Πλεούμενα και χόμπι της θάλασσας


soer

"Κύριος" Σωτήρης!
Μηνύματα
330
Reaction score
634
διόρθωση στο κείμενο σαφώς και δεν αναφερόμουν στο Macgregor 26


Τουλάχιστο στην θεσσαλονικη φίλος οταν το σκάφος του το είχε επαγγελματικο , και έμενε στο σκάφος, η εφορία στην καλαμάρια είχε σαν έδρα το σκάφος με διεύθυνση στη μαρίνα .


Γνωρίζω αρκετούς που έμεναν μέσα στο σκάφος για μεγάλο διάστημα ( όπως και εγώ κάποτε ) αλλά και κάποιους που ακόμα το έχουν σαν μόνιμη κατοικία και σε πολύ μικρότερα ...
ακόμα θυμάμαι που ξυπνούσα με τις φωνές από τα πουλιά και ας ήμουν 15 λεπτά από το κέντρο της πόλης :)[/QUOTE]
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.409
Reaction score
42.250
Και της bayliner τα μικρά καμπινάτα είναι πολύ ενδιαφέρουσες και οικονομικές προτάσεις.
 
  • Like
Reactions: PMC

Μηνύματα
30.074
Reaction score
24.377
Και της bayliner τα μικρά καμπινάτα είναι πολύ ενδιαφέρουσες και οικονομικές προτάσεις.
ΚΑΛΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΑΛΛΑ ΙΣΧΥΕΙ ΟΤΙ ΕΙΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΑ.
 



Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.609
Reaction score
75.565
Με όλα τραβάς ζόρι όταν έχει καιρό*. Οι διαφορές γάστρας υπάρχουν, αλλά δεν είναι τόσο σημαντικές πλην κάποιων εντελώς λάθος σχεδιασμών.
Θυμάμαι κάτι αγγλικούς εφιάλτες και τα Glastron που αναφέρθηκαν (τα οποία δοκίμασε ο φίλος χωρίς πρόσβαση όταν αντιπροσωπεύονταν).

Τα περισσότερα αμερικάνικα είναι μια χαρά (good enough) για την ενδεδειγμένη χρήση, με προσόντα που "άλλα" δεν έχουν, όπως ποιότητα κατασκευής, δέσιμο και φινίρισμα. Τα Bayliner δεν είναι τα κορυφαία σε ποιότητα, αλλά είναι κοντά και προτείνονται.


*τα κάναμε τα μπωφόργια ψωμοτύρι πάλι...


PS. Προτιμώνται τα ανοιχτά χρώματα παντού όσο ωραία κι αν είναι τα σκούρα. Όταν υπάρχουν πολλές επιλογές, το μοτόρι χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή. Underpowered = Bad!
 

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.609
Reaction score
75.565
Κάποια στοιχεία για το άμαθο κι αγνό επίδοξο ναυτάκι μας (δεν θα χρησιμοποιήσω "ναυτικές" λέξεις, που δείχνουν πόσα ξέρω για τις θάλασσες οι οποίες απαιτούν ΣΕΒΑΣΜΟ, ΝΑΥΤΟΣΥΝΗ και ΠΡΟΣΟΧΗ :D (all caps)):

