμένα να του δίνει εξώφθαλμή και εύκολα αντιληπτή σημασία της ανακρίβειας της, απο αυτόν στον οποίο απευθύνεται ) ώστε να καταδείξει κάτι άλλο που θεωρεί πιθανόν αληθινό.

¨Οπως για παράδειγμα αυτό το πείραγμα : Νόμιζα ότι διαβάζεις πολλά βιβλία κια λογοτεχνία απο την ενεργή και μεγάλη συμμετοχή σου στο νήμα "Βιβλίο" , οπότε αυτά έπρεπε να σου είναι αυτονόητα ως τεχνική της γλώσσας. Μάλιστα να σε χαροποιούν και να τα βρίσκεις και διασκεδαστικά ως γραφή και να μην σε εκνευρίζουν τόσο ώστε να φτάνεις στο σημείο να ζητάς εξηγήσεις για το αυτονόητο. Λέω εγώ τώρα. χα χα
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.613
Reaction score
84.281
και το κεντρικό όπως το είχαμε μια ζωή !! (φαντομά!!!)
Πόσες φορές πρέπει να το γράψουμε;
Λοιπόοοοοοον


Το πρόβλημα είναι το interaural crosstalk dip στα 2KHz.

Περιγράφεται αναλυτικά στο βιβλίο του Δρ. Εργαλείου, κεφάλαιο 7.1.1, και αναφέρεται το paper απο Shirley et al. 2007 στο Journal της AES
(Ben Shirley, Paul Kendrick, and Claire Churchill, “The Effect of Stereo Crosstalk on Intelligibility: Comparison of a Phantom Stereo Image and a Central Loudspeaker Source,” J. Audio Eng. Soc., vol. 55, no. 10, pp. 852-863, 2007 October.)

Δηλαδή:
Το phantom center του τυπικού stereo setup, αυτό δηλαδή που συνήθως απεικονίζει τον κυριως καλλιτέχνη, τον τραγουδιστή, μετρήθηκε με μετρητική κούκλα KEMAR , και συγκρίθηκε με αντίστοιχη μέτρηση με κεντρικό ηχείο, οπως σε ενα πολυκαναλο σύστημα.

View attachment 110639

Πάνω πάνω στα ανθρωπάκια βλεπουμε πως σε καθε αυτί, εκτός απο τον ήχο που έρχεται απο το ηχείο που του αντιστοιχεί (πχ το αριστερό ηχείο για το αριστερό αυτί), έρχεται και ηχος απο το δεξί ηχείο, με μια μικρή καθυστέρηση, περιπου 0.27ms. Αποτέλεσμα αυτού ειναι ενα destructive acoustical interference στην συχνότητα στην οποία αυτο ειναι το 1/2 της περιόδου:1,85KHz. Και αυτο θα ειναι το πρώτο “δόντι” ενός comb filtering.

Στο c βλέπουμε με συνεχή γραμμή την σωστή μέτρηση ενος σήματος απο ενα κεντρικό ηχείο (δεν ειναι φλατ, το γιατι δεν εχει σημασία εδώ, αλλα αυτο ειναι το σήμα αναφοράς), και με διακεκομμένη την μέτρηση απο phantom center, με την βαθειά ακύρωση πριν τα 2Kz. Το διάγραμμα d το απομονώνει και το συσχετίζει με την θεωρία. Αυτά σε ανηχοϊκό θάλαμο.

Στο διάγραμμα e βλέπουμε πόσο βελτιώνεται η κατάσταση σε ενα δωμάτιο με ανακλάσεις σύμφωνα με τα πρότυπα.

Πρόκειται για μεγάλη αλλοίωση του ήχου στο σήμα του κεντρικού καλλιτέχνη, σε κρίσιμες συχνότητες, η οποία είναι πιο έντονη οταν βρισκόμαστε σε direct sound field, δηλαδή nearfield ή σε πολύ απορροφητικούς χώρους. Και αυτό ειναι πρόβλημα του stereo και του οτι έχουμε κεφάλι, αντί για δυο σκέτα αυτιά πολυ κοντά μεταξύ τους, πάνω απο τον κορμό, με τον εγκέφαλο ανάμεσα στα σκέλια μας, εκεί δηλαδή που συνήθως λειτουργεί. :wink:

Η λύση ειναι σαφώς η χρήση center ηχείου, και όχι να κόψουμε τα κεφάλια μας. Και αν θέλουμε αμιγές stereo, όχι πολύ απορρόφηση, όχι nearfield (sorry nearfield lovers :D), θέλουμε ανακλάσεις.

Και μερικά σχόλια του αρχηγού Toole:

A center channel avoids the timbre problem, stabilizes the soundstage for more listeners, and is less sensitive to room effects.

We need multichannel audio. In the present state of affairs, however, the experimental evidence suggests that we look favorably on having some room reflections.

Δυστυχώς φοβάμαι πως αυτο το ποστ θα χαθεί, και ειναι κρίμα. Θα βάλω λινκ και στο αλλο θρεντ για τον Toole.
 
Last edited:

Μηνύματα
2.446
Reaction score
3.731
😀 😀 😀

¨Ολα αυτά που λες είναι αδιάφορα. 😀

Υ.Γ. : Να στο δικαιολογήσω και λογικά. Είναι αδιάφορο στη περίπτωσή σου ειδικά γιατί έτσι και αλλιώς είσαι μόνος, δεν έχεις και κανέναν για να συκρίνεις το σύστημα σου. Δυο τρείς είσαστε σε αυτό το επίπεδο. 😀
Οι άλλοι είναι στον "δρόμο" που λέει κι ο Κώστας, έρχονται.

Δεν απαντά όμως. Τον ρώτησα δύο απλά πράγματα.

Αγαπητέ ΝΚ ξέχασες να βάλεις κάνα Γερμανικό link. Ξέρεις, αυτά τα αντικειμενικά που χρήσιμοποιείς όταν βρίσκεις τα δύσκολα.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.108
Reaction score
42.108
θεωρω θετικο βημα οτι πλεον δεν χρησιμοποιουνται επιχειρηματα του στυλ......2 αυτια εχουμε, 2 ηχεια χρειαζομαστε.
... Θα ξεπεράστηκαν τα κλισε, ακομα και απο τους δεινόσαυρους του ειδους, μεταλλαχτηκαν μαλλον σε υπάρχοντα είδη.
... Κολλητιλικχια με τον τσαρλυ τον Νταρβιν, παλια.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.648
Μηνύματα
2.947.665
Members
38.217
Νεότερο μέλος
zero_IQ
Top