Ο "μοναδικός" καιρός στο Αιγαίο με τις "ιδιαίτερες" συνθήκες. Όπου υπάρχουν πολλά νησιά, υπάρχει μπέρδεμα κυματισμών. Οι ήρεμες θάλασσες (πληθυντικός της ναυτοσύνης) του Ιονίου, όπου σχεδόν κάθε απόγευμα έχει μεγάλο κύμα απο την Αδριατική, και μπόλικους καιρούς. Τουλάχιστον δεν έχουν μελτέμια.
Όταν ο καπτάν Αντώνης με το πεντάμετρο σου λέει πως γύρισε με 2 μέτρα κύμα, διαίρεσε δια δυο γιατί ο κυματισμός μετράται απο ηρεμία. Μετά αφαίρεσε τουλάχιστον 30%. :laugh:
Όταν ο καπτάν Γιώργης με το φουσκωτάκι "που δεν τουμπάρει" σου λέει πως είχε 6 μπωφόρ αλλά βγήκε γιατί είναι άντρας με 3 κιλά @@, αφαίρεσε τουλάχιστον 2. Τα μπωφόρια μετρούν τον αέρα και την μέση αντιστοιχία του σε κατάσταση ανοιχτής θάλασσας, κάτι ιδιαίτερα ασαφές.
Οι weekend boaters είναι τόσο ψεύτες όσο οι ψαράδες, πολύ.
Άλλo κοπάνημα ανέχεται αυτός με το center console που θέλει να βγει για ψάρεμα και είναι όρθιος σε όλη τη διαδρομή, κι άλλο τα παιδάκια σου στο μέσο της βάρκας ή στην πλώρη με τα ποδαράκια έξω (top θέση).
Οι βάρκες δεν σπάνε με το κοπάνημα. Καλό είναι όμως να δένονται ή να ασφαλίζονται τα πάντα, αν δεν θέλεις καινούρια μετά απο κάθε καιρό που συναντάς. :party:
Τις καμπίνες τις ξεχνάμε κατά τη διαδρομή, εκτός αν έχει λαδιά (oops, ναυτική λέξη :rolleyes: ).
Το μοναδικό πλεονέκτημα ενός σύγχρονου RIB φουσκωτού είναι οτι δεν θα βυθίσει (σχεδόν ποτέ, η ΘΑΛΑΣΣΑ δεν έχει ποτέ και απαιτεί ΣΕΒΑΣΜΟ :roflmao: ) την πλώρη του όπως ένα χαμηλό πλαστικό με κακό χειρισμό ή απότομα μεγάλα κύματα. Κι αν τη βυθίσουν δεν έγινε τίποτα βέβαια, όπως ξέρει ο φίλος χωρίς πρόσβαση που ακολουθούσε μεγάλα κρούζερζ κατά την επιτάχυνση για να φάνε τη νεροχαστούκα και να γελάσουν. Να γίνεται πάντα έλεγχος οτι λειτουργούν οι αντλίες! :D
Δεν προφέρονται κρούιζερζ ούτε Λαντ Κρούιζερζ. Κρούζερ!
Όταν κινούμαστε απλανάριστοι, η απόσταση που καλύπτουμε περιλαμβάνει και τον κυματισμό. Τα δέκα μίλια γίνονται 15 γι' αστείο.
Ξεκινάμε πάντα γεμάτοι με καύσιμα! Φίσκα! Να τρέχουν απο την τάπα. :)
Σε βενζινοκίνητα είναι σημαντικό ένα μικρό μπιτόνι καυσίμων, γεμάτο, που ο φίλος χωρίς πρόσβαση χρειάστηκε πολλάκις. Δεν υπάρχουν παντού βενζινάδικα, δεν έχουν όλες τις ώρες όρεξη να σου φέρουν. Πολλές οι περιπτώσεις που θα χρειαστεί, όπως και τα σχοινιά.
Πολλά σχοινιά!
Water/fuel separator! Και να ελέγχεται... :D
Δυο κόμποι είναι απαραίτητοι για να καλύψεις σχεδόν κάθε χρήση. Ο γαϊδουρόκομπος δεν είναι ο ένας. :p
Τα ιστιοπλοϊκά και τα μεγάλα cruisers είναι σούπερ για ανθρώπους που ανέχονται τις ίδιες παρέες για πολλές μέρες. Το συνηθέστερο που άκουγε ο φίλος χωρίς πρόσβαση στις μαρίνες, εκτός απο τα φουσκωμένα μπωφόρια φυσικά, ήταν "μην ξαναπάμε μ' αυτούς". Και την επόμενη εβδομάδα ξαναπήγαιναν... :roflmao:
Ο φίλος χωρίς πρόσβαση επισκέφθηκε πολλά νησιά απο τη θάλασσα αλλά πάτησε το πόδι του σε λίγα απ' αυτά, εκτός παραλιακών ταβερνών. Μην κάνεις αυτό το λάθος. ;)


Έχω κι άλλα, άλλη ώρα.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.409
Reaction score
42.250
Αυτο και αν δεν είναι ναυτοσύνη :p:laugh:
(να κάθεσαι με τις ωρες να ακούς/διαβάζεις ιστορίες της θάλασσας και να τις απολαμβάνεις)

Δώσε :bigboss:
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.916
Reaction score
96.097
Κάποια στοιχεία για το άμαθο κι αγνό επίδοξο ναυτάκι μας (δεν θα χρησιμοποιήσω "ναυτικές" λέξεις, που δείχνουν πόσα ξέρω για τις θάλασσες οι οποίες απαιτούν ΣΕΒΑΣΜΟ, ΝΑΥΤΟΣΥΝΗ και ΠΡΟΣΟΧΗ :D (all caps)):

Ο "μοναδικός" καιρός στο Αιγαίο με τις "ιδιαίτερες" συνθήκες. Όπου υπάρχουν πολλά νησιά, υπάρχει μπέρδεμα κυματισμών. Οι ήρεμες θάλασσες (πληθυντικός της ναυτοσύνης) του Ιονίου, όπου σχεδόν κάθε απόγευμα έχει μεγάλο κύμα απο την Αδριατική, και μπόλικους καιρούς. Τουλάχιστον δεν έχουν μελτέμια.
Όταν ο καπτάν Αντώνης με το πεντάμετρο σου λέει πως γύρισε με 2 μέτρα κύμα, διαίρεσε δια δυο γιατί ο κυματισμός μετράται απο ηρεμία. Μετά αφαίρεσε τουλάχιστον 30%. :laugh:
Όταν ο καπτάν Γιώργης με το φουσκωτάκι "που δεν τουμπάρει" σου λέει πως είχε 6 μπωφόρ αλλά βγήκε γιατί είναι άντρας με 3 κιλά @@, αφαίρεσε τουλάχιστον 2. Τα μπωφόρια μετρούν τον αέρα και την μέση αντιστοιχία του σε κατάσταση ανοιχτής θάλασσας, κάτι ιδιαίτερα ασαφές.
Οι weekend boaters είναι τόσο ψεύτες όσο οι ψαράδες, πολύ.
Άλλo κοπάνημα ανέχεται αυτός με το center console που θέλει να βγει για ψάρεμα και είναι όρθιος σε όλη τη διαδρομή, κι άλλο τα παιδάκια σου στο μέσο της βάρκας ή στην πλώρη με τα ποδαράκια έξω (top θέση).
Οι βάρκες δεν σπάνε με το κοπάνημα. Καλό είναι όμως να δένονται ή να ασφαλίζονται τα πάντα, αν δεν θέλεις καινούργια μετά απο κάθε καιρό που συναντάς. :party:
Τις καμπίνες τις ξεχνάμε κατά τη διαδρομή, εκτός αν έχει λαδιά (oops, ναυτική λέξη :rolleyes: ).
Το μοναδικό πλεονέκτημα ενός σύγχρονου RIB φουσκωτού είναι οτι δεν θα βυθίσει (σχεδόν ποτέ, η ΘΑΛΑΣΣΑ δεν έχει ποτέ και απαιτεί ΣΕΒΑΣΜΟ :roflmao: ) την πλώρη του όπως ένα χαμηλό πλαστικό με κακό χειρισμό ή απότομα μεγάλα κύματα. Κι αν τη βυθίσουν δεν έγινε τίποτα βέβαια, όπως ξέρει ο φίλος χωρίς πρόσβαση που ακολουθούσε μεγάλα κρούζερζ κατά την επιτάχυνση για να φάνε τη νεροχαστούκα και να γελάσουν. Να γίνεται πάντα έλεγχος οτι λειτουργούν οι αντλίες! :D
Δεν προφέρονται κρούιζερζ ούτε Λαντ Κρούιζερζ. Κρούζερ!
Όταν κινούμαστε απλανάριστοι, η απόσταση που καλύπτουμε περιλαμβάνει και τον κυματισμό. Τα δέκα μίλια γίνονται 15 γι' αστείο.
Ξεκινάμε πάντα γεμάτοι με καύσιμα! Φίσκα! Να τρέχουν απο την τάπα. :)
Σε βενζινοκίνητα είναι σημαντικό ένα μικρό μπιτόνι καυσίμων, γεμάτο, που ο φίλος χωρίς πρόσβαση χρειάστηκε πολλάκις. Δεν υπάρχουν παντού βενζινάδικα, δεν έχουν όλες τις ώρες όρεξη να σου φέρουν. Πολλές οι περιπτώσεις που θα χρειαστεί, όπως και τα σχοινιά.
Πολλά σχοινιά!
Water/fuel separator! Και να ελέγχεται... :D
Δυο κόμποι είναι απαραίτητοι για να καλύψεις σχεδόν κάθε χρήση. Ο γαϊδουρόκομπος δεν είναι ο ένας. :p
Τα ιστιοπλοϊκά και τα μεγάλα cruisers είναι σούπερ για ανθρώπους που ανέχονται τις ίδιες παρέες για πολλές μέρες. Το συνηθέστερο που άκουγε ο φίλος χωρίς πρόσβαση στις μαρίνες, εκτός απο τα φουσκωμένα μπωφόρια φυσικά, ήταν "μην ξαναπάμε μ' αυτούς". Και την επόμενη εβδομάδα ξαναπήγαιναν... :roflmao:
Ο φίλος χωρίς πρόσβαση επισκέφθηκε πολλά νησιά απο τη θάλασσα αλλά πάτησε το πόδι του σε λίγα απ' αυτά, εκτός παραλιακών ταβερνών. Μην κάνεις αυτό το λάθος. ;)


Έχω κι άλλα, άλλη ώρα.
Πόσο μου αρέσει που οι φίλοι σου χωρίς πρόσβαση μοιράζονται τις εμπειρίες τους μαζί σου...:p:laugh:

...κι εσύ μαζί μας...:roflmao:
 



Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.609
Reaction score
75.565
Είσαι θεά! :roflmao::roflmao:



Ένα μικρότερο σκάφος που μπορεί να μετακινηθεί με trailer, μπορεί πολλές φορές να μας δώσει ωραιότερες εμπειρίες και αναμνήσεις απο ένα μεγαλύτερο.
Ο φίλος χωρίς πρόσβαση έπαιρνε, με άλλο φίλο χωρίς πρόσβαση, ενα ή δυο ταχύπλοα 6 μέτρων και ταξίδευαν σε μέρη που οι περισσότεροι ιδιοκτήτες μεγάλων σκαφών δεν θα πάνε, λόγω χρόνου (ιστιοπλοϊκά) ή λόγω κόστους (κρούζερζ). Έτσι γνώρισε αρκετά απο τα Δωδεκάνησα (απο τη θάλασσα :p ) και αρχικά τα Ιόνια (πριν πάει με μεγαλύτερα). Έτσι ξαναπήγε στις Σποράδες, Νότιες Κυκλάδες και τις γνώρισε με διαφορετικό τρόπο απο το ιστιοπλοϊκό της πρώτης φοράς (μακριά απ' την Αλόννησο το καλοκαίρι :o ).
Κάνεις και λίγο μέτριο σκι.

Ο ύπνος στις βάρκες είναι επεισοδιακή ιστορία. Αν είναι δική σου, δεν κοιμάσαι καλά απ' το άγχος. Αν είναι τρίτου, εύχεσαι να έμενες σε ξενοδοχείο. Όποιος έχει συνηθίσει να κοιμάται το καλοκαίρι με A/C, δεν κοιμάται καλά γιατί κι αν έχουν τα μεγάλα συνήθως δεν το ανάβουν.
Ο φίλος, που πολύ συχνά πήγαινε διακοπές με (άλλο απο τον αποπάνω) φίλο που είχε ίδιες παραξενιές (ακόμα τις έχουν, μαζί παράτησαν τη θάλασσα) και ωραίο 50" ταχύπλοο σκάφος, είχαν καταλήξει στον καλύτερο τρόπο διακοπών που πέρασαν ποτέ. Ταξίδευαν με το σκάφος, περνούσαν όλη τη μέρα στο νερό αλλά κοιμόντουσαν σε μικρά παραλιακά ξενοδοχεία με A/C. :D

Οι "μαρίνες" στην Ελλάδα εκτός ελάχιστων. :roflmao:
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.409
Reaction score
42.250
ταχύπλοα 6 μέτρων
Για λέγε, για λέγε...
Rib, πλαστικά;

Αν και μου ακούγεται πολύ κουραστικό προσπαθώ να το φανταστώ και έτσι.
Το βάλε-βγάλε από το τρέιλερ είναι μεγάλη μανούρα;
Δεν θα πρέπει πάλι μα το εχεις σε προστατευμένο χώρο οταν είναι έξω από τη θάλασσα;
Από την αλλη δεν θα μπορούσε να είναι 5 μήνες μέσα στη θάλασσα ώστε να το χαίρεσαι εύκολα τις Κυριακές;

Ένα άλλο θέμα είναι οτι αν πρόκειται για κάτω από 7 μέτρα και χωρίς χώρους ενδιαίτηση δεν βγαίνει επαγγελματικό. Βέβαια τα κοστολόγια θα είναι άλλου σε αυτές τις περιπτώσεις φαντάζομαι όποτε μπορεί να μην έχει και πολύ νόημα το επαγγελματικό της υπόθεσης.
 

Μηνύματα
2.779
Reaction score
1.204
Συνήθως καταλαμβάνω ολόκληρη την διπλή "πίσω δεξιά" καμπίνα. Το πρόβλημα δεν είναι η ζέστη... είναι τα κουνούπια !
Έστω ένα να είναι μέσα σε μένα θα έρθει και θα μου κάνει το βράδυ πολύ δύσκολο.
Το νανούρισμα από το κυμματάκι που σκάει στο τσιμέντο στο ένα μέτρο από το αυτί μου , το απαλό "πάνω κάτω" είναι όλα νανουρίσματα!
Άσχετο- σχετικό , την "Ομάδα Αιγαίου" την ξέρετε ?
Φίλος χωρίς πρόσβαση είναι από τα πρώτα μέλη της και κάθε χρόνο κάνει Island hopping
 

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.609
Reaction score
75.565
Rib, πλαστικά;
Πάντα πλαστικά, μόνο πλαστικά. :p
Το βάλε-βγάλε από το τρέιλερ είναι μεγάλη μανούρα;
Αν υπάρχει γλύστρα, όχι. Αν δεν... :confused:

Από την αλλη δεν θα μπορούσε να είναι 5 μήνες μέσα στη θάλασσα ώστε να το χαίρεσαι εύκολα τις Κυριακές;
Χωρίς μουράβγια; Θα πηγαίνει με 12 μίλια. :D Με μουράβια, κάθε χρόνο πέρασμα.

Ένα άλλο θέμα είναι οτι αν πρόκειται για κάτω από 7 μέτρα και χωρίς χώρους ενδιαίτηση δεν βγαίνει επαγγελματικό.
Αυτό δεν το γνωρίζω, μπορείς να έχεις επαγγελματικό που να μην είναι ιστιοπλοϊκό χωρίς σκίππερ;



---------------------------------------------------------------------

Εργαλεία! Γνώση των βασικών ηλεκτρικών και μηχανικών λειτουργιών!

Ο φίλος, μόνος του χωρίς VHF και πριν τα κινητά, ταξίδευε με γεμάτο εξαράκι και κύμα 3 μέτρα (ούτε 4 δεν ήταν αλλά είχε πολύ κύμα, κάτω απο μέτρο φυσικά γιατί ήταν ανεύθυνος, όχι ηλίθιος) προς τη Τζιά και έμεινε απο ηλεκτρικά απ' το κοπάνημα επειδή έσπασε κόλληση σε καλώδιο.
Πήγαινε για Κρήτη αλλά μετά απο έρευνα το βρήκε και έφτασε ελαφρά καθυστερημένος για τα ξίδια. :D

Ο φίλος νοίκιασε με παρέα ολοκαίνουργιο 40" ιστιοπλοϊκό απο το Βόλο, Πάσχα, για να γυρίσει τις Σποράδες.
Έμειναν στην επιστροφή απο σωλήνα εξαγωγής που έλιωσε αφού είχαν κάνει μερακλήδικη δουλειά με λάστιχο του κήπου, και απόλυτη άπνοια. Χωρίς εργαλεία, ούτε κατσαβίδι. Δέκα ώρες που θα θυμάται για πάντα... :confused: Πόσες φλέβες έκοψε όταν τελείωσε το αλκοόλ! :D

Είμαι σίγουρος πως άλλοι θα έχουν πολύ χειρότερες ιστορίες. :)
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.409
Reaction score
42.250
μπορείς να έχεις επαγγελματικό που να μην είναι ιστιοπλοϊκό χωρίς σκίππερ;
Ναι, αρκεί να είναι πάνω από 7 μέτρα, να έχει καμπίνα τουαλέτα και αν δεν κάνω λαθος inboard μηχανή.

Αυτό αραγε κουβαλιέται με τρέιλερ;
http://www.beneteau.com/en/antares-outboard/antares-8-ob
 

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.609
Reaction score
75.565
Αυτό αραγε κουβαλιέται με τρέιλερ;
Πολύ ταλαίπωρα και χρειάζεται άλλου είδους όχημα έλξης. Ή θα βάλεις το SUV σου στη θάλασσα; :o
Γι' αυτό στην αρχή του thread σου έγραψα μέχρι 800 κιλά, άντε 1.000.

Ποιού An't'ares';
 




Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.395
Μηνύματα
2.901.322
Members
38.036
Νεότερο μέλος
ChristosM
Top